Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:53
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ach onze prins heeft t toch leuk met zijn meisjes
bea is nog vitaal zat |
haha ja da's beiden waar... en vrouwen zat wat dat betreft ... (niet oneerbiedig bedoeld hoor Willem A.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:35
Onderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
|
|
|
JOS689 schreef: | Met wie kun je de beste relatie krijgen ? Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ? |
Mooie vraag Jos... Ikzelf merk dat ik het belangrijk vind om met de persoon in kwestie over het geloof te kunnen praten, niet oppervlakkig maar elkaar daar door en door in kennen, vind dat zelf 1 van de belangrijkste dingen. Samen je geloof beleven... mmmm Verder houdt ik ook van diepgang... vanavond was ik gezellig uit met iemand, maar veel te oppervlakkig, heb het gevoel dat alles uit mij moet komen en dat ik iets mis; een relatie is voor mij een aanvulling en als ik merk dat die aanvulling ontbreekt is het voor mij duidelijk, kan beter alleen blijven dan met zo iemand waarbij ik dingen mis. Diepgang in gesprekken is voor mij belangrijk. Maar zal ik vooral laten zien als ik iemand vertrouw en me op m'n gemak voel. Vind het erg prettig als een man lekker kan kletsen... en humor vind ik daarbij van tijd tot tijd ook belangrijk...
Ik lijk in eerste instantie een verlegen meisje denk ik haha, maar je zal nog wel verbaasd staan dan... Ik ben zelf erg een gevoelsmens en veel van mijn gedachten zitten van binnen, probeer de laatste tijd daarin meer en meer van mezelf te laten zien. Ik kan erg genieten van dingen ...en kan het ene moment me verwonderen om een ster in de nacht en Gods aanwezigheid daarbij voelen ... aan de andere kant ben ik ook erg gevoelig, en kan ik zo een traantje wegpinken bij een gevoelige lovesong. Een man die weinig zegt past daar niet bij... merk dan dat 't me weinig doet... maar een man die zowel lekker kan praten als kan luisteren en zelf wel een rust over zich heen uitstraalt, denk dat dat goed bij me past. Ik ben zelf ook wel een typ dat rust uitstraalt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:22
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | bea keek eens naar de overkant... en dacht....hm..die elisabeth blijft zitten....dan doe ik t ook |
nou, vind het wel eens tijd worden dat Willem A. die kans krijgt... Bea kreeg die kans ook, er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan, toch ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:47
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
NISHA834 schreef: | ...ik beschuldig jou niet van een onchristelijke levenshouding, dit is een forum, anders had ik je gemaild... God is een God van orde...ga nu niet jezelf goedpraten...door te bagatelliseren dat God verder kijkt...
Dus om praktische redenen ga jij samenwonen, ook al keurt God het niet goed? Ik vind dit een hele foute gedachtegang van je. ...en weet je meis...God begrijpt je gevoelens echt wel...misschien krijg jij een relatie met iemand uit je eigen woonomgeving, die er nu misschien nog niet woont... Wens ik je toe! |
Om praktische redenen alleen ga ik echt niet samenwonen hoor, vergeet alsjeblieft niet de wederzijdse trouw die je aan elkaar hebt uitgesproken, dat en je verbondenheid met God is iets wat ik daar echt niet los van zie.
Ik praat mezelf niet goed (zoals Hannah al zei), ik bedoel met God kijkt verder dat God weet hoe ik in elkaar zit en dat ik geloof dat Hij mij snapt als geen ander, en ja ik wil alles, ook dit in overleg doen... snap alleen niet goed dat dat ene papiertje opeens alles uitmaakt, trouwen kan ook betekenen dat je elkaar weer verlaat (snap wel dat dat de bedoeling niet is van een huwelijk, maar toch, het gebeurt) ... gaat erom dat je een vlees geworden bent voor God en niet om dat papiertje, althans is wat ik denk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 09:16
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | bea vertrouwd willem a niet |
oeps, moeder vertrouwt zoonlief niet ? ...klinkt niet best moet ik zeggen... da's toch de hele bedoeling van het gebeuren, dat de een de ander opvolgt ? enne ... t'is haar eigen zoon notabene...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:42
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
NISHA834 schreef: | Nee Bijbels gezien mag het niet. Het is een onchristelijke levenshouding.
@ Henk: ik hoor iemand vragen... ben ik mijns broeders hoeder?
