Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 21:39
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een dikke en knuffel voor mijn aanstaande |
Dat heet ontkenningsfase waar je nu in zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:19
Onderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ik ben het met hem eens als hij zegt dat het niet kan kloppen dat alleen christenen het recht hebben op Gods Licht, en alle niet christenen tot de duisternis gedoemd zijn. Ik ken mensen die nietchristen zijn en wel mooie, goede, gezonde, weldenkende, goedlevende, dienende mensen zijn, hoor, die gelukkig (in het Licht van Gods Liefde) leven. |
- Recht op Gods liefde is inderdaad niet enkel weggelegd voor christenen. Dat recht geldt iedereen als Zijn schepsel. Hij klopt dus wel bij iedereen aan met het aanbod van Zijn liefde. Maar of ieder dat ook beantwoordt...dat zal de toekomst uitwijzen
- Als je met je recht op Gods liefde bedoelt dat Jezus niet nodig zou zijn, dan hebben we een heel ander verhaal. Want als christen geloven we toch juist dat Jezus onze Weg tot behoud is, waar Chatuliem en Pieter ook al even op wijzen.
Misschien is het goed om je woorden even te verduidelijken door aan te geven welke van de beide invullingen het beste past bij jouw opmerking?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:36
Onderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
|
|
|
RELLOK036 schreef: | zoepeh en nog ens zoepuh? is dat feesten... maar euhm wat heeft carnaval/vasteloavend nu te maken met dit topic? eigenlijk? |
Carnaval is het feest van het vlees. En ja, dat komt van de boerderij. En het is van origine ook nog een katholiek, dus christelijk feest ter inleiding van de 40-dagentijd. Alleen behoort de combinatie man/vrouw niet geheel tot die vastentijd geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als hij nu eens bij de oorzaak begint, wat voor boodschap vertelt hij de mensen nog? Waar gelooft hij zelf nog in? Het is toch geen wonder dat zijn kerk leegloopt als hij deze boodschap uitdraagt? |
Datzelfde zegt hij dus heel duidelijk over het uitdragen van God als Persoon, Die aan de basis van ons leven heeft gestaan en nog staat. Voor Hem is dat ergens de basis van de leegloop: een vertekend beeld van God.
Ook is het niet enkel in zijn kerk, waar deze boodschap klinkt. Het door hem aangehaalde onderzoek onder voorgangers ging buiten kerkmuren om.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 16 januari 2010, 22:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:27
Onderwerp: IOVER ROKEN
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | @ allen:
Toch is het m.i. allemaal niet juist. | Er zijn hier al velen die de gedachte die je vervolgens beschrijfgt met je delen. Dus hoezo allemaal niet juist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:44
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Een felicitatie voor onze arkbouwer: Marco van harte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:13
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik heb het over de verslaving die zondig is...niet over het feit dat het ongezond is.... |
Toch wees je steeds op het roken op zich dat je lichaam kapot maakt en daarmee zonde zou zijn. Blij dat je nu in elk geval inziet dat het verslavingseffect het zondige is en niet de sigaret, net zo min als dat eten, of internet of noem maar op wat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:09
Onderwerp: Kerk en straat scheiden?
|
|
|
Veel huminitaire initiatieven blijken inderdaad gestart te worden door mensen vanuit christelijke hoek. Toch een aardig feitje. Er blijkt toch meer praktisch geloof aanwezig dan soms gedacht wordt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:07
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ongelofelijk dat God niet als Persoon erkennen een struikelblok is voor PKN. God kan nooit een Persoon zijn, een persoon is een interpretatie, een benoeming van een mens. God overstijgt de mens op alle fronten. | Ongelooflijk?
- Wij zijn geschapen naar Gods beeld.
- God wil relatie met ons.
- God introduceert zich aan ons als Vader, Zoon en Geest in mijn ogen toch zeker persoonlijk.
Dat God mensen overstijgt, oké. Maar hoe dat Hem ineens tot een non-persoon maakt is mij een raadsel.
