ChristianMatch

Forum

Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:00
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!

ROADY558 schreef:
Wat is dat: prosperty-evangelie?

Ja ik snap je wel. Maar waar ik op doelde is op Gods Woord zelf:
Hij daagt ons op diverse plekken in Zijn Woord uit om te kiezen voor leven of voor dood, voor voorspoed of voor tegenspoed.
Het gaat erg offtopic om hier een discussie over te beginnen, maar ik herken dit principe in mijn eigen leven wel. Het heeft alles te maken met het feit of we God willen gehoorzamen of niet.

Beetje offtopic maar las psalm 84;

6 Gelukkig wie bij u hun toevlucht zoeken,
met in hun hart de wegen naar u.
6 Gelukkig zij die hun kracht vinden bij u,
vol verlangen gaan zij naar u op weg;
7 Trekken zij door een dal van dorheid,
het verandert voor hen in een oase;
rijke zegen daalt als regen neer.
7 trekken zij door dorre dalen,
dan worden het oasen;
de vroege regen daalt er als een zegen neer.
8 Steeds krachtiger gaan zij voort
om in Sion voor God te verschijnen.

We worden sterk in de aanwezigheid van God, je eigen dorre dal brengt je dichter naar Hem toe. Dat geeft altijd rust en vrede dus zegen. Is niet altijd letterlijke voorspoed, daarvoor hoeven we alleen maar om ons heen te kijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 22:46
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

ANTA961 schreef:
Vandaag bij het Kruitvat een boek gekocht. Er zat een stickertje op met €6,95.
En een vermelding dat er nog 50% kassakorting afging. Prima. Hoe het uiteindelijk allemaal berekend is, geen idee, maar ik had het boek mee voor €0,99! Toch leuk... Nu nog afwachten of het die euro waard is Lachende smiley

tja nu word zo'n lettervreter als ik natuurlijk benieuwd hoe dat boek heet Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 10:06
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest

JOSEF872 schreef:
Ik opende dit topic met een stelling. Mijn vraag is. Is er reden om aan te nemen dat bepaalde gaven niet nodig zijn omdat wij nu het geschreven Woord hebben. Of kan het zijn dat bepaalde gaven niet funktioneren door wat voor reden dan ook?
Wie heeft bepaalde gaven van de Geest en wil dit melden?

Ik denk dat er geen reden is om aan te nemen dat er bepaalde gaven niet nodig zijn nu wij het complete Woord van God hebben.
Denk wel dat gaven niet functioneren omdat veel christenen ze niet willen ontvangen, vaak door ontwetendheid of door wat ze er over geleerd hebben.
Neem mij bijvoorbeeld; heb tot mijn 40e bij de "vergadering van gelovigen" gekerkt. Daar werd geleerd dat spreken in tongen alleen iets was voor de begintijd. Een ieder die nu nog in tongen spreekt is of aan het faken of duivels bezig was ook mijn standpunt destijds. Ik heb nooit in tongen gesproken geen woord dat snap je wel. Toen ik naar een evangelie gemeente ging heb ik eerst meermalen moeten belijden en dit standpunt wat ik ook aanhing terug moeten nemen voordat ik in tongen kon spreken.

Om hier een opsomming te maken van de gaven van de Geest gaat mij te ver. Sommigen kunnen hier dan mischien helemaal niets neer zetten niet omdat God hen die gaven niet wil geven maar omdat ze er nog niet zo mee bezig zijn geweest misschien.
Ik denk trouwens dat je ook tijdelijk een gave kan hebben. De gave van profetie bijvoorbeeld. Ik heb wel eens een(paar keer) profetie uit mogen spreken, die ook echt uitkwam. Heb ik dan nu deze gave? Of gebruikte God mij daar op dat moment voor?
Er is wel eens iemand genezen toen ik daarvoor bad maar helaas vaker niet, dus heb ik nu de gave van genezing wel of niet?
Zo ook met wijsheid ik weet regelmatig dingen die ik niet kan weten heb ik dan de gave van wijsheid?
Als ik mijn buurvrouw mijn kerstpakket gegeven heb omdat zij nog net iets armer is dan ik heb ik dan de gave van bijstand verlenen??
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat ik wil zeggen is dat heel veel mensen gaven van de Geest hebben zonder ze zo te noemen en zonder zichzelf daarvan bewust te zijn zelfs. Zij vinden veel van deze dingen vanzelfsprekend.
Mooi toch?
Het gaat namelijk helemaal niet om de gaven die je hebt maar alles draait hier om de Gever ervan

