Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:46
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
[quote=INEZ910]
M'n complimenten dat je zo op je gewicht blijft, al ben je de 40 gepasseerd.
Ik ben jaloers op je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:12
Onderwerp: Nieuwe knop: dit is niet okee
|
|
|
Jullie reacties zijn okee hoor! Ik zal geen klacht indienen.
Ik begrijp overigens je moeite, Chat. Voor mij heeft zo'n knop geen toegevoegde waarde. Ik denk dat de drempel te laag kan worden, om een klacht in te dienen. Het indrukken van zo'n knop is zo gebeurd, in emotie reageren mensen vaak sneller. En de vraag is of je met zo'n klacht iets kunt. Als iemand vaak reageert, zal CM toch ook wel nadenken!? Het zegt denk ik meer over de persoon die vaak klaagt, dan over degene die een reactie plaatst op het forum. Natuurlijk kan het een keer voorkomen dat iets over de grens gaat, maar dan is er de mogelijkheid om via contact een klacht in te dienen. Bevorder je ook niet het (ver)oordelen met zo'n knop? Met een opmerking als 'deze reactie is niet okee', ga je wel uit van het negatieve. Je gaat, of je het nu wilt of niet, bewust of onbewust iedere reactie (en de persoon?) beoordelen. 'k Vind dat ook jammer van m'n energie. De meeste reacties op het forum vind ik okee, een enkele keer niet. Dus bij deze, een compliment voor (bijna) iedereen!
Ook ik heb het idee, dat sommigen gauw op hun teentjes getrapt zijn. Een verschil van mening uitpraten, heeft volgens mij niks met oordelen te maken. En sommigen maken dit er helaas wel van. Ik herken wat Thomas zegt over dat 'zwaar beledigd kunnen voelen', ook ik heb dat een keer (niet vaak gelukkig ) gehad. Maar inderdaad, het kan ook iets zeggen over de tegenpartij. Ik heb nu besloten om niet meer op een reactie van die persoon in te gaan.
Maar prima, dat CM het uit wil proberen. Wie weet heeft het voordelen, die ik nu nog niet zie. Ze zullen het wat drukker krijgen, vermoed ik.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 2 februari 2010, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 17:23
Onderwerp: De rijke en de arme man
|
|
|
PIETER649 schreef: | MIJNS INZIENS wil God juist dat wij ook in dit leven een reserve hebben... Denk maar aan Jozef die van de farao opdracht kreeg hetgeen overbleef van de 7 vette jaren, op te slaan voor de 7 magere jaren Ze hadden dus een TROOST in de voorraadschuren. Deze TROOST is door God zelf gestuurd dmv de droom van de farao. Een ander voorbeeld is dat van de wijze en de dwaze maagden. De wijze maagden hadden TROOST in hun reserveflesjes. Nou ging die gelijkenis uiteraard over het bereid zijn voor de komst van de Koning, God zelf dus, maar door juist dit voorbeeld geeft Jezus aan dat een reserve eerder verstandig dan onbijbels is. |
Zo heb ik het nog niet bekeken. Pieter. Maar je hebt gelijk, sparen is volgens mij heel bijbels. Waarbij we natuurlijk de opdracht houden, om ook andere mensen te helpen. Juist door te sparen, kun je - wellicht op een later tijdstip - een ander helpen. Jozef verzamelde het koren niet alleen voor zichzelf, maar deelde het later ook met anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:32
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | 1. Pred 3,1 Voor alles wat gebeurt is er een uur, een tijd voor alles wat er is onder de hemel. 2. Pred 3,17 Ik zei tegen mezelf: God zal zowel de rechtvaardigen als de goddelozen aan zijn oordeel onderwerpen, want er is bij hem voor alles wat gebeurt en voor elke daad een tijd en een plaats. 3. Pred 8,6 voor alles wat gebeurt is er een juiste tijd. Een zware last is dat, voor ieder mens. Het is een kwade zaak, Welke van de 3 bedoel je ?? |
Pff....daar moet ik een nachtje over slapen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 19:15
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
Mijn streefgewicht mag iedereen weten, dat is namelijk 65 kg. Maar m'n gewicht hou ik liever voor mezelf.