MIEKE364 schreef: | Dat je het als gemeente niet allemaal met elkaar eens hoeft te zijn vind ik een basisrecht van de mens. Je mag zijn wie je bent zoals God je heeft gemaakt, met je eigen referentiekader, je eigen persoonlijke ontwikkeling en daaruit voortvloeiende aan verandering onderhavige opvattingen en belevingen, ook op het gebied van je geloof. Juist die diversiteit, die pluriforme eenheid maakt ons gemeente, een levende gemeente van mensen die met elkaar leven. | Scherp en alert houden van elkaar is inderdaad een van de mooie dingen van verschil in gedachtengang. Dat biedt een mens groeiruimte. Eenheid in de gemeente is wat mij betreft dus inderdaad ook iets anders als eenheidsworst.
Maar er is toch wel een bepaalde basis die we wel gelijk (dienen te) hebben in mijn ogen. En daar vind ik de gedachtengang van Klaas Hendrikse toch wat scheef gaan met het ontkennen van God. Het blijft wel bijzonder dat hij dit blijkbaar al 25 jaar verkondigt, terwijl er pas recent ophef over is ontstaan. Hoe dat komt...ik weet het niet...iemand een idee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 14:38
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Quote: Kerk en straat niet scheiden D66-leider Pechtold heeft zich altijd hard gemaakt voor de scheiding van kerk en staat. "Maar dat betekent niet dat ik vind dat ook kerk en straat gescheiden moeten zijn. Dat kerken ons voor drie miljard 'ontzorgen' vind ik een interessant gegeven."
Toch nog een mooi voordeel van de invoering van de WMO?!
Dus de kerk veegt het financiële straatje (gedeeltelijk) schoon van de staat, dan wordt het nu tijd om hun eigen financiële straatje ook schoon te vegen ...... Of veegt de staat financieel een deel van het kerkelijke straatje schoon
Ik weet het, helemaal off-topic, maar vond de zin boven dit topic wel leuk Kerk en straat scheiden ? |
Hoezo off-topic, Cross? Wat mij betreft een leuke zinspeling op de al aardige zinspeling van Pechtold zelf.
De invoering van de WMO heeft denk ik duidelijk gemaakt dat we als samenleving een overheid niet alleen verantwoordelijk kunnen en mogen houden voor het werken aan de zorg voor de mensen. Een samenleving maak je tenslotte samen. Dus dat er meer van de kerken en van anderen verwacht wordt, dat vind ik alleen maar toe te juichen. En dan is het zeker een compliment als iemand als Pechtold, die verder niets opheeft met het hele fenomeen kerk, de kerk prijst om de veelheid aan goed werk in het omzien naar anderen. Dat is toch ook de bedoeling dat anderen aan ons kunnen zien dat we ergens voor staan, dat we er voor anderen willen zijn. Wel vind ik het ergens heel spijtig dat dit blijkbaar pas voor iemand als Pechtold duidelijk wordt door invoering van de WMO. Blijkbaar is het punt dat duidelijk wordt dan eigenlijk enkel dat de WMO niets anders inhoudt dan een ordinaire bezuinigingsmaatregel... Maar, we tellen onze zegeningen en danken meneer Pechtold voor zijn positieve feedback richting de kerken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 23:34
|
|
|
@Liesbeth Ongezond is niet altijd zonde in mijn ogen. Ongezond is roken zeker. Zonde durf ik niet te stellen. En nee, dat zeg ik niet om roken goed te praten, want ben niet voor niets gestopt en vind het nog steeds ongezond!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 22:29
|
|
|
Quote: | Kerk en straat niet scheiden D66-leider Pechtold heeft zich altijd hard gemaakt voor de scheiding van kerk en staat. "Maar dat betekent niet dat ik vind dat ook kerk en straat gescheiden moeten zijn. Dat kerken ons voor drie miljard 'ontzorgen' vind ik een interessant gegeven." |
Toch nog een mooi voordeel van de invoering van de WMO?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 22:23
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | @Henk; Roken je lichaam niet verontreinigen wat dacht je van longkanker, vaatvernauwingen en in de laatste plaats niet te vergeten de geasfalteerde longen! Roken verontreinigt de longen zeker wel..en niet zo'n beetje ook. |
Ik zeg niet dat het gezond is, in tegendeel zelfs! Het is alleen niet de verontreiniging van de tempel zoals dat als uitdrukking in de Bijbel neergezet wordt, waar Sola ook al op gewezen heeft!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 22:18
|
|
|
HENK710 schreef: | - Hoe verhoudt zich de gedachte over Drieëenheid en Jezus, zoals verwoord in de eerste alinea, tot het christelijke gedachtengoed zoals jij dat belijdt?
