ChristianMatch

Forum

Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:31
BerichtOnderwerp: Mogen wij een ander ergeren?

GIBBY159 schreef:
Elke keer als ik in de Lobby ben gekomen lees ik al na korte tijd de actie's en reactie's van aanwezigen op elkaar die min of meer hatelijk en een onvriendelijke ondertoon bevatten. Ik moet ook mijn hand in eigen boezem steken maar soms gaat het er wel onbehoorlijk heftig en soms ook grof aan toe. Waaraan ergeren wij ons toch steeds weer? Ik merk ook dat een bepaald persoon en soms meerdere personen zich aan elkaar blauw ergeren. En het vervelende is dat de betrokkene zich van verre onthoudt van wederhoor. Daar erger ik mij dan aan. Soms is zo iemand totaal onbereikbaar om te LUISTEREN (lees: LEZEN) naar wat anderen steeds maar weer proberen uit te leggen dat het gedrag van de betrokken persoon te weerleggen. Ik erger mij daaraan. Er zijn meerdere mensen die hun abonnement niet meer verlengen en/of meteen vertrekken. Dit kan niet zo door gaan en kan ook de bedoeling niet zijn!

Ik ben het in grote lijnen met je eens, eigenlijk wilde ik ook opzeggen, maar dat vind ik eigenlijk de weg van de minste weerstand.
Dus verleng ik per maand kijk het aan of vertrek, maar als ik me aan 1 bepaald persoon zou ergeren ging toch wel in persoonlijk kontakt kijken of er onderling niet uit te komen is.
En als je er dan niet uitkomt, heb je een probleem want ergens anders het bij neerleggen heeft geen zin, sterkte groet u Gert

IK ERGER MIJ...deze woorden worden wel gebruikt als men zich bezint op de vraag wat in een bepaalde situatie wel of niet geoorloofd is. Dan zegt men: we moeten het maar nalaten, want anders ergeren we deze of gene. Nee...het gaat hier niet om een bepaalde ergernis, nee...zijn/haar handelen kan een ander tot zonde brengen. De persoon die ik in mijn topic betrokken heb is misschien niet zo sterk staat in het communiceren met anderen. Maar omdat ik een naastenliefde koester heeft de persoon in kwestie voorrang boven mijn inzicht als het over ergeren gaat. Dat is mijn nederigheid. Maar er is ook een andere ergernis! Iemand kan zich ergeren aan ons geloof, ons gebed, onze diensten aan de Here. Dat kan ten diepste een ergernis aan het Kruis zijn Maar het is overbodige moeite te bewijzen dat we in dat geval niet mogen ophouden met wat we begonnen zijn te doen: elkaar met respect te benaderen in de Lobby....

Gezinus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 17:53
BerichtOnderwerp: boswandelen

ANGELIQUE327 schreef:
Doen Gert! Zal ik je noteren?

Natuurlijk Verraste, verbaasde smiley ik heb me schaatse al uit het vet gehaald Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: boswandelen

ANGELIQUE327 schreef:
Goed zo Pimp! Je staat genoteerd!

Lijkt me ook wel eens leuk Smiley die vol vragen zit lekker blauwbekken in de bossen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?

HENK710 schreef:
Het CDA was voor de kabinetsvorming een beetje de dwarse factor...
...maar ze hebben met het huidige regeerakkoord wel hun gehele programma zo'n beetje laten kopiƫren, waar VVD heeft in moeten leveren en PVV op kleine punten het programma kan terugvinden...
...aldus was vandaag te horen op de radio...

Dwarsliggen helpt dus blijkbaar Knipoog smiley
Puberteit is zo slecht nog niet Clown smiley
Het is eigenlijk simpel Verraste, verbaasde smiley de R.K hebben aller heiligen, en het cda schijnheiligen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 12:09
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het volledig met je eens dat de mensen bang zijn verketterd te worden en zich bedreigd voelen. Alleen je legt de verantwoording bij de verkeerden neer. Je hebt zelf in de hand hoe je omgaat met kritiek. Voel je je dan meteen aan de kant gezet, voel je je persoonlijk aangevallen, of neem je de chatbox met een korreltje zout. Het laatste zouden wat meer mensen moeten doen.
Smiley die vol vragen zit Raadselachtig, ik denk dat ik toch maar wel verleng Geschokte, onthutste smiley eigenlijk gewoon me eigen niet meer voordoen dan ik werkelijk ben.
Gewoon me profiel effe aanpassen, de andere opnieuw lezen, alles positief , zien en beleven, alles met een korreltje zout nemen.
En vooral dat laatste Engeltje smiley doet u mee Slapende smiley
Ja ik verleng Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 11:56
BerichtOnderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?

