Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:24
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
INEZ910 schreef: | Als je glaasje draait bijvoorbeeld dan vraag je er toch wel om?? Het gaat, zoals Jonathan zei, er toch echt om hoeveel ruimte je demonen geeft danwel hoeveel ruimte Jezus mag! |
Oke herstel in sommige gevallen vraag je er wel om, maar meestal niet in neem tenminste aan dat bv een Grace er niet om gevraagd heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat hebben jouw persoonlijke aanvallen op Sola dan voor nut? Tot nu toe heb ik niks gelezen van de bijdragen van Sola waarvan ik denk, dat klopt niet. Wat wel als rode draad in haar bijdrages naar voren komt, is dat ze datgene wat in de Bijbel staat probeert toe te passen. En dat kan misschien moralistisch over komen, maar ik vind het vreemd, dat als je hier op deze site bijbelse gedachten naar voren wilt brengen, je meteen als moralist neergezet wordt.
Ik ben de persoon geweest, die het woord afglijden gebruikt heb. En dat zal ik pv nog toelichten. Maar ga Sola daar niet om beschuldigen.
En als jullie vinden dat Sola het altijd beter weet, lees dan eens de Bijbel, want daar heeft zij haar meeste kennis vandaan. |
Jij hebt idd aangegeven dat via de mail te willen toelichten en ik heb er met jou ook overgesproken... zie je mail dan ook graag tegemoed. Sola daar integen beaamt dit volledig... en heeft wel meer sugesties gedaan. maar ik ben er verder klaar mee, Ben het neerhalen van mijn geloofsleven meer dan zat, want dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt, Ik weet hoe ik tegen over God sta en daar heb ik jou of Sola of wie dan ook maar niet voor nodig, Ben nu inmiddels wel zo ver dat ik men cm abbo niet verleng... Ben het meer dan zat om veroordeelt te worden. Maar ben heel benieuwd wat je nog hebt te vertellen via de mail.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:08
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | taakje weggelegd voor jou Henk?? overal waarschuwingstickers opplakken
of een sticker met
Demonen hebben zoveel plaats in je leven, als er plaatsen in je leven zijn waar Jezus niet is of kan zijn. |
Tja waarom niet hij zoekt nog werk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:00
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Daarom zou het goed zijn als er meer voorlichting gegeven wordt. Bij zaken als glaasje draaien, tarotkaarten leggen is het inmiddels genoegzaam bekend wat eventueel de negatieve effecten kunnen zijn. Als bij bepaalde beeldjes ook gezegd wordt dat er een kleine kans is dat er demonen meekomen, dan kan niemand meer zeggen: "oh, het overkwam me, ik wist het niet". |
Denk niet dat ze in de tuincentra der zo'n bordje bij zullen zetten bij de action en de blokker ook niet bij de weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:53
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Dat is zonder meer waar. Maar wie niet met demonen geconfronteerd is geweest, weet ook niet wat demonen zijn en hoe ze te werk gaan. Ik denk gewoon dat christenen dat risico niet zouden moeten willen lopen. |
Even voor de duidelijkheid ik denk niet dat de mensen die er wel mee geconfronteerd zijn er om gevraagd hebben...Dat is iets wat je overkomt maar das wat ik denk..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:50
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Tot dusver heb ik nog niet gehoord dat normale bomen die hier groeien, demonen in zich herbergen. Hoe dat in landen is waar bomen vereerd worden, weet ik niet. Ik ga er gewoon vanuit dat de bomen in europa niet besmet zijn. |
Das dus wat Henk bedoeld je gaat er van uit.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:48
