ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:39
BerichtOnderwerp: Wllem Wilmink

[quote=MIEKE364]

Vind ik wat overdreven hoor.....Het is geen Godheid......hij schrijft zeker prachtige liedjes maar Nederland is zo getalenteerd met mooie liedjesschrijvers dat eenzame hoogte wel een beetje overtrokken is......(vind ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 19:06
BerichtOnderwerp: Vermaning?

HEIDE115 schreef:
Wat je aanbreekt is idd iets wat veel gebeurd
Vermaningen zijn in de goede zin ook zeker op zijn plek.

Als eerste..Bij God staat niets in de weg bij iemand in het hart te werken.

De hier niet gelovige kan..vooral we deze persoon niet kennen..met zijn achtergrond wel van God af weten..en vragen hebben over dood en eeuwigheid..niet niks wanneer dit zo is.

De persoon die jij hier wilde of hebt vermaand,kon dit als een aanval zien
op haar innige verhouding met deze persoon..(nieuw in haar leven).
En kent daardoor ook de ongelovige denk ik ook veel meer als jij..
en zij.. geeft de niet gelovige ruimte..om hem te laten zien wie God voor haar betekend in haar leven..

Zo zie je dat ik of jij en wij moeten leren geduld te hebben..met die ander
die op onze weg geplaatst wordt..

Iets anders kan zijn..dat je haar echt wilt bewaren voor dingen die jij zelf ook al hebt meegemaakt..of om je heen hebt zien gebeuren.
Dan is het de liefde die in de vermaning duidelijk gevoelt zal moeten worden.

En niet alleen een wijse met de vinger.

Er valt meer over te zeggen..
Maar nog even dit..als we met die ander niet over God meer kunnen praten..Ga dan met die persoon tot God.

p.s sommige fouten woorden zijn bewust gemaakt Knipoog smiley

Weet je Heide, ik krijg hier regelmatig mailtjes met 'vermaningen'om het feit dat ik op yoga zit......En niet altijd de vriendelijkste mailtjes.....
Nu is het echter nog altijd zo dat ik heel goed zelf die keuze kan maken wat ik wel of niet doe daar hoeft een ander mij niet om te 'vermanen'
De toonzetting van de mailtjes is dat de duivel me toch wel op de hielen zit....Maar...het is de mening van een ander die dat aan mij probeert op te dringen omdat in de ogen van diegene de verkeerde weg is....
Maar wie ben jij om dat te zeggen? Ik vind het altijd nogal een brutaliteit.....Je kan er met me over discussiëren en de messen slijpen, helemaal goed....maar om een ander te veroordelen en over duivel en satanistische praktijken te spreken terwijl iemand het vaak alleen van horen zeggen heeft? Ik vind het een brug te ver....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 22 mei 2012, 19:07
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 18:57
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARISKA601 schreef:
Dat ik eindelijk van cm af mag....

Reden:

De sfeer... ja ik doe er zelf aan mee...
Maar ik laat mij niet vals beschuldigen door deze die en gene.

Het niet beantwoorden van mails door de redactie.
Wacht al 3 maanden op antwoord van 2 mails.
De mails worden blijkbaar dus niet gelezen.
Of de inhoud intersseerd ze niet.

Verder wens ik iedereen heel veel sterkte om dingen
met de mantel der liefde te bedekken.

Op dit moment is het strand weer.
Ik zou zeggen ga verder met jullie koppen in het zand steken.

Nou, leuke afscheids woorden.....maar weet je? Het is volkomen vrijwillig om op CM te zijn, als het je niet bevalt log je niet in....
Bij jou ligt dat blijkbaar anders....Je vind er niets aan zoals we lezen, doet negatief op het forum en gaat maar niet weg?
En dan nog een laatste steek onder water? Beetje flauw Mariska.....
Jij bent hier ook heel lang lid geweest op vrijwillige basis.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 00:04
BerichtOnderwerp: BZV Topic

