Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:41
Onderwerp: Vakantie 2012
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ach, met dit weer is Breskens ook mooi |
ja vast wel en dan kunnen die rokjes ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:36
|
|
|
GERRIT603 schreef: | is het ook, een hoog rieten rokjes gehalte dus ik ga in de herfst |
klinkt goed in elk geval, kom ik aan met mn zeeuws vlaanderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:33
|
|
|
GERRIT603 schreef: | Vanuatu, Kauai, Reunion, New Caledonia, Tonga, Tromelin en Solomons Islands (dan is m'n geld op denk ik, kan ook iets eerder zijn) |
zo klinkt behoorlijk exotisch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:26
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee , gewoon los op de tafel . Maar dat maakt toch niks uit? Of moeten die haken ook in het wasmachine? Nee hoor ... ze hangen schoon weer terug . En truukt wee goed in huus. |
Goed bezig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:13
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
VISSER278 schreef: | Spekjes , vlees , kipblokjes , aardappels ,op smaak gebracht met een beetje shoarma, juun ,..... so what zuunig. Andijvie komt er helemaal niet aan te pas. En als toetje een half pond kibbeling met knoflooksaus. |
haha nou ja jij bent dan ook geen meisje he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:00
Onderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop
|
|
|
ja en ik ben nog ouder en had zelfs nog nooit van een Censura Morum gehoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:51
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jaaaaaaa das (zuid?)Hollandse zuinigheid! Hier komt er vlees bij hoor EN spekjes dr door!
Vanwaar die zuinigheid? |
ons ben zunig he Dat zegt zeeuws meisje toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:50
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat wist ik al . En wat ik ook weet / denk ...... daar zal je geen spijt van krijgen.
Welkom in de mooiste en zonnigste provincie. |
Dank je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:46
|
|
|
JEROMMEKE798 schreef: | Wel "Roelande", om het in het kort samen te vatten:
Toen Jezus zei : "waar twee of drie vergaderd zijn in mijn Naam, daar !! ben Ik in hun midden" Had ik zelf de indruk ( en misschien wel veel meer mensen met mij) dat Jezus bedoelde "M i n s t e n s" De laatste tijd kom ik steeds meer tot de ontdekking dat je met 1 of 2 mede-gelovigen veel meer tot elkaars hart spreekt ( en de Heer tot Ons/Mijn hart spreekt/kan spreken) dan in een grote groep waar je je makkelijk achter elkaars verantwoordelijkheid kunt verschuilen. Daardoor kun je een grote mate van zegen mislopen. Kan hier nog uitgebreider over uitweiden maar dit is hoop ik duidlijk voor zo ver??
Romke |
Ja ik denk ook dat gewoon bedoelt wordt 2 of 3, dat is genoeg om samen te komen als gelovigen. De kerk waar ik heen ga bestaat uit zo'n 300 mensen. Maar bij ons wordt er ook wel eens brood gebroken in een heel kleine groep gewoon door de week. Met kring bijvoorbeeld of met de kinderwerkers. Die keren dat ik er ij was heb ik het inderdaad als heel zegenrijk ervaren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Volgende week IS het heel mooi weer.
