Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 oktober 2010, 20:35
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
Ik zoek iemand met een electrische grasmaaier...
wie o wie kan mij helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 22:43
Onderwerp: emoticons
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 22:05
Onderwerp: emoticons
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 oktober 2010, 21:07
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik kan niet op dinsdag of zaterdag. Loop ik jullie mis de 26e! |
Kom je een andere dag... ik heb geen verhuisplannen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 oktober 2010, 11:45
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ik kan op dinsdagen maris, en anders ben ik bang dat ik weer eens iets beloofd heb wat ik niet waar kan maken....sorry |
De 26ste?.. dan maken we vast een begin. Ik moet wel oppassen dat ik niks forceer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 oktober 2010, 10:43
|
|
|
Ik dacht aan zaterdag 30 oktober en anders 6 november, of de 13de.
Rekening houdend met het weer. En dat het nirt gevroren heeft.
En heren.. waar blijven jullie? Is er iemand in het bezit van een electrische grasmaaier?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 18 oktober 2010, 10:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 16:54
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Waar veel mensen erg veel last van hebben hier op de site en in de chatbox, is dat ze de dingen niet meer in hun proporties kunnen zien. Dit is nl. alleen een chatbox en een forum, dit is geen samenleving, dit is geen groep, dit is geen gemeente. Hoewel het bij sommigen als een leefwereld wordt beschouwd.
Ik vraag me ook voortdurend af hoe het mogelijk is, dat men zo snel beledigd of gegriefd is. En dat er zulke korte lontjes zijn. Het zijn toch alleen maar woorden die je leest, en wat kan het je persoonlijk schelen als iemand in Arnhem iets anders vindt, dan jij die in Groningen woont? Als iemand die 400 km bij je weg woont je al zo'n pijn kan doen, dan kunnen mensen in je echte omgeving je nog veel meer pijn doen.
En als de éen wat stelliger is met zijn woorden dan de ander, betekent dat toch niet dat het hele forum zo denkt? Er is ruimte om verschillend te denken maar het is duidelijk dat dat door een aantal mensen niet zo gevoeld wordt. Heeft dat te maken met de veroordelingen of de gevoeligheden? Zelf denk ik dat er teveel mensen zijn die te snel zich meteen aangevallen voelen. En als ze dan maar klagend van de site af willen gaan, moeten ze dat maar doen. De enige die ze daarmee raken is uiteindelijk zichzelf. Er zullen altijd weer nieuwe mensen komen en over een jaar weten we eigenlijk nauwelijks wie ze waren.[/quote
Veel mensen hebben last van dat ze eigenlijk niks meer kunnen, of durven zeggen, omdat ze bang zijn afgebrand te worden , of zelfs verketterd. En dan is er nog het feit dat mensen zich beledigd voelen, doordat er op een bepaalde manier op hun gereageerd wordt.
Het lijkt erop dat er op de chat bepaalde mensen zijn die de boel willen regiseren. Het onderwerp word bepaald en wie er mee praat word ook bepaald. Mensen die een wat andere levensopvatting hebben dan de gemiddelde cm-er word de deur gewezen. Dat betuigt niet van bepaalde christelijkheid.
En dan gek vinden dat er zomaar mensen verdwijnen van cm? Niet omdat ze hun abo niet verlengd hebben, maar omdat hun abo verbroken is door de redactie van christianmatch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 12:20
|
|
|
GERT856 schreef: | Kan wel zijn, maar daar kan ik weer niet in, en dan je hoeft je niet perse als een ouwe ... knar te gedragen, maar volgens mij gaat het daar niet alleen om, harde kern toch |
Je kan naar iedere lobby gaan waar je wilt gert. Ik wil niet spreken van een harde kern, maar er zijn chatters die elkaar al ettelijke jaren kennen. En ja die zoeken elkaar op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 12:05
|
|
|
GERT856 schreef: | Ik dacht dat ik de enige was ik heb hem nog 1 maand verlengt, en ik vindt weer een maand te veel. Ik heb er 1x melding van gemaakt, en gezegt dat ik het een soort cartel vorming vond, dat vooral de langst zittende hier de toon vooral op de chat bepaalde van wat er gezegd mocht worden. Er zijn ook een hoop jongere die veelal afhaken, alleen al omdat het net een bejaarde feestje lijkt. Ik mag dan oud van bouwjaar zijn, maar vooral ook jong van geest, dan maar een atheiste. ( zijn in de regel vaak eerlijker) |
Voor de jongeren is er de jongerenroom. Ze kunnen daar terecht als de bejaardensoos hun niet bevalt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 09:49
|
|
|
Doordat enkele leden, die een wat andere levenstijl hebben dan de gemiddelde christen, zijn zelfs verwijderd van CM. Zelfs proefleden.
Waar zijn we eigenlijk mee bezig?