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 21 oktober 2013, 10:07
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 17:44

Zou op zich jammer zijn er zijn natuurlijk nog meer gaven van de Geest dan hier besproken, nml de gave van:
wijsheid
overdragen van kennis
geloof
kracht om te genezen
kracht om wonderen te doen
profeteren, boodschappen van God doorgeven
onderscheid maken in wat wel en niet van de Geest afkomstig is
klanktaal
uitleg van klanktaal
De lijst is hier nog niet helemaal compleet; in bijvoorbeeld Rom. 12:6-8 vind je nog andere gaven, zoals bijstand verlenen, troosten, liefdadigheid verlenen

Een belangrijk kenmerk van de meeste gaven is dat ze 'bovennatuurlijk' zijn, ze gaan het verstand te boven. Wonderen, profetieën, genezingen, klanktaal: dat zijn allemaal dingen die voor veel mensen onverklaarbaar zijn. En het zijn genade gaven
wil niet zeggen dat de mens niet zelf in actie moet komen. Je zult zelf actief mee moeten werken aan deze gave uitingen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 16:41
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!

JOSEF872 schreef:
De Heilige Geest is altijd aan het werk. Ik weet dat Hij juist op de momenten dat ik in de rust ben tot mij wil spreken. Zie het als iets wat tussen een fluisterstem en een gedachte zit. Ik weet dan bijna zeker dat het de HG is. Soms als ik twijfel bid ik om bevestiging. Maar de HG geeft ook het verlangen om het Woord te lezen. Of soms hoor ik in de geest een lied. Het wil helpen als je kan bidden in de geest.(spreken in nieuwe talen)

ja heel herkenbaar; Ik heb eens een poosje de Geest uitgedaagd om als Hij het dan zo belangrijk vond dat ik stille tijd hield hij me maar elke morgen op tijd wakker moest maken. Wat promt ook gebeurde. elke morgen werd ik ongeveer een half uur voor dat ik op moest staan wakker. Mooi op tijd om stille tijd te houden en geen wekker meer nodig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 14:57
BerichtOnderwerp: Humor

CANADIAN073 schreef:
Ik denk dat jullie het niet gemerkt hebben, maar ik zit de laatste tijd niet helemaal lekker in mn vel. Ik ben ook naar de dokter geweest en die heeft niks kunnen vinden.. dus ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar hebben ze me onderzocht. Ik moet de resultaten nog afwachten, maar de dokter verwacht dat ik last heb van Cenosillicafobie.. het is wat moeilijk om het goed uit te leggen. Maar anders moet je het even op internet opzoeken.. ik hoop dat ik op jullie steun kan rekenen, want het is nog niet bekend hoe lang dit zal gaan duren..

Mag je dan elke avond op kosten van de zorgverzekering naar de kroeg??

Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 11:38
BerichtOnderwerp: Het weer

JANS221 schreef:
.........en een week later:

Zeist (weeronline.nl), 20 oktober 2013 - Vanuit het zuiden trekken vandaag buien over het land. Vooral vanmiddag en vanavond kunnen die stevig uitpakken, met onweer en windstoten. Morgen wordt een bewolkte dag met in het noorden en westen kans op veel regen. Het blijft voorlopig zacht voor de tijd van het jaar. Dinsdag kan het lokaal 23 graden worden.
Coole smiley met zonnebril

ja haal je korte broek maar weer van zolder
Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 11:36
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

TRIJNIE671 schreef:
ben erg blij en dankbaar , kom even vertellen , ben vorige week vrijdag 11 okt weer oma geworden , nu van een kleinzoon , en hoop in nov weer voor de 4x oma te worden Lachende smiley

He Trijnie gefelicieerd geweldig zeg
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 14:19

PIETER619 schreef:
Natuurlijk moeten we heel bewust omgaan als we ons bezig houden met de Geest, vooral om wie Hij is , maar daarnaast niet te min ook wat Hij wil en kan en doet.

