ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 12:22
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Only one word comes to mind, there is only one word to describe:

Holy Holy Lord God Almighty...

http://youtu.be/gmnQtCWLjeU

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 februari 2013, 12:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:15
BerichtOnderwerp: Bijstandsmoeders gekoppeld aan rijke man

GERRIT084 schreef:
Nee natuurlijk niet Engeltje smiley daar wonen toch onze Berbers Gefrustreerde smiley

En hoe noemen ze die kudde aan de kust? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 10:03
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats

ROADY558 schreef:
Ja je hebt hierin volkomen gelijk Jol.
Zo beleef ik het ook, genade en trouw van Zijn kant.

Maar.... kan ik altijd in Zijn liefde blijven?
Nee dat lukt mij niet. En de regels die God ons geeft, zie ik als 10 grenzen die ik niet mag overschrijden, omdat ik mijzelf daarmee uit Zijn liefde breng.
Dus de wet mag dan helemaal vervuld zijn door Christus, dat betekent niet dat de wet is afgeschaft, want de regels blijven geldig. Ik mag nog steeds niet echtbreken, liegen, of mijn ouders minachten. Ook mag ik nog steeds niet doden. Maar dus ook niet zelf-doden, juist omwille van de liefde van Christus.

Omgedraaid: als ik een van die regels wel overtreedt, ja, dan blijft de genade net zo hard van kracht. Maar dan weer terug naar dat specifieke, uitzonderlijke geval van zelfdoding... Ik blijf dat lastig vinden.
Mede ook omdat ik zelf eens zo'n zware periode heb moeten doormaken, dat zelfdoding ook een "optie" aan het worden was. Ik weet zeker dat als ik mijzelf toen van het leven had beroofd, ik niet bij de Heer terechtgekomen was. En nu ik een stuk "gegroeid" ben in Zijn liefde, heb ik er absoluut geen behoefte meer aan. Ik weet uit eigen ervaring dat ik kan groeien in Zijn liefde, totdat ik uiteindelijk bij Hem mag komen. Maar onderweg uitstappen is voor mij geen enkele optie.

Wie kan er wel "altijd in Zijn liefde" blijven? Hoe ziet dat eruit, hoe doen we dat? Eigen werk?

Wat mooi dat jij nog de schakel kon omzetten op jouw weg en kiezen voor dit leven.

Maar laten we niet afdoen aan het 100 procent offer van Hem die dwars door de dood, welk gezicht deze ook heeft, Zijn hand uitsteekt. De duvel en z'n ouwe moer mochten willen dat degenen op wie Jezus ooit Zijn Zegel heeft geplaatst uiteindelijk toch nog verloren zouden gaan. Echt niet!!

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 februari 2013, 10:05
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 09:45

ROADY558 schreef:
Ik snap goed wat je hier bedoelt.
Maar Jezus zegt ook: "Blijf in Mijn liefde, en Ik in u, opdat u veel vrucht zult dragen" Want alleen als ik in Hem ben, voldoe ik aan de hele wet.

Maar je geeft niet echt antwoord op mijn vraag:
"Waar blijft de zonde als je jezelf gedood hebt"
en dan bedoel ik de zonde die je dan zojuist aan jezelf gedaan hebt....

Het getuigt namelijk niet van liefde voor jezelf, noch van liefde voor de nabestaanden, noch van liefde voor God, vertrouwen op God of geloof in Hem.

Ik blijf het erg tegenstrijdig vinden door te denken dat je op die manier bij God kan komen. Gelukkig hoef ik daar niet over te oordelen, dat is aan God, maar tegenstrijdig vinden doe ik het wel.

Dat laatste ben ik geheel met je eens. Het oordeel is niet aan ons.
Ik meen wél antwoord te hebben gegeven op jouw vraag, even in het kort: er staat geen enkele zonde boven of onder de andere, voor elke zonde is een dure prijs betaald.

