ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:50
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en lid zijn van CM moet kunnen

REBECCA667 schreef:
ik heb over dit stukje/kopje nagedacht en ik wil hier toch graag even op reageren. niet zo zeer op thomas hier nu op dit moment zegt maar over het algemeen.

ik ben nieuw hier op cm. en zo gezegt "op zoek". ik heb na enig zwerven op datingsites de keuze gemaakt dat boven alles ik graag een relatie zou willen hebben waarbij de man God kent etc.
nu is het zo dat ik 6 matches heb. maar.................

van die 6 matches zijn er 4 bezet.
nu kan je dan zeggen, daar kan je vrienden mee worden. dat is zo. maar dat is voor mij niet de insteek om lid te worden van cm.
het wordt voor mij lastig "zoeken" zo. nu is het niet zo dat ik alle reeds gebonden mensen hier weg wil hebben. absoluut niet. maar het is wel mistig zo. misschien dat cm een aparte lijn kan/wil maken om beide kanten tegemoet te komen????

Je bent nieuw hier, Rebecca en eigenlijk moet je de achtergrond hiervan kennen. De stellen waarover ik het heb, hebben elkaar hier gevonden, gaven dat ook duidelijk aan naar iedereen en vonden het gezellig om te blijven. Dat vonden anderen ook. Nu kun je heel achterdochtig daarom doen maar op het gedrag van deze mensen is op geen enkele wijze iets aan te merken. Er zijn echter door een lid of leden mailtjes verzonden dat het niet zou horen en kennelijk niet op een erg prettige wijze.
Er is echter geen sprake van dat deze getrouwde stellen ook maar iets onoorbaars in relationele zin hebben gedaan of hebben geprobeerd - en dat in de verste verte niet. Mogelijk is het gesuggereerd. Een van de getrouwde vrouwen is ook teleurgesteld weggegaan na vervelend benaderd te zijn hierover. Maar het gaat hier dus niet om getrouwde stellen die op CM blijven om populair gezegd nog wat te kunnen "rotzooien", zeker niet. Dat zou hier ook tot grote weerstand leiden.
Verder bepaal je het aantal matches zelf door de criteria aan te passen. CM kent ook een systeem van lincs, overigens gewoon een computer die punten toekent op basis van wederzijds ingevulde kenmerken. Het bespaart wat gezoek, want helemaal onzin is het niet. Alleen kan een computerberekening alleen iets zeggen over wat meetbare zaken als hetzelfde opleidingsniveau, leeftijd, woonplaats en dergelijke. De overige gesloten vragen tellen ook mee. Meer dan een aardige indicatie is het niet, maar het kan best wat helpen. Verschillen zijn pas leuk als er genoeg overeenkomsten zijn. Zo simpel is het dan ook wel weer.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 februari 2011, 20:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 19:41
BerichtOnderwerp: BZV Topic

LIESBETH326 schreef:
Ik denk dat dit topic mijn vingers het meest hebben doen jeuken, omdat ik wel mee had willen analyseren met jullie, terwijl ik alleen mee kon lezen... Dankzij drie dagen rond valentijn grijp ik m'n kans... Knipoog smiley
Volgens mij heb ik alleen niet heel veel nieuws meer te zeggen, hoewel...

Gijsbert en Femke - twee leuke mensen, vind ik, allebei met een duidelijk eigen leven en persoonlijkheid. Hebben tijd nodig denk ik om naar elkaar toe te groeien, maar ik zie wel wat moois tussen die twee...

Frank en Anita - na de vorige aflevering dacht ik echt dat 'ie met z'n verstand en dus voor Judith ging kiezen; hij deed het niet, en dat was voor mij verrassing en ik denk een goede keuze. Frank kan wel wat tegengas gebruiken (gezien de lompe manier waarop hij discussies aangaat) en ik vermoed dat Anita daarin steviger zal zijn dan Judith...

Marcel en Ksenia - vlg. mij zag iedereen deze keuze aankomen. Hoewel Ksenia mij best een aardige vrouw lijkt, vind ik het wat vreemd dat zij gisteren zo mat en onzeker was, terwijl zij het toch was die in een van de eerste afleveringen (vlg. mij de dagdate of misschien al de speeddate) hem al vertelde dat ze van hem hield... Is ze gaan twijfelen naarmate ze Marcel langer kent?

