Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 02:02
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Gelukkig..tijdrovend, gaan jaren overheen.....ja, ik schrok net fftjes
Truste |
zal nog veel mensen nog wel vaker gaan gebeuren.
toegegeven, is het veelal lastig om vergelijkbare dingen inhoudelijk te onderscheiden, ipv mee te gaan met een bewering.
één duidelijk gegeven is dat t stapsgewijs gaat, zeker niet in een keer. een aantal voorbeelden in verschillende stadia zou ik kunnen noemen. (te lang verhaal voor dit topic idd)
bedenk dat dit onderwerpen zijn, ondermeer in verband met factoren als: techniek, ethiek, politiek, economie, communicatie, ed.
toch blijven mensen al dingen beweren als ze even een verband zien... t kan zeker een aanwijzing, of voorbode zijn, maar in een groter verband meestal (gelukkig maar!) toch onzin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 01:46
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
PIETER619 schreef: | Als jij vind dat jij als "christen" op Gods rechterstoel mag gaan zitten en anderen mag veroordelen omdat die niet volgens de Bijbel leven, mag je zelfs je geen christen noemen, denk ik. Wie heeft het recht om welke zondaars vrij te pleiten, danwel te veroordelen?
Ook heb je dan geen weet hoe gigantisch Jezus overwinning zal zijn als Hij weer terug komt. Ook heb je de dus, de gelijkenis van de dagloners niet begrepen helaas. Ook heb je totaal niet begrepen wat Jezus deed met de overspelige vrouw, wat het wereklijk inhield dat Jezus zei " zondig niet weer" wetend dat zij ook maar , gelijk wij, mens was.
Helaas zijn er veel meer mesne di egelijk jij menen dat gebed niet helpt, niet wetend wat zij daar mee tegen houden, namelijk dat God aan het werk mag, zowel in ons binnenste als in de gemeente.
Het grootste wapen tegen alle kwaad wat we hebben is gebed, als je wil leren uit de Bijbel, daar staat als opdracht 'bid onophoudelijk", dit houd in, God overal bij betrekken, zo kan Hij ons helpen om in Zijn Liefde met elkaar om te gaan, dus ervaroingen gaan uitdelen, enzo kunnen we van elkaar leren en God wil door Zijn Geest ons daarbij helpen. |
sorry dit beschrijft een heel ander verband.
wie oordeelt hier?
wie zegt dat ik beweer dat gebed niet helpt? (je hebt mn profiel gelezen...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 00:29
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Pfffffff wat een stemmingmakerij weer........ |
als techneut kan ik ook verklappen dat zoiets logistiek zeer moeilijk, tijdrovend, duur, en ethisch zeer lastig is. afgezien van afspraken, protocollen (software), integratie (oa hardware), invoering (financieel) en testen (tijd). maw: gaan jaren overheen, 2013?... ehh, neen (nog niet)
lijkt een beetje herhaling op de UPC-barcode 666 ook dat is een kwestie van goed lezen. de meeste met een mening kunnen dat zeker niet...
(er zijn nog veel meer vergelijkbare voorbeelden overigens)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 23:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Pfffffff wat een stemmingmakerij weer........ |
te goedgelovig, jammer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 23:49
|
|
|
ik moet denken aan de actie van ING toen (nu trouwens opnieuw weer) je kan dan je eigen pasopdruk insturen, ter info: helaas mag heel veel niet, waaronder:
_ 777
(in de tinten van de standaard INGpas: oranje op donkerder oranje)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 23:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Waar kun je serieuze stukken lezen over deze chip?In de plannen voor Obamacare vind ik hem nl. niet terug.........wel meldingen dat het een hoax is?
