Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:43
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Zo en vandaag zijn al de dames aan de ramadan Er wordt in iedergeval niet gegeten | Weer zo,n dag of allemaal aan de montee jak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 11:54
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als we toch zulke kniesoren zijn:
aleenstaand met 1hond. aleenstaand met 1hond en 2 katten.
|
Of Kater met eigenwijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 11:52
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb meer het idee dat je het anders opvat dan dat Chatuliem het bedoelt........... |
Dat is vaak zo, maar het ligt hem meer in de opvatting
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 09:50
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Beetje ongenuanceerd op een mooi type man af te knappen, vind ik.
Die heb je wel alleen, denk ik. Waarom? Als tie van je houdt?
Het uiterlijk bepaald wel de allereerste indruk, maar als de mooie man ook lief is....eerlijk, integer enzovoort...
Nou kijk ik niet echt naar uiterlijk, kan je je in vergissen.
Ik ken een man, nog van mijn 'Amsterdam-tijd', nou die was lélijk. Toen ik hem voor de eerste keer zag, dacht ik letterlijk van wát een lelijke man. Maar ja, die man had, bleek later, wel zo'n tof karakter, dat ik hem zelfs na een tijd heel erg knap begon te vinden...Kan je nagaan.....En zijn toffe karakter zagen ook andere meiden/vrouwen....dus zou je ook kans lopen dat je 'm niet alleen hebt.
Ik heb een vriendin, die is zó knap, écht heel knap. Mannen willen een relatie met haar, niet omdat ze van haar houden, neehee, om met haar te lopen pronken, zo van kijk es wat ík aan de haak heb geslagen. Daar heeft zij het best moeilijk mee.
Hier laat ik het even bij. |
Maak haar ook lid van cm, lijkt mij een mooie aanvulling op het geheel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 22:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je schijnt nog steeds niet te snappen wat ik wil zeggen. Lees mijn andere bijdrage eens verder dan alleen het eerste zinnetje. |
Ik lees altijd alles wat je schrijft, en wij zijn het dus niet eens in deze. Ik ga er dus verders niet op in, dan alleen wat ik tot nu toe gezegt heb. Prettige afsuiting van het weekend morgen, en een goede zondag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gelukkig ben ik in een positie dat ik het ze mag vragen Gerrit. Maar het gaat er niet om wie het vraagt, het gaat meer om de vraag of je het zelf wel weet. En nog belangrijker, doe je er wat aan? |
Chat, maar wie heeft u die positie gegeven dan? Voorals nog geef u zelf te kennen, als je vraagt, waarin zondig je dan? Krijg je eigenlijk geen antwoord. Dus vind ik niet dat u die positie heeft gekregen. Als ik mijn zonden beleid, doe ik dat ook niet tegenover, bv dominee, of kerkenraad of tegen iets wat hier op aarde is, dan alleen tegenover God. In mijn optiek verdiend geen mens die positie. De Roomse kerk kent die biegtvaders wel, maar ik nog gij zijt Rooms.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat nog verder Wmijn, want de term: "ik zondig altijd" is een lege term. Als je aan de mensen vraagt, waarin zondig je dan, krijg je eigenlijk geen antwoord. Als je stelt, je kunt bevrijd worden van zonde, kijkt men je ongelovig aan. Het zondebesef wordt eigenlijk nooit geconcretiseerd. |
Neem me niet kwalijk chat, maar als je al zo,n vraag stelt aan mensen, wie denk jij dan dat je bent? Dat een ander jou tekst en verantwoording af gaat leggen, over wat hij zo al verkeerd heeft gedaan (zondes)in zijn leven. Als iemand al tegen jou zegt, ik ben een zondaar, is dat genoeg. Ook jij staat niet tussen God en een mens, je mag hem raad geven zonder te weten wat zijn/haar zonde is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 16:47
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Nou of gewoon roomijs met gesmolten chocolade met sinaasappelstukjes |
Met dit weer doe mij maar gesmolten ijs, met warme chocolade
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 16:44
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Krijg opeen s zo het gevoel dat jullie van een heel andere planeet komen....echt heel anders..... |
Wel nee soms een tikkeltje licht aangebrand
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 16:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 16:40
|
|
|
Los van alles, en toch een reaktie op. Ik mag even iets goed zetten. Mijn relatie met mijn aardse vader was heel goed, mijn vader in ieder geval. Mijn leven in die tijd liet nogal te wensen over, en ook mijn aardse vader vermaande mij keer op keer. Zo deed en doet onze Hemelse Vader dat ook, wat niet wil zeggen dat ik met, zeker de zonden van die tijd er nu mee kan leven als of er niets gebeurd is. Ben ik bevrijd van die zonden, ja gelukkig wel. Waarom dan angstig, angstig hoeft niet altijd benauwend te werken, zeker niet, het kan ook waarschuwend werken, althans bij mij wel. Zo ben ik op gevoed in het geloof, en daar is niets mis mee, daar hou ik mij aan vast. en is angstig, beslist niet benauwend, en toch bevrijdend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:03
