ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:05
BerichtOnderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar

CROSSROAD317 schreef:
Een hond in een huis ....... Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley

hahaha die Crossie... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:03

JONATHAN890 schreef:
nou ik heb geen zon meer gezien, t was geen dun sluiertje meer, helemaal afgeschermde zon.

idd. in 't midden (uuuh buitenland) was 't ook al zo... jammer hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 20:33
BerichtOnderwerp: Té tolerant?

HENK710 schreef:
Liesbeth, terecht roep je op om elkaar te respecteren en te accepteren als broers en zussen en dat dit niet betekent dat je altijd maar lief en knuffelig naar elkaar bent. Je mag elkaar ook best eens zeggen waar het op staat. Alleen is er nog een ander uiterste aan de andere kant van de knuffelvariant die je hier schetst, namelijk het wel in de waarde laten van de ander in zijn christen zijn ondanks het verschil van mening, dat er ook mag zijn.

Ik denk dat verschil van mening er idd. ook mag zijn... maar de discussies lopen hier soms nogal fel op... van gedachten wisselen kan juist heel positief zijn, maar vaak als het iets heeft van 'je gelijk willen halen' of discussieren lijkt dat soms maar moeizaam te gaan.

Ik denk dat het belangrijk is om niet met alle winden mee te waaien, maar uit te komen waar je voor staat, maar merk hier soms ook wel dat dat je soms ook juist heel kwetsbaar maakt, respect hebben voor een ander en voorzichtig zijn kan mijns inziens goed samen gaan als de meningen verdeeld zijn, als het maar niet veroordelend is... laat duidelijk blijken hoe jij het ziet en degene die er op reageert, probeer opbouwend te reageren, niet afkrakend met het vingertje wijzend...
Ook in liefdevol omgaan met elkaar hoef je het niet met elkaar eens te zijn... het getuigt juist van een sterke persoonlijkheid als je laat zien wie je bent en hoe jij het ziet, maar heb oog voor een ander, ook als je 't niet met diegene eens bent.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 26 april 2010, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: Wat als...

JONATHAN890 schreef:
onderwerp kan je gewoon weer starten

ja is ook zo...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: kerkdienst

MARISKA601 schreef:
wat betekend het voor je om naar de kerk te gaan?

Het valt me wel op dat kerkgang vaak zo positief wordt gezien...
Ben er alleen maar blij mee hoor... Lachende smiley
Maar ik heb het heel anders ervaren...
De preken die voor mij bedreigend overkwamen, de liedteksten waar ik me geen raad mee wist...
En ook later, toen ik nog internetkerkdiensten meebeleefde frustreerde het me meer dan dat het me hielp.
Ik heb op een gegeven moment moeten zeggen tegen mezelf... zo kan het niet langer Susannah... leer eerst maar jezelf kennen...
En dat heb ik gedaan... en ik miste toch iets hoor, het meeste wat ik miste was het beleven van een dienst met God, maar ik kon niet anders meer en ik weet zeker dat God mij daarin begreep en nog begrijpt.

Ik denk ook zeker dat een christen het nodig heeft om met anderen over het geloof in gesprek te raken... zit niet voor niks hier op C.M. ha, al zoek ik ook een leuke en lieve man, maar goed... Knipoog smiley
Zit nu langzaamaan weer te denken aan een kerk, maar ik blijf van mening dat geloof in wezen een hartszaak is, een diepe verbondenheid die je met God mag hebben... als dat bij mij in het geding komt, blijf ik weg van de kerk... al besef ik heel goed, dat het ook belangrijk is om met andere christenen je mening te wisselen...

Ik hoop dat ik een kerk vind, waar ik me op mijn plek voel...
't Belangrijkste blijft voor mij je relatie met God !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 21:59
BerichtOnderwerp: kennen jullie dat?

PEACEDOVE820 schreef:
Ach ja laat ik er dan toch maar ens wat uit gooien wie weet helpt het.....:

Kennen jullie dat dat gevoel van eenzaamheid en dat God zo ver weg lijkt , dat je een brok in je keel krijgt en je niet precies weet waarom......
Je huilt om niks of eigenlijk toch heel veel.....

Dat je moe wordt van het oordeel dat je geen man meer hebt , of de vraag constant waar ie is gebleven.
En als je zegt dat ie weggelopen is je aankijken of je op een andere planeet woont......

