Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 14:19
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
XABIA794 schreef: | Ik vermoed dat hij bedoeld dat de Geest je tegemoet komt om te helpen "het" te voorkomen voor het huwelijk |
En je daar ook een bijdrage aan kunt leveren door na te denken hoe te voorkomen.
Eigenlijk met alles, dus ook dingen zeggen die niet leuk zijn.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 22 mei 2012, 14:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 08:16
Onderwerp: Gebed om liefde
|
|
|
MANNA420 schreef: | Ik vraag gebed om liefde. Liefde voor elkaar. Dat verbroken (familie)relaties weer hersteld mogen worden. Bid ook voor liefde onder elkaar, liefde naar ongelovigen en bewaring voor lauwheid, wetteloosheid of juist een te strak juk van de wet zodat de liefde bekoeld. |
Amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 08:13
Onderwerp: wist je dat sex gezond is !!!
|
|
|
SILVIA267 schreef: | ben ik het geheel mee eens topics worden verkeerd gelezen |
precies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 08:09
Onderwerp: Jezus zegt:
|
|
|
Ik ben de enige wegtot de vader. als u Mij kent moet u ook mijn Vader kennen.Vanaf nu aan kent u hem:want door Mij hebt u Hem gezien.
Wat Ik tegen tegen u zeg,komt niet van mijzelf,maar van mijnVader. Hij leeft in Mij en doet in MIj zijn werk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 07:56
|
|
|
HERMAN968 schreef: |
Woorden schieten me soms tekort Hanne. Maar ik wil wel mijn punt verder verduidelijken aan de hand hoe Ouweneel erover schrijft. Komt erop neer dat we zicht krijgen op vrijheid/onvrijheid van ons handelen. Want we willen het goede, maar slagen er niet steeds in, ook als christen. Hetgeen ik toevoeg schrijf ik in het blauw
Blz 120 Ouweneel is hierin verhelderend als hij het heeft over de twee kanten die een christen in ogenschouw dient te nemen én onze positie ten opzichte van God in alles wat we ondernemen. Ook met betrekking tot sexualiteit. Kenmerkend gebed van een christen is trouwens steeds : “God houdt me in evenwicht”. Schrijver in zijn boek “Bouwstenen voor geloof” uitgegeven door Medema” heeft het hier over de kant van onze verantwoordelijkheid tegenover de kant van God’s genade. Of zoals in Fillipenzen 2:12,13: “Bewerk uw eigen behoudenis met vrees en beven”. Daar heb je nu de kant van onze verantwoordelijkheid. Wij moeten aan onze behoudenis werken alsof het voor honderd procent van ons afhangt. Hieronder kun je verstaan dat je die situaties vermijd waar je zwakheid de bovenhand haalt, bv door niet met elkaar in bed te duiken. Maar in de volgende vers staat :”Want het is God die in U werkt, zowel het willen als het werken” En die kant betekent dat het voor honderd procent van Gods genade afhangt. Hierin herkennen we situaties waar God ons helpt, ons uitredt uit situaties die het ons moeilijk maakt mbt sexualiteit, waar we ons verloren wanen door onze zwakte als mens. Die twee kanten zijn met elkaar in evenwicht. Wie alleen op de kant van de verantwoordelijkheid let, wordt doodongelukkig, want hij denkt dat hij het nooit redt en daar heeft hij nog gelijk in ook, want je redt het niet uit eigen kracht. Daarom wordt de rechtvaardige “met moeite” behouden (1 Petr 4:18). En degenen die alleen op de andere kant let –nl. dat God het is die het doet- kan gemakzuchtig worden en denken dat het wel voor elkaar komt, en hij gaat dan voor het vaderland leven. Maar die kanten moeten in evenwicht worden gehouden zoals de schrift altijd doet. |
Daar ben ik het mee eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 07:52
|
|
|
NICKY298 schreef: | Dacht er net even aan dat ik als taxi chauffeur mensen met het sindroom van down naar prosituees heb gebracht.
Dit word geregeld via de overheid! Omdat er behoefte naar is.
Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan . ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig. |
Hier heb ik geschreven mannen (veelal) dit wil niet zeggen ... Alle mannen...
Ik zeg alleen dat dit alles gebeurd. Maar er gaan ook vrouwen naar een gigolo ( niet alle vrouwen)
iedereen op deze wereld overkomt van alles, je niet de enige bent. voor mij een gerustelling. hij gestorven is voor mijn zonden, en de jouwe.voor de zonden die we gemaakt hebben maar ook voor de zonden die we nog maken!!! we altijd weer mogen schuilen bij Hem
Ik praat niet alles goed, Ik wil alleen zeggen dat de christenen Jezus willen volgen.En dat we langzaamaan dit leren.
