ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:09
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

CROSSROAD317 schreef:
Misschien wel het beste wat je kunt doen, genieten van het zonnetje.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/34671-stemproblemen-bij-docenten.html

Bedankt voor deze link, m'n stem is zeker iets om zuinig op te zijn. Dus zulke tips kunnen nooit kwaad. 't Dringt nu pas tot me door, hoe afhankelijk ik er van ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 12:38
BerichtOnderwerp: rells hoekie

CARIEN982 schreef:
Waarom dinsdag Marijanne, kan ook op een andere dag. Coole smiley met zonnebril
Toevallig heb ik een weekje vakantie geboekt, weer richting de Veluwe.
Misschien wel een beetje laat, maar misschien een optie om het dan af te geven? Smiley met dichtgeplakte mond

Kan ook! Leuk, om een vakantie op de Veluwe te boeken. Waar ga je (ongeveer) heen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 12:36

MARISKA601 schreef:
Heerlijk weer buiten en veel

Genieten dus! Lachende smiley

'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress.
Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!

Ik ga verder genieten van het zonnetje. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 7 april 2010, 12:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 09:41
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

CARIEN982 schreef:
Voor iedereen...... een hele grote knuffel, Kussende smiley
omdat jullie zo lief zijn. Knipoog smiley

Thanks! Lachende smiley Een knuffel terug, omdat ik tegen jou hetzelfde kan zeggen. Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 09:40

CARIEN982 schreef:
Heb ik ook..... en dat is ook zo n scheetje. Knipoog smiley

Verlegen lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 09:39

SUSANNAH475 schreef:
In Giethoorn scheen de zon ... Lachende smiley jippie ... was heerlijk weer om zo'n fluisterboot (met electromotor) te besturen.... heb daar zo van genoten he' ... haha ... lekker varen met mijn 2 broers en (1) zus... Knipoog smiley

Wat leuk, Sussanah! Een dag met een gouden randje dus! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:46

IMRE695 schreef:
Eigenlijk wel een goed idee. Ik grijp nu te vaak naar de fritespan. Alhoewel, aardappelschijfjes uit de frituur toch wel het summun van lekker is.

Vroeger wilde ik ook geen friteuse hebben, totdat ik 'm cadeau kreeg. En tja, dan komen de frikandellen, de kroketten en niet veel meer, behalve patat en aardappelschijfjes. Zelfs de kroket heb ik al weer afgschaft.

Hèt grote nadeel van frituren vind ik het schoonmaken van de pan. Het verversen van de olie of het vet. En dan die 212 frituurpannen die op vergelijkings-sites besproken worden.... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik kan er geen wijs uit, eerlijk gezegd. Ik had er al 1 uitgekozen die positief besproken werd. Blijkt daarvan het snoer weer te kort. How low can one go.... Huilende smiley, smiley in tranen

Misschien ook beter om het weer bij de cafetaria op de hoek te gaan halen. Daar maken ze de frikandellen speciaal! Kwijlende smiley Om maar te zwijgen over alle andere lekkere dingen die daar in de vitrine mij toefluisteren:
eet mij, eet mij, nee, eet mij!!!

Misschien moet ik toch vegetariër worden.... Zieke smiley

Wat een verstandig verhaal, Imre. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:43

CARIEN982 schreef:
Ach..... wa lief....hij lijkt echt op chatje... mn lammetje. Knipoog smiley

Vernoem je je lammetjes naar CM-ers dan? Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley Heb je al een Marijan? Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:41

CARIEN982 schreef:
Kan altijd Marianne, zal ik het opsturen per post? Knipoog smiley

Super Carien, bedankt! Lachende smiley Je kunt het eventueel combineren met een bezoekje aan de Veluwse Bron, dan kom je het even langs brengen. Zorg ik gewoon dat ik op dinsdag thuis ben. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley Maar per post kan natuurlijk ook!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:14

