ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:50
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????

THIRZA120 schreef:
[/b]Chat, iedereen moet voor zich weten hoe hij/zij op het forum reageert, dat hoeven wij niet voor een ander te bepalen.
En wat jij zegt over het preken... De hel en verdoemenis horen er wel degelijk bij! Het is niet alleen heil en genezing!

Joh. 3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem. (en zo zijn er nog meer teksten waarin wordt gezegd dat als je niet in God gelooft je verloren gaat).
Kijk Thirza, niet elke uiting mag, er zijn hier ook regels aan verbonden. En iemand persoonlijk aanvallen mag dus niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 09:23

MARISKA601 schreef:
Je uit hier wel een hoop kritiek.
Terwijl je vind dat mensen alles maar mogen schrijven.

Als je vind dat ze alles mogen schrijven, lever er dan geen kritiek op.

Het staat zo geschreven in de bijbel hoe het in de eindtijd zal toe gaan.

Als je hier kritiek op hebt, heb je kritiek op Gods Woord.
Waarom speel jij het zo op de man steeds? Het maakt elk onderwerp tot een persoonlijke aanval. Je gaat maar eens in op de vragen of je houdt hiermee op. Je verpest bewust de sfeer en het topic met dit soort bijdragen.
Wat betreft de inhoud van je bijdrage: ik heb geen kritiek op de bijbel, maar wel over de manier waarop mensen dit onderwerp hanteren. Het doel is nl. niet hel en verdoemenis te prediken maar heil en genezing. Ik heb aangegeven hoe je dat kunt doen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 29 juli 2011, 09:25
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 23:55
BerichtOnderwerp: Verlaat dit forum...

MARISKA601 schreef:
Ik vraag me af of mensen wel beinvloed willen worden door anderen.
Als je een ander probeert te overtuigen van je eigen gelijk, toon je geen respect voor een anders denkende, vooral als mensen gaan smijten met vooroordelen.
Dingen beweren en uitspreken wat je gewoon als christen zijnde niet mag doen.

Als je zulke uitspraken doet dan hoor je vlgs mij niet op cm thuis.
CM is tenslotte een datingsite en geen bijbelstudie groep.

Waar 2300 leden zijn heb je 2300 verschillende meningen en inzichten.
Wie van de 2300 leden bezit de absolute waarheid?

Helaas merk ik bij sommigen dat zij denken dat zij de absolute waarheid hebben.

Wij zijn tenslotte mensen van vlees en bloed met onze fouten en gebreken.
Je wordt automatisch door de ander beïnvloed. Mensen beïnvloeden elkaar nl. altijd. Als je niet beinvloed wil worden, heb je ook geen contacten.
Waarom ben je daar zo bang voor? Je kunt zelf toch kiezen of je je er iets van aantrekt of dat je het naast je neer legt. En ik denk dat het juist heel veel begrip bij mensen geeft als je weet wat zijn/haar gedachten zijn. Je kunt van iedereen leren zelfs van de meest extreme mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:55

MARISKA601 schreef:
Als je kijkt naar hun bijdrages is het niet verwonderlijk dat ze verwijderd zijn van cm.
david is dan zelf vertrokken.
Maar ik herinner mij zeer ten stelligste dat er iemand bij hoog en bij laag beweerde dat ik, het satanspad aan het bewandelen was.

Ik vind dat je als christenzijnde zulke uitspraken niet kan maken.
Iedereen vind zijn eigen geloofsstandpunt het juiste.

Maar is het christelijk om zulke uitspraken te doen?

Vermaand elkander met liefde..
De liefde was verweg te zoeken.

oordeelt niet..

Nee , maar ondertussen...
Hier laat je precies zien waarom zulke mensen hier moet houden. Want een mening van de ene kan de ander beïnvloeden. En je kunt dan beter hem vertellen wat er fout aan is, dan dat je je meteen beledigd gaat voelen. En bovendien kan ik me er ook in vinden als hij zegt dat de doop en wedergeboorte bij elkaar horen. Dat jij dat als een belediging ervaart heeft ook te maken met je eigen achtergrond. Maar als je in mijn gemeente zou komen zou ik je ook attenderen op het belang van de doop. En als je me vraagt of de Heer de belijdenis hetzelfde ziet als de doop, moet ik je echt het antwoord schuldig blijven.
En wat betreft liefde en oordeel, ook weer zoiets subjectiefs. Ze worden hier te pas en te onpas gebruikt en meestal om te maskeren dat de ander toch gelijk had. Dan kun je dat heel goed als smoes gebruiken....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:04
BerichtOnderwerp: Het weer

