ChristianMatch

Forum

Berichten van HENKWAL969
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
ChristianMatch forum index » Berichten van HENKWAL969
Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 11:21
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding

Soms is de gang naar de rechter niet eens nodig. En hoeft moeder de kinderen niet bij de vader weg te houden.
Als ze maar vaak genoeg zegt hoe slecht dat vader wel niet was, dat het allemaal zijn schuld was en dat hij eigenlijk een ongelooflijke ..... is.
Dat zie je als vader je kinderen ook niet meer. Zeker bij puberende kinderen werkt dat goed.

Ik heb mijn eigen kinderen al een aantal jaar niet meer gezien of gehoord.
De laatste keer dat ik iets van mijn dochter heb gehoord, was 5 jaar geleden via de advocaat. Toen zij 21 werd zou in ik overleg bij gaan dragen in haar studie.
De reacties waren zo beledigend, dat het overleg en ook het geld er niet kwam. Kreeg dus 14 dagen later een brief van mijn advocaat.
Opgestookt (door moeder??) dat ik een dik salaris heb en best meer zou kunnen betalen.... de advokaten aan het rekenen.
Resultaat.....
Het bedrag dat ik voorgesteld had om te betalen, werd door de beide(!) advokaten gehalveerd. Behalve het feit dat ze nu minder kreeg, was het beetje relatie dat er nog was, ook verdwenen.

Je hoeft de kinderen niet bij je partner weg te houden. Als je maar genoeg slechte verhalen verteld en de realiteit verdraaid.

Voorbeeld:
Ik zou op de dag van de verhuizing (dat ze bij mij weg gingen) mijn dochter niet eens een glas water gegeven hebben. Zo slecht was ik dus!!!
Dat verhaal was zo echt, dat ik het zelf ook geloofde.
Echter..... ik was er niet eens die dag!!!
3 jaar lang heb ik me afgevraagd of ik inderdaad "Nee" gezegd zou hebben op de vraag om een glas water. Ik kon het me niet herinneren.
Achteraf logisch, want ik was een week in het buitenland.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:29
BerichtOnderwerp: ongelovige vriendschappen

Nog een nakomertje.

Ik denk dat we juist een vriend moeten zijn voor ongelovigen.

Een voorval vandaag.
Een vrouwelijke collega zet er vandaag doorheen, door iets wat gebeurd was. Een schouder bieden zou ongepast zijn, maar tijd nemen om het verhaal aan te horen en gewoon daar te zijn is gewoon heel erg waardevol. Vol tranen en emoties kwam het verhaal eruit.

Mensen storten alleen hun hart uit op deze wijze als je het vertrouwen gewonnen hebt en ze weten dat onder 4 ogen blijft en dat je het niet verder vertelt.
Biddend heb ik het verhaal aangehoord, nam de tijd en bleef mens. 's Middags was er weer een grote lach en bleek deze simpele daad heel veel goed gedaan te hebben.
DAT is Gods liefde......
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:20
BerichtOnderwerp: ongelovige vriendschappen

Ik heb een collega die ik als een echte vriend beschouw.
Hij is een marokaanse moslim.
Op gepaste wijze kan ik met hem over mijn geloof praten.

Jezus zei ook: "Heb je vijanden lief!"
Er zijn ook heel veel christen (ook in pinkster, evangelische kringen, PKN) die buiten de kerk een twijfelachtig bestaan leiden.

Mijn collega komt niet zo vaak in een moskee, ligt ook niet op een matje naar Mekka, maar houd zich wel netjes aan de ramadan, etc.
Wij respecteren elkaar, in ons doen en laten en ook in ons geloof.
Natuurlijk zou ik graag zien, dat hij voor Jezus zou kiezen.
Maar als ik ervoor kies om de vriendschap te verbreken, zou dat een minder goed getuigenis zijn, dan wanneer ik bevriend blijf en Gods liefde toon.

Denk bijvoorbeeld ook aan de genade die Daniel beleefde. Hij bleef vol respect naar de machthebber, maar bleef ook vol trouw aan God.
De koning respecteerde Daniel ook en was blij dat hij gered werd in de vurige oven.
Volgens mij is dit ook vriendschap. Daniel kwam niet in de verleiding, hij at ander eten en bleef bidden. Met een OPEN raam, zo dat zijn tegenstander het zou horen.