Rechtzaak rechtzaak was je maar voorbij dan had ik rust en mn kinderen ook!

Greets,
Peacedove

Hoe gaat het nu met je peacedove ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 21:07
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

JONATHAN890 schreef:
sorry sorry sorry...... maar ik vond de reactie niet geplaatst om nog even een steek onderwater te geven. En dat met woorden van Jezus, die ze tegen de discipelen zei om aan te geven dat ze dat moesten doen, als ze geen gehoor vonden. Dus een hoogmoedige reactie vond ik t. Vandaar.

Maar ook van mij voor iedereen een knuffel Kussende smiley Kussende smiley

nou dan doe ik ook mee... haha ... iedereen een knuffel van mij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

JONATHAN890 schreef:
idd, dat griekse beeld staat bij mij gewoon voor de sier. Trouwens die goden uit die tijd, Zeus, Afrodite etc bestaan niet eens meer

(Af)Goden van deze tijd: werk, muziek, voetbal, partner, sex, sport

ook die dingen kunnen je contact met God geheel verstoren.

wat dacht je van geld ...?

En dan gaf ik eerder al aan bepaalde muziek waar iedereen naar luistert en meeblert. Bohemian Rapsodie van Queen, Hotel Calafornia van the Eagles, Paradise by the dashboard light, acdc etc
Daar luisteren christenen ook naar, zingen het mee. Dan vraag ik mij af of die invloed niet veel en veel directer is.
Dan kan je met allerlei...gij zult geen geneden beeld- teksten komen, maar dan kan je dus elk beeldje wegdoen, van een hond/kat/paard/mens/dier etc, want alles zou je als afgod kunnen gaan zien.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 20:16

JONATHAN890 schreef:
Nou ..... eh.. Chris heeft alles weggehaald, wat niet over t onderwerp ging.
Dus dan hoop ik dat we t daar weer -gewoon- over kunnen hebben

Ja, gelukkig maar dat ie er geen slotje op heeft gezet, anders vervalt er gelijk weer een interessant forumonderwerp...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 15:24

JONATHAN890 schreef:
gister in de commotie is hier niet op gereageerd, daarom nog maar een keer

Ik heb dus geen boeda beeld meer in mijn huis, maar wel :

een oud grieks beeldje, je weet wel , zo'n ding met zonder armen (haha met zonder ???) en met blote borsten...... zou zomaar van afrodite (Godin van de liefde) kunnen zijn.

Verder nog een boek met de griekse mythologie in huis.

Wat je zelf eerder al aangaf... de rust van God die je in de plaats ontving van dat boeddha beeld... dat lijkt me dan wel een duidelijk teken.

Denk je zelf dat dat oude griekse beeldje een belemmering zou kunnen zijn tussen God en jou ?
Volgens mij gaat het om de afleiding en de verleiding om je van God af te trekken...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 14:35

HENK710 schreef:
En zo zijn we eindelijk weer waar de open vraag voor bedoeld was in mijn ogen. Niets heikel onderwerp, maar gewoon een open gedachtengang om verder over van gedachten te wisselen...

...waarom heb jij beelden in je tuin/huis? Om te aanbidden of gewoon voor de sier? Een wereld van verschil hoe je die vraag beantwoord. De eerste optie heeft direct invloed op je christen de zijn, de tweede niet! Hopelijk kunnen we dit onderscheid nu eens vasthouden met elkaar zonder direct de ander op zijn/haar geloof te beoordelen als er een open vraag gesteld wordt over beelden in je tuin...

Vind het eerlijk gezegd wel een verschil of je een beeldje in huis haalt van een boeddha of van bijv. een paard...
Natuurlijk moet je dat beeldje van een paard bijv. (ik noem ff iets... een schepsel van God Knipoog smiley ) niet gaan vereren, want dan wordt dat beeldje een afgod denk ik... (als het meer betekent of zelfs maar gelijk gesteld wordt aan God is dat volgens mij niet de bedoeling), maar een boeddha roept voor mij sowieso al associatie op met de wereldgodsdienst: het boeddhisme.

God wil dat we alleen Hem aanbidden, daarom kies ik ervoor om geen beelden van een andere religie er bij te halen (boeken zou denk ik kunnen ter informatie), want in wezen is er maar 1 God.

