Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 19:00
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
PATRIES300 schreef: | Maar een rugzak hebben we denk ik allemaal, en dat is niet erg. Dat heeft gemaakt tot wie je nu bent. Het gaat er meer om, dat je niet de rommel mee neemt die je belemmerd, of, zoals onze voorganger altijd zo mooi zegt, er voor zorgt dat je niet relatie-bestendig bent.
For example, na mijn scheiding zat ik met een hoop onverwerkt verdriet. De relatie die ik daarna kreeg zorgde dat ik op een rose wolk zat. Maar mijn onzekerheden waren er nog. Sterker nog, de onzekerheden vanuit mijn huwelijk nam ik mee, en projecteerde ik op mijn nieuwe liefde.
Die relatie heeft nooit een kans van slagen gehad daardoor. En dat vind ik nog steeds heel, heel erg. |
Dat is inderdaad moeilijk, sterkte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 18:48
Onderwerp: Gevoel, gelukkig, geloof, gebonden?, gevrijwaard,.
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | geen idee, ik heb weer wat gemist, of niet dat kan ook tuurlijk...!
tja..........................zal je een vrouwtje willen hebben, dan zal je toch echt iets voor moeten doen! Ze landen je niet zomaar in je schoot hoor!
Dus niet mopperen..........................wees een kerel! Schouders eronder En blijven doorgaan............ooit zal een vrouwtje voor je vallen!
|
Ja, zwaar gewond zeker of vermindert toerekeningsvatbaar de sterke variant
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 7 maart 2013, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 16:26
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | dan komen er nooit geen relaties meer |
Wrom niet ik vind het wel wat hebben, een Belg en een Zeeuwse oké een grotere spraak verwarring is er niet Maar te volgen zijn ze beiden niet dus toch een overeenkomst
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 7 maart 2013, 16:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 16:09
Onderwerp: Wokken 9 maart!!!!
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Salle we doen zonder te mokken Dus geen dit |
Sokken!! Nokken, lokken rokken dokken blokken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 09:57
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is het te koop??? Of mag ik het komen halen???
Voor paling doe ik veel...is alleen zo schoftig duur!!!
|
Ik kan wel een relatie bemiddeling bureau op cm beginnen zonder het te weten, de ideale klik Zeeland en Frank, op ontdekkingsreis van de palingworst
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 7 maart 2013, 09:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 09:18
Onderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | De NvVE heeft eindelijk na veel leuren hun ideaal kunnen verwezenlijken. De eerste Levenseindekliniek is een feit.
Wat is de meerwaarde van deze kliniek , die zelfs een wachtlijst heeft?
Ik zal mijn eigen mening in deze vooralsnog achterwege laten.
Gaarne jullie mening |
Denk niet dat ze lang naar artsen hoeven te zoeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 22:56
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mannen worden knapper naarmate ze ouder worden zegt men; dus tegen die tijd ben je nog flitsender dan je nu bent, joh, gerrit!! |
Dat geloof ik ook wel nu kan er net een kudde vliegen op mijn kop landen tegen die tijd de hele vloot van de KLM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 21:41
Onderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Er staat haten..., niet breken, dat maak jij ervan...NBG '51...
Als je ziet hoe sommigen kinderen gemeen zijn tegen ouders, en sommigen ouders tegen kinderen....of broer of zus heel gemeen tegen broer of zus....
Er staat ook; ik ben niet gekomen om vrede te brengen maar het zwaard, Mattheüs .34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.
Dus dat lieverige plakkerige en slijmerige gedoe, van ik ben zo blij en ik vergeef iedereen en heb mijn vijanden zoo lief en geef steeds mijn andere wang, ja, dat gaat alleen in bepaalde situaties op, en lang niet altijd. En is dus ook erg onbijbels om het zo van een kant te belichten er is ook een andere kant. |
Wat het eerste betreft heb je gelijk als het om de NBG vertaling van 1951 betreft. De mijne is de NBG vertaling 2004 althans de druk dan, de vertaling zal gerust iets eerder zijn geweest.
Dan dat plakkerige lieve slijmerig gedoe: heet denk ik vergeving. En volgens mij niet evenredig aan de uitdrukkingen die jij zet, hoewel ik je boosheid wel snap, vind ik niet, dat je het zo goedkoop mag neerzetten. Ook al zou je boos zijn op wie dan ook.