Mijn ervaring door de jaren heen is dat we minder met het evangelie moeten gooien naar mensen, maar meer getuige moeten zijn van Gods liefde en genade. Als we mensen blijven overstelpen met de boodschap dat ze Jezus moeten aannemen en zich bekeren, worden ze gewoon moe van ons.
Beter is het om de mensen om ons heen nieuwsgierig te maken, naar datgeen wat ons veranderd heeft.
Door wat God recentelijk in mijn leven gedaan heeft, ben ik veranderd (zelfs na 25 jaar pinksteren). Dit valt mensen op en ze begrijpen het niet, zeker niet dat ik zo blij kan zijn, na de nare dingen die ik afgelopen jaar meegemaakt heb.
Daar gaan ze over nadenken en stellen ze vragen. Dan ik daarop aanwoorden met een getuigenis.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:16
BerichtOnderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?

Mijn vermoeden is dat de meesten hier terecht gekomen zijn voor een relatie. Dat kan een partner of vrienden zijn. Maar sites zoals deze lijken mij voornamelijk gericht op het vinden en zoeken van een partner.

Als je al wat ouder bent, daarbij ook nog een aantal malen verhuisd bent naar een andere regio in het land, worden de sociale contacten aanzienlijk minder.
Daarbij wordt het leggen van nieuwe contacten een stuk lastiger, zeker als je zoals ik nogal verlegen bent. Dan zet je meestal niet de eerste stap.

Waarom ik dan hier rondhang?
Door allerlei verhuizingen, twee echtscheidingen, ben ik veel van mijn contacten kwijtgeraakt.
Ik heb het heel goed naar mijn zin in mijn eentje. Kook elke dag mijn prakkie, maak mijn huis op tijd schoon, doe de was, etc., etc.
Maar hoewel ik slechte ervaringen met partnes heb gehad, blijf ik openstaan voor een nieuwe relatie.

Ik zeg maar zo.... als je niet beweegt, komt je nergens.

Daarom ben ik lid geworden. Niet om meteen morgen een nieuwe partner te hebben, maar om te bewegen.
God kan wonderen doen, maar ik geloof niet, dat als ik thuis blijf zitten en niets doe, dat Hij zo ineens een partner naast me op de bank bij de televisie zet. Hij kan het overigens wel, maar het lijkt me niet erg reeel om dit verwachten.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:05
BerichtOnderwerp: kan je een relatie met een meisje van 19 als jezelf 30 bent

Leeftijd is een heel raar begrip. Sommige mensen van 50 zijn al heel oud, terwijl andere mensen van 60 nog heel jong kunnen zijn.
Zo is het ook met jongeren. De een is vroeg volwassen en de andere is 25 jaar nog een kind.

Helaas ben ik op mijn 53ste nog steeds een kind, ben nooit volwassen geworden. Clown smiley

Het grootste probleem in Nederland is, dat we allemaal altijd zo goed weten en dan met vingertje omhoog klaar staan om te oordelen.
In Bijbel wordt ook iets geschreven over elkaar oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:50
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Het mooiste moment vandaag!

De dochter van mijn voorganger, was enkele maanden geleden psychisch helemaal ingestort en is ook opgenomen geweest.
Omdat de huur van haar apartement opgezegd was en een deel van de meubels tijdelijk ergens opgeslagen moesten worden, had ik aangeboden een deel hiervan in mijn huis neer te zetten.

Ik kende haar niet persoonlijk, alleen vanuit de gebeden in gemeente, want ze woonde aan de andere kant van het land.
Vanavond echter is ze met mensen de spullen komen ophalen en mag ze weer alleen gaan wonen, welliswaar onder toezicht.
Maar het was goed om haar te leren kennen en te zien dat ze toch op redelijk korte termijn weer zelfstandig mag gaan wonen.
We weten dat bidden helpt. Als daarbij ook de verhoring van gebeden mag zien, vervuld dat mijn hart met blijdschap.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:39
BerichtOnderwerp: Genezing van bitterheid en boosheid

Hi Crosroad,

Dank je voor het lied.
Het geeft precies het gevoel van mijn hart weer.
Feest in mijn huis en leven, vanwege God Liefde en Genade.

