ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 april 2010, 19:05
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILMA729 schreef:
Adem inhouden allemaal, er komt een stofwolk aan Geschokte, onthutste smiley
Heb geen stofwolk gezien nog... Knipoog smiley wel een in bloei staande boom... erg mooi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 april 2010, 15:22

'k Vond het gisteren echt saai op de chatbox... het enige waar ik nog wat aan had was het mooie liedje van Rellok... maar de rest... pfff.... niks voor mij ...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 14:04
BerichtOnderwerp: Schrikbarende uitslag

MIEK114 schreef:
Gisteren lag ik vroeg op bed. Ik keek tv, naar Miljoenenjacht waar de vraag werd gesteld aan een publiek met 430 mensen. Weet u wat er met Pasen gevierd wordt? Het publiek kon via stemkastjes kiezen tussen Ja en Nee. Het publiek werd gevraagd naar eer en geweten te antwoorden. Iedereen had inmiddels gestemd, Linda liep per steekproef naar een meneer en vroeg wat hij had geantwoord. Hij wist het wel, hij had op ja gedrukt, hij mocht het zeggen. Hij vierde de kruisiging van Jezus..fout en toch had hij ja gestemd.
109 mensen wisten het niet!!! Daar komen nog de mensen bij die het dus wel wisten maar fout dachten.
109 van de 430.
Ik schrok, hier gaat iets heel erg fout in Nederland, we sturen mensen zelfs naar Amerika om het goede nieuws te vertellen, een rijk welvarend land, terwijl in eigen land grofweg 25% van de volwassenen niet weet wat we vieren met Pasen.
Ik ben wakker... jij?

De kruisiging van Jezus vieren, ik weet natuurlijk niet waarom hij dat zei... maar denk wel dat er mensen zijn die zich christenen noemen en twijfelen aan de opstanding van Jezus.
De kruisiging is nog te bewijzen, maar met de opstanding wordt dat een heel ander verhaal... niet te bewijzen, maar een geloven !!

WILMA729 schreef:
We hebben eigenlijk de opdracht een voorbeeld te zijn, niet waar??? Juist als christenen hier in ons landje.

Ik denk wel eens, als ik ons christenen lees hier op het forum, waarom "bekvechten" we elkaar de tent uit soms, terwijl we zoveel gemeen hebben samen ?

Dat is niet bepaald een groep mensen in onze samenleving waar je als niet-christen jaloers op kan zijn toch???

De pkn wilde samenwerken, samen geloven, samen doen, met behoud van verscheidenheid in beleven en uitvoeren.
En toch bracht dat rechtszaken met zich mee, gevechten om kerkgebouwen enz.

Is dat aantrekkelijk voor mensen die kennis maken met het geloof???
Dit alles stoot eerder af denk ik, geeft aanleiding tot afwijzen en afgunst.
Hoe straal je een goed beeld uit van wat wij ervaren ?

Ik denk dat dat liefde is, voor de anders denkenden. Enm in die liefde moet je heeel voorzichtig zijn met je oordeel, ook al denk en zie je het anders dan die man/vrouw die God niet kent. Daar begint het zaad neerleggen tot een groter geloof.

Ik schrik trouwens niet van het feit dat veel mensen niet weten waar het met pasen in wezen om gaat, ik merk dat al jaren bij de kinderen. Zij krijgen mee dat pasen een feest is van de paashaas die eieren verstopt, dat horen ze van hun ouders.
Ik ga niet zeggen, dat is fout, ik vertel wel waar het met pasen om gaat, probeer het uit te leggen, en hoop dat ik daarmee een zaadje leg, dat, wie weet door Gods hand ooit gaat groeien.

Ik hoorde van huis uit bij de gereformeerd (syn.) kerk... maar kon me daar op een gegeven moment niet meer in vinden, vond die niet meer bijbelvast, ben daarom (toen ik op kamers ging wonen) bij die kerk vertrokken en heb toen op m'n 21ste een andere kerk gezocht.
Toen al merkte ik dat ik me niet kon vinden in bepaalde dingen en dat de bijbel steeds meer in twijfel werd getrokken... dingen die bewezen moesten worden en niet meer zozeer onderzoeken wat God erover zegt.

