Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 12:10
Onderwerp: Incest
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt gewoon een andere definitie van vergeving dan ik. Jij vindt dat vergeving is, dat je doet alsof er niks gebeurd is. Ik denk dat vergeving iets anders is. |
Het is echt onzin wat je nu schrijft over mijn visie over vergeven....en als je mijn stukjes goed leest zie je ook dat ik dat helemaal niet schrijf..... Ik schrijf juist dat vergeven soms helemaal niet mogelijk is en aan de orde zelfs...... Je moet alleen niet van de daken schreeuwen dat je vergeeft en ondertussen blijkt uit alles dat je dat niet doet...... En doen alsof er niets gebeurd is? Welnee....ik heb het over nieuwe kansen......een significant verschil Chatuliem........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 februari 2012, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:43
|
|
|
XABIA794 schreef: | Toch kan je het evengoed niet opleggen om het slachtoffer een hoop randvoorwaarden te geven voor "vergeving" Voor mij is vergeving een gave Gods die door Zijn Geest bewerkt wordt in het slachtoffer. Maar je kan als maatschappij ook niet zien wat de hartsinstelling van een "dader" is, dus is het logisch dat je ergens grenzen moet afbakenen. Degene die vergeven wil worden, kan bovendien daarin ook geen stellingen gaan geven. Ben dan ook van mening dat hij/zij zelf moet werken met de Here aan zijn betrouwbaarheid en oprechtheid naar de ander toe... Vergeving dient trouwens vooral ook tot opbouw van jezelf (slachtoffer) te komen... dus geen actief opgelegd gegegeven, want dan ben je ook weer aan voorwaarden en wetten opgelegd... Niet makkelijk als mens om dit zelf te doen, dus laat vooral Gods Geest hiermee aan de slag gaan... zowel bij dader als slachtoffer Dat is werking van de Heilige Geest |
Iedereen komt weer terug op het slachtoffer maar ik probeer het nu juist eens vanuit het oogpunt van de dader te zien....een heel andere invalshoek.......Vergeving tot opbouw van jezelf? Nou, vergeving is vooral voor de ander volgens mij en niet om er zelf beter van te worden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:31
|
|
|
GERRIT084 schreef: | De 1 vult het in voor de ander, daar zijn we hier allemaal mee bezig u ook. |
Ik probeer Bijbels te denken, dat is toch heel.wat anders? Ik lees net nog in het topic van de Geest dat je niet altijd je eigen ik vooraan moet zetten maa rjuist Gods Geest.... En als Gods Geest nu ook allemaal van die randvoorwaarden zou hebben??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je weet zelf dus heel goed hoe onverstandig het is, om dader en slachtoffer bij elkaar te brengen. Dat maakt het alleen zeer wrang wat je hier opschrijft. |
Het kan ook juist heel goed zijn Chatuliem, dat is wat ik geleerd heb...... ik vind jouw opmerkingen juist wrang....... En wat ik verder geleerd heb is dat vergeving soms gewoon een brug te ver is.......en dat je niet kan stellen ik heb je vergeven maar.......en dan komt er een hele rits randvoorwaarden...... Dus de boodschap is eigenlijk: ga niet al te makkelijk met de term vergeving om.......en vul het vooral niet voor de ander in wat hij of zij wel of niet moet vergeven....... En wat ik hier lees, ook van jou, is dat men vergeeft en daar toch een rits voorwaarden aankoppelt.... Als jij wat fout doet in de kerk en men vergeeft je maar je mag niet mee rin de kerk komen is dat toch flauwekul?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 februari 2012, 10:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het valt me op dat je zo'n gevoelig onderwerp zo harteloos gebruikt om je stelling door te zetten. Er is geen sprake van hardvochtigheid om mensen niet in de verleiding te brengen. Mensen kunnen vergeven worden, maar dat betekent niet dat je ze weer in dezelfde situatie moet brengen, die voor de zonde gezorgd heeft. |
Ik doe dat niet voor niets Chatuliem.....ik heb pastorale avonden gevolgd over vergeving en die lieten ook zien dat wij mensen het wel erg graag invullen voor daders.......behalve als wij zelf ergens dader van zijn...... En harteloos? Ik dacht dat je me beter kende......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:46
|
|
|
ARENDINE325 schreef: | Calvijn: "De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad."
