ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:52
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?

WILLEMIJN232 schreef:
Wie zijn wij eigenlijk om daar zo'n oordeel te hebben? Het is makkelijk praten als je niet ziek bent of geteisterd wordt door jarenlang geestelijk lijden, en dan heb ik het niet over momenten dat je leven even tegenzit......
Wie zijn wij om dan met dat belerende en beschuldigende vingertje te komen van dat mag niet hoor? Je moet je tijd op aarde uitzitten ook al ben je zo ziek dat je niet meer kan of heb je zo'n geestelijke nood...
Is het niet zinvoller om eens naar die mensen te luisteren en proberen te begrijpen wat hun beweegreden en hun gedachten zijn......zonder oordeel vellend over hel en verdoemenis? Neem van mij aan dat als mensen ziek worden er een moment komt dat ze niet meer kunnen........

Ik ben niet aan het veroordelen, ik geef mijn mening op het geen de ander beweerd , die zette ( ik dank God hier voor) ongeveer)
En je weet dat ik er niet aan moet denken in deze mensen hun schoenen te staan, en ik wijs ook niet met een vingertje.
Iedereen moet maar doen wat hem/haar goed is, je zal maar voor zo,n keuze (wat eigenlijk geen keuze is) komen te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:56

IJSJE204 schreef:
Een gat in de markt, jazeker, naar mijn gevoel wel!
Iemand die niet meer op deze aarde kan of wil rondlopen, doet nu vaak vele (mensonterende en wanhopige) pogingen om uit het leven te stappen.
Een organisatie die daar bij kan helpen heeft Godzijdank bestaansrecht gekregen.

Ik denk niet dat je daarvoor God mag danken, die heeft juist leven gegeven
En wij mogen wat met dat leven gaan doen, en het nemen is er daar niet één van, maar het te behouden wel
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:01
BerichtOnderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden

[quote=SHANITA130]

Waarom, ..... al die quoten en gewoon geen vraag over één zin....

En als je op sommige vragen een antwoord zou denken te weten, kan je hem niet plaatsen, omdat het te gevoelig ligt.
En ik vraag mij dan ook wel eens af, waarom stelt iemand een deel van het leven bespreekbaar , er kan niet alles besproken worden.
Zo krijg je eenzijdige antwoorden, en eigenlijk bijna nooit eerlijk, meestal ontwijkende antwoorden, om die ander niet te kwetsen.
Eigenlijk zijn dat antwoorden waar je niets mee kan, of al denkt te weten, iets mee te kunnen doen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:38
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ANNEMARIE415 schreef:
Vandaag eerst nog uitbuiken van het heerlijke wokken van gisteravond Knipoog smiley

Vanochtend naar de kerk, daarna brunchen met elkaar (doen we iedere 2 weken, en is erg leuk, iedereen neemt iets mee)

Vanmiddag maar weer breien Huilende smiley, smiley in tranen ...hoop dat 'ie snel af is, ben het zat, en misschien nog verder in het boek "de familie Meijer".

Misschien wil Frank het wel voor je doen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:36
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?

JOL252 schreef:
En? Een zinvolle discussie tot nu toe? Knipoog smiley

Ja dat vond ik ook, geen strijdvaardige prikkelen tis zundag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:20
BerichtOnderwerp: Gevoel, gelukkig, geloof, gebonden?, gevrijwaard,.

ZEELAND736 schreef:
Daar heb je weer zoiets Gerrit...
Joannie getuigt hier van haar zien...haar voelen...haar beleving van een stukje natuur...
Bovendien... gecreëerd door haar Schepper....
Dat ziet en voelt ze in de vogels....
Waarbij jij dan weer reageert...kBen ze liever kwijt dan rijk...ze poepen alles onder!!! Leer jij ze dat dan anders!!! Ze laten gewoon alles vallen waar het hun uitkomt...dat is immers hun natuur...
Dan welt er iets van dankbaarheid omhoog !!!!
Heerlijk is dat toch???
Ik kan daar ook iets van voelen...als ik in de natuur ben....
Als God voor de dieren zorgt...zou Hij dan niet voor ons zorgen???

