Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 maart 2010, 19:22
Onderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
|
|
|
HAAS141 schreef: | tnt gaan mee:
pieter en annet sandra arend rellok chat cross suus grace mariksa carien dirk jan aer en ik
jill en marijan ovb
maar wie zin heeft kan nog steeds mee!
vrijdag 19 maart om 20:30 bij cafe bloopers op de korenmarkt in arnhem! |
Zoals het er nu naar uitziet, ga ik mee. Maarre.....ik hoef toch niet te dansen, Haas Dan laat ik het ovb even staan namelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:06
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
WILMA729 schreef: | Ik ontwricht de bijbel niet, ik geef alleen antwoord op je vraag. Wat de achterliggende gedachte is van het dragen van een hoedje. Ik voeg er alleen een stukje achtergrond aan toe. De reden van de brief van Paulus aan die gemeente. Ik zet gewoon een feit neer. Is dat de Bijbel ontwrichten?? Ik denk eerder dat dat verdiepen is. Als je dit Bijbelgedeelte dan maar gewoon wist uit je bijbel, zou het inderdaad verschrikkelijk zijn. Maar dat doe ik niet in mijn antwoord op je vraag. Kan zijn dat het zo overkomt, maar zo bedoel ik het dus niet.
Ik geef toe, mijn ervaring die ik eerder neer had gezet, kleurt mijn mening wel over het nut van deze manier van onderscheiden van "de wereld", maar denk dat je dat wel begrijpt.
Als ik nu in deze tijd in een hoeren-outfit, zoals je die op de wallen tegenkomt, de kerk binnen zou lopen, zou de brief van Pualus er anders uitzien. Het gaat naar mijn idee om de boodschap erachter. Je onderscheiden als christelijke gemeente,van de andere culturen. En naar mijn mening kan dat ook zonder hoedje. |
Een duidelijke uitleg, Wilma. Zo denk ik er ook over. 'k Heb heel erg slechte herinneringen (bijna een trauma) aan een bordje bij de ingang van de kerk, waarop stond dat vrouwen en meisjes een hoed moesten dragen. En als je het niet deed, dan werd je er - ook als kind - op een felle manier op aangesproken. En als je dan als kind al erg verlegen en onzeker bent, dan is dat iets wat je bij blijft. Heel erg ongastvrij en niet erg liefdevol, vind ik deze manier van doen.
Ook in de uitleg van Imre, kan ik me vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 11:59
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
RELLOK036 schreef: | dan zegt niemand meer wat |
Gaan we 'stommetje' spelen, krijgen we ook geen ruzie.
Laten we het maar lekker bij het oude houden hoor! 't Is meestal gezellig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 09:10
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ach ons manneke is echt weg, jammer hoor! het was zo n leuk kroelventje. |
Als je gaat stappen in Arnhem, kun je hem live zien Carien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 09:01
Onderwerp: Doodstraf? Ja of nee?
|
|
|
had je mij dan omzeep geholpen? [quote=ROELTJE813]
Nee joh, waarom zou ik? Is daar reden toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 08:44
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Waarom wil je dat Roeltje? Ik vind dat niet nodig hoor. De mensen zijn allemaal aardig, dus geen reden om iemand te blokkeren. |
Dat vind ik ook, Carien. Mocht ik behoefte hebben om iemand in de chatbox te blokkeren, wat zelden voorkomt, dan ga ik zelf weg. Volgende keer beter en gezelliger, denk ik dan. Het is ook nog mogelijk om iemand privé aan te spreken of, als het heel erg is, CM te mailen. Als iemand vaak de behoefte heeft een ander te blokkeren, moet je denk ik eerst heel kritisch naar jezelf kijken. Dus voor mij hoeft zo'n knop ook niet hoor. 't Is ook nog lastig voor de anderen, want je weet niet of iedereen elkaars opmerkingen kan lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:05
Onderwerp: Doodstraf? Ja of nee?