@ Griffin: Jij gaat over het randje... geniet van de spiegel der wet met haar tien geboden, tot eer van God |
Wat is eigenlijk een onchristelijke levenshouding ? Stel dat liefde wederzijds is en 't gaat maanden goed, misschien jaar, misschien nog wat langer, en je besluit te gaan samenwonen... (als je een end uit elkaar woont ben je blij als je eindelijk wat vaker bij elkaar mag zijn), is het dan een onchristelijke levenshouding als je beiden serieus bent in de relatie en het bed met elkaar deelt ? Sorry hoor, maar ik ben geen 20 meer, en ja ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, want als mens wil je vaak te snel (ik spreek ff voor mezelf), maar dat is het hem juist, ik ben een mens en ik heb gevoelens en tjonge hee, als die beantwoord worden en ik zou na maanden, misschien jaar, misschien jaren gaan samenwonen, zou God niet als geen ander mijn gevoelens begrijpen ? Tja, misschien krijg ik nu wel een stroom van reacties over me heen dat het niet zo hoort... ik denk dat God verder kijkt...
En vind je dat het niet hoort, of dat het in de bijbel staat vermeldt ? prima, ik respecteer de opvatting van een ander, maar beschuldig mij alsjeblieft niet van een onchristelijke levenshouding. God is een God van orde en ja er zijn regels voor, maar laat me ook christen zijn in die opvatting dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:09
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ja ze zeggen t maar vandaag was t s middags heerlijk maar daarna beetje waterig morgen hopelijk beter |
ja lekker, vrij dagje zeker ...? Wanneer is 't eigenlijk Koningsdag ? (en voor de mutsen onder ons , ik bedoel natuurlijk als de koningin afstand gaat doen van de troon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:38
Onderwerp: ZELFBEELD EN IDENTITEIT DEEL 5
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Mijn huwelijk was er een van leven met t feit dat mijn vrouw jaren verliefd was op mijn beste vriend. na mijn scheiding, toen het echt te ver en genoeg was geweest, was ik boos, teleurgesteld in mensen, in God, in zoveel. boosheid naar mijn ex toe, leidde er toe dat een gesprek niet meer mogelijk was. Door een diep dal gegaan, geen steun van mensen uit de kerk, bracht me er toe ook de kerk de rug toe te keren. Mijn gebedsleven, kwam op een nul-punt. God heeft mij echter niet losgelaten, maar bijna een jaar geleden, mij weer vastgegrepen, terug gehaald bij Hem. God heeft mij geleerd te vergeven, vergeving naar de mensen uit de kerk, t gesprek aangegaan met de mensen van de bijbelstudiegroep waar ik altijd kwam. Vergeven, samen bidden gaf genezing. Gesprek aangegaan met de pastoraal medewerker van de gemeente, die nooit van zich had laten horen, vergeven heb ik dat....door God. Heel goede gesprekken met mijn ex gehad, mijn verdriet kunnen uiten. Dat gaf genezing. Nu kan ik redelijk goed weer door de bocht, al blijft er een litteken, t verdriet van mijn kinderen, maar ook voor hen is dit weer fijn, dat hun vader weer met hun moeder praat, overlegd, samen een lijn uitzet.
Nu kan ik weer genieten van de kerk, van God, van de preken, van de liederen die soms zo veel pijn gaven. God is een gave God, met heel Zijn liefde is Hij er voor mij.
film over vergeving...echt heel mooi http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded
opwekking 629 - Als er vergeving is http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E&feature=player_embedded
God maakt mij zingen: Ik aanbid U !!! http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded |
Fijn Jonathan dat je Gods liefde weer in je leven ervaart. Mensen kunnen je enorm kwetsen, maar wat fijn dat je dan ondanks alles wat er gebeurt is weer verder kan met je leven. De kerk kan nog heel wat van je leren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:34
Onderwerp: ZELFBEELD EN IDENTITEIT DEEL 5
|
|
|
ANITA324 schreef: | BOX 21.1. BITTERHEID TEGENOVER VEGEVING
Wij worden ertoe geroepen genadig te zijn, net zoals Hemsel Vader genadig is (Luk.6:36) en anderen te vergeven zoals wij zelf vergeving hebben ontvangen. (Efe. 4:31-32) Dit bevrijdt ons van het verleden en laat niet toe dat satan voordeel op ons behaalt. (2 Kor.2:10,11) Vraag God in het gebed om je de mensen die je moet vergeven in gedachten te brengen.
Voor alle duidelijkheid:
3. Vergeving is ermee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Wij leven allen met de gevolgen van de zonde van een ander. De enige keuze die jij hebt is om dit te doen in gebondenheid en bitterheid of in de vrijheid van vergeving. Wij moeten vergeven zoals Christus ons heeft vergeven. Wacht niet tot de ander jou om vergeving vraagt.