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Wijsheden van jonathan 1 Demonen hebben zoveel plaats in je leven, als er plaatsen in je leven zijn waar Jezus niet is of kan zijn. |
Heel mooi gezegd Jonathan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:19
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Was het maar zó simpel, Henk..... Hoewel vele beeldjes niet die bijwerkingen hebben die Grace heeft ondervonden, kunnen er altijd exemplaren tussen zitten die wél bijwerkingen hebben. Dat weet men vaak niet van te voren als men die beeldjes koopt. Het is dan ook terecht dat Grace er ons voor waarschuwt. Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen blij zijn als er demonen zichtbaar door de kamer lopen en er allerlei dingen gebeuren die men niet wil..... |
Der is ook niemand die het verhaal van Grace niet serieus neemt Ar...Lees de andere stukjes ook maar eens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:01
|
|
|
GRACE585 schreef: | ik ben het met je eens does dat men idd het niet meteen op de persoon moet spelen maar merk ook dat sommigen het meteen als een aanval ervaren. en ik geloof idd niet dat jij meteen van je geloof valt,daarvoor kom je bij mij te eerlijk over ik vind het altijd jammer dat discussies zo uitlopen.zie ook mijn stukje reactie op maris haar topic gr.Grace |
Ik vind het gewoon heel jammer dat zodra ik iets vraag of zeg er meteen getwijfeld word aan mijn geloof.... En ja je mag gerust weten dat het heel erg pijn doet... Ik heb genoeg meegemaakt in men leven en weet wat dat dit soort uitspraken met mensen kan doen... En ja dan word ik wel eens fel... Ik heb respect voor jou verhaal Grace en ik heb ook meer gezien dan me lief is... Maar ik kan er gewoon heel heel slecht tegen dat mijn geloof altijd weer in twijfel wordt getrokken... en helaas ja dan wordt ook ik persoonlijk terwijl ik weet dat het niet goed is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:57
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Waar heb ik beweerd, dat jij je hele huis vol met buddha beelden hebt staan????????
Je schuift mij hier iets in de schoenen....ik heb zoiets niet beweerd!
Dan graag de precieze plek, waar het staat Robbedoes...... |
Ik heb niet gezegd dat je dat hebt gezegd Sola het blijft moeilijk lezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:56
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Oké, terug naar de vraag? Mag een christen een Boeddha beeld hebben? Kan dit wel of toch niet?
De mensen die hier aangeven dat het niet kan, krijgen de mensen over zich heen die vinden dat het wel kan... |
Das niet waar er word gedaan alsof ik iets met buddha zou hebben ... en dat weer leg ik er word gezegt dat ik afglij etc en daar ben ik het niet mee eens nogmaals ik stelde gewoon een vraag was benieuwd naar de meningen vroeg het niet om afgebrand te worden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:52
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ieder mens interpreteert....het is gewoon een vaststelling en geen veroordeling, zoals veel mensen dingen nu eenmaal als een veroordeling LEZEN, terwijl dat niet als zodanig bedoeld wordt.
Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.... of.....
Datgene wat je in een tekst leest...dat ben je zelf....
en dit is weer geen veroordeling maar een feit....een gegeven....waar ieder mens wel last van heeft..... |
Dus als jij zegt dat ik afglij is dat een vaststelling en geen veroordeling vaag hoor maar het zal....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:47
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:44
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hier ben ik het helemaal mee eens, ik vind het ook erg jammer dat er op de persoon gespeeld wordt. Ik vind dit echt niet kunnen!
Sola, alle respect voor de manier waarop jij in het leven staat! Daar leer ik veel van.
