ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:05
BerichtOnderwerp: beproeft mij toch daarmee

FFT360 schreef:
Dat doet me denken aan wat in het evangelie staat Markus 12: 41-44

'41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist.
Het penningske der weduwe
41 En Hij ging tegenover de offerkist zitten en zag met aandacht, hoe de schare kopergeld wierp in de offerkist. En vele rijken wierpen er veel in.
42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 42 En er kwam een arme weduwe, die er twee koperstukjes in wierp, dat is een duit.
43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 43 En Hij riep zijn discipelen en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, deze arme weduwe heeft het meeste in de offerkist geworpen van allen, die er iets in geworpen hebben.
44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’

Ik denk altijd met een glimlach aan de boeken van Corrie ten boom! ergens stond er dat in hun huis altijd genoeg voor iedereen was, ook al waren ze niet rijk.
jaren geleden las ik dat en dacht nog???? Nu heb ik zelf zo,'n huis.....
Er is altijd genoeg, ook al heb ik bijna niets, kom weer een zwerver tegen, denk ik zelf , oké zoveel dagen nog eten met zoveel kinderen! toch kan die gave aan die zwerver er weer bij.

En hoe me huis weer is opgeknapt, van woning waar brand was tot leuke woning is een en al wonder, dat ik niet anders kan denken dan dat de hemel openstaat en god me geeft wat ik nodig heb.

En natuurlijk krijg ik wel eens mensen die me vragen, en de mensen in africa dan????
Helaas heb ik niet alle antwoorden, spreek alleen over me eigen ervaringen die ik met God heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:19
BerichtOnderwerp: beproeft mij toch daarmee

IRIZXX484 schreef:
Ja hoor...dus de oplossing voor alle hongerige christenen in Afrika is om hun laatste geld weg te geven, dan staat er morgen iemand met een flinke tas boodschappen voor de deur.

Ik vraag me af, als iedereen in de wereld die geld heeft, hun tiende deel weg zou geven, of er nog honger zou zijn in Afrika????
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:12
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

FFT360 schreef:
Boze smiley ...ik heb nog tijden gekend dat je haast niet kon eten omdat het op het forum en in de chatroom het zo druk was. Nu moet je echt goed zoeken niets dat geschreven wordt...

en heb je genoeg tijd om ondertussen effe een frikadel ofzo te bakken.... of effe te barbecuen....
ha ha, ik herinner me die tijd ook nog, als je dan honger kreeg, effe een frikadelletje bakte, moest je snel lezen om bij te houden. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:10
BerichtOnderwerp: waar bleef de blikseminslag????

JOL252 schreef:
Toch is het handig om wanneer je aan het discussiëren bent de gesprekslijn aan te houden en niet meer je tekst aan te passen zodra die is gequote.
Ondertussen bleven we aardig on topic toch? Knipoog smiley

Klopt, maar voor de rest van het topic gaat over d e manier van discussiëren .
trouwens goed onderwerp voor een nieuw topic.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 07:58

Zo gaat dat nu eenmaal op cm jans,
maar beter terug ontopic:

hoe ga jij er mee om als andere mensen een fout maken, of zondigen bij jou in de kerk,gemeente?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 18:19

ANNETTE050 schreef:
Iedereen heeft ook zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn/haar hart zuiver te houden. Dus als iemand, die het al niet zo makkelijk heeft, zo boos gemaakt wordt dat die persoon wel wil dat iemand met een bliksem getroffen wordt, dan is er iets aan de hand, dunkt me.
Het onderwerp van dit topic is, hoe ga je met dat soort mensen om, die hun gang maar gaan en zich boven alles verheven voelen.

Daar moet je mee omgaan, zoals Jezus deed, dat is nu net soms zo moeilijk in zo,n situatie

Maar jammer dat je je terug trekt,
ik denk dat er dingen hier in dit topic verkeerd worden begrepen, ander soort mensen word opgevat als veroordelend lijkt me,
voor me zelf, we zijn allemaal mensjes( wel verschillend dus sommigen heel anders als jezelf) en maken allemaal fouten en zondigen allemaal, als ik me irriteer aan iemands fouten wil niet zeggen dat ik d e persoon zelf afkeur, bepaald gedrag bij de persoon keur ik af.
En dan kun je in een situatie komen van hoe ga ik daarmee om? En ja ik ben ook maar een mensje, toen ik het bovenste stuk schreef van dit topic, zat ik echt in de kerk en dacht, waarom doet God niks??
God weet toch wat die persoon doet ? waarom laat God geen blikseminslag uit de hemel komen oFzo??