Bron: "Op weg naar Vrijheid in Christus", Neil T. Anderson
Boek Geestelijke Groei Website: http://www.heartcry.nl |
Ik vind deze stelling wat apart gezegd Anita. Ik stem er niet mee in hoor, om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Die keuze was aan diegene en niet aan mij !
Ik vind het jammer dat je zelf niet persoonlijk hier wat over zegt. Je zou ook iets kunnen citeren en daarna vermelden wat je er zelf over vindt of wat je zelf erbij ervaart... dan is 't wat persoonlijker...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:09
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | 49 volwassenen; whoeps; moet goed komen; wie wordt de vijftigste??? |
tjeempie, da's veel hee Hannah...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:59
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
NISHA834 schreef: | ...Ja Susannah, het was een vooruit zien naar het kruis, idd door het geloof, wij mogen terugblikken, is eigenlijk beter verklaarbaar, dan voor degenen die onder het OT leefden... |
Dat snap ik Nisha, maar ik bedoel in verband met mensen die nooit met het Evangelie bereikt zijn, op grond waarvan zouden zij behouden/ veroordeeld worden... ? Mijns inziens is Jezus je redding, maar wat als je nog nooit van Jezus gehoord hebt... ???
Ik ben blij dat ik geloof in een liefdevolle God, maar Hij is tevens rechtvaardig, gelukkig hoef ik er niet over te beslissen, maar 't blijft een lastig iets... Misschien iets voor een nieuw topic, dit was 't topic "hokjes" toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:34
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Dat zou dus betekenen dat als je leeft naar 'een wet' die God in je hart gelegd heeft, je daardoor beoordeeld wordt. Daardoor dus behoudenis mogelijk is? Geldt dit dan ook voor moslims, die ergens in een land, waar Jezus Evangelie verboden is, maar waar diegene, een bijna gelijke wet naleeft? Geld dit ook voor een Boedhist , een Hindoe, mensen die nooit met het evanglie bereikt zijn? Die vraag stel ik me dan dus. En als dat antwoord ja zou zijn, dan geldt dat ook voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijdt en geen vergeving vraagt. |
Is dat niet eerder een uitzondering dan regel Jonathan ? Ik geloof in elk geval niet dat het ook geldt voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijkdt en geen vergeving vraagt... al vraag ik me dan ook weer af hoe de mensen in de tijd van het O.T. behouden werden, misschien door geloof alleen ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:50
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | als ik 1 kor 8: 1 t/m 13 lees, dan lees ik iets anders, alleen een tekst er uit lichten is niet ok.
1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.
Paulus legt hier het leven van een christen in een afgoden wereld heel anders uit. Wij weten dat er maar één God is, en afgoden niet eens bestaan, maar als je die kennis niet bezit . Als je een afgodsbeeld nog steeds als een afgod ziet en rekening mee houdt, dan wordt je er door bezwaard. Paulus zegt niet dat je fout bent, maar dat een zwakkere zich er aan kan storen, dat het hem pijn doet, dat het diegene in verwarring brengt, en dat je het daarom niet moet doen, als je weet dat een ander er zich aan stoort, als je een ander ten val brengt |
mooi stukje Jonathan, tnx !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het vreemd dat er zo gemakkelijk over gedaan wordt. Een van de belangrijkste kenmerken van het Joodse geloof was dat ze juist geen afgodsbeelden hadden. Daarmee onderscheidde ze zich van andere godsdiensten. Het was tegelijkertijd ook moeilijk voor ze omdat ze geen houvast hadden. Ik vind nog steeds dat we dat dienen te respecteren. Uit respect naar God, die ons daartoe oproept geen afbeeldingen van Hem te maken. En dat geldt nog steeds voor onze tijd, waarin de visuele media toch een grote rol spelen. |
Weet je Chat, volgens mij is er een verschil... Ik geloof namelijk dat als je zelf een beeld maakt van God, en dan met de nadruk op een beeld maken van God maar in wezen niet God is, dan is't volgens mij verkeerd, net zoals iemand bijv. de bijbel niet leest als door God geinspireerd, maar er een eigen idee op nahouden.
Maar volgens mij is het een heel ander verhaal als een poster ofzo een verwijzing betekent naar de enige God van Israel... dan dien je niet die poster of wat dan ook, maar het is een verwijzing naar 1 God die ook echt de enige God is, en dan denk ik niet dat daar iets mis mee is. Het verkeerde ook in de tijd van Mozes was dat de mensen daar een god maakte naar hun EIGEN idee... da's een groot verschil mijns inziens met de God van Abraham, Isaak en Jacob.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:31
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | eh...ik zeg t zelfde hoor, over God die zijn hand voor t blikveld van mozes hiel, zodat mozes niets zag van God. Omdat mozes anders zou sterven |
oke ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:18
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | God liet niet toe, dat mensen Hem zouden zien, zelfs mozes wilde t wel, maar God bedekte de blik van mozes door zijn hand er voor te houden
Jezus sprak echter, van mens tot mens, die mij gezien heeft heeft de Vader gezien.