COOTJE711 schreef:
Nee mag ook niet gokken van me moeder Knipoog smiley

Maar moet eerlijk zeggen dat ik er gisteren nogal de spot mee dreef... m.a.g. dat ze me ervoor op wilde geven... Geschokte, onthutste smiley
Hmmm..... laat maar zitten..... Knipoog smiley

Is één van de tweeling niets? Heb je ook wel de moeder erbij maar ja....dat zijn de details... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 23:30

COOTJE711 schreef:
Doe je ook nog aan voorspellingen met daaraan iets verbonden...?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Schijnt ook 'in' te wezen... Verraste, verbaasde smiley

Bijvoorbeeld een verlenging van 3mnd op CM Knipoog smiley

Nee, ik mocht nooit gokken van mijn moeder...

Knipoog smiley

Maar begrijp ik uit je toon dat jij het niets vindt? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 23:24

MARIO216 schreef:
En tegelijk in de krokodil te liggen zeker. Smiley met dichtgeplakte mond

Nee, dat kijkt zo lastig tv en dat smst ook niet fijn......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 22:59
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIO216 schreef:
Vandaag overleden op 62-jarige leeftijd. Robbin Gribb had tussendoor ook nog een solocarierre, maar voornamelijk bekend door de gebr. Gribb, zijn broer is ook al overleden.

http://www.youtube.com/watch?v=D3k3y7dykx0

Mario, jij weet veel over muziek....Zijn al die broers Gibb nu overleden of is er nog één staying alive?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:20
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

HERMAN968 schreef:
In het boek van Willem J Ouweneel (Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei", uitg. Medema) lezen we een mooie omschrijving van wat onder zonde verstaan wordt. En daar gaat het eigenlijk ook wel om als we over seksualiteit voor het huwelijk spreke. In onze onvolkomenheid dienen we hiermee om te gaan, toch!
Zondegevoel betekent niet noodzakelijk dat je verschrikkelijk veel smerige dingen van jezelf kunt vertellen. Het besef dat je, zoals je van nature bent, niet voor god kunt bestaan, is “zondebesef” of “zondegevoel”. Betekent niet alleen dat je eindig, klein en beperkt bent –dat is iedereen- maar het betekent dat je door de zonde onwaardig, verdorven geworden bent. Het gaat er niet om hoeveel verdorven vruchten van de boom je weet op te noemen, maar dat je tot inzicht komt dat de boom zélf niet deugt. He is zeggen zoals Abel wschlk heeft gedaan toen hij offerde: “Zoals ik in mijzelf ben, Here God, kan ik voor U niet bestaan; daarom kom ik tot U op grond van het offer van een onschuldig offerdier, dat in mijn plaats gestorven is. Dat is zondebesef; niet alleen het besef van bepaalde concrete zonden, maar het besef van je zondigheid, je verdorvenheid (blz 138-139. Knipoog smiley Lachende smiley

Zo kan je het voor jezelf verantwoorden en zien.....waar het mij om gaat dat je niet zulke algemeenheden kan en mag plaatsen als bovenstaande teksten.....
Praat dan voor jezelf maar teksten als mannen gaan of kunnen naar de hoeren vind ik niet echt toepasselijk......
En zonde en zondebesef is vaak een lastige materie waar veel mensen onder gebukt kunnen gaan.....en inzicht daarin is geen algemene regel zo blijkt de praktijk maar al te vaak.....je kunt er doorgroeien in barmhartigheid maar littekens blijven er vaak wel......en dat mag ook gezegd.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:23
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

NICKY298 schreef:
Ik zelf zie het zo dat iedereen hier als een baby komt.

En iedereen is anders en zijn gevoel is anders.
Wij groeien elke dag en ieder groeit op zijn tempo en hoe hij/ zij het wil.

En wat wij belangrijk vinden doen wij.

Oordelen wil ik niet en vertellen wat een ander vindt en voelt kan ik ook niet.

