Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 23:55
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed wat is het toch moeilijk om iedereen het er naar de zin te maken. Ik heb het wat laten geworden, omdat je altijd dat soort commentaren krijgt. Of het is te ver, of het is op een verkeerde dag. Maar om toch de meeste mensen tegemoet te komen zal ik het nog even terugzetten naar de zaterdag.
Het wordt dus zaterdag 5 november bij Het Neie Hemelriek te Gasselte.
Lijst ziet er als volgt ui:
Billy701 Chatuliem619 Momo Yelnin491(onder voorbehoud) Bert168. Het zou leuk zijn als er nog anderen zich aanmelden, Erika, jij kunt weer gaan twijfelen... |
Kan ik me nog aanmelden Chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 23:50
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
YELNIN491 schreef: | ach arme jij, er is nog wat over. Wou je ook wat proeven?? |
O, ik sta al in de startblokken haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 23:46
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Nasi gemaakt, jammie was es op tijd thuis!! |
Tjonge, je maakt een man wel erg hongerig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:08
Onderwerp: Het weer
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik heb vandaag nauwelijks naar buiten gekeken... maar er zijn hier vast wel n paar idio... eh leden die mij willen melden wat voor weer ze vandaag weer gehad hebben. Klinkt gek, maar ik lees het graag en ben er erg benieuwd naar |
Wel jammer Pieter, soms mis je een hele hoop....
Maar niet getreurd ..wat is Duitsland een prachtig land om te wonen ...ik was er vorige week en vaarde langs de oevers van de Moezel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:24
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
PIETER649 schreef: | sorry hoor, ik ken toch niet iedereen uit nodigen? straks zit ik daar met 1000 cm-ladies... hoe kan ik iedereen dan qualitytime geven??? |
Tjonge, qua populariteit komt er niemand in de verste verte niet bij jou in de buurt. Misschien moet je mij maar wat lessen geven Pieter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:26
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Met deze beschrijving geef je precies het verschil in inzicht weer. Wij geloven dat de doop een geloofsdoop is. Op basis van je relatie met God word je gedoopt. Je oude leven wordt begraven, je staat op in een nieuw leven, de wedergeboorte is een feit.
zonde is pas zonde als de wet van kracht wordt. Lees dan eens het volgende stukje goed:
Hier zie je de verhouding tussen wet en zonde. De wet geeft ons aan wat zonde is. Het is echter heel opvallend, dat Paulus vertelt, dat hij zonder de wet geleefd heeft. Heeft hij dan een poos de bloemetjes buiten gezet zonder God of gebod? Nee, want hij was joodser en wettischer dan anderen. Het enige wat hij kan bedoelen, is dat hij als kind zonder wet leefde. En dat klopt ook volledig met de joodse traditie die het zgn. Bar Mitswa ritueel kende. Een kind, dat opgroeide, nam op 12 jarige leeftijd de wet aan. Bar Mitswa betekent letterlijk Zoon der Wet. Vanuit deze visie kun je heel gemakkelijk stellen, dat zonde pas aangerekend wordt als het onderscheid te maken is tussen goed en kwaad. En een baby kan dat onderscheid niet maken. Kinderen leven niet onder de wet, pas als ze opgegroeid zijn, wordt de wet geldig. Dus, erfzonde op basis van veroordeling is niet aan de orde.
Een tweede aspect is de zgn. zondige natuur. Ook daar heb ik moeite mee te zien, dat dat ritueel daarbij zou helpen. Iedereen komt met specifieke karaktertrekken op deze wereld, die later aanleiding kunnen geven tot zonde. En helaas, de kinderdoop helpt ze daar niet van af. Bovendien kunnen kinderen nog veel meer beschadigd worden door wat er met ze gebeurt. Kinderen worden niet alleen met een zondige natuur geboren, ze worden ook beschadigd door wat mensen later met hun aan doen.
