Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:44
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Geef je Jol de ene helft en hou je zelf de andere helft. Dan hebben jullie allebei wat je belangrijk vindt! |
Ik hou van balans, dus beide.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:43
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik ben geen paard, ik zeg zoals de dingen er aan toe zijn en erbij liggen. Zonder strijd is er geen overwinning. Maar het probleem is dat wij gewoon liever vreugde alleen willen.
De new agers zeggen: laat het positieve in u zijn en blaas het negatieve eruit. En iedereen volgt die alternatief van de new age. Vreugde in de Bijbel is geheel anders dan dat ons vandaag de dag door kerkleiders en etc. worden geleerd. |
Ja Laverde. En als jij nog eens even goed mijn reacties overleest zie je dat ik het één niet onderschoffel bij het andere. Succes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:37
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | De wereld kiest voor babylonische feesten, evenals kerken. Maar dat is verkeerde vreugde... Dat is vreugde voor de afgoden. |
waar galoppeer jij opeens naar toe?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:36
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Er moet toch vreugde zijn in een strijd, hoe kun je dan de goede strijd volbrengen zoals Paulus zegt? Maar wat voor vreugde? DE wereldgelijkvormige vreugde en dit samenvoegen met het evangelie? Nee, dat is een gruwel. We zitten wel in deze wereld maar moeten er geen deel aan nemen opdat we geen deel zullen hebben aan haar plagen. |
Ik snap even niet waarom je hier "de wereld" bij haalt. Er zit een oordeel in aan de bodem in je reactie.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 december 2012, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:34
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | aha, met andere woorden; het ene moet ik wel nemen uit de Bijbel en het andere gewoon laten liggen. Naja, dan blijft er weinig over van de Bijbel. Dan kan ik de helft eruit scheuren... |
Nee dat hoor je mij niet zeggen. Ik benadruk alleen niet het één boven het andere.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:29
|
|
|
JOL252 schreef: | Nee zo wil ik het ook niet. Natuurlijk is er strijd zoals dat vaker in het leven is, ik noem maar iets.. je staat soms voor moeilijke keuzes.
Ik wil het niet gieten in STRIJD wb geloof. Zijn geboden zijn niet zwaar, is een andere tekst, als er dan toch weer met teksten gegooid moet worden. En ergens anders staat er iets over de vreugde van de wet.
Aantrekkelijk is anders om het geloof (alleen maar en grotendeels) voor te schotelen als strijd. |
Ik moet net denken aan die andere tekst: Ik heb plezier om Uw wil te doen. (in het NBG staat er "lust"... maar vind ik weer zo'n uitdrukking in deze tijd). Dus ja, als het om bijbelteksten gaat om mijn visie te staven... dit is de andere kant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:27
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Beste Laverde, dat WIL je toch niet??? Hoe kun je in Godsnaam geloven in een God die zoveel strijd van je vraagt? Het is jouw keuze, niet de mijne!!! |
Nee zo wil ik het ook niet. Natuurlijk is er strijd zoals dat vaker in het leven is, ik noem maar iets.. je staat soms voor moeilijke keuzes.
Ik wil het niet gieten in STRIJD wb geloof. Zijn geboden zijn niet zwaar, is een andere tekst, als er dan toch weer met teksten gegooid moet worden. En ergens anders staat er iets over de vreugde van de wet.
