Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:42
Onderwerp: Ramp
|
|
|
ERIC483 schreef: | Nogal vreemde redenering! Omdat een deel van de bevolking zich crimineel gedraagt, vindt je het dus normaal als anderen doodgaan van de honger!? | Het gaat me niet om die hongersnood, hoewel ik vind dat die kids er nog redelijk goed uitzien. Het gaat me er meer om dat er een enorme stank rondom deze organisaties hangt van misbruik maken van andermans ellende.
Waarom denk je dat er zo'n hongersnood is in Ethiopië? Zou het iets te maken hebben met de chaos daar? Bij de vorige actie was er een schip vol rijst, die door de overheden aldaar tegengehouden werd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:06
|
|
|
PIETER649 schreef: | Die cluppies worden bestuurd door duurbetaalde managers Chat. Die jongens en meisjes hebben geleerd dat ze regelmatig in de aandacht moeten blijven. Ook hebben ze leren rekenen en begrijpen dus goed dat er cashflow moet zijn om te garanderen dat hun eigen salarissen betaald kunnen blijven.
Pieter, gooi je geld maar in de sloot, dan zie je nog kringetjes en bubbeltjes | Tjonge, lijkt me wel leuk toe: kies een ramp uit, doe ff zielig, en toon een rekeningnr...KASSA
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:32
|
|
|
Komt het uit de lucht vallen ofzo? Opeens het bericht, dat er een hongersnood van onvoorstelbare omvang in de hoorn van Afrika is. En ik heb er moeite mee om dit serieus te nemen. Aan de ene kant moeten we onze schepen beschermen tegen Ethiopische piraten en aan de andere kant moeten we ze voedsel geven??? Ik denk dat de hulporganisaties het weer eens tijd vinden om geld uit onze portemonnees te kloppen. Haiti is nu weer een poosje geleden, dus nu kan het wel weer... Verzin maar een ramp en verdien er maar aan..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 11:18
Onderwerp: Het gebroken pootje
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Waarom krijg ik hier op het forum toch zo vaak het gevoel dat ik me moet gaan verdedigen ? Als ik daar anders tegenaan kijk hoef ik niet met argumenten te komen, dat is mijn keuze. Ik vind het een ongezonde manier van communiceren om altijd maar te moeten uitleggen hoe je erin staat. Oke, je kunt reactie krijgen als je hier op het forum reageert, maar ik begin me steeds meer af te vragen waar de liefde onderling is... of zijn we erop uit om alles te beredeneren ?
Maar goed, je wilt waarschijnlijk dat ik inhoudelijk hierop reageer. Ik ben van mening dat in het boek Job bedoelt wordt dat gaan met God niet altijd betekent dat je voorspoed ondervindt. Misschien juist dan krijg je te maken met tegenspoed... het is ons immers nooit beloofd dat geloven gemakkelijk is. Daar versta ik blijkbaar iets anders onder dan jou. God gebruikt geen geweld, maar handelt vanuit liefde. Als jij dat anders wilt zien prima, maar ik heb geen zin in discussie hierover... Nogmaals, diepe gesprekken vind ik heel interessant, maar 1 op 1 met vrienden die me wat beter kennen (die weten wat ik als kind heb meegemaakt) en niet als iedereen zich er mee gaat bemoeien van allerlei verschillende overtuigingen.
Misschien dat het van mijn kant niet altijd slim is te reageren als ik niet opensta voor de discussie. Het spijt mij als ik door hierop te reageren die indruk heb gewekt. | Net zo goed als jij vind ik ook, dat onze God een slechte naam krijgt. Ik geloof niet, dat Hij er bewust erop uit is ons te verminken, pijn te doen of te doden. God is niet wreed of sadistisch, maar Hij is liefde. Als Hij dingen toelaat, is om ons te wijzen op het feit dat we nog steeds in een gebroken schepping leven, waar dood, zonde en onrecht heersen. Maar tegelijkertijd geeft Hij ons de kracht en de troost om daar samen met Hem doorheen te komen.
