ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 23:43
BerichtOnderwerp: Terug van weggeweest.......

ANNA415 schreef:
Terug van weggeweest ..... de wintertijd Boze smiley

Op 30 maart 2014 is het weer Thomasiaans Nieuwjaar, begin van de zomertijd en tot acht uur licht!

Thomas, die nog even geduld moet hebben, nog 150 dagen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 28 oktober 2013, 23:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 15:06
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

STEENTJE178 schreef:
Zo we zijn er weer ff Lachende smiley

*zwaaiende smiley*

Heb je nu al een driedagenprobeerperiodeindehoopdatjeterugkomtabonnement?

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 14:06
BerichtOnderwerp: Het weer

Het neemt hier af, nu hopen dat bussen en treinen snel weer gaan rijden, alles ligt/lag plat in Friesland en ook in het overgrote deel van Groningen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 28 oktober 2013, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 20:31
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Ik wil best geloven dat God zich niet vergist maar een dergelijke stem op haar 42e met botkanker de mond snoeren, vind ik toch knap onbegrijpelijk. De vrouw, die mijn moeder bijna verafgoodde. Ze zong tot ze letterlijk door de benen zakte: Kathleen Ferrier.

http://www.youtube.com/watch?v=CV4INjn-Hbk

Voor wie iemand verloor: vanaf 9.11 en 33.07.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 26 oktober 2013, 20:52
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 20:42
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

http://www.youtube.com/watch?v=-HsOTjq8emU

Thomas, speelt regelmatig Sinterklaas maar weigert volstrekt dit aan te passen. Wij mogen ook ons eigen feest tenslotte.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 15:30
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?

PETRA373 schreef:
als hij een vaatwasmachine voor me koopt en installeert Lachende smiley

Precies, voor de vrouw kopen, lol. Zo ken ik je weer, Petra! Engeltje smiley

Vrouwen knappen er misschien op af maar een vaatwasmachine hoort gewoon bij de huwelijkse voorwaarden. Samen afwassen is zo gezellig, dan kun je zo heerlijk praten, brrrrrrrrrrrrrrrr

Wie vindt afwassen nou leuk als je ook lekker zou kunnen nagenieten van je eten, niemand toch? Ik heb een afwasmachine, die heet Miep, p lijkt op le, en die was heel erg nodig!

Thomas, knapt af op vrouwen die vinden dat hij zou moeten afwassen en wenst ze vooral veel geduld toe! Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 25 oktober 2013, 16:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 19:38
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Stefan Paas en Rik Peels: God bewijzen. Argumenten voor en tegen geloven. Balans, Amsterdam; 382 blz. (:19,95

- Krantenartikel verwijderd -

Dit mag niet geplaatst worden zonder toestemming van de uitgever.

Moderator CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 6 januari 2014, 11:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 14:58
BerichtOnderwerp: Relatie met een ongelovige

Is het niet bijbels als je van een ongelovige gaat scheiden? Volgens Paulus mag dat gewoon.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 oktober 2013, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 12:06
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Wees vandaag gelukkig, want
je weet niet wat er morgen op je wacht.
Neem een karaf wijn, ga zitten in het licht
van de maan en drink, en zeg tegen jezelf dat
die maan je morgen misschien
tevergeefs zal zoeken.

Hoe armzalig, een hart,
dat niet weet te beminnen, dat niet dronken
van liefde kan zijn. Als je niet verliefd bent,
hoe kan je dan genieten van het verblindende licht van
de zon en van het zachte schijnsel
van de maan?

Onze dagen
gaan even snel voorbij als
het water van de rivier of de wind van de woestijn.
Maar er zijn twee dagen, die me onverschillig laten:
de dag van gisteren en
de dag van morgen.

Omar Khayyam.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 oktober 2013, 15:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 18:58
BerichtOnderwerp: Terug van weggeweest.......

TRIJNIE671 schreef:
hallo , ben even terug voor 3 dagen , probeer wat leven in de brouwerij te brengen Knipoog smiley

AAAAAAAAAAAAAAh Trientsje! Nou goede zaak, wat meer leven en gezelligheid kan geen kwaad en kunnen we wel gebruiken. Mooie foto's van Lauwersoog trouwens , eeuwig zonde dat het Gronings is geworden!