Obamacare is trouwens niet gratis,mensen zullen voor hun zorg moeten betalen |
idd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 23:41
|
|
|
GRACE585 schreef: | je trekt nogal van leer met beschuldigingen die kant nog wal raken,ik denk dat je mijn reactie niet begrepen hebt.en je beschuldigd mij van oordeel wat doe je hier dan nu in deze reactie.ik ben er helaas maar 3 daagjes dus ik ga verder geen uitleg geven,verspilling van tijd ben ik bang.maar het valt mij op dat er veel verdraaid wordt omdat alles maar onder het mom van humanisme moet kunnen,hoop dat je niet bedrogen uitkomt.humanisme is nl niet christelijk |
amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:39
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ter duidelijkheid, als je dat er niet meteen duidelijk bijzet, en ik zal reageren kunnen mensen die meelezen denken dat ik het heb geschreven, omdat er staat: Shanita schreef....
Maar bedankt Ik zal er later zeker op reageren!
Laterz! |
ik begrijp mogelijke verwarring, vandaar later alsnog aangepast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:14
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
ERIKA129 schreef: | JA zie daarom is dit een VROUWEN topic |
dus: wat zou een mannentopic dan geweldig zijn!?
waarom is die er dan niet?
(zou het dan ook aan de kwaal: 'vrouwen' onderhevig worden?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:35
|
|
|
INGE721 schreef: | Hoort het niet bij de zieke van de week????? |
t is niet snel goed... probeer ik in iemands gemis te helpen, dan dit weer.
typisch vrouwen(kwaal)...
(ik ben overduidelijk onschuldig aan alles...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:02
|
|
|
INGE721 schreef: | BART347 schreef: oei, als YES nu toch wegblijft?
troost ERIKA: ik had ook last van vrouwenkwalen...
Vertel over je kwalen...misschien kunnen wij er nog wat van opsteken
de laatste keer is nu al ruim drie maanden terug.... (ik had een bestwel zware periode...) |
weer zo een vrouwenkwaal: een reactie geven binnen de beantwoordde tekst van een ander... en goed lezen...
(komt heel soms ook bij mannen voor)
Laatst aangepast door
|
BART347
|
op donderdag 5 juli 2012, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:58
Onderwerp: gehoorzaamheid
|
|
|
JOL252 schreef: | ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:
Pollutie Mariene pollutie is de introductie door de mens, direct of indirect, van stoffen of energie in het mariene milieu, met inbegrip van de estuaria, dat resulteert of waarschijnlijk zal resulteren in zulke schadelijke effecten als schade aan natuurlijke bronnen en het mariene leven, schade aan de mensel...
pollutie vervuiling, verontreiniging; onwillekeurige zaadlozing. synoniem: pollutio
zo, dan zijn we helemaal bij.... |
pollutie-inval, bekeuring: een pretvlek, das dan 100 Euro...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:46
|
|
|
INGE721 schreef: | Mijn plan met jullie staat vast...spreekt de Heer. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk. Ik zal je een hoopvolle toekomst geven. Jeremia 29:11. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:41
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Huh geen vrouwenkwaaltjes meer?? Hebben we nu al alles besproken dan ken nooittttttttttttt
Komt Yes vanavond weer met zn verbaasde smileys |
oei, als YES nu toch wegblijft?
troost ERIKA: ik had ook last van vrouwenkwalen...
de laatste keer is nu al ruim drie maanden terug.... (ik had een bestwel zware periode...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:29
|
|
|
PIETER619 schreef: | OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE
Wat zijn we allemaal betwers met de Bijbel in onze hand, gaan we zonder er bij na te denken maar op Gods troon zitten te oordelen en sommigen weten zelfs dat God het een gruwel vind, niet begrijpend waarom Jezus hier op aarde is gekomen.
Zich zelf op de borst slaand van kijk mij eens, ik ben hetero, hiep hiep hoera.
In plaats van te (ver)oordelen, zouden hen die dat willen, hulp aan kunnen bieden, gebed zou al een heel goed begin zijn.
Gebruik nu eindelijk de Bijbel eens zoals hij werkelijk bedoeld is, niet om je gelijk te halen, maar om Gods liefde te leren, mede voor geleefd door onze Here Jezus. |
wel vreemd dat je met deze reactie iedereen die hier een bijbeltekst aanhaalt ontmoedigen wilt en gelijk wil stellen. en wilt beweren dat iedereen die dat doet oordeelt? lees jij de hele reacties eigenlijk werkelijk op inhoud?