Waarom denken mensen dat al het negatieve wat ze overkomt een straf is van God? Waarom wordt mensen verweten dat het hun eigen schuld is, als ze een kind verliezen? Waarom lezen ze alleen het Oude Testament, om dit beeld te bevestigen? Van alle ellende die ik heb meegemaakt, is weinig een direct gevolg van mijn eigen fouten. Maar in alle ellende heb ik altijd de troost ervaren en de kracht van God om er doorheen te komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:57
Onderwerp: Het gebroken pootje
|
|
|
IMKE917 schreef: | Op welke manier denk je dan dat God tuchtigt?
En inderdaad iedereen is verschillend en dat weet God als geen ander. Ik heb ook niet beweerd dat iedereen op dezelfde manier getuchtigt zal worden. God kent zijn kinderen en weet op welke manier ze weer terug kunnen komen bij de kudde. | Tuchtigen betekent niet straffen, maar opvoeden, daar zit een groot verschil in. Tuchtigen is meer opvoeden door de strijd heen. Het lijden wat ons overkomt is niet altijd omdat God ons wil straffen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 11 juli 2011, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:12
Onderwerp: Gebed voor mijn gemeente
|
|
|
PIETER649 schreef: | ... mogelijk verkeerd geinterpreteerd??? klinklare nonsens, zo wijst de tijd uit!! en of die profetieen nu uitgesproken zijn door predikanten, jomanda of voor mijn part de dikke vrouw met baard op de kermis, het is blasfemisme ( Godlastering) om alles maar als profetie te presenteren of om als zodanig op te vatten.
hoog tijd dat men het onderscheid eens gaat leren tussen een profetie en iemand iets goeds voor de toekomst TOEWENSEN. | Nu ga je tever volgens mij Pieter. Het kan soms een poos duren voordat een profetie vervuld kan worden. Denk eens aan Abram of Noach. De laatste moest 125 jaar wachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:14
Onderwerp: Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dat heb ik zeer zeker....
ik begrijp uit jouw laatste zin dat mensen met kinderen beter geen lid van cm kunnen zijn | Dan begrijp je niks van wat ik schrijf of wil je dat persé anders uitleggen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:08
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik ben het met je eens dat als je (ook als alleenstaande met kids) gaat daten, dat het niet de bedoeling is dat kids hierbij betrokken zijn.
Maar dan nog is de picknick (waar volgens mij is afgesproken dat dit niet een datinggebeuren is) een sociaal gebeuren en wat jouw denkfout m.i. daarin is is dat het geen datingpicknick is, maar een gezellig samen zijn. | Denk je echt dat ik het de moeite waard vind om dan te komen?? Onbewust is men toch bezig om te kijken met wie je evt. kan daten. Voor uitjes met ouders en kinderen kan ik beter met een aantal vrienden naar het Stadspark gaan....lekker dichtbij en o zo gezellig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jij hebt toch ook kinderen?....
Wat is er dan mis met cm en kinderen? Ze niet betrekken bij uitjes? Ze niet betrekken bij daten? | Ik vraag me af of je echt wel gelezen hebt wat ik heb geschreven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 19:52
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hoi Chat, Ik vind dat je hier voorbij gaat aan bijv. een alleenstaande ouder die ook wel eens weg wilt en een uitje wilt bijwonen... ik kan me daarbij ook indenken dat iemand ook behoefte heeft aan een gezellig samenzijn, zonder dat daar daten aan te pas komt. In die zin wordt het dan een sociaal gebeuren, leuk zowel voor de ouder als de kinderen omdat ze er op uit zijn; oke je kunt ook alleen met je kind naar het strand, maar als ouder kan ik me zo indenken dat de relatie met je kind van een ander kaliber is dan tegenover een andere volwassene.
Daarom lijkt me de picknick daarvoor een ideale gelegenheid, al maakt ieder voor zich natuurlijk uit of de kinderen wel of niet mee gaan.