Nu krijg je dan wel aandacht.....
Gevrijwaard, was ook een onderdeel van dit topic, en de verschillen die er zijn qua leven, maar wel altijd worden geconfronteerd met.
En het barst van de verschillende creaties gemaakt door onze lieve Heer.
Zelfs jij bent er één van, en je kan dan zo nu en dan best aandacht krijgen, maar dan moet je wel ergens op in gaan.

Het is de weg van de minste weerstand, om telkens met wat geneuzel een reactie ergens op te geven, zonder zelf een bijdrage te plaatsen.
Wel een kritiek op een ander zijn opmerkingen, maar nooit zelf ergens op in gaan, of aan bijdragen .
Natuurlijk, ik maak ook fouten, en als die gene waar ik e.v.t op reageer een opmerking als kwalijk zou zien, of ervaren, zet ik, als ik het gegrond vind, mijn excuses .
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 08:52

JOL252 schreef:
Yeah...... On topic maar weer?

Het is redelijk on topic, volgens het boekje (krant kan ook) of is de Bijbel anders?! Iets gebruiken zo het iemand zelf uitkomt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 23:45

PATRIES300 schreef:
Je moet een stuk tekst ook echt in zijn gehele context lezen. Aan wie waren die woorden gericht? Analyseer het verhaal voor je conclusies trekt.

Jezus sprak in het stukje over breken met familie tegen zijn dicipelen.
De vraag is dus of je die tekst voor jezelf zo letterlijk moet nemen.
Schaar je jezelf als een dicipel van Jezus? Dan mag je je aangesproken voelen.
Maar denk dat het voor een ieder van ons knap lastig wordt om als een echte dicipel van Jezus te leven, want dan wordt er wel meer dan alleen maar dat stukje van je gevraagd.

Dat wordt hier wel vaker gedaan, alleen dat stukje gebruiken wat je nodig hebt, dat is het zelfde als een krant kopen, en dan alleen de reclame lezen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:16

FRANKT627 schreef:
Zonder geld kunnen we niet leven in deze maatschappij. Vele hebben een lening afgesloten om een veilige haven te bekomen. Vele zagen hun duur verdiende centen en bijna-eigendommen in rook opgaan door de miskleunen van enkele bankiers. Dat sommige het niet meer zagen zitten en liever uit het leven stapte verbaasde me niets. Het was zelfs voorspelbaar. En er zullen er nog meer volgen. Helaas...

Voorspelbaar of niet, dat vind ik maar goedkoop om er dan, grof gezet, uit te stappen, omdat de financieele wereld aan het instorten is.
Er zijn wel ergere dingen in het leven, maar mensen vechten door, kijk naar de vogels in het veld, hebben die graanschuren vol met eten.
Nee en toch hebben ze een leven en komen nooit (bijna) te kort.
Je komt met niets, en gaat ook met niets, en meenemen is er ook niet bij
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:58

ZEELAND736 schreef:
Daar heb je weer zoiets Gerrit...
Joannie getuigt hier van haar zien...haar voelen...haar beleving van een stukje natuur...
Bovendien... gecreëerd door haar Schepper....
Dat ziet en voelt ze in de vogels....
Waarbij jij dan weer reageert...kBen ze liever kwijt dan rijk...ze poepen alles onder!!! Leer jij ze dat dan anders!!! Ze laten gewoon alles vallen waar het hun uitkomt...dat is immers hun natuur...
Dan welt er iets van dankbaarheid omhoog !!!!
Heerlijk is dat toch???
Ik kan daar ook iets van voelen...als ik in de natuur ben....
Als God voor de dieren zorgt...zou Hij dan niet voor ons zorgen???

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:55

ROADY558 schreef:
Ja maar dat loslaten is toch een heel proces.
Eerlijk worden, zonden belijden, en de Heilige GEest durven toelaten in de diepe pijn. Pas als er genezing plaatsvindt, kun je het verleden loslaten. Veel mensen worstelen zodoende hun leven lang met hun diepste angsten en pijnen, wat niet hoeft.