De gereformeerd (syn.) kerk van toen is nu PKN, maar PKN is veel breder en kent gelukkig kerken die wel bijbelvast zijn.
Mijn punt is: Neem je nu een kerk die gaat twijfelen aan de opstanding van Jezus, waar is die hele kerk dan goed voor ? Dan mis je mijns inziens een wezenlijk stuk uit je christen zijn... Juist de opstanding van Jezus geeft ons mensen een nieuw perspectief... het blijft niet bij het oude, maar we mogen uitzien naar een beter deel !! ... en tot die tijd mogen we vertrouwen dat we Gods kracht ervaren, daar Jezus ons met God weer heeft verzoend.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 14 april 2010, 14:29
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 22:35

slotje op het topic "het scheppingsdoel" ... ik zag die aankomen... pfff...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 20:31
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

En ... zien jullie al uit naar de wedstrijd op 25 april ?
Feijenoord tegen je-weet-wel ... haha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 20:28
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.

JONATHAN890 schreef:
Ik heb van meerdere vrouwelijke collega's ook wel begrepen dat de onderlinge strijd om er leuk uit te zien, iets is wat dus voor een groot deel onder de dames zelf speelt.

En t oog van de vrouw let dus ook op de vrouw, dat van de man let volgens mij helemaal niet op de man. De concurrentie tussen vrouwen is er wel degelijk. Denk dat er hier wel vrouwen zijn, die dat heel goed ervaren hebben.

Ik vind het echter ook leuk als vrouwen er verzorgd en leuk uitzien, ik heb collega's die dagen hetzelfde dragen, week in week uit, heb t idee dat hun kledingkast maar 3 dingen bevat. Als ik dat dan weer afspiegel tegen hun uitstraling, overkomen en deels ook hun belevingswereld, zie je overeenkomsten.
Deze dingen gelden net zo goed voor mannen. Ik weet dat ik deels generaliseer. Maar hoe iemand zich kleed, is deels hoe men zich opstelt. De uitstraling, een stuk zeker overkomen, heeft met elkaar te maken.

Misschien dragen je collega's wel iets wat héél lekker zit... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 11:30

DANIEL777 schreef:
Susannah
zou het ook in 90 procent van de gevallen kunnen zijn dat er als een privefoto erbij staat bij een profiel dat mensen er op afknappen ipv de mens achter de foto te willen leren kennen?

Ik weet niet precies hoeveel procent, maar ik weet wel dat het uiterlijk (en dan bedoel ik het totaalplaatje) wel een grote rol speelt... aan de andere kant uiterlijk zegt ook maar weinig als je elkaar leert kennen, dan zie je toch dat het echt het totaalplaatje is zeg maar.
En ja, ik ben daar heel eerlijk in... ik kijk ook naar iemands verschijning en dat is dan een eerste indruk... ik ben qua karakter best kritisch, maar ja op uiterlijke verschijning let ik ook, maar dat laatste laat ik in het geval dat ik val op iemands karakter ook wel weer vallen zeg maar haha...
Merk dat als ik op iemand valt iets unieks ontdekt aan die persoon... en ja dat unieke is voor mij dan heel waardevol en bijzonder.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 22:10

Dit is wat ik vind... ik vind het zelf wel prettig om te weten hoe iemand eruit ziet... een foto zegt echter zo weinig over een persoon, je leert iemand pas echt kennen als je diegene ontmoet...!! maar een foto is wel het begin en het kan je een beeld vormen (dat moet dan nog maar blijken bij de ontmoeting of dat klopt Knipoog smiley ).
Iemand die er voor kiest om geen foto te plaatsen, ja zou dat zelf jammer vinden, maar ik vind tegelijkertijd dat als iemand daarvoor kiest dat ook gewoon moet kunnen, zonder gelijk een etiket opgelegd te krijgen van angst, verlegenheid of wat dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 21:48

CHATULIEM619 schreef:
Dit is in mijn ogen gewoon een smoes. Je bent verlegen en je bent bang dat een man je om je uiterlijk afwijst. Het oog van de man is wel belangrijk.