Je kan bv, proberen allen het oude testament te lezen en gebruiken, daar in mag veel meer, oog om oog, en tand om tand. Daarin kan je vinden wat allemaal tot de mogelijkheden hoort, wat je evt kan doen uit wraak .
En daar was het weer, een reden waarom ik liever niet uit de Bijbel citeer of waarom ik liever ook geen Bijbel teksten gebruik. De meesten op cm, lezen weer uit andere bijbel,s, drukken en uitgaven, vertalingen en soms ook parallel bijbel,s . De ik weet het beter cultuur, en terwijl ze het allemaal anders beleven, eigenlijk zouden we het er bij moeten zetten, welke vertaling men gebruikt. Maar ja, ben bang dat forum dan snel, uit gepiest is, en opgeheven wordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 10:25
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dít bedoel ik:
Bij een kennismaking waar je mekaar wel mag, eventueel vrienden wordt, want das de basis, ja en dan weet je nog helemaal niet of het een relatie wordt.
En wat geeft het dan als je rond de 40, dan wat bagage, rommel hebt die nog moet worden opgeruimd en uitgepakt, uit je rugzak.
Niemand heeft geen rugzak op die leeftijd, en ja je kan wel wachten tot de een dit en dat heeft verwerkt, ja, dan kan je heel lang wachten....
Als het al tot een relatie komt, waar je dus eerst de stadia vriendschap moet hebben doorlopen, ja, dan vind je het niet erg de ander te helpen met het opruimen en leegmaken van zijn/haar rugzakje, want je geeft om diegene.
Dit geldt voor zowel vrienden als voor een relatie.
En dan is het wederzijds, het meehelpen van het rugzakje leeghalen en de dingen een plek geven, bij het grof vuil, of op de schoorsteenmantel. Bij een vriendschap én bij een relatie: je hebt namelijk geen onbeschreven blad van 16 -20 jaar, en je bént het zélf ook niet....
Dus zoeken naar iemand die in zijn eentje zijn rugzakje heeft leeggemaakt en de dingen een plek heeft gegeven op de leeftijd van 30 jaar en ouder, zal je namelijk niet vinden. |
Je hebt rugzakken en rug zakjes, en hoeveel die ander, van die bagage kwijt wil, sommige rug zakjes zijn niet te legen, en hoeft ook niet altijd. Je kan ook helpen die ander te dragen, maar je moet in veel gevallen ook wel geduldig zijn. Als je te veel op jezelf gericht bent, en vooral jezelf het naar de zin maken, kan je het vergeten, het kan vaak leiden tot onmogelijke situaties
Maar het is ook maar net, hoeveel die ander van dat rug zakje wil delen sommige hebben een niet afwijkende binding met een rugzak, en houden die vast. Daar kom je niet tussen, wat de reden ook is, en willen er perse geen afstand van doen, daar kom je gewoon weg niet tussen. Dan kan je er beter mee stoppen, niet omdat je dat wil, maar om onnodig leed te voorkomen, bij die ander, maar ook bij jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 09:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gerrit...al dat gemopper...(oke...dat weten we nu wel) Maar doe dan ook dat zielig smekende profiel plaatje maar weg....
Moet je nagaan wat dat staat...
NIEMAND MAG ME... WIL JIJ ALSJEBLIEFT??? |
Pff, en dan loop ik te mopperen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 09:12
|
|
|
ANNA415 schreef: | Welkom in de 21ste eeuw! Waar diverse malen al is geconcludeert dat de Nederlandse vrouw toch niet zo ge-emancipeerd is. Dus helaas voor jou, je zult echt zelf aan de bak moeten. |
En dan nog, de 21ste eeuw, daar is wel heel wat leed aan vooraf gegaan Het begon pas laat in de 20ste eeuw de helft ongeveer,in het begin was meel nog gewoon bloem, maar toen is het geduvel begonnen. Man werd male, vrouw werd fimale een brief werd email, en door die twee laatste waarschijnlijk hotmail En dat is nog maar een beperkte oplage van meel, maar nu willen jullie terug vergeet het maar, ik houd mij wel vast aan die emancipatie drift das veel goedkoper
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 08:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Je moet niet afwachten!
