ChristianMatch

Forum

Berichten van MOMO697
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MOMO697
Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 17:50
BerichtOnderwerp: Lente

COOTJE711 schreef:
Dit is op z'n Z hollands Knipoog smiley K
alfjes haal ik niet uit de sloot en m'n schaapjes heb ik òòk op het droge..

Oude koeien vissen......wie in de sloot valt is af!!!!!!

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:52
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.

Waarom in het engels?

Omdat engels soms beter verwoord hoe je het ervaart.
That's all

Ik ben niet verantwoordelijk voor hoe jij leest.
Wel voor hoe ik schrijf.
Lees je naar de letter of lees je naar het hart?

Ik schrijf vanuit mijn hart dus. En soms lukt me dat beter in het engels.
Kan me voorstellen dat meer mensen dat hebben.

Zou fijn zijn als je die vrijheid mag hebben hier op cm.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:44
BerichtOnderwerp: "I AM"

LOVEJEZUS310 schreef:
Naar zijn beeld leven hier op aarde

http://www.youtube.com/watch?v=3X7jy3ToFRU&feature=related

On my Way with Him

His Way and My Way are equal

So far so Good

Lachende smiley

Wat mij oa opviel was de volgende tekst

He gave His life for ours

Wat betekend dat Hij zijn leven gaf ipv dat wij ons leven zouden verliezen

k Heb altijd geleerd dat Hij Zijn leven gaf voor ons mensen

Is vanuit een ander perspectief, mooi ...

Nooit zo bij stil gestaan
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:38
BerichtOnderwerp: "I AM"

HERMAN388 schreef:
Niet iedereen kunnen in het Engels lezen.
Dit is Nederlandse datingssite en geen internationaal,

sla dan gewoon over Herman
of moet je dwangmatig alles gelezen hebben?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:36
BerichtOnderwerp: Lente

COOTJE711 schreef:
En... komt de lente er al weer aan???
Hoorde gister al een Merel zingen... Verraste, verbaasde smiley

k Heb em ook al gehoord ja.
Volgens mij zit er wel wat in de lucht idd.
Word je weer mens van he?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:28
BerichtOnderwerp: Your ID in Christ, dagelijkse overdenkingen

Jakobus 1: 2-18

Volharding onder beproevingen
2 Acht het voor grote vreugde, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt;
3 Wetende, dat de beproeving uws geloofs lijdzaamheid werkt.
4 Doch de lijdzaamheid hebbe een volmaakt werk, opdat gij moogt volmaakt zijn en geheel oprecht, in geen ding gebrekkelijk.
5 En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
6 Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende; want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op- en nedergeworpen wordt.
7 Want die mens mene niet, dat hij iets ontvangen zal van den Heere.
8 Een dubbelhartig man is ongestadig in al zijn wegen.
9 Maar de broeder, die nederig is, roeme in zijn hoogheid.
10 En de rijke in zijn vernedering; want hij zal als een bloem van het gras voorbijgaan.
11 Want de zon is opgegaan met de hitte, en heeft het gras dor gemaakt, en zijn bloem is afgevallen, en de schone gedaante haars aanschijns is vergaan; alzo zal ook de rijke in zijn wegen verwelken.
12 Zalig is de man, die verzoeking verdraagt; want als hij beproefd zal geweest zijn, zal hij de kroon des levens ontvangen, welke de Heere beloofd heeft dengenen, die Hem liefhebben.
13 Niemand, als hij verzocht wordt, zegge: Ik word van God verzocht; want God kan niet verzocht worden met het kwade, en Hij Zelf verzoekt niemand.
14 Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt.
15 Daarna de begeerlijkheid ontvangen hebbende baart zonde; en de zonde voleindigd zijnde baart den dood.
16 Dwaalt niet, mijn geliefde broeders!
17 Alle goede gave, en alle volmaakte gifte is van boven, van den Vader der lichten afkomende, bij Welken geen verandering is, of schaduw van omkering.
18 Naar Zijn wil heeft Hij ons gebaard door het Woord der waarheid, opdat wij zouden zijn als eerstelingen Zijner schepselen.