Blijf in mijn liefde zegt Jezus. Ja. Ik ben zo blij met Zijn trouw, (als wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw, want zichzelf kan Hij niet verloochenen).

Je haalde de wet aan, gebod nr. zoveel: gij zult niet doodslaan. Die staat in het rijtje (dus niet als van het één is erger dan het ander) : Eer je ouders, pleeg geen echtbreuk etc. Die hele wet... heeft Jezus vervuld en ons in een nieuwe positie gezet: die van verzoend zijn met de Vader.
Dat is onze uitgangspositie wat er in ons leven ook voor kan vallen. Als dat niet mijn zekerheid was was ik nu ergens onderweg gestikt. Zijn genade en trouw overstijgt het leven.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 februari 2013, 09:47
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 09:10

ROADY558 schreef:
Hoe zie je dan in dit licht gezien het zesde gebod?
Als iemand heel bewust voor zijn eigen dood kiest, en daarmee tegelijk zondigt naar God, waar blijft die zonde dan?

Jezus heeft de wet vervult omdat wij er niet aan konden tippen of voldoen en samengevat in 2 geboden: heb God lief bovenal en je naaste als jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 08:55

MAMALOE463 schreef:
Maar beste Shanita, je zit hier op een forum met meerdere mensen, en die hebben allemaal een eigen mening hierin, jij hebt jou mening en die mag je hier kwijt en zo kan iedereen hier zijn mening kwijt, maar als iemand nou anders dan jij denkt, dan kun je jou mening wel blijven verkondigen, maar dat heeft geen zin.

Ik ben overigens ook van dezelfde gedachte, dat de weg naar de hemel door Jezus Christus heen gaat, en ik denk ook dat God Zijn kind zal behoeden voor de hand aan zijn leven te slaan, Hij kan ons in dit leven wel een zwaar kruis opleggen, maar Hij zal er voor ons zijn als dat kruis niet meer te dragen is, Hij zal Zijn kind nooit zo ver laten komen dat het de keuze voor zelfdoding zal maken, en dat is mijn mening.

Zulke uitspraken zijn genade-rovend.

"Niemand zal je roven uit Mijn hand, jouw leven is verborgen met Christus in God". Dat overstijgt de drempel tussen leven en dood.

Je (goedbedoelde) mening is ook nog een gevoelige trap onder de riem naar degenen met rouw in hun hart vanwege hun geliefden die ze niet meer konden bereiken.

Er is op één na geen enkele zonde die niet te vergeven is. Wij denken menselijk, in leven voor en na de dood op aarde maar God staat boven die tijd. Maar als wij bij Jezus horen is NU het koninkrijk van God aangebroken en daar zijn degenen die ik heb verloren aan suïcide ook. Zij behoren God toe.

Ik zou wel es willen weten op grond waarvan je zou stellen dat mensen die een eind aan hun leven maken in de hel komen. Waar staat dat?

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 februari 2013, 09:04
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 18:55

Ships val ik effe door de mand. Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 18:53

JANS221 schreef:
Wanneer de vrouw 'geupdate' is, mag ze op de foto bij een fotograaf waarna ze wordt ingeschreven bij relatiebureau Mens en Relatie uit Oentsjerk.

Jij hebt een nieuwe foto Jol! ook meegedaan?

Ja vinjeummooi?Clown smiley Goeie fotograaf he.

Het was een hele (maar goedkoop kaartje van de NS) rit over het spoor maar dan heb je ook wat.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 18:21

LEANNE226 schreef:
Een zelfdoder is nooit geestelijk gezond.

"als je maar goed bid genees je"
"als je Hem écht kent pleeg je geen zelfmoord"

Beide keren verwijten we de persoon dingen waarover hij geen of weinig macht heeft(God geneest op Zijn tijd,niet op de onze en beoordeelt wie Hem écht kent), terwijl je de persoon hiermee een drukker richting afgrond geeft.