Klopt helemaal , in Zeeland is het ( bijna) altijd mooi weer. |
nou haha komt mooi uit DAAR ga ik nml naar toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:34
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat weet jij wat ik ook weet? |
volgende week wordt het heeel mooi weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:23
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Lieve mensen allemaal, Yoga is (voor mij) niets anders dan lekker je spieren even laten werken. Gewoon op de grond, op een matje. PUNT. Er komt geen agressie bij kijken en er is geen competitie. In elke tak van sport worden (delen van) yoga-oefeningen gebruikt om te rekken en te strekken. Ik denk dat God het wel goed vindt als je yoga als sport beoefend. Huhm. |
Ja dat zoiets schreef ik eerst ook IJsje maar toen kreeg ik het verwijt dat ik yoga belachelijk maak. Dus blijkbaar is het voor sommigen meer dan dit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb er moeite mee dat jij gewoon zegt als het je niet bevalt: ik negeer je! Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent.... En ik ga hier geen discussie meer voeren over yoga of wat dan ook....... |
Deze reactie snap ik niet van je Willemijn> Je zegt zelf in een ander topic dat je verdrietig bent over het twijfelen van mensen aan jouw christen zijn. En nu doe je hetzelfde met Petra????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je begrijpt het niet Chatuliem , je blijft maar ronddraaien in je Evangeliegedachten en je denkt dat je maar van alles -en zeker ongenuanceerd- mag zeggen.....hoezo star en levend geloof????? Is de lotushouding ook al occult?????? |
Weet niet hoe de lotushouding is maar lijkt me niet dat een houding op zich occult kan zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat heb ik duidelijk anders beleefd Chatuliem........hier op het forum en in de mailtjes die ik heb ontvangen...Je brandt in de hel ( ik citeer één tekst)is toch duidelijk persoonlijk naar mijn idee.......En nogmaals, sommige mensen denken dat ze God zelf zijn door hun meningen zo te verkondigen en te veroordelen.....Lees het Genesis verhaal nog maar eens goed denk ik dan.....daar wist de mens het toch ook zo goed? |
Zulke mails is natuurlijk echt verschrikkelijk! Dat kan echt niet doorsturen naar CM. Maar op het forum is zoiets bij mijn weten nooit gezegd. Jij voelt je duidelijk regelmatig persoonlijk aangevallen door iemand op het forum.Maar jouw reactie's zijn ook niet echt vriendelijk. (En dat is zachtjes uitgedrukt vind ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:01
|
|
|
BERT168 schreef: | willemijn...Jol stelde je de vraag waar staat dat in de bijbel over Yoga wordt gesproken,kun je daar ook wat teksten van laten zien, of moeten we dat in de bijbel zien te vinden door tussen de regels door te lezen? |
Nee ik stelde die vraag in alle eerlijkheid want heb de laatste jaren heel vaak gezien dat het er niet altijd staat zoals ik geleerd heb of denk dat het er staat. Zoals Willemijn zelf al schreef christen zijn is nooit af. Maar heb er nog geen antwoord op. Over mediteren kan ik wel teksten vinden maar die gaan volgens mij over mediteren over Gods woord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:58
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik ken ook evangelische diensten met meer meditatief karakter ... 't kan verkeren... |
Eh ja bij ons is er elke week zo'n dienst van gebed en stil zijn voor God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 18:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Spekjes...EN...verse worst???? Dan ben ik wel erg zuinig...doe alleen spekjes...maar weer wel met 2 gekookte eieren erdoor... Gaat er ook fijn gesneden rauwe ui in??? (zo niet...moet je eens doen!!) |
Ik doe maar een half pakje spekjes voor 4 personen en bij mij worden die uien gebakken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 17:51
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | nou nou, wat een pareltjes worden hier gegeven. Dank!
Eentje van praktische aard, voor wanneer je geen zin hebt om je auto naar de garage te brengen, de fiets te smeren, of de schoenen te poetsen.
Take care of your equipment, and your equipment will take care of you. - Maar je kan je natuurlijk ook een handige vent zoeken ;) Deze vind ik de beste
Eentje, die je moet oefenen in de praktijk. Watch what people are cynical about, and one can often discover what they lack.
En de mooiste van nu is van Luther: Niet verhoord worden dient tot zaligheid, niet tot oordeel. |
Goeie kreten!!
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 27 augustus 2012, 17:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 17:49
|
|
|
stampot andijvie (gekregen van een van mn zonen uit zn tuin)met spekjes en verse worst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je bedoeld dat er er weer een Censura Morem (geloof dat het zo heet) moet komen? Ik dacht dat dat ook nog wel in veel kerken is? Zeker in de strenge refo dromes verwacht ik dat...... |
kan iemand deze leek ff uitleggen wat Censura Morem in houdt???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 12:30
|
|
|
JEROMMEKE798 schreef: | Vier Avondmaal gerust thuis"
"Het zou zeker goed zijn wanneer gezinnen thuis het Avondmaal vieren. Het Avondmaal is zeker niet alleen voor de eredienst bedoeld," zegt John van Braam, voorganger van de Evangelische Gemeente Hebron in Den Ham. "Ook wanneer iemand tijdens een pastoraal gesprek aangeeft graag op dat moment het Avondmaal te willen vieren, moet daar een mogelijkheid voor zijn." Van Braam leidt in zijn gemeente iedere maand het het sacrament waarbij wordt stilgestaan bij de dood en opstanding van Jezus Christus.