Actie ondernemen, vrouwen mailen, vragen of ze ergens koffie met je willen drinken. Nader kennis maken. En niet per se voor een eventuele relatie, dat geeft veels te veel spanning, en kan iemand afschrikken en benauwen. Nee, gewoon, als 2 collega's die ff vrij hebben koffie drinken en babbelen. Ongedwongen dus. anders kan ik je op een briefje geven; dan werkt het niet.....dan zit je tegenoverelkaar een soort examen af te leggen...En tegen degene die je niet je type vind, zeg je ja, ik voel geen klik met jou.(gezakt dus).....
Terwijl je diegene helemaal niet kent, tis een momentopname...
Dan kan je vrienden maken, en van een van die vrienden daar zou je iets mee kunnen krijgen, in de loop van de tijd, maanden.
Zoist en niet anders.
S. Houdt niet van mannen die meteen denken als je een keertje lacht dat ze dan een relatie met je hebben, bij zo'n date. En zich dan ook zo gaan gedragen meteen.
== |
Mailen, koffie drinken, ergens iets afspreken........... toemaar........ Ik heb geen rekening bij de boerenleenbank en dan nog, vrienden maken om je vervolgens in een bos vastgebonden aan een boom, je leven voorbij zien schieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 08:22
|
|
|
ANNA415 schreef: | Welkom in de 21ste eeuw! Waar diverse malen al is geconcludeert dat de Nederlandse vrouw toch niet zo ge-emancipeerd is. Dus helaas voor jou, je zult echt zelf aan de bak moeten. |
Oh maar dat weet ik wel, zulke mannen (economische profiteurs) heb je ook zo lang ze niet bijten, gewoon aaien, en als ze grommen, wegrennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 22:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, maar hoeveel moeite doe je?
Doe je sowieso wel moeite?
Veel mannen tegenwoordig zeker de iets oudere, valt me op, en heb ik gelezen, vinden zichzelf heel wat en vinden dat vrouwen achter hun moeten aanlopen, maar ja de natuur, God, heeft het zo gemaakt; mannen zijn jagers....
Wanneer heb je voor het laatst een mail geschreven aan een vrouw met: 'Ik vind je best leuk, heb je zin om eens ergens met me koffie te drinken' oid?
Nee, dát doen mannen niet; ze hebben een air, dat de vrouw sowieso blij mag zijn, dát ze een date met je wíllen....
Misschien onzekerheid, kan zijn...
Maar dat hoort mi niet zo.
En ook niet, wat ik hier ergens las, niet van jou, dat een man zoveel mogelijk dates af moet werken in zo een kort mogelijke tijd, om geen tijd te verspillen...
Dus kan je als vrouw zijnde ook nog es bang zijn dat je de man zijn tijd verspild....
Nee hoor, mannen horen achter de vrouw aan te lopen en dus echt niet andersom. |
Tutte tutteh tutteuh, hoho wacht effe kijk, en das lang geleden, heul heul lang geleden.............. Toen voor vrouwen de tijd nog stil stond, na verloop van tijd, kwam dat ras enig sinds tot leven.
Het was zo ergens half jaren ""70 begin ""80 van den vorige eeuw, zij wilden meer, en eigenlijk de zelfde rechten als de man. Rond negentienhonderd drie en tachtig, werd dat een feit, in twee en tachtig heb ik het nog op de oude vertrouwde manier gedaan, dat hield een half jaar stand en toen was er geen goed garen meer mee te spinnen.
En ik wacht nog steeds, tot in hoe verre de emancipatie ook daadwerkelijk werkt, zoals het ook daadwerkelijk zou moeten werken. Uiteindelijk ben ik één van de weinigen die de emancipatie van de vrouw ook daadwerkelijk, in woord en daad heeft geaccepteerd Dus ik wacht nog steeds slecht dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 21:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | bedoel je dat delegeren naar kerkelijke instanties wat jou betreft DE oplossing zou zijn, Gerrit? |
Nee hoor, niet wat mij betreft, maar met al die ervaring deskundigen op cm, op bepaalde vlakken, kan je voor een iets neutraler antwoord, beter daar terecht. Hoewel een mens er beter aan doet, zelf ergens een passende oplossing voor te zoeken, want concreet en los van welk onderwerp dan ook, niemand kan voor een ander, een passende oplossing bieden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 19:20
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
Lekker, half jaar gewerkt, alles opgezegd, alles kwijt maar wat mooi dat ze zon scheen te schijnen vol verse moed weer in de foon van tele en ik kan er weer aan morgen, de paden op spitten en de lanen weer af al spitten de mollen niet voor mij we doen het slluf wel
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 5 maart 2013, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 17:56
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Grumpffff Erika, ik had Peter er natuurlijk bij opgeteld..... die vraagt toch boven mijn reactie of hij ook mee mag?