Annemarie en Adriaan - mwah... ik denk dat daar meer toekomst in zit dan Annemarie en Harrie. Met Adriaan kan je tenminste nog gesprek voeren en hij geeft Annemarie wat tegengas. Zie ik Harrie zo gauw niet doen...
Ik kreeg de indruk dat Adriaan gewoon dichtklapte, van verlegenheid en blijdschap wellicht? En misschien was de opmerking uit de aflevering van de komende week wel om het allemaal spannend te houden? Misschien was het wel een test van hem om Annemarie uit haar tent te lokken... én ze kwam er uit met haar vragende reactie: een keer?

Richard en Annemiek - brrrr... beide onsympathiek... Lijken het samen wel goed te kunnen vinden... Voor hoelang?

Leuk dat je er even bent, Liesbeth. Ik had je al eens via het forum aangesproken he, lol.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 18:17
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date

MAR907 schreef:
Tips voor een eerste date???
Wat moet ik ervan zeggen als er al een "perfecte date" is geweest.... Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Dat uiteindelijk op niks uitloopt. Zieke smiley Smiley die vol vragen zit

Tsja Mar, maar jouw begrijpelijke frustratie over wat je persoonlijk is overkomen heeft daarmee nog geen voorspellende waarde voor anderen he.

Ik hoorde nog wel een aardige vandaag: Liefde op het eerste gezicht is geen zaak van de psychoanalyse maar van de opticien.

Thomas, is het er niet mee eens.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 14 februari 2011, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 16:49
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd

CHRISTIANMATCH schreef:
Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is.
Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben.
Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).

Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.

Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.

Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is.

De laatste opmerking is ieder geval integer, meer dan het geval was. Verder vind ik dit een typisch staaltje van modern communiceren: rust in de tent, niet ingaan op de vragen zelf en vervolgens een aantal dingen zeggen waar niks tegen in te brengen zijn en die de juistheid van een beleid lijken te onderstrepen. En geloof me, ik heb het in mijn bestuurlijke werkzaamheden ook wel eens zo moeten toepassen.

Jammer echter Judith, dat je de kans hiermee mist om als nieuwe moderator echt inhoudelijk te reageren. Een zin als: de openbaarheid is de essentie van een forum klinkt mooi en gewichtig maar klopt die ook? Temeer om dat de essentie van de discussie toch echt een andere is. Ik mag toch aannemen dat je die bijdragen hebt gelezen, begrepen en serieus hebt genomen. Ik ben niet zo van moderne communicatie om een goed gevoel bij de klant te doen ontstaan maar hou meer van de inhoud.

De essentie van een forum op CM is dat het openbaar is voor de leden van CM. En dus niet voor anderen. Temeer omdat mensen zich geremd voelen zich te uiten of zich gevolgd voelen door exen en zich hier daarvoor veilig waanden. Over persoongegevens gaat de discussie helemaal niet en die zijn ook niet aan de orde of in gevaar.

Verder zijn de adviezen die je geeft waar maar erg voor de hand liggend en bij de meesten echt wel bekend. Ze onderstrepen zeker de juistheid van jouw stelling niet. In ieder geval maak je indirect duidelijk dat je veronderstelt dat een openbaar forum mensen aantrekt en uitnodigt lid te worden. Of dit werkelijk bedoeld is om leden meer kansen te geven of dat het vooral een commerciële achtergrond heeft, laat ik dan maar in het midden. De prijs lijkt me hoog, ethisch gezien.

Positief is alleen de laatste zin en: dat er tenminste een reactie is, zij het niet erg inhoudelijk en met weinig bekommernis om de leden die er door getroffen worden. Ik beheer al jaren mede een computerforum dat alleen toegankelijk is voor leden. Het is niet moeilijk, het is een keuze.

Ik had echt meer van je verwacht dan dit en hoop maar dat je toch nog eens op de inhoud ingaat. Een heroverweging lijkt me beter.