TRIJNIE671 schreef:
Hier veel zon lekkere temp , hebben net bbq op werk gehad , was erggg gezellig , ga zo nog effe lopen genieten van het mooie weer hier
Tjonge, is het bij jou ook mooi weer? Hier ook.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:02

THIRZA120 schreef:
Ze worden niet weggejaagd... Althans, dat is mijn mening...
Maar sommige mensen zetten maar wat neer op het forum om aandacht te trekken en vervolgens reageren ze niet op het topic zelf, maar starten gewoon weer een ander topic (dat soms ook nog nergens op slaan).
En anderen hebben een houding alsof ze alles beter weten.. en dan kun je kritiek verwachten. Als je niet tegen kritiek kunt heb je idd de optie om te vluchten.
Tuurlijk mag ieder zijn mening hebben en deze verdedigen, maar je hebt ook wel enigszins rekening met elkaar te houden. En dan bedoel ik dat je elkaar niet bewust moet kwetsen.
Maar men voelt zich hier zo snel gekwetst....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:16

THIRZA120 schreef:
chat, wat doe je nu zelf dan?
Tja Tirza, ik zal er maar over ophouden. Ik vind het alleen jammer dat markante persoonlijkheden zo snel mogelijk weggejaagd worden hier...Ik mis de gesprekken met Solafide, David en Zinga om maar een paar te noemen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 28 juli 2011, 18:18
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:01

MARISKA601 schreef:
Nee het is te merken dast je niet voor jezelf praat, maar altijd voor een ander... erg storend...

en ja sommigen hebben nu eenmaal niet het vermogen om met de juiste intonatie dingen te lezen.

en extremiteit op het forum gaat mij te ver.
zie anders breivik.. christen.. extreem...
die kant gaat het uit als we elkaar niet afremmen.
ik ben niet iemand die een ander persoonlijk aanvalt, en wat betreft je extremiteiten, ik had graag gehad dat we Breivik hier op het forum hadden, dan hadden we hem misschien kunnen overtuigen van Gods liefde..Je moet niet zo krampachtig reageren op een mening van de ander. Als je het niet met hem eens bent, probeer je je eigen standpunten er naast te leggen. Dat is veel beter, dan klagen over wat iemand geschreven heeft.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 28 juli 2011, 18:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:49

MARISKA601 schreef:
hallo hoor..
dit is een datingsite in eerste instantie.. en geen instantie om elkaar eens lekker de grond in te trappen met geloofsovertuigingen.

zijn er niet al genoeg mensen de grond ingetrapt door de kerk die ze verlaten hebben?
door hun ex-partners?

wees eens niet zo ongevoelig chat.
denk eens na.
de een kan beter tegen kritiek dan een ander.

jij houd er van om mensen te prikkelen .
om ze tot het uiterste te drijven.

jij haalt bij sommigen het bloed onder de nagels vandaan met je
opmerkingen, je standpunten, je gehele houding.

en zo zijn er velen op cm.

ik vraag me af, is het een goede christelijke houding
om mensen op deze manier te benaderen?

jij als voorganger hebt het goede voorbeeld te geven.

je mag je naaste niet tot aanstoot zijn,
helaas ben jij voor velen een persoon die aanstoot geeft.

goed..

ik zelf ben ook niet perfect
Eerlijk gezegd vind ik het weer verrassend dat je mij aanvalt. Ik kom nl. niet voor mezelf op. Ik vind dat er elkaar de gelegenheid geboden moet worden om een goede mening te hebben. En mensen worden mij te vaak en te veel de mond gesnoerd die stellig zijn in hun uitspraken.
Hoe kan het toch dat iemand die zich misschien net wat anders uitdrukt dan een ander meteen het hele forum over zich heen krijgt? Kunnen we er niet mee omgaan als iemand zich wat onhandiger uitdrukt? Moeten we dan meteen lopen te klagen bij de redactie? Ik kan hier wel namen noemen van mensen die geestelijk afgemaakt zijn hier op het forum, omdat ze zgn. niet lief genoeg waren. En die lijst wordt mij te lang.
Wat betreft mijn eigen geestelijke houding: ik vind dat we elkaar moeten accepteren wie we zijn. En ieder mens en iedere mening is voor mij belangrijk. Hoe extreem dat misschien ook is in andermans ogen, ik vind dat er ruimte moet zijn voor iedereeen, dus ook mensen die zich wat ongenuanceerder uitdrukken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:48

