Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 18:28
Onderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
|
|
|
MAT170 schreef: | Ik denk zelf dat echte volgelingen van Jezus moeten zijn voorbereidt om de meest gehate personen van dit land te worden en dat er christenvervolging zou kunnen komen die fysiek wordt en waarbij je in de gevangenis belandt. De dominante cultuur en dit systeem is voor mij goddeloos en slecht. Dingen als bv abortus en het homohuwelijk zal ik als volgeling van Jezus nooit goedkeuren. Zelf denk ik dat er tijden gaan komen dat je als christen ook vanuit de overheid met contracten te maken krijgt waarin je dingen als het homohuwelijk en abortus moet onderschrijven en wie dat niet doet bv de gevangenis ingaat, wordt mishandeld of vermoord. Wat ik nu al vanuit de overheid zie is dat ze alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert weg wil hebben. |
Met dit soort gruwelverhalen ben ik vroeger helemaal volgestopt en dit bouwde mij niet echt op in mijn vertrouwen in God, integendeel. De boeken van ene Wim Malgo komen me nu nog mijn oren uit. Ja je hebt gelijk dat de bijbel iets te vertellen heeft over de eindtijd. Zeker weten. En hoe dat er uit zal zien? Richt je daar maar niet te veel op, richt je op Zijn liefde die er altijd zal zijn. De geestelijke wapenuitrusting kreeg je niet voor niets, ik weet zeker dat deze niet zal falen als het moeilijker gaat worden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 februari 2013, 18:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 11:17
Onderwerp: Bent U het echt??
|
|
|
Kippevel... !!!
Wat gevoelig en mooi.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 10:34
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GERRIT084 schreef: | wrom dat nou weer everzwijn eten we ook, en van eekhoorns zijn er veel meer, tis tenminste eerlijk vlees Beter dan al die zielig gefokte knijnen en op hok kippen |
Dus jij gaat even op jacht in het Panbos vandaag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 15:09
|
|
|
eh... een of andere kipschotel met veel groente... en couscous.
En een experiment op verzoek: pindakaas/bananenijs maken ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 09:44
Onderwerp: Tips om gelukkig te worden en te blijven.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ha Jol,
Ja, dat is een hele goede: vrede! Onder alle omstandigheden! En ja, die tekst: Fil 4
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Tuurlijk, tel je zegeningen een voor een, tel ze alle en vergeet er geen....
Ja, idd. geniet met mate, xeker voor snoepen....
Niet al te krampachtig proberen (blijvend) geluk het doel van je leven te laten zijn.
Ja, die snapte ik net niet maar nu wel....die is heel dubbel....
Bedankt!!!! |
nee nee, het was: Geniet NIET met mate (dus geniet van je verjaardagsgebak vandaag).
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 20 februari 2013, 09:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 07:50
Onderwerp: Tips om gelukkig te worden en te blijven.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Heeft iemand nog meer tips en trucs? Of vragen? Of wát dan ook? |
- Ik heb nog meer aan vrede onder alle omstandigheden. - Me richten op waarheid/schoonheid/welluidendheid/wat lof verdient in muziek, natuur, contacten etc.. - Niet al te krampachtig proberen (blijvend) geluk het doel van je leven te laten zijn. - Count your blessings. - Geniet niet met mate.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 20 februari 2013, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:13
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik bedoel maar dat een LAT-relatie ook gestoeld is op trouw. Net zoals in een huwelijk. Eén van de beide gehuurde partners kan voor lange tijd van huis zijn en dan moet er ook trouw zijn. Je moet dan niet zomaar eens even je seks-zin op een ander gaan zoeken wanneer je gehuwde partner onbereikbaar is. In een LAT-relatie ben je ook niet steeds bij elkaar en is de sociale controle minder. Maar dat wilt niet zeggen dat je in seksuele hoge nood je honger moet gaan leningen ergens anders. In elke vorm van relatie en ja zelfs in een potentiele relatie erg belangrijk. |
Je zei: Quote: | Als ik met een vrouw een mooi contact heb dat zou kunnen leiden tot een ontmoetingen en een begin van een verkering en ik ga dan ook nog met andere vrouwen aanpappen in de hoop op meer ben ik ook ontrouw.
In elke relatievorm of beginnende relatie is trouw onontbeerlijk. Je bedriegt niet alleen de andere maar ook jezelf. |
Dan heb je het nog niet over een wat stabielere vorm van relatie maar over een verkennende. Verder sluit ik me bij wat Joop net neerzette aan.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 februari 2013, 17:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:53
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je doet nu net of Jans het warm water heeft uitgevonden.