In de eerste plaats getuigt het niet van christelijke naastenliefde wanneer je een alcoholist niet beschermt tegen verleidingen waarmee hij zichzelf te gronde kan richten. In de tweede plaats getuigt het niet van christelijke naastenliefde wanneer je de omgeving van een alcoholist niet beschermt tegen de schade die hij aan zijn medemens kan aanrichten.
Mensen zijn van nature zwak. Adam at van de vrucht toen hij ertoe verleid werd. Het is niet hardvochtig om de omgeving van een incestpleger te beschermen tegen iemand die in het verleden heeft bewezen niet goed met zijn impulsen om te kunnen gaan. Het is niet hardvochtig om iemand tegen verleidingen te beschermen.
Bescherming tegen verleidingen heeft niets maar dan ook niets te maken met wel of niet vergeven. |
Maar blijft nog staan: wie ben jij om te beslissen of je iemand moet beschermen tegen iets......diegene is daar echt zelf verantwoordleijk voor en jij niet.......Dat veroorzaakt nu juist zoveel leed in de kerken.......men vult het voor de ander in wat wel of niet mag...... Ga je scheiden? Men beslist aan hand van Bijbelteksten dat je bv niet meer aan het Avondmaal mag......Dat beslissen mensen he, niet God....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:14
|
|
|
ARENDINE325 schreef: | Je laat een voormalig alcoholist ook niet achter de bar werken. Dat heeft niets met vergeven te maken, maar met gezond verstand. |
Het valt mij op dat Christenen hier zo 'n hartvochtige mening hebben......... Misschien dat een voormalig alcholist dat zelf kan en mag bepalen? En van wie mag hij dat niet? Van jou? Over gezond verstand gesproken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt vergeven en ervoor kiezen niet meer met de ander om te gaan. In een ander stuk heb ik geschreven, dat vergeving niet betekent de klok terugdraaien en doen alsof er niks gebeurd is. We hebben ook verstandig om te gaan met de situatie zoals hij is. Er zijn nu eenmaal dingen gebeurd die diep ingegrepen hebben in de situatie van het slachtoffer. Bovendien is het een veel gehoord verwijt van de dader: "ik ben toch vergeven, dus ik moet maar weer gewoon omgaan met de mensen, die ik beschadigd heb." |
Ik ben het niet met je eens......iedere keer als wij het hier over een dader hebben komt het slachtoffer naar voren...... Dit houdt dus concreet in dat een dader na zijn straf uitgezeten te hebben en zijn leven weer wil oppakken dit dus niet mogelijk is door al die mensen die zeggen hem te hebben vergeven maar eigenlijk diep in hun hart niet.....lees je hier op het forum ook..... Andere mensen vullen in wat hij wel of niet mag......Misschien heeft die mens daar zelf ook een mening over wat hij wel of niet aankan....... Het begint er nu een beetje op te lijken dat ik voor daders ben maar dat is niet het geval...Ik probeer alleen aan te geven dat het begrip vergeving veel lastiger is dan zo wordt geschreven en gezegd..... Als je allemaal randvoorwaarden aan vergeving vast zet, vergeef je niet..... Wat ik hier lees is: we vergeven.....maar....je mag dit of dat niet meer doen.... Als God jou vergeeft Chatuliem hoop je toch ook dat dat onvoorwaardelijk is en dat je daar als nieuw mens weer uitkomt? Dat is toch wel in de discussie over doop naar voren gekomen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 23:08
|
|
|
HARALD940 schreef: | Willemijn , dat is een voorwaarde die onwerkbaar is, dat snap je zelf ook wel.
Zoals Hannah ook aangeeft dat God "beperkingen" aan ons oplegt terwijl Hij wel van ons houd, maar het zijn wel altijd werkbare "beperkingen".