En Henk710, ik vind wel dat je verschil kunt maken tussen bewust iets in huis halen en onbewust iets in huis hebben, waarvan je verder geen idee hebt wat daar de achtergrond daarvan is... het is geen vrijbrief, maar ik vind de verantwoordelijkheid groter als je bewust iets neerzet, waarvan je eigenlijk weet... het zou niet kunnen...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 14:11

MARISKA601 schreef:
het is toch veels te mooi weer om hier te zeuren?
of mensen moeten zeuren dat ze het te warm hebben.
mij zal je niet horen.. ik vind het heerlijk weer. Clown smiley

mag van mij wel een graadje warmer hoor haha en wat meer zon... maar zal zeker niet klagen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 14:08

JONATHAN890 schreef:
ik ga lekker stuk race fietsen en daarna paar uurtjes vissen om bij te komen

idd mooi weer, niet te zonnig hier in t westen, dun sluierbewolking

vraag me af of dat wel mag....burhka bewolking in de zomer

Clown smiley Clown smiley

hahaha... hoe kom je er toch weer op ... burka bewolking... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 12:18

JONATHAN890 schreef:
Snap niet dat die paar die zonodig hun gal over mekaar moeten kotsen, dat niet hier doen

Ik ga vragen of er geen funktie in CM kan, dat als 2 mensen een blokkeer knop hebben ingedrukt op je profiel, diegene een 5minuten blok krijgt

heerlijk lijkt me dat..... zouden er zo een paar even tita tovenaar ..... alles staat stil..... momentje krijgen van mij

mag de rest wel doorgaan dan... ? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 01:18

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 25 april 2010, 11:48
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 01:11

ROBBEDOES873 schreef:
Een hele dikke knuffel voor iedereen die ik hier heb leren kennen, En die me heeft genomen zoals ik ben zonder veroordelen...
Ik moet eerlijk zeggen heb hier leuke fijne en lieve mensen ontmoet maar ook mensen die mij gigantisch pijn hebben gedaan,
Daarom heb ik Chris vanavond gemaild om men abbo af te breken.
Kwam hier voor men plezier en niet om met de grond gelijk gemaakt te worden en niet om jankend achter men laptop te zitten omdat me weer eens werd verweten dat mijn geloof niet goed genoeg zou zijn.
Gelukkig hoef ik aan mensen geen verantwoording af te leggen, maar ben het ook niet van plan om me nog langer te laten verguizen ben het zat.....
Iedereen een dikke knuffel hoop dat jullie vinden wat jullie hier zoeken.

Sterkte Robbedoes...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 00:06

JONATHAN890 schreef:
hahaha.... ik heb een paar dagen getwijfeld......abonnement zou 2 mei aflopen. Wat doe ik....verder met CM ?? Ik weet het niet. Waarom zou ik t wel doen? Omdat dit een dating-site is? Ik weet wel wat ik graag wil, maar ik weet ook dat God mij 'haar' op mijn weg moet brengen.
En Hij heeft zijn kans gehad.... ben 6mnd lid of zoiets geweest nu.... maar waarvoor? Gevonden wat ik zoek, nee jammer genoeg niet.
Maar wel leuke kontakten Knipoog smiley

Twijfel alom......maar ik heb besloten.....heb weer €20 euri in de pot gegooid....

Jullie zijn nog niet van me af.... maar ik zoek wel iemand die mij van jullie afhelpt Lachende smiley met blinkend witte tanden

hmmm... 'k wist niet dat je op dit topic een kontakt advertentie mocht plaatsen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:56

JONATHAN890 schreef:
Als ik nou zeg dat mijn abonnement morgen afloopt..... krijg ik dan ook een knuffel ?

