Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:37
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
David,
Mijn vraag was alleen waarom je zo ageert tegen het humanisme! Dat was mijn punt! Je reageert alsof je van het humanisme een vieze smaak in je mond krijgt! Waarom, waar gaat het humanisme fout, behalve dat deze stroming geen "God" kent? Ze doen hetzelfde goede werk als de religieuzen alleen zonder een "God"! Nou en? En in een van je vorige berichten had je het over de verlichting! Weet je wat de verlichting ons gebracht heeft? Voltaire vergeten? Dus mijn vraag blijft staan, en ik doe er een bij: wat heeft religie voor op het humanisme als je de wereld bekijkt? En ja.....humanistische christenen bestaan ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:30
|
|
|
Sorry, gaat te snel voor mij nu, maar kom er nog op terug!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:29
|
|
|
AREND003 schreef: | Om niet offtopic te reageren start ik deze nieuwe discussie:
David schreef:
David, mijn vraag is, waarom ben je zo tegen het humanisme? Heeft het humanisme de mensheid geen grote dingen gebracht? Waar baseer je je mening op dat humanisten een "opgeblazen ego" hebben? |
David, dit was mijn vraag, niets meer en niets minder! Waarom ageer je zo tegen humanisten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 22:02
|
|
|
Oké, maar stelletje verkapte humanisten vraagt toch wel om een uitleg! Toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | FF realistisch blijven Arend
Het humanisme en christendom staan tegenover elkaar als de fans van Ajax en Feijenoord. Dus verwacht op deze site niet al teveul verwijzingen naar de zegeningen van t humanisme... |
Hey Pieter!
Maar daarom kan ik toch wel een inhoudelijk antwoord verwachten? Ik wacht het antwoord van David gewoon rustig af!
PS, en als je heel eerlijk bent, dan heeft het humanisme de wereld meer zegeningen gebracht dan de religie! Toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:14
|
|
|
Om niet offtopic te reageren start ik deze nieuwe discussie:
David schreef:
Quote: | jullie reageren als een stelletje humanisten! |
Quote: | dus ja...SCHAAM JE DIEP! en gehoorzaam God. stelletje verkapte humanisten met opgeblazen ego`s |
David, mijn vraag is, waarom ben je zo tegen het humanisme? Heeft het humanisme de mensheid geen grote dingen gebracht? Waar baseer je je mening op dat humanisten een "opgeblazen ego" hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:41
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
Aan Anita!
Hoe meer schreeuwend de reacties zijn, hoe onzekerder ben je over jezelf! Kijk je schreeuwende plaatjes maar een na! Wat wil je met die plaatjes bereiken? Het gevoel van de brede en de smalle weg? Denk zelf eens na!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:40
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
Aan Anita!
Hoe meer schreeuwend de reacties zijn, hoe onzekerder ben je over jezelf! Kijk je schreeuwende plaatjes maar een na! Wat wil je met die plaatjes bereiken? Het gevoel van de brede en de smalle weg? Denk zelf eens na!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:38
Onderwerp: bidden met open handen
|
|
|
Ik denk dat je over bidden ook realistisch moet nadenken! But correct me if I'm wrong!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:11
Onderwerp: advertentie`s
|
|
|
ANITA324 schreef: | advertentie : aan de man naar Gods hart.
Zoek je een vrouw die recht door zee is , rechtvaardig en betrouwbaar is. Voor meer informatie zie profiel Anita324.
Intresse: ik zie je mail tegemoet in mijn mailbox.
Shalom, |
Hoi hoi! Maar feitelijk zegt dit niet zoveel over jezelf! Het zijn begrippen die je op elke individuele persoon kunt toepassen! Ik kan dezelfde tekst produceren in de mannelijke vorm! En wat krijg ik dan voor reacties?
Ps, ben net nieuw hier, dus ken de "regels" nog niet zo goed!
|
|
Naar boven |
|
|