Thomas, die de wijze van afhandelen tegenstrijdig vindt met de sfeer van het, overigens goede, artikel in het Nederlands Dagblad over CM.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 14 februari 2011, 18:06
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:55
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

LISA610 schreef:
Misschien is deze al een keer voorbij gekomen, zo niet dan wil ik jullie deze twee zeker niet onthouden.

http://www.youtube.com/watch?v=ty6j1xt9Mlg

En:

http://www.youtube.com/watch?v=60nvPEoD_0k&feature=related[/quote]
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 23:41

WILLEMIJN232 schreef:

Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:33

MARIJAN072 schreef:
Natuurlijk kijkt hij, anders kun je niet weten wie Annemarie is hè. Is logica... 'k Zie uit naar de analyse van een man (boeiend!), misschien kunnen wij daar ook nog iets van leren. Dus Visser, vanavond of morgen lezen we vast meer van je.

Jaja die boer GIJSBERT gaar natuurlijk naar Dokkum maar die randstedeling weet natuurlijk niet wat elke elfstedentochtrijder al lang doorheeft als hij in Dokkum komt: binnenkomen, afstempelen en meteen rechtsomkeert maken naar Ljouwert!
Komt die arme boer van de mest in het uiteraard steriel schone huis van FEMKE, die zoals de Friezen zeggen schijtschoon is en dat is niet wat je denkt dat het betekent want het is juist dwangmatig schoon. Arme jongen maar ja hij volgt zijn gevoel en dan zwijmelen onze dames! Hij voelt zich in Dokkum een zendeling, nou DAAR WETEN ZE IN DOKKUM WEL RAAD MEE!!! 754 na Chr.

Ook niet friezen kunnen zich in Friesland wel handhaven Thomas, zie je maar weer aan Gijsbert....... Lachende smiley Hij verstaat het zelfs........ Verraste, verbaasde smiley

Nee hoor, schoonmoeder zei dat ze haar haar kort(er) had en hij vertaalde het met een kleurtje, wat overigens ook wel zo was, Maar hij was lief voor het kleine mannetje, dus hij redt het wel.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 13 februari 2011, 23:46
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:33

MARIJAN072 schreef:
Natuurlijk kijkt hij, anders kun je niet weten wie Annemarie is hè. Knipoog smiley Is logica... Lachende smiley 'k Zie uit naar de analyse van een man (boeiend!), misschien kunnen wij daar ook nog iets van leren. Knipoog smiley Dus Visser, vanavond of morgen lezen we vast meer van je.

Jaja die boer GIJSBERT gaar natuurlijk naar Dokkum maar die randstedeling weet natuurlijk niet wat elke elfstedentochtrijder al lang doorheeft als hij in Dokkum komt: binnenkomen, afstempelen en meteen rechtsomkeert maken naar Ljouwert!
Komt die arme boer van de mest in het uiteraard steriel schone huis van FEMKE, die zoals de Friezen zeggen schijtschoon is en dat is niet wat je denkt dat het betekent want het is juist dwangmatig schoon. Arme jongen maar ja hij volgt zijn gevoel en dan zwijmelen onze dames! Hij voelt zich in Dokkum een zendeling, nou DAAR WETEN ZE IN DOKKUM WEL RAAD MEE!!! 754 na Chr.
Helemaal bij boer FRANK, die huilt wat af en we zetten allemaal EEN MAN MAG NIET HUILEN POM POM op want O O O het is zo moeilijk he. Hij heeft al lang voor de blonde JUDITH gekozen en over vier jaar weet NIEMAND meer dat ANITA dan is afgestudeerd en dan eeeeeeh.
Boerin ANNEMARIE heeft geen mannenvlees maar stiekem wel en moet kiezen tussen een stevige man als ADRIAAN met andere principes of HARRY die zo goed is in de supermarkt dat ze er waarschijnlijk het gevoel van over houdt dat ze er een KOE om te verzorgen bij krijgt. Als ADRIAAN haar vraagt mag ik je kussen dan zegt ze heb je zelf geen kussen, het is toch wel erg!. Maar als er nog maar EEN MAN is kan ze haar gevoelen eindelijk tonen en dat komt de BERIN in haar los hoor.
En dan die glimmende oogjes van XENIA, nou nou die spreken BOEKDELEN. Sommigen zouden wakker worden naast MARCEL een nachtmerrie lijken, iedereen wel, maar XENIA lust er wel PAP van zou boer MARCEL zeggen. De andere, veel completere dame, heeft het NAKIJKEN. En Boer RICHARD krijgt de harde zakenvrouw ANNEMIEK die hij wilde, want ze kwam terug en ze koos met haar mooie bruine ogen eieren en duizend koeien voor haar geld!

