Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:08
Onderwerp: Vakantie 2012
|
|
|
MARIO216 schreef: | Nog voor dat ik op vakantie ben geweest al een korte vakantie geboekt tussen de kerst en oud- en nieuw. |
haha ik ook al ga pas 1 september naar Zeeuws Vlaanderen maar heb al een vakantie geboekt in november naar Vlieland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:00
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Op de fiets naar huis van de kerk in de stromende regen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:57
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoe stroomt het dan via jou naar anderen? Hoe zie je dat in de praktijk??? Mooie woorden opschrijven is één maar de praktijk is dat niet het allerbelangrijkste? |
mm zoals jij dit schrijft Willemijn lijkt het net of jij denkt dat ze dat in de praktijk niet doet. Maar dat bedoel je misschien niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:54
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Slechtste moment of moeilijkste Zo te moeten gaan condoleren bij een 17 jarig meisje dat de strijd tegen kanker heeft verloren!
Twee jaar geleden de ziekte geconstateerd... ze droeg het zo sterk en dapper doorging alles zonder klachten... Een meisje dat vertrouwde op haar Heer en wist dat wat er gebeurde goed was! Ze mocht getuigen en kon daardoor haar ouders en zus tot hulp zijn in het feit dat zij moest gaan sterven... Hoe mooi maar ook hoe onnoemelijk zwaar!! |
krijg er kippenvel van 17 jaar nog maar. Moeilijk hoor. Ik heb zoon die ook 17 is moet er niet aan denken. Sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik kan je de nieuwste Iphone aanraden, reuze handig......ik heb een appp erop dan geeft hij een regenbuitje als het in je buurt over een halfuurtje gaat regenen.....lekker belangrijk natuurlijk maar wel leuk...... |
oh welke app is dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:38
Onderwerp: wonder? wonder!!!
|
|
|
Heel mooi Chat en heel goed aangepakt. Heb zelf een ex partner en zoon met PDD-nos en inderdaad die boosheid is het moeilijkst en datgene wat het meest verlamt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:28
Onderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
|
|
|
[quote=PETRA944]
Heel herkenbaar hoor Petra, Ik bid ook elke dag voor bescherming van mijn spullen en huis. Natuurlijk moet je dan zelf nog goeie maatregelen nemen Toen de kids klein waren hadden we er zelfs een liedje van gemaakt; Vertrouw op God En zet je fiets op slot Als je echt niet wil dat ie gestolen wordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:14
|
|
|
CHRISHEIJ019 schreef: | Tongentaal kan vooral voor jezelf lekker zijn dat de Heilige Geest je precies de weg wijst.
Doch geloof ik niet dat tongentaal "het" is. God geeft door Zijn Geest gaven aan mensen. Maar Hij geeft niet aan een ieder tongentaal. Ik ken ook verhalen van mensen die dachten dat hun tongentaal van de Heilige Geest kwam, maar het bleek van de satan te zijn. Dus pas er mee op dat je niet te snel iets beweert.
Er was iemand bij ons op de Bijbelclub en die avond ging het over tongentaal en die mevrouw kwam van een ander soort gemeente waar ze dat gewend zijn. En dus ze deed dat op die avond. We deden kring gebed dat om de beurt iedereen mocht bidden wat die wilde en ik dacht al; oh nee dan gaat zij natuurlijk in tongetaal bidden. Dus ik bidde: Vader laat het niet zo zijn, want ik weet sommigen hier in ons midden zijn bang en we weten niet of U het bent of satan. Pff toen was ze aan de beurt en er kwam een warme gloed door het gesloten raam langs mij(ze zat naast mij) ze sprak in Tongen; en de taal was Hebreeuws, maar meer de taal die Jezus sprak; Aramees. En tegelijk kwam in mij de vertaling; Wees niet bevreesd, want IK ben het. En tja ik dacht dat ik het zelf bedacht had, maar hun dachten dat het van God afkomstig was.