Alleen zonder kids naar een stapavondje, etentje, wandeling of zelfs maar de picknick betekent dat je je kinderen ergens tijdelijk onder moet brengen en niet iedereen is in die gelegenheid. | Nou, dan denken we daar anders over. Stel je hebt een relatie, kun je toch ook niet de ander alleen maar ontmoeten waar de kids bij zijn. De meesten hebben dan opeens wel een oplossing voor handen. CM en kids, slecht idee....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:53
Onderwerp: Gebed voor mijn gemeente
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Het is niet nog een gemeente erbij. Deze was er al. Ook al is 5 jaar nog kort. Zelf kom ik pas een half jaar bij deze gemeente.
Waaruit zou moeten blijken dat ik mijn weg zonder God gekozen heb om in deze gemeente voor de muziek te zorgen???? Ik was nog te verlegen om muziek te maken waar mijn kinderen bij waren. En in deze gemeente had ik de vrijmoedigheid om in het openbaar muziek te maken. Dat is een verandering die toch opmerkelijk is.
Bovendien was mijn eerste bericht een vraag om gebed. Het is niet aan ons om te oordelen of de gemeente er wel of niet had moeten komen. Het is wel aan ons om God te raadplegen en duidelijkheid te geven of te openbaren wat er wel moet gebeuren.
Met al deze opmerkingen lijkt het wel of ik beoordeelt wordt op het feit dat ik mijn nek uitsteek om te ontdekken of deze gemeente wel of niet moet doorgaan. Moet ik weglopen en zeggen: "Bekijk het maar, ik ga naar een andere gemeente"?
Lees de brieven van Paulus nog maar eens, wat daar staat over oordelen.
En de opmerking "er zijn al zoveel kerken". Als God ergens een gemeente wil beginnen is dat Zijn keuze. Daarbij zijn in die wijk of dorp zoals je het noemen wilt, nog helemaal geen andere kerken. Niet uit de evangelische hoek, als ook geen traditionele kerken. |
Eigenlijk is de vraag of God een nieuwe gemeente wil een absurde vraag. Ik kan me niet voorstellen dat Hij erop tegen is, dat Zijn Woord verkondigd wordt. Zelf vind ik dat er te weinig gemeentes zijn in NL. Een gemeente opzetten is een werk van volharding. Ik maak het zelf ook mee. En de meeste grote gemeentes zijn klein begonnen. Ga door in gebed, en verwacht het van Hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij hebt toch volwassen kinderen Chatuliem? Dus dan is het voor jou toch helemaal niet aan de orde? Voor mij ook niet, maar ik vind dat een ieder het helemaal zelf moet weten en daar ook zelf verantwoordelijk voor is........En we praten hier gelukkig nog wel eens over wat anders dan daten, of hoe je het ook mag noemen... dat weet jij ook wel........ | Ik krijg ook te maken met die vraag als ik uitjes organiseer. En qua leeftijd maakt het niet veel uit, mijn kids hadden ook moeite met een nieuwe relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:19
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat vind jij voor jou kinderen, ik voor mijn kinderen, maar dat moet een ander zelf voor zijn of haar kinderen zelf bepalen. En ook niet iedereen zit op cm om een relatie te zoeken. Ik had gisteren nog een cmer op de koffie die net als ik destijds hier enkel lid werd als tijdsverdrijf, op de lange stille avonden na mijn scheiding.
Maar dat was de vraag nu een keer niet. We weten dat de meningen daarover verschillen, en das toch ook niet erg? De vraag was nu: wat is nu eigenlijk een datingsuitje? Of misschien moet het meer zijn: wat is daten? Is dat gewoon elkaar ontmoeten, of ontmoeten met meer verwachtingen?