Heel eerlijk gezegd begrijp ik de bedoeling van dit topic niet. Een promotie, om een boeddahbeeld aan te schaffen Of is het te bedoeling om een ander uit te dagen? Ik krijg soms het idee, dat sommigen daar van genieten. |
Ik stel een heel normale vraag over iets wat me opvalt en wat vragen bij mij oproept... Vervolgens word mij verweten dat ik afglij omdat ik iets met buddha zou hebben dus die persoonlijke aanval is er door een ander ingelegd, Ik verdedig mezelf alleen maar. Heel jammer zoals je reageert Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:40
|
|
|
GRACE585 schreef: | lieve mensen het valt me op dat er weer behoorlijk naar sola uitgehaald word terwijl zij ook gewoon haar mening gegeven heeft ook ik heb in het begin een klein stukje geschreven over t feit dat ik zulke beeldjes in huis had als sier en daar werd toen niet op gereageerd dat er toen zeer vreemde zaken gebeurden en dat de demonen door m'n kamer liepen een daarvan was het hindoe beeld in menselijke grote. toen ze opgeruimd waren kwam er rust en vrede terug in mij en mijn kamers waar ik toen woonde . ik schrijf hier niet t hele verhaal want dat zou teveel plaats en tijd innemen en dan toch niet gelezen worden dus mijn ervaring is nogmaals denk na wat men in huis haalt als men dat al zou willen.en wil je horen hoe het zat met die beelden mag je mij altijd mailen. maar ik ben blij dat Jezus mij er vrij van gezet heeft en mij beschermd heeft. zo'n beeldje (ook als sier) heeft meer invloed dan je denkt. |
Waar het mij omgaat Grace is dat ik enkel een vraag heb gesteld... En vervolgens word er gedaan of ik men hele huis vol budsha's heb staan en af glij en weet ik het al niet meer, Daar ben ik zat van... Ik stelde enkel een vraag omdat ik die beelden overal tegen kom, En als men goed zou lezen wat zeer moeilijk is ik weet dan zou men kunnen weten dat ik ook niet van plan ben er 1 te kopen of wat dan ook maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:30
|
|
|
[edit: niet inhoudelijk en onvriendelijk]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:25
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Nee....volgens mij heb ik geen plantjes of beeldjes in mijn huis, want ik heb niet zoveel ook geen planten.....
En nogmaals dergelijke beeldjes wil ik niet hebben, want ik vind ze fioeilelijk, omdat ze Jezus niet verheerlijken...daarom vind ik ze lelijk...foeilelijk.....
Bij dergelijke beeldjes voel ik me niet thuis........
Doen jullie aan wishfull thinking of zo........ik vraag me af in wat voor een bochten jullie je nog allemaal gaan draaien door dit maar iedereen door de strot te duwen, dat men zich erbij neerlegt, dat dergelijke beeldjes totaal onschuldig zijn.
Ieder moet van zichzelf ten volle overtuigd zijn......
Voor de rest is het mijn verantwoordelijkheid niet, wat jullie in je huis halen en of je naar een reiki therapeut gaat of niet......dat moeten jullie tenslotte helemaal zelf voor de Heer verantwoorden...gelukkig wel. Maar hou het dan a.u.b. strikt prive en val anderen daar niet lastig mee, zoals het hier op een openbaar forum te plaatsen en anderen daarmee in moeilijkheden te brengen evt..
Als je niet tegen de hitte kunt, moet je niet in de keuken komen |
Misschien moet je gewoon eens gaan lezen wat er staat Sola maar dat schijnt wel heel erg moeilijk te zijn helaas, NERGENS maar dan ook NERGENS staat dat ik zo'n beeld wil of heb... Mensen als jij duwen hun mening door ander mans strot en door mensen als jij belanden mensen in de psychiatrie of erger...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:59
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dit vind ik een zeer goedkope opmerking......een zeer losse flodder.
Ik denk, dat ieder christen zijn/haar huis schoongemaakt heeft van dergelijke zgn. onschuldige beeldjes, die je alleen uit sier in je huis gehaald hebt.
Ik voel hier weer, dat men met ALLE GEWELD het zo wil zien, zoals men het ziet.....daar begint meestal de ellende.
Trouwens voor mij is er geen enkel beeldjes mooi of sierlijk, dat niet Jezus verheerlijkt.
Ik vind dergelijke beeldjes, die uit een andere religie komen vreselijk lelijk zelfs, juist omdat er maar 1 is, die schoon is en Die is Jezus en alles wat niet Jezus is, of verbeeldt iets buiten Jezus te zijn, dat is voor mij foeilelijk. Is voor mij besmettelijk.
Ook het feit, dat je er een ander mee op een dwaalspoor kunt brengen....vreselijk......