Eigenlijk is het in 1 woord te antwoorden, genade!!!!
En jezus leert ons net zoals hem ook genadig na anderen te zijn, wat in de praktijk soms wel eens wat moeilijker is dan het effe lezen in theorie en het er mee eens zijn.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:28

ROADY558 schreef:
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt.
Maar Jezus liep niet voor hen weg, maar stelde ze aan de kaak, ontmaskerde hun leugenachtigheid. Ik geloof dat Hij ook hun redding op het oog had. Wel trad hij keihard op tegen hen als het nodig was.

Zoals jij het zegt Annette, komt een beetje op mij over als dat je zelf op de troon gaat zitten en "die farizeeërs" mag veroordelen.

Maar - zoals Jol hierboven zei - uiteindelijk moeten we het allemaal van de genade hebben. Wie ben ik dan om een ander te veroordelen?

Daarbij is het me al vaker opgevallen dat de personen die mij het meest irriteren, mijzelf het meeste te leren hebben.

jaa zegt wat vaak over je zelf, waarom irriteer je je aan iemand???? die vraag stel ik me vaak als ik me aan iemand irriteer.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:26

JOL252 schreef:
Ja mooi! Er staat ergens iets over : "helpt gij hem terecht". Onze verantwoording naar de ander toe ligt er ook, we zijn samen een eenheid en moeten ook als zodanig functioneren in de wetenschap dat we zelf net zo hard zouden kunnen vallen (wie staat ziet toe dat hij niet valt). Naar mijn mening is er maar "één soort mens": de mens die zonder Gods genade nergens meer is. We hebben elkaar nodig om in die waarheid te blijven.

Mooi gezegd, elkaars zwakheden dragen Knipoog smiley
wat betreft soorten mens... ben ik nu d e enigste die wel eens in de kerk zit en over sommigge mensen wel eens denkt.. ehhh
je hebt nu eenmaal heel verschillende soorten mensen.
mensen die super emotioneel reageren
mensen die niet zelf na denken,klakkeloos een leider volgen
mensen die heel heilig in de kerk zitten en bv thuis hun kinderen mishandelen en op zondag biddend in de kerk.
effe paar voorbeelden, dus snap niet wat het probleem is dat er over soorten mensen word geschreven er zijn nu een maal verschillnede soorten als je ze bestudeert als ze in een groep bij elkaar zitten, nuchtere... labielle... zieke...blije, sjagrijnigge.... etc...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:18

De vraag is ook hoe spreek je iemand soms op iets aan???
Op een positieve manier, zonder de persoon zelf af te breken....
maar soms moeilijk in de praktijk.

en leuk dat je er weer bent roady Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:16

ROADY558 schreef:
Hey Petra,

Lastig hey wat je hier beschrijft.
Maar stel he, dat die persoon echt niet doorheeft wat hij (zij) aan het doen is. Dat de duivel hem verblind en misleid heeft om het even bijbels te omschrijven.
En jij doorziet dit en gaat ermee naar God.
Maar wat zou er gebeuren als je een keer met die persoon zelf gaat praten?
Wat zou er met jou gebeuren?
Wat zou er met hem / hen gebeuren?

Ik heb met die persoon gepraat, en er kwam een zeer vreemde reactie,
reactie van uit pijn denk ik. Dus later dacht ik, wel laat ik die persoon een knuffel geven en zeggen ik hou van je, het is goed. Maar voordat ik die stap kon doen, heb ik die persoon een tijdje ontloop en flink er mee geworsteld.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 17:30

Het moeilijke is, hoe ga je er mee om....vooral als zulk soort mensen in een bediening staan en je weet, in de praktijk is het een beetje een beerput, ze zijn niet echt eerlijk tegenover andere mensen.
Ik probeer het los te laten, te denken God moet er nog veel aan werken aan die persoon, maar het blijft af en t oe moeilijk

Laatst aangepast door
PETRA373
op zondag 25 mei 2014, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 17:29

JANS221 schreef:
Wat bedoel je met 'zulk soort mensen'? Zijn die heel anders dan jij en ik?

Annette verwoord het eigenlijk al wat ik bedoel met zulk soort mensen Jans.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 12:41

ANNETTE050 schreef:
Zonde blijft zonde, en het is maar beter je er verre van te houden.

ja daar zit waarheid in, maar God laat de zondaren niet los, dus wat zou hij van ons verwachten??? dat we vergeven 70 x 70 keer.
Ik bid maar voor zulk soort mensen , maar ik worstel er al een tijdje mee, samen met God.