Thomas, gelooft soms zichzelf niet Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 13 februari 2011, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 17:21

MARIJAN072 schreef:
Wil CM niet gewoon geld verdienen? Knipoog smiley

Ik heb er geen moeite mee als CM geld verdient of wil verdienen. Maar doe dan ook wat je belooft, voor dat geld kun je de privacy echt wel verbeteren door het forum beschermd te houden. Goed voor de inhoud zelf, goed tegen exen die kwade bedoelingen hebben en goed voor CM uiteindelijk. Wat meer geld oplevert is de vraag maar de keuze welke goodwill en vertrouwen oplevert, is helder. Dan is de privacy echt beter gegarandeerd. Als CM het recht neemt te modereren moet het zichzelf ook een norm opleggen, Dat is een hoger doel dan een vermoedelijk onjuist commercieel motief.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 11:27

http://www.youtube.com/watch?v=0iowndW2Eo8tig

Ik heb de tekst er maar even onder gezet, Willemijn. Je hebt het woord 'prachtig'willen typen op de verkeerde plaats. De link moet precies kloppen, vooral geen spaties aan begin of eind. Echt Oosterhuis, verantwoord, menselijk en werkelijk prachtige taal.

Trijntje Oosterhuis: Ken je mij songtekst

Ref:
Ken je mij? Wie ken je dan?
Weet jij mij beter dan ik?
Ken je mij? Wie ben ik dan?
Weet jij mij beter dan ik?

Ogen die door de zon heen kijken
Zoekend naar de plek waar ik woon
Ben jij beeldspraak voor iemand
die aardig is, of onmetelijk ver,
die niet staat en niet valt
en niet voelt als ik,
niet koud en hooghartig

Ref

Hier is de plek waar ik woon
Een stoel op het water,
Een raam waarlangs het opklarend weer
Of het vallende duister voorbij vaart
Heb je geroepen? Hier ben ik

Ref

Ik zou een woord willen spreken
Dat waar en van mij is
Dat draagt wie ik ben,
dat het houdt,
Ik zou een woord willen spreken
Dat rechtop staat als mens die mij aankijkt en zegt
Ik ben jouw zuiverste zelf,
Vrees niet, versta mij, ik ben, ik ben

Ref

Ben jij de enige voor wiens ogen
Niet is verborgen van mijn naaktheid
Kan jij het hebben,
Als niemand anders,
Dat ik geen licht geef, niet warm ben,
Dat ik niet mooi ben, niet veel
Dat geen bron ontspringt
in mijn diepte
Dat ik alleen dit gezicht heb,
geen ander.
Ben ik door jou, zonder schaamte,
gezien, genomen,
door niemand minder?
Zou dat niet veel teveel waar zijn?
Zou dat niet veel teveel waar zijn?

Ref

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 13 februari 2011, 11:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 10:48

http://www.youtube.com/watch?v=Yfwlj0gba_k

Ach, gewoon mooi.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 13 februari 2011, 11:14
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 10:47

CROSSROAD317 schreef:
Nazorg met een knipoog ... Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=_4twrlk4gkk&feature=related

Evangelische beweging met een knipoog Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=uRSoCmH0Xxw&feature=related

..

Heel leuk Cross, schitterend. Christenen relativeren zichzelf wel eens te weinig he.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:43

WILLEMIJN232 schreef:
Is het ook niet een gegeven anno 2011? We leven in een elektronisch tijdperk en je bent nu eenmaal aardig traceerbaar.....Het is een gegeven waar je niet al teveel aan kan doen behalve dat je voorzichtig moet zijn wat je schrijft en doet op internet....

De discussie was of datgene wat op het forum staat ook op het hele internet te vinden moet zijn. Het is echt niet zo ingewikkeld om het op CM zo in te stellen dat het forum besloten is en alleen toegankelijk voor CM-leden. Het ligt dus niet zo als je het stelt. CM heeft een eigen mailserver waar de mailtjes die we aan elkaar sturen staan en waar buitenstaanders geen toegang hebben. Dat kan met een plek waar de berichten van het forum staan ook. Lijdzaam dit maar ondergaan hoeft dus helemaal niet. Het is niet zo ingewikkeld maar je moet het wel willen als CM. Niet reageren en hopen dat het vanzelf inzakt is wel een werkende tactiek maar niet netjes. Je zou als CM op zijn minst mensen serieus kunnen nemen.