Daarnaast geef je de dader geen randvoorwaarden omdat jij dat zo graag wilt, maar omdat dat beter is voor in elk geval jezelf (als slachtoffer) en (wanneer je dat wilt) voor de dader. Zo heb ikzelf vanuit mijn verleden met mijn vader (geen incestverleden) hem wel vergeven (waar hij overigens niet bij was), maar ook besloten geen contact meer met hem te hebben, dat heb ik niet gedaan om hem te "pesten" maar omdat dit beter is voor mijzelf. |
Dan heb je met hem afgerekent en je hebt hem niet vergeven........ Als God nu ook zo deed.....ik vergeef je maar.......ik wil geen contact meer met je? Dat zou toch niet goed zijn? Ik denk zelf dat mensen te vaak en te makkelijk met het woord vergeven in de mond lopen......dat is dan wat hypocriet..... Ik vind vergeven juist zo moeilijk omdat ik vind dat het absoluut en onvoorwaardelijk moet zijn.....en dat maakt het juist zo moeilijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 19:09
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat is exact wat ik bedoel, willemijn; wel de zaken uitpraten, en achter je laten; en daarnaast toch de leefwereld van kinderen zo veilig mogelijk maken; daar hebben zij immers recht op?
God legt ons in de Bijbel immers ook "beperkingen" op, hoewel hij ons liefheeft?
hannah..........Liefde en grenzen stellen kunnen prima samengaan...... |
Ik denk het juist niet Hannah.......iedere keer wordt er bij dit onderwerp het slachtoffer bij gehaald...... Je kan niet iemand vergeven en dan een heleboel randvoorwaarden stellen omdat jij dat vind.......De dader heeft dus levenslang........dat heeft het slachtoffer ook maar het gaat nu even over de dader... En dat laat nu juist zien dat vergeven veel moeilijker is dan je zo op het eerste gezicht denkt.....Je kan niet allemaal randvoorwaarden scheppen en invullen wat iemand wel en niet mag, dat is juist niet vergeven......en daar zit ook weinig liefde bij.....dan is vergeving en liefde een loze kreet..... En dat is te begrijpen maar dan kan iemand niet met kreten komen over liefde en vergeving....... Stel dat jij een man had die vreemd ging en je vergeeft hem en jullie willen verder met elkaar.....maar dan stel je als voorwaarde dat hij niet meer in de buurt van vrouwen mag komen want je weet maar nooit.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 19 februari 2012, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 18:40
Onderwerp: Verslaggeving
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd Mario is het m.i. begonnen met het verslag over de Golfoorlog. En ik vind het niet zo erg. Toen het El Al vliegtuig in mijn achtertuin landde in 1992, vond ik het juist heel goed, dat iedereen kon zien en beseffen wat voor vreselijke ramp het was. Het zorgde ook voor medeleven en begrip, en binnen zes weken hadden we een andere woning aangeboden gekregen.. Er schuilt heel veel kracht in tv uitzendingen, denk maar wat er gebeurd is in de Arabische lente. Dit was zonder tv nooit gebeurd. Dat het soms om wat minder belangrijke onderwerpen gaat, dat neem ik dan maar op de koop toe, maar ik vind het wel prettig op de hoogte gehouden te worden over wat er in deze wereld gebeurt. |
Maar volgens mij ging het nu een beetje over de over the top verslaggeving........ journaals om te vertellen dat er geen nieuws is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 06:12
Onderwerp: Verslaggeving
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Annette050 schreef:
ik ventileer hier gewoon wat een hype het is..... ik word aangevallen...en ik heb het recht een verdediging te schrijven laten diegenen die me de mond willen snoeren een ander topic openen...ik ben er klaar voor...
Dat doe ik dus even, en niet omdat ik je de mond wil snoeren, maar omdat ik het deels helemaal met je eens ben. Ik wil het enkel graag los zien van een gebedsvraag voor iemand die voor zn leven ligt te vechten, ongeacht of het nou een prins of een zwerver is.
De manier van verslaggeven tegenwoordig is ook gewoon absurd. Er worden de hele dag nieuwsberichten ingelast om te vertellen dat er geen nieuws is, en dat dat nieuws er komende dagen ook niet gaat komen. Alle nieuwszenders en kranten geven (waarschijnlijk ook nog onjuiste) berichten door van een journaliste wiens man arts is en toevallig in dat ziekenhuis was en met de behandeld arts heeft gesproken, hoezo privacyschending?