"Het gedenken van het lijden van Christus versterkt ook de onderlinge geestelijke band van gelovigen," vervolgt Van Braam. "Op dat moment worden we ons als christenen bewust waar het allemaal om draait. Op die momenten is het goed om stil te zijn en zo te luisteren naar Gods Geest. Het kan voorkomen dat iemand het vervolgens op zijn of haar hart krijgt om een broeder of zuster in liefde te vermanen of te bemoedigen. Het Avondmaal is een mooi moment om tegenover iemand uit te spreken wat hij of zij nodig heeft. Het kan ook voorkomen dat iemand spontaan een loflied inzet."
Kerkje spelen De voorganger onderstreept dat het bij het Avondmaal niet gaat om de vorm. "Daarom is het goed als we voortdurend over Jezus' opstanding praten. Als we ons daar niet van bewust zijn, blijft het bij kerkje spelen." Over deelname van kinderen aan het Avondmaal, zegt Van Braam: "Daarvoor zijn de ouders aansprakelijk. Tegelijkertijd zijn volgers van Jezus zelf verantwoordelijk of ze wel of niet het brood en de wijn tot zich nemen. We hebben ervoor gekozen het Avondmaal niet te beperken voor onze gemeenteleden. Ook bezoekers die behoren tot het lichaam van Christus zijn welkom."
"Voordat mensen deelnemen aan het Avondmaal, maak ik altijd duidelijk waarom we het offer van Jezus vieren. Wanneer mensen nog niet zeker weten of ze Hem toebehoren, raden wij het af om mee te doen." Van Braam leidt een in 2003 opgerichte gemeente met ongeveer 45 leden. "Het voordeel van dit aantal is dat er goed gelet wordt op ieder individu. Tegenwoordig zijn de megakerken in opkomst. Het gevaar is dat mensen zich vervolgens verschuilen achter de grote massa. In de massa is het nu eenmaal erg moeilijk om met iedereen persoonlijk in gesprek te komen." |
En wat is jouw mening hierover Jerommeke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 12:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jammer dat dan dat je de Bijbel een beetje selectief leest, vooral de stukken die wel in je straatje passen.... Als je de Bijbel goed leest weet je dat meditatie en yoga al van oudsher aanwezig waren.......En heb je zelf weleens aan meditatie en yoga gedaan dat je er zo'n mening over hebt? Het is te vergelijken als spreken in tongen......heb ik hier al eens geschreven......de een is stil voor God en de ander gaat ze ver naar binnen dat hij op een of andere manier in tongen gaat spreken......of het als een wonder gaat beschouwen als je nog verzekerd bent als je fiets gestolen is........ Als je weet dat zelfs Luther en Calvijn mediteerden? Calvijn vond dat gebeden zonder woorden de beste gebeden waren, wij moeten met het hart naar God is een uitspraak van hem........ Dus je kan wel in tongen gaan spreken wat niemand kan verstaan maar je kan ook de verstilling zoeken wat men hier zo occult vind...... In de Evangelische beweging kent men die verstilling-helaas- niet.....Zo'n dienst is niet doordrenkt met stilte maar met lawaai. Daar houdt niet iedereen van en gelukkig hebben wij zo'n verscheidenheid aan geloofsgemeenschappen dat je die keuze hebt om lid te zijn van een kerk waar ze wel de stilte zoeken door meditatie of wat dan ook..... |
Willemijn wil je mij eens de teksten aanreiken waar in de Bijbel over yoga gesproken wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 09:13
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dacht het niet , visser wordt liever niet gestoord in z'n slaap. |
oh je kunt hem zo instellen dat ie snachts stil is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:11
Onderwerp: wonder? wonder!!!
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik schakelde pas later in en heb je verhaal gelezen Chat...
Een mooi verhaal...ik herken er veel in.... En toch kom ik niet uit de Evangelische kring.... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:10
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Zeker wel Roelande omdat ik vind dat Felia dingen schrijft die zo ontzettend beneden alle peil zijn......[/quote
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 27 augustus 2012, 09:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dit is jouw mening.....gelukkig niet de mijne.....en nogmaals : het is niet erg christelijk om zo over andere christenen te praten en kwaad te spreken......Wat zal God van je veroordelende uitlatingen vinden? Vraag je je dat weleens af? Of heb jij alleen de wijsheid in pacht? Vroeger schreef je hier dezelfde kwetsende zaken neer als ik me goed herinner.....en als ik me goed voel bij yoga is het niet aan jou om te concluderen dat ik me er niet goed bij moet voelen.......... |
Hoef je niet gelijk zo haajerig te reageren? Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt? Dit schreef je eerder tegen mij vind je niet dat je dat zelf doet?
|
|
Naar boven |
|
|