Thomas, vooreerst geen Bavaria.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 oktober 2013, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 15:04
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2346

Bevat veel informatie maar zit ook op slot. Eigenlijk vind ik dat deze discussie hier had gehoord, het wordt erg rommelig zo als onderwerpen, die betrekkelijk tijdloos zijn, steeds op slot gaan.

Thomas, overziet graag.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 16:32
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest

JOSEF872 schreef:
De gaven van de H.Geest zijn er niet meer. Wij hebben nu de Bijbel!!

Waar of niet waar?
Waarom ?
Ik ben benieuwd naar de gedachten en schriftdelen die jullie hebben om de stelling te onderbouwen dan wel onderuit te halen.
Aljo

Je poneert een stelling, dus jij bent degene die dat moet onderbouwen, dan wel onderbouwing moet geven aan het tegendeel.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:46
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

Laat ons ons volksfeest houden. We zijn in Nederland meestal zo ver dat we de hedendaagse Duitsers niet meer verantwoordelijk houden voor wat er in de oorlog is gebeurd. Terecht want alle schuldigen zijn dood of oud en bijna overleden. Met name Surinamers raken niet uitgepraat over het onrecht van de slavernij. Dat was ook aan alle kanten fout maar niemand in Nederland die nu nog leeft is daar verantwoordelijk voor. Niemand hoeft zich dus ook schuldig te voelen. Kinderen van NSB-ers zijn onschuldig en dat geldt in een breder verband ook. Ik vind dat dit gezeur op moet houden en we vieren gewoon Sinterklaas met veel zwarte Pieten en die Quinsy weet ik veel stoppen we overdrachtelijk in de zak met haar uiting van superioriteit naar sint-en-piet-liefhebbers toe. Ik voel me persoonlijk niet schuldig over de slavernij en laat me ook niet in de verdediging daarover drukken.

Thomas, er gaat al genoeg leuks naar de Filistijnen

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 oktober 2013, 23:52
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:12

ROELANDE345 schreef:
doen we toch gewoon blauwe zwarte pieten. Kan ons het schelen welke kleur als ze maar perpernoten hebben en een beetje gekdoen.
Of gaan de smurfen dan weer protesteren?

ff thomas vragen

IK HAAT PEPERNOTEN!!!!!!!

maar niet heus

Thomas, is wel regelmatig Sinterklaas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:08
BerichtOnderwerp: Mag de zorg nog zorg heten?

Niet iedereen beseft wat de consequenties zijn van de politieke keuzes die gemaakt zijn - tot je ermee wordt geconfronteerd. En hoeveel mensen hebben helemaal geen sociaal vangnet?

Er is bezuinigd op zorg en dat is geen noodzaak maar een politieke keuze om het zo te doen. Het is onze taak als christenen de zorg in stand te houden als die noodzakelijk is. Dat geluid is ook bij christen-politici ondergesneeuwd. De meest mensen worden oud en hulpbehoevend op een gegeven moment. Hulp is er straks alleen voor liberalen die het kunnen betalen. Efficiënt omgaan met zorggelden is nodig maar het zo regelen dat je mensen in de praktijk domweg laat verrekken - dat kan en dat mag nooit.

Thomas, mensen met sociaal besef mogen best wakker worden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 oktober 2013, 10:31
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 09:19
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?

JOSEF872 schreef:
Mijn idee van dit alles is dat wij elkaars profiel bekijken en dan denken hmmm. misschien?.. Mag van beide kanten komen. Maar mannen die mijn profiel checken(voor een ander?) laat maar.
Gewoon luchtig houden.

Beetje benauwd van je, Josef. Ik kom op voor de andersgeaarde medemens in de kerk maar ben zelf hetero. Een man die je profiel checkt, is daarmee nog geen homofiel en hoeft dat ook niet voor een andere vrouw te doen. Een vrouw die een profiel van een man wil checken kan dat immers doen zonder dat het voor die man zichtbaar is.

Er zijn nogal wat mannen die mijn profiel checken vanwege de inhoud dan wel dat ze willen weten wie de man achter de bijdragen is. Ik zie daar geen enkel probleem in en in de weinige gevallen dat ze andersgeaarde gevoelens koesteren dan is dat zo. Ik ben er echter nooit mee geconfronteerd zolang ik hier zit.