Hoewel ik nogal negatief opgesteld ben over de beleving islam, heb ik wel diep respeckt hoe zij hun geloof beleiden.
Dan niet de fanatiekelingen op gebied van terrorisme, beslist niet, maar temeer hoe zij het beleven.
Mochten wij danwel een puntje aan zuigen, het zou wel mooi zijn, allen 1 achter met Jezus Christus.
En niet zo van, kijk eens ik doe het zoo goed, of onze beleving is Veeeel beter dan de jouwe.
Maar okee, Ik ben dan oook wel heeeeeeeel slecht, wat zijn jullie allemaal Goed zeg Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 10:58
BerichtOnderwerp: Dating in het oude testament

CARIEN982 schreef:
Gert...ik snap niet wat jij hier dan doet,
ik neem aan dat je op zoek bent naar een vrouw?

Ik zou vandaag nog vertrekken als ik er zo over dacht.

Had ik het over elke vrouw Smiley die vol vragen zit
Dacht het niet, enkel de meeste, ik zoek er eigenlijk 1 die ook tussen de
regels heen kan lezen.
En de Meesten kunnen dat niet.
Ga ik overal serieus op in, beslist niet.
Als ik alles van te voren had geweten, had ik alles wel standaard geplaatst .
Maar is iedereen dan standaard Smiley die vol vragen zit
Gelukkig niet Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 10:44

CARIN303 schreef:

Zo raar dat jij nog geen vrouw gevonden hebt Zieke smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
gewoon zo doorgaan met reageren hoor Gert.....

Dat valt heus echt wel mee Boze smiley
Ik gaat niet gelijk met ene in zee Engeltje smiley
doe ook niet gelijk aan het grote werk Gefrustreerde smiley
Maar gaat vanavond wel met ene naar de kerk Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 10:33

FRANKT627 schreef:
Hij vergelijkt de vrouwen wel met een fiets.... Smiley die vol vragen zit van koosnaampjes gesproken Knipoog smiley

Frank
Frank toch, ik had u toch wel hoger geschat Geschokte, onthutste smiley moet ik nu echt alles letterlijk zetten Smiley die vol vragen zit
Dat is dan op cm, echt iets werelds Smiley met dichtgeplakte mond en dat mag toch niet Knipoog smiley
Dan wordt ge verwijderd Gefrustreerde smiley zou die het dan echt willen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 23:34

MARIJAN072 schreef:
Of zouden de vrouwen op CM jou niet veel soeps vinden? Twijfelende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Dat zou ik wel op prijs stellen Engeltje smiley een vrouw van een cm Boze smiley zo kort door de bocht ben ik ook weer niet Smiley met dichtgeplakte mond mag wel ietsje meer zijn Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 22:41

AANGENAAM334 schreef:
Opmerkelijk;
Gisteren las ik in Genesis 24 en 29 hoe Izak en Jakob aan hun vrouwen kwamen. Het gemeenschappelijke is dat een waterput destijds kennelijk fungeerde als voorloper van CM. Het verschil is dat Rebekka direct meeging naar Izak terwijl Jakob er lange tijd op moest wachten. Hoe staan wij t.a.v. wachten op een partner? Direct inpakken en meenemen of afwachten en verwachten?
Helaas hebben ze tegenwoordig Gefrustreerde smiley oook bij ons in het dorp leiding water.
En gezien het feit er op cm tot nu toe ook niet veel soeps zit, wordt het mijnsinzien gewoon weer de al oude markt.
En is het net als fietsen kopen, je koopt tegenwoordig al gauw een goede tweede hands damesfiets, maar het is verstandig om hem effe te sjekke het kan ook een herefiets zijn geweest, Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley ze zagen zo de stang er tussen uit
Dus tjekke, dan net als me voorganger
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 12:50
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

Je hoeft er eigenlijk geen woorden over vuil te maken Smiley met dichtgeplakte mond
Maar ook niet mooier maken dan het werkelijk is Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 11:33
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding

Iedereen weer blij Smiley die vol vragen zit Islammetje geboren Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 11:25

In Frankrijk ligt het hele sociale leven plat, omdat alles islam gelegd Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 00:34
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?

