Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 16:47
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | keus zat hier Frankie, je hebt ze maar voor het uitzoeken! |
Ik dacht dattie er vanaf wilde??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 16:46
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
ikke is alle dage jarig... |
Zeg; jij klein verwend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 16:43
Onderwerp: Zinterklaas
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Hmm...kan het niet zo goed lezen, volgens mij heeft Zinga ze geschreven Zingggg...wat staat er nou? |
Nog ff geduld Tess.
Wie doen er mee:
Babypietje Maris Tess Josina Zing
Geef je op en zet je naam erbij!
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 15:56
Onderwerp: Zinterklaas
|
|
|
Nu de Sint in het land is aangekomen wordt het de hoogste tijd om lootjes te gaan trekken. Wie doet er mee?
Geef je hieronder op als je mee wilt doen
t Is nog niet bekend wat we vervolgens met die lootjes gaan doen. Maar dat is van later zorg. Het belangrijkste is dat ze nu getrokken worden.
Dus geef je op en doe mee! Voordat het 6 december is!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 14 november 2010, 16:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 15:10
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
VISSER278 schreef: | 2 januari dan? |
31 augustus??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 15:02
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
AREND003 schreef: | Ps, sorry voor degenen die al slapen, maar tot nu toe is er niemamd inhoudelijk op mijn "psalmen" ingegaan! Oké, blasfemie, maar dat is niet onderbouwd en geen misdaad! Dus......kom op! |
Iedere regel van jouw “psalmen” is in strijd met de waarheid. God heeft daar een dik boek over geschreven waar ik, in tegenstelling tot jou, niets van mag afdoen of aan mag toevoegen. Ik raad je aan dit boek eens te lezen.
Die blasfemie is niet zo moeilijk aan te tonen. In Marcus 9:42 zegt Jezus: “En zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem beter, dat een molensteen om zijn hals gedaan ware, en dat hij in de zee geworpen ware.” Verwijzend hiernaar schrijf jij dat God als Hij zo nodig wat te doen wil hebben, zich over Jezus Christus moet ontfermen. Jij weet dat hier op deze site allemaal volgelingen van Jezus Christus zitten die Hem belijden als Zoon van God.
Jij kiest er zelf voor om vervolgens te proberen dit geloof belachelijk te maken of in discrediet te brengen. Je bent dus niet eens trouw aan je eigen overtuiging waarin je zegt:
“In deze opinie is God, of waar dit voor staat, totaal niet belangrijk! Dat is een persoonlijke invulling, waar je bij voorbaat niemand mee lastig valt! Je gelooft gewoon op je eigen manier en je valt er niemand mee lastig, of aan!”
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 14 november 2010, 15:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:33
|
|
|
Wanneer gaan we naar het strand?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:31
Onderwerp: kanibalisme
|
|
|
LOES550 schreef: | ja daar kan ik me bij aansluiten. Gelukkig zijn er bij ons nog wel wat jonge gezinnen. En hebben we een kinderclub. Het groepje is klein maar heel hecht. Ze slaan nooit een club over. Het voelt voor mij aan als een familie. Tot nu toe, 9jr, heb ik nog niets negatiefs ervaren. Het lijkt me heel erg leuk om met een grotere groep kinderen te kunnen werken. Maar dat nadeel weegt niet op tegen al het andere wat ik er wel vind. |
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 14 november 2010, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:27
|
|
|
AREND003 schreef: | Henk, jij kunt het beter schrijven dan ik! Verbaal ben ik heel wat mans maar om het op te schrijven, ja, daar heb ik soms wat moeite mee! Maar waarom begrijpt er bijna niemand dat er ook humanistische christenen bestaan? En , als je het wel begrijpt, wat is er mis mee? Ik zal het nog een keer probreren uit te leggen: een humanistisch christen is iemand die ondanks alles, dus ook het bestaan van een God, het beste met de mens naar voren brengt! In deze opinie is God, of waar dit voor staat, totaal niet belangrijk! Dat is een persoonlijke invulling, waar je bij voorbaat niemand mee lastig valt! Je gelooft gewoon op je eigen manier en je valt er niemand mee lastig, of aan! Dat is mijn punt! En zoals jullie ook in m'n profiel kunnen lezen: religion should be a matter of personal faith, not a tool of judgement! Slaap lekker allemaal! |
Ik denk dat jij gewoon niet begrijpt wat een christen is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 21:23
Onderwerp: Wat zou jij doen als Jezus volgende week terug komt?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | [i] [/b] |
Kijk, en dit soort bijdrages ga ik missen als jij weg bent Jonathan
Wat ik zou doen als ik wist dat Jezus volgende week terugkwam? Ik zou denk ik alle beschikbare tijd besteden aan voorbede: het krachtigste evangelisatiemiddel dat bestaat. God is tenslotte Degene die het geloof schenkt.