Natuurlijk is God er niet blij mee,Hij ziet Zijn kinderen niet graag lijden.Hij ziet wat er in die mens omgaat,wij niet.

Mee eens Leanne. En niet alleen de persoon in kwestie. Ook de rouwende achterblijvers krijgen nog een extra hopeloze boodschap mee.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 februari 2013, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 18:19

ROADY558 schreef:
Ik geloof dat je zelf ook behoorlijk misleid bent....

De zonde brengt de dood voort volgens de bijbel, maar als iemand zelf voor zijn dood zorgt, dan is dat geen zonde????

De ene zonde is niet groter dan de ander. Wij doen dagelijks dingen die ons zouden kunnen verwijderen van God maar dat gebeurt niet want Hij houdt ons vast. Zijn trouw is tot in eeuwigheid, lees ik in mijn bijbel.

We kunnen nu heel verstandelijk en feitelijk met het woord van God oordelen over iemands (laatste) zonde ... maar waar zijn wij om de ander vast te houden, naast hen te gaan? Weten we wel echt waar we het over hebben, over innerlijk afschuwelijk lijden? God ziet de wonde achter de zonde. En Hij kent de Zijnen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 18:14

ROADY558 schreef:
De bijbel is er volgens mij erg helder in.
Dat het leven van God komt, en dat de dood van satan komt.
Lees het er maar op na.

En als God rust geeft, wil Hij dat NU al doen, terwijl ik levend ben.
En als ik die rust vind, hoef ik ook geen zelfmoord meer te plegen.
Het een sluit het ander uit.

Er zijn genoeg getuigenissen - om inderdaad maar weer ontopic te gaan - van mensen die zich van het leven wilde beroven, en dat God op het juiste moment iemand zond, om de heilsboodschap te brengen.

Ik blijf dus bij mijn standpunt dat wij de dood moeten zien te overwinnen in Christus, voordat de dood ons overwint...

Dus zeggen dat iemand het leven vindt, door zelfmoord te plegen is volkomen onzin. Het werk van Christus zou dan volkomen nutteloos zijn geworden.

Dus Zelfmoord is een zonde die niet vergeven wordt, ook al ben je Zijn eigendom?

Zijn genade is voor toen, nu en later. Een spreker van zo'n rouwdienst zei: "Het is zonde (tegen Gods wil in, en zonde van zo'n prachtig leven) van die meid... maar ze is bij Hem".
Dat geloof ik ook. Het leven was al een hel, maar ze kende God, ze heeft geworsteld en gevochten om te leven maar heeft het niet gered. Zou ze dan nu de eeuwigheid zonder Hem zijn? Ze hield van Hem en daarom hield ze nog een tijd vol. Niemand mag oordelen over wat zij, en met haar velen, heeft doorstaan.

Maar de genade... die blijft.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:49

ZEELAND736 schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in hoor....
Maar juist iemand die er VOOR staat...ziet of voelt waarschijnlijk toch die rust niet...die ALLE VERSTAND te boven gaat???

Ik weet voor mezelf....dat God er was...en me juist daardoor IETS anders liet zien....

Ik geloof met heel mijn hart... dat mijn God degenen die in opperste wanhoop (met redenen angst voor weer een psychose of angst voor de voortwoekerende ziekte of ernstige gevolgen van mishandeling in de jeugd) in liefde heeft ontvangen. Hij overbrugt de grens van leven en dood en steekt Zijn hand uit.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 februari 2013, 11:49
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:37

ROADY558 schreef:
Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft.
Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus.

Jezus overwon voor 100 procent en onttroonde de dood. Dus ook voor degene die geen andere weg in het leven meer kent/ziet en de grens van de wanhoop al ver over is geloof ik dat de eeuwigheid bij Hem zal zijn.
Dus ja.. ik geloof niet dat zelfdoding de bedoeling is, echt niet. Maar geloof wel dat degene die Zijn eigendom en geliefde is en helaas kiest voor deze manier van sterven bij Hem zal uitkomen want Zijn trouw is ook dan volkomen.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 februari 2013, 11:38
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:50
BerichtOnderwerp: Pesten...

