ChristianMatch

Forum

Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 10:13
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ANNA415 schreef:
en nu hoofdpijn?

wie ikke Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril

nee joh Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 10:02
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie

JANS221 schreef:

Dit komt omdat men er van uitgaat dat de teksten Goddelijk gezag hebben. Omdat God betrouwbaar is, is alles letterlijk gebeurd. En daar kunnen geen wetenschappelijk bewijzen die hiermee in tegenspraak zijn, iets aan veranderen. Het gegeven dat God de bijbelschrijvers heeft geïnspireerd, wil echter niet zeggen dat God de tekst zelf letterlijk heeft opgeschreven. De Bijbel is door mensen geschreven en mensen maken fouten. Geïnspireerd worden tot schrijven, betekent niet dat mensen uitgeschakeld werden en zonder nadenken alles van God gedicteerd kregen.

Jans, heeft ook nog wel wat vragen………….

Bedoel je hiermee dat er dingen in de Bijbel staan die er niet hadden moeten staan? Mensenwerk dus? Hoe bepaal je dan wat wel en niet waar is? Lijkt me heel lastig
Ik houd me liever bij deze bijbeltekst:
Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid.

Ja en dan blijven er ook nog wel wat vragen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 23:10
BerichtOnderwerp: Terug van weggeweest.......

[quote=MARY052]IK wil het wel gezellig maken maar als je er steeds alleen aanwezig bent.............is er van gezelligheid niet echt sprake.[/quot

ik kijk regelmatig in de chatroom vaak zijn er weinig of geen mensen.
Toch krijg je dan soms een heel verrassend gesprek. Dus we ontmoeten elkaar daar vast eens binnenkort
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 23:07
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

KLUS667 schreef:
Cake Kwijlende smiley

alleen maar Zieke smiley

ik ; koffie en cake
warm buffet (wijn)
nog eens warm buffet(meer wijn)
ijs met zelfgemaakte advocaat en slag Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 27 september 2013, 23:07
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 23:05
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

ANNA415 schreef:
Boze smiley ja zeg zo maar een beetje met onze emoties spelen Boze smiley Knipoog smiley

ja en een beetje aandacht zoeke van ons allemaal Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
en ons laten huilen Huilende smiley, smiley in tranen
maar vooruit Boze smiley
we zijn toch blij dat je nog blijft Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 19:27

Op zich is het wel begrijpelijk dat evolutie en de Bijbel hier in conflict komen.
Evolutie zegt de mens is een geevolueerd zoogdier.
De Bijbel zegt de mens is de kroon op Gods schepping en is ook vandaar uit geschreven. Plaatst daarom ook de woonplaats van de mens, de aarde in het midden van het universum.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 17:33

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. En ook hoe het kan dat zoveel andere wetenschappers wetenschappelijke feiten hebben die juist schepping als feit weergeven. Er zijn zoals ik al eerder schreef best veel creationisten onder wetenschappers. En hoewel ze over het algemeen niet geloven in een schepping van 6 dagen (en daar ook geen bewijzen van zien) zien ze wel de schepping als feit. En de feiten die evolutie zouden kunnen weerleggen.
Maar geloof dat de diskussie daar inmiddels al niet meer over gaat het gaat inderdaad om wat geloof je. En erken je iemand die niet (meer) gelooft in de schepping maar alleen in evolutie theorie nog als christen en wil je als zodanig verder praten.
En zet de evolutionist met wetenschappelijke achtergrond de creationist niet als iemand met weinig kennis in de hoek.
(Overigens geloof ik niet dat God in de Bijbel zegt dat de zon om de aarde heen draait )

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 26 september 2013, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 09:44
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

Natas jij ook veel liefs en Gods zegen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 19:27

SANNE287 schreef:
Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik zal het niet met iedereen eens zijn maar gezien de tegenstelling in de reacties is dat ook onmogelijk. Ik wil graag ook inhoudelijk reageren op een aantal punten. Dat kost me even tijd maar zeker dit weekend.

Het weekend is ruimschoots voorbij?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 19:10
BerichtOnderwerp: vergeven........

Heb net een boek over jona gelezen in roman vorm geschreven. Jona die geen genade wil voor zijn vijanden en die God beschuldigd dat Hij een genadig en barmhartig God is. Woedend is Jona hier om. Dat God barmhartig is voor de vijand. Hebben wij ook niet vaak die neiging
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 18:59

CORTAZAR588 schreef:
Er zijn natuurlijk altijd twee kanten aan een zaak....
Dat maakt het ook zo moeilijk.