Hee Chat... ik hou er niet van als je zegt... "je bent verlegen..." en "je bent bang..." Daarmee luister je niet en vul je zelf iets voor een ander in... hoop dat je daar in 't vervolg een beetje aan denkt... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 21:44

ARJAN007 schreef:
Sja... hoe zou ik me gekleed hebben als ik een vrouw was?

Ik denk toch dat ik dan over het algemeen niet met een diepe décolleté en/of (zeer) korte kleding rond zou lopen. Want ik zou gewaardeerd willen worden om de persoon die ik ben en om mijn karakter en om de inbreng die ik heb. Het leek mij dan echt niet nodig om - middels een diepe décolleté en/of zeer korte kleding - de wereld de boodschap te geven: "iedereen MOET weten dat IK mooi ben!"

hahaha Arjan, probeer je je nu in te leven in een vrouw ? Clown smiley Jammer voor je, maar je kunt het je alleen maar indenken... Knipoog smiley
Enne... mooi is relatief... wat heb ik aan een mooi koppie (from the outside) als ik van binnen een kat ben... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 21:40

HANNAH810 schreef:
in een huwelijk hoeft het ook geen probleem te vormen, wanneer er op een bijbelse manier mee omgegaan kan worden; t probleem dat ik echter probeer te schetsen, is dat er over de behoefte aan intimiteit zo geheimzinnig wordt gedaan in sommige gezinnen/families, dat het denken wordt aangetast; alsof deze behoefte er niet zou (mogen) zijn, wanneer iemand daadwerkelijk met God leeft.....
vaak wordt dan aangehaald; de geest begeert tegen het vlees, en het vlees tegen de geest,
maar mijns inziens is dat een verwrongen toepassing van de tekst.
de tekst bedoelt, dat het geestelijk leven andere prioriteiten stelt, dan een zondig leven. niet dat het geestelijke en zuivere van t lichamelijke elkaar tegenstaan, begrijp je wat ik bedoel, brazeevel??

Ik dacht dat "vlees" in de bijbel idd. "zonde" betekende en weinig te maken heeft met "het lichaam" zelf...
t' gaat er volgens mij om hoe je ermee omgaat... een mens is niet voor niks een seksueel wezen... ik geloof dat God dat ingeschapen heeft in de mens... als het maar in balans is en niet ingaat tegen wat God wil... maar ik geloof zeker dat God er een bedoeling mee heeft en dat we niet zomaar zijn zoals we zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 17:44

IMRE695 schreef:
Sussannah (met de mooie ogen): je hebt sinds het begin van dit off-topic topic de 1000e bijdrage hier geleverd aan het weergaloze succes van dit topic dat eigenlijk nergens over gaat, maar toch heel boeiend is!

Gefeliciteerd! Als ik de paus was, dan zegende ik je! Knipoog smiley

En ook alle anderen: heel hartelijk dank voor alle off topic bijdragen!

Imre, die heel blij is! Lachende smiley Clown smiley Kussende smiley Verliefde smiley Engeltje smiley Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: liefde is

Liefde is ... ervaren hoeveel God van je houdt ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 14:24

MARISKA601 schreef:
goed weer om te tuinieren.

op een balkon ? Clown smiley ja kan... haha
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 00:05

MARIJAN072 schreef:
Huh Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Leg eens uit, Sussannah. Knipoog smiley

Ik doelde op het topic "scheppingsdoel"... vond dat ff niet meer opbouwend... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 19:20

t'is weer pet met het forum... Smiley met dichtgeplakte mond haha sorry, moest ik ff kwijt... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:04
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

HENK710 schreef:
Dit is denk ik een juiste levenshouding, Susannah. Oppassen voor negatieve effecten van machteloosheid en actief aan de slag gaan met de dingen waar je wel iets mee kunt doen! Dat is ook wat Jezus deed: Hij gaat door, dwars door alles heen! Dat mag ons tot troost zijn, te weten dat Hij ook door een zeer diep dal is gegaan en zo met ons mee kan voelen als geen ander...