Mede omdat anderen wel serieus bezig zijn en jij er niet op reageert, maar welke interpretatie geeft men aan ander zijn/haar reactie, is ook belangrijk.

Bij het bidden hoeft niet ten alle tijde luidop gedaan te worden.
Bidden is heel belangrijk en een gewoon in je zelf, "dank u Heer", omdat je super blij bent met je geliefde en je het besef hebt dat je relatie een drievoudig snoer is, zou je dat dus bidden tijdens het tongen.

Helemaal met je eens Pieter
Toch kan ik me wel voorstellen dat het je wel kwalijk genomen wordt als je iemands reactie hypocriet noemt. Op mij kwam het in elk geval als een oprechte reactie over
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 22:37
BerichtOnderwerp: vergeven........

JOSEF872 schreef:
Ik wil toch nog wat kwijt over vergeven. Vergeven is niet zeggen tegen de ander dat je het eigenlijk wel ok vond/vind. Maar je maakt je los door de persoon te vergeven. Door te vergeven heeft de "dader" geen houvast meer in mijn leven.
Een getuigenis van een moeder en dochter die ruzie hadden gekregen. De moeder weigerde de dochter te vergeven en was ernstig ziek(demonie) toen de moeder de dochter oprecht vergeven had was ze onmiddellijk gezond.
Vergeving is goed voor ons.

zeker weten het laat de ander als het ware uit de gevvangenis en voorkomt dat je er zelf inkomt. Het is gewoon heelgezond voor je
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 22:35
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

heb het zo druk gehad wist niet dat je zoveel op een dag kon doen.
O.a. drie clienten in de loop van de dag van de grond geraapt.
Maar ook mijn zegen gegeven aan een a.s schoonzoon(dat ze dat nog doen tegenwoordig de hand van je dochter vragen) Het aanzoek komt volgende week in Rome Lachende smiley
En nu nu pas ik op een kleinzoon Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 22:30

ANNETTE050 schreef:
Wat mij altijd zo opvalt in de Bijbel dat er erg vaak staat dat de Heilige Geest erg duidelijke ingevingen gaf, soms zelfs sprak en dus kan spreken. Tegen Ananias zelfs met naam en straatnaam en alles. Ananias wist dat hij naar Saulus moest gaan en wat hij moest doen. Wat vreemd dat dat nu zoveel minder is of zelfs helemaal niet meer voorkomt. Waar zou dat aan liggen of hoort deze vraagstelling in een ander topic.

Ik denk dat het vaker voorkomt dan je denkt.
Misschien is het probleem dat wij het niet verwachten en er dus geen acht meer op geven.
Bij mij werkt het tenminste wel zo, als ik echt let op wat de Heilige Geest wil zeggen dan "hoor' ik ook wat. Niet letterlijk maar een innerlijke stem. Als ik er niet op let en druk ben met van alles dan merk ik er ook niets van.
Het zijn vaak kleine dingen maar soms ook iets dat duidelijk iets is wat ik niet kon weten zonder dat de Geest het me duidelijk maakte.
Heb hier best wel veel voorbeelden van zal er twee geven:
Iemand is haar zilveren armband kwijt, het is een aandenken aan haar kinderen. Het hele huis ie al op zn kop geweest nergens te vinden. Ik bid kort of God me wil laten zien waar het is. En meteen" zie" ik dat het in de rechterzak van een zwart colbertje zit. Aangezien ze maar 1 zo'n colbertje had was dit makkelijk te vinden.
Mijn schoondochter is voor de tweede keer zwanger en bijna uitgerekent
In een droom laat de Geest mij zien dat het kindje niet op de normale weg geboren kan worden er zit iets voor de baarmoedermond.
Ik neem alleen mijn zoon in vertrouwen en hij vind het moelijk om dit te geloven. Wel beloofd hij dat hij enorm veel stampij zal maken als er ook maar enige indicatie is dat het niet goed gaat. Dit doet hij en red daarmee het leven van zijn kindje. Morgen wordt hij 2
God zij dank Lachende smiley

