ChristianMatch

Forum

Berichten van JANE410
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANE410
Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 19:10
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ROADY558 schreef:
Vreemde reden om terug te gaan naar iemand waar je je helemaal niet op je gemak voelt....

Ja, vreemde reden, maar was ook niet serieus bedoeld natuurlijk. Maar een hele mooie inrichting is nooit weg kan je je daar op focussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 19:06
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

welkom terug Steentje en Beterschap
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 13:51
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Nou, ik was het niet van plan naar de tandarts Boze smiley , maar het moet wel Boze smiley

Kom ik ooit nog van die man af??????????

Ging voor het eerst naar een nieuwe en dan ben ik zooooo gespannen Geschokte, onthutste smiley maar het viel wel mee.

De stoel was appelgroen, mooie stoel dus ik ga volgende week maar terug voor behandeling
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 11:57
BerichtOnderwerp: Het weer

Al twee doden in Amsterdam door de storm, ze kwamen onder een boom terecht.

Hier valt het erg mee in Ede, je kan gewoon fietsen en de zon breekt ook steeds door Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 11:13
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop

HARALD940 schreef:
Thomas, hiervoor is de belijdenis waarbij je je eigen kinderdoop bevestigd, een nieuwe doop is enkel een herhaling, de belijdenis is juist jou bevestiging voor God wat je als kind het teken van de doop voor God ondergaan hebt.

Bedenk wel, de doop van Johannes was niet dezelfde doop, en de doop van Jezus was niet echt een doop, maar een reiniging ter inzegening voor het werk van Jezus. Pas daarna en na de verzoeking in de woestijn kon Jezus Zijn werk op aarde. Hij moest naast God ook in alles mens zijn, ook als hogepriester en profeet, Hij moest daarvoor ook als hogepriester en profeet volledig de Joodse wetten houden.

En voor de voor- en tegen-standen van kinderdoop en volwassendoop te onderzoeken, moet je eerst weten wat de reden is van de doop, waarom doen we het, waarom voeren we het uit. Het is een teken, en we maken een keuze, we hebben elk een eigen mening erover, maar gaat dat over de reden van de doop waarom we het doen?

Als de reden van de doop is om een verbond te sluiten met God, dan moet dat het uitgangspunt zijn van de discussie, al het andere is daaraan ondergeschikt.

Met de doop maken wij een verbond met God, maar met de doop maakt God ook een verbond met ons individueel, stuk voor stuk, kind voor kind, volwassene voor volwassene. elke keer, elke doop, hetzelfde verbond voor elke mens.
En bij het maken van het verbond is God de initiator, niet de mens, God komt eerst naar de mens, en dan de mens naar God.
Als het verbond het belangrijkste is, is dan al de manier waarop de doop word uitgevoerd voor God belangrijk? Maakt het God uit of er voor het teken van het verbond 1 druppel, of 100 liter gebruikt word? Ik denk het niet, het gaat God om het verbond wat gesloten word, dat is voor Hem het belangrijkste. Want als de manier waarop er al toe doet, waarom vroeg God dan bij de besnijdenis maar om zo'n kleine ingreep bij de man(baby), bij een besnijdenis vloeit er nauwelijks bloed, terwijl onder de wet van God eigenlijk het kind ter dood gebracht had moeten worden vanwege zijn zondige aard, vond God een klein bloedoffer voldoende voor het verbond met Hem.
Gelijk ook op de grote verzoendag waarop het doden en leegbloeden van 1 dier voldoende bloed was voor het hele volk (rund voor het priestergeslacht, de geit voor het volk), het bloed werd ook door de hogepriester besprenkeld op de ark.

En ook de kinderen horen bij Gods verbond, Petrus zegt dat ook in Hand 2:38, 39

God wil ook de kinderen graag in Zijn verbond hebben, als God dat wil, wie zijn wij dan om Hem tegen te gaan. God heeft ze onder het oude verbond er ook onder het verbond gebracht, en ook die kinderen waren niet in staat om zelf ja te zeggen, net als de kinderen die gedoopt worden. Toch liet God dat toen toe, en Hij liet het niet alleen toe, hij schreef het zelf het volk voor, Hij gebood het hun om de kinderen te besnijden op de 8e dag. Het moest, het was verplicht.
Zou God dan onder het nieuwe verbond daarmee gaan breken? Niet als hele gezinnen in het nieuwe testament gedoopt worden, er staat dan niet expliciet bij dat kinderen wel of niet gedoopt werden, maar een heel gezin bestaat uit meer dan volwassenen.
Maar een kind weet nog niks, daarom staan ook de ouders met hun eigen verbond met God zelf garant voor de opvoeding in geloof van het kind door de ouders, zodat het later wanneer het kind volwassen is geworden zelf dat verbond wat God met het kind gemaakt heeft samen met de ouders van het kind, zelf voor God het verbond tussen God en hem/haar kan bekrachtigen met zijn/haar eigen woord.