Ik vraag me wel af wie is de volgende die zomaar in het niets verdwijnt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 22:07
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Ik geloof dat ik wat aan de beterende hand ben. Heb iets meer lucht in mijn neus. En die kuchjes stelt niets voor. En de temperatuur 38,5 is niks.
Ik vreesde van de week heel even dat het erger zou zijn. Dat de temperatuur 39,5 zou zijn en dat ik er geel uit zou zien. Dat had ik nl 5 jaar geleden.
Dus dit griepje stelt niks voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 21:30
Onderwerp: Esther 10-10-'10
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En daar is ze dan:
|
Wat een (b)engeltje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 18:12
|
|
|
Welkom thuis Annet en Esther.
Heerlijk nu het gezin weer compleet is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 15:43
Onderwerp: TIPS
|
|
|
BERT168 schreef: | hoi maris,dat mag je mij ook even uitleggen hoe je dat kan instellen. zoals jij het uitlegt zou ik zeggen dat de chatbox dan als het ware geintegreerd moet worden in chrome. de chatbox is immers een opzichzelfstaand programma wat naar mijn weten zonder java werkt?
ben benieuwd, groet Bert |
Na de instalatie van Google Chrome log je in met je naam en ww. Nogal logisch.. En je opent de chatbox, dan klik je in het gespreksvenster, dan zie je verschillende opties, dan klik op optie opslaan als.
Is de inhoud van het gesprek van belang voor je dan klik je voor het afluisten van het gespreksvenster , in het gespreksvenster, opslaan als, en dan kan je daarna het hele gesprek weer terug lezen.
Let op bij de volgende keer dat je weer een gespreksventer opent, en wilt opslaan, dat je een andere naam dient in te vullen.
Ik gebruikzelf de namen Chatbox 1.htm, Chatbox 2.htm, enz Bij prive gesprekken bert168 1.htm,bert168 2.htm enz
De optie moet ook zijn webpagina volledig.
Als ik tijd en zin heb kan ik die gesprekken kopieren en plakken in word.
En de mails worden opgeslagen onder vermelding van titel.
Dan krijg je hoi 1.htm, hoi 2.htm
Ik heb wel even moeten pieren omdat google chrome hier en daar een engelse versie weg gaf.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. veel plezier ermee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:24
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik wil je best een middagje komen helpen; als jij maar aanwijzingen geeft, want ik laat uit mijzelf vooral het onkruid staan. Vind ik het mooiste
Denk je dat 1 middag genoeg is?
GrZing! |
Des te meer mensen des te eerder klaar dacht ik zo. Het best zwaar werk vind ik. Onkruid wieden.. gras maaien, onkruid tussen de tegels weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 19:57
|
|
|
Ik ben al een tijdje niet in orde. Geen ramp op zich. Wat wel een ramp is dat zijn mijn beide tuinen. Ik zou ze graag winterklaar willen hebben, deze maand. of volgende maand. Wie zou mij er bij kunnen helpen?
Het liefst deed ik het zelf allemaal, maar helaas zit dat er dit niet in. Ik heb vaak een schroom om mensen te vragen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 14 oktober 2010, 19:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 16:35
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
Ik geloof eerder in bang zijn voor de straf op de zonde. Als kind zijnde deed je weleens iets, wat eigenlijk niet mocht, en je was bang voor de gevolgen, de straf die je ouders je zouden opleggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 11:27
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
voor alle jarigen vandaag.
Mijn vader zou deze dag 81 jaar zijn geworden. Helaas overleed hij 10 jaar geleden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 08:06
|
|
|
LOES550 schreef: | Ik heb altijd alles op kunnen slaan hoor. Gewoon copiëren in word en dan opslaan. |
Met google chrome, hoef je niet meer te copieren en te plakken in word.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:54
|
|
|
HENK710 schreef: | Grootste voordeel lijkt vooralsnog dat je minder last hebt van uitvallende verbinding als je op CM zit via Chrome. |
Internet Explorer gooide mij om de 3 seconden eraf. Dat probleem heb ik dus niet meer.
Althans op de laptop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:26
|
|
|
Sinds een tijdje gebruik ik google chrome. Het is wel even wennen, maar het heeft zijn voordelen, ten opzichte van de Internet Explorer.
Ik ben erachter gekomen dat je de pv gesprekken kan opslaan. Ook het hele chatgesprek kan je opslaan. Ook de e-mails kan je opslaan. Mensen die je op je lijst van geblokkeerden heb staan zie je niet meer in de chatbox.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 16:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het valt me op dat mensen prompt over theologische discussies gaan praten, terwijl het afhoudt van de essentie van mijn betoog. De reden dat we niet zouden moeten zondigen, is nl veel belangrijker dan wat zonde is. Want voor een ieder kan dat verschillen. Dat hebben we hier ook op de site gemerkt. Zonde zorgt ervoor dat je je geestelijke vrijheid kwijtraakt. Dat je God en mensen niet meer recht in de ogen durft te kijken. Dat je niet meer in Zijn aanwezigheid durft te zijn. Zonde zorgt er uiteindelijk voor dat je geestelijke leven totaal vernietigd wordt. Dat is geen kwestie van theologie, maar het is een existentiële vraag. De vraag die je jezelf dus zou moeten stellen: in hoeverre ben ik mijn relatie met God aan het vernietigen en is het me dat waard?