Henkeman, veel succes met afvallen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 17:33
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Geniet maar lekker van je vrije woensdag Marijan, heb je wel VERDIENT En je hebt vast nog meer talenten, die je dan zou kunnen ontplooien |
Super dat je het me zo gunt, Cross!
Ik zou dan m'n uitslaap/winkel/wandel en vul-maar-in talent wat meer kunnen ontplooien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 23:02
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Goed zo......geniet er maar van! Je mag er God ten slotte voor danken dat Hij je met een dergelijke fijne baan heeft gezegend! |
Doe ik zeker! Maar ook lekker, om over 3 weken weer vakantie te hebben.
Voor alles is een tijd. Waar staat dat ook al weer in de Bijbel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 22:52
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Jezus zei, werkt niet om de spijs die vergaat, maar om de spijs die eeuwig blijft.
En ja....waarom neem jij eigenlijk zo'n stressvolle job dan? Dat is je eigen keuze, toch??? |
Ik dacht dat ik m'n talenten moest gebruiken? En daar hoort soms stress bij. Maar ik ben superblij met m'n baan hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 22:42
|
|
|
HENK710 schreef: | Inderdaad...Foei Marijan, zomaar een talent onder de grond stoppen. En dan zeker niet meer in het zweet des aanschijns werken....Foei! |
En ik maar zweten en zorgen voor de armen, de rest geniet van z'n vele vrije tijd! Is niet eerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 22:31
|
|
|
HENK710 schreef: | Denk toch dat je dat dan weer anders moet zien Marijan Alles weggeven is het devies en dan op de knieën en smeken om voorziening in wat je nodig hebt en zie het zal je geschonken worden ...anders heb je toch iets fout gedaan |
Aha.... maar wat heeft het dan eigenlijk voor zin om een stressvolle en goedbetaalde baan te nemen? Gelukkig geniet ik ook wel van m'n werk en heb ik dit vak niet voor 't geld gekozen. Dat salaris is een mooie bijkomstigheid. Is ook nog van jullie belastingcenten. Maar wacht, ik zou natuurlijk minder kunnen gaan werken. Lijkt me heerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 22:04
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik ben inderdaad niet rijk. Ik moet echt op de kleintjes letten hoor Marijan....en behoor je tot de rijken als je je rekeningen kunt betalen? Vreemde opmerking vind ik dat. Hoe bedoel je dat?
Ik zeg niet, dat je alles aan de armen moet geven....dat zegt Jezus Christus....niet ik, waarom zeg je Hem dat dan niet???
Ik probeer slechts de woorden van de Heer recht te doen.......of moet ik iedere misinterpretatie van wie dan ook accepteren? Heb ik geen zin in.
Van mijn part zwelgen mensen rond in het geld, moeten ze allemaal zelf weten, maar Jezus heeft andere dingen gezegd en dat lees ik. |
Doordat je jezelf tot de 'niet rijken' rekent, krijg ik het gevoel dat je jezelf beter voelt. Verder krijg ik het gevoel dat ik me schuldig moet voelen, omdat ik een goed salaris verdien. Mensen vergeten wel eens, dat daar ook hard voor gewerkt moet worden. Dat is ook gebruik maken van je talenten! Verder wordt de indruk gewekt dat je al je geld weg moet geven, maar ik denk dat je - rijk of arm - ook de plicht hebt om eerst je rekeningen te betalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 21:15
|
|
|
HENK710 schreef: | @Sola
Die armen staat volgens mij nog wat bij als je kijkt in andere evangeliën, namelijk "armen van geest". En de rijken geeft hij in de door jou aangehaalde tekst enkel een waarschuwing. Hij laat aan hen in dit vers zelfs beide kanten van de mogelijke medaille zien. Zo wil hij de mensen erop wijzen dat het er vooral om gaat hoe je met je rijkdom, je bezittingen omgaat. Dat is de levensles die God ons de hele Bijbel door leert. Dat betekent dus niet de automatische conclusie (rijk=verdoemd)+(arm=gered), zoals jij deze wil doen voorkomen. |
Hier sluit ik me helemaal bij aan, net als bij de woorden van Chatuliem. Ik krijg ook het gevoel dat Sola aanstuurt op een conclusie, die ik nergens in de Bijbel kan vinden.