Ik snap er niks van dat God mij gebruikt, zo perfect ben ik niet. |
mooi getuigenis en Chrisheij God zoekt geen mensen die volmaakt van zichzelf zijn hoor maar mensen die volmaakt zijn in Christus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:07
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
TINK100 schreef: | nog steeds begrijp ik niet wat dit stuk, over hoererij te maken heeft met yoga??? Ik zie yoga toch als heel iets anders dan hoererij...... En, welke waarde hecht je aan yoga? zie je het als ontspanningssoefeningen in deze drukke tijd? of neem je ook de achterliggende gedachten mee in je oefeningen? hoe pas je de oefeningen toe....? maar om de link te leggen tussen yoga en hoererij gaat mij te ver |
ja ik zie de link ook niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:36
|
|
|
VISSER278 schreef: | de weerprofeten zitten er wel heeeeeeel erg naast voor vandaag . Hier schijnt zelfs regelmatig de zon . Dat is nog es wat anders dan de 100 mm. regen die ze voor bepaalde gebieden in ons land voor vandaag afgaven. Gisteravond een uurtje regen , vanochtend een paar spetters .... visser heeft er spijt van dattie z'n was boven gehangen heeft ipv. buiten. |
ik heb mn was toch nog droog gekregen buiten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 17:21
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Niet op het idee gekomen dan om daar vis(kweek)vijver in aan te leggen?? Kun je nog es zowel bij haar op bezoek, als je hobby uitoefenen...... 2 vliegen in één klap, zou je denken. |
pannenkoeken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb er niets aan om mensen door hun knieen te zien zakken, of wat dan ook. dit is een voorbeeld.
Ik heb er wel iets aan als ik met Gods hulp ben gestopt met roken. dit is ook een voorbeeld. |
Hoe weet je trouwens dat God je geholpen heeft met stoppen met roken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | de weerprofeten zitten er wel heeeeeeel erg naast voor vandaag . Hier schijnt zelfs regelmatig de zon . Dat is nog es wat anders dan de 100 mm. regen die ze voor bepaalde gebieden in ons land voor vandaag afgaven. Gisteravond een uurtje regen , vanochtend een paar spetters .... visser heeft er spijt van dattie z'n was boven gehangen heeft ipv. buiten. |
Denk dat ze het weer van het midden van het land voorspeld hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:51
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
PETRA944 schreef: | heel mooi, ik ga hem overschrijven en ergens in me huis hangen |
haha ik had hem al opgeslagen om hem straks uit te printen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:48
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zaterdag 25 augustus, Psalm 103: 1-5; Gedenk zijn goedheid.
Een mens moet in dit leven z’n boel een beetje bij elkaar houden. Vroeger had ik een grote knijper, die me daarbij hielp. Don’t forget, stond erop. Niet vergeten! Daar klemde je dan brieven en andere, belangrijke documenten tussen. Dingen om te bewaren. Don’t forget. Dat is thema van psalm 103. Mijn vader las die psalm zodra er iemand in het gezin jarig was. En nu doe ik het. Vergeet niet één van zijn weldaden. En dan komt me daar een opsomming, zo breed, zo wijd, zo hoog en diep – één lange lijst van dingen die je nooit vergeten mag. Vergeving gaat voorop. Dat God je schuld vergeeft – zul je eraan denken? Dat Hij je kwalen geneest. Heerlijk toch? Of klopt dat niet? Ben je ziek en blijf je ziek? Dat Hij je redt van het graf, is dat dan geen wonder? Of heb je nog maar kort te leven, terwijl je nog zo jong bent? Dat Hij je kroont met liefde, dat ligt in zo’n geval ook al niet voor de hand. Dat Hij je overlaadt met schoonheid en geluk, dat mag dan zelfs wel een pijnlijke opmerking heten. En dat je jeugd zich vernieuwt als een adelaar – dat is dan al helemaal een lachertje! Wat koop ik eigenlijk voor deze psalm? Met zo’n God ben ik noch niet jarig… Twee dingen. Voor wie van het randje van de dood wordt weggesleurd en na een periode van ernstige ziekte weer opkrabbelen mag, is deze psalm een loflied. Vanuit dat gezichtspunt is deze psalm geschreven. En in de tweede plaats: als het anders loopt, ben ik tóch jarig, gaan de vlaggen niet alleen halfstok maar ook voluit. Waarom? Omdat er ooit Eén was die zelfs gered werd uit het graf, gekroond met trouw en liefde, overladen met schoonheid en geluk én mocht meemaken dat zijn jeugd – Hij was goed 30 – zich vernieuwde als een adelaar.