Ps over je invulling wat die fout van die gene is, dat ik op een blikseminslag wachtte ga ik het niet over hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 21:25

Vind je vraag trouwens erg goed Anette of het van uit pijn is dat iemand iets verkeerds doet. Ik denk bij veel mensen wel.
Het zet me verder tot denken, waarom zondiggen mensen, of doen dingen verkeerd?
van uit hun pijn reageren ze
door verslaving
denk denk....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 21:21

Daar vraag je me wat, wanneer is iets een fout en wanneer een zonde? een zonde druist in tegen de wetten van God . Zo denk ik er dan over.

zat er gisteren nog over na te denken, stel dat Abraham nu bij mijn gemeente zou horen, en je wist dat hij na een ander land ging, zijn vrouw als zuster liet voordoen, die daardoor bij de koning beland, gaven van de koning daardoor krijgt.... niet opkomt echt voor zijn vrouw... zouden we zo iemand van daag de dag in onze gemeente accepteren, of iemand zoals David, die ook nog al een foutje....zonde... deed met zijn verliefdheid op de vrouw van zijn beste vriend.
Zouden wij zo iemand nog accepteren in onze gemeente of kerk? niet denken diep in ons hart ehhh je deed die fouten maken in je leven en nu zit je daar schijnheilig tot God te bidden.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 18:17
BerichtOnderwerp: Genieten van het leven

Waar ik echt van geniet is de natuur, bos, zee, water en contact met andere mensen, omgaan met me kinderen.
het leven is ondanks soms moeilijke momenten geweldig!!!!! en prachtig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 18:05
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

een droge worst Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 mei 2014, 20:24
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

ANNA415 schreef:
worst

worst Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

wat voor worst Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 mei 2014, 19:37
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

ERIKA732 schreef:
Heb je nu weer huisbrand gehad Verraste, verbaasde smiley

Zag ik dat Trijnie er was en steen zijn ze weer weg Huilende smiley, smiley in tranen

Het ga je goed Klus maarre zit jij er niet langer op?? ik ben een jaar weggeweest en weet dat jij ging daten Verraste, verbaasde smiley

Tja Erica als jij een jaar weg blijft en nee heb niet weer huisbrand gehad, maar zeker weten alle spinnen dood zijn gegaan destijds, van die vieze ouwe dikke grote die onder de dakpannen zitten. Zieke smiley daar ben ik best wel blij mee, wie weet wat voor monsters dar zaten

Ps., nou een jaar blijven hè erica
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 mei 2014, 13:32

KLUS667 schreef:
Dankjewel, jij ook succes met je kabouters achter de koelkast en spinnen in de badkamer.

Die kabouters heb ik in de diepvries gelegd, die liggen daar bevroren en die spinnen zijn lekker mee verband met me woning, ha ha dat was nog es goeie spinnen opruiming die brand, alle dikke grote griezels die onder de dakpannen leefden lekker verbrand Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 mei 2014, 13:23

FFT360 schreef:
Boze smiley ...ik ben echt niet diegene die jullie denken dat ik ben. Denk ik...pffff wat raar allemaal. Knipoog smiley

Ha ha, ontdek je nu pas dat cm vol met rare dames zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 mei 2014, 13:22

KLUS667 schreef:
Klus, die a.s. maandag een jaar geleden lid werd, gaat u verlaten!!

Bedankt voor de fijne en gezellige maanden, ik heb het heel erg naar m'n zin gehad op het forum tot ik eind september hier op CM tegen m'n aanstaande vrouw aan liep. Jullie brachten weer kleur in m'n leven, bedankt!!

Iedereen veel zegen toegewenst en het gaat jullie goed!! Kussende smiley

Dat klinkt als een verloofde man Lachende smiley Lachende smiley leuk ha ha kan me nog herinneren je schreef dat je ging daten. Zegen terug voor jouw en je aanstaande vrouw Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 mei 2014, 08:27

ERIKA732 schreef:
Is Boze smiley wie ik denk dat het is???

Wat heb ik gedaan vandaag pfffff denk even met de trein naar arnhem met mn ma.... Moesten naar de DE winkel is die winkel verhuisd moesten we pokke eind lopen en dat is nu net een ramp voor mij Twijfelende smiley maar goed mn ma heeft weer een koffiezetapparaat
Lachende smiley

Jaaaaa volgens mij is het Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 mei 2014, 07:19
BerichtOnderwerp: Het weer

ANNA415 schreef:
heeft het geregend?
Smiley die vol vragen zit
ik sliep namelijk

offtopic, maar wat een leuke foto van jou, veel leuker je haar zo Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 mei 2014, 07:16
BerichtOnderwerp: Momentopname

ZEELAND736 schreef:
Vandaag...een datum...22 mei...een dag die je nooit vergeet....
Ter nagedachtenis...herinnering...aan onze zoon..
Hij zou 30 zijn geworden....
Waar blijft te tijd.....