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | -------------------------------------------------------------------------------------
ja, indien het echt zeker is. |
Ben ik blij dat ik geen rechter ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:58
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
PIETER649 schreef: | veel plezier nog op cm, ik ben weer ff weg
en hou goede hoop, zelfs ik kwam hier aan een partner |
Dat is heel bemoedigend Pieter , bedankt!
't Zal best even saai zijn zonder je, maar je komt vast weer gauw terug! Een goede en rustige tijd, zonder de irritaties van CM, toegewenst!
Tot ziens! Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:59
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik las ooit een tekst, ik geloof van visje ofzo...
God schiep mij Dus ik ben perfect Want God maakt geen fouten...
beetje trieste tekst eigenlijk als je dit leest als homo zijnde |
Pieter, ik zou ook nooit beweren dat ik perfect ben. Dat waren Adam en Eva voor de zondeval, daarna niet meer. God schiep ons perfect, maar door de zondeval zijn wij dat niet meer. Tja, dus eigenlijk is het triest voor iedereen. We leven in een gebroken wereld, die niet meer is zoals Gods bedoeling was. Daarna is alleen Jezus een perfect mens geweest. Gelukkig maar! Want er is - door Zijn verlossingswerk - hoop.
En nu zeg ik geen woord meer over dit onderwerp. Er is meer dan genoeg over gezegd, dus wat mij betreft mag dit topic gesloten worden. De mening van iedereen is volgens mij al lang bekend. Het lijkt mij zinloos om weer opnieuw te beginnen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 8 maart 2010, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:30
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom denken we dat te weten, omdat God Zijn wil beschreven heeft in de Bijbel. |
Zo is dat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:08
Onderwerp: C-M marktplaats
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | Hallo Lieve mensen,
Hier een nieuwe poll voor mensen die spullen: * tekoop aan willen bieden * ruilen * gevraagd
Wilt u s.v.p. deze dan gebruiken ipv andere polls te gebruiken?
wel ff duidelijk: tekoop,ruilen of gevraagd.
indien verkocht, graag advertentie verwijderen.
liever niet anders bloggen in deze poll dan advertentie. Neem contact op via de chat of via mail.
B v D. |
Een advertentie plaatsen? Heb je het volgende niet gelezen in de Algemene voorwaarden van CM?
Het is Lid niet toegestaan om de Service te gebruiken voor commerciële doeleinden.
Ruilen en weggeven mag, maar iets verkopen
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 8 maart 2010, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | wel dus katrientje mn abo is morgen voorbij... (en DAT is pas n verbeterpunt he ) |
Dat wordt saai zeg! Ik heb nog tot 16 maart, dus daarna lever ik mijn aandeel in 'verbeterpunten op cm'. Beetje jammer van het geld, om nu al weg te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 12:42
Onderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Hebben jullie daar wel eens over nagedacht? En hoe komt dat bij jullie over?
Waarzeggerij is volstrekte flauwekul. Termen als occult en duister om het te bestrijden, zijn zelfs helemaal overbodig. Ik schreef het al eerder wat ironisch: voor domheid moet worden betaald. Waarzeggen past in het hoofdstukje horoscooplezen en is niet meer dan een glimlachrubriekje. Een fopmiddel bij onzekerheid. Aardig om te lezen, maar meer ook niet. Als je waarzeggerij serieus neemt, ben je niet goed bij je hoofd.
Thomas, nuchtere diepfries. |
Ook ik ben best nuchter, maar toch denk ik dat je de invloed van bijv. waarzeggerij niet moet onderschatten. Ik denk dat Satan zeker wel macht heeft en zulke dingen gebruikt, om zijn macht uit te breiden. Ik hou me er liever helemaal niet mee bezig. 'k Heb ook moeite met programma's (op RTL?) waar mediums optreden, daar kijk ik dus bewust niet naar. Door je met zulke dingen bezig te houden, stel je je open voor duistere machten. Ik houd me dan liever bezig met Gods Woord.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 7 maart 2010, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 22:03
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer.