Vandaag wil ik iets met u delen, wat mij al een geruime tijd bezighoud en een getuigenis geven hoe ik word gevormd en gekneed.

Zoals u kunt beamen, komen we soms in moeilijkheden terecht, waarin wij ertoe worden verleidt, om uitspraken te doen, of te gaan handelen naar het vlees, in plaats van naar de Geest. Wel hier wil ik vandaag een beetje meer op ingaan.

Pas geleden deed zich een situatie voor waarin ten onrechte een bedrijf mij probeerde geld af handig te maken, nu zult u wel raden wat er gebeurde; Ik raakte mijn geduld kwijt, omdat dit bedrijf al de zoveelste was, die dit probeerde. Ik was natuurlijk heel erg boos, dat ik in een opwelling het desbetreffende bedrijf opbelde. Deze gaf zich uiteraard niet thuis en vertelde mij dat zij niet van plan waren om zich hierin terug te trekken.

U kunt zich voorstellen dat ik na dit telefoontje erg gefrustreerd was en probeerde mijn gerechtigheid te halen, via allerlei instanties, om aangifte te doen tegen dit bedrijf, puur en alleen om mijn recht te halen.

Wel, uiteraard komt er een tijdje later een moment van bezinning (nadat je al het nodige hebt uitgesproken), waarin de Heer, eindelijk tot mij kon spreken. Wel voor de mensen die nu denken dat de Heer mij groot gelijk gaf, moet ik u helaas teleurstellen; Hij vermaande mij! Ik had gehandeld naar mijn vlees, in plaats van naar Zijn Geest. Waarom? Had dit bedrijf het recht om mij geld afhandig te maken? Welnee, maar God heeft deze mensen lief en ik noemde ze oplichters, dieven en geldwolven.

Hier is iets wat de Heer mij duidelijk maakte; Kinderen uit Gods Geest geboren, zijn kinderen Gods, maar kinderen uit het vlees geboren, zijn automatisch kinderen van satan. Of je hebt de Vader, Zijn Zoon Jezus Christus en de Heilige Geest als God, of je dient automatisch satan en hij is je god. Geen tussenweg. De God of god die je dient, Die/die wandel je na en Zijn/zijn vruchten draag je.

Nu dit geschreven te hebben, leer ik u het volgende wat God mij geleerd heeft. satan probeert u uit de genade te lokken, naar de wet en dan heeft hij u. hij verzoekt u, waardoor er omstandigheden op uw pad komen, zodat u gaat proberen u recht te halen in het vlees en mensen hierop gaat veroordelen. Wel verderop in Jakobus 2: 10 wordt al snel duidelijk, dat de wet niet veel goeds meebrengt op zijn zachts geschreven. Niemand zou hierin behouden worden en Gods leven zou in u niet zijn.

Wel, niemand wil dat uiteraard. God leerde mij, dat ik niet moest proberen mijn gelijk te halen bij mensen, maar bij Hem. En wat moest ik dan precies doen? Zegenen! Ik moest deze mensen voor de Zijn Aangezicht brengen, doormiddel van gebed, en ze vergeven en vrijpleitten! Heerlijk is het niet?! Ik moet zeggen dat het vrijwel direct effect had. Mijn boosheid was geweken, althans naar de mensen toe, en ik voelde mij vrij.

Ik kan u één ding wel schrijven, wanneer u even bent geweken uit Gods genade, er direct een last op de schouders word geworpen.

Ik bid en hoop, dat ook u hiervan mag leren, aangezien er velen door deze beproevingen gaan, hetzij op financieel gebied, hetzij op het gebied van familie, vrienden, broers en zussen in geloof. Wij allemaal zullen, net als een diamant, geschaafd en gepolijst moeten worden, willen wij de prachtige kleuren uitdragen, die God in ons gelegd heeft.