Jezus deed dat niet alleen toen Hij door een zeer diep dal moest... wat ik zo mooi vind is Jezus' bewogenheid... die zie ik ook zo ontiegelijk mooi terug als Lazarus is gestorven... Jezus huilt daar met Maria mee... dat vind ik zo mooi he' ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:01

HENK710 schreef:
We hebben het inderdaad over hetzelfde volgens mij Susannah. De situatie is zoals die is. Daar kun je in blijven hangen of accepteren en vooral doorgaan... Dit betekent niet dat je accepteert dat mensen elkaar verdriet/pijn doen. Wel accepteer je op een moment van pijn dat het zo is en probeer je vooruit te kijken hoe je er toch het beste van kunt maken. Het oog dus op de toekomst gericht en niet op het verleden...

Duidelijk !! Knipoog smiley tnx Henk710
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:13

ROBBEDOES873 schreef:
De liefde geeft het je idd niet terug... Maar de LIEFDE kan je wel helpen het te verwerken en er doorheen te komen,
Zonder mijn geloof had ik alle "ellende"niet overleeft, Het geeft me een hou vast en een stuk kracht...
Breng het waarschijnlijk niet goed onderwoorden, Maar durf wel eerlijk te zeggen dat als ik niet mijn geloof zou hebben ik hier niet meer gezeten zou hebben... En ja snap je heel goed dat weet je daarom een dikke knuffel

Lieve Doessie ... dit ben jij !! zo breng jij het onder woorden ... en t'is goed zo Knipoog smiley
Ik herken veel in wat je hier zegt... ik merk ook dat Gods liefde me erdoor heen sleept, (door alle ellende heen) wat ik ook nog meemaak ... we hoeven het niet alleen te doen... en dat vind ik een toegevoegde waarde... een onbeschrijflijk mooie waarde die ieder mens van God mag krijgen... !!
Daar ben ik echt dankbaar voor...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:56

MARIJAN072 schreef:
Kom jij morgen even voordoen, hoe je een groep een dag bezig houdt zonder je stem te gebruiken? Knipoog smiley Lachende smiley

Maarre.....bedankt voor je tip! Ik merkte vanavond, toen ik Bijbelkring had, dat het me bijna frustreert dat ik niet normaal kan praten. Gefrustreerde smiley Maar 't is inderdaad heerlijk, om hier eindelooooos te kunnen kletsen over o.a. dit probleem. Lachende smiley

Misschien gebarentaal ? Clown smiley zijn geen dove kinderen zeker ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:43

MARISKA601 schreef:
Als God een liefdevolle God is, waarom gebeuren er dan rampen waarbij mensen omkomen?
De mensen hebben zeker een vrije wil, maar de slachtoffers van een traumatische gebeurtenis hebben er niet omgevraagd wat hun overkwam.
De mensen die hun wat aangedaan hebben hadden een vrije wil.
En de slachtoffer van natuurrampen, hebben ook niet gevraagd om de gebeurtenissen.
Als God een liefdevolle God is, waarom laat hij dit toe?

idd. slachtoffers van een traumatische gebeurtenis hebben er niet om gevraagd wat hun overkwam... soms zijn het de mensen die verkeerde keuzes maken.
Waarom vragen zouden mij echt een beetje gek kunnen maken... omdat je vaak toch het antwoord niet krijgt... (bijv.:) waarom voel ik mij van tijd tot tijd zo eenzaam en lijkt niemand het te begrijpen ?
Daarom heb ik persoonlijk besloten niet meer in de "waarom"-vragen te blijven hangen... maar te vertrouwen in de liefde en de goedheid van God.
Merk dat ik weinig aan kan vangen met "waarom"-vragen en dat je dan in een bepaalde machteloosheid blijft hangen... kies er liever voor om actief met mijn leven aan de slag te gaan...
Besef dat het moeilijk ligt als je zo'n ramp hebt meegemaakt... ik hoop dat die mensen zullen beseffen dat God hun niet in de steek laat... ik geloof dat God om die situatie ook tranen laat... juist Jezus voelde met mensen mee en Hij kan dat als geen ander... !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 8 april 2010, 00:26
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:51
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