Het klopte bijvoorbaad al niet, Gefrustreerde smiley het Cda wordt alleen gedoogd door de PVV, en wij gedogen mee Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 oktober 2010, 00:31

En dat we het allemaal met elkaar eens zouden worden, kan je ook wel vergeten Gefrustreerde smiley
kerk okee staat nee, ontbindendestaat misschien Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 20:05

CHATULIEM619 schreef:
Veemd genoeg heeft het huwelijk als instituut dezelfde waarde als in de tijd van de Bijbel. Het heeft zowel een wettelijk component als een geestelijk component. En dat is in de kern van de zaak nooit veranderd.
Hoe zou je het trouwens willen, een huwelijk zonder staat? Zonder dat de wettelijke aansprakelijkheid wordt geregeld?

Moet je goed lezen Woedende smiley blijf niet herhalen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 11:07

CHATULIEM619 schreef:
Veemd genoeg heeft het huwelijk als instituut dezelfde waarde als in de tijd van de Bijbel. Het heeft zowel een wettelijk component als een geestelijk component. En dat is in de kern van de zaak nooit veranderd.
Hoe zou je het trouwens willen, een huwelijk zonder staat? Zonder dat de wettelijke aansprakelijkheid wordt geregeld?
Als dat zou kunnen wel, maar gezien het wat ik eerder zette niet dus, en die wettelijke van toen waren anders dan die van nu.
En gezien het fijt dat ik me er helemaal niet druk over hoef te maken, speelt het wel in mijn gedachten.
En zie ik het beoogde (bed) eigenlijk als alleen maar een leuke bijkomstigheid, en niet het aller belangrijkste, gezien het feit dat, dat eigenlijk maar betrekkelijk is op het geheel.
Je eigenlijk heel heel veel andere dingen moet doen binnen een huwlijk wil je een kans van slagen hebben.
Lijkt mij het beter om daar wat meer aan te werken, en ons eigenlijk over zo een futtelatijd Smiley die vol vragen zit druk te maken.
Wand wat zou er erger zijn, een keertje te vroeg naar bed, of daar door uit elkaar, om wat voor reden dan ook.
Je doet dan eigenlijk iets verkeerd, en bij dat andere verbreek je een belofte aan God, waar maken we ons eigenlijk druk op het BED Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 10:30

Het huwlijk zoals er van oudsher is voltrokken, bestaat al lang niet meer.
Zolang een staat zich al mag bemoeien, wat wordt verstaan onder een huwlijk, is dat volgens mij(in mijn beleving) en ervaring als het om voltrekking gaat, niets heiligs meer aan.
Dat een staat kan gaan bepalen, dat ook huwlijken tussen gelijke sexe ook in kerken moeten plaatsvinden, dat er anders gediscrimineerd wordt.
En zolang, in deze mate kerk nog steeds kiest voor eerst een huwlijk voor de staat, en dan pas voltrekking in de kerk.
Is daarmee het huwlijk zoals God dat voor ons heeft (voor) bestemt dan niet zeer ernstig besmeurt.
Dan is voltrekking, van een huwlijk, door e.v.t een ervaren persoon in een langdurig huwlijk, mij meer sprekend dan menig voorganger, dominee, pastoor of rabijn.
En het vastleggen door de staat, heeft altijd nare gevolgen, met vooral ook een financieel tintje.
Zo wie zo door het vaststellen, maar ook door het ontbinden van zo een huwlijk, waarin de man hoe gek het mag klinken veelal leeg gezogen wordt.
Terwijl de niet Bijbelse emancipatie allang heel lang is doorgedrongen in onze, Christelijke maatschappij??!!
Schuldig, of niet schuldig, sla ik die plank dan soms ook volledig mis, ik dacht van niet.
Ik zit niet te veroordelen te wijzen nog te beschuldigen, maar dat is puur mijn mening hier over, over het huwlijk in tegenwoordige tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 00:02