In woorden is het vaak zo moeilijk uit te drukken en uit te leggen wat je voelt. Met muziek en met een lied gaat dat veel beter.
Daarom ben ik ervan overtuigd dat muziek een groot geschenk van God aan ons is. Daarom dat ook door de hele Bijbel heen mensen zingen en muziek maken.
Ik ben nooit zo handig om in een gesprek de juiste woorden te vinden, muziek maakt dat veel makkelijker. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
HENKWAL969
op woensdag 27 april 2011, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:21
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd

Met aandacht heb ik voorgaande teksten gelezen.

In de 30 jaar dat nu in de Evangelische kringen verkeer, heb allerlei discussies gehoord, gezien en gelezen over de eindtijd. Zelf geloof ik dat de gemeente van Christus voor de Grote Verdrukking van de aarde verdwenen zal zijn.
De belangrijkste argumenten daarvoor zijn:
1. zolang de gemeente in deze wereld aanwezig is, is er ook de Heilige Geest, want dat is ons onderpand. Daarmee heeft de boze nog geen vrij spel om heel de wereld naar zijn hand te zetten
2. de gemeente is het Lichaam van Christus. Jezus is het hoofd en de gemeente het lichaam. Beeldspraak, maar niet zonder reden. Als de Christus terugkeert naar de aarde, dan is dat volgens mij Jezus (Het Hoofd) en de gemeente (Het lichaam)

Maar...... al deze theorie is leuk, als je er op gezonde manier mee omgaat. Discussies zijn ook gezellig.

Maar.... ik heb gemeentes zien scheuren, vrienden vijanden zien worden. Heel veel leed en verdriet, om allerlei theorien.

Wat maakt het uit of we voor of na de grote verdrukking naar de hemel gaan. We zullen met Jezus op aarde zijn in Zijn 1000-jarige rijk.
Onze opdracht was om getuigen te zijn van Zijn Liefde en Genade, we moeten Zijn Licht verspreiden.
We moeten het voorbeeld van Jezus volgen.
De schriftgeleerden konden 2000 jaar geleden ook allerlei discussies voeren en ruzies maken.
Jezus ging nooit een lange discussie met deze mensen aan. Hij zocht liever de zondaars op, want deze luisterden beter naar Zijn boodschap. Bekeerden zich en lieten zich redden en genezen.
Wat maakt het uit of ik gelijk heb of niet. De feiten in de Bijbel zijn waar en zullen in vervulling gaan. Maar moeten wij ruzien over de manier hoe ze in vervulling gaan of wanneer ze in vervulling gaan?
We moeten mensen de Liefde van God laten zien, in plaats van onszelf op een verschrikkelijke manier belachelijk te maken, met al die discussies. Hierdoor komen we niet echt meer geloofwaardig over op mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 02:12
BerichtOnderwerp: Genezing van bitterheid en boosheid

Beste lezer,

Het maken van muziek is mijn hobby. Ik mag graag opwekkingsliederen spelen op mijn keyboard.
Op het moment dat ik dit schrijf had ik eigenlijk al in bed moeten liggen. Maar na het spelen van de volgende twee liederen, kreeg ik het op mijn hart om hier over te vertellen op deze site.