Het zou zomaar kunnen dat dat de mening over dat woord net zo verschillend zijn als de mening of je wel of niet je kinderen meeneemt. | Tja, als je een uitje uitsluitend als doel ziet om te daten, dan kom je idd bij de door CM georganiseerde uitjes terecht. De uitjes door de leden kunnen een date opleveren, maar dat hoeft niet, dus in die zin is dat geen dating uitje.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 11 juli 2011, 13:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 00:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Doe je nu niet een beetje te moeilijk Chatuliem? Als je wilt picknicken me tkinderen en je ontmoet een leuk iemand heb je toch niet gelijk een date? Als mijn kinderen mij met een man/vrouw zien praten denken ze toch niet gelijk dat ik er iets mee heb? Dat hoort toch ook bij het normale leven? Misschien vinden kinderen het alleen maar gezellig zo'n picknick en denken ze niets? Kan het niet zo zijn dat je het teveel lading meegeeft? Als ik al kijk hoe je naar het hele sauna gebeuren kijkt denk ik dat wel een beetje...... En jij hoeft ook niet voor een ander in te vullen wat hij/zij wel of niet doet, dat is nog eens ieders eigen verantwoordelijkheid...... Je kan wel overal een bepaalde mening of visie over hebben maar soms is de realiteit gewoon anders.........én moet je ook kunnen begrijpen dat zaken die voor jou gelden door iemand anders weer heel anders beleefd worden.
Of ik begrijp het allemaal niet, ook nog een optie....... | Je zit niet op CM om met zn allen de libelle te bespreken, dus in mijn ogen moet je heel voorzichtig zijn met je kinderen. En dat kan overdreven voor de ander klinken, maar ik vraag me af hoe dat werkelijk in de harten van de kinderen zit. Vaak hebben ze al een moeilijke tijd achter de rug en zijn extra afhankelijk van de verzorgende ouder geworden. Moeten ze nu ook meegesleept worden in het dategebeuren van de ouder? En je kunt het wel geheim houden voor ze, maar onbewust weten ze toch wat er aan de hand is. Anders vertellen de andere kids ze het wel. Dus, om nog meer onzekerheid te voorkomen, vind ik dat je CM en kinderen gewoon niet samen moet brengen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juli 2011, 20:27
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | gut gut, wat een stress...
kwestie van 1 regeltje in je posting erbij typen: 'kinderen wel/niet gewenst'. of 'gezien het karakter van het uitje bladibladibla....'
weet iedereen meteen waar hij (m/v) aan toe is.
| En als mensen dan gaan eisen, chanteren en onder druk zetten, omdat ze persé de kids mee willen nemen? Dit is echt gebeurd, ik overdrijf niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juli 2011, 20:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus als je op een picknick je kinderen meeneemt en je ontmoet een man/vrouw die je leuk vindt mag je daar niet mee praten want dan lijkt het op een date? Of bedoelen ze dat je op een picknick niet moet gaan zoenen met een man/vrouw en bedoelen ze dat met een date? En als ik bij Visser en kopje koffie ga drinken als ik in Zeeland ben en die ik gewoon aardig vind heb ik een date? En dan heb ik het er nog maar niet over als je met Cmmers naar de sauna gaat.........dan is het weer meer dan een date....... Het gaat mijn pet te boven allemaal! | Is het nou zo vreemd om te stellen dat als je als ouder je kinderen niet teveel belast? Wat voor emotionele gevolgen kan het voor een kind hebben als ze opeens zien dat hun verzorgende ouder opeens op zoek is? Ik vind dat je bij het zoeken naar een partner het niet samen met de kids moet doen. Of vind je dat ze een verlanglijstje voor je moeten samen stellen? Een nieuwe partner hebben kan al loyaliteitsconflicten geven, maar als je nog geen partner hebt, speelt de onzekerheid ook nog een rol. Dan weten ze dat je op zoek bent, maar ze weten nog niet met wie.Ben ik de enige die dat verwarrend voor de kids vind en dat ze daarom niet bij CM betrokken moeten worden???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juli 2011, 20:19
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Annette, ik ben het gewoon met je eens, zelfs op het andere topic ben ik het met je eens ... Maar de picknick vind ik anders dan de andere uitjes die door cm leden georganiseerd worden.
De picknicks worden georganiseerd met en voor kinderen. Je weet dus als je naar de picknick gaat dat er kinderen bij (kunnen) zijn. Vandaar ook dat de afspraak is gemaakt om het gezellig te houden en er bewust geen dating picknick van te maken. Als je dan als volwassene wel naar de picknick gaat om te daten dan vind ik dat je de spelregels bewust overtreedt.