Verlegen lachende smiley

hahaha... nou vooruit ... voor Jonathan een knuffel ...omdat je niet gaat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:45

CARIEN982 schreef:
Ik geef iedereen een vette knuffel Kussende smiley omdat ik hier weg ga. Huilende smiley, smiley in tranen
Maar ik vond het heel gezellig met jullie,
hebter ook van genoten in de chat. Lachende smiley

Groetjes en tot ??? Knipoog smiley

Carien. Kussende smiley

Knuffel terug Carien... sterkte met het boerenleven... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:21

'k Vraag me nu af wat Jezus nu zou vinden wat er bij het topic 'boeddha beeld' wordt geplaatst... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:12

HENK710 schreef:
Als dat jouw keus is, dan is het jouw keus, Liesbeth. Waar het even om gaat in dit verhaal is de vraag of je werkelijk een afgod in huis haalt als anderen dat zo zien....en als dat gezegd wordt, zijn er helaas direct reacties alsof die ander niet goed bezig zou zijn...Ruimte voor eigen keuzes moet wel wederzijds erkend worden Knipoog smiley

Allereerst zou ik het woord keuze meer vervangen voor verantwoordelijkheid... wat een ieder doet is ieders verantwoordelijkheid...
Als je voor Jezus kiest, heb je mijns inziens al een keuze gemaakt, dat betekent tevens afzien van gesneden beelden, omdat de bijbel ons leert daarvoor niet te buigen en niet te dienen... als je dit leest en je bent nog steeds van mening dat iets geen kwaad kan is dat toch je eigen verantwoording, waarbij ik dan denk: ik ga liever de verleiding uit de weg.

Ten tweede: Wat vind ik het toch jammer, dat als er een keer eens een zinnig onderwerp wordt besproken op het forum, dat weer niet kan zonder naar elkaar uit te halen... om zinvol van elkaars mening te wisselen is dat toch nergens goed voor ?
Ook je naaste liefhebben hoort nog steeds bij het christen zijn en ja, ik denk dat je iemand best op iets mag attenderen, maar vraag me soms af waarom het weer op zo'n manier moet...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 19:30

JONATHAN890 schreef:
Ding Dong ...... gaat de deurbel nou??

Shitterdeshit...zal wel weer een jehova getuige zijn. pfffffffffff.....sta ik weer een half uur met ze te kletsen.....eigenlijk helemaal geen tijd voor, ben 't terras aan t schoonspuiten.
Nou ja....ff wat anders, ik ga open doen.

'Goedemorgen' zegt de man aan de deur. 'goedemorgen meneer'. Gek ...zijn ogen komen me bekend voor, of ook weer niet.... maar ze spreken me zo aan, warme liefdevolle ogen heeft die man, denk ik.
'Ik ben Jezus, wil je even vragen of je even tijd voor me hebt.'
Oeps....t giert door mijn hoofd..... Jezus wil bij mij in huis komen.
Wat maakt t ook uit spreekt mijn gevoel, Hij is welkom, altijd, ik verlang zo naar Zijn komst en...nu is Hij er. Maar toch.... liggen er dingen die Hij niet mag zien? hm....volgens mij niet.
'Goed hoor...graag zelfs...fijn.... ben wel erg verwonderd, U hier'
'Ja Johan, ik wil altijd in jouw huis zijn, dat weet je toch?' zegt Hij. 'Natuurlijk weet ik dat, dat heeft u toch altijd gezegd, en ik veel gevraagd'

Tijdens het koffie zetten, hoor ik dat Jezus door mijn woonkamer slentert. Ik hoor Hem vragen, 'mag ik even in je CD's kijken?'. Van mij mag het.
Ik hoor hem weer zeggen 'tjonge Johan, veel gospel CD's, luister je die veel? Ik zie ook wat onbekendere muziek, nooit gehoord, weet je Johan, veel van die gospel muziek, stijgt op tot in de Hemel, dan horen wij er ook stukkies van. Maar die andere muziek ken ik niet.' 'het is goed hoor Jezus, niets mis mee, gewoon muziek met wat liefdesliedjes'. 'Oh...dan is t goed hoor, ik hou niet van muziek, waarin de duivel wordt aanbeden enzovoort', zegt hij. 'Heb ik ook niet meer Jezus, tijd geleden paar weggedaan, waar ik niet meer naar kon luisteren'
'Die boekenkast, mag ik daar ook in neuzen?' vraagt hij nu. 'Ja hoor, dat mag U' Een paar boeken kijkt Hij snel in, anderen legt Hij weer opzij, anderen bekijkt Hij geïnteresseerd. Zou Hij moeite hebben met wat boeken die ik gelezen heb, denk ik. Nee, Hij zegt niets en gaat weer op de bank zitten. 'Johan, mag ik je wat vragen?' zegt Hij. 'Ja hoor Heer, dat mag' zeg ik. 'Een paar van je boeken heb je volgens mij nog nooit gelezen. Die heb ik door anderen aan jou laten geven, omdat ik je daardoor dingen wilde vertellen. Waarom heb je er niets mee gedaan?'