Het eerste lied (358) Uw tederheid genas.
Na mijn eerste scheiding was ik boos en verbitterd. Vervolgens koos ik voor een relatie met een ongelovige vrouw en raakte steeds meer bij God vandaan. Eigenlijk wist ik op voorhand dat dit huwelijk geen succes kon worden. Een tweede scheiding volgde en toen alles uiteindelijk geregeld en rond was, stortte mijn wereld in.
Ik bezocht inmiddels alweer een gemeente waar al jaren niet meer naartoe gegaan was.
Tijdens een dienst werd mijn hart op bijzondere wijze aangeraakt door Gods liefde. Echter bij de koffie na de dienst, ervoer ik een gigantische leegte. Welke eigenlijk niet paste bij de ontmoeting die ik met God had tijdens de dienst.
De zaterdag voor deze dienst had ik van de voorganger, van een gemeente waar een poosje keyboard gespeeld had, een kaartje gehad.
Een heel kort berichtje, dat ik nog steeds welkom in de gemeente was en dat ik ten allen tijden mocht komen of bellen.
In deze leegte belde ik deze voorganger en maakte een afspraak voor de dinsdag.
Hierop volgde een gesprek over de gebeurtenissen in mijn leven. Zij waren nog niet op de hoogte met de laatste ontwikkelingen. En ook mijn leven kwam ter sprake.
Het huiswerk dat ik kreeg, was een brief te schrijven (niet versturen) en hierin de dingen te schrijven die mij pijn gedaan hadden, zoals afwijzing, onrecht, etc. en personen hiervoor te vergeven.
Toen ik echter aan deze brief begon, werd ik zo bepaald bij de aanraking van Jezus en Zijn Liefde, die ik de zondag ervoor had beleeft, dat ik de brief zo niet kon schrijven.
In plaats van een opsomming te maken, wat anderen mij aangedaan hebben, werd het een opsomming van mijn fouten.
Het werd een brief waarin ik vergeving vroeg voor mijn fouten. Het werd een getuigenis van Gods liefde. Hoewel niet bedoeling heb ik deze verstuurt aan mijn hele familie en ook aan zowel mijn eerste als tweede ex.

De tederheid van Jezus had alles wat bitter in mij was genezen. Mijn boosheid heeft Hij weggenomen.
Mijn leven zag en ziet er ineens totaal anders uit.

Het tweede lied: (359) De Hemel Juicht.
Ineens was er feest in mijn hart en diepe eerbied voor Gods Genade. Al 30 jaar was ik een bekeerde (?) christen, maar nog nooit had ik God zo dichtbij ervaren.
Het is schijnbaar zo duidelijk aan mij te zien, dat dit de mensen (vooral in de gemeente) opvalt.

Ik hoop dat dit berichtje iemand tot zegen mag zijn. En als iemand de originele brief wil lezen? Stuur een mailtje en je mag hem ook lezen.
Hij is mij tot zegen geworden en is een getuigenis van wat God in mijn leven heeft gedaan.

Zijn Liefde raakte mij aan en keerde mijn boosheid om en in plaats daarvan kwam blijdschap en vreugde. Hoewel ik nog steeds hetzelfde werk doe, in hetzelfde huis woon en hetzelfde voedsel eet, ziet toch mijn leven er ineens heel anders uit.

Deze gebeurtenis vond plaats in het begin van het jaar, maar staat nog steeds net zo levendig voor mijn ogen. En iedere keer als ik de toetsen van keyboard aanraak, word ik er opnieuw bij bepaald.
De dingen die in het verleden zijn gebeurt ben ik niet vergeten, maar zie ze nu, in alle dankbaarheid, als levens lessen, die mij gebracht hebben waar ik nu sta. Het verleden kon je niet uitwissen, maar je kunt ze wel een andere plaats in je leven geven.

God is een Vader die Zijn kinderen liefheeft. Als wij dingen doen, die niet goed zijn wordt Hij boos, maar als we onze fouten erkennen en terugkeren naar de Vader........ Ik was de verloren zoon......
Het feestmaal dat volgde duurt nog steeds voort.

Laatst aangepast door
HENKWAL969
op woensdag 27 april 2011, 02:23
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 00:18
BerichtOnderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?

Quote:
Het is fijn als je een partner hebt, waar je alles mee kan doen, praten, wandelen, zelfs gezellig samen eten, samen oplossingen zoeken voor problemen, die op je weg komen, en zo kan ik eindeloos doorgaan.

Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Ik heb in mijn eentje heel goed naar mijn zin, zeker gezien mijn ervaringen uit het verleden. Ik ben wel alleen maar niet eenzaam.

Maar.... Ik houd van koken en dat wordt toch leuker als iemand anders ook lekker vind.
Dingen met z'n tweetjes doen zijn ook twee keer leuker.

Met zijn tweetjes wordt verdriet gedeeld en vreugde vermenigvuldigd.