Er zijn mensen, kerken die wel afbeeldingen maken en hebben van Jezus en er zijn calvinistische beeldenstormige nederlander die dat niet willen
ik heb dus wel paar dingen met afbeelding van jezus en jij niet. En toch geloven we allebei |
Volgens bij hield God Zijn hand ervoor, bedekte Hij de blik van Mozes omdat Mozes anders niet in leven zou blijven, dacht ik hoor. Ik vermoed dat dit te maken had met God die heilig is (en rechtvaardig en daarom geen zonde tolereert) en Jezus die nog moest komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het antwoord is heel simpel. God wil Zelfs niet dat mensen een afbeelding van Hem maakten. Dus ook niet van Jezus. Dit is voor mij genoeg. |
Toch Chat zijn er bijv. bij de Evangelische Boekhandel posters te koop van bijv. een man aan het kruis (bijv. met Pasen), 't zijn meestal teksten maar die posters zit vaak toch een boodschap in en verwijst dan meen ik naar de gebeurtenis, bijv. Jezus die voor mensen is gestorven en ja ook weer opgestaan. Hoe denk jij dan over het ophangen van zo'n poster ?
Heb zelf in de keuken een postertje van "The Father Himself loves you" met als afbeelding een roos en op de slaapkamer een mooie psalmtekst, voor mij zijn het verwijzingen, en dat is denk ik hetzelfde als zo'n icoontje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:31
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom... Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?
dat kun je in de bijbel vinden in galaten 5 vers 22; (en in efeze 5 vers 9) de vrucht van de Geest is; - blijdschap - vrede - lankmoedigheid/geduld - goedertierenheid/het goede zoekend - goedheid - geloof - zachtmoedigheid - matigheid
|
Ik heb pas eens gehoord dat "goedertierenheid" ongeveer hetzelfde zou betekenen als "trouw" ...
http://www.eo.nl/blogs/arievanderveer/2010/01/31/goedertierenheid/
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 28 april 2010, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | suus, de Heere Jezus is nog wel steeds mens; want maria heeft Hem gezien, nadat Hij was opgestaan, in een verheerljkt lichaam; en met dat verheerlijkte lichaam is Hij opgevaren ten Hemel, waar Hij ziit aan de rechterhand van de Vader. |
Dat is ook wat ik geloof Hannah, maar ik hoor soms dat daar verschillend over wordt gedacht ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:25
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik heb er geen moeite mee dat mensen, een beeltenis van Jezus maken, immers door Zijn menswoording is er voor ons verlossing gekomen.
Jezus liet zichzelf ook heel tastbaar en voelbaar zien aan Thomas. Sprak daarbij dan ook de woorden, zalig zij die niet gezien hebben en toch geloven. Natuurlijk gaat t bij ons om ons geloof in de verlossing van Jezus door Zijn dood, maar dat niet alleen, het werd pas schitterend door Zijn opstanding, de overwinning op de dood, onhoudbaar voor de dood.
Natuurlijk is Hij hier niet meer, is Hij niet meer mens, maar zittende aan de rechterhand van God. Verheerlijkt.
Maar ik zie als ik een afbeelding van Jezus ziet, ja dan zie ik de mens, maar ik geloof in mijn hart in de verheerlijkte Heiland. Ik kijk daar aan voorbij, maar ga er niet aan voorbij. |
't is misschien iets voor een ander topic, maar stel dat het waar zou zijn dat Jezus geen mens meer zou zijn (ik betwijfel dat... ), waar is God de Zoon dan nu ? Ik geloof dat er 1 God is, maar God heeft zich aan ons mensen kenbaar gemaakt als 1 God dus, maar in 3 verschillende verschijningen. "Ik geloof in God de Vader, en in Jezus Christus zijnen eniggeboren Zoon (opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhands Gods en ik geloof in de Heilige Geest" (geloofsbelijdenis) Ik geloof dus in: -God de Vader -God de Zoon -God de Heilige Geest en deze 3 zijn 1, dus 1 God. Niemand heeft ooit God gezien (alleen Mozes mocht Gods (God de Vader) achterkant zien. Velen zijn echter ooggetuigen van God de Zoon, Jezus dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:54
|
|
|
HENK710 schreef: | Wie heeft dan gezegd dat er een beeld in huis of tuin gehaald wordt, Chatuliem. Blijf aub wel lezen wat er geschreven wordt. ER KOMT ZELFS GEEN TUINKABOUTER BIJ DOES IN DE TUIN!