Ik geloof dus niet, dat het iets uitmaakt of een kind wel dat ritueel ondergaat of niet. Een kind van christelijke ouders hoort sowieso bij het volk van God. Pas als het oud genoeg is om zelf te onderscheiden wat goed of fout is, gaat tellen wat hij ermee doet.
wat bedoel je met uiterlijk?
geldt dit niet voor ieder kind? Deze belofte geldt toch voor iedereen, niet alleen de kindgedoopten???.
een kunstmatig verband, niet vanuit Gods Woord.
Deze waarheden gelden voor iedereen die Jezus als Heer aannemen, daar heb je dat ritueel niet voor nodig om dat te begrijpen.
Ik zie de waarde hiervan meer in de volgende dingen: de ouders stellen hun kind aan de gemeente voor en beloven voor God, dat ze het zullen opvoeden in de vreze en de wijsheid des Heren. En dat is al heel wat. En het is een uiting van dankbaarheid aan de Heer, zoals Hannah dankbaar was voor Samuel: je geeft je kind in de handen van de Heer terug... Ik heb er echter moeite mee als men er meer in wil leggen, dan wat het in feite is. Je weet niet wat je kind zal overkomen, je kunt het ook niet altijd beschermen voor alle kwaad. En een zegen van God vragen over het leven van het kind is heel bijzonder. |
Chat wil je in het vervolg het woord "dat ritueel" niet meer gebruiken, er kunnen hierdoor mensen gekwets raken en dat is niet de bedoeling van deze discussie lijkt me.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:16
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
RENATE619 schreef: | Over sauna gesproken.... Ik heb zojuist het verzoek gekregen om naar een wellnesscentrum te gaan voor een eerste date!
Ik heb vriendelijk bedankt. Toch wel een verschil in idee van een eerste date.
Of ligt dat aan mij? |
Het bekruipt mij een gevoel van koopwaar bekijken.
De man moet toch eerst een cursus gaan volgen alvorens weer een poging te gaan wagen op het liefdes pad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:11
Onderwerp: Het weer
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ach, de voorspelling is er op gebaseerd dat door de te verwachten luchtdrukverdeling er wel eens meer polaire dus koude lucht naar ons toe zou stromen. Het is maar zeer de vraag of dat gebeurt. Kijk maar eens naar de voorspellingen vijf dagen vooruit, daar klopt vaak al weinig van. Als de weerinstituten bij langetermijnvoorspellingen dezelfde modellen gebruiken, komen ze ook wel ongeveer tot dezelfde conclusies. Het weer voorspellen in onze regio is een hachelijke zaak, al kan het waar zijn. Rustig afwachten lijkt me inderdaad het beste.
Thomas, met het weer is het eerst zien en dan geloven. |
Kan wel waar zijn Thomas, maar maak me nu toch wel ernstige zorgen. Zowel de Engelse als de Duitse meteorologen komen met dezelfde conclusie en voorspellen dat we halverwege november de eerste grote sneeuwval, met -25 graden Celsius. Zie wat er nu in de VS is gebeurd ...dat komt meestal in vertragende vorm hier naar toe. Winterbanden zijn nu ook al uitverkocht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 00:09
|
|
|
YELNIN491 schreef: | jaja tomtom was zeker van slag |
Nou, ik was van slag ..ehh ..niet de tomtom hoor..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 23:59
|
|
|
YELNIN491 schreef: | geen zin om te lopen, verkapte hint |
Is maar 10 kilometer, maar goed wij kwamen de vorige keer te laat en dus was het een zeer korte wandeling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 23:57
Onderwerp: opbouwen van een relatie
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Wat is eigenlijk onvoorwaardelijke liefde....ik heb het éénmaal ervaren....maar het werkte toch niet....blijkbaar.... |
Alles kun je redeneren vanuit je gevoel, maar ook vanuit je verstand en waar is het evenwicht. Bij jou merk ik ook iets van het dubbele of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 23:51
Onderwerp: Ga je mee uiteten op 12 November???