En Sola, reken jij jezelf tot de armen dan? Ik denk dat het grootste deel van de Nederlanders zich tot de rijken zou moeten rekenen. Makkelijk gezegd dat je alles aan de armen moet geven, maar je moet toch ook je rekeningen betalen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 22:26
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Volgens mij heeft het er mee te maken of je een profiel wel of niet hebt bekeken. Nog niet bekeken, dan een streepje. Wel bekeken, dan geen streepje. |
Tjonge, weer wat geleerd! Dat groene streepje is me dus echt nog nooit opgevallen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 21:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik veel moeite hoe hier omgegaan wordt met Gods Woord. Ik heb aangegeven hoe deze gelijkenis moet worden bekeken. De interpretatie die op dit moment de boventoon voert is m.i.onjuist. Het gaat niet om rijk of arm. Het gaat om mensen met of zonder aanzien. God kijkt niet naar de status die je onder mensen hebt, maar of je je hart bij Hem hebt. |
Zo denk ik er ook over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 19:16
|
|
|
Over wie hebben we het hier eigenlijk? Wie is rijk en wie is arm? Het lijkt mij niet de bedoeling, om elkaar een schuldgevoel aan te praten. Er zijn mensen die heel hard werken, waardoor ze behoorlijk veel verdienen. Daar mogen ze wat mij betreft dan ook van genieten. Afgunst is ook iets, wat niet bij een christen pas. Het probleem is niet zozeer het geld, maar de manier waarop je er mee omgaat.
Op internet vond ik het volgende stukje over geld:
Verkeerde ideeën over geld. Wat zijn verkeerde gedachten over geld? 1. De stelling dat armoede gelijk is aan een geestelijke gezindheid is verkeerd. Deugd is niet gelegen in armoede op zichzelf. Er zijn oneerlijke armen net zoals er oneerlijke rijken zijn. God veroordeelt het misbruik van geld, niet het geld op zichzelf. Romeinen 12:5-8 heeft het over de gave van het geven. Als er een gave is van het geven, is er ook een gave van het vergaren. 2. Geld maakt niet gelukkig. Beveel de rijken in de tegenwoordige eeuw niet hoogmoedig te zijn en hun hoop niet gevestigd te hebben op de onzekerheid van de rijkdom, maar op God die ons rijkelijk geeft om te genieten (1 Tim. 6:17). 3. "Rijk zijn is zonde" is een onjuiste stelling. God zegent mensen met grote rijkdommen als iemand de juiste houding heeft. Zie ook Psalm 8:7. 4. Geld is de bron van alle kwaad, is geen tekst die uit de bijbel komt. Geldzucht is de bron van alle kwaad (1 Tim. 6:10). Zie ook het verhaal van de rijke jongeling uit Lukas 18:18-24). De jongeling hield zich aan alle uiterlijke geboden, maar zijn houding was niet in orde. God wil dat we ons geld op de manier gebruiken zoals Hij dat wil. Of we nu veel of weinig geld hebben. Hoe is onze houding? Daar gaat het ook over in de gelijkenis van de talenten in Matth. 25:14-30). 1. God zal ons niet méér toevertrouwen dan in ons vermogen ligt, en niet meer dan dat. 2. God is eigenaar en heeft het recht om terug te eisen datgene wat hij ons heeft gegeven. 3. God heeft een hekel aan luiheid en verlangt van ons een goed beheer van geld.