MARISKA601 schreef:
nou nou...
dus jij vind dat alles maar getollereerd moet worden met wat men hier neerzet.
nee, dat gaat bij mij niet op.
soms gaat men hier te ver met zijn mening.
en ik doel er dan op dat er personen verketterd worden.
we mogen niet oordelen over elkaar.
Ik vind dat we best wel ver mogen gaan in onze standpunten. Leg mij eens uit waarom men hier klakkeloos de grootste zondes mogen opschrijven (ja Pieter, ik denk weer aan het 7e gebod) maar als men ergens anders stellig over is, wordt men meteen weer verketterd. Bovendien hoort in mijn ogen polemiek bij het geloof. Joden zijn het voorbeeld waarin zij voortdurend in debat gingen om te praten over bijbelse aspecten. Als wij ons ook onder de joodse traditie scharen, dan zouden we dit aspect ook weer eens naar voren mogen halen. En wat is erop tegen elkaar te bevragen en elkaars standpunten te bestrijden. En als iemand meteen te stellig is, denken we dat de wereld vergaat..doe ff normaal met zn allen en durf de discussie eens aan te gaan in plaats van in een hoekje te gaan zitten janken omdat iemand toevallig iets geschreven heeft wat jou niet uitkomt.
Tot nu toe zie ik geen persoonlijke beledigingen, en zolang het gescheld uitblijft is het wat mij betreft goed. Maar ik ben geen moderator, ik heb slechts mijn eigen (niet bescheiden) mening.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:10

JECH387 schreef:
Eidelijk weer rust op dit forum !
Tijd voor een middagdutje? Rusten kunnen we in een verzorgingstehuis. Nee, ik vind het leuk als iemand weer eens voor zijn mening durft uit te komen hier. Ook al ben ik het niet met hem eens, dat is beter dan gezapigheid...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 28 juli 2011, 13:11
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:31

MARISKA601 schreef:
Voor ongelovigen is er niets na de dood.
Ze geloven niet in het bestaan van God.

Waarom geloof jij chat?
Bang voor wat er komen gaat?

Je ogen sluiten voor wat er komen gaat, is mijns inziens verkeerd.
En wie gelovig is hoeft niet angstig te zijn, die weet dat God met hem/haar is.

Weest waakzaam zegt Paulus.
Het leven met Christus is veel rijker dan zonder Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:18

Mat24:8HSV schreef:
Maar al die dingen zijn nog maar een begin van de weeën.
Matt24:8SV schreef:
Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
Matt24:8NBV schreef:
dat alles is het begin van de weeën.

Op de vraag hoe kunnen we de bemoedigende boodschap vinden heb ik deze tekst gekozen. Nu zien we al een groot verschil tussen de Statenvertaling en andere vertalingen. Wat betekent dat woord in het Grieks. En dan blijkt dat het gebruikte Griekse woord inderdaad barensweeen betekent. Er zit een verschil tussen smarten en barensweeën. Smarten vertelt alleen maar van de pijn die veroorzaakt wordt aan het einde der tijden. En eigenlijk lijkt dat idd op die bijdragen die ik hier heb gelezen. Veel mensen gebruiken de teksten over de eindtijd om te benadrukken dat ons oordeel te wachten staat, dat ons rampen te wachten staan en dat we wel moeten kiezen, anders staat ons hel en verdoemenis te verwachten.
Het woord barensweeën stelt iets anders centraal. Over het algemeen wordt gezegd, dat als de baby geboren is, de vrouw vergeet hoe zwaar de bevalling is...(mn eigen vrouw dacht er wel anders over, en ik denk dat zij niet de enige is). Maar barensweeën heeft te maken met de geboorte van een nieuw leven. En als Jezus dat gebruikt, wil Hij daar ook de nadruk op leggen. De geboorte van de nieuwe hemel en aarde, het eeuwige leven bij God. En ik geloof, dat als je bij Hem bent, alle pijn en verdriet verdwenen is.
Toen Johannes zijn Openbaring schreef, was de gemeente in verdrukking. Ze ervoeren de pijn, de vernedering, de uitsluiting en de gevangenschap. En Johannes (en andere schrijvers) schilderen het leven wat hun te wachten staat als de nieuwe hemel en nieuwe aarde er eenmaal zijn. Ook geven deze woorden zin aan de pijn die men op dat moment ervoer, er zat immers een bedoeling achter. Het koninkrijk was bezig geboren te worden...
En dat is geloof ik de bedoeling van al deze teksten. Laten zien hoe de geboorte van Gods koninkrijk op aarde plaats zal vinden. En hoop hebben voor de toekomst, omdat we weten dat onze Vader alles zal gebruiken om tot Zijn doel te komen met ons.
De aarde is niet verlaten door God. Ook al lijkt het misschien zo. Maar ondanks alle onrecht, zal God uiteindelijk zegevieren en zullen wij voor eeuwig bij Hem zijn!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 10:01
BerichtOnderwerp: wat vind je van Nudisme ?

CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Waar zie ik het woord schaamte staan ?? Want daar viel je over ...
Dat jij invult voor de bijbel "zagen dat ze naakt waren = schaamte" is natuurlijk toegestaan ...
Ik begrijp eerlijk gezegd die vraag niet. Je bent het met mn interpretatie eens, en toch vraag je waar haal je dat woord schaamte vandaan. Die zin beschrijft precies wat schaamte inhoudt.
CROSSROAD317 schreef:
Je mag vinden dat ik "veel te grote woorden gebruik" maar dat doet er niets aan af, dat je mijn woorden verdraait en me iets in de schoenen wilt schuiven wat ik niet heb gezegd ...

Nogmaals jij geeft een invulling aan wat je leest, ik lees het woord schaamte niet in genesis ...
Nogmaals, je verdraait mijn woorden waardoor je mij iets in de schoenen schuift wat ik niet gezegd heb ...

Maar goed, voordat ik me op de kast laat jagen ... Smiley met dichtgeplakte mond -- Smiley met dichtgeplakte mond
zou het niet verstandiger zijn in te gaan op de argumenten? Anders blijft het zo heen en weer hakken op elkaar. Mijn stelling is, dat je ziet dat schaamte voor elkaar door de zondeval gekomen is en dat God dat bevestigt met het maken van kleding. Welke argumenten heb jij dan dat je als christen wel aan zulke dingen mee mag doen...en ik hoop dit keer een aantal bijbelse argumenten graag, niet omdat jij het toevallig wel leuk vindt of er geen problemen mee hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:56
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie

MARISKA601 schreef:
Ik zie het verband niet tussen dit en auto bezit?
Misschien met de auto gebracht???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:53
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?

THIRZA120 schreef:
moeten we dan maar lijdzaam toezien hoe hij anderen zonder respect benaderd?
(er bestaat ook nog iets als bescheidenheid)
Ach, wat een zware woorden weer. Hij is gewoon duidelijk in zijn standpunten. Op het forum kun je snel het gevoel krijgen, dat iets respectloos neer gezet is. Dat komt omdat je op het forum alleen maar kunt lezen wat iemand schrijft. En moet je de emotie erachter raden. Jij interpreteert het als respectloos, ik vind het meer prikkelend, Het daagt je uit om erop te reageren...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:14

THIRZA120 schreef:
wat wil je hiermee zeggen Chat?
Iedereen reageert op hem, terwijl men vergeet dat dit slechts een forum is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:12

CROSSROAD317 schreef:
Waar zie ik het woord schaamte staan ?? Want daar viel je over ...
Dat jij invult voor de bijbel "zagen dat ze naakt waren = schaamte" is natuurlijk toegestaan ...

Je mag vinden dat ik "veel te grote woorden gebruik" maar dat doet er niets aan af, dat je mijn woorden verdraait en me iets in de schoenen wilt schuiven wat ik niet heb gezegd ...