HENK710 schreef:
Waarom zou frituur meteen ongezond zijn? Het is maar net wat je erin doet en of je het vet goed in de gaten houdt (temperatuur en schoonheid). Knipoog smiley

Hoe goed het vet en de temperatuur daarvan ook is, het is en blijft een vette hap. 't Is niet dat ik er niet van hou hoor, maar de drempel voor mij is iets hoger als ik ervoor naar een cafetaria moet. Maar ik wil jullie zeker geen schuldgevoel aanpraten hoor!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 6 april 2010, 22:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:32

IMRE695 schreef:
Even iets heel anders. Ik heb een nieuwe frituurpan nodig. Welke is de beste in:

* eenvoud en gebruiksgemak
* veiligheid
* makkelijk schoon te houden
* 3l. inhoud
* niet duurder dan plusminus 70 euri

Gaarna jullie welgemeende advies!

Mijn advies is om geen frituurpan te kopen, dat brengt je toch alleen maar in de verleiding om ongezonde dingen te eten. Zo'n ding in huis zou voor mij echt niet goed zijn. Twijfelende smiley

Toch succes met je aankoop!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:27

CROSSROAD317 schreef:
Als je je tas maar niet op de kop zet ...... Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan zetten Mariska en ik gezellig samen onze tassen op de kop, er zijn toch geen mannen bij die daar niet tegen kunnen. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:25

MARISKA601 schreef:
goed plan Clown smiley

Gezellig, Maris! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:22
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

Volgens mij gaat het heel goed op CM. Er worden helemaal geen verbeterpunten meer ingebracht. Ga zo door luitjes! Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:20

CARIEN982 schreef:
Weet je wat er ook helpt?
Formaline..(dat is een middel voor schapen als ze rotkreupel hebben aan hun poten,dat doe je in een bak, laat ze dr doorheen lopen...maar het mag niet meer verkocht worden...is niet milieuvriendelijk) ik heb zo n handspuit van 10 liter en dat nevelt...alles wat je raakt gaat kapot en je tegels worden er heel mooi van.
De hoveniers gebruiken het ook, het werkt echt heel goed.

Klinkt als een wondermiddel, kun je mij niet aan een litertje helpen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:20

LEANNE226 schreef:
Boze smiley Carien is geen dierenbeul!

Volgens mij bedoelde hij Cross. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 23:23

MARISKA601 schreef:
ik hoorde vandaag dat ik over 4,5 week word ontvoerd door mijn familie.

helluppppppp, weet niet wat ik moet doen Smiley die vol vragen zit

Kom bij mij logeren! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 23:11
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

INKA401 schreef:
gisteren een paasbruch gegeven voor 13 personen ... geholpen door mijn vriendin hoor en waaauw ... hélemaal top ...

na de kerk koffie met een etagiére vol lekkers ... veel verschillende soorten paaseitjes, mmmm vooral die gevulde zijn zó lekker hé ...
de brunch bestond uit een mooi gedekte tafel, een paasloper met verse narcissen... heerlijk paasbrood, 2 soorten soep met een assortie mini afbakbroodjes .. 2 preitaarten ... lekkere warme hapjes ... voor ieder wat wils, en was zóó gezellig ... mmmm hélemaal top ...

Het is dus gelukt! Met of zonder kookboek? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 22:58

Dit topic wordt een beetje saai, Imre. Kun je daar niet iets aan doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: politieke discussies

Ik zag net een documentaire op Nederland 1 over het gezinsdrama in Zoetermeer. Hoe GESTOORD kan een iemand (de vader) dan zijn! Ik zal dit nooit begrijpen, maar kan en wil dit ook niet. En maar 20 jaar gevangenisstraf en tbs Smiley die vol vragen zit Hoe kan dit? Ik begrijp dit niet! Daar zou de politiek iets aan moeten doen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 19:40

MARIO216 schreef:
[url]Morgen is het weer maandag...uhm dinsdag.[/url]