Via de volgende link kun je nog veel meer lezen. http://www.eo.nl/werkindekerk/geldengoed/7246662/page/Hoe_gaan_christenen_met_geld_om__1_/articles/article.esp?article=7246820
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 16:46
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ijzersterke tekst van Willem Vermandere en Herman van Veen is gewoon de beste he.
http://www.youtube.com/watch?v=NtbETP58gnU&feature=related
Thomas |
Wat een supermooie tekst! Ik kende dit lied nog niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 19:01
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
PIETER649 schreef: | het gaat weer flink off-topic |
Oeps, sorry...
Maar nog heel even hoor Pieter, ik zie dat de teller op 192 blijft staan. Als je eenmaal in een topic gereageerd hebt, gaat de teller in dat topic niet verder. Vreemd zeg!
Maar nu weer terug naar het stappen in Groningen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 27 januari 2010, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 17:27
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | SARIJS794 schreef: Wat is met de puntjes Crossroad?
.. ik wou 100 postings hebben op het forum |
Aha, vandaar... Je zit er dik overheen nu, maar van sommige mensen hier kun je het echt niet winnen hoor.
Ik ga richting de 200, hmm.....of ik daar trots op ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 11:37
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Hey Rell, alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
Groetjes, Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 11:06
|
|
|
SARIJS794 schreef: | Wat is met de puntjes Crossroad? |
Dat maakt mij ook wel nieuwsgierig.
Bedankt voor de verdere info over het peerd van Ome Loeks! Kan een goede reden zijn, om mee te gaan stappen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 27 januari 2010, 11:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 20:06
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een hele dikke knuffel voor alle "LIEVE" mensen op cm De rest krijgt een klein knufje |
Thanks Robbedoes, of ik nu een dikke knuffel of een klein knufje krijg. Tel je zegeningen hè.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 25 januari 2010, 20:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:06
|
|
|
SARIJS794 schreef: | Het Peerd van Ome Loeks. Doet dat nog wat? |
Is dat een beroemd paard ofzo
Ik ken wel het paard van de waard in Bolsward.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 16:58
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Sola, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen in je nieuwe levensjaar!
Groetjes, Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:08
Onderwerp: Spreuken 31 vrouw
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er was een discussie over 'Man en vrouw hoe zit het nu eigenlijk'. Eigenlijk hoort deze discussie daar thuis want er staat meer in de Bijbel over dit onderwerp. Mannen hebben bijbels gezien meer verplichtingen dan vrouwen hoor, als die hun man respecteren zijn ze al een heel eind...
Thomas |
Dat is een opluchting. 'k Zal het topic nog eens opzoeken, misschien dat ik dan weer moed krijg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | chatuliem, bert en crossroad |
Dat moet toch voldoende zijn, Lien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | Veel vrouwen gaan na lezen dezes begrijpen waarom hun man hen heeft verlaten |
Het kan je er ook van weerhouden om een huwelijk in te stappen. Niet echt bemoedigend, zo'n bijbelgedeelte. Of eh....zeg ik nu iets ergs?
Bestaat er over mannen ook zo'n bijbelgedeelte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:00
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Een lastig gedeelte. Ik sluit me aan bij Leanne, beslist niet hopeloos gedateerd, maar goed bruikbaar. Een doel om na te streven, maar herkenbaar... hmmm....zou meer moeten zijn misschien...
Ik vond dit stukje op internet als uitleg:
Zonder de eerste betekenis aan de kant te willen zetten, die symbolische betekenis spreekt me wel aan. Zowel voor vrouwen als mannen geldt dat geloven in de Heere perspectief geeft. Dát perspectief maakt denk ik dat je echt wijs en sterk kunt zijn. Niet vanuit jezelf, maar door de kracht van de Geest die in je werkt. |
Een mooie uitleg en aanvulling, Liesbeth.
|
|
Naar boven |
|
|