Bovendien kun je ook kijken of je symptomen in je eigen leven herkent. Durf je iedereen vrijuit aan te kijken, of heb je toch geroddeld achter de ruggen van mensen om. Durf je te bidden, of ben je bang voor God geworden dat Hij het toch niet goedvindt wat je gedaan hebt? |
Als je niet wilt zondigen, moet je eerst weten wat zonde is. God heeft ons de 10 geboden gegeven , wat voor ons van belang is, om te weten hoe we moeten leven. En zolang wij voor onze zonden vergeving vragen is er geen belemmering tussen ons en God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 16:40
|
|
|
met jullie dochter en zusje Esther.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 22:30
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
Er zijn artsen die moeilijkheden ondervinden, als zij een moslima moeten onderzoeken. Vaak is er een taal barierre. In veel gevallen willen zwangere vrouwen een vrouwelijke gynecoloog.
Ook bij echtscheidingszaken komen er veel problemen. Een echtscheiding kan bij de nederlandse wetgeving wel wettig zijn, maar land van herkomst hoeft die echtscheiding niet te accepteren. Darom is er een groep die naast de nederlandse wetgeving ook de sharia willen hebben. Omdat de nederlandse wetgeving niet in overeenstemming is met dingen die de koran vermelden.
Als er in nederland een baby word geboren, waarvan de voorvaderen marokaan zijn, krijgt de baby automatisch de marokaanse nationalitiet. De ouders van de baby zijn verplicht de geboorte aan te geven bij de ambassade. De marokaanse nationalitiet kunnen ze nooit verliezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 22:18
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
Bestaat :"WIMPIE" nog?
haalde ik wel eens een een snack
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 22:05
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Stel je dan es voor...dat je ut zou moeten hangen!
Wist er nou al iemand wat een "kapoentje" is?? |
sinterklaas is een kapoentje... oftwel.. een gecastreerde haan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapoen
vroeger noemde ik een lieveheersbeestje een kapoentje
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 12:11
|
|
|
Dit n.a.v. van een vraag van iemand.
Hoofdzonde is een term die voornamelijk in de katholieke kerk wordt gebruikt. Het gaat hierbij om zeven zonden die ieder aan de basis liggen van vele andere zonden.
Ze werden als lijst in de 6e eeuw opgesteld door Paus Gregorius I, maar zijn al in de 4e eeuw door geestelijken in een gesystematiseerd overzicht beschreven.
In de Bijbel zijn verschillende opsommingen van zonden te vinden(Kolossenzen 3:5-9), die echter niet overeenkomen met de lijst van de zeven hoofdzonden. Het begrip hoofdzonde wordt wel eens verward met het begrip doodzonde of zware zonde.
De zeven hoofdzonden zijn:
1.Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid - trots) 2.Avaritia (hebzucht - gierigheid) 3.Luxuria (onkuisheid - lust - wellust) 4.Invidia (nijd - jaloezie - afgunst) 5.Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht) 6.Ira (woede - toorn - wraak - gramschap ) 7.Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid
Hier tegenover staat de 7 deugden.
1.Prudentia (Voorzichtigheid - verstandigheid - wijsheid) 2.Iustitia (Rechtvaardigheid - rechtschapenheid) 3.Temperantia (Gematigdheid - matigheid - zelfbeheersing) 4.Fortitudo (Moed - sterkte - vasthoudendheid - standvastigheid) 5.Fides (Geloof), in Latijnse teksten vaak omschreven als Pietas 6.Spes (Hoop) 7.Caritas (Naastenliefde/Liefde)
Iedere Rooms-Katholiek dient de 7 hoofdzonden op de biechten aan een priester. Doet een Rooms-Katholiek dat niet en hij sterft, dan is er geen plaats inde hemel voor hem.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 10 oktober 2010, 15:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Inderdaad Mariska, de uiteindelijke straf van de zonde is de dood. Maar vraag je je eens af of je voor die tijd werkelijk leeft als je gevangen bent in zonde.... |
Naar mijn idee ben ik niet gevangen in zonden. Ieder mens doet zonde, maar we weten dat er vergeving is. Alleen God kan ons vergeven. Wie een schuilplaats zoekt bij God, hoeft niet te vrezen de tweede dood te sterven.
|
|
Naar boven |
|
|