Een ieder die de bijbel volgen wil , GAAT proberen wat er in staat.
Of dat dat altijd lukt Clown smiley

je zegt oordelen wil ik niet maar wat ik lees is toch wel erg veroordelend.........iedereen is tegenwoordig gescheiden? mannen gaan naar de hoeren.....? Het is zelfs grof te noemen dat je dit zo zegt....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 21 mei 2012, 17:25
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:22
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld

HERMAN388 schreef:
Zal wel dubbelgangers zijn Knipoog smiley

Heren Visser, Leonard en Herman...jullie zijn alle drie off topic, ik ben er mee begonnen dat is waar maar straks krijg ik weer op mijn kop dat het mijn schuld is of wat al niet te meer.....
Dus on topic he? de crisis daar ging het over en niet over de tweelingbroer van Visser, de hoeveelheid bolussen of de leuke foto van Visser hemzelf......
Zo, mannen hebben af en toe een vermaning nodig.... Knipoog smiley en maar zeggen dat vrouwen overal over doorpraten..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:16

ROELANDE345 schreef:
haha het duurde even voor dat ik door had wat BZV betekende. Maar ik snap hem. Heb vaak avonddienst op zo'n BZV avond en de meeste van mijn cliënten kijken ernaar en het houdt de gemoederen erg bezig. Snap niet zo goed hoe dat dan komt jullie wel?

Ik vind het heerlijk om op zondagavond naar BZV te kijken en dan te smssen met vriendinnen over de sokken van boer Jan en het haar van boer Klaas... En wie nu verliefd is op wie en dat Wietze de koffer van Neeltje niet naar binnen draagt....
Het gaat eigenlijk nergens over en dat is zo lekker laag complex en is toch niets mis mee?En partners kijken vaak oogluikend toe terwijl ze zeggen niet te kijken......
Ik identificeer mij er absoluut niet mee, vind het een vorm van ontspanning, niets meer en niets minder.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 21 mei 2012, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 21:20

VISSER278 schreef:
Ja leuk he ........ da's m'n broer Lachende smiley

Ouderen kan je nu niet van alles wijs maken Visser......... Knipoog smiley

Oeps, weer off topic.....het ging en gaat over de crisis.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:54

VISSER278 schreef:
Nee joh , dat heet ...... ze zijn uit het dal gekropen. Lachende smiley

Even heel erg off topic.......leuke foto Visser.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:03

THOMAS968 schreef:
Omdat er vijftien jaar na de Tweede Wereldoorlog veel welvaart ontstond, denken veel mensen dat de economie na een grote oorlog wel weer zal opleven. Per saldo leveren de meeste oorlogen alleen maar vernietiging en verlies op en als je naar WO2 kijkt, is dat ook zo. Grote delen van de wereld, waaronder Nederland , leven in een ongekende welvaart en wel na 67 jaar vrede.
Duitsland lag in puin en moest vernieuwen wat kon dankzij de Amerikaanse steun. Dat is wel een voordeel geweest van de oorlog. Maar de vernieuwingen kunnen ook zonder vernietiging plaatsvinden, kijk maar naar de informatiesamenleving.

Thomas

Is dat nu net niet het probleem? Wij zijn opgegroeid met welvaart en veel veranderingen ten goed, kijk alleen maar eens naar de informatievoorziening maar ook naar uitkeringen, verzekeringen enz...
Eigenlijk zijn en waren we een beetje verwend en nu dat minder gaat worden weten we niet meer hoe daar mee om te gaan...Ziektekosten werden bij ons vergoed, kijk maar eens naar andere landen daar kan men een groot deel zelf betalen of anders krijg je gewoon geen zorg..Wij krijgen het al benauwd van onze eigen bijdrage.......
Vernieuwingen kunnen wel zonder oorlog ingevoerd worden maar de opbouw van veel landen en daarmee ook de 'welvaart'komt vaak na een oorlog......
Toch blijf ik het triest vinden dat mensen die het in onze samenleving het al minder hadden het nu nog moeilijker krijgen.......
Het gaat er nu niet om of je een keertje minder op vakantie kan maar of je gewoon nog wel rond kunt komen of dat je tot je 67ste jaar moet werken ......(moet er niet aan denken.....)