Een christen leeft niet alleen voor zichzelf, maar heeft invloed op andere levens...en je kunt zo zwakke gelovigen ten val brengen en daarmee zondigen tgen de Heer, door zo hun gewetens te ondermijnen. |
Sorry Sola je neigt mijn inziens wel heel erg naar godsdienstwaanzin... Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben, Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn, Als of enkel jou mening de ware is.... Heel erg jammer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 19:51
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ben het met je eens Chat. |
Goh wat is het toch moeilijk om te lezen Maar ik ben blij om wie ik ben en om wat ik ben en ben jullie gelukkig geen verantwoording schuldig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 19:47
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik geef iedereen een vette knuffel omdat ik hier weg ga. Maar ik vond het heel gezellig met jullie, hebter ook van genoten in de chat.
Groetjes en tot ???
Carien. |
hele dikke knuffel terug carien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 14:55
Onderwerp: Wat als...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik bedoel het niet flauw maar wat zou hij nu van mijn boeddha beeldje vinden?
Willemijn |
Misschien aan Hem voorleggen in gebed?? Weet het niet hoor maar ik merk gewoon dat als ik met vragen zit en ik leg het voor in gebed ik meestal wel antwoord krijg... Al is het vaak niet het antwoord wat ik graag wil horen Maar als je aan Hem uitlegt waarom je het hebt enzo denk der valt best over te praten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 14:53
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ding Dong ...... gaat de deurbel nou??
Shitterdeshit...zal wel weer een jehova getuige zijn. pfffffffffff.....sta ik weer een half uur met ze te kletsen.....eigenlijk helemaal geen tijd voor, ben 't terras aan t schoonspuiten. Nou ja....ff wat anders, ik ga open doen.
'Goedemorgen' zegt de man aan de deur. 'goedemorgen meneer'. Gek ...zijn ogen komen me bekend voor, of ook weer niet.... maar ze spreken me zo aan, warme liefdevolle ogen heeft die man, denk ik. 'Ik ben Jezus, wil je even vragen of je even tijd voor me hebt.' Oeps....t giert door mijn hoofd..... Jezus wil bij mij in huis komen. Wat maakt t ook uit spreekt mijn gevoel, Hij is welkom, altijd, ik verlang zo naar Zijn komst en...nu is Hij er. Maar toch.... liggen er dingen die Hij niet mag zien? hm....volgens mij niet. 'Goed hoor...graag zelfs...fijn.... ben wel erg verwonderd, U hier' 'Ja Johan, ik wil altijd in jouw huis zijn, dat weet je toch?' zegt Hij. 'Natuurlijk weet ik dat, dat heeft u toch altijd gezegd, en ik veel gevraagd'
Tijdens het koffie zetten, hoor ik dat Jezus door mijn woonkamer slentert. Ik hoor Hem vragen, 'mag ik even in je CD's kijken?'. Van mij mag het. Ik hoor hem weer zeggen 'tjonge Johan, veel gospel CD's, luister je die veel? Ik zie ook wat onbekendere muziek, nooit gehoord, weet je Johan, veel van die gospel muziek, stijgt op tot in de Hemel, dan horen wij er ook stukkies van. Maar die andere muziek ken ik niet.' 'het is goed hoor Jezus, niets mis mee, gewoon muziek met wat liefdesliedjes'. 'Oh...dan is t goed hoor, ik hou niet van muziek, waarin de duivel wordt aanbeden enzovoort', zegt hij. 'Heb ik ook niet meer Jezus, tijd geleden paar weggedaan, waar ik niet meer naar kon luisteren' 'Die boekenkast, mag ik daar ook in neuzen?' vraagt hij nu. 'Ja hoor, dat mag U' Een paar boeken kijkt Hij snel in, anderen legt Hij weer opzij, anderen bekijkt Hij geïnteresseerd. Zou Hij moeite hebben met wat boeken die ik gelezen heb, denk ik. Nee, Hij zegt niets en gaat weer op de bank zitten. 'Johan, mag ik je wat vragen?' zegt Hij. 'Ja hoor Heer, dat mag' zeg ik. 'Een paar van je boeken heb je volgens mij nog nooit gelezen. Die heb ik door anderen aan jou laten geven, omdat ik je daardoor dingen wilde vertellen. Waarom heb je er niets mee gedaan?'