Mooi geschreven Harald en vooral de zin dat God naar ons toekomt en niet andersom
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 11:05
BerichtOnderwerp: Het weer

SHANITA130 schreef:
Ja, daar moet je altijd mee uitkijken met die stiltes voor de storm, bij elke stilte op je hoede zijn, zeg maar.

S. Gaat nog ff op de bank met het dekbed, *grieperig* en keelpijn, nog een Zegen dat dat dus kan, heerlijk op de bank.....

Fijne dag iedereen!

Nou blijf dan maar lekker op de bank Shanita, kan je ook niet wegwaaien zoals je hierboven beschreef en beterschap
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:17
BerichtOnderwerp: kreet van de week

[quote=ROADY558Conclusie: we moeten onze gedachten en woorden zorgvuldig uitkiezen.
Als we daarin volhouden, zal God ons uiteindelijk bevrijden van een hoop negatieve zooi die we meezeulen.[/quote]

Mooi gesproken Roady, ik herken dat maar al te goed dat negatieve dat zo kan overheersen.

Die negatieve zooi wil ik ook graag vanaf. Ik doe me best om daarin te volharden Knipoog smiley Geloven is geweldig mooi maar het is ook best hard werken
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:12

Ja, eerlijk gezegd heb ik er ook wel moeite mee hoor. Zit met een best groot probleem zelf en dan kost het me soms zo`n moeite om te danken.

Ik probeer het dan wel, maar met het gevoel van meen ik het nu ook?

Dan hoop ik maar dat God dat begrijpt

Ja als gelovige worstel je toch heel wat af, maar er is altijd HOOP en God heeft alles in zijn hand. Die troost daar kan ik dan weer mee verder
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 oktober 2013, 13:04
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/iDfM-t3Vv0k

Zullen we ruilen, jouw onrust voor mijn vrede
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 27 oktober 2013, 11:28

Het leven van een mens klaart op wanneer hij leert om voor de kleinste dingen te danken
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 10:14
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?

ROELANDE345 schreef:
Als ie me geweldig mooi vind ook al heb ik net toevallig een rood oog en kringen onder de ogen of een paar kilo te veel of wat dan ook

Ja, dan is het echte liefde Roelande Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 22:36
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd om kracht en sterkte

NATASCHA642 schreef:
Ik vraag het niet voor mezelf alleen ook voor mijn moeder die in het ziekenhuis ligt en maandag heel belangrijk onderzoek krijgt.

Wil haar nog niet kwijt, kan niet zonder haar hou onwijs veel van haar
Daarom vraag ik gebed om kracht en sterkte.

Wens je heel veel sterkte Natascha en zal voor jou en je moeder bidden

Gods zegen voor jullie beide
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 oktober 2013, 16:28
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?

Als hij voldoende aandacht schenkt aan een vrouw, er verzorgt uitziet, lekker ruikt en af en toe een complimentje geeft Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 22:56
BerichtOnderwerp: Terug van weggeweest.......

PETRA373 schreef:
Ach Jane, effe geen zin meer in mannen, maar aangezien het uit is, kon ik wel weer foto op cm van me zetten,
Duh ik en mannen. Gefrustreerde smiley Volgens mij kan ik beter gewoon accepteren dat ik alleen ben, met cola en chocolade, sigaretten.... En piama aan op bank met dipje.... Tot ik ha ha ach wie weet, binnenkort huis vol mannen die een nieuw dak gaan maken.
Mannen, ze zijn soms zo leuk, maar kunnen ook vreselijk Woedende smiley Boze smiley Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Toch, voornemen, hier blijven voor gezelligheid, enzo
Accepteren, oke ik heb geen leuke vriend en vind mischien ook niet meer.
Blij zijn dat ik alleen ben, das beter dan met sukkel die je niet waard is
Heel fles cola opdrinken met rietje, nog een sigret roken en morgen weer verder gaan in me eentje.....
Me niet pijnigen met dingen als ligt het aan mij
Smiley die vol vragen zit
Duh ben best leuk.... Voor degene die bij me past.... En ik maar niet tegen kom....

