Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:56
Onderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Eigenlijk wel, Inge...Ja, zo dacht ik vroeger(= ongeveer 20 jaar terug), want elke keer als je een bevruchting tegen houdt, dan komt er geen kind die er dus anders wel zou zijn.
Aan de andere kant, heb ik intrieste verhalen gehoord, oa Maarten 't Hart, over hele grote gezinnen want ja, dat moest van meneer pastoor. En over grote armoede, die werd versterkt door zoveel kinderen, dertien ofzo. Het was zelf zo erg, dat de kleintjes in de lades van een ladenkast sliepen, omdat daar geen geld was voor bedjes...
Ja...de ander kant... |
en zo wordt het hele leven een aaninschakeling van wikken en wegen....wil ik dit wel of niet, kan ik dit wel of niet, mag ik dit wel of niet..... Dat geld ook binnen de kerk. God heeft ons de mogelijkheid gegeven van vrije keus...wat wij er mee doen....ach, Hij leidt ons op de weg ten leven.
ergens heb ik eens een spreuk gelezen: God belooft ons geen kalme vaart, maar wel een goede en veilige thuiskomst......
meer is niet nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:49
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
JANS221 schreef: | Nee, dat is waar. De gezondheidszorg is daar idd beter geregeld.
maar we zijn nu wel off-topic.... |
eh....sorry...helemaal gelijk
wat te doen aan een kudde met naaktslakken?? ik heb er zoveel in mijn tuin...de meeste planten staan er erg kaal gevreten bij.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:46
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...als het al een hele ochtend 'spettert' moet je vandaag maar niet te veel eten...een beschuitje en wat thee is genoeg... |
spettert...doet me denken aan herfst of winter...erwtensoep dus, met roggebrood en spek.....of stamppot hete bliksem.....of captainsdiner.....of bruine bonensoep.... griesmeelpudding met bessensaus.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:44
|
|
|
JANS221 schreef: | Frank Je hebt het nu zeker over Belgische doktersassistenten! |
daar hebben ze dan ook geen wachtlijsten, integenstelling tot hier.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:43
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...dat ik me enorm verveel...pfffff... |
komt van het binnen zitten...ga es buiten kijken...naar je heg, die nodig gesnoeid moet worden maar niet nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:13
Onderwerp: kijken op profielen..
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | SOWEEEEEEH...die durft...zoiets zou ik niet durven zeggen van mijzelf |
maar je mag dat wel zeggen hoor......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:12
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Er zijn heel wat beroepen waar het toch echt niet kan hoor! Zie je al een zuster van die leeftijd iemand wassen, tillen , draaien?? Of een stratenmaker op zijn knieen liggen op die leeftijd maar goed wat doen we eraan he! Maar ja heeft niks met huishouden te maken behalve dat we dan echt te moe zijn om ons huishouden nog te doen
Waar blijft Yes nu met zijn verhaal?? Hij hedde het belooft he |
valt ons beroep niet onder de zware beroepen?? dan mogen we toch stoppen met ons 67ste???......
lijkt me wel wat.....vertroeteld te worden door iemand achter een rollator, met een catheter en inco om.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:10
Onderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Als je de FDA uit America moet geloven wel. Er bestaat een lijst van 92 bijwerkingen van de E951die daar al zo'n 10 jaar erkent is. Volgens sommigen is het het meest dodelijke additief ter wereld. Zelf denk ik dat bij matig gebruik het zo'n vaart niet zal lopen. We kunnen natuurlijk heel lang welles nietus hier over doen. Maar als je het echt wilt weten: gebruik het eens 2 maanden niet en je zult denk ik verrast zijn over het resultaat |
waarom dan niet vervangen door natuurlijk fruitsuiker?? of....er is een plantje dat heet honigkruid..met dezelfde kenmerken als suiker...het zoet iets, net waar je het ingooit...thee bijvoorbeeld.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:08
|
|
|
net als Chat zie ik niet dat ps. 133 een "loflied"zou zijn op de homo..... Eerder zijn uitleg dat de familiebanden zo zijn dat men onder 1 dak kan wonen....( 3 generatiegezin?) en idd dat in die dagen de rijkdom binnen de familie blijft en vergroot kon worden ( kijk naar de gelijkenis van de verloren zoon.... wat voor een impact dat heeft gehad op de rekening van de vader...bij leven het geld geven, zijn hele investering komt ingevaar en dat voor alle mensen die afhankelijk van hem waren......los van het feit Wie de Vader is)...... broeders...maar ook zusters......in dat geval heb je bijvoorbeeld ook geen kinderopvang meer nodig, maar dat terzijde.....