Ik heb vrienden,die uit Angola zijn gevlucht,mensen op leeftijd zegt men dan.....64 en 68 jaar.
Zij hadden 2 volwassen zonen beide tussen de 30 en de 40, zijn vermoord.
Als ik met hen hierover praat, zegt de vrouw van het echtpaar,dat ze de moordenaars vergeeft.
Ze huilt en heeft ontroostbaar verdriet........
Zelfs geen foto heeft ze van haar zonen.... maar ze vergeeft.
Ze wil vergeven,want de haat die ze voelde maakte haar ziek.

Wat een getuigenis .........
Kan alleen als de Heilige Geest je die kracht om te kunnen vergeven geeft denk ik ....

Ja dat denk ik ook. En dan nog zal het vreselijk moeilijk zijn. Maar de enige keuze om door te kunnen leven.
Een geweldig getuigenis van Zijn Liefde

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 24 september 2013, 19:00
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:03
BerichtOnderwerp: God die voor ons zorgt en ons helpt

Er staan er 8 op hoor!!
Tjonge jonge zo besef je nog beter hoe hard die beschermengelen van jullie hebben moeten werken
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 11:50
BerichtOnderwerp: God die voor ons zorgt en ons helpt

Geeft niks Petra die spelfouten. Ben heel blij dat je je verhaal hier hebt neergezet. Ik had al het een en ander gehoord van je maar nu lees ik hier nog meer. Nog meer genade en goedheidvan God. Geweldig meis.
Het ontroert me steeds weer om dit te lezen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 11:35
BerichtOnderwerp: Relatie met een ongelovige

MARTIJN277 schreef:
Staat er niet in de Bijbel iets in de zin van dat als een gelovige getrouwd is met een ongelovige, dat de ongelovige partner door het huwelijk ook gezegend is door God omdat je als partners in het huwelijk 1 bent ? Ik weet zo niet meer precies waar dat staat, maar deze strekking is mij wel bijgebleven. Zolang de ongelovige partner zijn huwelijkse plichten nakomt is hij/zij ook gezegend. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd.
En wanneer is iemand gelovig ? Als hij/zij naar de kerk gaat ? Hoeft niet hoor...., als hij/zij vroom praat ? Hoeft niet hoor.....Is iemand niet gelovig als hij/zij niet naar de kerk gaat ? Ook dat klopt lang niet altijd hoor.

Het is wel menselijk om het gedrag en het niet/verkeerd geloven van een ander te benoemen of zelfs te veroordelen. Maar, wie zonder zonde is werpe de eerste steen !

De tekst die je bedoelt staat in 1kor 7:14" Met de vrouw is de niet-gelovige man geheiligd, en met de man de niet-gelovige vrouw; anders waren ook uw kinderen onrein, terwijl zij integendeel heilig zijn."
De ongelovige partner is geheiligd dit is apart gezet door zijn huwelijk

In dezelfde Korinthe brief staat ook 2kor 6;14 14 Vorm geen ongelijk span met de ongelovigen. Wat heeft gerechtigheid te maken met wetteloosheid? Wat heeft licht uit te staan met duisternis?
Een ongelijk juk wordt daar echt gelinkt aan gelovig en niet gelovig

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 24 september 2013, 11:36
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 11:26

PETRA373 schreef:
mooi topic, met mooie bijdragen, vergeven.... in eerste instantie ook goed voor je zelf, zolang jij vast zit in haat, wrok, bitterheid of zelfmedelijden over het ongedane onrecht kan je niet werkelijk vrij zijn.

Wat roelande schrijft is ook een punt waar ik een tijd mee heb zitten worstelen, de dader komt na god en krijgt vergeving... komt hij er zo makkelijk dan van af?
Ja misschien wel, net zoals ik zo makkelijk van alle dingen die ik verkeerd heb gedaan af kom. jezus heeft de beker van gramschap voor me gedronken. Ook voor die ander.
En ergens op het begin van het vergevingsproces, was ik het daar niet mee eens, dat een dader er zo gemakkelijk van af kan komen. Nu inmiddels begrijp ik, accepteer ik het, wetende dat mensen vaak anderen pijn doen, vanuit hun eigen pijn weer.

Ja en je mag ook weten dat God met elk mens zijn of haar eigen weg gaat. Zoals Hij mij niet met rust laat en aanspoort iets in orde te maken als ik wat verkeerds gedaan heb zo zal hij dat ook bij de ander doen. Daar kun je in elk geval op vertrouwen. Wat een mens zaait zal hij ook oogsten is een principe /opvoedmaatregel van God voor iedereen geldend

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 24 september 2013, 18:54
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 19:14