En wat betreft die datum: wij vertellen wel gewoon op ONZE tijd aan mensen van wie WIJ vinden dat ze het mogen weten wanneer het is...en die mensen weten het ondertussen al lang |
Over jullie trouwdatum Henk... dat is iets prive's en ik vind het erg ongepast van Chat om die dingen door elkaar te halen, vind dat niet horen bij het topic boeddha beeld... Goed dat je je houdt aan jullie tijd... ook als je belangstelling hebt (of nieuwsgierig bent haha) is het gepast om jullie daarin te accepteren, ook als dat betekent dat je de datum (nog) niet weet... Zo... dat wilde ik ff kwijt...
Wat betreft de boeddha's ... zie elders mijn bijdrage bij dit topic ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:35
|
|
|
RENSKE067 schreef: | Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht. Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht . En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt . Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.
volgens mij staat er hoekje en niet hokje |
Dat klopt idd. Renske...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:44
Onderwerp: Té tolerant?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het thema van dit topic is immers te tolerant? Is het dan niet logisch dat je de link legt naar de praktijk. Ik merk op dat de moeite om voor je geloof uit te komen zelfs in een christelijke setting moeilijk voor mensen is. Ik heb geen enkel oordeel over hun geloof, meer valt het me op dat het probleem geschilderd in dit topic zelfs hier op de site aanwezig is. |
Chat, ik vind dat je moet oppassen met dingen voor een ander invullen. Ik ben het met je eens dat er niet veel mensen zijn die op het forum wat schrijven, maar het hoe en waarom weet je er niet van.
Ik weet uit eigen ervaring dat het soms best lastig is om je mening op het forum te zetten, omdat je dan vaak een reactie terugkrijgt en daar moet je dan maar net tegenkunnen. Durf ik dan niet voor mijn geloof uit te komen ? Jawel, dat durf ik zeker, maar soms doe ik het niet, omdat ik niet altijd even goed met de mening van een ander om kan gaan, zeker als het raakvlakken heeft met geloof en identiteit.
Mijn advies aan jou is daarom... ga het niet in zitten vullen voor een ander waarom iemand niet reageert... en als je het echt wilt weten, misschien is het dan een idee het diegene in bijv. een privemail te vragen, mits je dat wel met respect doet natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:35
Onderwerp: Té tolerant?
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Vrede tot elke prijs is geen vrede !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:43
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nou, ehm eh........ ze is de tuin aan t aanleggen, en aangezien een tuin toch wel heel leuk en belangrijk is in haar ogen, gunt ze zich amper tijd om t forum te volgen en te kijken wat ze nou plaatst!! vrouwen.............pffff (sommige vrouwen dan; sorry dames) |
haha ... is dat het voordeel dan van een balkon Hannah ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:31
Onderwerp: kennen jullie dat?
|
|
|
NISHA834 schreef: | Zó herkenbaar, ik kom evn naast je zitten meis.... |
Wil ff zeggen Nisha dat ik dat een hele lieve opmerking van je vindt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:10
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ja ik ben wezen vissen, en dat ga ik binnenkort weer doen !!! Is het gemeen?? ik weet t niet, boeit me ook niet zo, ik trap de hele dag door mieren, en ander kruipsel op de vloer dood, als ik met de auto rijdt, sneuvelen er 1000den vliegen. Kleding die de wasmachine ingaat , gaat er gelijk in met 10000den ander beesten, bacterieen, stofmijt etc, allemaal de dood tegemoet. tja...zo kan ik nog wel tijdje doorgaan. Maar dat doe ik niet. Visje gaat niet in emmer maar gewoon terug.
Andere hobby zoeken?? ach voetballen kost 100den kruipende beestjes in het gras hun leven.
Denk dat ik me maar afzonder in een huis, geheel dichtgeplakt, dan blijven beesten buiten, en kan ik ze niet doden. |
whahahahaha... ik lig dubbel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:07
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik had zojuist twee musjes in huis... Niet in een kooitje, maar dat was ongetwijfeld beter geweest... Nu vlogen ze in paniek van het voor- tegen het achterraam en weer terug. En ondertussen was er één die het in z'n broek (had 'ie maar een broek..) deed van stress en angst... |
haha Liesbeth... je schreef dat ik een of ander talent voor schrijven had... maar ken er nog 1 ...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|