Maar dit is tegenwoordig met alle gebeurtenissen zo, niet enkel als er een prins een ongeluk krijg. Voorbeeld: in september was er een aardbevinkje in nederland. Laat ik nou net op het epicentrum wonen en het gebeuren waar de rest van de avond de tv-uitzendingen voor verschoven werden hebben gevoeld. Het duurde precies 6 seconden.Ja, je schrok best even, het huis trilde 3 seconden en leek even van links naar rechts en weet terug te schuiven, en het enige wat je er na 6 seconden nog van zag was de lamp die heel lichtjes heen en weer ging. Maar moet daar echt extra journaals voor ingelast worden,zonder dat er verder ook maar iets bekend is over waar het precies was, en dat terwijl er wel meteen duidelijk was dat er nergens schade of iets was?
Maar het scoort, mensen kijken en vooral als er geen nieuws is blijven ze ook kijken, wachtend tot er wel nieuws komt. Mensen willen elk detail weten, het liefst elke gruwelijke foto of beeldmateriaal zien. Dus wie moet je er nou op aankijken, het merendeel van de mensheid die om die sensatiebericht vraagt of de media die aan die vraag voldoen? |
Je vergeet even de Elfstedentocht te noemen......... Over hype gesproken........nog net geen extra's journaals......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 21:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, maar dan is het slachtoffer zelf dat aangeeft dat het mogelijk is. Zolang dat niet het geval is, moet je niks forceren. Incest gaat altijd gepaard met angst en manipulatie. En als je de dader doelbewust met het slachtoffer laat confronteren, komt die angst en manipulatie terug. En dan zorg je er voor dat je dus nooit meer het vertrouwen zult winnen van het slachtoffer. Het heeft niks met vergeven te maken, maar veel meer met bescherming voor het slachtoffer. |
dus blijft het toch zo staan: eens een dief altijd een dief.....en dat heeft inderdaad dan niets met vergeven te maken.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 20:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt mensen niet dwingen he? Je moet je eens voorstellen wat er gebeurt als een misbruikte zijn dader weer ziet. Dat wil je niet meemaken... |
Of ze komen nader tot elkaar.....ook dat gebeurd Chatuliem....uiteindelijk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:20
Onderwerp: gebed voor Prins Friso en familie
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Sta er even bij stil dat dit hele gebeuren bij velen herinneringen oproept aan sterfbedden......dit is niet de plek om actie te voeren tegen wie dan ook,wil je er over praten open dan een ander topic. |
Wat heeft dit nu met sterfbedden te maken? Annette heeft een mening en die is niet de mijne maar die mag zij hier toch wel zeggen???? Snap de link niet zo....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het ligt eraan welke definitie je aan vergeving geeft. Als iemand zich vergrepen heeft aan een kind, kan hem dat vergeven worden, maar dat betekent niet dat die dan maar meteen zondaggsschool leider kan worden. Bovendien vind ik dat je altijd het slachtoffer op de eerste plaats moet zetten en zou het alleen voor het kind alleen al onverstandig zijn als ze weer met hem geconfronteerd wordt. Je moet ook pastoraal met het probleem omgaan. |
Ik vind dan niet dat je vergeeft......en dat het niet pastoraal gedacht is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:15
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Dat heb je goed aangevoeld, heel bitter en ja, degenen die een keer bij me geweest zijn weten dat ik een HBO functie heb, maar erg heel sober leef, een klein appartementje en ja...toen ik 28 was heb ik alles opgegeven om mensen in geestelijk nood te dienen....diegenen die niets hebben om terug te geven..... heel nederland in een hype.... Maar over de schrijnende toestanden, ook hier in Nederland van mensen die in massaontslagen terecht komen....en ga maar door... Ik ben heel bitter over deze hype....om een man die de beste artsen heeft, de allerbeste....en hij heeft niet eens geleden...bij de eerste inademing van sneeuw krijg je al verstikkingsverschijnselen..... Jesaja 58 is superduidelijk.... Dit is gewoon sensatiebeluste journalistiek, goed voor de kijkcijfers..... Dit Oranjehuis kan niet tippen aan het Oranjehuis van vroegere tijden.... |
Maar kan je daarom niet meeleven? Jij was misschien wat idealistisch maar nu klink je toch verbitterd.......en of hij niet geleden heeft? Dat wetn we niet maar de man is wel in levensgevaar.....en als het jouw broer nu was? Dan mochten we wel meeleven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 18:56
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Half Afrika ligt op sterven, hoe durf je een rijke een voorangspositie te geven....hij heeft de beste artsen....straatkinderen hebben niets |
Dat is natuurlijk met alles zo, het kan altijd beter of juist slechter maar daar gaat het hier niet om.......Hij is lid (oh nee, de zoon van de koningin)van ons koninklijk huis en is geen straatkind......... Jij hebt het misschien ook beter dan menigeen maar daarom geef je toch ook niet alles weg en ga je in een hutje wonen? Ik vind het wat bitter klinken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 14:06
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De incestpleger of kinderverkrachter want dat is het, kan best vergeven worden maar hij heeft wel een verantwoordelijkhieid voor het aangedane leed. Als de gevolgen van zijn daad, zoals angst en wantrouwen bij het slachtoffer, geen rol spelen dan is vergeven door degenen die er feitelijk niet onder geleden hebben wel wat erg makkelijk. Het gaat hier niet on verwarde vaders maar om zware criminelen. Een bankrover doet echt veel minder kwaad dan een incestpleger. en inderdaad: ik stel dat als je vader incest met je heeft gepleegd dat je vader een zware crimineel is.