Mooi topic!
Vergeven van iets wat je aangedaan is vind ik een van de meest ingrijpende dingen die er bestaan.
Als je echt iets ergs aangedaan is kan dat volgens mij nooit goedkoop ; vergeven. Het is bij mij wel eens een hele worsteling geweest. Van eerst iemand vervloeken om wat ie gedaan heeft, tot staan op je gelijk(hij heeft dat toch zeker mij aangedaan en heeft er nog geen spijt van ook). Totdat je gaat beseffen dat je het los moet laten om vrij verder te kunnen met leven. Zelfs als de ander niet tot inkeer komt en je het steeds weer aandoet Het dan overgeven aan Hem die rechtvaardig oordeelt. Is lastig want zal God dat doen die ander oordelen. Dat moet, denk ik dan,want die ander heeft mij toch zeker wat aangedaan. Loslaten en vertrouwen dat God doet wat goed is. Toen ik dat kon kwam er bij mij iets anders boven: genade. Het besef dat God die ander genadig gaat zijn, zodra de ander daar om gaat vragen, zoals Hij mij ook zo vaak genadig geweest is. En dat dat dan ook rechtvaardigheid is
En daarbij het zeker weten; God heeft dit voor mij ten goede gekeerd en wil dat ik de ander ook genadig ben.
Toen kwam niet lang daarna bij de ander echt berouw en dus vergeving. En hoewel er dingen zijn die nooit meer ongedaan gemaakt kunnen worden weet ik zeker dat God dit alles ten goed zal doen keren voor mij. Waarom? omdat ik Hem liefheb

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 23 september 2013, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 14:28
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

PETRA373 schreef:
effe bijgelezen, zo te lezen, vlieg jij ergens over de aarde rond met een geliefde? ha ha gaaaaaffffff Lachende smiley geniet ervan Lachende smiley

He Petra Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Welkom terug
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 17:47
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

[quote=JOL252]http://youtu.be/b-ekkXVNLp4

Zijn kracht zal nimmer falen of ontbreken...

En Zijn liefde blijft...........................................

Ja prachtig lied> Kippenvel.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 22 september 2013, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 17:40

Nee inderdaad. Maar ik kan de reacties wel goed begrijpen hoor. Maar zo niet fair zijn om er hier op in te gaan. De meeste dingen zijn redelijk goed gekomen en alles is vergeven in elk geval.
Wat ik maar wilde zeggen is dat je als mens ook fases doorloopt en soms ga je als partners door verschillende fasen en kun je elkaar "kwijtraken"helaas
En dan heb je opeens een relatie met een ongelovige terwijl het startpunt anders was.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 22 september 2013, 17:42
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 17:36
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

De Dam tot Damloop gelopen de 4 mijl "slechts" Ben trots op mezelf en kids die zelfs de 10 mijl deden dat ik het gehaald heb( en al die kilometers heen en weer van en naar de finish elke keer 2,2, km)
En dankbaar dat we zo gezond zijn dat we het kunnen doen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 17:34

PIETER619 schreef:
Prijs de Heer, gisteren pracht bruiloft gevierd van een zoon, de verkonding ging over het drievoudig snoer. Man en vrouw zullen één zijn, en God behoort daar bij, zo met z'n drieën komt het goed.

Geniet van het goede dat Hij geeft.

Fijn Pieter dat het een pracht bruiloft was. Inderdaad genieten.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 12:47

Ik ben 28 jaar getrouwd geweest met een christen. We hebben samen jaren kinderwerk gedaan na 26 jaar begon mn ex vraagtekens te zetten bij zn geloof. Hij wilde toen scheiden om zoals hij zei "voor zichzelf te kiezen" (Dat is met vrouw en 8 kids inderdaad lastig.) Hij is toen jaren helemaal van God los geweest en heeft van alles gedaan wat hij daarvoor sterk veroordeelde. Dus het zegt niet altijd alles als je trouwt met iemand die zegt God te willen dienen.
Toch zou het voor mij wel weer de graatmeter zijn. Wil iemand God dienen kunnen we samen over het geloof praten en samen de Bijbellezen en bidden.
Vind ik mischien wel het allerbelangrijkst in een relatie
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 september 2013, 22:00

11 uur gewerkt van 8 tot 19.00u. Omdat de avonddienst niet op kwam dagen.
En toen ik eindelijk een vervanger gevonden had melde degene die het weekend de verantwoordelijke dagdienst had zich ziek Huilende smiley, smiley in tranen
Maar het is allemaal weer goedgekomen Lachende smiley
En nu weekend tot dinsdagochtend kwart voor 7
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 september 2013, 20:24

Wat geweldig Shanita!! Lachende smiley
Gefeliciteerd geniet er van he Knipoog smiley
Hoop dat je veel heel veel geluksstofjes krijgt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 22:52

MARIO216 schreef:
http://www.creatie.info/

interresante site Mario
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 10:05
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei

KLUS667 schreef:
Tssss, watje!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Volgens mij was de 28e nog helemaal geen slechte suggestie

moet ik werken
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 22:54
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

IJSJE204 schreef:
En alleen ik weet.....................dat jij het niet bent Klus!

