Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:24
Onderwerp: Waarom???
|
|
|
ALICE495 schreef: | Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf? Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn |
alice, je zegt het zelf al ... wáárom moet het zo moelijk zijn ... het gaat toch om het zélfde ? ... en naar mijn mening is dat ook zo ...het hoeft ook helemaal niet zo moeilijk te zijn ... die moeilijkheid creéér je zelf, of beter gezegd beiden ... jullie geloven beiden in de zelfde God ... nou mooi toch? jeetje meid, jullie zijn knetter gek op elkaar, dat is toch het aller belangrijkste in een relatie? ... túúrlijk komen jullie daaruit ... pffff liefde overwint alles hoor ... en samen een meningsverschil? ... so what ... als je echt van elkaar houd kom je daar samen uit ... jullie geloven in dezelfde God ... dan is er ook zóveel ruimte om daar samen uit te komen toch?
ik las iets over de kinderdoop ... mijn idee ... gewoon lekker dat kleintje laten dopen, en later aan hem of haar die keuze zelf laten maken of hij of zei iets ziet in de volwassendoop ... simpel hé ... néé het geloof is niet moeilijk ... dat word door ons mensen gemaakt ... zucht ...
Laatst aangepast door
|
INKA401
|
op dinsdag 23 maart 2010, 20:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 01:46
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Serieus: ik kan hier geen touw aan vastknopen, eerlijk gezegd. Het is hier gewoon een gezellig onzin-hoekje geworden en dat mag toch best? Er zijn hier zat andere topics voor verdieping of discussie. CM is verder erg gezellig. Altijd open, terwijl op mijn gemeente het woord 'gezellig' niet echt van toepassing is. Verder allemaal (grote) gezinnen met een volle agenda, waar ik als single maar beperkt tussen pas. Verder werk ik vooral achter de schermen. Hier vertreedt ik mijzelve.
"de gene die mij kennen, weten waarover ik praat" Helaas ken ik je nog onvoldoende om te weten waarover je praat. Maar dat mag verder goed zijn, Inka. |
imre, je hebt helemaal gelijk ... en moet nu eerlijk gezegd wel lachen om jou reaktie ... wat jij noemt het onzinhoekje .... helemaal mee eens, en mag natuurlijk best ... alleen verplaatste ik mij even in mijzelf ... en denk dan van ... oeps ... ik ben met werk en gezin zó druk dat mijn eerste reaktie was van ... pfffff wat een onzin ... zóó langdradig ... heb daar helemaal geen tijd voor om mij daar in te mengen, maar nu begrijp ik het wel hoor ... dank voor je uitleg ... snap je mij ook een beetje? ... btw ... denk nou niet dat ik zón srieus typ bent hoor ... welnee joh ... ben en bouwvakker die hééél ruim denkt ... en kan mij wel vinden in zón topic als deze ... m.a.w. lekker doorgaan zoalang je er plezier aan hebt... jij snap?
en uuuuh ... marijane ... nee over het eten en knuffels id idd geen hoog nivo ... is ook idd voor de fun, maar kun je héél kort op reageren ... op de tijd dat jou uitkomt ... jij ook snap? ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 01:04
Onderwerp: Vacantie.
|
|
|
GRACE015 schreef: | Ha, die Inka,
Jij had toch pas van die mooie foto's in de sneeuw gemaakt, was ook een fijne vakantie toch? tenminste dat schreef je nog. Maar de lente komt eraan he, dan denk je niet meer aan sneeuw! Jij mag best genieten hoor van je weekenden, maak jij ons maar jaloers, dat mag best!! We gunnen t jouw van harte!!! |
sorry ... je hebt gelijk ... we zijn idd 4 weken geleden heerlijk op vakantie geweest , sorry ... een eigenschap van mij is dat ik nogal vooruit kijkt ... niet dat ik deze prille vakantie gouw vergeet ... integendeel ... snap je mij een beetje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 maart 2010, 00:59
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Deze reactie past dus precies in het off-topic topic. Je bent op de goede weg Inka, je leert het al aardig. |
oke, ik ben dom ... have fun
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 maart 2010, 00:28
|
|
|
jéééétje luitjes ... weet je wat ik mij nu onderhand afvraag? ... of jullie ook nog in jullie gemeenten sociale kontakten hebben ... CM is toch maar bijzaak? ... sorry hoor maar als ik dit topic lees, is het toch héél veel onzin ... ik ben van deze club al ruim 4 jaar lid, en het nivo? pfffffffffffff ... twas vroeger heeeeeeeel anders ... jammer ... kom op luitjes verzin eens iets nieuws ... organiseer eens iets nieuws ... ja, tkost je wél wat moeite, maar de voldoening is enorm kan ik jullie zeggen ... de gene die mij kennen weten wel waar ik over praat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 maart 2010, 00:00
Onderwerp: Vacantie.