Als man zijnde heb ik geen probleem met het huishouden. Koken, wassen, strijken en noem maar op. Coole smiley met zonnebril

Maar... God vond toch dat het nodig was een vrouw te scheppen.
Want er moet ook iemand zijn die controleert of de was netjes in de kast ligt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 00:34
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

Afvallen is voor velen een groot probleem. Als je teveel eet en ook nog de verkeerde dingen, dan is de oorzaak duidelijk.
Tot ongeveer 20 jaar geleden had een ideaal gewicht. Toen begon ik langzaam te groeien en na elke dieet-actie iets sneller.
Artsen en dieetdeskundigen konden geen oorzaak vinden. Mijn eten was goed, ik snoep en drink niet.
Toen ben ik cursussen gaan volgen op het gebied van voeding en dieet.

Uiteindelijk ben voor mezelf tot de conqlusie gekomen, dat het in mijn geval samenhang van allerlei factoren is:
1. Te weinig beweging
2. Te weinig slaap (als gevolg van slaapapnue)
3. Verstoorde stofwisseling door stress en te weinig slaap
4. Te weinig en op de verkeerde momenten eten.

Sinds november ben ik inmiddels 15 kilo kwijt, door het eten van gewone hollandse pot. Op de juiste momenten eten en meestal ook op tijd naar bed.

Mensen met overgewicht worden helemaal gek gemaakt met allerlei dieten, oplossingen en wat niet meer. En uiteindelijk blijkt alles uiteindelijk slechts van korte duur.
De enige die er beter van wordt, is degene die dit alles bedenkt of verkoopt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 00:10
BerichtOnderwerp: vrije wil versus Gods plan.

Traditionele kerk, pinkstergemeente, volle evangelie, vergadering der gelovigen.
Al deze kerken en/of gemeenten zijn ontstaan, omdat wij zo graag discussieren en de dingen willen geredeneren en uitleggen.
Als we iets niet begrijpen, dan passen we de uitleg aan.
Gevolg: ruzies en scheiding van kerk en gemeente.
Van huis uit ben ik katholiek. Tot berekering gekomen in bij de vergadering der geloven, vervolgens terecht gekomen in het volle evangelie en na nog een verhuizing bij pinksteren.
En nu bij een bij een huisgemeente.
Ik heb ervaren dat al deze kerken en gemeenten gevuld zijn met een mix van mensen die geloven met hun verstand en mensen die geloven met hun hart.
De wens van mijn moeder was, dat de begrafenisdienst geleid zou worden door een voorganger van mijn gemeente (Volle evangelie). De familie wilde het echter traditioneel doen, namelijk katholiek. (Terwijl geen van hun ooit in de kerk komt).
En weet je....
God had een hele mooie oplossing.
De pastoor van deze katholieke kerk was een wedergeboren christen, die op uitzonderlijke manier over de liefde en genade van God sprak.
Zo werd de wens van mijn moeder toch op wonderlijke wijze vervuld, want deze pastoor of voorganger was namelijk een voorganger van mijn gemeente, namelijk de gemeente van Jezus Christus
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd

Ik geloof niet dat we als christen bang moeten zijn voor de eindtijd. De eindtijd brengt ons alleen dichter bij God. Het enige wat wij hoeven te doen is te blijven vertrouwen op God.
Wie er wel bang voor moeten zijn, dat zijn de mensen die Jezus nog niet toebehoren.
Want er komt een tijd dat de tijd van genade voorbij is, dan is men te laat om een keuze voor Jezus te maken.
Enge dingen gebeuren ook vandaag de dag, zonder dat men het verwacht.
Denk maar aan de aardbeving in Japan en het bloedbad in Alphen aan de Rijn.
Er is maar een reden, denk ik, om bang te zijn voor de toekomst. Dat is als je niet weet of je wel gered bent door Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969 (67)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 20:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mijn mooiste moment van vandaag duur heel erg lang, het begon om 9:00 toen mijn collega's begroette en het is nog steeds niet afgelopen.
Of is de warme hap die ik net op heb, het mooiste moment?

God heeft een paar maanden geleden iets in mijn leven gedaan, waardoor er heel veel en heel lange mooie momenten in mijn leven zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENKWAL969
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
Pagina 7 van 7