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 mei 2012, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:32

COOTJE711 schreef:
haha... dat wilde ik nèt zeggen... Lachende smiley
Maar helaas... het gras is weer gemaaid voor m'n voeten... Woedende smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:23

LEONARD480 schreef:
Joh ..meid je weet niet half met welke pruik ik morgen weer opsta.. Verraste, verbaasde smiley

Als het maar niet de bokkenpruik is..... Knipoog smiley Log dan maar niet in....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:01

MIEKE364 schreef:
lees je je bijdragen zelf nog wel over, Willemijn, voordat je het verstuurt?
Het was van mij iets wat ik me afvroeg, een verschijnsel waarover ik me verbaas en jij knalt er meteen weer bovenop....wat is dat toch van jou?
Dat vraag ik me dan wel af....
Achteraf zeggen dat je iets niet bedoelt terwijl je bijdrage toch van het ene verwijt in het andere vervalt is niet echt prettig als reactie te krijgen op een bijdrage. Een forum hoeft geen woordgevechten te bevatten. Ik zou er voor zijn om te proberen de discussies te voeren zoals je dat zou doen als je met de mensen om tafel zit. Ik vind het normaal dat je dan netjes met elkaar omgaat en rekening houdt met de inhoud en de vorm van datgene wat je zegt, in dit geval schrijft. Het nalezen voordat je de ok-knop indrukt en je voorstellen hoe je het zou vinden als je jouw bericht zelf zou ontvangen kan al helpen. En dit bedoel ik zeer in het algemeen op dit forum.

Netjes met elkaar omgaan? Lees je eigen antwoord dan even zou ik zo zeggen en dan weer eens antwoord geven ....De pot verwijt de ketel geloof ik.....
Maar je vindt en je zegt maar, ik weet hoe ik het bedoelde en ik heb je antwoord daarop gelezen...Bedillerig, dominant en wat al niet meer....
Nee, dat zijn positieve antwoorden.....en dan hou je ook rekening met wat je tegen iemand zegt.......jaja
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:49
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

VISSER278 schreef:
Teveel om op te noemen . Maar daar was het het weertje wel voor ook. Knipoog smiley

Ja, was heerlijk weer Visser....heb je veel gevangen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:37

MIEKE364 schreef:
Over makkelijk gesproken, Willemijn, wat een inkoppertje en meteen aanvallen maar weer. Een beetje genuanceerder mag van mij wel.

Het is nogal makkelijk gezegd: een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen, wat bedoel je daarmee?
Omzien naar je naaste is gemakkelijk gezegd en nogal populistisch, wat betekent dat volgens jou? Hoe zie jij om naar je naaste?
Hoe vul jij zelf met opgeheven vingertje en die bedillerige toon in wat je een ander sympathiek oplegt?

Nou zeg.....ik bedoelde het helemaal niet zoals jij het leest........
bedillerig, opgeheven vingertje???? nou nou, ik vroeg het me gewoon af ook voor mezelf.....Niet genuanceerd?????
Nou ja, de toon is weer gezet......ik zal me niets meer afvragen op het forum.....kan blijkbaar niet zonder dat men zich persoonlijk weer aangesproken voelt.......terwijl het gewoon een gedachte was en geen verwijt......pffff
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:24

MIEKE364 schreef:
Ik ben benieuwd hoe de burgers gaan reageren op het lente-akkoord, dat eigenlijk opnieuw de rijken uit de wind houdt en de armsten laat inleveren. De middenmoot, die het hardst moeten werken voor vele malen minder dan de rijken moeten flink inleveren.
Het is toch eigenlijk van de gekke dat we het gewoon maar nemen en rustig doorgaan met het incasseren van bergen onrecht.
De macht van het geld is blijkbaar niet te breken.
Verontrustend en zorgwekkend in een samenleving waarin iedereen zo langzamerhand weet hoe scheef de verhoudingen liggen tussen rijk en arm en niemand, niemand doet er wat aan.
Wat is dat toch?