Maar jullie alvast een superfijne wokavond toegewenst!! Ik zal, elders wokkend, aan jullie denken |
Steengrillend zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 13:20
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Vieren? Ik tel er 14 inmiddels. (En nee, ik word geen 15e. Volgende keer beter ) |
Pal boven mijn reactie staan er maar 4 ach Steen je zal wel altijd de onderste steen boven halen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:44
Onderwerp: de wil of klik verliefdheid de ware?
|
|
|
JOL252 schreef: | Je verbaast me.
Het is toch een onderwerp wat je van meerdere kanten kunt bekijken? |
Precies, dat ben ik met je eens, maar ik krijg wel vaak de indruk, dat als je van een kant komt, die men niet wenst te horen, je soms naar het land der fabelen wordt verwezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:27
Onderwerp: de wil of klik verliefdheid de ware?
|
|
|
JANS221 schreef: | Een ieder weet zelf hoe hij de keuze om niet meer met elkaar verder te gaan gemaakt heeft. Daar kunnen en zullen anderen van alles over kunnen denken en soms ook uitspreken. Scheiden is meestal geen makkelijke keuze, maar vaak wel een betere. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en ontvangen lijkt mij ook niet de bedoeling. En niet meer verder kunnen /willen heeft dan weinig te maken met het geloven in en vertrouwen op God. En God kan ook wanneer je de keuze maakt om te scheiden met je zijn. |
Wat mij wel opvalt in deze discussies, dat als je mee gaat, dan is het goed, ga je er tegen in, en ben je het niet helemaal eens, dan is er iets niet goed. Waarom stelt men het dan nog ter discussie, als er geen tegengas gegeven mag worden, je zou het eigenlijk onder elk onderwerp moeten zetten, niet reageren als je het niet met het standpunt eens bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:06
Onderwerp: verschuilen mensen zich soms achter god ?
|
|
|
JOOP430 schreef: | Ik ben diegene waar Petra mee gesproken heeft. Ik ben het helemaal eens met wat er tot nu toe gezegd is. Wat ik bedoelde is dat er mijns inziens een gevaar bestaat dat we iets te gemakkelijk stellen dat iets blijkbaar Gods wil is. Of dat God wel voor ons zal zorgen. We nemen dan bijvoorbeeld niet meer onze eigen verantwoordelijkheid.
Bijvoorbeeld met betrekking tot CM. We zijn het er denk ik allemaal mee eens dat je pas moet trouwen met de man of vrouw die je door God gegegeven is. Wij kennen Gods plannen niet. Het kan zijn dat God hele andere planen met iemand heeft dan een huwelijk. Wij gaan vervolgens op CM heel driftig op zoek naar een partner en daten er op los. We ontmoeten een leuk persoon en het wordt een date en een relatie. We danken God dat Hij ons een partner gegeven heeft. Maar eigenlijk hebben we zelf heel erg naar een partner gezocht. Het is dus maar de vraag of God het zo heeft bedoeld. Zo zijn er wel veel meer voorbeelden. Ik heb ook mensen gekend die wilden uit principe geen ziektekostenverzekering. Dat was in hun ogen het door God gegeven risico van ziek worden afdekken met een verzekering. Dit is wel heel extreem maar goed, ze zijn er. Zo zijn er wel meer voorbeelden.
Ik zeg hiermee niet dat CM niet een middel kan zijn dat God gebruikt in de relatiesfeer. Ik vind het soms moeilijk iets als Gods leiding te ervaren. Denk dan altijd....of is dit mijn eigen wil? |
Ik ben het met je eens, dat wij Gods plannen niet kennen, hoewel de Bijbel ons zat richtlijnen geeft. Wat wel kan, en wat niet kan (voor de één een wet, en voor de ander kennisneming van) het is maar net, wat doen we er mee.
Wat je vooral leest, het was zijn wil niet, dat iets zo gelopen is, vaak om eigen gedrag, goed te keuren, of iets wat je is overkomen. (kan van alles zijn) Als je alle oude forums leest is er genoeg over geschreven, en vaak zoekt men de goedkeuring, van tal van onderwerpen, bij elkaar. Maar uiteindelijk gaat het er om wat je eigen beslissing is, waar je jezelf goed bij voelt, en of dat de juiste is, kan geen mens voor een ander invullen.