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 13 november 2010, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 20:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk geef je met je bijdrage zo duidelijk weer waarom humanisme en christendom onverenigbaar zijn. Bij humanisme is de mens zichzelf tot norm en heeft God verlaagd tot iemand waar je geen respect voor hoeft te hebben... Ook zie je allergie voor mensen die de Bijbel als toetssteen voor hun leven hebben. Die worden als onverdragelijk beschouwd.
In mijn ogen is een christelijke humanist een contradictio in terminis. Een christen wil de Heer immers dienen, niet zichzelf. |
Heel kernachtig weergegeven chat. k Blijf me afvragen; als je zo'n hekel aan christenen hebt wat doe je dan op een chr. site?
Maar mss wil ik het eigenlijk ook helemaal niet weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 20:35
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
PIETER649 schreef: | oeps.... das hartstikke occult toch??? informeer je jouw dates wel vooraf dat je een occu....euh... aparte gave hebt?? |
is helemaal niet... Eerdbeesies in kameluh veranderen: da's pas occult!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 20:29
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Dank je allemaal, en ook de anderen.
Morgen ga ik op 'grijs'. Mijn tijd zit op CM zit erop....doeg allemaal. Tot laterssssss. |
Gods zegen voor jullie beiden Jonathan. Het ga jullie goed!
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 10:11
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ehh...moet die dan ook weer mee naar huis Heb maar een klein tasje, weet je |
Niet zo hebberig jij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 09:26
Onderwerp: De 3 Noordelijke provincie`s activiteiten
|
|
|
ANITA324 schreef: | Vanuit de 3 Noordelijke provincie`s iets leuks te organiseren maakt niet uit wat:
Zet hier je bijdrage`s van een leuke activiteit zoals:
- Uit eten gaan
- Spellentjes avond
- Film avond
- concert
- enz.
Shalom, |
Elfstedentocht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 09:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind het niet zo slim om hier je foonnummer neer te zetten. Je kan het beter per mail naar de wandelaars sturen. |
Mee eens Mars. Als jij em er nu ook uithaalt... (Je hebt em meegekopieerd)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 22:35
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik zal het tijdens het eten in Rotterdam extra opletten |
Brother Mario's watching you....
Pas maar op dat ik jou niet in een kikker verander!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 22:31
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Waar staat die letter dan voor??? |
Voor GRRRR
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 15:21
|
|
|
Identiteitscrisis; welke chocoladeletter moet ik nu kiezen?
De Z van Zing of gewoon .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 15:13
Onderwerp: bijbelvraagje
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Zal mijn best doen.
Waar heb je het voor nodig (kinderen, volwassenen) is er een bepaald thema waar je je aan te houden hebt? |
t Is voor kids en het thema is : Jezus luistert als je roept. k ben gelukkig al een heel eind, maar t moet vandaag af. Vrees dat het (weer!) nachtwerk gaat worden.
