Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 19:10
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hachee met aardappeltjes en broccoli
(dus geen visite vanavond ) |
Hier ook geen visite na een broodje shoarma, maar zonder knoflooksaus is visite toch geen probleem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 19:37
Onderwerp: Venus en Jupiter
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Astronomie beperkt zich tot het onderzoeken van de sterrenhemel. Zij echter interpreteerden vanuit de stand van de sterren dat er iets op deze wereld veranderd was.. dat is astrologie. |
De stand van de sterren??? Er staat nergens dat ze de stand van de sterren gelezen hebben, ze zagen alleen de ster van de koning der Joden opgaan. Als ze echt astrologen waren, dan hadden ze nooit sterren gelezen over koningen van een ander land dat dat van hunzelf.
CHATULIEM619 schreef: | Als ze door God geleid zouden worden zouden ze rechtstreeks naar Bethlehem gegaan zijn. Herodes werd echter door deze astrologen op de hoogte gebracht. Het gevolg van dit nieuws was kindermoord. |
Zij zijn niet verantwoordelijkheid van Herodes zonde in de kindermoord. Jij bent toch ook niet verantwoordelijk voor mijn zonden, simpelweg omdat wij in contact zijn met elkaar via het CM forum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tja, geloof je dan dat God astrologie gebruikt? Begrijp me goed, er zijn heel veel mensen die dit verhaal gebruiken om te zeggen dat astrologie goed is. Ik ben niet de degene die dat verzint. En zou het niet voor de hand liggend zijn dat de duivel niet stil zit als Jezus geboren is? Uiteindelijk leidde de komst van deze astrologen tot kindermoord in Bethlehem. |
Astrologie? Eerder astronomie en Joodse geschriften ter plekke.
En die kindermoord was geheel geïnitieerd door Herodes zoals je zelf heel goed weet. De wijzen hadden daar part nog deel aan, want waar ga jij normaal heen als je een nieuw geboren koning eer wil bewijzen, naar de leiders in de hoofdstad, of naar een dorpje op het platteland???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 21:51
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Dat zouden ze ongetwijfeld niet gedaan hebben. Ik heb het enkel over de kracht van de 'ster' Er was in dat jaar wel een samenstand van planeten maar de interpretatie zou niet geweest zijn dat een koning werd geboren. Een supernova, een ontploffende ster, kan ook nog he. |
Ik denk zelf ook eerder aan een supernovae, die kan voor langere tijd zichtbaar zijn, weken tot maanden, Dus konden ze hem eerst zien en onderzoeken in het thuisland en later weer toen ze hem boven de stal in Bethlehem zagen hangen.
THOMAS968 schreef: | Ik voel me altijd wat ongemakkelijk bij dit verhaal. Ik kijk naar de sterrenhemel als een natuurkundig verschijnsel en vind alle toekomstvoorspelling aan de hand van de sterren lariekoek.
Thomas |
Ik deel je mening hierover. Toch is er erg weinig over deze personen bekend, zeer waarschijnlijk waren het astrologen, en ze zijn waarschijnlijk wel met degelijk onderzoek bezig geweest, want als ze vaker dat soort reisjes maakten dan kwamen ze dan vaak toch wel met de geschenken terug. Daarnaast waren ze zeker van hun zaak, anders geef je niet dat soort giften aan een kind die geboren is in een voederbak.
Daarachter waren ze, afhankelijk van waar ze vandaan kwamen, wel gezegend met in elk geval genoeg tot veel Joodse geschriften om tot de conclusie te komen dat er een zeer belangrijke koning geboren was. Mogelijk waren het, of enkele, zelf ook Joden die achtergebleven waren nadat Joden terug mochten keren naar Israël na 70 jaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 20:47
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Deze twee 'sterren' samen hebben de kracht die ongeveer vergelijkbaar zou zijn geweest met de ster bij Christus geboorte, al is dat redelijk speculatief.