Aantrekkelijk is anders om het geloof (alleen maar en grotendeels) voor te schotelen als strijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:08
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JANS221 schreef: | Kijk maar uit! Voor je het weet lig je in de houding krokodil! Heb je een occult bed! |
Zal ik eerst maar een bevrijdingssessie houden voor het bed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:00
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik heb de Bijbel niet geschreven. Ik zeg zoals het er staat en dan is het goed om te onderzoeken van wat al die woorden in de Bijbel betekenen. Je moet er zelf iets voor doen als je de waarheid wilt ontdekken. Jezus kennen, God kennis, Heilige Geest kennen, kost strijd. Het kost moeite, inzet en tijd dat gepaard gaat met strijd. |
Ik kan hier slecht mee uit de voeten. Hoezo strijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb vandaag een nieuw bed gekocht, zo'n mooi Auping bed waar ik mijn benen omhoog kan doen als ik op het ene knopje druk en bij het andere knopje gaat mijn hoofd omhoog....leuk speelgoed..... En......ik krijg hem/het ook al gauw...... |
Lekker zeg... Ik moet nog even wachten tot na de verhuizing maar dan heb ik iets soortgelijks. Had al bedacht eerst speelkwartier te houden met de afstandsbediening
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:53
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
JANS221 schreef: | Nee, maar stel dat.... en alleen de inhoud van die sokken vind ik te weinig! |
Wij zijn niet veeleisend. We willen gewoon meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:48
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Omdat je jezelf zo neerhaalt. Dat is dom!!! Oliedom! Er zijn wel anderen die je kleineren soms, laat dat dan ook aan hen over. Jij weet toch voor jezelf wel hoe leuk je bent? Ik vind je leuk (zonder bijbedoelingen) en ik lees de enthousiaste reacties van veel vrouwen en enkele mannen als jij weer terugkomt. Denk je dat ze dat zouden doen als ze jou niet leuk vinden? |
Die zit !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:46
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo |
Goeie actie!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:09
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Eet je samen met Janske??? |
Nee, die komt nog bij van de shoarma van gisteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 17:35
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Ik denk dat de evolutieleer wetenschappelijk beter te bewijzen is dan vrouwen uit ribben creëren en een wereld in 7 dagen scheppen. Ik vind het makkelijker om het eerste te geloven dan het tweede. Dat laatste lijkt tovenarij. |
... Nou, als ik bedenk hoe vaak er iets uit zoiets als een knal balans is ontstaan (volgens mij nooit), een heelheid ... zoiets ontzagwekkends als het heelal en de inhoud waaronder de aarde... alles op de mm op elkaar afgestemd... hoe kan er uit een knal orde ontstaan? Hoe kunnen wetenschappers die ontelbare malen zaken hebben onderzocht, kansen berekend etcetera.... "geloven" in deze "stelligheid" ...
Daar heb ik nou meer dan geloof voor nodig.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 december 2012, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 11:45
|
|
|
JANS221 schreef: | Nog niet veel gedaan! Maar weer verder met dozen inpakken! Jol. jij moet ook aan het werk! |
Ja ja rustigggg!!! Ik heb al weer 2 kasten uitgemest en in dozen gemikt . 2 wassen gedaan en nu zo meteen onderweg om es te kijken naar het aanzicht en de voordelen van een combi was/droger... in ieder geval ruimte besparend. Think small, is de boodschap deze maanden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:31
|
|
|
PIETER619 schreef: | Helemaal mee eens misschien een kleine benadrukking (had eerst toevoeging) van mijn kant nog, dat God wil helpen in moeilijke tijden , maar het soms door mensen (die met goede bedoelde raad, oa Job verhaal) eigenlijk hun "christelijke" handen uit de mouwen hadden moeten steken. |
Het is meer een onderstreping cq accentuering want precies wat ik bedoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:30
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Jol, je slaat de spijker op zijn kop. Daar zit ook een stukje van mijn jarenlange worsteling over wel of niet geloven wat er is, wat er geschreven staat en wat je voelt. Als ik iets voel van geloven of van het onzichtbare/mystieke, dan is het dat gevoel dat rondom je is, van iets dat je vasthoudt en mensen op je pad zet. Jij noemt het geloof in God, ik weet dat (nog) niet. Maar ik denk wel dat het hetzelfde gevoel is. Een basis van: het is goed zo, je mag er zijn. En dingen gebeuren zoals ze gebeuren moeten. Dat klinkt makkelijk gezegd, zeker als het om ingrijpende zaken gaat, maar ik denk dat het de bedoeling van ..?...is dat het belangrijk is hoe je omgaat met wat er in je leven voorbij komt. Vanuit een basisvertrouwen. Zoiets, ik weet het ook allemaal niet, maar doe mijn best! |