Ik slik even.... Jezus heeft mij dingen willen laten zien, en ik heb er niets mee gedaan. 'Ik heb ze weggelegd en niet meer aan gedacht' verontschuldig ik me. 'Jammer' zegt Hij 'had je veel aan gehad, nu ben je er een beetje doorheen gegaan, terwijl ik je had willen leren, te vertrouwen, te luisteren naar mijn woord. Ik had je echt veel willen zeggen'
Tijdens het koffie drinken, kijkt Hij mij aan en glimlacht. 'Je zit er aan te denken hè, van die boeken?' 'Ja Heer, ik zal voortaan wat meer tijd aan besteden' 'Lees eerst dat boek maar wat op tafel ligt, Johan' Hij wijst naar t boek God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur. Ja daar ben ik aan begonnen. 'Als je dat uit hebt, kies je maar een volgende uit. Ik zal je wel laten voelen, welke'
'Vind je t erg dat we nog even samen bidden' zegt Hij, 'Ik hoor je zo weinig, vind dat jammer, ik wil graag met je praten' Weer moet ik mij verontschuldigen. Tijdens het bidden, voel ik een rust door mij heen gaan, die ik veel te weinig voel. Na het bidden, zegt Hij 'zie je nou Johan, dat ik zo dichtbij je bent in het gebed? ' 'Ja Heer, ik zal meer tijd voor U nemen'
Dan staat Hij op en zegt dat Hij weer verder gaat. Ik wil Hem een hand geven, maar Hij slaat zijn armen om mij heen en zegt 'Toch moet je weten Johan, dat Ik veel van je hou'
De deur gaat dicht en ik ga zitten, ben sprakeloos, maar blij, en weet ook dat Hij er altijd is, ook als ik de tijd soms niet neem. |
Heel mooi Johan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:41
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Waarom neem je eigenlijk geen tuinkabouter? Is ook nog mooier, dan zo'n dik kereltje. |
Om de zelfde reden dat ik geen buddha in men tuin wil Heb zat aan men eigen kereltjes Hoef geen vreemde kerels in men tuin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:20
|
|
|
NISHA834 schreef: | ...volgens mij wil Henk graag een buddha beeldje in jullie tuin... |
Hahaha we hebben er idd toevallig 1 gezien bij de action haha zo eentje met een solarlampje met gekleurde lichtjes.... Heb em niet mee genomen....Niet omdat ik vind dat het niet mag... Maar meer omdat ik zo'n kereltje niet echt mooi vind... Maar vond die gekleurde lichtjes wel weer erg gaaf Voor mij is het dus echt een beeldje niets meer niets minder...Niet een ding wat rust uitstraalt of wat dan ook maar... Maar zoals ik al eerder aangaf... Ik heb er weinig mee... Niets eigenlijk ookwel. Heb dan toch liever een olifant met gekleurde lichtjes dus als iemand daar 1 van weet te vinden hou ik me aanbevolen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:16
|
|
|
Grappig dat we nu vanuit deze vraag toch ook weer terecht komen op het buddha beeldje... Mijn vraag was hoe zouden we op Jezus reageren als hij hier iets zou posten zonder dat we zouden weten dat Hij het was... We dwalen in mijn ogen dus een beetje af... Buddha verhalen mogen wat mij betreft onder het buddha topic...
Maar vond het wel leuk gevonden... Wat als Jezus bij mij thuis zou komen... Zou ik men huis extra poetsen of opruimen of wat dan ook maar?