Thomas, zal er nu wel van beschuldigd worden dat het hem om de smeuïge bekentenissen van Marian072 te doen is. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 12 februari 2011, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:34
BerichtOnderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?

HENK030 schreef:
Ik vind het wel best zo laat me maar vrij gezel blijven en nieuwe vrienden leren kennen , vind ik belangrijker dan een relatie ben nu al weer 4 jaar alleen en voel me niet eenzaam ofzo

Er is een verschil tussen alleen zijn en eenzaam zijn. Eenzaam ben je als het alleen zijn pijn doet. Dat is lang niet altijd het geval.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:04
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

LISA610 schreef:
Read youre bible mar: overspel wordt duidelijk veroordeelt op meerdere plaatsen in de Bijbel.

Op zich vind ik dit wel een gedurfde discussie. Ik denk dat het juist van lef getuigt om dit onderwerp te durven aanroeren. Maar blijkbaar zijn er verschillende mensen die het erg moeilijk vinden om hier iets over te zeggen. Zie dat het uiteindelijk meer gaat over de vraag of je deze discussie wel of niet op het forum moet voeren. Op zich is dat geen probleem, denk ik. Mensen die daar moeite mee hebben kunnen er dan toch ook gewoon voor kiezen om niet aan de discussie deel te nemen. Er zijn zoveel andere onderwerpen waar je wellicht juist wel iets over wilt zeggen.

Maar wellicht kun je ook op een andere manier kijken naar de vraag die wordt gesteld. Ik ben ervan overtuigd dat het een onderwerp is wat wel degelijk leeft onder christenen, waar mensen zich zelfs wellicht schuldig over voelen terwijl het zo zou moeten zijn dat zij zich vrij voelen van schuld en schaamte. Denk dat je elkaar juist dan een beetje kunt helpen door gewoon te kijken naar wat er in de Bijbel staat. En dus:ik heb er niets over kunnen vinden... wie wel?

Het wordt tijd dat we hier open en eerlijk over schrijven. Het imago dat we als christenen hebben, met name wat het verkrampte omgaan met seksualiteit betreft, mag wel eens doorbroken worden. In mijn reactie van 19 januari over masturbatie was ik heel duidelijk. Ik pleit niet voor losbandigheid maar seksualiteit is een normaal aspect van ons leven en behoort zonder schuldgevoel te zijn.
Er is niets in de Bijbel te vinden dat masturbatie afkeurt en terecht want er is niks mis mee. En de reactie van Gibby om er maar niet over te praten, wijs ik af. We zijn volwassen mensen en die angsthazerij bij een discussie is nergens voor nodig.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 12 februari 2011, 16:48
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:48
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.

WILLEMIJN232 schreef:
Dat weet ik Thomas, maar ik zie bevrijdingspastoraat niet alleen als iets om demonen te verwijderen......Het kan ook zo zijn dat als je alles waar je mee zit (en dat kan van alles zijn natuurlijk) bij het Kruis neerlegt of aan God voorlegt (hetzelfde eigenlijk) dat dat ook een bevrijding kan betekenen? En dan heb ik het absoluut niet over demonen........Vandaar dat ik ook benieuwd ben wat anderen onder bevrijdingspastoraat verstaan?

De enige bevrijding ligt bij het aannemen van Christus zelf. Dan is verdere bevrijding niet nodig en ik heb het bij de term bevrijdingspastoraat alleen gehad over het uitdrijvingsaspect. Het moet nu toch duidelijk zijn hoe ik daar over denk. Vrijheid en bevrijding worden als term, zeker ook buiten het Christendom, vaak misbruikt.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 12 februari 2011, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:25

WILLEMIJN232 schreef:
Maar Kathy wat versta je nu precies onder bevrijdingspastoraat?
Toch niet het uidrijven van 'demonen"?
Bevrijdingspastoraat is toch wel wat breder en kan toch ook heel helend werken voor mensen?