Zegen, mijn ziel de grote naam des Heren, laat al wat binnen in mij is Hem eren, vergeet niet hoe zijn liefd’ u heeft geleid, gedenk zijn goedheid, die u wil vergeven, die u geneest, die uit het graf uw leven verlost en kroont met goedertierenheid. |
Heel mooi Mario, vind het geweldig dat je hier elke keer weer zo'n stukje neerzet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb er niets aan om mensen door hun knieen te zien zakken, of wat dan ook. dit is een voorbeeld.
Ik heb er wel iets aan als ik met Gods hulp ben gestopt met roken. dit is ook een voorbeeld. |
Jij hebt er niets aan kan zijn maar die mensen die het betreft hebben er wel iets aan. Zou dat niet zo kunnen zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk e daar heb je al de misvatting. Als je echt denkt dat het vanuit het Hindoeisme komt, moet je kunnen bewijzen dat de mensen contact hebben gehad met het Hindoeisme. bij mij zijn ook wel eens mensen gevallen, en ik heb niks te maken gehad met Hindoeisme. Dat het daar voorkomt, wil niet zeggen, dat het er door ontstaan is. En als mensen vallen, vallen ze niet achterover, ze zakken door hun knieën en worden dan zo neergelegd. |
Als mensen door de kracht van een hindoe afgod omvallen, zullen ze dan niet nog veel meer niet kunnen blijven staan als de Levende God iets van Zijn kracht laat voelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:38
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
GERRIT603 schreef: | dat zijn maar 2 dingen, is dat genoeg? |
niet dringen, ik vind alleen die eerste vraag belangrijk
dit quotte jij iets eerder deze dag
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 25 augustus 2012, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nog even en er wordt gerenoveerd in mijn woning... Natuurlijk is het mooi als je overal nieuwe kozijnen en een nieuw balkon krijgt... Maar heb ook gehoord dat mijn afdak daardoor tijdelijk weg zal moeten... Daar zie ik meer tegenop!! Dat wordt een blik mannen open trekken!!!! a.s dinsdag komen ze kijken wat wel en niet verwijderd moet worden... Alles binnen en buiten met een afstand van een meter moet leeg zijn... |
Waar koop jij zo'n blik??
Roelande@heeftwelgraageenpaarvandieblikkeninvoorraad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 10:21
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja Roelande....dat was voor mij gisteren...dus vandaar dat ik ""vrij"" ben.. | tja gister moest ik werken net zoals de andere dagen van de week
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 10:11
|
|
|
PETRA944 schreef: | was effe aan het wachten tot de wasmachine klaar was, ha ha hij draait alweer, was nr 2 vandaag...en gisteren kwam er een kid terug van weekje vakantie, ja ja hele koffer vol was erbij |
oh ja vreselijk was dat altijd als er weer eens een luizen had. Die tijd heb ik gehad gelukkig sterkte ermee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 10:08
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Om half 9 al buiten...(lang leve het afdak........) Waait wel een windje...maar ach.... En inderdaad toen kwam er regen...maar ook dan blijf ik zitten... Ook met de krant...koffie... De regen is al weer over... Dus...eigenlijk nog NIKS...gedaan... Maar het HOEFT niet...het is zaterdag... |
mm ik heb vandaag mn vrije zaterdag(2 i.d. maand) Dus ga ik zo ff het hele huis door met de stofzuiger, De was doen, boodschappen, mn badkamer schrobben, ff wat in de tuin doen en dan mn opdracht voor school afmaken..........
werken is vaak een stuk rustiger
|
|
Naar boven |
|
|