Trouw is ook altijd belangrijk. Ook als is er nog maar gewoon een contact met iemand dat op meer kan uitdraaien. Als ik met een vrouw een mooi contact heb dat zou kunnen leiden tot een ontmoetingen en een begin van een verkering en ik ga dan ook nog met andere vrouwen aanpappen in de hoop op meer ben ik ook ontrouw.
In elke relatievorm of beginnende relatie is trouw onontbeerlijk. Je bedriegt niet alleen de andere maar ook jezelf. |
Ik denk dat je het dan over een andere fase in contact hebt Frank. Wanneer je met meerdere "potentiële kandidaten" contact hebt (en dat is heel goed mogelijk) en je spreekt af of onderhoudt dat contact, is dat nog niet gelijk ontrouw of "vreemd gaan". Het lijkt me wel een duidelijke zaak dat men daar eerlijk en open over is en dan heb je het allereerst over betrouwbaarheid. Trouw komt te pas als je van elkaar weet dat je er samen voor wilt gaan om te kijken of de relatie toekomstmuziek heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 13:34
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik morgen opnieuw een ingreep aan mijn buik krijg. Deze keer niet zo'n grote, maar wel een heel pijnlijke |
... nu thuis lekker bijkomen... en ondertussen mij de pan inhakken met Wordfeud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:23
|
|
|
JANS221 schreef: | Volgens mij heb jij volgende maand pas recht van spreken hier!
(pfff, pas 49 jaar!) |
Oh ja, ik kom pas kijken, dat is zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:10
|
|
|
CORNE927 schreef: | Pieter, je hebt helemaal gelijk, ook Jans, Thomas en Margriet hebben met zoveel woorden dit al onderstreept.
De strekking van mijn bedoeling ooit met dit topic was; Je bent 'getrouwd' en woont niet in één huis en er zijn genoeg redenen die op die manier de relatie zinvol of meer succesvol kunnen maken.
Het gaat dus niet over vrijblijvendheid maar rekening houden met elkaar zoals kinderen, werk, afstand etc. |
Ik heb in ieder geval nog meer mijn gedachten om dit alles heen kunnen vormen door dit topic. Er is zoveel mogelijk zonder al te veel "goed- en foutdenken", als je maar ontspannen blijft met elkaar. De weg samen en met God vind je dan wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 februari 2013, 21:55
|
|
|
dit is leiding, ik zat net te denken aan die van Maewood; mother how are you todayyyy...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 februari 2013, 20:53
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat was vroeger jaren wel zo, de generatie voor mijn bestaan toen kwam de verstandige generatie (de mijne) die het leidsaam (niets met Leiden vandoen) had gade geslagen. Om vervolgens de wat modernere versie te kiezen (discotheek en bioscoop) vond ik ook niets Maar om hier mijn lot te laten bepalen tzal het bejaardenhuis wel worden hoewel ik me nu al afvraag, wat daar mijn excuus zal worden |
Mwaoah ik zag ze toch echt nog van de zomer, de bejaarde ouwe mannetjes. Misschien dan de laatste die hards ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 februari 2013, 19:50
|
|
|
MARGRIET020 schreef: | He he... eindelijk eens het woordje trouw ook genoemd in de mogelijkheid van een LAT relatie! Heel fijn en dank daarvoor Jans.
En hoe vaak mensen dat ook proberen bijbels te onderbouwen met bijbelteksten .... het dekt gewoon simpelweg tegenwoordig de lading niet meer. Dan kun je blijven smijten met teksten, maar dat heeft geen zin. (Zo zijn meer onderwerpen dan dit).
Mijn idee: Blijf maar zien dat er ook trouw op die manier kan zijn en een mooie band samen en ook dus met God een driehoeksrelatie kan zijn. Waar zou God nou meer van gediend of mee vereerd zijn? Die starre (veroordelende) bijbeltekst? Of het hart van twee mensen die voor Hem willen leven (en die samen door bv een slecht huwelijk getekend zijn) en Hem toch samen de eer geven???!!! |
MOOI !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 februari 2013, 18:22
|
|
|
[quote=BERENDJAN590]
Ja, ik zou maar dicht bij je hart blijven dan blijft alles een beetje kloppen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 februari 2013, 17:21
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Noem je nu vrouwen per definitie inhoudsloos? |
Blijkbaar ... Dat zijn van die stoere mannen uitspraken die hier en daar nog gangbaar zijn. Ws aan de boulevard in Kattuk waar zondag de mannen uit de kerk aan de boulevard generatie op generatie in de zomer zitten te bankhangen (om de dames gade te kunnen slaan).