Zo acht het met vreugde, dat u beproefd word, omdat het uw gelooft versterkt, uw liefde en geduld doet vermeerderen, tot volmaking en oprechtheid, zodat het u aan geen ding ontbreekt en u mag gaan delen in de zegeningen die de Heer u gegeven heeft.

Wees geen vuistvechter in de lucht, door het geestelijke, aards aan te pakken, maar trek te strijde samen met de Heer in gebed, niet tegen mensen, maar tegen de vijand. Dan gaat u leren wat het is om de vijand te overwinnen.

Zo, volhard en weersta de vijand en overwin en ontvang de kroon des levens aan het einde van de wedloop!

Gods rijke zegen toegebeden,

Amanda Jansen

http://youridinchrist.org
[i]

Laatst aangepast door
MOMO697
op vrijdag 13 januari 2012, 16:33
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:20
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

GERRIT084 schreef:
Juist jij slaat de spijker op zunne kop.

Je slaat de spijker volledig mis of de plank op zijn kop Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

offtopic Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:15

GERRIT084 schreef:
Juist jij slaat de spijker op zunne kop, wat die Bijbel teksten aan gaande.
Het gaat er volgens mij meer om, zo als ik het lees hier op forum, dat wij mensen gaan bepalen wat wel, en wat niet kan.
Stromingen en belevingen, zoeken elkaars steun, om die mazen in Gods wetten te vinden waarop hun gedrag geaccepteerd wordt.
En maar al te vaak is er in bepaalde topiks gezegd, dat de Bijbel in een andere tijd geschreven is.
En dat die niet meer van deze tijd is, en zo worden wel meer dingen goedgekeurd door de mens, die volgens Gods wetten niet kunnen.
Voor wie kiezen wij dan eigenlijk, voor God.of de tijdsgeest waarin wij nu leven.

Dank je wel Gerrit voor deze zinvolle bijdrage.
Ben het helemaal met je eens dat mensen het op hun eigen manier gaan invullen en dan vervolgens het 1 goedkeuren en het ander afkeuren.
Voor mij betekend Gods wil kennen, Jezus leren kennen. En verder helemaal niks. Jezus legt uit wat en waarom de wetten er zijn. Wat de reden achter elke wet/gebod/instructie is. Als je alleen de wet neemt, kan je van alles bedenken en erom heen draaien. Jezus verkondigt de Genade en de Liefde. Daar strek ik mij naar uit en dat wil ik doorgeven.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:10
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?

JACI886 schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens, net zoals we niet dicht bij God zullen zijn als we ons hart niet vernieuwen. Mijn opmerking kwam voort uit het feit dat ik dacht dat jij bedoelde dat je geloven met je hart moet doen en niet met je verstand (door je opmerkingen dat we ons niet overgeven aan de Heilige Geest als we belijden vanuit ons hoofd en dat we beter intuïtie (= hart) kunnen volgen), maar dan had ik je misschien verkeerd begrepen :)

Er wordt te vaak naar de letter gelezen. In de bijbel maar ook in onze schrijfsels op cm.
En dan gaat het mis he?
Daarom ziet God ook het hart aan.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 23:35
BerichtOnderwerp: stapavondje

CHATULIEM619 schreef:
Momo, het vervoer is geregeld.

Kopieer onderstaande lijst en zet je eigen naam eronder

Chatuliem
Pieter
Annette
Willemijn
Frank
josina (o.v)
Erika (o.v ligt aan mn gezondheid)
Marry (o.v.)
Bert
Cootje
Momo

Mijn naam graag schrappen
Bij nader inzien toch maar niet
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 23:08

offtopic

Laatst aangepast door
MOMO697
op donderdag 12 januari 2012, 23:33
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 22:27
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIA278 schreef:
Had nog niet gehoord van Misty Edwards...heb meteen andere liedjes beluisterd.Mooie teksten en mooie sound.
Dank voor tip.