Thomas |
Nogal, want ook in die tijd waren die 2 planeten al als planeten bekend, ze hebben ook niet voor niets de namen van Romeinse goden. Die zouden ze echt niet verwarren voor de "Davids ster"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 22:04
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en de salade dan, harald??? |
Welke salade, Hannah???
De appelmoes was daarvoor een "zwakke" vervanger vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 21:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik had nog genoeg spul voor een goed gevulde bak sla en toen ik het klaar had wilde ik gewoon een lekkere bak patat met een halve kip en geen gedoe. Ok, deze jongen weet ook wel dat veel dingen gezonder zijn maar op naar de frietboer. Heerlijk lui! Vreselijk, vreselijk!
Thomas, maar wel lekker, de sla ging ook wel. |
Ik deed het iets anders vandaag De Lidl heeft nu tijdelijk wat extra producten ivm met aankomende Pasen. Dus vandaag krieltjes in schil met rozemarijn voor in de oven. met daarbij appelmoes, en de frikandel die met de krieltjes mee de oven inging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 20:28
Onderwerp: De Bijbel als absolute waarheid, maar nu wetenschappelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan ga je uit van de mens en zijn belevingswereld. Dan bestaat God alleen maar voor de mens die Hem als zodanig ervaart...Ik geloof dat God meer is dan het menselijke beeld wat je van Hem neerzet. God overstijgt nl. ons denken. Of wij wel of niet in Hem geloven doet niks af aan het feit dat Hij bestaat. Ik spreek niet vanuit God, maar ik spreek van de manier waarop Hij ons tegemoet komt in de Bijbel. En God laten fietsen vind ik toch wel een beschamende term hoor... |
Bekijk het eens meer dan enkel het een of het ander.
God komt anders naar jou toe dan naar mij, of naar Frits. God houd rekening met wie wij zijn, en past Zijn contact daarop aan met ons. Niet dat wij ons niet meer hoeven aan te passen aan God, maar in een relatie tussen 2 personen houden beide personen rekening met elkaar, daarom doet God dat ook met ons individueel, en vraagt God dat van ons ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 23:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is voor ons ook niet nieuw, maar in die tijd wel... |
En dat moet ik toch met je oneens zijn.
Zoals God met Abraham omging, zo lees je nergens, of word nergens gehint op een of andere manier dat Abraham dat persoonlijke individuele contact met God vreemd vond. En dat is ook wel te begrijpen als je verder terug kijkt in de bijbel, want God ging net zo om met Noach, ook heel persoonlijk en individueel. Henoch wandelde met God alsof het vrienden waren, heel persoonlijk, heel erg op het individu. En zo ook met Adam en Eva in het paradijs, als God kwam in de avondkoelte om samen met Adam en Eva te zijn, ook hier weer heel persoonlijk en op het individu gericht.
En zo zie je verder ook in het oude testament dat het persoonlijke en individuele contact tussen God en de persoon in kwestie (Israëliet of heiden) helemaal niet vreemd is voor hen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 20:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd lees ik niet in de bijbel de pretentie iets nieuws te willen introduceren op dit gebied. Het verrassende en nieuwe van het oude verbond was het geloof in één God. Nog verrassender is dat het Oude Testament God afschildert als Iemand die een relatie aan wil gaan met het individu. En zelfs aan hem verschijnt.. |
Hobrink heeft het anders over God's wijsheid over de besnijdenis, alsof God er als eerste meekwam, dus van Hobrink uit gesproken lijkt het wel iets nieuws.