Jezus kwam om Leven te geven. Om Vrij te zijn. Vrij om lief te hebben, vrij om te dienen...

Natuurlijk is dat een heel proces, en niemand zegt dat het snel gaat, en net wat jezelf zet, eerlijk worden en je zonden belijden.
Maar vooral ook eerlijk tegenover je zelf zijn, maar pas als jezelf begint met loslaten, is al het begin van het proces.
Genezing kan pas plaats vinden, als jezelf de aanzet geeft, maar je mag wel vragen om kracht, die krijg je wel.
Een simpel voorbeeld, je bent een stugge roker, en je vraagt om genezing je wil stoppen, maar je steekt er telkens één op.
Dan zit je de komende tijd wel te vragen, en op een gegeven geef je de pijp aan Maarten, dan kan je klagen dat je niet wordt verhoord.
Maar uiteindelijk wil je zelf niet echt, je (moet) mag ten allen tijden wel zelf de knoop door hakken.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:36
BerichtOnderwerp: Haten doemdenkers Gods Liefde?

JANS221 schreef:
Toch denk ik dat er geen regels zijn die je moet handhaven. Er is meer dan moeten. Volgens mij is de bijbel wel duidelijk hoe God wil dat wij leven: liefhebben, God boven alles en je naaste als jezelf. Wie liefheeft heeft de wet vervuld. En Liefde moet niets, liefde is vrijwillig. Angst voor dood, hel en verdoemenis is meer gericht op het ontlopen van de straf, dan op het liefhebben. Door angst ga je niet automatisch liefhebben. En onze liefde voor God en onze naasten schiet hier vaak tekort, we leven inderdaad hier niet in het paradijs. Maar ook deze tekorten zijn gedragen door het offer van Christus.

Ben het wel met je eens dat er geen moeten is maar wel mogen, en men weet zelf wel wat kan en niet kan.
De wet als regel zien, van wat het beste is, en dat is voor elk mens weer anders (lijkt mij)
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:11

JOANNIE702 schreef:
God heeft geen kalme reis beloofd, wel een behouden aan komst.......!

Alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt, was geen gemakkelijke weg.
En ik denk zelf dat er meerdere kunnen zeggen!
Toch ben ik blij dat het mijn levens weg is, namelijk ik hou heel veel hemelse geschenken over!

Ik ben dankbaar als ik nu ziet hoe ik in het leven staat.
Het is ook groeien in het geloof, ook naar het leven die voor ons ligt, de behouden aan komst.

Als ik nu zoals vandaag, over de strand loop, in de sterke wind, de meeuwen die dapper proberen tegen de wind in te vliegen, kleine stukjes en ze staan weer op de grond, dapper rennend vooruit te komen, halverwege staan ze even stil en dan weer stukje vliegen! Niet elke meeuw kreeg dit voor elkaar en werddoor de wind weer stuk terug geblazen, en die meeuw ging weer met volle moed tegen aan...........!
En als ik zo naar kijk, dan denk ik, het lijkt wel of God tegen mij zegt, ga met nieuwe moed tegen aan.........jij kan het wel en Ik de Here zal jouw onder steunen.

Dit telt voor ieder, alleen jij zal die moed weer moeten hebben om door te kunnen gaan.

Gelukkig voelen begin bij jezelf, dat is de nieuwe moed...........!

Ja nou, van mij mogen die meeuwen best met de wind mee vliegen, ben ze liever kwijt dan rijk, ze poepen hier de boel onder.
En dat we hier geen kalme reis hebben, tja daar weet ik ook alles van, wel op een andere manier dan menig één hier, maar kalm is die zeker niet.
Maar als je als buiten staander, eens een keertje over forum zou fietsen, kan je knap depressief worden van wat er allemaal gezet wordt.