Ik slik even.... Jezus heeft mij dingen willen laten zien, en ik heb er niets mee gedaan. 'Ik heb ze weggelegd en niet meer aan gedacht' verontschuldig ik me. 'Jammer' zegt Hij 'had je veel aan gehad, nu ben je er een beetje doorheen gegaan, terwijl ik je had willen leren, te vertrouwen, te luisteren naar mijn woord. Ik had je echt veel willen zeggen'

Tijdens het koffie drinken, kijkt Hij mij aan en glimlacht. 'Je zit er aan te denken hè, van die boeken?' 'Ja Heer, ik zal voortaan wat meer tijd aan besteden' 'Lees eerst dat boek maar wat op tafel ligt, Johan' Hij wijst naar t boek God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur.
Ja daar ben ik aan begonnen. 'Als je dat uit hebt, kies je maar een volgende uit. Ik zal je wel laten voelen, welke'

'Vind je t erg dat we nog even samen bidden' zegt Hij, 'Ik hoor je zo weinig, vind dat jammer, ik wil graag met je praten'
Weer moet ik mij verontschuldigen. Tijdens het bidden, voel ik een rust door mij heen gaan, die ik veel te weinig voel.
Na het bidden, zegt Hij 'zie je nou Johan, dat ik zo dichtbij je bent in het gebed? ' 'Ja Heer, ik zal meer tijd voor U nemen'

Dan staat Hij op en zegt dat Hij weer verder gaat. Ik wil Hem een hand geven, maar Hij slaat zijn armen om mij heen en zegt 'Toch moet je weten Johan, dat Ik veel van je hou'

De deur gaat dicht en ik ga zitten, ben sprakeloos, maar blij, en weet ook dat Hij er altijd is, ook als ik de tijd soms niet neem.

hmmm... als ik dit lees moet ik ergens aan denken...
Gauw nog ff paar boodschappen halen, ja zoals gebruikelijk bij appie, piep... Mijn ogen ontmoeten al snel een man... tjonge, zou zo een Jezus kunnen zijn uit zo'n film... m'n hart bonkt... ik wil vanalles aan hem vragen... maar 't enige wat hoorbaar is is... dag... en hij groet netjes terug, maar zegt verder niks.
De man kijkt me aan... en het is alsof hij alles al van me weet...
ff later ben ik hem kwijt ... voorzichtig loop ik langs de schappen kijkend waar hij is... bij de kassa zie ik dat hij met contant geld betaald....

De week erop ontmoet ik hem weer... en weer komt er geen woord mijn strot uit... thuis aangekomen zit ik te denken... ik wil weten wie die man is...
Pas wel een jaar later (na hem een hele tijd niet gezien te hebben) ontmoet ik hem daar weer, dan durf ik eindelijk te vragen waar hij woont.... hij zegt "op de Paul Gabrielstraat"... onderweg zit ik me te bedenken dat daar het woord Gabriel in zit, maar goed, t'is vlakbij... en eindelijk weet ik dat het geen engel is of Jezus, maar een bewoner in de buurt.
Nu is hij een vriend... heb hem eens uitgenodigd en ik moet soms nog lachen als ik eraan denk.
Voor mij was die tijd heel bijzonder... op een of andere manier bracht het me dichter bij God... stelde me dan altijd voor... stel dat ik Jezus zou ontmoeten bij de appie, of misschien zelfs in mijn huis... vond dat een fijn idee.... vind het soms jammer dat het een gewone man was van in de buurt haha...
Misschien gek hoor, weet het niet, mijn zus kon het bijna niet geloven dat ik dat ooit dacht... hi, maar destijds had ik er veel aan.
Stuur Hem maar door Jonathan Knipoog smiley kan wel wat troost en liefde gebruiken.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:22

ROBBEDOES873 schreef:
Ik ben even gaan googlen op buddha maar hij was eeh is geen afgod maar was gewoon een mens opzoek naar verlichting...
http://74.125.77.132/search?q=cache:dAZeka05Ue4J:www.dewegvanhethart.com/boeddha/boeddha1.html+buddha+wie+was&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&lr=lang_nl