- In de brief van Klaas Hendrikse maakt hij melding dat hij al 25 jaar dezelfde boodschap brengt. Pas na het verschijnen van zijn boek, waarin Hij het bestaan van de Persoon God ontkent, is er ophef ontstaan. Hoe kritisch zijn wij als gemeenteleden op de boodschap die voorgangers brengen?
- Herkennen jullie de desinteresse van de kerk/gemeente in haar leden? Wordt bij jullie in de kerk/gemeente aandacht geschonken aan de vraagtekens van leden?
- Eenheid hoeft, zoals Hendrikse in de laatste alinea aangeeft, niet altijd gepaard te gaan met het altijd met elkaar eens zijn. Is een basaal eens zijn dan echt niet nodig, zoals hij eigenlijk stelt?
|
- Voor mij is een van de centrale thema's binnen het christendom juist de Drieëenheid van God. Daarin ligt immers direct ook het Wezen van Jezus besloten, Die als vleesgeworden God toch centraal staat in het christendom door Zijn Verlossing!
- Ik probeer zelf altijd wel op te letten of ik het eens ben met een voorganger. Tijdens gesprekken met anderen probeer ik ook wel eens na te gaan hoe zij bepaalde woorden opgevangen hebben. En soms neem ik direct contact op met de voorganger. Dit leidt soms best tot interessante gedachtenwisselingen. Het leidt er in elk geval toe dat je elkaar probeert scherp te houden als mensen, ongeacht je ambt in de kerk.
- Er zijn kerken met enorme grote aantallen leden. Dan snap ik heel goed (herken het ook bij mezelf) dat mensen zich wat verloren kunnen voelen. Wat ik dan goed vind, is de aandacht in de meeste kerken voor kleinere groeperingen, zoals buurtgroepen/miniwijken, waarbinnen kerkleden elkaar regelmatig opzoeken en ahw kerk zijn in het klein. Zo blijft het kerk zijn dichtbij de mensen staan!
- Binnen de bij 3 genoemde groepen is er geregeld meer ruimte om vraagtekens te bespreken, al blijft het altijd lastig, want het is soms toch ook een raken van tere punten. Wel denk ik dat je met elkaar tot erkenning van een bepaalde basis moet komen om je werkelijk een te voelen. Ontkenning van God als Persoon is voor mij een essentieel onderdeel van mijn belijden van God, waardoor ik minder eenheid met dit gedachtengoed zal voelen. Niet dat het totaal weg is, maar er zit iets tussen dan...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 15 januari 2010, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 22:07
|
|
|
Klaas Hendrikse schreef: | Daaronder versta ik bijvoorbeeld dat artikel 1 wel kan zeggen: “Betrokken in Gods toewending tot de wereld, belijdt de kerk (…) de drie-enige God, Vader, Zoon en Heilige Geest”, maar dat ik me vrij voel om deze zogenaamde ‘drie-eenheid’ te beschouwen als een tijdgebonden kerkelijke constructie, die zich niet verdraagt met de joodse wortels van de christelijke traditie, en die betere ‘heidense’ (lees: Egyptische) dan bijbelse papieren heeft. En om de impliciete suggestie dat Jezus God is, af te wijzen als te massief en te annexerend; voor mij was hij in de eerste plaats en voluit mens. En om onder ‘Gods toewending’ iets anders te verstaan dan dat het goddelijk licht alleen in de christenheid schijnt en de rest van de mensheid in duisternis dwaalt. In die geest heb ik in 1984 de ambtsbelofte afgelegd en sindsdien gehandeld.