Doe jij er zelf wel wat aan? Het is zo makkelijk te zeggen dat niemand wat doet maar wat doe je zelf ermee?
We zijn blij dat we werk hebben denk ik en accepteren het omdat het niet anders is......een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen en omzien naar je naaste die het minder dan jezelf heeft is het minste wat je kan doen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:23

MARIO216 schreef:
Hoe was het ook al weer Knipoog smiley :

http://www.youtube.com/watch?v=PF9aJYSTTno

Mario, gelukkig

Moet je nu net een nummer van een topper hier neerzetten? Verraste, verbaasde smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:00

MARIO216 schreef:
Waarom? Er zijn ook jongeren die geen carriére hebben hebben kunnen maken en nu ook de dupe zijn.

Mario, zou ook weleens weer opslag willen hebben. 10 jaar geen opslag gehaf

ik heb het niet over carrière maken..jongeren zijn natuurlijk meer in staat om werk te vinden dan ouderen.....
Zij verhuizen makkelijker naar een plek waar nog werk te vinden is en willen nog van alles aan pakken.....zijn wat flexibeler....en het zou ook niet goed zijn als je jong bent en je zit al op de bank....
En sommige banen betalen nu eenmaal beter dan de andere, dat is een feit maar dat is geen nieuw verhaal.....
En opslag? Wat was dat ook alweer? je mag blij zijn dat je werk hebt, zo kan je het ook bekijken......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:31
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..

BEUN656 schreef:
Ik bedoel maar...

Zoals je leest is het een algemene opmerking....ik zal er nooit iemand persoonlijk op het forum over lastig vallen.....

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 16:06
BerichtOnderwerp: Jij..

BEUN656 schreef:
Joh, hou 's op! Je wilt niet weten wat er allemaal op deze site tegen mij gezegd is! Als ik daar nu nog over moet nadenken word ik gek! Maar inderdaad, ik heb een handicap en ervaar zeker de consequenties daarvan op deze site. Lekker respectvol! Clown smiley Zelfs op dinnerdating in Zwolle: "had je niet even kunnen zeggen dat je in een rolstoel kwam?" Ik bedoel maar... Bovendien heb ik Heide slechts een bruikbare tip meegegeven waar hij mijns inziens best wel wat mee kan. Toch, Heide...?

Het gaat erom dat je zo iemand op het forum aanspreekt....Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets over jou gelezen heb...
Knipoog smiley
Als je het zo'n bruikbare tip vind had je hem het beste even kunnen mailen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 11:42

HEIDE115 schreef:
Knipoog smiley

Is dat een nieuwe CM trend aan het worden? Een knipoog als iemand wat geschreven heeft?
Ik zag het Herman ook al doen.....

Knipoog smiley Ben een volgzaam type dus doe ook maar mee..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 10:33
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Mooie Loesje tekst:

Het meervoud van Lef is Leven
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 09:26

BEUN656 schreef:
Luister, ik zeg niks bijzonders. Ik zeg alleen datie wat aan z'n Nederlands moet gaan doen. Meer niet! Of hij moet toevallig een dame treffen die genoegen neemt met zijn kromme Nederlands... In dat geval heeftie mazzel.

Heide, suc7 gozer! Clown smiley

Ach Beun, een ieder heeft zo zijn beperkingen he? Die heb jij, die heb ik en die heeft Heide....Maar iemand om zijn beperkingen aan te vallen op een forum? Had jij ook niet zo gewaardeerd mag ik aannemen.....
Had hem even een mailtje gestuurd als het je zo stoorde.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 16:06
BerichtOnderwerp: Erfzonde

TINEKE986 schreef:
als het goed is ondergaan wij dagelijks onze kruiziging voor Hem. de Heer zegt ook. wie Hem wil volgen neemt zijn kruis op. soms is het totaal niet makkelijk om Hem te volgen omdat er van alles en nog wat als strijd op je pad komt.
en dat kan zijn in de vorm van een ziekte.
we mogen vragen aan de Heer en God onze Vader. Hij zei zelf, kom tot mij ieder die vermoeid en belast is.
dat wil zeggen dat we alles aan Hem mogen geven wat ons dwars zit of waar we ons zorgen over maken.