Yep, we doen ons best... maar gelukkig hangt het daar niet van af. De basis is Zijn kracht en liefde waarin we leven. Voor mij komt daar ook verzoening bij met God Die Hij heeft gegeven en Zijn onvoorwaardelijke liefde die Hij allereerst toont. En ik denk dat jij dit ook om je heen voelt zoals je dat beschrijft. Zo zou ik het zelf benoemen dan .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:05
|
|
|
dubbel
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 december 2012, 10:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:02
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dat zijn mooie wetenschappelijke worden (ongelovige) Thomas :)
|
Opmerkelijk ... je beoordeelt Thomas als ongelovig op grond van zijn uitleg... terwijl hij nou juist wat mij betreft het mysterie omschrijft van "geloof".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 09:54
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Mijn ervaring is dat ik in moeilijke tijden meer heb gehad aan mensen om mij heen dan aan geloven. Als ik zou geloven, dan is dat echt in een vorm dat God via mensen werkt, en niet anders. Ik geloof meer in eigen verantwoordelijkheid dan in je last bij God neer leggen. Ook in je eigen verantwoordelijkheid om je zorgen en moeite met anderen te delen, zodat je geholpen kunt worden. |
Ik geloof dat hier veel waarheid in schuilt. Afgezien van dat ik God op zeer moeilijke momenten zeker heb ervaren als aanwezig, troostend en zo nog wat woorden meer, zijn het vaak de mensen die duidelijk tastbaar en zichtbaar impact en het verschil maken. Maar voor mij staat het één niet los van het ander. Door mensen heen laat God ook van Zich spreken / horen / voelen.
Mooi hoe je dat zegt: je eigen verantwoordelijkheid is daar inderdaad. God heeft ons gemaakt als mensen met eigen verantwoordelijkheid, beslissingsbevoegdheid, autonomie. Lekker handig om tegen mensen die zware lasten dragen te zeggen: "leg het bij God neer en laat het los. Dat is aan de ene kant dan wel een bijbels gegeven maar je moet toch verder. "Leg het neer en laat je lasten bij God", ja maar de belastingaangifte moet toch gedaan, de was en de strijk ondanks bloedig drukke tijden ook, je kinderen die hun aandacht nodig hebben ondanks dat je zelf met je tong op je schoenen loopt ... etcetera. (Ik denk dat het ook erg gemakzuchtig is om het tegen iemand te zeggen. Het staat super geestelijk en het ontslaat je dan weer om diegene tegen wie je zo makkelijk zegt het los te laten, ook es een handje te helpen.)
.... voor mij geldt dit "en toch": stort je hart uit voor Zijn aangezicht deel de lasten mee aan God ondanks het zelf dragen : vertrouwen, toch ook het geheim van loslaten en het meedelen aan anderen, ja dat ook.
Maar nogmaals, ik zie dat niet los van hoe God in mijn leven aanwezig is en wil zijn.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 december 2012, 09:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 06:21
Onderwerp: Mijn dochter.
|
|
|
Je staat op grijs maar ik vraag me soms af hoe het nu gaat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:58
|
|
|
GERRIT603 schreef: | het is niet moeilijk om hem te vinden, maar ik vraag me af of dat jullie dames slim genoeg zijn om hem te vinden |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:32
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Yes, in 1 avond al een hele pagina vol!!! |
Doe je goed. Je maakt een beste herintrede ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:30
|
|
|
JANS221 schreef: | Jij kan `t weten |
Ik heb nog nooit een toastje met knoflookboter hoeven geven. Dus ik weet van niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:20
|
|
|
JANS221 schreef: | sorry, broodje shoarma met knoflooksaus! |
Als je nou morgen een date hebt, geef je em eerst een toastje met knoflookboter, highly romantic...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:11
Onderwerp: maak een vijfje
|
|
|
Hart zo groot vol van liefde en hoop voor ons God...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:09
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Dan is er nog hoop voor mij!!! |
We zouden met z'n allen es moeten weten hoeveel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:04
|
|