En dat God een relatie wil met het individu is voor mij niets nieuws, en dit is ook al heel duidelijk door Frits opgeschreven, en dit is ook hetzelfde terugkerende fenomeen in het oude en nieuwe testament, en ook op deze dag, God is hierin ook nooit veranderd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 18:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jij??? Geen problemen met patat??? Het liefst nog met P I N D A... |
Voor de verandering dan maar En het was weer mjam mjam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 18:49
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Een heel interessant en leerzaam boek hierover vind ik " Moderne wetenschap in de bijbel " geschreven door B Hobrink
Hierin wordt bijvoorbeeld heel duidelijk beschreven waarom de gegeven joodse wetten vroeger al ver in de tijd vooruit waren. (denk in hygiëne ed) Ze zijn niet voor niets door God in gesteld....
|
Buiten wat God heeft ingesteld en door mensen in de bijbel is opgeschreven, bestond de besnijdenis in Abraham's tijd al, onder andere in Egypte werden toen ook al wel jongetjes besneden, en in andere volken werden ook jongetjes besneden, dus heel nieuw zal het voor Abraham niet geweest zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 22:01
|
|
|
Voor je verder gaat met deze discussie bedenk dan eerst ook even dit uit Job, want dit geldt net zo goed voor Job als voor ons.
Uit Job 38
Quote: | 3 Sta op, Job, wapen je; ik zal je ondervragen, zeg mij wat je weet. 4 Waar was jij toen ik de aarde grondvestte? Vertel het me, als je zoveel weet. 5 Wie stelde haar grenzen vast? Jij weet dat toch? Wie strekte het meetlint over haar uit? 6 Waar zijn haar sokkels verankerd, wie heeft haar hoeksteen gelegd, 7 terwijl de morgensterren samen jubelden en Gods zonen het uitschreeuwden van vreugde? 8 En wie sloot de zee af met een deur, toen ze uit de schoot van de aarde brak? |
En neem daarin mee; is de bijbel een wetenschappelijk boek?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 maart 2012, 21:16
|
|
|
Er was (alweer) een collega jarig op kantoor, dus.... gebak
Chocolade taart met stukjes meloen, dubbellekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 maart 2012, 21:10
Onderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | @ harald; ik ben benieuwd!! één keer raden wat ik voor lekkers meeneem?? (hint; er zitten vitamientjes in...... ) . |
Dan is het in elk geval geen pindakaas.
En vitamientjes, hmmmm, als ik dat maar overleef, veels te gezond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 februari 2012, 20:29
Onderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ach, wat de boer niet kent dat eet-ie niet; maar met boerinneke's is dat anders, he? als jij goulash-soep met wormen-sap meeneemt, ga ik het proeven; deal? |
Koude soep is ook niet alles Hannah, maar ik bedenk wel wat anders wat ook lekker is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 19:44
|
|
|
VISSER278 schreef: | dan zal ik het ff op zn zeeuws doen...... Frietje mayo pinda???
Eg wel te kaanen |
Zeker weten, net een frietje pinda gekaant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 22:21
|
|
|
Vandaag lekker makkelijk, en het laten maken. Het moeilijkste was het ophalen tussen alle carnavalvierders door......
Patat met satesaus en een kroket.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 22:18
Onderwerp: Incest
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vergeven blijft altijd makkelijk als er een heel regiment randvoorwaarden aan stelt....En zo heeft God vergeving niet bedoeld.....en net wat Pieter schreef: de mens kan niet voor God spelen...... |
Vergeven is zelfs met "randvoorwaarden" nooit makkelijk. Daarbij, vergeven is niet iets met "randvoorwaarden"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 22:59
Onderwerp: Incest
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk het juist niet Hannah.......iedere keer wordt er bij dit onderwerp het slachtoffer bij gehaald...... Je kan niet iemand vergeven en dan een heleboel randvoorwaarden stellen omdat jij dat vind.......De dader heeft dus levenslang........dat heeft het slachtoffer ook maar het gaat nu even over de dader... En dat laat nu juist zien dat vergeven veel moeilijker is dan je zo op het eerste gezicht denkt.....Je kan niet allemaal randvoorwaarden scheppen en invullen wat iemand wel en niet mag, dat is juist niet vergeven......en daar zit ook weinig liefde bij.....dan is vergeving en liefde een loze kreet..... En dat is te begrijpen maar dan kan iemand niet met kreten komen over liefde en vergeving....... Stel dat jij een man had die vreemd ging en je vergeeft hem en jullie willen verder met elkaar.....maar dan stel je als voorwaarde dat hij niet meer in de buurt van vrouwen mag komen want je weet maar nooit..... |
Willemijn , dat is een voorwaarde die onwerkbaar is, dat snap je zelf ook wel.