Onderwerp: Lief heb ik je
|
|
|
YELNIN491 schreef: | waar lees jij die geuren dan in dat gedicht |
Zeker een poosje niet gedaan die afwasmiddelen ruiken mij een partij lekker moet je ook eens proberen, de afwas wacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:58
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Gerrit, bedoel je nu niet de gezonde 'vreze des Heeren', het respect en ontzag hebben voor de Heere? |
Wat ik bedoel staat daar precies, en aanvullent, had ik vergeten, bang zijn alleen voor de hel alleen is ook niet goed, wetende dat je God verdriet doet met je zonde, zonder vergeving te vragen, moet je ook niet in herhaling vallen en aan de gang blijven. En dan sluiten met wat jij aangeeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:15
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Volgens mij eet hij nog steeds van de beenham met gevulde aardappeltjes..... ....en rammelt dan.... | Morgen weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:14
Onderwerp: Lief heb ik je
|
|
|
Daar alleen kan liefde wonen daar alleen is het leven goed waar zij stil en ongedwongen voor mij fluitend de afwas doet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat je de relatie met God heel goed kunt vergelijken met je vader. En uit mijn ervaring weet ik, dat ik nooit bang geweest ben voor mijn vader, had wel respect voor hem en wist dat hij in staat was mij te straffen als ik dingen fout deed. Maar het is nooit het belangrijkste motief geweest voor mijn liefde voor hem. Zo ook met mijn hemelse Vader. Wie zijn relatie met God definieert met angst, weet niet wat bekering en wedergeboorte is.... |
Ik heb het over angstig (bang) voor je zonden, daar waar je de drie eenheid verdriet mee doet. Voor die zonden ben ik angstig, die wil je niet doen, en die doen we elke dag, en soms worden die je bewust. Daar heb ik wel degelijk angst om, het is maar makkelijk om dan te stellen, we gaan niet naar de hel, omdat onze zonden zijn vergeven door het bloed van Christus. En om het te vergelijken met je aardse vader, dat vind ik persoonlijk onverantwoord, die ziet niet wat jij in het verborgene uitspookt. God wel. Dus eigenlijk, nog het meest angstig voor mezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tis een man Annette Beste vent hoor maar zelf schrijft tie ook niet op wat tie at dus waarom doen wij aan de rammeldan |
Okee, sommige, een enkele dan, kunnen het niet laten vandaag 1 maaltijd salade extra gevuld met tonijn en gerookte zalm, eitjes,uitjes en mozzerela.......dat heet lijnen dacht ut niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 21:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt ook een middenweg bewandelen toch? Als angst de motivatie is om te geloven is het nooit goed. | Is er dan een middenweg tussen goed en fout, en goedfout, heel goed bestaat niet, dus dan is fout de middenweg. Dan hou ik me wel vast aan het goede, zondaren zijn wij ten allen tijden. En zijn afhankelijk van de genade van Jezus Christus. En spijt van zonde mag je best hebben, en angstig mag je ook wel zijn. Dat weerhoud je weer, om ze niet meer te begaan. Dus goede angst, is zo slecht nog niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 20:15
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Seksuele geaardheid is bij ons nog steeds een reden niet te trouwen. | Ik neem aan dat u hier niet heteroseksuelen mee bedoeld. Anders wordt er maar weinig tot niemand getrouwd bij u in de kerk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:55
Onderwerp: Kerstmuziek
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo negatief Gerrit, ik vind het nog steeds het feest van het licht, en hoe je het viert daar ben je zelf bij....... | Twas toch positief,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:44
Onderwerp: Kerstmuziek
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat vinden jullie dan van de stelling dat Kerst allang geen christelijk feest meer is? Het is overgenomen en vervormd door de maatschappij... |
Helemaal mee eens, maar uiteindelijk doen wij er ook allemaal aan mee. Niet te vergeten het kerst dinee. Iedereen (vr)eet zijn buik vol het duurste van het duurste. Men doet zich te goed aan de meest uiteenlopende wijnen, champagnes en iedereen is vrolijk bij elkaar. Echt een kerstsfeer, of toch niet. Je zal maar geboren moeten worden, en je ouders lopen te zweten om maar ergens onderdak te vinden, en uit eindelijk ben je er en ..... .... En wij Christenen vieren het goed zo, kerst. Eigenlijk zouden wij (rijken) eens in het jaar, juist die arme mede mens, en die zijn er zat, eens bij ons uit moeten nodigen en van ons wel rijke maal mee te laten genieten. Ook eens laten voelen wat liefde is, en om elkaar geven, dat ze niet in de kou staan, midden in de winternacht.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 21 oktober 2011, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik hoef gewoon geen spruitjes | Zo en vandaag zijn al de dames aan de ramadan Er wordt in iedergeval niet gegeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan heeft een aantal christenen het toch niet goed begrepen. Die zitten nog steeds vast in die angst... | Dus met andere woorden, leef maar raak, we komen er toch wel? Vinden jullie dat zelf dan ook niet een beetje vaag? Dan zijn jullie het ook wel eens dat iemand die een brood mee neemt bij de bakker (steelt oude vertaling niet voor mij) niet gestraft hoeft te worden als hij tegen de bakker zegt, het spijt mij. Moet die bakker wel net zo gelovig zijn, anders werkt het niet. En zo kan je uren door gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 13:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | samenwonen met huisdieren? |