Niet in ons midden maar voor altijd in ons hart!!!

Ook al is het maar viturueel, een lieve knuffel van me Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 mei 2014, 18:23

CHRISTIANMATCH schreef:
Welkom terug, Petra!

Zou je nog een gerichte vraag willen toevoegen aan jouw verhaal? Dan kan hier op het forum een gesprek starten over dit onderwerp.

Dankje, vraag is eigenlijk: hoe gaan jullie er mee om als je ziet als andere cristenen fouten maken?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 mei 2014, 00:21

Hoe ga jij er mee om als andere cristenen fouten maken, of dingen verkeerd doen???

Waar bleef de bliksem inslag????
Voor degenen die hier ook wel eens mee worstelen, een stukje over me worsteling met God die ik heb gehad:
Ik begon te worstelen omdat ik er moeite mee had, dat soms mensen
in de kerk helemaal niet zo christelijk zijn zoals ik soms verwacht van christenen. En oké, de kerk is Gods werkterrein door mensen heen, met mensjes zoals ik ook erbij, waar God soms nog veel aan moet werken. Maar sommige mensen soms......
Irritatie overheerste bij mij...
Jezus nam de plaats van barabas in aan het kruis, met een onvoorwaardelijke liefde
En barabas werd bevrijd van de straf die hij eigenlijk verdiende. Dat we onze naam kunnen invullen inplaats van de naam van Barabas is iedereen wel duidelijk. Maar wat doen we als onze broeder of zuster zien in de kerk en weten dat die zonden heeft?
Voor mezelf ik raak geïrriteerd: heb een enorme worsteling ermee gehad met God.
Ja maar God? ik snap het niet? Zie die persoon nu? Die zondigt is niet eerlijk!!!!!!
En waarom werkt uw geest nog door die persoon???
Waarom laat u niet gewoon een bliksem inslag van uit de hemel komen op die persoon???????
Zie die persoon nu, biddend in de kerk en onderhand... waar blijft die bliksem inslag?????
En wat genade???? Ik weet dat die persoon nog steeds niet eerlijk is!!!!
En ja, oke, ik geef toe God, ik heb ook nog zonden, en u laat me niet vallen en u moet ook nog heel veel aan me werken, maar... heeft u die zonden van die persoon gezien????
Na een tijd worstelen eindigde ik weer bij het kruis, vol schaamte en op me knieën.
Jezus zei tegen me: weet je nog die ene persoon, waar je je ook ooit aan irriteerde? Heb je gezien hoe die is gegroeid? veranderd positief???
Ik Jezus, heb die persoon niet weggegooid, losgelaten. Ik blijf genadig, net zoals ik met jouw deed toen je voor de zoveelste keer weer eens afdwaalde.
En blijf dit doen als je weer eens afdwaalt. Ik blijf je zoeken als het schaapje wat dreigt te verdwalen van de kudde.
Ik verzorg je wonden en draag je terug na de stal. En blijf het schaapje leren, loop nu op die weg. En als het schaapje weer eens afdwaalt, haal ik het weer terug.
het is allemaal genade
genade van Jezus die gekomen is om zondaren te redden waar jij ook bij hoort. Dus wat probeer ik voortaan te doen als ik weer eens geïrriteerd over een persoon in de kerk zit? Bid voor die gene en wees genadig en jaaaa jaaaa deze worsteling van mij was ook een zonde... irritatie en veroordeel... schaam....
de blikseminslag bleef weg, wel kwam er een inslag in mij van Jezus die me eens effe aansprak en terug bracht bij het kruis.

Laatst aangepast door
PETRA373
op woensdag 21 mei 2014, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 22:17
BerichtOnderwerp: Druk op CM met proefleden.

ZEELAND736 schreef:
Geen idee...(maar ik weet niet of dat een oplossing is)

ik blijf bij mijn mening:duizend mannen erbij Lachende smiley
iets meer keuze.... ha ha
petra die morgen moet verlengen maar er effe tussen uit gaat en wel weer terug komt. liefs voor iedereen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 07:51
BerichtOnderwerp: kreet van de week

MARENTH030 schreef:
Geluk is geen eindstation, maar een manier van reizen!

Gr Marenth.
mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 07:50
BerichtOnderwerp: Momentopname

Ik kan het niet zo mooi omschrijven als jouw Jol, maar gisteren op de heide een weide vol schapen met echt enorm veel lammetjes, was een hele leuke moment opname .
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 76 Volgende
Pagina 9 van 76