(...) Vooralsnog is nergens uit gebleken dat de PKN-leiding ook maar enige interesse, laat staan betrokkenheid, toont in de richting van mensen die zich steeds minder of niet meer thuis voelen in de kerk. En dat terwijl opeenvolgende onderzoeken laten zien dat wekelijks ongeveer 1000 mensen de PKN de rug toekeren. De vraag hoe dat komt, wordt niet aan de orde gesteld. Maar als die leegloop niet deze week stopt, zullen ook komende zondag weer velen zich voor de laatste keer afvragen wat zij in deze kerk nog te zoeken hebben. De kerk barst van de twijfelaars en de kerktop doet alsof er niets aan de hand is. Dat getuigt op zijn best van gemankeerd leiderschap en op zijn slechtst van een a-pastorale houding. Niet alleen naar de achterblijvers, ook naar de weglopers: waarom vertrokken ze, wat schort eraan, en wat kunnen we doen om ervoor te zorgen dat er morgen niet weer mensen vertrekken? Je laat iemand die jarenlang of een leven lang lid is geweest toch niet zomaar weglopen?
Uit diezelfde onderzoeken is zoveel inmiddels wel duidelijk: mensen die afscheid nemen van de kerk, blijven vaak gelovig. Velen noemen zich ‘ietsist’: ze geloven (nog) wel dat er ‘iets is’, maar ze noemen het geen ‘God’ (meer). Het zou zo maar eens kunnen dat dat iets te maken heeft met de manier waarop er in de kerk over God wordt gesproken. Maar er is maar één manier om erachter te komen: vraag het ze, ga het gesprek aan.
Niet alleen twijfelende kerkgangers staan in de kou, ook predikanten. Het IKON-onderzoek uit 2006, waaruit bleek dat 1 op de 6 voorgangers niet gelooft in of twijfelt aan het bestaan van God, hangt nog steeds boven de markt. En met een kans van 1 op 6 dat het ook om jou, synodelid, gaat. En/of om de gemeente die jij vertegenwoordigt. Me dunkt, zijn er voor een kerk belangrijkere agenda-onderwerpen? Wat is er nog meer nodig om de stormbal te hijsen?
(...) Maar de PKN laadt sterk de verdenking op zich dat zij het gesprek met de buitenwereld en haar eigen gelovigen niet aandurft. Het beeld naar buiten is dat de synode achter dichte deuren vergadert over onderwerpen die voor de meeste gelovigen volstrekt oninteressant zijn, en dat vragen waar PKN-leden mee rondlopen, angstvallig buiten de agenda worden gehouden. Velen denken het, sommigen zeggen het, weinigen trekken het zich aan: de PKN is een verstard, in zichzelf gekeerd instituut dat gedomineerd wordt door een orthodoxe rechtervleugel die leeft bij de belijdenis dat alles moet blijven zoals het was, zodat de synode zich kan beperken tot het passen op de winkel, en het uit de weg gaan van elk gesprek over actuele geloofszaken. En zolang de ‘procedure-Hendrikse’ loopt, hoeven we het niet over God te hebben. Dat laat je je toch niet aanleunen!
Ik hoop dat jullie het aandurven om je eigen twijfels en onzekerheden aan de orde te stellen, te laten zien dat de geloofsvragen van PKN-leden ook jullie vragen zijn, en om daarmee naar buiten te komen. Dan komt er hopelijk een kerk in zicht waarin eenheid en verscheidenheid elkaar niet uitsluiten, waarin zoekers en twijfelaars niet gedoogd worden maar welkom zijn, en waarin iedereen de geloofsuitspraken van anderen (en daarmee die van de kerkorde) van zijn of haar eigen vraagtekens mag voorzien, zonder dat massieve belijdenissen de indruk wekken dat de antwoorden al gegeven zijn. Een kerk waarin mensen worden aangemoedigd om hun eigen geloofsweg te vinden, en waarin je het niet met elkaar eens hoeft te zijn om erbij te horen. Daar wil ik wel bijhoren. |
Een aantal alinea\'s uit een brief van Klaas Hendrikse. Hij is predikant binnen de PKN. Enige tijd terug in opspraak gekomen door het uitbrengen van een boek waarin hij God als Persoon ontkent. Nu loopt er een traject binnen de PKN om te beoordelen in hoeverre de boodschap van Hendrikse echt strijdig is met het belijden van de PKN. Dit traject wens Hendrikse niet verder te doorlopen, omdat voor hem de uitslag al vaststaat...als de Kerkorde etc letterlijk wordt gelegd naast zijn letterlijke tekst. Hij heeft daarom besloten de PKN een open brief te schrijven.