Als mensen niet heen willen omdat er kinderen bij zijn, dan willen ze dus eigenlijk wel gaan ... maar omdat er kinderen bij zijn en het niet is toegestaan om te daten (wat stiekum wel werd gedaan) vinden ze het maar niets en is het per definitie een dating picknick ...
Ik kan me heel goed indenken waarom mensen met kinderen, de kinderen niet meenemen, dan kom ik uit op jouw stellingname. Ik kan me ook heel goed indenken, dat mensen met kinderen, de kinderen wel meenemen, en dan kom ik uit bij de mensen voor wie het een leuk middagje uit is, waarbij ze eens geen oppas hoeven te regelen. Zelf ga ik naar de picknick omdat ik het leuk vind om nieuwe mensen of goede bekenden weer te ontmoeten ...
Daarom zie ik de picknick niet als een datingsuitje ... Ik zie trouwens geen enkel uitje, door cm leden georganiseerd, als datingsuitje ... | Dit is de eerste keer dat je eindelijk erkent, dat mensen echt bezwaren kunnen hebben om naar de picknick te komen. Ik hoop dan ook dat je me niet meer lastig valt als ik zeg dat ik daar niet naar toe ga. Verder wil ik opmerken, dat je door de picknick bij ieder uitje de vraag krijgt of liever gezegd de eis, dat de kinderen ook mee mogen komen. En het kost de organisator enorm veel stress om nee te moeten zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:56
Onderwerp: ga je mee op 2 juli? picknick op de hei in ede; evt met bbq
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | ANNETTE792 schreef: Ons bezwaar tegen de picknick heeft niets te maken met de uitleg van Hannah. Wij zijn overtuigd dat Hannah oprecht gewoon een gezellig samenzijn wil organiseren, een uitje waar velen veel plezier aan beleven en wat we iedereen van harte gunnen.
Wat voor ons het punt is, is dat ook al wordt dit niet georganiseerd wordt als zijnde een datinguitje, maar dit is wel een datingsite. Als aangegeven wordt dat de picknick niet is bedoeld als dating picknick, dan vind ik dat dat ook gerespecteerd moet worden, ook al is dit een datingsite ... Als groep maak je die afspraak, en als je dan komt, vind ik, moet je je ook houden aan de "voorwaarden" ... En ook al wordt het niet georganiseerd als datingsuitje, je hebt als organisator nooit in de hand(en die verantwoording heb je ook helemaal niet) hoe een andere bezoeker er tegenaan kijkt. Die ziet het misschien wel als een gelegenheid om potenciele dates te zoeken. Hij of zij zal het misschien dan zien als gelegenheid om iemand te ontmoeten, maar dan gaan ze dus bewust voorbij aan de intentie om er geen datingpicknick van te maken ... Maar tot op heden is dit meer uitzondering dan regel, een enkeling die zich niet heeft gehouden aan de regels ... Vorig jaar, bij het eerste picknickplan hebben we ons mog wel opgegeven, maar na enige tijd ontstond er op het forum al een vrijgezellensfeertje. Dat was volgens mij de eerste afspraak om een picknick te gaan houden ... er werd toen gesproken over squaws en indianenen een verloting enz enz ... dat is volgens mij de enigste keer geweest dat er sprake is geweest van een "verkapte dating"picknick. Heel veel mensen hebben toen afgezegd en zijn niet geweest. Nadien is er bij mijn weten nooit weer een soortgelijke picknick geweest of is er op het forum gepraat over een datingpicknick ... Wat me wel opvalt is dat sommige mensen alleen maar willen kijken naar wat er de eerste picknick is geweest (of niet is geweest) en daaraan hun waarde oordeel koppelen voor de latere picknicks .... Das niet erg, maar daar wil ik mijn kinderen niet bij hebben.