Thomas |
Je zal mij niet horen zeggen dat het goed te praten is.....,mijn vraag was: hoe nu verder.....uiteraard krijgt de man zijn straf maar dan? Als ik hier soms de Bijbelse principes hoor over vergeven vraag ik me echt af of het wel zo simpel ligt.....Je moet als kerk ook kunnen accepteren dat vergeving gewoon niet altijd mogelijk is voor iemand......maar doe dan niet alsof.....en wees daar helder in.
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 18 februari 2012, 14:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 13:21
|
|
|
Vergeven in het dagelijks leven doe je zelden bewust denk ik,het is een proces dat bij je leven hoort.
Nou, als vergeven al niet bewust gebeurd Of begrijp ik je zin niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 12:26
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Onvoorwaardelijk wil ook zeggen dat het moet zonder de voorwaarde dat de dader berouw toont,is dat menselijk gezien mogelijk of kan alleen God dat? Je hoort het wel eens maar ik kan me niet voorstellen dat die mensen helemaal vrij zijn van haatgevoelens.
In Lukas 17 vind je o.a. de tekst waarin berouw geeisd wordt voor de vergeving maar Jezus stelde,terwijl Hij aan het kruis hing,geen eisen aan de vergeving.
Kunnen/moeten wij wel onvoorwaardelijk vergeven? |
Ik denk wel dat er mensen zijn die dat kunnen.....Ik hoorde pas het verhaal van één van de grootste Rode kmer aanhangers In Cambodja die miljoenen doden op zijn geweten had, bekeerd is en predikant in de gevangenis is geworden en dat er zeker nabestaanden zijn die hem vergeven hebben ontmoet hebben en hem het goede wensen....met als reden: zo maken we van een tragedie in ons land toch nog wat moois.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 11:34
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is een lastige discussie over wel of niet vergeven en de kansen die je de overtreder dan weer geeft. In dit geval worden mensen wel onder druk gezet als christen. Als je aarzelt de man zijn nieuwe baan met kinderen toe te staan zou je geen goed christen zijn omdat je het arguiment van vergeving niet druft toe te passen. Christelijke praatjes of opmerkingen met een christelijk sausje doen het geloof geen goed.
Bij incest speelt er nog iets een rol. Stel dat de overtreder berouw heeft en vergeving vraagt, dan is het aangedane leed van de kinderen nog steeds niet hersteld. Dat moet ook een rol spelen, lijkt me.
Thomas |
Dat is natuurlijk met alle leed wat je is aangedaan.....daar moet je zelf verder mee.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 11:01
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Toch heeft Leanne heel duidelijk uitgelegd hoe of vergeving staat in verhouding tot de daad.. en binnen `de kerken` zitten jij en ik. |
Maar je hoort mij niet zeggen dat vergeven altijd mogelijk is...... Maar het is dus toch zo blijkt het: eens een dief altijd een dief........dus al die prachtige woorden over vergeving kloppen dan ook niet, dat is dan de realiteit.......vergeven moet iets onvoorwaardelijks zijn anders is het niet vergeven.......en niet met allemaal kanttekeningen.... Soms is vergeven niet mogelijk....maar zeg dan niet dat het wel kan......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 18 februari 2012, 11:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:47
Onderwerp: CM App
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Apple besteedt dit soort dingen uit maar zou het niet aan dit soort bedrijven moeten gunnen. Goede arbeidsomstandigheden horen bij de christelijke beschaving en moeten met de wet worden afgedwongen. Ook in Nederland en Belgie hanteerden industrielen dit argument altijd maar met de dreiging van het communisme in het Oostblok bleek het wel te kunnen. Ik ben een grote fan van Appleprodukten, het is de geniale eenvoud, maar druk op Apple is nodig om hun imago te redden. Een beetje minder winst en een goed imago is wijzer en anders maar een iets duurdere iPhone.