Het leek me wel aardig om een aantal dingen uit de brief uit te lichten om hier gewoon eens neer te leggen. Daarbij gaat het er niet om de PKN of Klaas Hendrikse eens lekker zwart te maken, maar gewoon onze eigen gedachten eens over een aantal algemene zaken te laten gaan.
- Hoe verhoudt zich de gedachte over Drieëenheid en Jezus, zoals verwoord in de eerste alinea, tot het christelijke gedachtengoed zoals jij dat belijdt?
- In de brief van Klaas Hendrikse maakt hij melding dat hij al 25 jaar dezelfde boodschap brengt. Pas na het verschijnen van zijn boek, waarin Hij het bestaan van de Persoon God ontkent, is er ophef ontstaan. Hoe kritisch zijn wij als gemeenteleden op de boodschap die voorgangers brengen?
- Herkennen jullie de desinteresse van de kerk/gemeente in haar leden?
Wordt bij jullie in de kerk/gemeente aandacht geschonken aan de vraagtekens van leden?
- Eenheid hoeft, zoals Hendrikse in de laatste alinea aangeeft, niet altijd gepaard te gaan met het altijd met elkaar eens zijn. Is een basaal eens zijn dan echt niet nodig, zoals hij eigenlijk stelt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 21:33
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
INEKE155 schreef: | REL,LEKKER DING EEN HELE DIKKEK KNUFFEL,HET KOMT VAST ALLEMAAL GOED
t IS DAT IK WAT OVERJARIG BEN............... |
Je nichtje al bezet dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 21:32
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Jezus leert echter, dat niet wat in het lichaam/tempel binnenkomt kan verontreinigen, maar wat eruit gaat, n.l. wat uit het hart aan kwalijke zaken komt, dat verontreinigt ons lichaam/tempel Lees volgend citaat eens aandachtig!
|
Aardig om te suggereren dat ik je tegenspreek, terwijl ik hetzelfde zeg als wat jij na dat ene woordje zegt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 18:22
|
|
|
Roken is ongezond. Dat is duidelijk. Of je ervan kunt zeggen dat het de tempel van God verontreinigt....Denk het niet. Want niet zozeer het roken op zich, maar de verslaving, die verontreinigt die tempel. Net zoals dat inderdaadt geldt voor eten etc., waar Sola ook al naar verwijst. Niet het product, maar de manier van omgaan ermee, de verslaving, die verontreinigt, die draagt het risico van het van God en ons levensdoel verwijderd raken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:41
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Sas van harte gefeliciteerd! Alweer een feessie deze maand: Aer, huis en nu jij Daarna wel weer alle tijd om bij te komen tot de volgende serie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 01:07
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Een hele dikke knuffel voor Syla en heel veel succes de komende 8 maand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 00:40
Onderwerp: Leven is niet te koop
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | kun je een BIJBEL kopen ... maar geen GELOOF! |
U got it!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Alles wat echt belangrijk is, is met geld niet te krijgen.....
Thomas |
Toch kopen de meeste mensen een Bijbel om dat wat echt belangrijk is te ontdekken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:42
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
RELLOK036 schreef: | denk ut niet want was eerste aanbod van uitzendburo om terug te gaan bij zelfde bedrijf maar andere afdeling in ploegen en geen logisteik.... terwijl ik daar de ervaring heb... |
Ervaringsverbreding kan ook goed zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:36
Onderwerp: 3 maart: ja of nee?
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Stel nu, dat de PVV zó populair wordt onder de kiezers, dat bij de verkiezingen de PVV 76 zetels krijgt..... de PVV hoeft maar één jaar te regeren en de kiezers zullen opnieuw gaan mopperen. (en de PVV zal flink terugzakken in de peilingen) Zoals ik al eerder zei: er is geen één regering te vinden die ten voorbeeld kan worden gesteld. Elke regering maakt fouten en/of rijdt scheve schaatsen. Wie kritiek wil hebben op de huidige regering..... prima, maar de beste stuurlui staan nog altijd aan de wal. Wie zelf politiek-bestuurlijk werk gedaan heeft weet dat een kwalitatief goed bestuur een (zeer) zeldzame gebeurtenis is.