Wij hebben het principe: onze kinderen willen we niet meenemen naar uitjes die via cm georganiseert zijn. Ook naar de feesten bij Inka destijds hebben we ze bewust nooit meegenomen. De feestjes bij Inka waren geen datingfeestjes en volgens mij had Inka ook niet aangegeven dat kinderen welkom waren. Een ander punt is dat het tijdstip van de feestjes bij Inka veel later waren, dus voor kinderen waarschijnlijk veel te laat ... Maar ik kan me prima vinden in jullie keuze om de kinderen niet mee te nemen en daar dan ook heel duidelijk in te zijn ... Als wij zelf een bbq gaven voor cmkennissen hebben we er altijd bewust voor gekozen zelf mensen uit te nodigen en geen algemene oproep op het forum te doen. Ik wil mijn kinderen niet zomaar tussen een groep mensen zetten die ik zelf niet eens ken. Wij zijn lid van een datingsite, wij kiezen hiervoor, zij niet.
We hebben dus geen probleem met de picknick op zich, als we nog kinderloze weekendjes hadden gehad, hadden we er misschien wel 1 bezocht. En dat wij dit voor onze eigen kinderen niet willen, wil absoluut niet zeggen dat zoiets niet georganiseerd moet worden. Iedereen moet hier zn eigen afweging in maken. Dat zoiets, is dus een gezellige picknick en geen datingpicknick zoals sommige mensen maar blijven verkondigen ... Ik ben het dus met je eens, maar wil nogmaals benadrukken, dat de picknicks waar ik bij geweest ben, geen datingpicknicks waren ...
Dus als je schrijft waar je voor staat, of gewoon zegt hoe je het ziet dan getuigt dat van moed ... ??
Waarom moet ik nou toch denken aan "olie en vuur ..." | Het getuigt van moed als je je mening durft staande te houden tegen het algemene in. CM en kinderen gaan in mijn ogen niet samen, temeer daar de kinderen al een heleboel meegemaakt hebben. Dat is mijn mening en dat blijft het ook. En eerlijk gezegd hebben we er al heel vaak over gehad, heeft het zin om nog verder te gaan? Dat het zo gezellig was, geloof ik wel, want tot nu toe is elk uitje van CM gezellig geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 22:10
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TINK100 schreef: | sommige mensen mag je toch citeren??/ ook al ben je het er niet mee eens??? | Het ligt natuurlijk aan de symboolwaarde van die persoon. Mensen zouden het niet op prijs stellen als ik hier Nietzsche of Goering zou citeren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 00:20
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
PIETER649 schreef: | En die wanhopigen hebben maar 1 mogelijkheid om in de sauna te komen chat?? Als er via cm geen saunabezoek georganiseerd word, kunnen ze daar niet binnenkomen?? En chat, jij komt toch niet uit een ei of zo? Er zijn meer mogelijkheden om aan je trekken te komen, als wanhopige zijnde.
Ik wou dat ik een tientje kreeg voor iedere keer dat een cm-lid een euh prostitu-dinges heeft bezocht | Sorry, insinueer je nu dat ik naar de hoeren ga??? Je vindt me wel wanhopig in elk geval...vreemd hoor. Dus, als ik een uitgesproken mening heb, ben ik meteen gefrustreerd? Ik vind dat man en vrouw een bepaalde intimiteit hebben, die niet voor anderen bestemd is. Je mag me dan gek vinden of preuts, maar ik vind dat dit alleen bestemd is voor elkaar, niet voor een vreemde.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 9 juli 2011, 00:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 00:08
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hee Chat, het is toch niet gezegd dat je er met die intentie en met dat idee heengaat ? Dat ik zelf liever in bikini erheen zou willen is mijn persoonlijke voorkeur, ik ben er echter nog nooit geweest en daarom kan ik er ook niet echt over meepraten, behalve dan dat ik vermoed dat ik me er zelf ongemakkelijk bij zou voelen, vandaar die bikini... | Ik denk, dat er hier op de site idd mensen met verkeerde intenties daar naar toe gaan. Gezien de verhalen die je in de wandelgangen hoort. Los van het principiële, vind ik dit geen veilige plaats om mensen uit te nodigen voor een saunabezoek.