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik heb alleen maar een fiets, Marijan. Dus, ik kan zelfs niet fout parkeren. Het is eigenlijk een grapje, want in een oudere auto zonder snelheidsbegrenzer of cruise-control is eigenlijk de voet waarmee je gas geeft je snelheidsbegrenzer.
En toen ik nog een auto had, waren het zulke trage karretjes dat ik zelfs trots was dat ik überhaupt de snelheidslimiet kon overschrijden. |
Heeft ook zeker z'n voordelen, geen auto hebben. En je bent een stuk minder kwijt!
Aha, dan is mijn karretje nog net iets te snel. Mijn snelheidsbegrenzer oftewel m'n voet heb ik niet genoeg in de hand, helaas ontbreekt het soms aan zelfdiscipline. Dus als het ooit nog goed moet komen, dan toch maar zo'n technische snelheidsbegrenzer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 19:42
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Nee, er staat gewoon bij wanneer je betaald moet hebben. Ik had het meestal op provinciale wegen,net ff iets harder dan 80km/u. Hier mag je provinciaal 100km/u dus dat probleem heb ik niet meer.
Heb er in Duitsland nog maar 2 gekregen en heb even heel hard gelachen toen ik ze open maakte: 68 waar je 60 mocht......of ik even 16 euro over wilde maken en 1 voor fout parkeren, die koste 15 euro. Parkeerschijf vergeten is hier ok niet zo'n ramp, kost je 5 euro. |
Tjonge, nog een reden om naar Duitsland te verhuizen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 18:14
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Hier flitsen ze niet van achteren maar vanaf de voorkant, en dan zijn ze zo aardig om die foto erbij te doen. Maar ook al zijn de bekeuringen hier goedkoper.....blijft een smak geld voor zo'n pasfotootje. |
De brief irriteert me sowieso al, er wordt heel nadrukkelijk gesproken over een opgelegde administratieve sanctie. Het meest irritant vind ik dat ze bij voorbaat al zeggen hoeveel je meer moet betalen, als je niet op tijd betaalt. Doen ze dat in Duitsland ook? Dat getuigt van vertrouwen zeg. Meestal betaal ik op het laatste nippertje. Maar goed, ik vergeet het wel weer hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 17:06
|
|
|
IMRE695 schreef: | Deed je snelheidsbegrenzer het niet? |
Zo'n luxe auto als jij hebt, heb ik niet joh. Ik heb maar een oude Peugeot 106. Maar 'k heb net m'n belastingaangifte ingevuld, ik krijg - als ik 't maar goed ingevuld heb - aardig wat terug. Dus misschien is het wel een idee, om in het komende jaar een nieuwe auto mét snelheidsbegrenzer aan te schaffen. Dat kan alleen maar voordelen opleveren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 17:01
Onderwerp: Kleine wonderen in het dagelijks leven
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Heeeeeel veel voetbal is er voor maar AZ-SC Heerenveen schijnt het belangrijkst te zijn? Ik vrees dat de mannetjes de pan stamppot wel leeg krijgen zonder jou....sorry
En nu ben ik misschien nog een zonnetje maar vanavond laat........pfff |
Jammer, maar begrijpelijk. Dan moet ik maar op zoek gaan naar een ander kijk-maatje. Alhoewel.....een Engelse detective trekt me ook wel. Komt wel goed, ik vermaak me wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 16:24
Onderwerp: Kleine wonderen in het dagelijks leven
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Je kent het wel,veel gewerkt dus op zaterdagochtend maar eens in huis aan de gang Maar dan,in de middag,begint je huis zich te vullen met pubers die lachen,stoeien,plezier maken.........het zonnetje breekt door en voor je het weet sta je aardappelen te schillen voor 6 man ipv 3......en krijg je een knuffel van die pubers omdat je zo'n coole moeder bent Straks een tafel vol gezelligheid en vanavond een bank vol voetbal kijkende pubers........mijn dag kan niet meer stuk! |
Is er vanavond voetbal? Handig om te weten. Kan ik mee komen kijken, klinkt heel gezellig! Een fijne dag verder! Leuk trouwens, dat het zonnetje ook in het noorden schijnt. En anders ben jij natuurlijk het zonnetje in huis, samen met vele andere zonnetjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 15:22
|
|
|
Een brief bij de post van Centraal Justitieel Incasso Bureau, helaas herken ik zo'n envelop direct.