Hij is de zelfde gister heden en tot in eeuwigheid

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 18 oktober 2013, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:20

PIETER619 schreef:
Wanneer komen de ander gaven tersprake, lijkt nu of alleen het bidden in tongen zaligmakend zou zijn en de rest van de gaven bijzaak.

We doen de Geest ernstig tekort door het alleen bij de tongentaal te houden.

Nou Pieter wat let je om iets over de andere gaven te schrijven.
Heb trouwens toch ook al wel andere gaven voorbij zien komen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 18:59

ROADY558 schreef:
Kijk, als je bidt in tongen, is dat een gave van de Geest.

Maar wat is het als je bidt tijdens het tongen??

Clown smiley

Hemels Knipoog smiley Lachende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 22:51

JOL252 schreef:
Vaak zie ik dat gaven van de geest gebruikt worden ter meerdere glorie van zichzelf. Ik denk dat gaven gewoon praktisch zijn en zonder al te veel woorden cq theorie geuit worden. Geen woorden maar daden en de meeste van deze is de liefde.

Ik denk dat dit het ultieme is van je gaven en talenten in dienst stellen van de ander. Het gaat dwars door je eigen hart en leven heen en vraagt iets van jezelf. Zoiets als de inhoud van de videoclip hieronder.

http://www.eo.nl/geloven/themas/samen-beleven/item/videoclip-leef-je-geloof/#.Ul_tyCTmEkE.twitter

Ja Jol helemaal waar. Geen woorden maar daden. Praten of pronken over je gaven ? Waarom je hebt ze maar gekregen. Gewoon gebruiken
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:18

ANNETTE050 schreef:
De genadegaven zijn m.i. tot opbouw en bemoediging van elkaar.
Een bewapend leger word je door de wapenrustig Gods aan te doen zoals omschreven in Efeze 6 vanaf vers 10.
Ik denk dat je de gaven nooit mag gebruiken als een wapen of denken jullie daar anders over?
Een wapen is wel de Bijbel als het Woord van God.
Ook zijn wij denk ik geen leger van tijgers, maar worden we als lammeren benoemd.
Lammeren onder leiding van een Goede Herder. Het is immers in onze zwakheid dat de glorie van God zichtbaar wordt, lammeren vervuld met de Geest van God.

Waarom zou je de gave van de Geest niet als wapen tegen de boze kunnen gebruiken? We worden niet alleen lammeren genoemd Annette dat is slecht 1 beeld
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 19:48

JOSEF872 schreef:
Tja ik heb het over Geestelijke gaven. Tja dienen en de andere gave benoemd in Romeinen 12 horen zeker ook tot de tools die wij behoren te hebben en te gebruiken.
Weder vraag als Paulus schrijft strekt u uit naar de gaven van de H.Geest het spreken in tongen maar meer naar de profetie. Als God dit niet geeft haal het dan maar uit de bijbel. Toch?

Waarom zou God dit niet geven??
Paulus schrijft niet voor niets dat we ons er naar mogen uitstrekken. Mijn ervaring is dat als mensen dat doen God deze Geestelijke gaven geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 19:37

Ja ik denk ook dat de gaven van de Geest nog steeds gegeven worden.
Vanwege het simpele feit dat ik er aan paar gekregen heb
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 19:20
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ZEELAND736 schreef:
Maar wel lekker neem ik aan....