Een familielid van mij zei eens tegen een gast die vond dat hij maar slecht schilderwerk afleverde: "Daar staat de verfpot, daar de kwast en de ladder. Ga je gang." | Daarom ben ik dus politiek actief
En ja, dan mag je kanttekeningen zetten bij beleidsuitvoering. Zeker als je ziet dat bepaalde banken (ook nog kieskeurig ook) enorm ondersteund zijn, terwijl andere bedrijfstakken er veel bekaaider van af gekomen zijn. Ook het bonussenverhaal is niet echt volledig aangepakt, onder anderen getuige de bonus die ene meneer Zalm toegezegd heeft gekregen toen hij door het kabinet als directeur voor een van de staatsbanken werd aangesteld. En waarom eerst ontkennen dat er een scheve schaats is gereden in de Irakkwestie om dit vervolgens wel toe te geven?
Ja, op iedere regering valt wel wat op te merken. En dat mag ook. Als het maar netjes gebeurt en geen vuilspuiterij wordt. In het politieke spel gelden in die zin geen andere regels dan hier op het forum. En ja, dan blijkt dat zowel op forum als in de politiek deze regels nog wel eens vergeten worden.
Dit kabinet heeft een lastige regeerperiode gekend. Dit had ook te maken met de erfenis van bijvoorbeeld al die paarse uitgeefkabinetten. Daar ligt ook een deel van de hele crisisproblematiek. Toen had ene meneer Zalm (ja daar is hij weer) niet zo met geld moeten strooien omdat het toen goed ging. Regeren is vooruitzien en dus rekening houden met magerder jaren. Die les was men tijdens paars vergeten.
Als je dan nog een aantal hekele kwesties op je af krijgt waarin de internationale wereld vraagt om hulp, is het goed om stevig in je schoenen te staan als leider. En daar merk je toch dat er teveel gedanst is naar de pijpen van buitenlandse elementen. Zie ook een van de conclusies van Davids.
Nogmaals, regeren is een hele kluif. En ja, er zullen geregeld compromissen gesloten moeten worden door regeringen, waardoor niet alle wensen vervuld kunnen worden. Maar zorg dan in elk geval dat je goed verdedigbare keuzes maakt. En dat is dus wat er wel aan ontbroken heeft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:26
|
|
|
Via mijn mail kreeg ik een presentatie doorgestuurd met de volgende tekst, welke ik wel heel mooi vond. Zodoende deel ik hem graag met jullie.
OVER GELD
Met geld...
kun je een HUIS kopen …maar geen THUIS
kun je een KLOK kopen ...maar niet DE TIJD
kun je een BED kopen ...maar geen SLAAP
kun je BOEKEN kopen ...maar geen KENNIS
kun je een DOKTER betalen ...maar geen GOEDE GEZONDHEID
kun je een POSITIE kopen ...maar geen RESPECT
kun je BLOED kopen ...maar geen LEVEN
kun je SEX kopen ...maar geen LIEFDE
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 22:46
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ok, zo had ik het nog niet bekeken. Ga je de andere topics, die offtopic gaan, nu ook analyseren? Lijkt me boeiend en is een leuke uitdaging joh. |
We kunnen het eens proberen Oeps...100% off-topic nu en dat al gedurende minstens een half uur
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 14 januari 2010, 22:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 22:41
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
MAR907 schreef: | Maw ga gerust door met onnatuurlijke omgaan, na erkentenis van zonde, want alles valt onder de "genade". Ik vraag mij af welke god dit is. Zo iets van "gij zult geenzins sterven" waar Eva zij "zie je welk ik heb er al van gegeten"! |
Wie heb je dit horen zeggen? Je trekt conclusies uit woorden van anderen die niet gezegd zijn! Nergens wordt gedrag goed gepraat! Wel wordt aandacht gevraagd voor het niet blindstaren op 1 bepaald soort zonde, terwijl er meer zijn. En ja, er is geen mens die zich nergens aan schuldig maakt. Dat maakt dat we in ons reageren op anderen altijd moeten oppassen. Niet voor niets heeft Jezus ook iets geroepen over splinter en balk. Het is altijd makkelijk om naar anderen te wijzen, maar laten we nu eens proberen om vooral te letten op die drie vingers die op dat moment naar onszelf wijzen! We hebben onze handen vol aan onszelf, laten we dan niet teveel op anderen letten!