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 9 juli 2011, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij is Chatuliem nog nooit in de sauna geweest. Als dat wel zo was geweest had hij er zeker een andere mening over gehad. Het zegt wat over Chatuliem hoe hij er over denkt........en niet hoe de sauna echt is.......gewoon heerlijk voor je lijf en geest op een ontspannen manier...... En dat bloot? Iedereen loopt daar bloot en het wordt als normaal beschouwd.....Mensen die nooit naar de sauna gaan hebben er blijkbaar beelden en fantasieén over geloof ik.........maar niet erg realistisch....... | Mag iemand hier nog een mening hebben zeg? En dan maar meteen veronderstellen dat ie maar gefrustreerd is en niet weet hoe het er toe gaat. Je veronderstellingen zijn verkeerd. Ik lees in de Bijbel dat de schaamte voor het lichaam het gevolg was van de zondeval, en zolang we in een gebroken schepping leven zouden we daar gewoon rekening mee moeten houden. Je lichaam is in dat opzicht ook een tempel... In Groningen was de sauna de plek waar heren de liefde bedreven met manlijke prostituees. Ga me niet vertellen dat dit de enige was...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:27
|
|
|
ADELAAR559 schreef: | Chatuliem,
Ik begrijp dat jij principieel tegen bent op een sauna bezoek en dat zullen de meesten hier respecteren. Echter heb jij te respecteren dat niet iedereen er hetzelfde over denkt. Ik vind een saunabezoek gewoon erg lekker voor lichaam en ziel. Voor mij is het niet iets sensueels of sexueels, maar is het gewoon een 'sportief' uitje. En ik ben vast niet de enige die die mening heeft. Natuurlijk zijn er ook rotte eieren te vinden, die vind je overal, maar om nou iedereen over 1 kam te scheren vind ik ook niet eerlijk.
Dus Chatuliem.... jij denkt er nou eenmaal anders over, maar mogen we niet allemaal onze mening hebben? Jij vind het niet gepast, tja, dan is het heel makkelijk. Dan ga je niet mee, dat is aan jezelf. Jij maakt de keuze om er niet aan mee te doen, maar mogen anderen kiezen om er juist wél aan mee te doen?
Kwestie van elkaars mening respecteren denk ik. Door te zeggen dat je het niet gepast vindt, spreek je in mijn ogen enkel je mening uit. Dat mag, maar laat een ander dan zijn/haar mening ook uitspreken
| Je leest dus typisch niet door. Als je iemand meevraagt naar de sauna, moet je weten dat ie te vertrouwen is. En de kans dat er mensen komen, die niet te vertrouwen zijn, is op deze site nu eenmaal veel hoger dan in het dagelijkse leven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:05
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dit slaat nergens op. | O, nee? Net zo goed als het niet gepast is om een uitnodiging voor een sauna neer te zetten hier op de site, is het ook niet gepast om mensen uit te nodigen om mee te gaan naar Harry Potter.
Ten eerste vind ik dat er principiële bezwaren zijn. Na de zondeval kwam de schaamte en God bevestigde dat door het maken van kleding. Ik geloof dat we in een schepping leven, waarbij het normaal is kleren te dragen. Zie het als een teken van onze zonde, of lees er verder niks in..
Ten tweede nodig je iemand uit voor de sauna die je vertrouwt, en er zijn een heleboel mensen niet te vertrouwen hier. We hebben te maken met alleenstaande volwassenen, die verlangen ( en soms zelfs wanhopig) naar lichamelijke liefde. Je loopt de kans dat juist die mensen zich het eerste aanmelden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:48
|
|
|
Waarom wil je iemand zo graag in zn blootje zien? We kunnen het combineren met Harry Potter, zondigen we tenminste op één dag, is gemakkelijker om vergeving te vragen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 21:08
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Doet mij denken aan hoe Maarten 't Hart deze zinnen (in een psalm) vertaald in "Een vlucht regenwulpen"
"Ik zal mij buigen op uw eis, naar Uw paleis, het hof der hooven". Daar schrijft hij dat hij op een ijs-vloer midden in de winter moet buigen en dan komt hij bij een paleis met allemaal korenschoven ervoor." Zoiets dus. Als ik deze psalm zing in de kerk, tijd geleden trouwens, moet ik daar altijd aan denken. | Ik vraag me echt af waarom je die man hier nu moet citeren. Een van de grootste antichristelijke mensen van NL....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 20:19
Onderwerp: ga je mee op 2 juli? picknick op de hei in ede; evt met bbq
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ons bezwaar tegen de picknick heeft niets te maken met de uitleg van Hannah. Wij zijn overtuigd dat Hannah oprecht gewoon een gezellig samenzijn wil organiseren, een uitje waar velen veel plezier aan beleven en wat we iedereen van harte gunnen.