Ja Petra het valt niet mee om de juiste (die bij je past) tegen te komen. En de jaren tellen door. Ik denk ook vaak ik blijf lekker alleen, nouja zo leuk is dat ook weer niet. Ja blijft lastig hoor.

En dan is het wel leuk dat er zo`n forum is hè, dat je dingen kan delen en je hart luchten enz.

Maar je moet nu wel weer een teleurstelling verwerken en je huis wat nog gerepareerd moet worden.

Ik hoop dat je er snel overheen mag komen Petra, wens je Gods kracht en zegen hierbij

Lieve groet,Jane
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 21:25

PETRA373 schreef:
mwhaaa, ben alweer vrijgezel, hij was het toch niet Twijfelende smiley

Ooooooh dat is jammer Petra. Je hebt een leuke nieuwe foto, dus nieuwe kansen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 16:03

THOMAS968 schreef:
Wees vandaag gelukkig, want
je weet niet wat er morgen op je wacht.
Neem een karaf wijn, ga zitten in het licht
van de maan en drink, en zeg tegen jezelf dat
die maan je morgen misschien
tevergeefs zal zoeken.

Hoe armzalig, een hart,
dat niet weet te beminnen, dat niet dronken
van liefde kan zijn. Als je niet verliefd bent,
hoe kan je dan genieten van het verblindende licht van
de zon en van het zachte schijnsel
van de maan?

Onze dagen
gaan even snel voorbij als
het water van de rivier of de wind van de woestijn.
Maar er zijn twee dagen, die me onverschillig laten:
de dag van gisteren en
de dag van morgen.

Omar Khayyam.

Mooi Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 09:38
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

ANTA961 schreef:
ik heb deze wel eens eerder gezien, en op de een of andere manier raakt het me zo dat ik er steeds bij zit te snotteren...

Ik zag dit filmpje voor het eerst en hield het ook niet droog Anta.

En Zeeland dit mooie nummer erbij waar je inderdaad zo mee getroost en bemoedigd kan worden
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 19:21
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

http://vimeo.com/65287470

Het gaat om het filmpje, na enkele minuten

Haal ik de eindsprint wel?

Laatst aangepast door
JANE410
op dinsdag 22 oktober 2013, 19:21
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:33
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop

FRANK363 schreef:
De doop staat beschreven en word beoefend door Jezus. Waar zie je in de bijbel dat Jezus bemoedigt om kinderdoop te doen? Waar zie je in de bijbel een persoon belijdenis doen? Dit is een punt wat ''verzonnen'' is door een gemeente, aangezien kinderkoop ook werd toegepast. Ik vind, hoe hard dit ook kan klinken, niet helemaal juist. Je eigen regels maken, je eigen perspectief op alles vinden en toepassen. Je hebt God en de bijbel als leidraad, niet je eigen hersens als het gaat om de kerk.
Dopen is meer dan een symbool.

Je hebt gelijk dat het niet in de bijbel staat Frank. Toen ik belijdenis deed voelde ik God zo dichtbij, zo aanwezig. God denkt zoveel groter dan wij, m.i. denkt God niet zo bekrompen als dat wij vaak doen en vind Hij het gewoon goed als je bewust een keuze voor hem maakt
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 19:12
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!

ROELANDE345 schreef:
ja heel herkenbaar; Ik heb eens een poosje de Geest uitgedaagd om als Hij het dan zo belangrijk vond dat ik stille tijd hield hij me maar elke morgen op tijd wakker moest maken. Wat promt ook gebeurde. elke morgen werd ik ongeveer een half uur voor dat ik op moest staan wakker. Mooi op tijd om stille tijd te houden en geen wekker meer nodig Lachende smiley

Nou mooi geregeld toch Roelande.

Cortazar schreef in het topic: heeft bidden zin?:

Als je iets vraagt aan God, moet je er rekening mee houden dat het gebeurt Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 21 oktober 2013, 13:21
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 15:12
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

PIETER619 schreef:
Deze morgen even klein gemaakt door aanwezigheid van iets moois in mijn hart.
Wat is het mooi en voorrecht om lid te zijn van een gemeente en er mede christenen zijn die voor je klaar staan. Help is on the way en dus een gemeend GOD ZIJ DANK, dat is toch om gewoon super blij bij te zijn.