Bevrijdingstheologie was heel wat anders he. Ik begreep dat de term bevrijdingspastoraat in een klein deel van de evangelische kring hier wel voor gebruikt werd. Verwarrend is het wel.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 22:22

MARYLIEN613 schreef:
Ik geloof stellig dat chat hier wel gelijk heeft,
als er bezetenheid is, dat je je hiervoor door occulte bezigheden voor openstelde,
waarmee ik ook niet durf te zeggen dat iemand die hier nog nooit mee te maken had ook kan bezeten zijn of worden,
kan dit ook niet (zoals zonde) van geslacht op geslacht overgaan?

Naar mijn gevoel vind je vooral bij evangelische christenen velen die zich bekeerd hebben nadat ze zich met het occulte inlieten,
en tussen deze mensen zijn er toch die het bestaan van bezetenheid niet ontkennen!

maar ik geloof ook zoals ik uit Thomas zijn schrijven begrijp,
dat demonie van vroeger, de dag van vandaag vaak wetenschappelijk kan verklaard worden door kennis van ziekten die dan wel kunnen behandeld worden.

De katholieke kerk kent ook excorcisme al gebeurt daar nu niets mee in de praktijk, Vroeger dreef men duivels uit bij kinderen met het Downsyndroom, mongooltjes dus, populair gezegd. Deze kinderen hebben echter 47 chromosomen in plaats van 46. Dat is niet te herstellen en dat weten we met de kennis van nu. Het heeft niets met duivels te maken, integendeel, voor hen geldt: zalig zijn de armen van geest. Ik heb grote moeite met dit soort praktijken als bevrijdingspastoraat. Is het niet genoeg te bidden tot God om genezing voor zover dat kan? Waarom moeten menselijke rituelen daar een rol in hebben? Ik vraag me wel eens af waar mensen de arrogantie vandaan halen dit middels een bevrijdingspastoraat (sic!) op te kunnen lossen. Het is ook helemaal niet nodig, wat we niet kunnen, mogen we aan God overlaten.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 februari 2011, 22:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 20:58

Wat is bezetenheid vraag ik me dan af.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 februari 2011, 21:02
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 20:45
BerichtOnderwerp: Taize liederen

THOMAS968 schreef:

Oja?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 20:45

MARIAN519 schreef:
lol Smiley die vol vragen zit
missen wij heeeeeeeeeeeeeeeel veel ruimte om te schrijven.... Huilende smiley, smiley in tranen

Je boodschap komt goed over.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 februari 2011, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 20:40

Hm, ik kan het niet herstellen, lol

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 februari 2011, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 20:35

LEANNE226 schreef:
Ik kan het niet vinden,zooooooo irritant Boze smiley
Heb je een Java scriptje gebruikt?In de source is het onvindbaar.......

Ik heb geen Java gebruikt, niet te moeilijk denken.....
In de source vind je het niet, denk ik.

Thomas Holmes, deduction my dear Watson, pure deduction.....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 februari 2011, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 20:09
BerichtOnderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?

HENK710 schreef:
Ook zonder partner ben je niet persé alleen toch?
Of nog even een stapje verder: zelfs met partner kun je je heel alleen voelen...

Je kunt beter alleen zijn dan samen alleen.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 19:34

LEANNE226 schreef:
[/url]
Hee,is het forum aangepast of haal je een html truukje uit Thomas??Weer wat anders,de reacties in boomvorm Lachende smiley[/quote]

Leanne, hoe durf je me te beschuldigen dat ik dit soort trucjes zou uithalen!
Engeltje smiley Engeltje smiley Dat zou ik n..... doen (Dit woord mag nooit van Willemijn, zie ander draadje)

Thomas, wat zou hij hebben gedaan Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 februari 2011, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 14:42

CHATULIEM619 schreef:
Dan zou ik maar eens grondig bijbelteksten gaan onderzoeken als ik jou was Thomas. Want demonie bestaat nog steeds. Zoals Laurens al aangaf, zijn bepaalde verschijnselen niet af te doen met ziekte, maar met bezetenheid. Dat we tegenwoordig in een tijd leven dat we zien dat een psychose als een ziekte kan worden bestempeld, betekent niet dat alle uitingen gebaseerd zijn op psychoses en te verklaren zijn als ziektes..Vb de zonen van Skevas en de man die bevrijd werd van een legioen demonen.

