Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:49
Onderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tja, dat blijft natuurlijk hoe dan ook een persoonlijke uitleg voor een ieder......maar een andere uitleg dan jezelf hebt hoeft niet per definitie verkeerd te zijn.....het is een andere mening maar verwerpelijk? |
nee dat zegt toch ook niemand dat een andere uitleg verwerpelijk is? Soms kom je door beter te lezen te onderzoeken naar het hoe en waarom tot beter inzichten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dat dat niet het onbekende waarvan je denkt dat het occult is? Als je je er dan verder in verdiept blijkt het allemaal heel anders te zijn en zelfs heel waardevol....onbekend maakt onbemind zegt men toch? |
nou het gaat niet zozeer om het onbekende maar meer over de uitleg die je aan de Bijbelgedeeltes hierover denkt te moeten geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:05
|
|
|
EDWIN451 schreef: | Sorry voor de late reactie.
Ik werd gedoopt in de heilige geest en de pastor begon daarbij in tongen te bidden en ik had daar een heel vreemd gevoel bij en het was de bedoeling dat ik nu ook in tongen ging bidden. Nou, er kwam helemaal niks uit, maar ik was wel onder de indruk van zijn tongentaal en uiteindelijk schaterde ik het uit, zeggende: "Dit moet wel echt zijn, zoiets verzin je niet." Maar bij mij gebeurde er dus niks.
Maar ik denk dat je niet moet wachten totdat er 'iets' gebeurt. Zo dacht ik en ondanks mijn scepsis, zat ik op een gegeven moment op mijn bedrand en begon maar wat rare woorden/klanken te prevelen 'zoekend' naar de tongentaal. Dus in dat stadium verzon ik gewoon zelf de 'woorden'. dat ging niet heel gemakkelijk, maar uiteindelijk kwamen er steeds gemakkelijker klankwoorden uit en toen was het er!
En zo werkte het dus bij mij! |
bij mij was het vergelijkbaar alleen ik dacht steeds ik verzin dit zelf. Totdat ik de uitleg erbij kreeg en ik onze voorganger een paar minuten later precies hetzelfde hoorde bidden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:42
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Daar wordt je over het algemeen ook niet wijzer van Men stampt de een nog harder de grond in dan de ander... er worden bergen belooft maar niet nagekomen
Pfffffff tis een ratjetoe |
ja al weer afgezet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:32
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik ga gewoon tot jezus van de week bidden als er geen kids om me heen zijn en gewoon doen. ha ha met dank aan edwin die me hetgeen schreef wat ik effe nodig had in me worsteling over tongen bidden. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:20
|
|
|
PETRA944 schreef: | zit hier ook te wachten op het antwoord... maar kijk morgen wel of er een antwoord is. ik denk ook wel es zou ik het aan jezus vragen, gewoon me mond opendoen en en vervolgens bid ik maar om wijsheid over tongen want vind het een moeilijk iets |
Ik bid zelf ook wel in tongen , maar ik heb daar ook op een moment me er heel bewust voor open moeten stellen aangezien ik altijd geleerd heb en zelf ook leerde dat het occult was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:56
|
|
|
EDWIN451 schreef: | Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet alles logisch moet proberen te verklaren. Ik ben op een gegeven moment, toen ik alleen was, zittend op de rand van mijn bed, in tongen gaan bidden... dat ging eerst wat onwennig, maar ik verbaasde me erover hoe de vreemde woorden/klanken zonder er bij na te denken uit mijn mond stroomden. tegenwoordig bid ik veel in tongen, meestal als ik alleen ben, bijv. onder het autorijden.