Maar goed, voordat ik me op de kast laat jagen ... Smiley met dichtgeplakte mond
Ik probeer zo zorgvuldig mogelijk met je eigen woorden om te gaan. Maar ik begrijp niet, waarom jij dan zo gemakkelijk over dit principe heen gaat. Als God mensen Zelf bekleedt, het eerste offer dat gebracht is, zegt dat toch iets van hoe God erover denkt? Dan kun je wel stellen, daar heb ik als christen niks meer mee te maken, maar dat geldt in mijn ogen pas als je bij de Heer bent. Je hebt als wedergeboren christen nog steeds te maken met een zondige natuur, en daar zul je rekening mee moeten houden vind ik.
Dat je dan de verantwoording neerlegt bij iedereen die daar misschien niet zo mee kunnen omgaan, vind ik dus een verkeerde houding. In mijn ogen stelt God een voorbeeld voor ons mensen. En dat voorbeeld wil ik volgen. Niet omdat ik er niet tegen zou kunnen, maar meer omdat ik wil doen wat God van me vraagt. Ik wil zijn zoals Hij, ook in dit gebied....(sorry, preek)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:57
BerichtOnderwerp: liegen of een leugentje

CHRISTEN307 schreef:
De heilige Geest is volmaakt en leidt tot de volle Waarheid en het is als het er op aankomt niet nodig dat een mens, een christen of christin onderwijs geeft als extra "opvoeding', maar als je Hem nog niet in overgave wilt kennen, dan ben je eigenlijk een kameleon, die steeds van kleur(moet) verandert(en) en een onzekere God hebt, Die steeds verandert wat Hij Zelf geschreven heeft...
Dus in jouw ogen hebben we geen onderwijs nodig? Je zou gelijk hebben als we als mens volledig in staat waren God te begrijpen, of Zijn woord te begrijpen. Maar ons kennen is nog beperkt, en zolang ons kennen nog beperkt is, hebben we onderwijs nodig:
1 Kor.13 schreef:
Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben.
Verder hebben we de ander nodig om Gods liefde ten volle te begrijpen:
Ef. 3 schreef:
Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest, 17 zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. 18 Dan zult u met alle heiligen de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte kunnen begrijpen, 19 ja de liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid.
Ik zou zo zeggen, stap eens af van de kansel en laat je gewoon kennen door je broeders en zusters. Want als je leert een te zijn met iemand die de Heer net zo lief heeft als jij, zul je merken dat je liefde voor de Heer ook groeit.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 27 juli 2011, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:43

THIRZA120 schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je zo zonder respect omgaat met de genade die God je geschonken heeft.
Zeker als je nagaat wat het heeft gekost! En dat heeft Hij gedaan om ons te redden!
De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 27 juli 2011, 13:44
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:35

CROSSROAD317 schreef:
Als het gaat om de vraag of ik daar als christen tussen zou passen, dan is mijn antwoord; ja ik kan daar zonder schuldgevoel naar toe gaan als christen ...
Vraag je eens af waarom Adam en Eva zich gingen kleden om de lendenen ... schaamden ze zich voor elkaar, ik lees alleen dat ze zagen dat ze naakt waren .. ?? Was dat alleen om hun naaktheid of ook om het besef van wat ze hadden gedaan
Laten we eens zien wat de bijbel er zelf van zegt:
Gen. 3 schreef:
De vrouw keek naar de boom. Zijn vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog, en ze vond het aanlokkelijk dat de boom haar wijsheid zou schenken. Ze plukte een paar vruchten en at ervan. Ze gaf ook wat aan haar man, die bij haar was, en ook hij at ervan. 7 Toen gingen hun beiden de ogen open en merkten ze dat ze naakt waren.
Ik lees hier een direct gevolg van de zondeval. en verder deze tekst:
Gen. 3 schreef:
God, de HEER, maakte voor de mens en zijn vrouw kleren van dierenvellen en trok hun die aan.
Hier zien we dus het initiatief van Godzelf uitgaan. Daarmee bevestigt Hij de ontstane situatie. En deze situatie zal net zolang bestaan tot we in een nieuwe hemel en aarde wonen.
CROSSROAD317 schreef:
Blijkbaar heb jij ook al een leesbril nodig ... geef even aan waar ik zeg dat ik mannen als ziekelijk betitel ...
Ik betitel mannen als ziekelijk, als ze elke vrouw die ze aankijken of die hun aankijkt, tot lustobject bestempelen ...
Dat is een heel ander standpunt als wat jij me in de schoenen probeert te schuiven ...
Gefrustreerde smiley
Toch vind ik dat je veel te grote woorden gebruikt. Je vertelde immers zelf dat verliefdheid opeens kan toeslaan, waarom zou dat met begeerte niet kunnen? Het gaat m.i. er meer om wat je doet als begeerte je overvalt, geef je er aan toe, of doe je er niks mee?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 27 juli 2011, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:13