Daar kan ik een volmondig NEE opzeggen, Want ik weet dat Hij me kent, Me ten allen tijde ziet...Dus ook mijn huis. Dus waarom zou ik het dan moeten opruimen als hij komt???? Om me beter voor te doen dan ik ben?? Hij weet hoe het er hier altijd uitziet en Hij weet ook wat voor beelden ik wel of niet in huis heb, Hij weet wat mij bezig houdt en waar ik mee worstel... Daarvoor is hij mijn vriend mijn raadsman en Ja ik zou Hem alles durven te laten zien...Omdat ik weet dat Hij al wetend is.Dus ik hoef me niet anders voor te doen dan ik ben... Al vinden anderen me een niet goed christen al vinden anderen dat ik afglij of wat dan ook maar. Ik weet dat ik er voor Hem wel toe doe, Ik weet dat Hij er wel voor me wil zijn, HIJ kent mijn zorgen en mijn pijn...En dus JA Hij is ten alle tijde welkom in mijn huis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:08
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Lees: de parabel van de Groot-Inquisiteur uit de gebroeders Karamazov van Fjodor Michailowitz Dostojewski - en je weet het antwoord...
Thomas, idolaat van Russische schrijvers uit de 19e eeuw. |
Thomas zou je me een mailtje willen sturen met de info van dat boek.. Wil der graag alles over weten, of misschien als je het zelf hebt een keer van je lenen...
Does die alles leest van los en vast zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Does, in mijn ogen ben je bezig af te glijden. Eerst reiki, en nu een Buddha beeld.....Weet waar je mee bezig bent. Dat beeld is niet zomaar een beeld. Het is een ingang van de duivel om je hart in bezit te nemen. En dat gaat heel geleidelijk. Je zegt dat reiki een manier is waarop de Heilige Geest door mensen heen werkt. Wij hebben je toen al aangegeven dat dat niet zo was. En nu de volgende stap, een beeld van Buddha. En allemaal onder het mom van het moet kunnen. Zonder jou als persoon te veroordelen, en ik hoop dat je het niet zo opvat, zou ik je erop willen wijzen dat dit een hele grote valkuil is. Je weet dat ik je bijdragen op het forum enorm waardeer, en dat ik je als persoon ook waardeer, maar hoed je er aub voor om je niet mee te slepen naar de duisternis. |
Ik pik even de reactie van Chat eruit... Niet omdat hij het is maar omdat hij als laatste reageerd.... Ik heb NOOIT gezegd dat ik een buddha beeld in men tuin of huis zou willen hebben!!! Wel lezen aub... Ik vroeg me gewoon af of een christen dat zou doen... Persoonlijk heb ik er niets mee, en heb ook niet de behoefte om zoiets in men huis danwel tuin te zetten ( hou het wel bij men olifanten al schijnen daar ook weer verkeerde tussen te zitten ) Maar het viel me gewoon op dat je die beelden eigenlijk best veel tegen komt bij tuincentra's en andere winkels met prutjes voor in huis. Nogmaals ik zie zo'n beeld niet als een afgod of een weet ik veel wat... Maar gewoon als beeld en tja sorry vind ze 9 van de 10x geen eens mooi...Maar das mijn persoonlijke mening. Ik was gewoon nieuwsgierig hoe anderen hier overdachten. En eeh wat dat afglijden van mij betreft... Ik weet en voel dat mijn geloof met de dag sterker wordt... Ik vraag dagelijks om Zijn hulp en raad! En zoals ik al in een ander topic of was het nu de chat(weet het echt niet meer) heb gezegd. Niemand kan bij een ander naar binnen kijken, niemand weet hoe mijn relatie met God is dan alleen God en ik... Dus dan denk ik een ander kan ook niet oordelen of ik al dan niet afglij, Als men dat wil denken prima, Gelukkig weet ik beter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het een afgod voor jou als anderen het aanbidden? Als jij het voor de sier neerzet, is het toch geen aanbiddingsvoorwerp voor jou?
Anders gezegd: er zijn mensen die bepaalde bomen aanbidden...zou jij daarom die bomen niet in je tuin mogen hebben? |
Sorry schiet even in de lach maar je hebt wel gelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 22:54
|
|
|
Nog iets waar ik even over nadacht... Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben?? Ik zie er zelf niets verkeerds in... Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin... Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet? Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier... Dus in mijn ogen kan dat wel...
|
|
Naar boven |
|
|