Graag gedaan
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 22:24

MARIAN519 schreef:
Wat betreft scheidingen in het NT heeft Jezus gezegd:

Matteüs 5: 27-32:
Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd.

Jezus geeft aan dat we radicaal moeten zijn, in alles..
HOe houden we ons hieraan?
Of geven we toch zelf overal onze eigen invulling aan?

Ben het met Jolan eens, we leven nog teveel in ons vlees.
En ik zeg niet dat dat fout is, hang er geen oordeel aan.
Wat ik wel raar vind is dat we vleselijke dingen willen vergoeilijken met de bijbel in de hand. En ondertussen anderen op dezelfde gronden veroordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 22:11

JACI886 schreef:
Maar Jezus zegt toch "U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand" (Mat. 22:37). Dus met je hart én je verstand (hoofd)...

Ik denk dat LJ dat ook bedoeld.
Maar veel mensen beredeneren het geloof ipv hun hart te geven aan Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 17:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

op verzoek

Misty Edwards
I knew what I was getting into

een Liefdeslied van Hem voor ons ...

http://www.youtube.com/watch?v=RWa_YYOF3fs
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 16:53

HERMAN388 schreef:
Snap ie?

Is de Bijbel niet vertrouwbaar dan?[/quote]

Jazeker wel. Absoluut. Geen twijfel mogelijk. Maar de bijbel kan je op verschillende manieren lezen. Is mijn mening.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 16:04

LOVEJEZUS310 schreef:
Momo, onze ik (ego) leiding is actief vanuit ons hoofd, controle mechanismes.

Zolang we geloof belijden vanuit ons hoofd geven we ons niet over aan de leiding van de heilige geest.

Intuitie volgen, impulsen volgen is meer afstemming maken met de heilige geest.

Denk zeker ook dat God is vaak boodschappen geeft, als we daarin leren afstemmen, luisteren komen we steeds weer opnieuw verbinding.

Vanuit de heilige geest heeft God ons een aantal geestelijke gaven gegeven.

Het zijn gereedschappen, manifestaties van de heilige geest.

Enkele zijn: gave van Profetie, Gave van onderscheiding van geesten, Tongen taal.

God geeft ons deze geestelijke gaven totdat christus komt

Momo, kijk uit naar zijn komst

Lachende smiley

Laten we ons denken dan vernieuwen naar de Geest. Luisteren met ons hart. Planten in onze ziel zodat ook ons denken vernieuwd word.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 16:01

HERMAN388 schreef:
Nooit van gehoord dat we belijden vanuit ons hoofd (verstand).Daar kan ik nergens vinden in de Bijbel, maar de tekst uit Romeinen 10 zegt dat heel duidelijk namelijk

8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.

9 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid.

11 Want de Schrift zegt: Een iegelijk, die in Hem gelooft, die zal niet beschaamd worden.

12 Want er is geen onderscheid, noch van Jood noch van Griek; want éénzelfde is Heere van allen, rijk zijnde over allen, die Hem aanroepen.

13 Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden.

Weet je LJ, van nature hebben we onze verduisterde verstand maar ook geestelijk blind en moge we door de werking van de Heilige Geest onder de prediking of door middel van lezen van Gods Woord ons verstand verlicht worden en ook moge aanschouwen dat Christus als Zon der Gerechtigheid.

Luk 24,34
Welke zeiden: De Heere is waarlijk opgestaan, en is van Simon gezien.

Dat is het griekse denken Herman.
Dat enorme invloed heeft op de manier waarop wij hier in europa het geloof beleven.
Dat staat idd niet in de bijbel maar de bijbel is wel beinvloed door dit griekse denken.