Zoals Hannah ook aangeeft dat God "beperkingen" aan ons oplegt terwijl Hij wel van ons houd, maar het zijn wel altijd werkbare "beperkingen".
Daarnaast geef je de dader geen randvoorwaarden omdat jij dat zo graag wilt, maar omdat dat beter is voor in elk geval jezelf (als slachtoffer) en (wanneer je dat wilt) voor de dader. Zo heb ikzelf vanuit mijn verleden met mijn vader (geen incestverleden) hem wel vergeven (waar hij overigens niet bij was), maar ook besloten geen contact meer met hem te hebben, dat heb ik niet gedaan om hem te "pesten" maar omdat dit beter is voor mijzelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:14
Onderwerp: Ezechiël
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat ze het nageslacht van Ismael zijn, is natuurlijk grote onzin. De islam is duizend jaar later ontstaan en niet elke Arabier is automatisch een afstammeling van Ismael. Het is weer een van die onzin theorieën die Mohammed de wereld in geholpen heeft. |
Toch kun je ze wel zien als het nageslacht van Ismaël. Ismaël was een zoon van een slavin, Hagar kreeg geen vrijbrief mee, en werd dus niet van haar slavenbestaan vrijgemaakt toen ze door Abraham met Ismaël werd weggestuurd.
En zoals ik eerder al zei is de islam een slavengeloof. islam betekend onderwerping, en moslim betekend onderworpene, moslims zijn door hun geloof dus niet vrij zoals wij dat wel zijn in ons geloof. Ook in hoe vanuit de koran de moslims hun geloof moeten beleiden betekend dit een slaven bestaan. Omdat zij door hun geloof en uitoefening van hun geloof slaaf zijn, daarin zijn zij het nageslacht van Ismaël, buiten de onzin die mohammed er over gezegd heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 22:40
|
|
|
Of ik miljonair ben laat ik me nog niet over uit, maar een sjoelbak heb ik in elk geval helaas niet
Maar het lijkt mij wel weer eens leuk om es te sjoelen, en een hapje te eten. Sjoelen is wel erg lang geleden, dus ik verlies vast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 22:37
|
|
|
MAR907 schreef: | Absoluut niet. Aanhangers van de islam heten moslims.
De islam heeft zijn oorsprong in de 7e eeuw vanuit de Arabieren. De Islam geloof is door Mohammed onstaan. Mohammed was getrouwd met een non vandaar de burka's.
In 1928 ontstond er een Joden haat waaruit de Hamas is onstaan uit de Islam. |
Joden en Christen haat heeft de islam altijd al wel gehad, van het begin af aan. Joden en Christenen waren het ook verplicht aan moslims om belasting (djizja) te betalen.
Quote: | 'Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn Boodschapper verboden hebben gesteld, en die zich niet voegen naar de wezenlijke godsdienst (Islam) onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting (djizja) opbrengen, in onderdanigheid.’ (Soera 9:29) |
Dat hoeft nu niet meer, maar moslims zien Joden en Christenen, en andere niet-moslims nog steeds als minderwaardig aan moslims. De islam laat dan ook 2 kanten zien, moslims en niet-moslims, en de een moet heersen over de ander, niet andersom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 21:28
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Maar zijn de moslims dan een deel van het volk Israël? |
Zeer zeker niet. Het islam geloof is een slavengeloof Het Joodse geloof is een "kinderen"geloof Vanaf de uitstorting v/d Heilige Geest is het Christelijk geloof een "volwassen kinderen" geloof.
Het dichtste wat er in de buurt zou komen is dat je ze nageslacht van Ismaël zou kunnen noemen. Maar of dat zo is.....
|
|
Naar boven |
|
|