Sterker nog: om de reden die ik net noemde, kijken ook jonge vrouwen wel naar mijn profiel. Dat kan toch gewoon en - als ik het al zou willen - dan maak me ik echt geen illusie hoor, wat een onzin. Ik ben van middelbare leeftijd en je bent niet goed wijs als je denkt dat een meisje van twintig het kijken op een profiel dan beschouwt als een poging tot daten. Dat weet je allebei en het lijkt me ook een volwassen benadering er zo naar te kijken.

Thomas, wantrouwen is geen basis voor een goede omgang.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 16 oktober 2013, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 17:23
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop

Welnee, Roady, natuurlijk niet. Maar vanuit ontwikkelingspsychologie gezien kan dat eigenlijk ook niet, en dat lijkt me voor iedereen helder. De kinderdoop kan ook onmogelijk gezien worden als een uiting van een persoonlijke relatie met Christus. Er wordt vaak gezongen: Het Verbond met Abraham zijn vrind, bevestigt hij van kind tot kind. Het gaat er ook om dat het verhaal van Abraham, Izaak en Jacob - en verder - wordt doorverteld. Als dat niet gebeurt is er een breuk in die traditie die je niet meer zo makkelijk goed maakt, dat blijkt in de huidige tijd wel.

Het nare van de discussie is dan ook dat mensen die de kinderdoop nastreven vaak veel meer oud-testamentisch georiënteerd zijn en zij die meer zien in de volwassendoop met onderdompeling meer de nadruk leggen op het Nieuwe Verbond, dat het navolgen van Christus meer prioriteit geeft dan de oudtestamentische wetten nastreven en in het dus minder in het Joodse wetticisme vervallen dat Christus bestreed. De meer oudtestamentische georiënteerde kerken met traditionele opvattingen en gewoontes leven minder sterk in kerken met volwassendoop met een meer hedendaagse liturgie waar het vasthouden aan tradities en gewoontes nauwelijks een rol speelt.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 10 oktober 2013, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 16:50

Goed beschouwd zouden we elkaar toch moeten kunnen vinden. Ook bij de volwassendoop is er sprake van het belijden van de keuze voor Christus. Bij zowel de volwassendoop als bij belijdenis kan zou er er in ieder geval sprake van wedergeboorte moeten zijn. Het is een kwestie van hoe je die term definieert. Beide lijkt me een uiting van wedergeboorte of bekering, zij dit laatste niet zoals die wordt gezien in bevindelijke kringen. Maar ik zie die uitleg, dat even terzijde, ook niet als bijbels.
Het verschil is dan wel het ritueel. Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik de volwassendoop door onderdompeling vaak indrukwekkend vind. Maar ook dan gaat het om de inhoud die bepalend is. Ik kan me het verlangen naar dit doopritueel heel goed voorstellen, ook als je als kind gedoopt bent. De term herdopen is dan voor je gevoel ook niet van toepassing. Gezien de geschiedenis - dat is nu eenmaal mijn achtergrond - lijkt me de term wederdopen zowel als herdopen bepaald ongelukkig. Het Calvinisme heeft bij de vervolging en het gruwelijk vermoorden van de wederdopers zich op dit punt bepaald van een donkere kant laten zien. Het is mijns inziens niet goed in die traditie te gaan staan.

Maar inhoudelijk kun je belijdenis en volwassendoop wel op een lijn stellen. Gevoelsmatig en naar het ritueel gezien, is er een verschil. Bijbels is de volwassendoop ook veel sterker onderbouwd. Maar ook voor diegenen die middels het doen van belijdenis feitelijk dezelfde keuze maken, zeker inhoudelijk. Ik wijs er overigens op dat in elke protestantse kerk de volwassendoop mogelijk is, echter niet door onderdompeling en ook niet na een eerdere kinderdoop. Dat is wel jammer. Wellicht zou de volwassendoop als ritueel na belijdenis moeten worden overwogen. Maar dat dit niet snel zal gebeuren, zie ik ook wel.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 oktober 2013, 15:22
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 23:53
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Weet je dat zeker, van die zes teentjes knoflook?

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 11:54
BerichtOnderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.