Als jij en ik het over geloven hebben, als zijnde een werkwoord, dus niet het christelijk geloof op zich, dan betekend geloven dat het wel eens zo zou kunnen zijn. Je bent er wel van overtuigd maar je weet het niet zeker. Pas als er bewijs is, dan weet je het zeker. Dus is geloven niet hetzelfde als zeker weten. Dat is het griekse denken.

Het Hebreeuwse werkwoord geloven betekend dat je het wel zeker weet. Volledig overtuigd zijn dat het zo is ook al is er geen bewijs. Dat is het enorme verschil.

Snap ie?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:49

offtopic

Laatst aangepast door
MOMO697
op donderdag 12 januari 2012, 23:31
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:46

JOLAN931 schreef:
Wat betreft de scheidingen in het oude testament, dit vond ik in het nieuwe testament oa in marcus 10, waaruit ik opmaak dat God scheiden toegelaten heeft, maar niet goed vond

Maar Hij antwoordende, zeide tot hen: Wat heeft u Mozes geboden?

4 En zij zeiden: Mozes heeft toegelaten een scheidbrief te schrijven, en haar te verlaten.

5 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Vanwege de hardigheid uwer harten heeft hij ulieden dat gebod geschreven.

6 Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt.

7 Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen;

8 En die twee zullen tot een vlees zijn, alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees.

9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Zouden wij als wedergeboren christenen ons hier dan niet naar moeten uitstrekken? Wij hebben toch Christus in ons?
Zou Christus in ons dan niet voldoende moeten zijn?
Of leven we nog teveel naar het vlees?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:40

King of kings
Lord of lords
Glory Hallelujah
Jesus, Prince of peace
Glory Hallelujah

http://www.youtube.com/watch?v=GokoyH7S2SU
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:34

Éfeze 2: 15-23

Gisteren riep ik u al op, om u uit te strekken naar de gave van Profetie (waarin ik heb gebeden en gehoopt, dat u aan deze oproep gehoor heeft gegeven), waar ik vandaag weer een beetje meer op in wil gaan.

Ik haalde al aan dat het begint met Gods getuigenis aan te nemen en erna te handelen en Hem elke dag weer te volharden om Hem te zoeken en Zijn Woorden tot u te nemen.

Dit Schriftgedeelte beschrijft Paulus op een prachtige en heldere wijze, wat de uitwerking hiervan is; Dat Hij u overvloedig vult met Zijn Geest, dat Hij meer en meer in u opwast, dat u mag gaan van openbaring tot openbaring, om vervult te worden met Zijn Kennis. Waarom? Zodat u mag zien en verstaan, wat Zijn roeping is in uw leven en wat de uitwerking is wanneer u daarin wandelt. Verder, dat u mag zien, Zijn Heerlijkheid, met daarin Zijn rijkdom, waar Hij u toe geroepen heeft.

Door te volharden in uw zoektocht en naar Hem te blijven luisteren, mag u groeien, mag u komen tot inzichten, heeft u toegang tot Zijn zegeningen en stelt u Hem in staat, om door u heen te werken met kracht!

Dan mag u zien zoals Hij u tot leven heeft geroepen met Zijn opstandingkracht, Hij ook door u heen, mensen (opnieuw) tot leven roept. Zoals Hij uw ogen heeft geopend, Hij door u heen, mensen hun ogen zal openen. Ga zo maar door.

Laat Hem uw dag inrichten. Stel u open voor Zijn leiding. Laat Hem u keer op keer vervullen.

Dan rest mij alleen nog te schrijven; Ga volharden, bid, lees Zijn Woord, hoor naar Zijn Stem en handel daarnaar en Zijn Woord zal levend en zichtbaar worden in uw leven!

De Vader zegene u in Zijn liefde,

Amanda Jansen
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 00:24

offtopic

Laatst aangepast door
MOMO697
op donderdag 12 januari 2012, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 22:18

CHATULIEM619 schreef:
Voor mensen die iets willen bewijzen vanuit de bijbel is het gewoon goed de letterlijke tekst te nemen en niet een paraphrase.