Rijd je 8 km te hard, ben je 39 euro - waarvan 6 euro administratiekosten (goed voor de werkvoorziening?) - kwijt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 11:21
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wel eens van humor gehoord, roeltje??? |
Humor, wat is dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 10:12
Onderwerp: Stemmen......op..
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
PVV-leider Wilders heeft in het Britse parlement zijn anti-islamfilm Fitna vertoond. © ANPOp de daarop aansluitende persconferentie haalde hij opnieuw flink uit naar de islam, zo meldt RTL Nieuws.
De profeet Mohammed noemde hij 'een barbaar, een massamoordenaar en een pedofiel'. De Turkse premier Erdogan deed hij af als 'een mafkees'. Als Turkije lid wordt van de Europese Unie, dan wil hij dat Nederland er uit stapt.
Immigratie stoppen
Geert Wilders verklaarde te hopen premier van Nederland te worden. Hij zou dan meteen alle islamitische scholen sluiten, en de immigratie uit moslimlanden stoppen, zei hij.
Wilders zou ook een bouwstop voor moskees afkondigen en criminele moslims met een dubbel paspoort Nederland uitzetten.
Fitna
Bij de vertoning van Fitna waren in Londen zo'n 60 mensen aanwezig. Wat zij van de film vonden, is nog niet bekend. In Nederland kreeg de film een lauwe ontvangst van zijn collega-politici.
Wilders wilde de film vorig jaar al in Londen tonen, maar toen werd hij bij de douane tegengehouden. Volgens de regering vormden zijn ideeën over de islam een bedreiging voor de publieke veiligheid.
Wilders ging tegen het besluit in beroep en mocht daarom alsnog naar Groot-Brittannië reizen.
-------------------------------------------------------------------------------------
groot gedeelte wel met hem eens, als je kijkt hoe de mensen hier op christian mach met elkaar al omgaan, hoe zou het dan ooit goed kunnen komen als die mesnen alles wordt goed gezegd en toegestemd wat hun willen en wat hun(allang dode afgod) wil. sorry wat dat betrefttttt ben ik het zeer zeker eeens met Geert. wel verklaar ike r bij dat ikniet alels eens ben met hem,maar wat dat aangaande. "een envelop,zonder postzegel, en dan hoppa, versturen retour zonder afzender.
sorry dat ik het zo zeg, de HIK!!! |
Je bent het voor een groot deel met Wilders eens, terwijl je tegelijkertijd kritiek hebt op de omgangsmanieren van CM-leden? Ik begrijp de vergelijking niet zo goed. Vergeleken bij zijn manier van omgaan met andersdenkenden, zijn de meeste CM-ers lieverdjes. (Al zijn er natuurlijk wel verbeterpunten voor een ieder van ons.) Geert Wilders gaat zeker beter met andersdenkenden om. Van hem kunnen we leren.
Sorry Roeltje, maar ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen. Naar mijn idee bevordert Wilders de onverdraagzaamheid. Ik las net in Trouw 'De PVV-kiezers verwachten alles, maar zullen niks krijgen.' Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Problemen benoemen en wijzen op de fouten van andere partijen, is totaal iets anders dan problemen oplossen.