Gelieve door te strepen wat van de gecursiveerde duo's beslist fout is: In doorsnee/gemiddeld genomen zijn artikelen in de krant praktisch / vrijwel foutloos. Soms, helaas, bevatten ze opvallende / in het oog lopende tekortkomingen, ook in landelijke / nationale dagbladen. Ze kunnen doelbewust / met een doel voor ogen veroorzaakt zijn, bijvoorbeeld om een komisch / komiek effect te bewerkstelligen. Maar als regel / in de regel ontstaan ze doordat de schrijver iets heeft overzien / over het hoofd heeft gezien: van een ontbrekend koppelteken in '7S-delig servies' / 'een servies van 75 stuks' tot een al dan niet verkapt / verholen germanisme.
In het spitsuur / drukste uur kan zo'n bedrijfsongeval / bedrijfsongeluk onontkoombaar / onontkomelijk zijn, zelfs voor de meest gewetenvolle / consciëntieuze Trouw-redacteur/redacteur van Trouw, hoezeer ook vervuld van een hang naar/neiging tot perfectie.
Dat hun krant hierdoor aan leesbaarheid inboet / verliest, vinden sommige lezers ontoelaatbaar / onduldbaar. Onomwonden / onbewimpeld uiten ze hun misnoegen. Een enkeling, niet bepaald liefdevol/ liefderijk gestemd, dringt zelfs aan op sanering / gezondmaking van de redactie oftewel op de beëindiging / het ten einde brengen van carrières.
Einde oefening. Niets doorgestreept, behalve onontkomelijk misschien? Zo zie je maar weer hoe de taal verandert.
Een kleine eeuw geleden verbood een stijlgidsje van de NRC, dat me toevallig in handen kwam, van alle gecursiveerde duo's de eerste helft. Alleen het tweede deel kwam voor publicatie in aanmerking.

Bron: NRC/

Thomas, dit is dus niet van mij.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 00:08
BerichtOnderwerp: Daten

De lijfspreuk van keizer Augustus was: Festina Lente. 'Haast u langzaam',
letterlijk vertaald. Wees doelgericht, hou een tempo aan maar met het nodige (zelf-)overleg.

Zonder gevoelens werkt het zeker niet. Het gaat niet om vriendschap maar om een relatie. En daar speelt de klik of de chemie een overheersende rol. Beide gelovig is op zich nog geen basis voor een relatie, er is meer voor nodig, hoe belangrijk geloof ook is of kan zijn. Op hoeveel van de potentiële partners, die net als jij gelovig zijn in je geloofsgemeenschap, val je nu echt?

Het kan verder best een goed teken zijn als het snel gaat, al is dat niet de cultuur van iedereen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 6 oktober 2013, 16:47
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 10:40

Het artikel is aardig maar de reacties zijn stupide, wat een beetje gebruik lijkt te worden op Internet. Vrouwen reageren mogelijk niet omdat ze het er in hun hart wel mee eens zijn, wie weet. Ik heb het niet zo op fundamentalisme en zeker niet op de fundamentalistische types van Wij vrouwen (kr)eisen. Wij vrouwen zou nog wel eens genuanceerder kunnen liggen.

Thomas, fout gespeld maar je snapt waarom.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 5 oktober 2013, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 20:01

Aardig artikel in NRC over de man-vrouw verhouding:

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/04/vrouwen-willen-echte-man-geen-knaap-met-v-hals/?utm_source=email&utm_campaign=nieuwsbrief-20131004&utm_content=Opinie&utm_term=artikel1

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 21:02
BerichtOnderwerp: Lieddag in de Dominicuskerk in Amsterdam op 9 november 2013.

Zie boven

De echte link van Jans:

http://www.denieuweliefde.com/handleiding-kaartverkoop.45.html

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 3 oktober 2013, 21:06
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 19:26
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

Paardenbiefstuk zit vol met staal geloof ik. Morgen is het dierendag, dan kunnen we kennelijk lekker veel dieren eten.

Ik zeg nu vast iets verkeerds, oeps.

Thomas, die de vis en het magere eten vanwege het afvallen wel eens zat is. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 3 oktober 2013, 19:50
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 13:35
BerichtOnderwerp: dood en leven naast elkaar

Ik heb wat moeite met je vergelijking van twee kerken naast elkaar. Er staat natuurlijk maar een kerk en dat is de Eleoskerk. Wat me wel opvalt in de hele kwestie is het totale gebrek aan empathie bij de overkant. Als je stelt, zoals de kliniek doet, dat dit de ideale plek is voor een abortuskliniek, ontbreekt het je aan elke vorm van inlevingsvermogen.