Je hebt gelijk
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 22:15

LOVEJEZUS310 schreef:
Het is eigenlijk de controle (ik, ego) uit handen geven.

Het heft uit handen geven van je leven, hem de leiding geven over alles.

Aangezien de wereld waarin we leven veelal controle is, vanuit ons hoofd is het nog niet zo'n eenvoudige zaak momo.

Hoe geef je de leiding over? Door Zijn geboden te onderhouden?
Of is er meer?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 21:20

MARRY942 schreef:
Ja Pietje..veel vrouwen (ook mannen hoor) is dat hun doel..trouw een rijke vrouw...trouw een rijke man....
In één woord Walgelijk...ik trouw omdat ik van hem hou!...oftie nou sultan van saoudi arabie is of vuilnisman...zal mij een worst wezen...zo..ik heb gezegd

k zou geeneens iemand met geld willen
zou me vreselijk ongemakkelijk voelen
zorg liever voor mezelf

maar goed, daar ging dit topic niet over
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 18:09
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging

MARRY942 schreef:
Nogmaals: mijn geweten wordt niet beinvloed door omstandigheden, maar doordat ik dagelijks de Bijbel lees Knipoog smiley

Daar ben ik blij om Marry

Maar elk geestelijk voedsel dat binnen komt door je zintuigen ogen en oren is van invloed op je.

Ook de bijbel. Gelukkig wel. Maar ook andere media
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 18:02

CHATULIEM619 schreef:
Het is niet gebruikelijk om een paraphrase te gebruiken als bijbelstudie materiaal. Het kan voor jou verduidelijkend werken, maar omdat het niet een vertaling is, waar precisie een hele belangrijke rol speelt, het vertaalt nl. niet de woorden, maar de gedachte van de tekst.

Voor wie is dit niet gebruikelijk? Voor jou niet? Voor anderen niet?

Voor mij wel en voor anderen die ik ken ook.
Dit is dus precies wat ik bedoel.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 17:31

CHATULIEM619 schreef:
het gaat mij er om dat je dat symbool veroordeelt, terwijl Paulus het symbool juist accentueert. En je ziet dat hij daar de nadruk legt op verzoening.

laat maar Chat
je doet niet je best om mij te begrijpen, dan lukt het mij ook niet om het uit te leggen
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 17:25

CHATULIEM619 schreef:
Sorry, momo. Dit gaat veel te ver. Allereerst een opmerking over je gekozen paraphrase. De Amplified Bible is niet een vertaling maar een paraphrase. En die vertaal je nog in het NL.
Het tweede wat ik wil zeggen, is, dat het niet om een onfatsoenlijke vrouw gaat. Als hij maar iets aan haar ontdekt wat hem niet bevalt, zij hoeft niet perse slechte dingen gedaan te hebben.
De man die haar trouwt pleegt ook geen overspel. Dat staat nergens.
Ze mag echter niet meer terugkeren naar haar eerste man, dat is een gruwel in de ogen van God.

Als je nou es zou beginnen met te zeggen dat je het veel te ver vind gaan. Je stelt jouw mening als absolute waarheid.
En daarbij toon je geen respect voor de mening van een ander.
Wat jij van de amplified vind moet je zelf weten.
Ik gebruik die vertaling als ik dat wil.
Voor mij wel van belang.
En daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Net zoals je het niet met mijn overtuigingen eens hoeft te zijn.
Maar aangezien de Waarheid bij God is hoef je mij niet te overtuigen van jouw "gelijk"
Elkaar menings respecteren en erover na denken is wat anders dan iemand te overtuigen dat ie fout zit op basis van je eigen bevindingen.
En nu stop ik ook maar in dit draadje.
Ben het helemaal zat.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MOMO697
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 26 Volgende
Pagina 8 van 26