GERRIT084 schreef:
Pesten, en niemand hoor je er nog over, heeft van de week weer een slachtoffer ge eist .
Hoewel de doodsoorzaak nog niet is vast gesteld, maar het pesten was wel een feit, en of hij nu vermoord is, of zelfmoord heeft gepleegd, hij wilde het wel.

Slachtofferhulp was de eerste die naar die school ging, waarom dan, het slachtoffer was toch al dood.
Het eerste wat bij mij op kwam, dit wilden zij toch?
Dit zijn toch niet de slachtoffers, maar de veroorzakers, kinderen die een ander kind zo ver kunnen drijven, dat ze al met de gedachten rondlopen.

Net als dat meisje een paar weken terug, ook op die school kwam slachtofferhulp.
Nog even en dan komt er ook een afdeling in gevangenissen, om moordenaars te begeleiden, in hun traumatische ervaringen.
Nog even en ze hebben op scholen, weer een nieuw idee, om een week vrij te krijgen.
Mede leerling pesten, tot de dood er op volgt..........

Ik denk niet dat pesters bewust bezig zijn iemand de dood in te jagen, getuige ook de reacties op de school van Annas Aouragh, pesters en niet-pesters kwamen deze week uit respect en nagedachtenis allemaal in een felgekleurde broek naar school, zijn kenmerk o.a. was het dragen van felle kleuren.

Maar pesten is hoe dan ook wel dodelijk, het sluit je af van de rest, je hoort er niet bij. Dat is eigenlijk al een vorm van "dood"verklaring.

Daarbij is slachtofferhulp best wijs om in te zetten juist ook voor de pesters, het moment dat het besef doordringt wat de gevolgen inhouden en dat men daar actief debet aan is ... kan heftig zijn.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 februari 2013, 10:52
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:39

KEITH722 schreef:
(Jol!) Net antwoord gehad van de fam Bus van st. Immanuel (wonend en werkend in Roemenië) m'n doos niet-tandbedervende snoepjes voor de kinderen is aangekomen! Lachende smiley wie van de parmantige discussie-deelnemertjes hierboven maakt ook nog even wat over?

320751163 tnv stichting Immanuel Bedum

a

hey!!! Top!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 22:54

JANS221 schreef:
Ja, ik denk dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen twee stellingen die hier genoemd worden. Ten eerste een God die jou kent en van jou en je omstandigheden afweet en ten tweede een God die alles voor jou regelt en al heel jouw leven uitgestippeld heeft.
In het eerste geloof ik wel, in het tweede niet.

Stel dat het tweede wel zo is.. dan zijn er heel wat vragen meer over oorlog, onheil, honger, ziekte .. en alles wat het leven soms inhouden kan voor een mens. Dan komen we eigenlijk in een soort fatalisme in de hand werken geloof terecht.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 20:12
BerichtOnderwerp: Vergeven

Quote:
JOL252 schreef:
Shanita, ik denk dat je je boodschap nu duidelijk genoeg hebt neergezet... maar ik vraag me af wat en hoe je nu hiermee iets wilt bereiken...

SHANITA130 schreef:
Ik zit in lotgenoten groepen voor getraumatiseerde ooit evangelische.

Mensen die net als ik niets van bijbel of geloof afwisten en die allerlei angst en schuldcomplexen werden aangepraat, met name met vergeven.
En dreigementen met de hel.
Maar ik begrijp wel dat jij dat niet snapt....ja, ik kan me vergissen in mensen.