PIETER619 schreef: | Gebruik nu eindelijk de Bijbel eens zoals hij werkelijk bedoeld is |
ja, lezen dus...
ook kan ik verklappen dat bidden alleen niet zal helpen. eerlijk: zou mooi zijn, kloosters zouden de oplossing (kunnen) zijn voor elk probleem... (helaas)
ter info voor PIETER619: er is ook een topic over dit soort reacties
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:44
|
|
|
ter info voor ieder persoonlijk:
Job 28:28 Maar tegen de mens heeft Hij gezegd: Zie, de vreze des Heeren, dat is wijsheid, en zich afkeren van het kwade is inzicht.
Rom 6:15 Wat dan? Zullen wij zondigen omdat wij niet onder de wet maar onder de genade zijn? Volstrekt niet! 16 Weet u niet dat aan wie u uzelf als slaaf ter beschikking stelt tot gehoorzaamheid, u slaaf bent van wie u gehoorzaamt: óf van de zonde, tot de dood, óf van de gehoorzaamheid, tot gerechtigheid?
(uit HSV)
ps: als ik t was die zou oordelen... men zou (relatief) veilig zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 02:33
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat zegt de Bijbel nu echt over homoseksualiteit? Eigenlijk maar heel weinig. Jezus heeft er zelfs helemaal niets over gezegd en in de 10 geboden wordt er niet over gesproken. Is het dan niet vreemd dat terwijl homoseksualiteit nauwelijks voorkomt in de Bijbel (zowel in NT als OT) zoveel mensen zich daar wel enorm druk om maken? (net als jij...?) Alsof de hele Bijbel daarover gaat en er geen belangrijker problemen in onze wereld zijn... Waarom maakt men zich niet drukker over zaken die veel vaker in de Bijbel genoemd worden zoals hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort? Het grootste gevaar voor de mensheid is "de sterke behoefte om te hebben (goederen of geld) en daarvoor steeds grotere risico's te nemen. Het echte gevaar heet dus hebzucht". Daar zouden christenen zich druk over moeten maken (Jaap van Ginneken, Gek met Geld, Business Contact 2010). Dat besef is dus zelfs buiten de kerk doorgedrongen. Dit inzicht is niet nieuw, Paulus schreef al veel eerder: "de wortel van alle kwaad is hebzucht" (1 Timoteüs 6:10).Gek dat nu daar nooit een kerkscheuring over is geweest of dreigt terwijl dat wel gebeurt als men twist over homoseksuele liefde, alsof dat de wortel van alle kwaad zou zijn. lijkt me wat overdreven om t zo te stellen, of als anderen daar een punt van maken daar zó op te reageren SHANITA130 Zelden hoor je dat mensen de kerk uit worden gezet, niet mogen trouwen of niet aan het avondmaal of eucharistie mogen meedoen omdat ze hebzuchtig zijn. oke, het komt dus wel voor?
Bron: Een bril van Homo Anders |
ter duidelijkheid: tekst in blauw zijn mijn reacties
Laatst aangepast door
|
BART347
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 02:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zou zeggen, lees het nog eens in z'n verband en kom dan met een reaktie....
Dit slaat kant nog wal....Deze reaktie.
De nadruk ligt op homo's....
Omdat het hier over homo's gaat, kan ik er, volgens jou niet eens stuk inzetten, waar de scheinheiligheid en het meten met 2 maten in voorkomt.
JIJ ZEGT: ... En homofielie is zeker een grove zonde?
Ik zie al aan je reaktie dat die dingen die je noemt leidend zijn.... |
JIJ ZEGT: ... En homofielie is zeker een grove zonde?
wie is JIJ? niet ik zeg dat?, hoewel ook gezien t verschil tussen homofielie en homosexualiteit ....