Plus gewoon, vrijgezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 22:09
|
|
|
[quote=THOMAS968]Heel simpel Gerrit. De kerken die een gescheiden man of vrouw negeren of uitstoten, domweg omdat men het menseljk arsenaal kennelijk niet heeft om hier goed mee om te gaan, moeten een antwoord vinden op het feit dat in deze tijd ook gescheiden mensen in deze behoudende kerken leven en dat daar een volwaardige plaats voor moet zijn. Je hoeft op CM niet zo hard te zoeken als je mensen en met name vrouwen wilt vinden, die door hun kerk tijdens en na hun scheiding slecht behandeld zijn. En ik vind nadrukkelijk dat dat in deze gemeenschappen moet veranderen. Vlak op dit punt sommige evangelische gemeenten ook niet uit. De meer gematigde evangelische groepen doen het op dit punt beter, is mijn indruk. Maar we leven in een samenleving met veel echtscheidingen en dan kan de opvang niet bestaan uit een aantal naar mijn mening misplaatste bijbelteksten, die vooral een veroordeling inhouden. Negeren, of uistoten is wat anders als weigeren, doordat kerken het menselijk arsenal niet heeft om hier mee om te gaan. Of bedoel je hier eigenlijk mee, dat gescheiden mensen het menselijk arsenaal niet hebben wat er binnen kerken heerst. Het is natuurlijk tegenwoordig wel zo, althans ik begin meer en meer die indruk te krijgen dat de Bijbel zich moet aanpassen in wat er in de mensheid leeft. Ik dacht toch echt wel dat wij moeten leven naar de normen die in de Bijbel staan, en niet andersom. De kerken proberen het tenminste nog, ik ben het ook niet altijd met hen eens, maar er zijn toch wel degelijk dingen waar ik het wel eens mee ben. Uiteindelijk heeft die mens die kerkelijke formulieren bedacht, en als je trouwt binnen die muren, zet je er ook een handtekening voor. En als die kerk dit ondertekende van indertijd handteerd is dat bij die kerk tot an den dood. Er staat nergens geschreven dat je naar die kerk moet, het mag. En er zijn nog genoeg mensen die met de door de kerk zijnde regels en bepalingen kunnen leven.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 20 oktober 2011, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 21:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat staat daar helemaal los van. |
Wat was uw naam ook weer of heeft u een verouderings kuur ondergaan, of een metermafose, of een mix daarvan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:53
Onderwerp: Roken als christen
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, volgens mij ben je als niet-rokende Christen niet beter als de rokende Christen. We zijn tenslotte allemaal even zondig. Maar de Bijbel is wel heel duidelijk: je lichaam, een tempel van de Heilige Geest. Kijk, en dan komt alles in een ander daglicht te staan denk ik...
Misschien is deze topic toch voor een andere rubriek bestemd...? |
Ik ben het helemaal met je eens
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 24 oktober 2011, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:22
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Dat is het punt ook en CM heeft hier kennelijk voor gekozen. Ik vind dat alleenstaand ook een optie zou moeten zijn. Het kindertal kun je dan gewoon net als nu invullen. Ik vind overigens ook dat men in die kringen waar men kennelijk geen gescheiden partner wil, ook zou moeten beseffen dat we in een andere tijd leven. Ik respecteer het standpunt maar denk er duidelijk anders over. Wat een onnodige druk legt een dergelijke geloofsgemeenschap op de eigen kerkleden. |En wat een leed en schuldgevoel wordt er mee veroorzaakt. Het geeft een verdriet dat nergens voor nodig is.
Thomas |
In een andere tijd leven?? En hoe moet ik daar dan een idee van hebben, ten opzichte van wat? En naar wiens gedachte goed moet dit dan ingesteld zijn volgens u. Ik denk toch wel dat die invulling iets persoonlijks is. Niet iedereen denkt of doet het zelfde, of is daarin het zelfde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:14
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Die optie heeft CM niet,je bent of "vrijgezel,nooit getrouwd geweest" óf "gescheiden".........
Leanne,die het allemaal worst zal zijn,een relatie laat je niet afhangen van 1 optie op een ontmoetingssite(dat laat ik over aan de kortzichtigen ) |
Dat zegt een kortzichtige, die reeds aan een nieuwe relatie begonnen was, en is Das snel een oordeel, met een voordeel
|
|
Naar boven |
|
|