psalm 133 roept op tot broederliefde, of zusterliefde, binnen de familiaire banden.....niet tot homosexuele gevoelens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 12:05
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ik weet het nog niet....voor 2, naar 3 of 4 of zelfs 5 personen uit te breiden is meestal hier aan de orde...... zal wel macaroni worden dan of rijst...met roerbak en vis......jammie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee moet nog tot minstens mijn 67ste als ik mazzel heb en ze het niet opschroeven naar 70 |
loop ik daar met mijn rollator achter de bewoners aan......die even oud zijn als ik......pfff.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:56
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Wie zoekt, die vindt |
vindt u het niet......dan is het zoek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:55
|
|
|
Chat heeft wel een pubt: een homo (m/v) is in de eerste plaats mens, geschapen naar Gods beeld en net als elk ander mens onder de zonde gevallen nadat Adam en Eva gegeten hebben van de boom en het paradijs zijn uit gezet...... Daarom is een homo (m/v) ook een zondig mens, wat zijn geaardhed ook is. En daarom gelden Gods geboden net zo goed voor hen als voor ons.
Zij hebben echter nóg een probleem en dat is hun sexuele voorkeur, die tegen het natuurlijke in gaat, zoals God het heeft geschapen: man- vrouw. Daar kun je moeite mee hebben...of niet...... Maar zij zijn er, buiten de kerk, binnen de kerk, collega's, vrienden, ja, misschien wel in je familie. Feit is ook dat deze mensen, met name binnenn de kerk een moeilijke positie inneemt. Hoer gaat de kerkeraad hier mee om? en wat vind de gemeente ervan? Het spreekwoord zegt: een kook kan niet naar alle monden koken... Dat betekend dus: wat een kerkeraad of gemeente ook beslist, iemand ( meervoud of enkelvoud) word gekwetst.
Hoe hier dus mee om te gaan?? ik denk dat het vooral een keuze van jezelf is.... in geloof, met hoop en bovenal liefde.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:26
Onderwerp: Het weer
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Terug van huwelijksreis en geen enkele dag boven de 25 graden en weinig zon in Duitsland gezien |
wat weer betreft...nix gemist dus.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | wij hadden vanaf de middag een lieve zon...de was droogde goed buiten... |
ik had gisteren net alles gewassen....en ik ga geen was zoeken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:19
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het was zo'n prachtige zonnige dag vandaag na 8.30 uur . Maar nog even geduld ..... de volgende moesson. |
hier ook, maar dan wel na 20.30......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:09
|
|
|
een reactie op Chats stukje:
ergens heb ik het idee, dat je nu zegt dat homo's in jouw gemeente niet welkom zijn? of begrijp ik dat verkeerd??
En hoe beinvloed dat jouw prediking? en het geloof van jouw gemeente leden? waar kunnen ze dan heen met hun geloof? of kunnen zij niet gelovig zijn?
Hoe kun je er mee omgaan, wat raad jullie classis aan? of de kerkorde waarbij jij bent aangesloten?
Zijn er beperkingen voor homo's en lesbiennes? wel in de kerk maar bijv. niet aan het avondmaal? Waar blijft dan Jezus'opdracht??? De dominee die mij getrouwd heeft blijkt een homo te zijn, is/ was mijn huwelijk wel rechtsgeldig?? of niet?
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op donderdag 12 juli 2012, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:00
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
stil maar wacht maar, alles wordt nieuw......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De indruk die ik van deze discussie heb, is dat er mensen op een hele nare manier onder druk gezet zijn. Maar wat wil je, om zonden goed te praten moet je wel een chantage toepassen toch? |
is ook zo......maar aan de andere kant...... hoe zwart wit kun je alles stellen?? het feit is dat deze mensen er zijn ( ik praat nix goed hoor) en dat ze een geaardheid hebben die niet de onze is noch die van God, maar hoe moeten we er dan mee omgaan?? ik blijf bij compassie en steun....ze hebben het moeilijk, met het besef dat God dit niet wil, en toch zijn ze zo? Naar de hel is er gezegd, ze kunnen genezen.... Wie zijn wij om dat te beoordelen of te zeggen?? Is God niet degene die alle beslissingen neemt in leven en dood?? ( HG !, vraag en antwoord 1).