Maar even terug naar de andere vragen aan jou:
- waarin zie jij een probleem wat betreft vertalen van de geboden naar mensenrechten;
- welke veranderingen in wetten zie jij bij de RK?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 14 januari 2010, 22:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 22:23
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ok, je gaat maar voor 25 % offtopic. Er zijn er die het bonter maken, dus het is je vergeven. Alhoewel; mooi leuk |
Da's kwestie van smaak Marijan. De definitie van lied is wel behoorlijk feitelijk, maar mooi, leuk en bijzonder zijn niet bepaald feitelijke termen he. Dus ja, het blijft zeker 75%. Zeker, want er is nog wel wat meer dan 75% voldoen aan de topictitel/ Je kunt namelijk nog iets spelen met de definitie van lied, aangezien meneer AH een behoorlijke klaagzang houdt...dus het is nog niet eens een afwijking van 25% als je het goed bekijkt. Dus laten we zeggen 80-90% voldaan aan het topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 22:18
Onderwerp: 3 maart: ja of nee?
|
|
|
Politieke barometer
Quote: | Na een half jaar afwezigheid komt Trots Op Nederland een beetje terug. In de week dat de partij van Rita Verdonk meedeelde in 38 gemeentes mee te doen met de gemeenteraadsverkiezingen, haalt de partij twee zetels. Ook de PVV, die in de laatste twee peilingen was gedaald, doet deze week goede zaken. De partij stijgt drie zetels en komt uit op 25.
De grote verliezer deze week is de SP. De socialisten zouden ten opzichte van de vorige peiling van half december drie zetels moeten inleveren. Ook aan de opmars van de VVD in de Politieke Barometer lijkt een einde te zijn gekomen. De liberalen dalen twee zetels en komen uit op 18.
Alle tumult rond het rapport van de commissie Davids dat deze week werd gepresenteerd, lijkt de PvdA geen windeieren te leggen. De partij gaat van 19 naar 21 zetels. De schade voor het CDA lijkt mee te vallen. De christendemocraten verliezen één zetel en blijven met 33 zetels de grootste partij
Over anderhalve maand zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Op dit moment weet 13% van de Nederlanders dat deze op 3 maart 2010 worden gehouden. Vorige maand was dit nog 9%. |
De schade van de kwestie Irak lijkt mee te vallen. In de tekst van de onderzoeker wordt nog wel verwezen naar deze kwestie, maar de verschillen zijn in elk geval voor PvdA en CDA niet echt groot. Enige verrassing in deze peiling is wat mij betreft, zoals eigenlijk de onderzoeker ook al stelt, de PVV die weer in de lift omhoog lijkt te zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 21:15
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
MAR907 schreef: | Om daar op te reageren ga ik off=topic. Met de wetten bedoel ik de 10 woorden (geboden) van God, welke de schepper van Hemel en aarde aan Mozes gaf. Deze zijn hoofdzakelijk door de catholisme veranderd in "mensenrechten" (denk aan de Franse revolutie) welke de 10 geboden van God te niet doen op deze aarde. Er is nog 1 wet welke nog veranderd moet worden. Rara welke is dat. |
Dus omdat een paar mensen tijdens de Franse Revolutie de geboden in hun voordeel gebruikten, is de RK meteen helemaal verkeerd? En is die vertaling naar mensenrechten nu echt een verandering? Of gewoon een andere manier om die geboden te belichten? Nogmaals, waar hebben ze de geboden werkelijk veranderd?
En beantwoord het hier gerust, want ik vind niet dat het echt off-topic gaat, aangezien de vraag in de (door mij opgestelde) openingspost onder anderen te maken had met ons scheppingsdoel en ik ben van mening dat de 10 Geboden een geweldig kader aangeven van dat scheppingsdoel!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 14 januari 2010, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|