(Ineke die ineens vreselijk zin heeft in iets zoets...bij het horen van chocola....)

Ja errug lekker

We hebben nog 1 stukje over moet je wel snel zijn.......
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 19:19

Heb vandaag voor een huiswerkopdracht, een stampot buffet gemaakt voor een woongroep. In totaal 10 mensen met stampot zuurkool, andijviestampot en hutspot. Spek, gehakt worst en zo. Ijs toe.
Ze hebben gesmuld en waren zeer dankbaar toen ik naar huis ging gaven ze me spontaan applaus.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 17 oktober 2013, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 14:38

zoon werd 19 hij viert het niet maar toch een chocolade taartje gekocht bij de Jumbo. mmjammie erg plakkerig met hoog chocoladegehalte
Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 22:03
BerichtOnderwerp: Ga in Zijn schaduw

Heel mooi Jol
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 13:19
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

JANS221 schreef:
Laat die Quinsy nu een man zijn! Of je dacht:
a. De naam Quinsy is een vrouwennaam.
b. Zulke onzin kan alleen maar door een vrouw bedacht worden.
c. Geen van beiden
d. Iets anders nl. ………………………………….

haha iets anders denkt ik
ik had ook via de media gehoord dat het een vrouw is
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 21:51
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

doen we toch gewoon blauwe zwarte pieten. Kan ons het schelen welke kleur als ze maar perpernoten hebben en een beetje gekdoen.
Of gaan de smurven dan weer protesteren?

ff thomas vragen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 13:29
BerichtOnderwerp: Mag de zorg nog zorg heten?

Ja is heel triest. De zorginstelling waarin ik werk heeft een zorgstop gekregen, zoals zovelen
Dit houdt in dat we in 2014 niet meer mensen mogen verzorgen dan we op een peildatum in juli deden. Terwijl wij dat best zouden willen en kunnen en die mensen er ook wel zijn.
Maar alles wat we meer doen krijgen we niet vergoed. Dus kunnen wij die zorg niet leveren want failliet gaan willen we niet.
Bezuinigingen Kotsende smiley Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen Woedende smiley ;
Lege kamers in het verpleeghuis, zorgteams met te weinig werk en
zorgvragers zonder hulp

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 15 oktober 2013, 13:29
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:20
BerichtOnderwerp: vergeven........

JOSEF872 schreef:
Zo mooi onderwerp. Vergeven is soms gewoon een strijd waarin de eigen ik het wil winnen. Vaak wint mijn eigen ik en dan kom ik er achter dat ik toch verloren heb......

Heel mooi neergezet Josef
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:38
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Yes heb mn presentatie over mn eindexamenstuk gehouden!!
Het ging helemaal goed.
Nu op naar mn eindexamen gesprek op 11 november (en nog ff een paar werkstukken inleveren voor die tijd)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 18:16

lekker ouderwets: sudderlapjes met rode kool en aardappelen.
Griesmeel met bessensap toe Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 oktober 2013, 22:00
BerichtOnderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.

Helemaal waar Roady!
mooi bijdrage
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 oktober 2013, 19:44
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

JANE410 schreef:
Het boek: Een leven voor anderen. Het gaat over het leven van Majoor Bosshardt.

Ik heb veel bewondering voor haar, hoe ze omging met mensen aan de onderkant van de samenleving.

èèn gebeurtenis die ze beschrijft vond ik zo geweldig, het volgende gebeurde.....

Er kwam een man haar kantoor binnen met een pistool, hij wilde haar vermoorden omdat hij ooit geweigerd was bij het goodwillcentrum. (niet eens door haar)

De Majoor zei: je kunt mij beter niet vermoorden, want ik zit dadelijk in de hemel en jij komt in de gevangenis. Dus ik zou wel weten waar ik voor koos.

Ja prachtig ik hoor het haar zo zeggen het was zo'n heerlijk nuchter mens, met een hart voor God en de medemens
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 85 Volgende
Pagina 7 van 85