Mijn complimenten Chat, in iedergeval voor de moeite die je neemt, ware het niet dat daar enig antwoord in staat op de vraag, het huwlijk voor kerk en staat.
Een kerkelijk huwlijk ga ik in mee, voor de staat nee, zolang die twee onafscheidelijk zijn, en niet los te koppelen.
Je zal maar in een land wonen waar de staat geen Christelijk huwlijk erkent, heb je mooi een probleem.
en als laatste, er staat nergens geschreven, dat je voor je het doet(bed) eerst gehuwd dient te zijn voor de voltallige kerkeraden.
Als bij ons de duinen konden spreken, was elke kerk leeg geweest.

Wat niet weg neemt dat je er maar oplos mag bedderen, beslist niet, ook dat staat geschreven, heeft ook een naampje, ga ik verder niet op in.

Laatst aangepast door
GERT856
op dinsdag 19 oktober 2010, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 23:35

Ik ken maar 1 voordeel, wie niet sterk is mosslim zijn Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 21:54

TESSYBEAR731 schreef:
hmm...ben nu heeeel benieuwd waar jij dat terug vind in jouw bijbel?
velen denk ik Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 21:39

CHATULIEM619 schreef:
Pas als je je wettelijk aan elkaar verbindt, kun je dit geschenk uitpakken. Dat is de bijbelse weg. Eerst trouwen dan seks. simpel....
volgens mij kan je beter eerst verlieft worden, wand als dat er niet is, kan je de rest ook beter laten Knipoog smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 21:35

HENK710 schreef:
Nogmaals, Chatuliem, het huwelijk was er eerder dan de wet... Knipoog smiley
Hou maar op Henk, soms valt het muntje, en soms ook niet, wij weten beter, in ieder geval zijn het eens, en anders.
een gebed zonder eind
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:32

CHATULIEM619 schreef:
hoe ik denk over de huwelijksinzegening vind ik niet in dit topic vallen. Mijn persoonlijke opvatting, is dat je iedereen kunt zegenen, hoe groot de zondaar ook is. Hoe dat vorm krijgt kan verschilllen.
Dan moet je over een ander zijn invulling ook niet twijfelen, een ieder denkt er het zijne over.
En ik vindt dat wij niemand kunnen zegenen, dan alleen een zegen vragen, ook voor die of juist voor die ander.
En ieder in zijn beleving laten, ook al stuit dat voor je borst, perslot barst het hier van de uiteenlopende belevingen, en eens wordt je het toch niet.
Er is ook een kinderliedje van, Jezus zegt dat hij hier van ons verwacht, dat wij wandelen...........en het eindigt met ieder in zijn hoekje en ik in mij
Laat mij maar lekker klein blijven.
groet
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:07

CHATULIEM619 schreef:
er staat wat God samenvoegt en er staat niet wat wij op eigen houtje samenvoegen, op onze eigen manier, met onze eigen methodes....
Dat is nog niet de helft van mijn vraag aan jou, en je zegt het zelf,..... Wat Hij samen voegt, dus jij niet de hele kerk niet de hele santekraam niet, alleen wat Hij samenvoegt, en hoe we dat invullen is ieders eigen verantwoording.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:49

CHATULIEM619 schreef:
Als het vanuit mijn beleving was, was het wat anders. Maar de Bijbel speelt hier een heel belangrijke rol in. En daarom durf ik dit zo stellig te zeggen. Temeer omdat men voortdurend redenen schijnt te bedenken, om eigen gedrag goed te praten. Het is ieders eigen verantwoording hoe hij/zij ermee omgaat, maar met de vrijblijvendheid, waarbij de bijbelse principes zo gemakkelijk vervangen worden door menselijke principes kan ik niet uit de voeten.
Wees dan gewoon eerlijk voor jezelf en erken dan dat je niet aan bepaalde maatstaven kunt of wilt voldoen. Maar ga niet de maatstaven verschuiven omdat dat jou beter uit komt....