Dat is niet iedereen met je eens IJsje Knipoog smiley
Gefeliciteerd jullie Lachende smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 19 september 2013, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 21:56

SANNE287 schreef:
Voor mij als wetenschapper is de evolutie een waarheid. Niet iets waar ik in geloof maar iets waarvan ik overtuigd van ben dat het feitelijk waar en bewezen is. Voor mij betekent dit een tegenstrijdigheid met de bijbel die het scheppingsverhaal verteld.

Nu kan je zeggen dat het scheppingsverhaal symboliek is maar hoever ga je daar dan in? Het is onmogelijk om te beredeneren wat dan wel en wat dan niet symboliek is. Voor je het weet is de gehele bijbel een symbool geworden. Maar het is ook niet mogelijk dat alles in de bijbel letterlijk waar is. Al was het alleen al door de kleinen verschillen in sommige verhalen die over het zelfde gaan. Sommige zaken zijn ook totaal onlogisch als je ze letterlijk neemt.

Wie worstelt hier nog meer mee?

Ik zoek natuurlijk geen antwoorden als in: vertrouw er op dat het goed komt. Ik zoek een inhoudelijke discussie.

Ik ben geen wetenschapper maar ik vind het heel belangrijk te stellen dat God de schepper is van hemel en aarde. Weet niet hoe jij daar tegen aan kijkt? Ben je daar wel van overtuigd?
Ik denk zelf dat het scheppingsverhaal in Genesis ook dichterlijk geschreven is. Het is daar een heel mooi en eenvoudig verhaal. Een kind kan het al begrijpen. De Bijbel is natuurlijk geen wetenschappelijk boek
Wetenschap gaat eigenlijk over het vergaren van kennis en inzicht. Feiten geven inzicht in de dingen die we willen weten. De Bijbel geeft ons bepaalde feiten. Veel van die feiten zijn in de loop van de jaren door de wetenschap bevestigd. En err zijn ook genoeg creationisten onder de wetenschappers in binnen en buitenland dus dat geeft ook een andere wetenschappeijke kijk op de feiten.
De Bijbel is natuurlijk een boek over geestelijke dingen, met symboliek, leefregels en moraal, ja, maar er staan ook dingen in die geschiedkundig kloppen en bevestigd kunnen worden door onze huidige kennis van biologie, natuurkunde, sterrenkunde, archeologie, paleontologie en dergelijk.
Ik ben absoluut geen wetenschapper en het maakt mij echt niet uit of God de aarde in 7 dagen of weet ik veel hoeveel miljoen jaar geschapen heeft. Maar wat ik begrijp van evolutie is dat er zich uit (bijna) niets de dieren en uiteindelijk de mensen zich ontwikkeld zouden hebben.
Dan vind ik dan weer heel moeilijk te geloven een kip wordt misschien wel door ontwikeling een ander soort kip maar nooit een ander beest, een kat wordt nooit een hond, diersoorten kunnen meestal niet met elkaar paren . Dus vermengen zich niet, geloof niet dat er de laaste decenia een bewijs gevonden is van een diersoort die geevalueerd is naar een betere/hogere soort. God schiep de dieren naar hun aard staat er kijk dat kan ik dan weer prima geloven.
Maar goed dit soort redenaties ken je waarschijnlijk allemaal al. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om te bedenken als Genisis symbolisch is wat dan nog meer? Lastig lijkt me maar wel goed dat je er over nadenkt.
Het belangrijkste is dat het werk van Jezus Christus aan het kruis voor jou overeind blijft staan

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 17 september 2013, 22:14
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 16:33
BerichtOnderwerp: Daten

ROELANDE345 schreef:
He Klus jij gefeliciteerd Twijfelende smiley

Bij mij blijven de vlinders uit helaas Verliefde smiley
Maar misschien komt het nog?
We geven het nog een kans Twijfelende smiley

Het is definitief van de baan, jammer maar tis zo
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 17:22
BerichtOnderwerp: Humor mag best van God

ik snap niet zo goed waarom humor of grapjes gepaard moeten gaan met leugens? Ik schijn een speciaal gevoel voor droge humor te hebben wat de meeste mensen leuk vinden. Ik lieg er nooit bij. Ook maak ik geen grapjes ten koste van iemand. Dat is ook echt niet nodig om te kunnen lachen
Ik geloof dat God de humor in de mens heeft gelegd. Lachen is gezond is bewezen maar dan wel om eerlijke en zuivere dingen.
Dat humor net zoals inderdaad 'houden van " vaak verkeerd wordt gebrikt komt niet omdat deze zaken niet van God komen maar door de zondeval.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 Volgende
Pagina 9 van 85