CHRISTEN307 schreef:
het dierenrijk kent geen zonden

Jawel hoor, ook daar zijn roofdieren en is er haat en nijd onderling, terwijl dit vóór de zondeval. niet zo was....de dieren kwamen allemaal naar Adam en Eva en geen roofdieren, behalve dan die Slang.........
Een dier is niet verantwoordelijk voor zijn daden. En daarmee kennen ze ook geen zonde. Ze volgen slechts hun instinct.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:12

LEANNE226 schreef:
Ik begrijp niet waarom het hier altijd moet uitdraaien op seks.
Er staat letterlijk(ik zal 2 vertalingen plaatsen):

Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort

Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is

In mijn beleving slaat dit eerder op verlangen/jalouzie,ik zie hier niets over het niet mogen kijken naar anderen.We zijn toch geen beesten die bij elke aanblik opgewonden worden Smiley die vol vragen zit
Als begeren in 1 zin genoemd wordt met ezels en ossen neem ik aan dat het hier niet over seks gaat.......... Knipoog smiley
Begeren hoeft niet altijd om seks te gaan, Leanne. Het gaat hier echter om bezoek aan de sauna en dan krijg je automatisch de discussie over begeerte en seks...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:50

THIRZA120 schreef:
Johannes 3

1 En er was een mens uit de farizeeën, wiens naam was Nicodémus, een overste der Joden;
2 Deze kwam des nachts tot Jezus, en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij zijt een Leraar van God gekomen; want niemand kan deze tekenen doen, die Gij doet, zo God met hem niet is.
3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
4 Nicodémus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden?
5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
9 Nicodémus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kunnen deze dingen geschieden?
10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israël, en weet gij deze dingen niet?
11 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?
13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.

18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
20 Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
21 Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
22 Na dezen kwam Jezus en Zijn discipelen in het land van Judéa, en onthield Zich aldaar met hen, en doopte.
23 En Johannes doopte ook in Enon bij Salim, dewijl aldaar vele wateren waren; en zij kwamen daar, en werden gedoopt.
24 Want Johannes was nog niet in de gevangenis geworpen.
25 Er rees dan een vraag van enigen uit de discipelen van Johannes met de Joden over de reiniging.
26 En zij kwamen tot Johannes, en zeiden tot hem: Rabbi, Die met u was over de Jordaan, Welken gij getuigenis gaaft, zie, Die doopt, en zij komen allen tot Hem.
27 Johannes antwoordde en zeide: Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij.
28 Gijzelven zijt mijn getuigen, dat ik gezegd heb: Ik ben de Christus niet; maar dat ik vóór Hem heen uitgezonden ben.
29 Die de bruid heeft, is de bruidegom, maar de vriend des bruidegoms, die staat en hem hoort, verblijdt zich met blijdschap om de stem des bruidegoms. Zo is dan deze mijn blijdschap vervuld geworden.
30 Hij moet wassen, maar ik minder worden.
31 Die van boven komt, is boven allen; die uit de aarde is voortgekomen, die is uit de aarde, en spreekt uit de aarde. Die uit den hemel komt, is boven allen.
32 En hetgeen Hij gezien en gehoord heeft, dat getuigt Hij; en Zijn getuigenis neemt niemand aan.
33 Die Zijn getuigenis aangenomen heeft, die heeft verzegeld, dat God waarachtig is.
34 Want Dien God gezonden heeft, Die spreekt de woorden Gods; want God geeft Hem den Geest niet met mate.
35 De Vader heeft den Zoon lief, en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

tjonge, wat wil je er nu mee zeggen dan?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:49
BerichtOnderwerp: wat is jou favoriete liefdes liedje ?

MARTIN695 schreef:
Voor mij is dat :

Holy is the Lamp
van het Oslo Gospel Choir.
Bedoel je Holy is the Lamb???
of heeft Philips een goddelijke status gekregen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:44

HENKWAL969 schreef:
Helemaal mee eens.

We leven helaas in een tijd, waarin dit volgens mij gepropageerd wordt.