Juridisch is het wel lastig want een abortuskliniek mag volgens het bestemmingsplan en een raadsbesluit is ook niet nodig. Dan kun je alleen nog werken via politieke weg. Een abortuskliniek is in Nederland wettelijk toegestaan, of je het daar mee eens bent of niet. Overtuig B en W ervan dat ze een betere plek zoeken. De kliniek zelf hou je niet tegen maar een minder provocerende ligging kan natuurlijk wel. Casa moet er van overtuigd worden dat ze hier niet kunnen gaan zitten.

De Gergem vindt de politieke vertegenwoordiging vaak in de SGP en dat is geen groep die hevig actie zal voeren, al protesteren ze zeker wel. Manipulatie via de achterkamertjes van de politiek is het beste wat je kunt doen. Is er geen CDA-wethouder? Ik bedoel het niet onaardig maar dit zijn vaak bij uitstek de mensen van het manipulatieve politieke spel en daar is in dit geval niks mis mee.

Wat de schrijver in het openingsstuk zegt, verwoordt mogelijk wel het gevoel van de Gergem maar overtuigt daar buiten nu eenmaal niet zo - en zeker de Casa niet. De Eleosgemeente moet zich er geen geval bij neerleggen, wat helaas wel vaak de mentaliteit in deze kringen is. De druk moet dermate groot zijn dat Casa zo verstandig is te verkassen en dat kan, er is in de regio ruimte genoeg. Die druk komt alleen tot stand als je politici, die de macht hebben een alternatief aan te bieden, meekrijgt.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 2 oktober 2013, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 19:23

CORTAZAR588 schreef:
Ja precies .........toenadering.
En elkaar bestrijden om deze zaken is geen stijl.
Ik hoop ook op een fatsoenlijke discussie.
Althans dat wens ik.

Je souhaite une discussion agreable .......

Ik versta je laatste zin uitstekend, dat zal je ook niet verbazen, denk ik, maar je hoeft toch wat je erboven schrijft - dat je op een prettige dan wel aangename discussie hoopt - toch ook niet nog een keer in het Frans op te schrijven? Een discussie is aangenaam zonder de bekende scherpslijpers maar is dat ook als we weten waar de ander over schrijft en het niet eerst hoeven te vertalen, wat nu eenmaal niet iedereen kan.

De eenvoud is het kenmerk van het ware. Dat kunnen we allebei wel in het Latijn opdreunen maar zoals het hier staat, snapt iedereen het. Inhoudelijk ben ik het op dit punt zeker met je eens.

Thomas, ook niet altijd simpel, dat geeft hij toe. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 1 oktober 2013, 19:50
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 12:21
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie

PETRA373 schreef:
Dankje Thomas, ontopic maar weer hier Knipoog smiley en sorry

Keurig opgelost toch? En nu hier dan maar weer on-topic en kijken of Sanne nog uit de winterslaap komt....

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 1 oktober 2013, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:59

Klik op forum en klik dan op Christelijk leven. Dan krijg je een knop: Nieuw onderwerp. Dat kun je dan een naam geven. Hoe gaan we om met het ongeboren leven, zou een naam kunnen zijn. Maar bedenk er zelf eentje dat is altijd beter. Als je dan wat je hier hebt geschreven daar naar toe kopieert, is het gelukt.

Het is een interessant gegeven dat je aankaart maar het heeft met dit onderwerp niets te maken. Het is voor iedereen veel overzichtelijker als het in een eigen topic komt. Ordening bij topics is noodzakelijk wil je een goede discussie hebben. Anders weet niemand meer waar het over gaat.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 1 oktober 2013, 11:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:37

PETRA373 schreef:

Wanneer spreek je van een nieuw leven? Waarbij het niet oke is om in te grijpen? Zodra een eicel en zaadje samen zijn gekomen? Of zoals velen denken, pas na drie maanden????? Wij mensen doen er allemaal zo makkelijk over, maar zat er over na te denken , voor me zelf denk ik zodra een eicel met een zaadje samen is, maak je iets dood. Beëindig je iets, of bekijk ik het nu zo verkeerd?

Ik denk eigenlijk dat wat je hier aankaart een volledig nieuw topic is en niet bij dit onderwerp thuis hoort. Dit gaat over hoe om te gaan met wetenschappelijke feiten en gegevens. Het lijkt me als nieuw topic passen onder Christelijk leven.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 2 oktober 2013, 18:05
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 91 Volgende
Pagina 7 van 91