Ik zie al aan je reaktie dat die dingen die je noemt leidend zijn....
welke dingen noem ik dan? ik citeer jouw reactie... zoals ik al aangaf zijn ze leidend, maar niet omdat t aan mn reactie te zien kán zijn?????
leg dat eens uit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 01:49
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat zegt de Bijbel nu echt over homoseksualiteit? Eigenlijk maar heel weinig. Jezus heeft er zelfs helemaal niets over gezegd en in de 10 geboden wordt er niet over gesproken. Is het dan niet vreemd dat terwijl homoseksualiteit nauwelijks voorkomt in de Bijbel zoveel mensen zich daar wel enorm druk om maken? Alsof de hele Bijbel daarover gaat en er geen belangrijker problemen in onze wereld zijn... Waarom maakt men zich niet drukker over zaken die veel vaker in de Bijbel genoemd worden zoals hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort? Het grootste gevaar voor de mensheid is "de sterke behoefte om te hebben (goederen of geld) en daarvoor steeds grotere risico's te nemen. Het echte gevaar heet dus hebzucht". Daar zouden christenen zich druk over moeten maken (Jaap van Ginneken, Gek met Geld, Business Contact 2010). Dat besef is dus zelfs buiten de kerk doorgedrongen. Dit inzicht is niet nieuw, Paulus schreef al veel eerder: "de wortel van alle kwaad is hebzucht" (1 Timoteüs 6:10). Gek dat nu daar nooit een kerkscheuring over is geweest of dreigt terwijl dat wel gebeurt als men twist over homoseksuele liefde, alsof dat de wortel van alle kwaad zou zijn. Zelden hoor je dat mensen de kerk uit worden gezet, niet mogen trouwen of niet aan het avondmaal of eucharistie mogen meedoen omdat ze hebzuchtig zijn.
Bron: Een bril van Homo Anders |
antwoord: dit is t topic over homosexualiteit, dus ligt hier daar de nadruk op... ook ik zou inzien dat hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort leidend zijn in onze maatschappij, ik zou zeggen begin een topic, keuze genoeg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:21
Onderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ik weet niet hoe de verhouding w.b. leeftijden op het pannenkoekenuitje was, maar doorgaans tref je een relatief grote groep van 20-ers en (vooral) 30-ers en 40-ers aan op georganiseerde avonden etc. van CM. Ouder tref je in de minderheid..... |
dat klinkt iig best positief (ik heb niets tegen de 'oudetaartenwandeling' hoor )
maar zijn dat vaste avonden in de week maand ? (meen ooit zoiets vanuit CM te hebben opgevangen) of bedoel je eenmalige acties die regelmatig terugkomen?
ps: draag jij daar ook je 'steentje' bij STEEN?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:10
Onderwerp: Het glas is halfvol...
|
|
|
BOMMIE663 schreef: | mijn glas raak nooit verder vol als tot de helft |
beter half leeg dan kwart vol,
behalve als je m omstoot, dan is helemaal leeg t beste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:07
Onderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
|
|
|
VISSER278 schreef: | Die nieuwsgierigheid van Frank val best wel mee hoor. Hij wil altijd graag maar één ding weten en dat is of er koppeltjes zijn ontstaan. |
wat ik mij afvraag (relatief) hoeveel twintigers en dertigers op zoiets af komen?
een kleine opkomst is eigenlijk mijn indruk...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:35
Onderwerp: Humor
|
|
|
INGE721 schreef: | Het is mijn nichtje, nou goed |
(ik wilde t zelf eigenlijk niet zeggen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:10
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat kwam uit de memoires van Inge... |
o?, FRANKT627, was jij dat voor die dichte deur?
....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:07
|
|
|
INGE721 schreef: | Ze zegt (heel zwoel): kom vanavond maar langs, dan is niemand thuis...
Hij kwam, belde aan......en inderdaad.....er was niemand thuis. |
Ze zegt (heel zwoel): ik wil met je naar bed voor een nacht lang s...
Hij zegt later: ...snurken... kep de hele nacht geen oog dicht gedaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 19:58
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven |
als t zo moet, geef mij maar vast een 'geeltje'... (als er anno 2012 nog elf euro voor gegeven wordt...?)
verder nog: oranje boven... ps: niet geschikt voor zwartkijkers die nog uithuilen over 't EK
Laatst aangepast door
|
BART347
|
op dinsdag 3 juli 2012, 19:58
|
|
Naar boven |
|
|