|
|
|
ja ... wie kijkt daar niet naar uit ... pfffff ik herhaal het nog maar even... wie kijkt daar nou niet naar uit ... liever vandaag dan morgen toch? ... maar tót die tijd mogen wij toch ons best verwennen? ik ben niet op vakantie geweest ... maar heb met mijn anneke dit weekend héél erg genoten ... het was een súper weekend ... mág toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 18:46
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
Gelukkig komt het niet vaak voor dat een man een korte broek draagt die zo kort is dat de broek eigenlijk niet meer de naam "broek" verdient.
ben benieuwd hoe zón korte broek er uit ziet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 01:01
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Inka heeft al een aantal biedingen lopen ...... nu nog de juiste vinden |
pfffff ... ja ze staan in de rij ... maar heb er aan één genoeg hoor ... de relatie met anneke is alweer ruim 10 maanden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:32
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
GRACE585 schreef: | het word dus gewoon een rotklus |
valt mee hoor ... gewoon grof schuren ... daarna met wat fijner schuurpapier om de krassen te verwijderen en grondverf erop ... daarna 2x aflakken, en klaar is de klus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:59
Onderwerp: Je gaat ineens dood.
|
|
|
MAR907 schreef: | erover praten is makkelijk, maar om het bewust mee te maken is niet te beschrijven.
Nou, nu dan even een persoonlijke ervaring van mijn gelovige vrouw welke op was en bewust koos om naar het eeuwige te gaan.
My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weaknes. 2 Cor 12:9
Ik mis je lieve vrouw!!
Je ging van huis, en zei het ga je goed. Een paar dagen lang duurde het, voordat je gevonden was. Maar het werd allemaal nog veel erger, je werd dood gevonden. Ik weet het nog als de dag van gisteren, toen ik hoorde dat je zelfmoord had gepleegd. M'n leven stortte in, waarom,waarom was wat ik toen dacht. Jij was altijd vrolijk, met die verhalen over vroeger. Dat kan niet waar zijn, dat ben jij niet. Tot een paar dagen later, toen ik je in die kist zag liggen. Toen drong het tot me door, dat je ons echt had verlaten. Maar nooit,nooit zal ik je vergeten, je hebt altijd een plekje in m'n hart.
afscheid nemen is en blijft pijnlijk |
in mijn stukje zei ik dat leven en dood, in één klap zo dicht bij elkaar liggen ... jeetje mar ... een gezegde is, dat het altijd érger kan ... ik schrik van jou verhaal ... vind het knap van je dat je dit durft te schrijven ... mijn mede leven gaat naar joú ...
gr. inka
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:23
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
HAAS141 schreef: | vrijdag 19 maart gaan we verder ... ook in het oosten van het land weten we wat gezellig is |
Laatst aangepast door
|
INKA401
|
op dinsdag 16 maart 2010, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:23
|
|
|
HAAS141 schreef: | vrijdag 19 maart gaan we verder ... ook in het oosten van het land weten we wat gezellig is |
en wanneer in het westen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:50
|
|
|
EVA685 schreef: | Inka, ik wens je heeel veeel sterkte toe en je kinderen ook, want door zo.n lied komt alles weer omhoog, dat valt niet mee.
Warme groet van Eva. |
dankje eva ... doet mij goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vul deze zin dan maar aan:
Als ik je zoen, dan.................. |
ja daaaaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:34
Onderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
|
|
|
JILL658 schreef: | Oei oei oei ................. Inka, wanneer komt de GROTE dag
Jill |
over 2 jaar en 3 maanden
hoop dat ik er 2 jaar naast zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:24
|
|
|
kunnen we de dinsdag niet een keertje overslaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 00:40
|
|
|
een héééééél fijn weekend gehad ... kijk al weer uit naar het volgende
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 00:36
|
|
|
WILMA729 schreef: | Ik heb geen ligstoel, Inka. Dussss. |
hihi jij houd wel van mopjes hé ... oké, dan neem je je hangmat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 00:16
|
|
|
Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw, de hemel en de aarde. Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw, de hemel en de aarde.