Als ik naar sommige reclames zie. En dan doen we het in Nederland nog redelijk netjes.
Verkoop van auto's?? Daar horen altijd mooie (?) vrouwen op de motorkap.
De beroemde calendars van het bekende bandenmerk?
Waarom lopen de pitspoezen bij formule 1 rond in latex pakjes in plaats van ruim vallende trainingspakken??

Met de verleiding door het oog is uiteindelijk alle ellende in de wereld begonnen.
Die appel was toch begeerlijk om te zien???
Henk, ik ben het totaal niet met je eens. Ik geloof dat God de man gemaakt heeft om zijn vrouw te begeren. En de vrouw gemaakt heeft om begeerd te worden door haar man. Het punt is echter dat mensen die begeerte niet onder controle hebben. Maar die begeerte is op zichzelf niet fout. Ik vergelijk het met mijn loopse teef. Die ruikt enorm lekker, vindt de bouvier. Is dat dan ook zonde?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:14

CROSSROAD317 schreef:
CHRISTEN307 schreef:Wat denk je wat dit soort bedrijven van schaamteloosheid teweegbrengt, als Jezus al zegt, dat wie een vrouw aanziet om te begeren, met of zonder kleren, heeft al overspel gepleegd er van uitgaande, dat je reeds getrouwd bent of op zoek bent naar 1 vrouw in gebed en geloof...

[b]

Je vergeet nog een aantal dingen Henk ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Begeren doe je niet met je ogen ... ook al zien je ogen al dat moois wel ...
Hoe je al dat moois, wat je ogen zien, verwerkt, dat bepaal je zelf ...
En sommige mensen lopen dan ook bewust met oogkleppen op ... Knipoog smiley

Ik denk, dat de sauna, de laatste plaats zou zijn, waar ik als man heen zou gaan, om een vrouw te "begeren" ... (ik begreep dat voor sommige mensens(mannen), sauna bezoek gelijk "staat" aan begeren ...) Nu kan het volgens mij niet anders, dat begeren een bepaalde "staat" van opwinding met zich meebrengt ... Arme man, voordat hij het weet, "staat" hij in zijn nakie, buiten de deur af te koelen, en krijg hij het predicaat "niet gewenst" mee, als ze al niet de politie inschakelen ...

En trouwens, hoe ziek moet je zijn, om elke vrouw die je (of jou) aan kijkt, met of zonder kleren, te willen begeren ... Met andere woorden "elke vrouw tot lustobject te maken" ... Heel ziek ... Gefrustreerde smiley -- Zieke smiley

..
We weten allemaal wel dat de sauna niet de plaats is om een vrouw te begeren. De vraag is in mijn ogen dan ook meer, zou je daar wel tussen passen als christen. En dan is mijn mening, dat het gevolg van zondeval schaamte is, dat God dat zelfs bevestigde door Adam en Eva te kleden.
En ik vind het heel vreemd, dat je mannen die begeren als ziekelijk betitelt. In principe hoort dat bij de natuur van de man, het enige wat je kunt zeggen, is dat je wel moet weten wanneer je zou kunnen begeren. En de sauna lijkt me daarvoor niet geschikt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:35

ROADY641 schreef:
Oke Chat, misschien tikte ik dingen die niet helemaal gericht waren op je vraag.

Mag ik dan eerst een vraag aan jou stellen?
Weet je zeker of je wedergeboren bent?
Mijn bekering vond plaats op 1 februari 1980. Mijn doop op 30 maart 1980. Vanwaar je vraag? Ik mag elke zondag voorgaan in Zijn gemeente. Vanuit een roeping door God talloze malen bevestigd. Misschien kom ik in jouw ogen niet zo radicaal over als je gewend bent. Maar dat komt omdat ik altijd verder denk dat alleen de standaard antwoorden en de standaard teksten. Ik kijk gewoon verder dan mn neus lang is.
Als je mijn bijdragen leest over volwassendoop en kinderdoop zou je die vraag niet stellen. Dan weet je dat ik de kinderdoop afwijs, op basis van bijbelse teksten en dat ik een groot voorstander ben van volwassendoop.

Ik durf zelfs verder te gaan met te zeggen, dat veel mensen de kracht en de werking van de Heilige Geest afwijzen. Dat tongentaal een gave is, die voor iedereen is en dat goed onderwijs over dit onderwerp compleet ontbreekt en dat de huidige pinkstergemeentes meer bezig zijn met uiterlijk vertoon in plaats van mensen echt te onderwijzen over de kracht van de Geest.