Ik ben het wel met Pieter eens, dat er een taak ligt voor de gevestigde partijen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 6 maart 2010, 10:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 23:22
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Wilders heeft vandaag verschrikkelijke uitspraken gedaan in Londen bij de vertoning van de film Fitna. Te verschrikkelijk om hier te herhalen. Je kunt ze (binnenkort?) in de krant nalezen, in elk geval nu al wel op internet.
Het is nu overduidelijk dat zo iemand never en nooit in de regering moet gaan zitten. Ons land heeft een regering nodig die nationaal en internationaal iets opbouwt. En daar past geen politicus bij die verschrikkelijke uitspraken doet. |
Helemaal mee eens! Ik heb het stukje gelezen, ik schaam me dat het een landgenoot is. Je moet er toch niet aan denken dat zo iemand de premier van ons land wordt? Fatsoensnormen kent hij absoluut niet. Hij zet aan tot haat onderling, dus ik hoop/bid dat het niet zover zal komen. Mocht hij toch in de regering komen, dan valt het kabinet volgens mij binnen een maand. En dat is goed voor ons land zeg. Deze man roept alleen maar, oplossingen bieden en samenwerken met andere partijen kan hij echt niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 17:16
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting
|
|
|
HANNAH810 schreef: | is even wachten, maar t komt vast wel, thomas....... |
Sommige mensen reageren met terugwerkende kracht, misschien omdat ze graag tegen de stroom in zwemmen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 17:12
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Als hij haar niet naar huis had gestuurd voor haar legitimatiebewijs was het stuk in de krant vast nog vele malen groter geweest. |
Wat is er eigenlijk hard aan? En wat is het probleem precies Lijkt mij een kleine moeite om even naar huis te gaan, om het identiteitsbewijs te halen. Ze had natuurlijk ook haar man kunnen machtigen, was nog handiger geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:02
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
PIETER649 schreef: | das simpel: bij recept voor 2 personen, gewoon alles verdubbelen voor 4 personen. 2x zoveel grondstoffen, of hoe noemen ze dat ingraditenten en 2x zolang koken-bakken-braden
bij 8 personen 4x zoveel spullen voor dr in en 4x zolang braaien |
Misschien dat ik dan toch maar bedank voor de eer. 'k Hou niet van aangebrande shoarma.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | neehoor... voor mij |
Haha, dan moet ze misschien het recept voor 4 personen of nog meer vragen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 3 maart 2010, 20:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:17
|
|
|
HANNAH810 schreef: | eindelijk mariska, zucht.... ik dacht dat je me nooit uit zou gaan nodigen...........!! |
Oh Ik dacht dat het voor mij was!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 23:46
Onderwerp: Té tolerant?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | CHATULIEM619 schreef: Zefs als je hier een stevige opmerking maakt, wordt het al negatief beschouwd. We willen liever mild, makkelijk zijn en dat kan ten koste gaan van de waarheid van Christus.
Al te vaak is wijsheid zoveel meer dan waarheid.
Thomas
De waarheid is in Christus, "Ik ben de Weg, de Waarheid.... ". Andere meningen hebben is mogelijk, maar kun je ze ook toetsen aan Gods Woord (de Waarheid). Sta je het jezelf toe om tolerant te zijn naar Gods Woord.....
Een voorbeeld; als je merkt dat iemand zich bezig houdt met ongezonde banden, toverbanden, banden van de dood, occulte banden, etc.... zeg je er dan iets van of blijf je zwijgen?? Hoe tolerant sta jij jezelf toe te zijn. |
Vanuit liefde voor God en voor je naaste, heb je soms de plicht om iets te zeggen. Dat wordt je niet altijd in dank afgenomen, want ergens op gewezen worden ligt een van nature zondig mens niet. Je kunt denk ik ook té tolerant zijn. Dan ben je in de ogen van de gemiddelde Nederlander heel liefdevol, maar de vraag is of dat in Gods ogen ook zo is. Kies je dan voor de eer van God of voor de eer (eigendunk?) van de mens? Maar ik vind dat in de praktijk wel moeilijk hoor.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 3 maart 2010, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|