Ik sta totaal perplex van je insinuatie.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 7 februari 2013, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 12:45

JANS221 schreef:
God geeft ons inderdaad een grote verantwoordelijkheid. Hij heeft er zelf voor gekozen om de mens de vrije keuze te geven om Hem wel of niet te gehoorzamen. Ik kan zelf op een gegeven moment de beslissing nemen om linksaf of rechtsaf te gaan. Die vrijheid geeft God. Hij wil niet dat wij hem volgen omdat het moet, maar omdat wij daarvoor kiezen. Uit liefde geeft God die vrije keuze en het is aan ons om die liefde te beantwoorden.

Ben het met je eens dat wij die vrije keuze hebben. Want wat valt er anders te beoordelen aan goud, hout of stro aan wat wij gebouwd hebben op het fundament...? Is een beetje off topic maar komt wel voort uit het onderwerp.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

PETRA373 schreef:
jee en ik maar denken dat het riool was opengebroken ofzo,maar dat kwam dus van jou Twijfelende smiley

--- verslikmeindekoffiemomentje ---

proest
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 16:44

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...dan heb je mij nog niet ontmoet. Jol was eens hier op bezoek en ik heb haar moeten wegjagen want anders was ze hier nog. Zo leuk was ik...

Nou nou nou gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken wanneer je jaloers wordt van andermans verhalen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 16:42

BERENDJAN590 schreef:
Ik heb gisteren een hele leuke avond gehad. Die gene die ik ontmoet heb zijn verschrikkelijk leuk en één specifiek.die is geweldig. Word vervolgd. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley Verlegen lachende smiley

Degene die ik onmoet heb (enkelvoud) zijn (meervoud) verschrikkelijk leuk en één specifiek uuuhmm Smiley die vol vragen zit Was ze zo leuk dat je er dubbel van zag? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 14:10

PETRA373 schreef:
maaaarr,,,, zuchtttttt,,,,,, het moet me van het hart:

DE BUSDRIVER IS ECHT HEEEEEEEEEEL LEUK

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Verlegen lachende smiley

Yeah!!! Gaaf dat het een leuke date was. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:31
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

LYDIA448 schreef:
en? hoe voelt dat?
Heb je niet een huisman tot je beschikking?
O nee.... das een andere topic he? haha Knipoog smiley

1. is weer even wat anders dan bikkelen op mijn werk.
2. nee Boze smiley in een ander topic wordt vandaag "uitgelegd" waarom vrouwen hiervoor gemaakt zijn. Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 6 februari 2013, 13:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:10
BerichtOnderwerp: De klik...

GERRIT084 schreef:
Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed Gefrustreerde smiley maar ja Slapende smiley dromen zijn bedrog toch Smiley die vol vragen zit

Vertel, hoe zou je willen zien dat "het" werd besteed?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:07
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Soppen, vegen, dweilen, ramen zemen en de was.

Ik lijk wel huisvrouw. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:51
BerichtOnderwerp: De klik...

GERRIT084 schreef:
Nee Steen, geen power, maar crisis Huilende smiley, smiley in tranen jullie kosten gewoon te veel, al vanaf het begin, zonder er iets voor gedaan te hebben, een rib uit ons lijf Gefrustreerde smiley

Hoef je die rib in ieder geval niet mee te sjouwen, scheelt weer wat zweetdruppels. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 04:24
BerichtOnderwerp: Het weer

Sneeuw!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 21:02
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Ooit gehoord van een predikant:

Het is een groot wonder als een mens christen wordt.
Het is een groter wonder als een christen mens is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:29

ZOEKER064 schreef:
hmm, ik ben de laatste tijd erg veel met dit onderwerp bezig.

Ik heb tegen Keith eerder vandaag aangegeven dat ik erg twijfel aan het delen van mijn ervaringen in deze.

Als het gaat om wie de tijd in zijn hand heeft, dan is het een geruststellende gedachte dat ultiem God alles zo heeft geschapen dat alles zijn tijd heeft en alles uiteindelijk zal blijken te passen in Zijn grote plan.