Ik vind het heerlijk om te doen, het bouwt me op! Ik voel me er altijd heerlijk bij en er na! |
Hoe kwam je ertoe om toch in tongen te gaan bidden. Waardoor ging je het proberen? Of ging het vanzelf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:25
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ANNA415 schreef: | Omdat ie geen koffie lust |
ik denk zelfs dat ie anti koffie is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:22
Onderwerp: wonder? wonder!!!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ga ff ruzie maken op een ander topic. Dit topic is te mooi ervoor... |
ja is inderdaad mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:44
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
ja maar ondertussen zou ik echt niet meer weten waarop te stemmen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:25
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja, hij is echt superleuk... Ik hoorde wel van een collega dat toen haar regenbui 's nachts een aantal keren af was gegaan haar man boos zei: of die iphone in de logeerkamer of ik.... |
ja snachts wil ik hem ook niet hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:58
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik weet niet of het nou een mooi of slecht moment was......... Ik was er nl. klaar voor,afgetraind,nieuwe fietsbroek........voor de laatste fietstocht van het zomerseizoen........groepje geregeld,proviand klaar.......en toen kwamen de buien en de telefoontjes over buikgriep
Maar of ik het erg vond om lekker binnen te zitten? |
Goeie timing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja, daar heb ik het ook over...... |
J aik vind er wel overeenkomst in zitten hoor Willemijn. Alleen zoek je niet alleen God in de stilte door tongentaal maar is er meer actie tussen jouw geest en Gods Geest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:47
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
INGE721 schreef: | Het is wel vlak bij mijn geboorteplaats maar ja, daar ben ik ook al 30 jaar weg....... Maar goed, hij is de moeite meer dan waard dus......ga ik langzamerhand verder met mijn huis uitmesten |
nou ja als je weet waar je het voor doet en je vindt het de moeite waard> Dan doe je het met liefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:22
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
INGE721 schreef: | Toch blijft het lastig....... Mijn lief heeft co-ouderschap en kan daardoor niet verhuizen. Ik vind het geweldig dat hij zich zo inzet voor zijn kind maar ik vind het toch wel errug lastig om mijn huis op te moeten geven. ( Ook al is hij romantisch, met borstharen en kan hij strijken) |
Ja kan ik me voorstellen en is het in een heel andere plaats? dat kan ook nog verschil uit maken hoe ver je weg moet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weerplaza.....ik heb vandaag al diverse keren de regenbui gehoord..... |
bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoef je niet gelijk zo haajerig te reageren? Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt? Enige nuchterheid in het leven kan geen kwaad hoor......en occult noem ik het niet........ |
Haaierig???? hihi ja Sharktale misschien. Occult? Dat heeft hier toch niks mee te maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:19
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
haha inderdaad desnoods met meerdere sloten overigens is dat zelfs met bidden erbij geen garantie dat ie niet gestolen wordt tegenwoordig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is wel een Evangelische gedachtegang die je hier neerzet he? Dit soort dingen kan ook zonder dat je gelijk het als een wonder van God beschouwd.....Binnen andere reguliere gebeurtenissen gebeuren deze zaken toch ook? Wonder is een term die om de klip klap valt bij Evangelie gemeentes en als je daarin geloofd is dat prima. Als mijn fiets gestolen is en ik was nog een week verzekerd zou een Evangelie mens spreken van een wonder, ik denk dan, ik heb gewoon mazzel..... |
Tuurlijk Willemijn, wij van de evangelische hoek zien gemiddeld elke 3 minuten in iets een wonder, maar ja das geen wonder als je evangelisch bent, blij dat jij dat prima vindt Het was trouwens pas echt een wonder geweest als jij het hier met Chat eens was. Maar als jij dit soort dingen mazzel wilt noemen vind ik dat op mijn beurt ook weer prima.
Roelande@als mijn fiets gestolen wordt en ik ben nog net verzekerd dan noem ik dat geen wonder maar Gods voorzienigheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:02
Onderwerp: Oma
|
|
|
Goed te horen Zwaan, hoe oud is jouw oma eigenlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:29
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOL252 schreef: |
zo het komt wel weer goed met me... even afreageren |
vertel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:23
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik heb de buren net ook even mee laten genieten.......
http://www.youtube.com/watch?v=C3TUWU_yg4s&feature=related
Hallelujah! For the Lord God Omnipotent reigneth. Hallelujah! The Kingdom of this world is become the Kingdom of our Lord and of His Christ; and He shall reign for ever and ever, King of Kings and Lord of Lords! And He shall reign for ever and ever. Hallelujah! |
Heel mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:14
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Heb vandaag vrij dus maak ik dan iets bijzonders op zondag: hartige taart met kip en courgette
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|