Geweldig dat je je zo gedragen mag voelen in je gemeente Pieter Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 10:37

ROADY558 schreef:
Die hebben zeker allemaal een partner gevonden ...

Ha, 700 die een partner hebben gevonden, dat is te mooi om waar te zijn Roady.

Ik denk dat er vele zijn die ook eens op een andere datingsite gaan kijken. En de mensen die nu iemand gevonden hebben zoals Petra, Klus en Shanita die blijven gezellig wel hier Lachende smiley voorlopig dan
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 14:32
BerichtOnderwerp: Mag de zorg nog zorg heten?

dit gaat niet helemaal over de zorg, maar ik snap niet waarom het zo ging in het ziekenhuis.

Ik had een vrijwilligers baantje in het ziekenhuis aan de informatie balie. De hele week werd dit ingevuld door vrijwilligers al zo`n tien jaar lang.

Er is nu een nieuwe vleugel bij het ziekenhuis gebouwd en de hal is vernieuwd met een nieuwe grotere balie. Met al deze veranderingen zijn wij als vrijwilligers overbodig geworden. Ze nemen er nu betaalde krachten voor Woedende smiley
Omgekeerde wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 12:58
BerichtOnderwerp: De les van de adelaar

JANE866 schreef:
Het beeld van de adelaar blijft me boeien. Is realistisch en waardevol he.

Ja, schitterend beeld van de adelaar, bedankt naamgenoot Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 28 oktober 2013, 11:08
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 23:25

ROADY558 schreef:
Ik denk dat mensen die ergens naar toe gaan, met een bepaalde nederige houding daarheen gaan. En dat maakt de sfeer zo prettig. Daarbij is iedereen er even uit, dus er is ook geen sprake van haast of gejaagdheid.

Als genoeg mensen de noodzaak van nederigheid gaan inzien, dan krijgt God steeds meer ruimte. Een blijvend gebedspunt voor mezelf en m'n omgeving...

Ja, dat is waar, nederigheid dan zouden we meer tot elkaar kunnen komen. En zeker iets om met z`n allen voor te bidden
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 20:52
BerichtOnderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..

PIETER619 schreef:
http://www.eo.nl/beam/geloven/item/god-waarom-geneest-u-mijn-moeder-niet/

Mooie getuigenis ook aangaande zichtbare genezingen.

Mooi getuigenis Pieter.

Als er geen genezing komt, dat je dan wel die rust mag vinden zoals deze jongen en vertrouwen in God, dat is ook heel waardevol.

Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 14 oktober 2013, 20:53
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:26

Er is eens een dag van èènheid georganiseerd door o.a. Wilkin vd Kamp op het maliveld in Den Haag.

De opkomst viel dacht ik wat tegen helaas. De wil is er dus wel bij sommige gemeenten.

En bij de conferentie`s komen mensen uit allerlei kerkstromingen, tot aan gereformeerde gemeente toe. Dan is er wel een èènheid. In het klein kan het dus wel, nu nog in het groot

Maar hoe Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 11:32
BerichtOnderwerp: De les van de adelaar

Heel speciaal bezoek

Vanmorgen kreeg ik bezoek van een vriend. Hij kwam vroeg, ging bij me zitten en sprak een tijdje over hoe het zo ging in mijn leven.

Nadat hij zorgvuldig en invoelend had geluisterd naar alles wat ik te zeggen had, stond hij op, liep naar me toe, boog voorover en hield me een tijdje teder vast .

Nadat hij me had verzekerd dat alles goed zou komen en precies passend voor mij,
vroeg hij of ik iemand kende die een bezoekje van hem kon gebruiken en ik dacht meteen aan jou.

Ik gaf Hem jouw naam en hij wist waar je woonde.

En na nog een verzekerende omhelzing, dankte hij me en liep ik met hem mee naar de voordeur Hij moet nu ongeveer bij jou zijn aangekomen
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 14:16

SHANITA130 schreef:
Kreet:

Bij een beginnende relatie heb je haast geen tijd voor te internetten.
Zeker als je ook nog es samen vakantie hebt. Lachende smiley

Groetjes en Zegens!

Ja, begrijpelijk, goeie vakantie verder

Groetjes terug en Zegens Lachende smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 13 oktober 2013, 14:20
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410 (71)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 14:09