Wat ik zelf wel een mooie uitspraak vindt, waar het precies staat weet ik niet, maar dat het er staat wel, het oude is voorbij gegaan, en het nieuwe is gekomen.
En dan is het best wel triest, dat er nog zo in het verleden wordt geleefd, als je al van leven kunt spreken, laat toch los, het doet te veel af.
Niets is het zelfde, elke nieuwe toekomst is nieuw, als je het zelf maar doet, een ander heeft het te druk met zich zelf .
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:53

ROADY558 schreef:
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Ik ben het met je eens, maar het neemt niet weg dat er vanuit twee kanten op wordt gekeken.
Je mag wel uitkijken dat je niet, alles onder de mantel der liefde gaat vegen, de zonde is er nog steeds, we leven hier nu niet bepaald in het paradijs .
Wij vallen dan wel niet onder de wet, maar wel onder de genade, er zijn wel degelijk regels die je moet handhaven.
Net als beloven dat je anders zal gaan leven, en het vervolgens niet doet, en op oude voet (zondig leven) verder gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:38

PIETER619 schreef:
en toch doorgaan?

Volgens mij waren er al wat mensen een week door gegaan, en ga jij een week terug, dus gewoon door gaan kan eens een keer geen kwaad.
Daar kom je verder mee dan stil staan, ik krijg ook meer het gevoel bij Pieter zijn teksten stil te staan, dan wat er in Gods woord geschreven staat.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 11:26

ROADY558 schreef:
Ik schetste even de tegenstelling van de houding van iemand die "(s)preekt" over zijn geloof in Christus:
Doet hij dat met het vingertje wijzend, of doet hij dat vanuit zijn eigen levende liefdesrelatie met God. En aangezien de ogen de spiegels van de ziel zijn, zal een verstaander daar alles in kunnen teruglezen, wat iemand staat te (s)preken. Ogen liegen nooit.

Als je naar de meeste voorgangers predikanten of hoe je ze noemen wil, kijkt, menen ze allemaal vol overtuiging wat ze zeggen.
Wie in Jezus Christus gelooft leeft volgens de geest, en niet de wet, die is volbracht, maar er zijn wel degelijk leefregels.

Als je zo af en toe pendelt tussen alles wat Christus wil vertegenwoordigen, verschild dat nogal eens.
Ook als je naar de ogen kijkt, menen zij het allemaal, de één is zweverig, (volgens de ander) de ander verkondigd ook hel en verdoemenis.
En volgens mij is die er nog steeds, ook al is die overwonnen.
Een losbandig leven, wordt nog steeds veroordeeld, leven vanuit de genade wil niet zeggen dat wij ook alles mogen, er zijn nog steeds regels.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:38

ERIKA129 schreef:
Hebbie jeselluf weer een volkstuin aangeschaft??
Mooi dat houd jou tenminste van de straat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
beter dan een relatiebemiddelingsburo Smiley met dichtgeplakte mond

Precies, het zaaien in het bemiddeling gebeuren, gaat slecht, en oogsten is er al helemaal niet bij Huilende smiley, smiley in tranen
Op of in een volkstuintje gaat het mij stukken beter af Lachende smiley ik kan beter plantjes seksen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:33

PIETER619 schreef:
Ik neem aeen aanstooot als men door die teksten Jezus in een kwaad daglicht stelt. Hij is door de Vader gezonden en Hem gehoorzaam geweest, moet je voor de aardigheid toch die topics eens beter gaan lezen, het doet zwwar afbreuk aan Zijn Overwinning aan het kruis en vooral Zijn Opstanding, dyu saan Gods Liefde voor ons door de Kwaaie God te verkondigen.

Voor de zoveelste keer wij hebben de Bijbel gekregen om het Goede te leren, gelijk door mijn geplaatste tekst te lezen is. Er staan waarschuwingen in de Bijbel, maar leer van Jezus en wat de ware betekenis is van wat Hij heeft gedaan voor ons. Simpele vraag wat kan gaan er gebeuren al straks een ieder (staat beschreven bij Zijn terugkomst)) weet wie Jezus is door Zijn Geest? Doet men het zefde als die ene misdadiger waarvan Jezus zegt "heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn"?