Het voordeel van cm en andere dating sites is, dat, en daar moet je dan maar vanuit gaan, dat een ieder eerlijk is, wat er op een profiel staat. Vroeger was dat er niet, en was je aangewezen, op mond op mond reclame, die ook niet altijd even betrouwbaar was, eigenlijk net als een dating site. Je keuze en voordeel is nu, dat je ook in aanraking komt met mensen, buiten je eigen regio, en dat kan soms grens verleggend zijn. Het voordeel daar van is, en die kans maak je al snel, niemand weet iets van je, dus je kan ook zeggen bv, ik woon vrijstaand. En voor dat ze er achter komen, dat het een kartonnen doos is, op één of ander buiten gebied, is dan ook aanwezig, en je liegt niets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:16
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik heb het zeker niet opgegeven; ik hoef namelijk niet ZELF iets te bereiken; het is namelijk allemaal al volbracht door de Heere Jezus; Hij heeft ons bereikt. Dat ik zelf niet meer hoef te streven naar een stuk volmaaktheid en volmaakt willen zijn, geeft een stuk ontspanning wanneer je je leven in de dienst van onze God wilt stellen.....
Persoonlijk doe ik wat mijn handen tegenkomen om te doen. Ik probeer dat naar eer en geweten te doen, maar ook daarin merk je dat medemensen je soms verkeerd begrijpen...... IK ben niet volmaakt, en zal dat dus in dit leven ook nooit worden, want ik ben een mens........ Pas na dit leven zal ik voor de troon van het Lam staan en ik hoop dan te horen; gij goede en GETROUWE dienstknecht, in WEINIG ben je GETROUW geweest........
- er staat niet; het RESULTAAT van je leven was verbluffend - er staat niet; je hebt een VOLMAAKT leven gehad, - er staat niet; je leven zag er aan de buitenkant VOORBEELDIG uit, maar God kijkt hoe je intentie was; of je GETROUW door het leven ging.
dat troost me, wanneer ik soms terugkijk, en denk aan de investeringen die ik deed in mensen om me heen. Mensen/kinderen waarmee ik het contact (grotendeels) verloren ben. Als jongere had ik dromen, die ik op latere leeftijd bij heb moeten stellen. er is een dag geweest dat ik God met tranen in mijn ziel toeriep; God, ik voel me nutteloos, net als de vijgeboom; ik heb geen nut dan alleen maar om gerooid te worden. Mijn leven is nutteloos, mijn investeringen waren zinloos. toen las ik wat er in Jesaja 49;4 staat; (ik geef het voor het gemak aan in mijn eigen woorden;)
maar Ik (Jezus) zei; ik heb voor niets hard gewerkt, mijn krachten nutteloos en voor niets besteed; MAAR mijn recht en mijn "werkloon" is bij God!
(zeg niet; God is me vergeten; zou een moeder haar zuigeling vergeten? nee toch?)
Dus; al ben ik niet volmaakt, al ben ik gebrekkig, ziek, of wat dan ook; God bewaart al onze werken en reinigt die tot vomaaktheid.
(sorry dat ik toch met wat teksten aankom, maar ik heb het idee dat er iemand hier op cm, worstelt met bepaalde dingen en dat ik dit op dit moment hier schrijven moet/mag voor een specifiek iemand; je werken/goede intenties zijn bekend bij Hem, al zie je jezelf nu, nu je niet werken kunt, als nutteloos.) |
Volgens mij hoef je hier niets in te vullen, ook als iemand ergens mee zou worstelen, er zijn genoeg instanties (ook kerkelijke) die dat perfect denken te kunnen.
Als iemand ergens mee zou worstelen, kan je e.v.t als die dat op prijs zou stellen, ook privé kunnen mailen, niet iedereen hoeft dat te weten Dan nog dit, als het forum, een naslagwerk in de vorm van een boek zou uitbrengen, was die nog dikker als de dikke van Dalen geweest. En de commentaren waarschijnlijk nog dikker, met als grootste commentaar, de nek te breken over al die citaten die in de bijbel staan. Zonder dat er ook daadwerkelijk, inhoudelijke reacties in staan, waar een ander mee gebaad zou zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 maart 2013, 23:28
|
|
|
gaan jullie maar met zun vieren steeds minder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 maart 2013, 23:24
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Luc 14 25 Vele scharen reisden met Hem mede, en Zich omkerende zeide Hij tot hen: 26 Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broeders en zusters, ja zelfs zijn eigen leven, die kan mijn discipel niet zijn. 27 Wie niet zijn kruis draagt en achter Mij komt, kan mijn discipel niet zijn.