Verder wil ik je vertellen wat voor mij het startpunt is van mijn geloof. In de Joodse traditie vindt men de eerste vijf boeken van de Bijbel, de Thora, het belangrijkste. En het centrale thema van deze boeken is samen te vatten met het volgende: het volk dat in de woestijn loopt. Het vierde boek het zelfs letterlijk be Midbar, wat in de woestijn betekent. Ons leven met God speelt vaak in de woestijn af. We weten niet waar we naar toe gaan, we weten niet wat er gaat gebeuren, het enige wat we kunnen doen is de wolk en de vuurkolom volgen. Dan hebben wij nog het voorbeeld van vele getuigen die ons voorgegaan zijn, en waarvan de belevenissen en getuigenissen beschreven zijn in Zijn Woord.
Ik kan niet voorspellen wat er in het leven van mensen gebeurt en als er iets gebeurt dat pijn en verdriet veroorzaakt, kan ik alleen maar naast de mensen staan en voor ze bidden.
Mijn geloof is niet een standaard geloof met standaard antwoorden. Want die antwoorden kennen we allemaal. Wat ik wel weet, is dat mensen in staat zijn om ondanks de ellende die ze overkomt, toch staande te blijven door de kracht van Gods genade.

Wat betreft dit onderwerp valt het me op, dat het onderwijs voortdurend vanuit een platte tekst gegeven wordt zonder dat men oog heeft voor de achtergrond en het daarom niet geestelijk opbouwend is voor de gemeente.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 27 juli 2011, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:27

CHRISTEN307 schreef:
het zal zijn als in de dagen van Noach, en dat ervaar ik nu en nog veel meer,een bewijs dat het Woord de Waarheid is in al Zijn facetten.
Eindtiid is de laatste periode tussen De uitstorting van de Geest op de pinksterdag en de wederkomst van Christus, het tijdperk is een betere vertaling, het laatste tijdperk, want straks is er geen tijd meer, dan is alles, ja alles eeuwig, want bij God is geen tijd, onbegrijpelijk, de Eeuwige.
Het is de laatste ure schrijft Johannes en dat dit geen rationeel uur is weten wij nu toch wel? De Schrift dient dan ook met een andere bril te worden gelezen, de hemelse bril, en die is veel scherper, dan de beste bril etc op aarde...
Als je zegt een andere bril, wat bedoel je dan precies? Dan ga je ervan uit dat we de bijbel nu lezen met een verkeerde bril...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:11

ROADY641 schreef:
Elk mens is bang Chat, dat geloof ik. Uiteindelijk heeft ieder mens een diepgewortelde vrees voor de dood. En daar zal ie mee moeten dealen.
Geloof is niet aantrekkelijk, je hoeft het ook niet leuk te maken.
Geloof is noodzakelijk voor je eigen behoud. Het is de realiteit.
Ik kan mensen alleen maar de waarheid vertellen, en ik ga dat niet mooier maken dan dat het is. De bijbel doet dat ook niet, op geen enkele plaats zelfs.

Ik waak er wel voor om bij een ongelovige meteen over de eindtijd oid te spreken. Ik spreek liever over het goede wat de Here God te bieden heeft. Over de liefde die Hij voor iemand heeft. Over Zijn genadig Vaderhart, over een hoopvolle toekomst die God een mens wil geven, over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Maar ik zeg er wel altijd bij: MITS je Gods methode tot verzoening wilt aannemen: en dat is de dood en opstanding van de Here Jezus.

Als je iemand beter leert kennen, kun je ook 's de gevolgen noemen van het afwijzen van Jezus. Maar daar moet je nooit mee beginnen lijkt me.

En het mooist is, dat je eigen liefde voor Jezus die ander dusdanig aantrekt, dat ie zelf gaat vragen: Joh? Wat heb jij toch voor moois?
dus eigenlijk weet je het antwoord niet op mijn vraag. Dat gebeurt er als je de tekst als platte tekst neemt. Elke tekst heeft haar achtergrond. Het is geschreven met een reden, het is gestuurd naar mensen met een reden. Elke tekst vertelt haar eigen verhaal. Voor de toenmalige christenen, was het een boodschap van bemoediging. Voor jou lijkt het een boodschap van veroordeling te zijn. Waar zit dan de bemoediging???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 ... 169 Volgende
Pagina 80 van 169