Het heeft weinig zin er een welles nietes spelletje van te maken.
En het heft ook weinig zin,lappen met teksten uit de Bijbel te plaatsen, dan rest mij de vraag waarom?
Waarschijnlijk om je eigen gedachte kracht bij te zetten, het had korter gekund, hoofdstuk aanduiding, met verzen of onderwerpen.
Van mijzelf uitgaande, lees ik het niet, of ik neem er een greep uit.

Iedereen beleeft en gelooft op zijn eigen manier, en we moeten (mogen) elkaar in eigen overtuiging laten (respecteren) staat ook gewoon in de Bijbel.
Wij mogen/moeten wel elkaar vermanen/leren juist met Gods woord te leven, maar wij mogen elkaar niet veroordelen, of beleren, wel onderwijzen.
Maar we mogen niet Gods woord, (mis)gebruiken om ons eigen woord kracht bij te zetten, en dat gebeurd maar al te vaak.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 09:53

PIETER619 schreef:
Helaas zie jij het verschil niet. de meesten gebruiken de teksten om hun doemdenkerij kracht bij te zetten en vergeten helaas waar het werkelijk om draait, gelijk Jol aangeeft.

Ogenschijnlijk hou jij van herhalingen, die opmerking van die gene die je quote is van een week geleden, één opmerking.
Vervolgens zet je een heel stuk uit de Bijbel, die waarschijnlijk iedereen leest dan rest mij de vraag wat je daar mee wil zeggen, en bereiken.
Is het nu zo moeilijk, om eens te zetten wat je zelf wil, waar je heen wil, en wat je wilt zeggen?
Zonder de halve Bijbel te plaatsen, behalve wat zij zette, wat jij mooi vond?
Ik ben het wel met je eens dat er heel wat wordt gebruikt, om onderwerpen of eigen intentie kracht bij te zetten, maar daar hoef je zelf geen aanstoot aan te nemen.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 9 maart 2013, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:18

HANNAH810 schreef:
dat is nog niet zo'n slecht idee, toch, gerrit?
(er zijn gekkere dingen te doen.........)

Nee beslist niet.
Maar dat iemand een stelling in neemt, is goed, maar om vervolgens een hele pagina uit de Bijbel te plaatsen, is overdreven.
Terwijl er ergens anders op forum wordt verweten, dat iemand met teksten uit die zelfde Bijbel, iets zet, zonder een onderwerp te bespreken.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:33
BerichtOnderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden

Tja was ook geen lang leven beschoren........
Zeg nu zelf, dan zou je nergens bij horen.....
Eerlijk duurt het langst..........
Van eerlijk zijn de meeste het bangst.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 8 maart 2013, 22:33
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:22

Vandaag, de voorbereiding, vanaf morgen de arbeid Lachende smiley

En mezelf, lekker terug trekken, van de grote boze wereld..........
Op mijn nieuw verworven buiten....... met huisje........................
Hier en daar wat dicht spijkeren... beetje spitten... over een week
na de vorst, erpels poten......... en de rest zaaien.......................

Om me eigen vervolgens, af te sluiten, het hele jaar, zonder tv inter
net, telefoon en weet ik nog wat meer.
Lekker luisteren naar het gekwek van eendjes, en kwetterende vogels
amok makende meeuwen Boze smiley (kom je hier niet onderuit)
Om vervolgens voor me uit te staren, lekker denken, aan wat ik heb
en niet aan wat ik mis.

............... Knipoog smiley ...............
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:22
BerichtOnderwerp: Uitnodiging koningsmaal.

Paulus heeft heel veel geschreven, aanvaard elkaar, zoals Christus u heeft aanvaard, daar hoef je niets aan toe te voegen, laat staan af te houden.
En elkaar in de waarden laten, wij zijn geen gelijken, en iedereen beleeft het vaak anders Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 16:33