Ik vind dit een lastig probleem, Chat. Ik vraag me werkelijk af hoe ik de huidige kennis en de toenmalige opvattingen in evenwicht breng. Als het huidige verklaringsmodel mogelijk niet afdoende is, impliceert dit nog niet dat er sprake is van krachten buiten ons om. Dat is een aanname. Demonen of bezetenheid worden hier op CM niet gedefinieerd en mensen die deze begrippen hanteren, denken er verschillend over. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat het niet zou kunnen bestaan. Mensen wensen kennelijk met verhalen er over angst te willen inboezemen maar waar dat exact voor is, is niet altijd helder.
Wat is de vorm van het kwaad, wie het weet, mag het zeggen. Ik huiver een beetje bij uitdrijvingen en dat soort dingen. Als het al bestaat, laat ik het oplossen ervan liever aan God zelf over. Ik hecht aan verklaringen die wetenschappelijk onderzocht zijn en blijken te werken. Wat je weet, hoef je niet te geloven. Dekapine of een ander geneesmiddel helpt bij epilepsie en het uitdrijven ervan misschien als je er in gelooft. Of helemaal niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 februari 2011, 15:05
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 14:09

Ik vind deze nog mooier al is het niet de beste uitvoering:

http://www.youtube.com/watch?v=W_x9sVBHK4Q&feature=related

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 10:50
BerichtOnderwerp: kreet van de week

WILLEMIJN232 schreef:
Zo'n tekst had ik net even nodig.......ik keek even op internet naar reizen en zag dat ik op mijn leeftijd ingedeeld wordt bij de seniorenreizen!!!!! Boze smiley
Ik dacht bij mezelf: daar ben ik toch nog veel te jong voor????? Verraste, verbaasde smiley
En zo zie je maar weer: Age is a matter of mind...... Knipoog smiley

Je doet alsof je op jouw leeftijd je alleen nog bij TNT-reizen kunt inschrijven, Ik ga nooit met een georganiseerde reis mee.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 10:03

PEET760 schreef:
natuurlijk wel de link naarzetten, sorry.

http://www.youtube.com/watch?v=OGEjKV6eDxY&feature=list_related&playnext=1&list=MLGxdCwVVULXc5MFD6Y1GgeyBxBzXEV_fm[/quote]
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 februari 2011, 19:25
BerichtOnderwerp: [size=18]gehoorde stelling: sex voor het huwelijk moet kunne

SUNNY443 schreef:
Onderstaande stelling wordt gehoord op CM:

[u
u]

Eens/ niet eens en waarom?

Een draadje met 1147 bijdragen:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=713

En vaak hele verstandige....

Thomas, sex NA het huwelijk lijkt op CM urgenter. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 10 februari 2011, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 februari 2011, 23:26

KATHY142 schreef:
Geestesziekten(mensen) is een verouderde (bijna middeleeuwse) naam voor (mensen met een) psychische aandoeningen.
Zoals je lichamelijke aandoeningen hebt, heb je ook psychische aandoeningen.
Het is niet selectief of besmettelijk, soms wel erfelijk en komt onder alle lagen van de bevolking voor, zowel christelijk als niet christelijk.

In de Griekse denkwereld - en die was dominant in de tijd rond het leven van Christus op Aarde - was er een sterk onderscheid tussen lichaam en geest. We weten nu dat die twee elkaar heel sterk beïnvloeden en wat wij geest en denken noemen via chemische processen tot stand komt. Dat is geen degradatie van het geestelijke of van het geloven zelf. Door medicijnen die een bepaalde chemische werking in de hersenen verzwakken of versterken, kunnen we dit soort processen zelfs beïnvloeden, wat de juistheid van deze veronderstelling aangeeft. Lichamelijke overbelasting kan de geest beïnvloeden maar mensen kunnen ook heel goed lichamelijk ziek worden door spanningen en dergelijke. Een oorzaak van dit verschijnsel was in de Oudheid niet aan te geven, al veronderstelden sommige toenmalige geleerden de wederzijdse beïnvloeding zeker al wel. Men kon het alleen niet verklaren. Wat men het bezeten zijn van boze geesten noemde, heet nu misschien wel epilepsie of psychose. We hebben de laatste tweeduizend jaar gelukkig ook wat bijgeleerd en dat men zaken in Bijbelse tijden anders benoemde, valt ze, met de kennis van toen, ook niet kwalijk te nemen. En verder heeft Kathy helemaal gelijk.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 10 februari 2011, 20:57
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 91 Volgende
Pagina 66 van 91