HANNAH810 schreef:
remi en eliza
als het leven soms pijn doet........

http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU&NR=1

Die is echt super he' Hannah... heb dat liedje ook op mijn hyves staan... zo mooi !! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:20

MARISKA601 schreef:
Ik geloof pas dat je na je dood echt volledig ben je bevrijd van alles.
In het dagelijks leven is het , hoe gaan wij met de trauma's om?
Wat doen we ermee.
Het ene trauma is het andere niet.
Uit mijn ervaring zeg ik:

Leer het te accepteren dat die dingen gebeurt zijn.
Zonder acceptatie kom je niet verder.

De vraag rijst wel, waarom heeft God het laten gebeuren?
Wat is de bedoeling ervan?

Waarom God het heeft laten gebeuren ?
Ik geloof niet dat alles wat er in deze wereld gebeurt Gods wil is. Denk wel dat Hij een situatie ten goede kan keren.
Mensen hebben van God een vrije wil gekregen en daardoor zijn er dingen die gebeuren, maar daardoor is het nog niet iets wat God wil.
Ik geloof dat God liefde is en het goede voor de mens zoekt.

God wil dat niemand verloren gaat ... en toch gaan er straks mensen verloren...
Denk je dat God die ramp laat gebeuren bijv. in Haitti ???
God is een liefdevolle God, geen straffende.
Jezus heeft onze straf gedragen en dus is die straf gedaan... da's wat ik geloof.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:13

HENK710 schreef:
Als je je richt op acceptatie van het gebeurde, ga je al niet meer zozeer die waaromvraag benadrukken. Acceptatie heeft iets in zich van het willen leren van het gebeurde, waardoor je als het ware al een soort antwoord krijgt op de waaromvraag Knipoog smiley

Ik vind wel dat acceptatie van het gebeurde tot een valkuil kan leiden...
Het verder kijken vanaf het moment is idd. alleen maar goed, maar accepteren van mensen die jou niet in je waarde lieten, die over jouw grenzen heengingen, never ... ik accepteer dat niet .... ik zal juist eerder strijden tegen onrecht...
Je hoeft het mijns inziens niet te accepteren, maar jullie bedoelen misschien dat je op dat moment verder moet en dat terugkijken niet echt zin heeft, de situatie is zoals die is....
Wat je overkomen is hoef je mijns inziens niet te accepteren. Als je maar niet blijft hangen in het verleden... da's iets anders.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:03

CROSSROAD317 schreef:
Juist niet fluisteren, dan belast je je stem nog veel meer ...... zie de link die ik aan Marijan gaf Engeltje smiley

nou oke dan ... pfff ... heb dat een keer in een gezondheidsboek gelezen, vandaar ... maar goed, zeker is dat je je stem dan zo min mogelijk moet belasten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:32