PIETER619 schreef:
Handelingen 17:28 , pracht stukje uit de Bijbel

24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat er leeft, hij die over hemel en aarde heerst, woont niet in door mensenhanden gemaakte tempels. 25 Hij laat zich ook niet bedienen door mensenhanden alsof er nog iets is dat hij nodig heeft, hij die zelf aan iedereen leven en adem en al het andere schenkt. 26 Uit één mens heeft hij de hele mensheid gemaakt, die hij over de hele aarde heeft verspreid; voor elk volk heeft hij een tijdperk vastgesteld en hij heeft de grenzen van hun woongebied bepaald. 27 Het was Gods bedoeling dat ze hem zouden zoeken en hem al tastend zouden kunnen vinden, aangezien hij van niemand van ons ver weg is. 28 Want in hem leven wij, bewegen wij en zijn wij. Of, zoals ook enkele van uw eigen dichters hebben gezegd: “Uit hem komen ook wij voort.” 29 Maar als wij dan uit God voortkomen, mogen we niet denken dat het goddelijke gelijk is aan een beeld van goud of zilver of steen, het werk van een ambachtsman, door mensen bedacht. 30 God slaat echter geen acht op de tijd waarin men hem niet kende, maar roept nu overal de mensen op om een nieuw leven te beginnen, 31 want hij heeft bepaald dat er een dag komt waarop hij een rechtvaardig oordeel over de mensheid zal laten vellen door een man die hij voor dat doel heeft aangewezen. Het bewijs dat het om deze man gaat, heeft hij geleverd door hem uit de dood te doen opstaan.’
32 Toen ze hoorden van een opstanding van de doden dreven sommigen daar de spot mee, terwijl anderen zeiden: ‘Daarover moet u ons een andere keer nog maar eens vertellen.’ 33 Zo vertrok Paulus uit hun midden. 34 Toch sloten enkelen zich bij hem aan en aanvaardden het geloof, onder wie ook een Areopagiet, Dionysius, een vrouw die Damaris heette en nog een aantal anderen.

De hele Bijbel is prachtig, en ik denk ook wel dat iedereen een Bijbel heeft los daar van heeft niet iedereen de zelfde druk.
De aanduiding waar iets staat is al genoeg, kan iedereen het zelf opzoeken, mocht daar behoefte aan zijn.
Als iedereen een citaat op forum gaat zetten, zonder een woord zelf ergens aan toe te voegen, kunnen we net zo goed naar de dicht bijzijnde kerk gaan, voor een Bijbel uurtje.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 10:55

Gevrijwaard........
De goede niet te na gesproken, maar CM bestaat nu een maal niet alleen uit weduwen(naren) of gescheiden personen, er zijn ook nooit gebonden mensen.
Jong en oud, van beide groepen, en er wordt vooral rekening gehouden met de eerste twee groepen, en dat mag ook wel, maar er is verdraaid weinig begrip voor de laatste groep.

Iedereen heeft recht om Gelukkig te zijn/worden, en het is dan ook fijn als je dat Gevoel mag delen .
Als je nooit Gebonden bent geweest, en zeker op cm, is het ook wel eens fijn, niet elke keer geconfronteerd te worden met kommer en kwel.
Ik Geloof ook wel dat een vrij persoon, daar ook wel eens van Gevrijwaard wil zijn.
Het leven is geen feessie, dat weet iedereen, maar je mag het wel proberen, het enig sinds mogelijk te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 10:36

ZEELAND736 schreef:
Ja, zwaar gewond zeker of vermindert toerekeningsvatbaar de sterke variant

Gerrit...jij was het die bovenstaande woorden neerzette...
Daar waren echter geen smiles of smoeltjes bij...
Jij was het die sprak over ""zwaar gewond""
Wat je daar dan precies mee bedoelde....weet ik ook niet...
Als jij dan bedoeld op het leven wat achter iemand ligt...

Juist daarom plaatste Joannie haar reactie...
En terecht een mooie reactie(vind ik)
Ieders leven heeft wonden...(denk ik)
Of dat nu door een overlijden...een scheiding...of iets anders is..
Juist in een nieuwe relatie is het dan zo mooi en zo fijn...als je daar SAMEN...weer een nieuw begin in MAG...en kan maken!!!

Ja...ik heb een relatie gehad met een ""gewonde""man...
Het was niet de persoon die daar hele dagen over liep te praten...
In dat ""gewond"" zijn....zijn we elkaar WEL tot steun geweest!!!!!