toen jij het had over verschillende waarheden en verschillende Jezussen werd ik er naar van. er is maar 1 Jezus en Hij is de waarheid. dat staat letterlijk in de Bijbel. Hij is onze rots, ons houvast, onze hoop. Hij is voor ons aan het kruis gegaan en heeft ondragelijke pijnen geleden voor ons, terwijl Hij wist wat er komen ging heeft Hij er toch voor gekozen om er door heen te gaan. En al die tijd heeft Hij zijn ogen gericht gehad op de overwinning.
en dat mogen wij ook doen. Hem volgen en onze ogen gericht houden op Hem en de overwinning. doen we dat niet dan zakken we weg in de golven, net zoals Petrus deed. Ons geloof, onze Heer is zo mooi. Ik hou zo veel van Hem.

wat dat liefhebben en onvoorwaardelijk, dat ben ik helemaal met je eens. maar daar komt ook nog, elkaar accepteren en verdragen bij, zoals ieder van ons is. we zijn allemaal uniek.
zo voelt de een zich prettig bij de mooie psalmen en gezangen, de ander voelt zich prettig bij de muziek van michel w smith of casting crowns.
ze zijn allebei geschreven ter eer en glorie van God. tot slot gaat het om de inhoud en niet om de verpakking.
we zijn tot slot 1 lichaam en niet allemaal hetzelfe onderdeel van het lichaam. en we hebben elkaar allemaal nodig. dat mag en dat kan. laten we daarom blij zijn met elkaar.

Misschien moet je het een beetje vergelijken als je met je broers en zussen naar je ouders kijkt...
Je hebt dezelfde ouders maar soms praat je erover dat het wel lijkt of je allemaal over andere ouders praat.......zo verschillend wordt er tegenaan gekeken.......
Terwijl je in principe dezelfde vader en moeder hebt.....

En ik moet eerlijk zeggen als je praat over de dagelijkse kruisiging....vind ik dat persoonlijk niet in verhouding staan tot wat Hij voor ons gedaan heeft en lijkt het of je het bagataliseert......Zo lijkt het he? Ik zeg niet dta het zo is want dat blijkt ook niet verder uit je verhaal
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 14:33
BerichtOnderwerp: Erfzonde

TINEKE986 schreef:
ik vraag mij af wat onze Here Jezus over deze discussie te zeggen zou hebben.
Hij ging dwars tegen alle regeltjes en stellingen heen die de Fariceeen en Saduceeen hadden neergelegd.

Zijn boodschap was behoorlijk radicaal. zo radicaal dat ze Hem gekruizigd hebben.

(wat natuurlijk nodig was zodat wij gered konden worden).

Zou jij ook zo ver gaan dat jij je liet kruisigen voor hem? En het zelfde onderging dan hem? Niets vragend maar gewoon ondergaan in alle liefde....
Wij hebben tegenwoordig wel een beetje vragerig geloof, lees je hier op het forum ook vaak.....
Als we ziek zijn, zorgen hebben of wat niet al te meer we vragen van alles.....zie het lijstje in de gebedsroom maar.....
Misschien moeten we wel eens minder vragen maar meer liefhebben, onvoorwaardelijk?
En wat hij over deze discussie zou zeggen? Denk je dat het in Zijn tijd anders was?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 14:29

LEANNE226 schreef:
Weet ik,daarom zeg ik ook dat we het samen moeten doen,juist voor die mensen en ook voor onze kinderen want die kijken tegen een sombere toekomst aan......

Juist met de jongeren heb ik het minst te doen. Zij zijn het zich bewust en kunnen binnen hun mogelijkheden zich er tegen wapenen...En ik vraag me in alle oprechtheid af of die wel zo somber naar de toekomst kijken.....
Juist anderen die al jaren aan de zelfkant leven die krijgen het nog zwaarder en dat is in en intriest......Mensen die het goed hebben blijven het wel goed hebben ook al mopperen ze....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 180 Volgende
Pagina 60 van 180