Wel grappig om te lezen wist dit eigenlijk helemaal niet...
Al met al weer wat geleerd Knipoog smiley

Ik ga ff reageren op je zin "hij is geen afgod maar was gewoon een mens op zoek naar verlichting..."
'gewoon' een mens ? wel een mens die blijkbaar een wereldgodsdienst op gang bracht...
Niet alleen een afgod, maar ook een ding kan iemand afleiden (verleiden?) van de waarheid van de God van Jezus Christus...
Velen hangen die leer aan, wat hun alleen maar meer en meer verwijderd van God, dus zo onschuldig is het allemaal niet volgens mij.

Ik zou het voor mezelf toch een raar idee vinden om zo'n Boeddha beeld in huis (of in de tuin) te halen... vind het dan net een concurrentie met God/Jezus... denk niet dat het de bedoeling is van het christelijk geloof om er andere (wereld-)godsdiensten bij te halen, al 'is 't maar een beeldje', juist hetgeen wat zo onschuldig lijkt, zou ik mee uitkijken.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 16:33
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

JOLAN931 schreef:
Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?

allereerst over het huwelijk zelf: naar mijn mening is een huwelijk een verbintenis tussen man en vrouw tot de dood. vroeger, met name in het oude testament hield dit niet in: eerst naar het gemeentehuis, vervolgens naar de kerk en dan was je getrouwd. nee...dit lezen we bij o.a Izak.
Die nam rebecca tot vrouw, ze kwam in moeders tent wonen en dat was het dan. in de oude bewoordingen: hij werd een vlees met haar, of hij ging tot haar in. de huwelijksdag in die zin bestond dus niet eens. Feitelijk werd Rebecca dus Izaks vrouw doordat ze sexuele gemeenschap hadden.

67 Daarna bracht Isaak Rebekka naar de tent van Sara, zijn moeder. Hij nam haar tot vrouw en ging van haar houden.

67 En Izak bracht haar in de tent van zijn moeder Sara; en hij nam Rebekka, en zij werd hem ter vrouw, en hij had haar lief. Alzo werd Izak getroost na zijner moeders dood.

Wie sex heeft gehad is volgens God één vlees geweest met hem/haar.
Voor mij houdt dit in dat je voor God een relatie bent aangegaan.

mee eens

Ben je dan ook voor GOD getrouwd? Dan zijn er vele mensen met meerdere huwelijken

Ja , ik denk dat je dan idd voor God bent getrouwd. Toch is het naar mijn idee niet mogelijk om met meerderen getrouwd te zijn. WEL dat je telkens weer voor God een nieuwe relatie aangaat, wat dus inhoud dat telkens als je van sexuele partner wisseld, je een overspeler bent, omdat je met je daden, je relatie met de vorige weer verbreekt.

Ik denk dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen daden...
En als je al een getrouwd bent geweest hoe zit het dan???

Als maagd het huwelijk in zal niet meer gaan, voor een tweede of derde keer. ik denk niet dat de sex voor een volgend huwelijk zondig is, als het is met de partner bij wie je wel tot je dood wilt blijven.

om kort te gaan mijn mening:
sex voor het huwelijk mag als je er zeker van bent dat die persoon, die ene is waar je mee oud wilt worden. God ziet alle dingen, Hij zag ook dat je je lichamelijk verbond aan je partner. Om even terug te vallen op het verhaal van Izak....daar ging het niet anders.

wat wel zonde is, is dat je de aangegane relatie weer verbreekt door weer met iemand anders in bed te duiken, om daar weer een nieuwe 'relatie' mee aan te gaan. dat is overspel

Dank je Jolan, ik ben blij met jouw bijdrage.
Het stoort mij echt mateloos dat zodra de meeste hier op C.M. het over seks hebben het gelijk weer als zonde wordt gezien en je moet het vooral niet met jezelf doen... oh oh oh...
Natuurlijk snap ik dat je niet met wisselende partners het bed in moet duiken... geloof dat dat wel duidelijk is, maar als je heel bewust kiest voor 1 iemand en daar zorgvuldig mee omgaat, daar niks mis mee is.
Seks is juist ook iets heel moois, en was God niet de bedenker daarvan ?
Ik zie seks altijd wel in het verlengde van liefde, en ja het is iets moois, maar denk dat God wel van ons vraagt hier zorgvuldig mee om te gaan.
Ik zou zeggen, ken je eigen grenzen en wees daar zorgvuldig in, en betrek God in alles wat je doet, ook hierin.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 16:16
BerichtOnderwerp: Liefdesverdriet