Thomas, wil die app toch wel graag. |
Maar zolang al die christelijke consumenten nog gewoon hun Apple kopen hou je het wel in stand.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:46
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Die ik leuk vind om te hebben??? Ja hoor, maar ook dat blijven dromen...want je kunt het lang niet altijd alles veroorloven....( ik niet tenminste) En een ander mag het hebben hoor....ben er ook niets jaloers op!!! Ik heb ook wat meer moeite met bepaalde dingen op te nemen...en dan is het al gauw met een gebeuren als een pc...of telefoon...toch een stukje kennis van zaken...maar gelukkig heb ik veel hulp...een prive pc-mannetje en gisteren heeft mijn zoon weer een ander abonnement geregeld op de pc...
Ja...ik houd van planten en mijn tuin...maar ja das een geheel andere hobby!!!! |
Je schrijft hier toch regelmatig over leuke dingen die je doet? Je gaat uit eten, je koop nieuwe meubeltjes? Nou, een ander koopt een Iphone , heeft niet met je wel of niet kunnen veroorloven te maken.......Het zijn juist de keuzes die je maakt.....dus waarom zou je daar jaloers op zijn? Jij besteedt het aan andere zaken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:28
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb geen apple....geen dat...geen dit....(gewoon die gebruikelijke maar voor mij moeilijke termen)
Nu hoeft dat ook niet hoor....Ik heb het ook niet nodig... Dat is niet altijd eenvoudig want hoor ik de kreet: WEET JE DAT DAN NIET???
Nee..ik heb een pc...kan daar mee omgaan en het nodige op doen... Voor meer...heb ik even wat hulp nodig... En een mobiel??? Ja gewoon....de simpelste die er is waarschijnlijk..meer hoeft niet... Thuis heb ik gewoon een lijntelefoon...
Of ik simpel ben??? Misschien wel...ik wou maar zo blijven... |
Jij hebt misschien van andere zaken weer meer dingen in huis? Zo heeft een ieder zijn hobby en voorkeur, niets mis mee toch? Ik vind het heerlijk om een Iphone te hebben en jij hebt misschien weer dingen die jij leuk vind om te hebben......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:25
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, en los van dat alles is er nog wat dat vergeten wordt, slachtoffers van incest of misbruik aan kinderen, die dragen het hun hele leven met zich mee. Zij vergeven het misschien de dader wel, maar dat lost hun problemen de rest van hun leven niet op. Met soms ook gevolgen aan derden, die soms ook slachtoffer worden door dat vergrijp. Dus de daad is hem vergeven,maar de gevolgen niet, dat kan ook niet, omdat die gevolgen nog steeds de kop opsteken. |
Dus eens een dief altijd een dief? Terwijl de Bijbel spreekt over onvoorwaardelijke vergeving? je geeft zelf al aan hoe vervelend je het vind dat er één incident in je leven nog steeds opgerakelt wordt..... Dus als je mistap begaat en dat niet mee rin je hoofd haalt om dat niet meer te doen is dat dus niet mogelijk omdat andere mensen daar een mening, visie en een beperkt vergevingsvermogen aankoppelen..... En hoe staat dat dan in verhouding met de tekst: wij vergeven onze schuldenaren? Dus eigenlijk is dat vergeven niet zo simpel.... Als dader van iets ben je dus eeuwig verdoemd om er mee te leven en kan je dus nooit schoon schip maken ......en ook al slachtoffer zal je -hoe moeilijk dat ook is- een plekje moeten vinden om daar verder mee te leven........
Ik zelf vind dat er binnen kerken soms veel te makkelijk over vergeven wordt gepraat.....maar zeg dan ook niet dta je vergeeft.....terwijl je het eigenlijk niet doet......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 18 februari 2012, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|