Er komt mij niets beter uit, in die zelfde Bijbel, ofschoon je misschien een eigen druk hebt, staat toch wel degelijk, dat waar 2 met elkaar Die dingen doen je voor eeuwig 1 bent, er staat ook geschreven wat GOD samenbrengt de mens niet zal scheiden, en wat voor redenen je daar dan ook bij verzint, het mag niet, jij bent voorganger, nou wat verzin jij dan als excuses, ik neem ook aan dat jij dan mensen in de echt verbind, en een veel grotere zondaar dan dat ik ben bestaat er niet, om je even voor te zijn, maar nog maals, jij ik en iedereen moet zich zelf verantwoorden.
Nog de kerk nog een voorganger geeft een zegen over een ander, hij zij vraagt aan God om een zegen.
En zolang de wet van dit land niet veranderd zien ze mij daarom niet als bruidegom in een kerk staan, als ik al een vrouw zo gek kan krijgen.
Want de kerk doet niets zonder de staat, en zolang die staat niet veranderd ..........................
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:24

CHATULIEM619 schreef:
Daniele, je hebt volkomen gelijk. Vaak zoeken mensen naar redenen om hun gedrag goed te praten, ze gebruiken God om hun zonde te bedekken. Maar om te zeggen dat je voor God getrouwd bent, vind ik een hele erge vorm van misbruik van de naam van God.
IK vind dat je met zulke uitspraken ook moet uitkijken, als je al van dit soort uitspraken doet, zeg dan in mijn beleving, en volgens mij spreekt ok iedereen van uit dat standpunt, en als ik wat zegt, is dat ook mijn beleving, en vooralsnog kan ik met de meeste uitspraken het bijna voledig vinden, maar wat niet wegneemt of we daar ook volledig goed zitten, krijgen we hier nooit duidelijk antwoord op.
Perslot van rekening, moeten we ook allemaal zelf verantwoording afleggen, en niet aan elkaar, maar oke waarschuwen mag, opleggen niet.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 00:20

FRANKT627 schreef:
Waarom wordt toch steeds dat bed erbij gehaald? Alsof er niets anders is bij te pas komt. Samenwonen is ook een verbintenis aangaan. Het is ook ontstaan uit liefde en respect en vertrouwen. Waarom toch zo halstarig blijven hangen in regeltjes en oude teksten? Als je je beter voelt met het samenwonen waarom zou dat dan niet mogen of kunnen? Het samenwonen heeft net zoals een huwelijk ook een bestaansrecht. Als God ziet dat het goed is, dat het goed gaat tijdens dat samenwonen zal Hij heus niet kwaad of verdrietig zijn. Neen, daar geloof ik echt niet in. Gods zegen heb je altijd als er iets ontsproten is uit wederzijdse liefde en alle andere belangrijke begrippen die bij het leven horen.

Frank
Ik ben het helemaal met je eens Frank, er staat alleen geschreven dat als je samen bent (bed) dan samen 1 bent.
En aangezien de kerk niet los van de staat huwd, en je samen een zegen over je samenzijn vraagt lijkt mij dat ook meer dan genoeg.
Ik wilde nooit voor de staat huwen, dus dan kon het niet, de staat vertrouw ik niet, dan zou je nooit kunnen huwen, lijkt mij te gekvoor woorden.
Ik ben danwel nooit gehuwd geweest, maar dat heb ik me wel afgevraagd
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 00:00
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het volledig met je eens dat de mensen bang zijn verketterd te worden en zich bedreigd voelen. Alleen je legt de verantwoording bij de verkeerden neer. Je hebt zelf in de hand hoe je omgaat met kritiek. Voel je je dan meteen aan de kant gezet, voel je je persoonlijk aangevallen, of neem je de chatbox met een korreltje zout. Het laatste zouden wat meer mensen moeten doen.

Geschokte, onthutste smiley Ik zou zo zeggen, sluit je aan Coole smiley met zonnebril bij die korreltjes zout dan Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 12 Volgende
Pagina 7 van 12