ROBBEDOES873 schreef:
Geloof me ook hier veel meer dan enkel liefdesverdriet...
En ja idd na regen komt zonneschijn alleen is die niet altijd te zien omdat er dan ook geregeld nog donkere wolken voor hangen...
Maar...
Elke wolk heeft een zilveren rand probeer die wel te blijven zien...En achter die wolken schijnt de zon Lachende smiley
En ja het klinkt nu even heel makkelijk... Ik weet een ook ik zie die zon niet altijd schijnen... Was het maar waar,
Maar achterom kijken is denk ik nooit goed, Ook ik snap zo mega veel dingen uit het verleden niet, Probeer er wel van te leren, Maar de dingen die ik niet snap daar kan ik helaas ook geen lering uittrekken
sterkte meis Kussende smiley

Weet je robbedoes... wat mij sterkt is het bijvoorbeeld hetgeen Jezus doormaakte... volgens mij zag Hij in de Hof van Getsemane (toen Zijn zweet als bloeddruppels op de aarde vielen) ff helemaal geen zilveren randje... zo zie ik het althans... maar Hij vertrouwde wel helemaal op God Zijn Vader...

Enne... ik ben gericht op de toekomst hoor, mocht dat onduidelijk zijn... alleen zei Renske dat je achteraf naar je verleden zou kunnen kijken en dan e.e.a. in zou zien, natuurlijk dat kan, maar ik heb meestal een heel andere ervaring.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 16:00

RENSKE067 schreef:
tja susannah is heel herkenbaar
op het moment dat je er middenin zit is het vaak moeilijk om er positief naar te kunnen kijken
een luisterend oor heb je dan zeker nodig
maar als ik terugkijk kan ik wel zeggen: het heeft blijkbaar zo moeten zijn
na regen komt zonneschijn Coole smiley met zonnebril
maar dat neemt niet weg dat sommige dingen heel moeilijk kunnen blijven

"Na regen komt zonneschijn"... ja persoonlijk vind ik dat weer gemakkelijk gezegd, juist omdat het in mijn leven niet alleen over liefdesverdriet gaat, maar omdat zoveel dingen zich maar lijken op te stapelen ... en juist als ik zou terugkijken zou ik er helemaal geen bal meer van snappen waarom het zo ging zoals het ging...
Ik snap je in die zin dat ik ook 1 ervaring heb met een man, dat ik achteraf kijk, hij paste niet bij me, maar in de meeste gevallen zie ik het niet zo en probeer ik maar te vertrouwen want begrijpen doe ik het niet.

Ik vertrouw op God, maar terugkijken en het snappen van het waarom ? nee, denk dat het vaak ook de verkeerde keuze van mensen was... t'is dat ik een doorzetter, een volhouder en een realist ben, en mijn geloof in God speelt daar zeker een hele cruciale rol in, anders was ik echt niet zover gekomen...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 22 april 2010, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:37
BerichtOnderwerp: Hokjes

CHATULIEM619 schreef:
Voorspelbare reacties, De een voelt zich meteen aangevallen en kiest de aanval. Maar laten we eens dieper op de kwestie ingaan. In je profiel stel je jezelf voor. En dat staat het leuk, dat je openstaat voor andersdenkenden. In principe is dat goed, per slot van rekening vind ik niet dat je andere kerken moet veroordelen. Maar dit profiel dient ook om je voor te stellen aan de ander. En dan vind ik dat je jezelf tekort doet. Iedereen heeft nl. een geloofsbeleving en dat gaat vaak niet samen met iemand van een geheel andere kerk.
Stel je je eens voor, zou je het kunnen opbrengen om samen met iemand door het leven te gaan, die heel anders met zijn geloof omgaat? Dan heb ik het om theologische verschillen, maar ook om verschillen qua geloofsbeleving. Onbewust heb je grenzen, en dat heeft ook te maken met je eigen achtergrond. Wat is er op tegen om daar duidelijk voor uit te komen?
En Willie, als je in de zorg werkt, is het logisch dat je zondags ook moet werken. Daar is niks op tegen en dat valt m.i. buiten de discussie.