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 18 februari 2013, 17:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:03
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat vind ik wel een heel goedkope opmerking zeg, en volgens mij was mijn reactie op die van Erica afgestemd. Een reactie die was afgestemd op kennis genomen van, en ik kennisneming heb van andere gevallen. En of ik terug zou komen, als ik zelf in bepaalde schoenen heb gestaan, denk het niet, omdat hoogst waarschijnlijk, en dat weet ik haast wel zeker, niet tot een keuze zou gaan, als ik denk waarover zei het heeft. Maar los van dat, mijn schoenen kennen nu eenmaal niet, de weg van de minste weerstand. |
Ik hoor het: "Dank U dat ik niet zo ben als .... ".
Maar ik stel voor weer on topic te gaan. Niet om de minste weerstand hoor en echt niet met de kuierlatten, maar dit is het topic over latten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 17 februari 2013, 20:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:32
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Natuurlijk Erika, ik ken er ook, maar ik ken er ook die wel doorgevochten hebben, en soms kan je vechten tot je een ons weegt. En iedereen kent wel iemand die vecht ( de nette versie dan) en laten we eerlijk blijven, niemand zal zeggen dat leven een makkie is.
Soms kan je zelfs alleen moeten vechten, tot soms wel eens worstelen aan toe, maar je moet wel doorgaan, en soms heel soms..! En als jij kan veronderstellen, vind ik knap, dat er overal een alternatieve oplossing voor is, één van de minste weerstand, vind ik dat knap.
Ik zou je wel een voorbeeld kunnen stellen, een heel verhaal, waar spontaan de tranen van in je ogen springen. Maar dan wel van een stel, die heel veel pijn verdriet hebben gekend, die door gingen tot het bittere einde......... |
Je hebt het steeds over anderen, stellen die uit elkaar gaan en jouw oordeel daarover en stellen die blijven en knokken tot het bittere end en jouw goedkeuring daarover. Maar kom als je zelf in die schoenen hebt gestaan terug, dan praten we nog es.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 17 februari 2013, 18:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:23
|
|
|
ANNA415 schreef: | ik ga op [niet ok] drukken. al die brinta plaatjes kan echt niet.
zo en nu lekker aan de tomatensoep |
mea culpa Anna, enjoy your soup
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:08
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 21:14 Reageer met quote
ANNA415 schreef: Dan ga ik denk ik toch nog voor de brintaZieke smiley Kotsende smiley
Jol: Zieke smiley dan toch liever rat ...
Héérlijk Brinta, lekker dik, niet té dik en dan met heel veel nepsuiker
Veel lekkerder dan gewone suiker
Ja, ik heb weer goede herinneringen, mijn moeder is heel liefdevol, en ja, dat samen met de heerlijke geur van melk, gecombineerd met Brinta.... |
ohhh iew en dat bordvol MOEST leeg .... en dat elke ochtend...
en dan nog een lepel levertraan ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 17 februari 2013, 18:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 februari 2013, 11:34
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik ben toch echt wel bang, dat die laatste hier op cm niet zitten, die zijn dan nog aan het strijden toch? Los van het feit, vreemd gaan en mishandeling (lichamelijk en geestelijk) kan ik mij er weinig bij voorstellen waar sommige tegenwoordig om scheiden. En vraag mij dan ook stellig af, waar is soms de strijd gebleven voor het behoud van een huwelijk, tegenwoordig.
En dan nog, de opmerking wat een omgeving zegt, dan is mijn vraag je bent toch niet met je omgeving gehuwd. En ik bedoel het echt niet te persoonlijk, maar de omgeving zijn in de regel de grote opgevers, die van de hoed nog rand, enige wetenschap hebben dan door horen zeggen, verkregen. Ik zeg heus niet dat horen zien en zwijgen, altijd tot de deugden behoren. |
Een huwelijk valt te winnen als je SAMEN strijdt en SAMEN liefhebt. Zo niet, is het vaak een verloren zaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 februari 2013, 10:07
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha ga vanmiddag na de kerk, kijken wat ze zeggen..... en als ze me raar aan kijken , van eh wat een stom idee, na ja dan denken ze dat maar, ik heb gedaan wat ik op me hart kreeg.En zo ben ik nu eenmaal en ha ha vind die pubergroep leuk, zit vaak tussen ze in de kerk. en daar zitten ze heel oprecht, en als de preek t elang voor ze duurd, komen er hier en daar telefoons te voorschijn |
kijk je gewoon raar terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 februari 2013, 10:06
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ANNA415 schreef: | uit bed geklomen en ontbeten, zal ik er weer in kruipen |
Mijn idee ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 22:09
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, maar als je het niet krijgt, dan moet je toch het jezelf kado doen! |
Ik ben mij altijd zo dankbaar als ik zoiets van me krijg.
|
|
Naar boven |
|
|