Maar op het punt van verantwoordelijkheid denk ik dat christenen vaak hun eigen verantwoordelijkheid onderschatten. Daarop doorgaan zou erg off-topic zijn.

Wat ik wil aangeven is dat in mijn ervaring erg veel buiten mij om geregeld wordt om mij te helpen. Hoe dat precies geregeld is, is een groot raadsel, waar ik alleen maar blij om kan worden als ik daarbij stil sta. 10.000 redenen om te danken ...

De juiste persoon op de juiste plaats is maar een facet daarvan.

Nee, wat ik graag wil meegeven is dat iedere ontmoeting, ieder gesprek iets is wat als antwoord komt op een vraag, een gebed, een wens en vaak een combinatie daarvan.
Ik zou iedereen aan willen moedigen om met de ogen van God naar ieder ander te kijken. Waarom zit jij naast mij in de kerk? of in de trein? Waarom ontmoet ik jou nu op dit congres?
Ik ontdek dat geen enkele ontmoeting toevallig is.

Soms is het zo duidelijk dat het ons opvalt, misschien pas naar 100 pogingen van buitenaf om ons gebed te verhoren of om onze vraag te beantwoorden. Als we eindelijk onze automaat uitzetten.

Leef bewust en je zult zien dat ieder moment een schat in zich meedraagt!!!

Ik zie dat niet als off-topic maar in het verlengde ervan. Maar als er een nieuw topic geopend moet worden omdat het hier niet kan, be my guest.

Die verantwoordelijkheid als gelovige is interessant. God heeft ons als mede-arbeiders bedoeld en autonomie gegeven. Wat nog een groter wonder is, is dat Hij ons (toe)vertrouwd terwijl Hij weet waar de mens allemaal toe in staat is. Als je eigen verantwoordelijkheid hebt is voorbeschikking van elk moment in je leven nog maar de vraag. Dat al die momenten, voorbeschikt of niet, in Zijn Hand en Zijn aandacht zijn staat voor mij buiten kijf. Maar je hebt eigen keuzevrijheden gekregen en niet voor niets.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:37
BerichtOnderwerp: Vergeven

SHANITA130 schreef:
23 Daarom is het Koninkrijk der hemelen te vergelijken met een koning, die afrekening wilde houden met zijn slaven. 24 Toen hij begon te rekenen, werd een voor hem geleid, die tienduizend talenten schuldig was. 25 Omdat hij niet bij machte was te betalen, beval zijn heer hem te verkopen, met zijn vrouw en kinderen en al wat hij bezat, opdat er betaald kon worden. 26 De slaaf wierp zich neder als smekeling en zeide: Heb geduld met mij en ik zal u alles betalen. 27 De heer van die slaaf kreeg medelijden met hem en hij liet hem vrij en schold hem de schuld kwijt. 28 Toen die slaaf wegging, trof hij een zijner medeslaven aan, die hem honderd schellingen schuldig was, en hij greep hem bij de keel en zeide: Betaal wat gij schuldig zijt. 29 Mat 18 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben. 31 Toen nu zijn medeslaven zagen, wat er gebeurd was, werden zij zeer verdrietig en gingen hun heer al wat er gebeurd was, mededelen. 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Jij vergeleek mij met: rode tekst.

En daarna: groene tekst, ik was volgens jou de slaaf die medelijden had moeten hebben.

Je vergeet: Mat 18 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.

De dader die mijn leven verwoeste ontkende en lachte me uit dat ik niets kon bewijzen. Zei dat ik hem maar moet vergeven want "het staat zo raar he, iedereen denkt van waarom ga ik niet meer met me dochter om...."

En jij blijft doorgaan met dat ik VAN HARTE moet vergeven, met deze vergelijking erbij, van Mattheüs 18

Snap Je?

Shanita, ik denk dat je je boodschap nu duidelijk genoeg hebt neergezet... maar ik vraag me af wat en hoe je nu hiermee iets wilt bereiken...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 136 Volgende
Pagina 66 van 136