Maar ook mij is het niet gelukt van af het begin om alles goed te doen en te doen wat er in de bijbel staat. Volgens mij is hier iedereen met vallen en opstaan bezig om het goede te doen. Maar het is wel prettig om iemand aan te wijzen die iets niet goed doet. Alleen kijken naar wat je zelf niet goed doet is wat moelijker. Hopelijk lees nu niemand dat ik zeg dat hij het niet goed doet.....
Ik probeer de geboden na te komen en zo langzaam jezus te volgen, met vallen en opstaan. Door veel te bidden , en te vragen om zijn wijsheid, niet de mijne en zijn kracht en heilige geest om mij er bij te helpen. Om dat ik GOD belangrijk vind en daarom ook zijn geboden.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 22 mei 2012, 16:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:50
|
|
|
HERMAN968 schreef: | In het boek van Willem J Ouweneel (Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei", uitg. Medema) lezen we een mooie omschrijving van wat onder zonde verstaan wordt. En daar gaat het eigenlijk ook wel om als we over seksualiteit voor het huwelijk spreke. In onze onvolkomenheid dienen we hiermee om te gaan, toch! Zondegevoel betekent niet noodzakelijk dat je verschrikkelijk veel smerige dingen van jezelf kunt vertellen. Het besef dat je, zoals je van nature bent, niet voor god kunt bestaan, is “zondebesef” of “zondegevoel”. Betekent niet alleen dat je eindig, klein en beperkt bent –dat is iedereen- maar het betekent dat je door de zonde onwaardig, verdorven geworden bent. Het gaat er niet om hoeveel verdorven vruchten van de boom je weet op te noemen, maar dat je tot inzicht komt dat de boom zélf niet deugt. He is zeggen zoals Abel wschlk heeft gedaan toen hij offerde: “Zoals ik in mijzelf ben, Here God, kan ik voor U niet bestaan; daarom kom ik tot U op grond van het offer van een onschuldig offerdier, dat in mijn plaats gestorven is. Dat is zondebesef; niet alleen het besef van bepaalde concrete zonden, maar het besef van je zondigheid, je verdorvenheid (blz 138-139. |
Helemaal waar Herman.
EN nee het heeft niks met mijn verleden te maken. Het heeft te maken met dat wij mens zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 16:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | alle mannen gaan naar de hoeren? alle mensen zijn gescheiden? vrouwen hebben veel minder behoefte aan seks dan mannen?
Geloof je dit echt of is dit jouw gevoel? |
Ik zelf zie het zo dat iedereen hier als een baby komt.
En iedereen is anders en zijn gevoel is anders. Wij groeien elke dag en ieder groeit op zijn tempo en hoe hij/ zij het wil.
En wat wij belangrijk vinden doen wij.
Oordelen wil ik niet en vertellen wat een ander vindt en voelt kan ik ook niet.
Een ieder die de bijbel volgen wil , GAAT proberen wat er in staat. Of dat dat altijd lukt
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 21 mei 2012, 16:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:35
|
|
|
Ja ik ook. maar dit is wat er gebeurd .
Blijf er wel bij dat je toch niet zo snel met iemand in bed moet duiken. dat je hier heel goed over moet nadenken. We moeten ook wel realistische zijn he!
iedereen is tegenwoordig gescheiden , maar wil ook niet meer zo snel een verbintenis aan gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:45
|
|
|
Dacht er net even aan dat ik als taxi chauffeur mensen met het sindroom van down naar prosituees heb gebracht.
Dit word geregeld via de overheid! Omdat er behoefte naar is.
Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan . ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 13:14
Onderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
|
|
|
Bij ons ging het vandaag over ... verander je denken...
Alles gaat en heeft te maken over wat wij denken. wat een ander denkt.
Maar Jezus heeft alles op het kruis volbracht. Wij mogen alles achter ons laten .
OPnieuw beginnen . het goede doen en het goede Denken.
Dat brengt genezing.
Onze oude denken is als in een pc een vierus die steeds je pc vast laat lopen.
Dit is wat ik als mijn toekomst wil! leven van uit zijn woord en het oude achter mij laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 20:15
Onderwerp: GOED KANT VAN BLIND DATEN
|
|
|
Als je ze er uitgooit, ben je ze kwijt!
wat wil je dan terug brengen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 20:03
|
|
|
Ik ben de weg de waarheid en het leven
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zaterdag 19 mei 2012, 11:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 13:27
Onderwerp: GOED KANT VAN BLIND DATEN
|
|
|
Ach een toerke door nederland moet ook kunne
zijn ze heeeeel blij mee hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 13:21
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Hoi Nickey, had je vraag niet gezien Kan er eigenlijk kort over zijn. De hele dag door in contact met God. Hem dankend en met Hem overleggend het leven door. Bidden als een soort geestelijk ademhalen |
Dankje Roelande, eigenlijk weten wij het wel. Maar vaak moeten wij de dingen vaker horen . Om het je eigen te maken.
wij zijn zo vaak met aardse bezigheden bezig. Dat we alles weer vergeten.
Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk elke dag het onze vader bid, als gewoonte en omdat het een goed gebed is waarbij ik mij goed voel. Alles staat er in om dicht bij god te komen en blijven.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zaterdag 19 mei 2012, 04:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 12:50
Onderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Al ziende maakt een verliefde man blind en ziet alles met roze bril ..ik hoef deze details toch niet te vertellen …want ik ben ook maar een man…zucht |
Wees gerust er zijn ook vrouwen die er last van hebbem
je bent nooit alleen
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zondag 20 mei 2012, 13:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:33
Onderwerp: de zegen van kritiek
|
|
|
MARIO216 schreef: | Misschien kun je kritiek krijgen net zoiets als door een woestijn lopen zoals het volk van Israël deed en na afloop een goed eind er in zien. |
ben ik het mee eens.
Terug roven wat van je gestolen is.
Gelukig zijn! En dat moeten wij zelf doen! God is met ons
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 15 mei 2012, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 16:07
Onderwerp: hoe heb je moederdag ervaren?
|
|
|
Ik had een geweldige moederdag.
twee brachten toilet spullen , ik moet me waarschijnlijk wassen hahaah.
De 1 gaf een bos rozen en 1 gaf mij een mooie plant.
Ook een heerlijke omelet op bed gekregen!
Heerlijk toch om pubers te hebben.
Ik ben trots op hun!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 15:55
|
|
|
De Here neige uw hart tot de liefde Gods en tot de volharding van christus
Maar laten wij , die de dag toebehoren , nuchter zijn , toegerust met het harnas van geloof en liefde en met de helm van der hoop der zaligheid.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 15 mei 2012, 15:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 19:46
|
|
|
Je hebt helemaal gelijk Anita. Alleen vaak in het heetst van de strijd loopt dat vaak mis.
En dit is bij veel mensen , vanwaar er zoveel ruzie is he.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zaterdag 19 mei 2012, 04:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 17:39
|
|
|
Klopt Herman. maar eenvoud is voor iedereen makelijk te lezen.
Bij veel kritiek denk ik , is dit ook zo? Oke daar ga ik wat aan doen!
Maar kritiek geven over wat iemand mooi vind , ja daar zit ik niet op te wachten!
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zaterdag 19 mei 2012, 04:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 mei 2012, 19:46
|
|
|
Onze dienst ging ook over kritiek
Ik heb net gehoort dat je eerst de goede dingen moet zeggen over de persoon.
En de dingen die je niet pretig vindt zeggen , maar dit en dit vind ik niet prettig. zo voorkom je een hoop ellende.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zondag 13 mei 2012, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 mei 2012, 19:04
|
|
|
Bij ons ging het ook over angst!
Mensen kunnen dingen doen en ook zeggen, waar je best angstig van kunt worden!
Onze voorganger zei dat als je er wakker van word dat je dan moet gaan denken aan de goede dingen van de persoon ! ook dat je moet bidden voor hem en hem moet zegenen.
Ook werd ons verteld dat als we elkaar "vermaanen " we eerst de goede dingen van de ander moeten vertellen voordat je voorzichtig het mindere nieuws brengt.
Een goede les vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 mei 2012, 18:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Klinkt goed Nicky onze preek ging over bidden wanneer en hoe was ook goed |
Hoe? Ik ben best benieuwd?
wil je ons er over vertellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 mei 2012, 13:22
|
|
|
Vandaag over buigen of barsten! daar ging onze preek over.
Jezus waste de voeten van zijn disiepelen.
Dat wij het goed moeten maken met elkaar , ookal vinden wij dat de ander schuld heeft. vinden wij dat ook niet altijd.
Wij zelf niet op de troon moeten zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 10:35
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOL252 schreef: | Slingertje door de kamer, alle boodschappen binnen, alvast bier en wijn koud gezet, alles klaar voor the big party tomorrow voor de liefste jongste die sweet 17 wordt. Wat vliegt die tijd, most precious memories .... |
fijne dag vandaag geniet er van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 09:24
Onderwerp: Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit
|
|
|
Ik vind het goed dat je doet wat jij vind wat goed is!
En dat het ook goed is om een gebed goed op papier te zetten ,
dat we onze god eren!
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zaterdag 12 mei 2012, 09:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 mei 2012, 18:20
Onderwerp: Donderdaggebedsroom - ... voor meer gebed
|
|
|
[quote=RODJER101]http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=LEqdvjarH8w&feature=endscreen
Met de ogen van Jezus[
Ik kom ook.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op donderdag 10 mei 2012, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|