wil even reageren omdat het mij raakt ...
dit stond als tekst op de rouwkaart van mijn allerliefste vrouw ... ik heb dus de dood in mijn huis gehad ... na een ziekbed van 4 jaar een vreselijk iets ... natúúrlijk keken ik en mijn pauline óver de dood heen ... vertrouwende op God die na 2 keer afscheid nemen, ons tóch bij elkaar hield ... en ondanks het vertrouwen hadden wij diepgaande gesprekken als van ... stel dat het tóch jou tijd is om naar je vader te gaan ... wat dán ... pauline was bang ... bang om mij en haar 4 kinderen te verliezen ... en we huilden veel ... pauline zei mij, (sorry, moet huilen nu) zoek een nieuwe lieve vrouw, want stel ... dat jij nog jaren mag leven ... dan wil ik dat je een nieuwe moeder zoekt voor ons toen nog zo jonge zoontje ( melvin was toen nog maar 6) ... we hebben zeer diepgaande gesprekken gehad, van als het tóch eens mis kon gaan ... pauline's lichaam zat overvol met gif van de chemokuren ... haar lichaam was óp ... en toen gebeurde het tóch ... overleden op oudejaarsdag 2002 ... was dit nou Gods wil? ... aan de ene kant geloof ik daar niks van ... aan de andere kant geloof ik in onze almachtig God ... en de waaróm vraag zal altijd blijven ... is dit vreemd?
nu 7 jaar later ... mijn leven heeft qua plánnen toch wel een hééél ándere betekenis gekregen hoor ... ik kan plánnen wat ik wil ... ja, in mijn vak als zelfstandige lukt dat prima ... soms 4 of 5 weken vooruit ... maar in mijn gezinsleven? ... pffff... een week vind ik al moelijk ... kán het gewoon niet ... en als voorbeeld geef ik het eten wat er de hele week op tafel moet staan ... de oplossing hiervoor is dat we een héle grote diepvrieskist hebben en een vooraadkast die altijd vol staat. maar plánnen ... heb mijn handen vol aan mijn gezin ...thats it ... en al zoú ik het kunnen, dan speelt er altijd nog heel veel door mijn hoofd ... leven en dood ... het kan van de ene dag op de andere, soms héél dicht bij elkaar liggen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 16:23
|
|
|
WILMA729 schreef: | Hier scheen de zon, maar toch zweet ik peentjes buiten. Ik probeer een 20 jaar oude boom verwijderen, maar krijg de wortels niet doormidden gehakt. Kan iemand me een gouden tip geven? |
ja, een sterke vent aan de haak slaan, en jij in je ligstoel ernaast om hem aan te moedigen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 18:18
|
|
|
oeps ... ff vergeten ... terwijl ik elke dag wel iets mee maakt ... mijn dag vandaag? ... ik ben razend druk met een klus ... de hele week mij het schompes gewerkt, maar vandaag vroeg naar huis kon, omdat ik geen gebruik kon maken van de torenkraan ivm verticaal transport ... jullie snap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 18:03
|
|
|
oja ... en een feesie bij inka? ... het laatste feestje hier , nou ja feestje ... was het midzomerfeest ... was alweer vorig jaar zomer ... en oeps ...heb wel weer zin in iets nieuws ... voor digene die dat vreemd in de oren klinkt zou ik zeggen vraagd her en der maar eens op de chat over de feestjes bij inka, dan word je vanzelf entousiast
ik zeg hier nog niet te veel over ... ik denk dat het eind mei word ... een feest in middeleeuwse stijl ... volgende week open ik hier over een nieuw topic ... dus ff in de gaten houden hé ...
gr. inka
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 17:32
|
|
|
oeps, ik vergeet wat ... wie organiseerd er een stapavondje in utregg? ... heb daar onderhand wel weer eens zin in ... en wie niet ... ik spreek voor velen denk ik ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 17:27
|
|
|
JILL658 schreef: | Volgende week zaterdag dan Inka in Arnhem? Pieter en Annette komen ook
Jiil |
wil je het echt weten?
volgende week moet ik zaterdags werken'... nou ja werken, rennen en vliegen ... een mega grote klus en érg zwaar werk ... ik zal sávonds blij zijn als ik in de armen van mijn liefie plof ...
|
|
Naar boven |
|
|