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Huh waar staat dat |
Staat bovenaan ...bij Mario, maar later schreef hij 20.00 uur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 23:51
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Huh waar staat dat |
Staat bovenaan ...bij Mario, maar later schreef hij 20.00 uur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 23:48
|
|
|
Nou, Chat je ziet in de bovenstaande reacties dat de dames helemaal los gaan met zien van fjorden, huifkarren, enz. ...dus wordt het een drukke middag. pfffff...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 01:00
|
|
|
YELNIN491 schreef: | hij afwassen, zij toekijken!!!! |
Een man is pas in zijn element als hij kan afwassen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:57
|
|
|
YELNIN491 schreef: | HOGE NOORDEN he |
Bijna Scandinavië
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:21
|
|
|
YELNIN491 schreef: | andersom toch ook |
Er is niets romantischer dan samen in de keuken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:19
Onderwerp: Lief heb ik je
|
|
|
YELNIN491 schreef: | owww AXE. pffff |
Oeps ...toch weer niet sluipreclame.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:18
|
|
|
YELNIN491 schreef: | off course, zijn effecten, maar niet werkelijkheid en die flitspalen wel helaas |
Yep het Wilde Noord-Oosten ipv het Wilde Westen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:14
|
|
|
YELNIN491 schreef: | leve de flitspalen, joepie, geld in het schatkistje |
Ze vliegen daar gewoon overheen ...ooit the Dukes of Hazzard gezien
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 00:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:13
|
|
|
YELNIN491 schreef: | waar lees jij die geuren dan in dat gedicht |
Daar komen vrouwen op af Yelnin.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:11
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Gasselte en Drachten........................ niet bij elkaar in de buurt, wordt eindje rijden |
Een kwartiertje rijden ....ze rijden daar wat harder...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:09
|
|
|
YELNIN491 schreef: | nog even en hij is |
Liefde van de man gaat door de maag toch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:06
|
|
|
Chatuliem misschien is het een idee de wandeling op 13 november te verplaatsen en daaraan gekoppeld de Dienst van Openbaringen deel 9 in de Bethel te Drachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:49
|
|
|
YELNIN491 schreef: | had je ze geteld Thomas |
Hij doet niets liever Yelnin......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:47
|
|
|
YELNIN491 schreef: | SHAKE HANDS!!!!
maar is weer teveel offtopic, dus lets go topic
ik vind het een heel mooi gedicht, wou dat ik zo kon dichten, top!!! |
Wel leuk al die gedichten ...maar kom erachter dat er voornamelijk geselecteerd wordt op geuren ...dus waar is de echte liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhh Mario is 20.00 uur niet laat? De keuken sluit om 21.00 |
Verzamelen nu dus om 18.30!! Dus tijd genoeg.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 01:24
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat is wel goed juist. zo krijgen meer mensen wat ervaring en hebben ze meer waarde voor hun volgende werkgevert. |
Flexibele arbeidsverhoudingen heet dat, maar is dat werkelijk de oplossing en ik zeg nee. Wil je echt van waarde zijn voor de werkgever ben je meestal al weer een jaartje verder en dus wat schieten we hiermee op???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 01:20
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Och Pieter,zelfs bij de overheid kun je geen vast contract/voor onbepaalde tijd meer krijgen,na mijn 3 jaarcontracten kan ik naar de overburen,het UWV...........en ondertussen komen er dan weer nieuwe tijdelijke krachten binnen die dezelfde dure opleiding volgen,er 3,5 jaar werken etc etc etc....... |
Weet je wat er in Nederland ontbreekt!!!! Waarom ontslaan Japanners bijna geen mensen??? Gewoon omdat daar kennis zit die je niet zomaar terug vind. Het ontbreekt in Nederland aan leiderschap en inzicht ...korte termijn visie en heeft meer iets weg van de America Lifestyle.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:14
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zou dat waar zijn Leonard??? De ware bestaat voor iedereen??? Dan zouden er toch geen vrijgezellen zijn? Past op ieder potje een deksel?....toch weet ik dat niet zo zeker... |
Zou toch fantastisch zijn Zeeland en weet vrijwel zeker dat God ons niet op de wereld het leven gaf, om alleen te zijn. Maar in reactie op Erika …...zit zeker een waarheid. Denk alleen dat we het met gebed voor de Heer mogen en kunnen brengen en in de toekomst zal duidelijk mogen zijn of het ook ons is gegeven.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 20 oktober 2011, 18:14
|
|
Naar boven |
|
|