Weet je Chat, het gaat mij niet om kerken, en ja, ook ik vind het belangrijk dat je je als christen onderling bemoedigt in het geloof, ook al ben ik (nog) geen lid van een kerk.
Omdat ik geloof dat het niet om een kerk gaat in eerste instantie en geloof dat het in eerste instantie gaat om je persoonlijke relatie met God (een hartszaak dus), heb ik neergezet, ik denk niet in hokjes.
Als ik dat niet zou schrijven heb ik het gevoel dat ik anderen zou beoordelen op hun kerkgang en ik ben van mening dat dit in elk geval voor mij niet de juiste instelling is.

Ook als het zou betekenen als iemand lid is van een kerk, waar ik sterk van te voren al voel hier voel ik me niet thuis (bijv. pinkstergemeente), dan nog wil ik die ander in zijn of haar waarde laten... ongeacht wat ik er van denk... uiteindelijk gaat het toch om die ene God, ook al zal het meer onwaarschijnlijk zijn dan waarschijnlijk dat ik me in dat geval zal aanpassen aan die ander. Een relatie is ook in die zin een aanvulling en als het dat niet is, dan denk ik dat het beter is om alle voors en tegens nog eens op een rijtje te zetten. Geloof is voor mij belangrijk, juist ook in een relatie. Maar ik ben daar tevens ruim in om elkaar daar eerst in te leren kennen, voor je gaat zeggen, ja maar jij bent lid van die kerk, dus laat maar... wil de persoon er achter juist leren kennen en dat doe ik niet zozeer aan de hand van een kerk (uitzonderingen daargelaten).
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:23
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen

HANNAH810 schreef:
peace.......in dat geval hééft hij je toch ook pijn gedaan, ook al heb jij (voor zover ik t goed begrijp) de beslissing genomen om weg te gaan??
ik verwacht dat dat is wat eva bedoelt.....

Oke, als dat is wat Eva bedoelt, volgens mij heeft niet ieder mens het vermogen (lees: talent) om zich in te leven in de ander...
Jammer, maar helaas...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 07:06
BerichtOnderwerp: de collecte in de kerk

THOMAS968 schreef:
Nou Jonathan, die aftrek is bij wet toegestaan, daarmee is het niet rechtvaardig. Ik voer mijn giften ook op hoor maar zou het rechtvaardig vinden dat dat belastingvoordeel dan ook naar de kerk ging, tenzij je dat bij de bepaling van de hoogte van je gift al hebt gedaan.

Toen ik mijn moeder indertijd vertelde dat ik de kerkelijke bijdrage aftrok van de belasting was ze eigenlijk kwaad. Ze zei: "Een offer is pas echt een offer als het pijn doet." Wat dat betreft heb ik wel respect voor die kerkleden die daadwerkelijk de tienden geven maar ik wantrouw kerken die dat vragen - vaak kerken met hele charismatische leiders - ook een beetje.

Thomas, die moet kunnen schrijven en rekenen.

Wat maakt het nou uit ? een gift is toch een gift ?
Ik weet wel dat deze opmerking niet aan mij bedoeld is, maar ik snap gewoon soms de discussie niet hier... je geeft toch ? waarom zou het niet rechtvaardig zijn dan ? Waar staat dat trouwens wat rechtvaardig is ?
Als je uiteindelijk niks zou geven... tja dan zou je een punt hebben, maar verder blijf ik er bij... een gift is een gift.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 april 2010, 07:09
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 06:51

GRACE585 schreef:
je hoort mij niet zeggen van het gaat wel weer over als een dooddoener sus,ik heb enkel meegedeeld waar ik mij aan vastklamp als zo'n situatie zich voordoet.
en dat was mijns inziens ook imre's vraag nl hij vroeg hoe gaan jullie met zoiets om .
nou dit is dus mijn manier
die hoeft niet voor een ander zo te gelden maar zou evt. wel kunnen

Oke, als dat jouw manier is dan is dat zo.
Had niet begrepen dat je het voor jezelf zei.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 ... 71 Volgende
Pagina 62 van 71