Wat voor ons het punt is, is dat ook al wordt dit niet georganiseerd wordt als zijnde een datinguitje, maar dit is wel een datingsite. En ook al wordt het niet georganiseerd als datingsuitje, je hebt als organisator nooit in de hand(en die verantwoording heb je ook helemaal niet) hoe een andere bezoeker er tegenaan kijkt. Die ziet het misschien wel als een gelegenheid om potenciele dates te zoeken. Vorig jaar, bij het eerste picknickplan hebben we ons mog wel opgegeven, maar na enige tijd ontstond er op het forum al een vrijgezellensfeertje. Das niet erg, maar daar wil ik mijn kinderen niet bij hebben.
Wij hebben het principe: onze kinderen willen we niet meenemen naar uitjes die via cm georganiseert zijn. Ook naar de feesten bij Inka destijds hebben we ze bewust nooit meegenomen. Als wij zelf een bbq gaven voor cmkennissen hebben we er altijd bewust voor gekozen zelf mensen uit te nodigen en geen algemene oproep op het forum te doen. Ik wil mijn kinderen niet zomaar tussen een groep mensen zetten die ik zelf niet eens ken. Wij zijn lid van een datingsite, wij kiezen hiervoor, zij niet.
We hebben dus geen probleem met de picknick op zich, als we nog kinderloze weekendjes hadden gehad, hadden we er misschien wel 1 bezocht. En dat wij dit voor onze eigen kinderen niet willen, wil absoluut niet zeggen dat zoiets niet georganiseerd moet worden. Iedereen moet hier zn eigen afweging in maken. | Deze bijdrage getuigt van moed, Annette. Maar goed ik had ook niet anders van je verwacht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 18:02
Onderwerp: Het weer
|
|
|
TINK100 schreef: | regenen of sneeuwen.....
geef mij maar zon, strand en een paar palmbomen met een hangmat.... | parasolletje, zonnebril en sombrero erbij???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:13
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
MARK811 schreef: | Ja, ik geloof in wat Darwin zegt. Maar volgens mij zijn er heel veel christenen die geloven wat Darwin zegt. Denk jij dat je dan geen christen kan zijn?
http://www.creatie.info/component/content/article/12-2004-nieuwsbrieven/437-eo-visie-kom-maar-op-met-dat-darwinjaar.html
Als iemand op een andere manier geloofd dan dat jij dat doet, will nog niet zeggen dat het geen christen is. Waardoor zijn anders al die verschillende kerken ontstaan. Ik heb alleen aangegeven wat ik geloof. Ik ga jullie niet proberen te overtuigen dat dit klopt. Iedereen geloofd op zijn eigen manier, dus zou zinloos werk zijn.
als toevoeging: Ik geloof niet dat de mens uit evolutie ontstaan is, maar weldegelijk geschapen. | Het is maar goed, dat je die laatste zin erbij zet. Ik geloof nl. dat de eerste hoofdstukken eerder gaan om de mens dan om een natuurkundig verslag. Als je kijkt naar de visie van de evolutietheorie op de mens, verschilt dit fundamenteel met de visie van de bijbel. Dat is de reden waarom ik de bijbel geloof: de schepping vertelt dat de mens geschapen is, dat hij verantwoordelijk is en dat hij geschapen is naar Gods beeld. Evolutietheorie zegt dat we alleen maar veredelde dieren zijn niet in staat om onze instincten onder controle te houden. Evolutie vertelt dat we veredelde dieren zijn
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|