Mijn strategie bij dit soort klusjes is vaak: "Waarom vandaag doen wat tot morgen kan wachten..." Heeft héél lang veel voordelen, maar t nadeel komt dan toch aan t eind.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 07:30
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Mag ik vragen met wat voor verhaal je bezig bent? |
Bartimeüs. Heb je nog suggesties? k Zit wel een beetje in tijd- (en inspiratie-) nood
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:32
|
|
|
HENK710 schreef: | Quote uit Bijbelse Theologische Encyclopedie Dit woord betekent eigenlijk "mijn meerdere" en werd gebruikt in de betekenis "mijn leraar, meester." Het was ten tijde van Christus de eretitel waarmee schriftgeleerden door hun leerlingen en andere personen aangesproken werden. {#Mt 23:7} Iemand bij zijn naam noemen betekende een gebrek aan eerbied. De schriftgeleerden gaven deze titel aan iedereen die leerlingen om zich heen verzamelde en deze in de godsdienst onderwees. Zo werd ook Johannes de Doper door zijn discipelen rabbi genoemd, {#Joh 3:26} en vooral Jezus door zijn volgelingen {#Mt 26:25,49 Mr 9:5 11:21 14:45 Joh 1:38,49 4:31 9:2 11:8} en door andere personen. {#Mr 10:51 Joh 3:2 6:25}
De veel vaker voorkomende titel didaskale ("leraar," in de (Statenvert. en NBG ‘51 "meester"), die Lucas altijd gebruikt, is niets anders dan de Griekse vertaling van het Hebreeuwse of Aramese woord rabbi. {#Joh 1:38}
Het voller klinkende "rabbouni," beter "rabboni" {#Mr 10:51 Joh 20:16} betekent eigenlijk hetzelfde, met die verstande dat rabbon tegelijk de gewone Aramese uitdrukking voor "heer" is, dus zoveel als "mijn heer" betekent.
"Rabban" betekent "meester," "leraar," maar ook wel "vorst," overste," en was in deze betekenis de eretitel van de opvolgers en verwanten van Hillel, met name van Gamaliël; aan hoofden van scholen buiten Palestina werd deze titel zelden gegeven. Palestijnse leraren noemde men gewoonlijk rabbi, Babylonische rab of mar.
Het gaat bij deze titel vooral om een erkenning van iemand als meerdere, waarbij de nadruk bij rabbi dan volgens mij vooral ligt op de mogelijkheid om van iemand te leren, waardoor je respect krijgt/hebt voor zo iemand. |
Thanx!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:44
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Daar waar het hardst stinkt natuurlijk, aan de Rotte |
Aha. Zat daar niet een kikvors luid te wenen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:41
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Moet van mezelf vanavond vroeg onder de wol...ben al zo'n uur onderweg maar wil niet echt lukken Wat nu?! |
Ruilen met mij? Mijn verhaal wil ook niet vlotten. Neem jij t verhaal over; ga ik lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Huh.. ik in een printer... nou weet ik waarom ik laats pijn in mijn nek had
Maar alles is verder okee.. |
Nu ben je dus bedrukt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:37
|
|
|
MARIO216 schreef: | Leg uit... |
Nee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:53
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ze wonen daar niets voor niets, ze zijn gem. dus in het midden. |
Oei... nú maak je een hele GROTE vergissing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:51
|
|
|
HENK710 schreef: | Ambtelijke molens, Zinga...en bevooroordeelde rechters/officieren... |
Ai ai... Ik beken! Ik heb ut gedaan! Het was sterker dan ik.
Maar er waren verzachtende omstandigheden.
Ben blondt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:46
|
|
|
Ik ben een verhaal aan het voorbereiden en vraag me af wat de betekenis en de gevoelswaarde van het Aramese woord Rabboeni is.
Rabbi betekent 'meester' en voor zover ik weet betekent Rabboeni 'mijn meester'. Meer kan ik er echter niet over vinden.
Kan iemand hier nog iets over vertellen?
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:39
|
|
|
HENK710 schreef: | Da's toch enkel de tijd voor het voorarrest |
Zouden ze in 3 weken tijd niet doorhebben hoen onschuldig bloedje ik ben?
|
|
Naar boven |
|
|