Dus, wat lees ik hier; niets vergeven; als je ouders, broer het ernaar hebben gemaakt, is het zelfs een gebod..... |
Wie mij volgt, en niet breekt, met zijn vader moeder, en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja zelfs niet met zijn eigen leven, kan niet mijn leerling zijn. Wie niet zijn kruis draagt en mij op mijn weg volgt, kan niet mijn leerling zijn.
Niet breekt met: is heel wat anders dan haten, haten is iets wat Jezus niet van ons vraagt, vergeven en lief hebben wel.
En eigenlijk houd ik er helemaal niet van om teksten uit de Bijbel te (mis) gebruiken, om een bepaald doel te bereiken voor een eigen gewin. En vraag mij dan ook wel af, welk doel er mee bereikt wil worden, als je al wat, zou willen bereiken zet dan ook het hele verhaal neer, zo ruk je alles uit zijn verband.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 4 maart 2013, 23:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 maart 2013, 18:30
|
|
|
JOSSE955 schreef: | Erg interessante discussie dit.
De garantietermijn verloopt bij God zeker niet en je kunt bij God altijd te raden gaan in moeilijke situaties. Wanneer je dat doet kan het antwoord op vele manieren komen, ik denk zelfs vanuit een niet-Christen. God houd van iedere mens maar God houd te veel van iedere mens om die te laten wie hij/ zij is. Ondanks dat je behouden bent vraagt God zeker van je om aan jezelf te werken.
Om terug te komen op de discussie, een deel van de bijbel is naar mijn mening inderdaad in zekere zin verouderd al kun je ook daar nog een hoop belangrijke informatie uit halen. Met name het Nieuwe Testament en al helemaal Openbaringen zijn echter net zo up-to-date als de krant al weet je meteen wat er aan de hand is als je de krant leest terwijl je in de Bijbel toch echt even zult moeten puzzelen. Zeker het hele boek Openbaringen gebeurd vandaag de dag maar morgen ook totdat Jezus terug komt.
In het Nieuwe Testament wordt gesproken over een nieuw gebod, heb God en je naaste lief als jezelf (dat is kortste versie), ik ben ervan overtuigt dat dit gebod altijd zal blijven geldden. Het mooie van dit gebod is dat het als het ware alle eerdere geboden bevat, uit liefde voor je naaste ga je immers niet stelen of moorden. Dit gebod is alleen niet makkelijk, het maakt het immers tamelijk onmogelijk om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen over of iemands daad zondig is (tenzij je steelt van een arme maar uit liefde handelent zul je dat niet doen). Daardoor kun je dus ook niet zeggen dat iemand zondig is of niet. Bij veel mensen valt dat verkeerd, veel mensen willen precies weten wat wel en niet mag en daarnaar kunnen handelen om vervolgens gaten in de wet te vinden die vervolgens benut kunnen worden. Persoonlijk heb ik gemerkt dat dit nog wel eens averechts kan werken, toen mijn opa die aan de andere kant van het land woonde erg ziek was hebben sommigen gezegt dat ik daar niet naartoe mocht gaan op zondag maar is het niet liefdevoller om een eenzame, zieke opa/ broeder te bezoeken en dan maar te reizen dan braaf te voet naar de kerk te gaan en daar een heel ritueel te doorlopen? Gelukkig is God hier erg coulant in, als jij nou zo iemand bent die geen kerkdienst wil missen dan mag dat, doe het dan alsjeblieft uit liefde voor God.
Groetjes Josse |
Het is heel wat dat je garantie bewijs niet verloopt bij God, maar hij vraagt wel of je niet in je zonde blijft hangen. Er wordt nog al eens gezegd, gaat heen en zondig niet meer, anderzijds wordt ook wel gezegd God straft niet. Dat geloof ik ook stellig, het is natuurlijk (niet altijd) wel zo, dat wanneer je in zonde blijft steken, je uiteindelijk je zelf straft.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|