Ik heb er grote moeite mee om de homo en lesbiennes zo af te schilderen als zondige mensen...wij zijn het ook ( balk en splinter) dus waar haalt iemand het lef vandaan om te oordelen?
Jezus'opdracht was duidelijk,heb uw naaste lief als u zelf.....en wie zonder zonde is, werpt de eerste steen......hoe makkelijk zijn deze teksten in de afgelopen gebruikt en misbruikt. Met schaamte en verdriet heb ik gelezen hoe er een groep mensen veroordeelt zijn....en dat door mensen die zeggen christenen te zijn..... Ik schaam mij het evangelie niet, maar op deze manier, ben ik niet trots op Jezus en Zijn woord.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:07
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ze kan toch niet kletsen op CM of msn en tergelijkertijd haar koffers pakken. Er zijn nu eenmaal prioriteiten... |
een vrouw/ moeder ben je 24 uur van de dag..lijkt trouwens ook geen eind aan zo'n dag te komen...altijd wel iets te vinden of tegen te komen voordat je je bed tegenkomt.....
( tinka, die alles opruimt om zo haar bedje snel te bereiken)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:05
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk Frank..heb ik iemand die me begrijpt... |
ik begrijp het ook...heb regelmatig hele gevechten met dat ding.....en ook 3 kussens in bed liggen.... mijn nek en hoofd doen ook zeer, maar ja....ik worstel nog maar even door
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 11:14
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hier ook herfst ipv zomer Ik wil de zonnnnnnnnnnnnnnn |
herfst....
eh.......moesson?? klinkt wel een beetje zomers, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 11:13
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
XABIA794 schreef: | zou ik ook denken... wow, je hebt toch echt moedigen!!! |
door tot het bittere...eh....late einde.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 11:12
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | je moet ook niet worstelen met je kussen
gewoon je hoofd er op leggen |
kussenworstelen.....ik heb wel gisteren een item gezien van teenworstelen..... maar ja, het is wel waar.....als je net gewend bent aan je kussen, moet je weeer een nieuwe....pffff....slaap lekker zeggen ze dan, jaja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 08:51
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
ANNA415 schreef: | Net een dieet mag je maar 3 fricadelellen ipv 5 op een dag |
mag je dan wel wat bij die 3 frikandellen....??? friet ofzo, zonder mayo, maar met knoflooksaus?? of kroketjes?? of vlammetejs met chilisaus??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 08:49
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
wakker worden en alweer regen horen..... mijn nieuwe plantjes hoef ik zo geen water te geven. Ik ga er nog wel druiven in planten......de grond is goed nat, dus geen water geven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 08:46
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
QSJE546 schreef: | VANDAAG EEN VRIENDIN GEASSISTEERD MET HET BEHANGEN VAN DE EERSTE KAMER IN MIJN HUISJE,IS ECHT PRACHTIG GEWORDEN DUS BEN SUPER BLIJ!! dAT GEEFT HOOP VOOR DE REST VAN HET HUIS
jOYLIFE,ONTZETTEND BEDANKT!!!!! |
op dit tijdstip aan het behangen??? Meid, ik ben superblij voor je!! ga zo door
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 08:45
Onderwerp: Waarom zo moeilijk?
|
|
|
ik denk dat het gaat om inleven, meeleven, invoelen, maar ook om jezelf niet hoger te achten dan een ander. En dat is nu iets wat ver te zoeken is op het hele forum. Mensen worden aangevallen, rechtstreeks en stiekem..... Heel jammer, het lerend effect van elkaar en door elkaar is op deze manier verdwenen..... Men wil zijn gelijk, en zijn gram halen. Iedereen heeft een eigen mening. of een beleving, laat elkaar in zijn/ haar waarde, respecteer dat de ander een andere mening heeft dan de jouwe. Dat kan en mag, God heeft ons zo gemaakt! Als mooie mensen( want God zag dat het= wij goed was!) Geloof, hoop en liefde......meer is niet nodig.
|
|
Naar boven |
|
|