CHATULIEM619 schreef:
Gisteren twee documentaires gezien. Allereerst ds Vos. Als jongen van 12 jaar werd hij misbruikt door een vriend. Dat misbruik veranderde in liefde en sexuele voorkeur. Hij was opgegroeid in een streng gereformeerd milieu en toen zijn ouders er achter kwamen werd hij zwaar veroordeeld. Hij mocht geen contact meer hebben met zijn vriend, maar in zijn hart bleef hij ermee bezig. Hij trouwde weliswaar, maar na verloop van tijd kwam hij in een crisis terecht. Hij kon het beest in zijn leven niet temmen. Het zat er altijd en hij wist zich er geen raad mee. Toen nam hij de stap het beest los te laten, scheidde van zijn vrouw en ging het ruige leven in om zijn vrijheid te vieren. Werd journalist, supporter van Ajax en was jaren niet meer met zijn bediening bezig. Totdat het verlangen zijn roeping op te pakken te groot werd en hij weer verlangde op de kansel te staan. Nu is hij ds in de kerk in Ossendrecht. Het beest heeft hij niet verslagen, hij heeft ermee leren leven. De schuld legt hij niet bij het beest in zijn leven, maar bij zijn godsbeeld, datgene wat hem geleerd is. Het schuldgevoel wat hem aangepraat is, was niet goed. Mensen hadden hem moeten accepteren hoe hij is.
Is dat de weg die wij moeten gaan, is mijn vraag. Moeten we maar accepteren dat er geen overwinning is over sommige monsters in ons leven. Moeten we accepteren dat sommige mensen veroordeeld zijn te leven met hun trauma's?
Wat wordt dan de betekenis van bevrijding? Als mensen niet eens meer bevrijd zouden kunnen worden van hun demonen, moeten ze er maar mee leren leven? En moeten we maar accepteren dat mensen met dit gedrag anderen beschadigen?

Hee Chat, weet je nou zelf geen antwoord op de vragen die je hier stelt ?
Enne ... andere beschadigen is nooit goed he' ... wat je dan ook meegemaakt hebt, dat mag nooit een excuus zijn.
Ik heb ook wel een trauma meegemaakt... dat blijft je bij, alleen is het gezond om ervoor te zorgen dat je je leven daardoor niet laat beheersen.
Het trauma krijgt mij er niet meer onder... maar heeft wel gevolgen gehad voor wie ik vandaag ben.
Ik geloof dat een trauma voort kan komen uit de verkeerde keuzes van mensen en dat God liefde is en helemaal niet wil dat mensen ergens een trauma aan over houden.
God is liefde... dat is ook de weg naar herstel... naar bevrijding... Gods liefde kan juist ook zichtbaar zijn in mensen... mensen die bereidt zijn er voor iemand te zijn, of alleen maar te luisteren... dat kan iemand helpen in zijn of haar proces om gehoord te worden... zijn of haar verhaal kwijt te kunnen... denk dat het daar meestal mee begint.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:17

MARIJAN072 schreef:
Genieten dus! Lachende smiley

'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress.
Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!

Ik ga verder genieten van het zonnetje. Lachende smiley

Volgens mij moet je je stem dan zo min mogelijk belasten... dus fluisteren als het ff kan... volgens mij heeft je stem ff herstel nodig (lees: rust).
Misschien is het toch handig om de oorzaak weg te nemen lieve Marijan Knipoog smiley Zou je niet voor kunnen stellen om tijdelijk op een andere lokatie (dependance bijv.) les te kunnen geven ?
Hoop dat je hier iets mee kunt ... enne sterkte !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 01:52

IMRE695 schreef:
Actueel weer Aarlanderveen:

weer: bewolkt
temperatuur (°C) 7
wind: zuidelijk wind
rel. vochtigheid (%) 81
luchtdruk (hPa) 1023.5

In Giethoorn scheen de zon ... Lachende smiley jippie ... was heerlijk weer om zo'n fluisterboot (met electromotor) te besturen.... heb daar zo van genoten he' ... haha ... lekker varen met mijn 2 broers en (1) zus... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 01:49

HANNAH810 schreef:
ik ken een oude dame, van 94 jaar,
die had een uitspraak, wanneer de zuster vroeg, of ze nog even een dutje ging doen die dag.
t is wat grof, maar dan zei ze;

daar heb ik helemaal geen tijd voor, ik moet nog dit doen, en die dame bezoeken; liggen kan ik nog lang genoeg.........mn tijd is zo voorbij!!

Hey Hannah, was dat misschien een vrouw die in een uitzending van het TV programma "Helpdesk live" was (aan de telefoon) ?
Die zei ook zo iets, en ik moest daar zo om lachen he... zo'n oude dame die nog vanalles wilde doen ... was echt prachtig... !! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 01:35
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 7 april 2010, 01:36
Naar boven