Een wond kan genezen...zal ook genezen...
Maar juist de aanraking...kan heel gevoelig zijn...
Maar in liefde...uit liefde...kan het goed komen...

Zieke smiley oh dus deze is een engeltje, zonder vleugeltjes en zonder harpje, vergeten zeker Gefrustreerde smiley zwaar gewond, en sterk verminderd toerekeningsvatbaar Coole smiley met zonnebril

Coole smiley met zonnebril maar je hebt ze ook met heldere glazen, die maar eens proberen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 10:08
BerichtOnderwerp: Wokken 9 maart!!!!

ERIKA129 schreef:
Leuk dat je meewilt maar moet even kijken wie er daar langs komt en das niet zo veel ben ik bang Twijfelende smiley

als je vanuit Duitsland zou komen Coole smiley met zonnebril kom je volgens mij langs Wageningen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 09:57

JOANNIE702 schreef:
En...........ben je dan minder om als je zwaar gewond bent?
Man of vrouw
Het gaat juist om respect voor elkaar geven.
De ene kan juist de andere helpen.
Heb elkander lief.
Voor elkaar zijn!
Elkaar helpen dragen.
Ondersteunen elkaar in gebed.
Niet elkaar afkraken.
Niet de vrouw afkraken
Ook niet de man afkraken.
Heb respect voor elkaar
........heb respect voor jezelf.....!

God is liefde..........................

Tussen de regels doorlezen...........
Als iemand serieus iets zet.............
Of als iemand met die smoeltjes iets zet Engeltje smiley

Je kan op elke slak zout leggen, maar is dat ook nodig?
Als ik iets zet, waar ook een vrolijke noot in zit, doe ik dat met smoeltjes
Is iets serieus, doe ik dat niet, gaat iets te veel op zemelen lijken, dan doe ik dat weer wel.

Wij zijn allemaal mensen met een eigen intentie en gedachte over bepaalde dingen, en niet het zelfde, gelukkig niet.
Wij hebben dan ook allemaal gerust niet het zelfde mee gemaakt, ook gelukkig niet, dan zou het leven saai, en waarschijnlijk ook uitzichtloos zijn, of worden.
Men hoeft dan ook niet, op elkaar te reageren, het mag, en soms kan je het beter niet doen.

Als er dan al iets op mijn pad zou komen, en ik maak daar een opmerking over met smoeltjes, bedoel ik dat NIET serieus.
Als iemand dan komt met zwaar gewonde mannen, zit ik daar niet op te wachten, en nee, die heb ik liever niet, tot helemaal niet.
Mijn pad kent vele wegen, maar die weg, gelukkig niet
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 19:35

ZEELAND736 schreef:
Ooit wel eens van zwaargewonde mannen gehoord???
Ze bestaan OOK hoor Gerrit...

Ik weet niet uit welk tijdperk jij komt Smiley die vol vragen zit maar als mannen ?! Kotsende smiley ben ik zo weg van CM Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 19:23

Ik vind het allemaal maar kul, en zoeken naar de weg van de minste weerstand, hoe moeilijk het voor sommigen ook is.
Dat ook jonge kinderen, tot zo,n daad moeten komen, zonder dat er vooraf, het was bekend, ook maar iets aan de wortel van die ellende gedaan is.
En nu, nu die kinderen niet meer onder ons zijn, gaat het onvermoeibaar verder.

De volwassenen, die tot zo,n beslissing komen, leggen de verantwoordelijkheid met zo,n hospitaal eigenlijk bij een ander neer.
Maar dat is een wereldse beslissing, die kennen waarschijnlijk niet, of willen het niet weten dat op welke geloofsovertuiging dan ook, iets anders is.
Volgens de Christelijke en Joodse beleving, mag het niet, en als een ander het doet, is het moord, wat je beweegredenen ook zijn.
Ik zou het bij een ander niet doen, en hoop ook wel dat ik zelf nooit voor die keuze kom te staan, wat ik een dier niet aan kan doen, toch zeker een mens ook niet.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 74 Volgende
Pagina 8 van 74