Geschokte, onthutste smiley Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Ik ben voor een derde Paasdag! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 18:33

RINGO975 schreef:
ik ben niet geschikt voor politicus.
ik heb nu eenmaal vaak gelijk en heb geen zin om al die ongelovigen doelloos toe te spreken.
de wereld is net cm, ook hier is iedereen stijfhartig en koppig als een muilezel. (ik zal geen namen noemen Engeltje smiley )

daarnaast wil ik nog n poosje hier op aarde rondhuppelen en niet zoals Pim Fortuyn voortijdig afscheid nemen.

afscheid neem ik wel van jullie, want mn proefabo verloopt vandaag en ik heb geen reden gevonden mijn verblijf hier te verlengen.
adios

Dan is het misschien wel beter, om te gaan. Ik wens je alle goeds toe, Ringo!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 00:12
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Vanavond (eigenlijk gisteravond) hebben we dit lied gezongen bij een concert van Gerald Troost.

Het is Pasen! Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=KQ_XSZPEdZs&feature=related

Gezegend Paasfeest!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 00:03

RINGO975 schreef:
Waarom niet op ontwikkelingshulp bezuinigen?
Waarom niet op onderwijs bezuinigen?
Waarom niet op ............ of juist ............ bezuinigen?

Het antwoord is niet te geven, althans, niet zodanig dat iedereen zich er in kan vinden.
Iedereen wil bezuinigen, snapt ook dat het nodig is, maar niemand wenst de dupe te zijn.

De afgelopen jaren is er een partijdictatuur opgestaan waarbij een selectief groepje mensen via patijen de boel controleerd.
Vooral de PVDA heeft hieraan meegedaan. De hoeveelheid bestuurders van pvda huize is gewoon beangstigend. Het feit dat partijlidmaatschap belangrijker blijkt dan deskundigheid is nog enger.
Hoe er opgetreden word naar nieuwkomers die een gevaar voor dit etablissement zijn, is ook duidelijk. Pim werd vermoord en Geert is de volgende.

Maarja, de bankiers de schuld geven is makkelijker dan onder ogen zien dat de politieke onbenullen dit land in de houdgreep hebben, schijnbaar.

Waarom ga je zelf dan niet de politiek in Smiley die vol vragen zit Dan komt het vast allemaal goed, ahum... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 00:01

ARJAN007 schreef:
Bezuinigen op onderwijs? Dat zou ik liever niet doen! Wel kan wat mij betreft een kleine verschuiving van de uitgaven plaatsvinden.
Inderdaad, wat jij zelf ook noemt: een versobering van overdreven luxe.

Volgens mij hebben bepaalde ouders een traumatische ervaring overgehouden van de schoolschriftjes waarin ze vroeger hebben moeten schrijven. (en ook van ander gebrek aan luxe.) En dus willen ze dat hun eigen kinderen in de watten worden gelegd.
Het is echt niet zo dat kinderen van tegenwoordig sneller of beter leren dan de mensen die 40 jaar geleden als kind op school zaten. Het is dus goed om te bezuinigen op overbodige zaken. Zo kan het geld gaan naar die taken op school die ècht noodzakelijk zijn maar waar nu geen geld voor is.

Dat ben ik met je eens, Arjan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 15:22

INEZ910 schreef:
Nog minder naar ontwikkelingshulp?? Nog meer ikke ikke ikke??
Nee hoor, als je het hebt over naastenliefde hoort de zorg voor je naaste ver weg er ook bij lijkt mij...
Kritisch kijken naar hoe dat geld besteed wordt: best Knipoog smiley .

Hier sluit ik me helemaal bij aan, Inez. Ik begrijp niet dat iemand het zelfs maar durft te noemen, om te bezuinigen op ontwikkelingshulp. Ik zou me echt schamen. Helaas komt niet al het geld op de goede plek terecht, maar ontslaat je dat van de plicht om je medemens te steunen? Dan moeten we kijken en daar desnoods extra geld in te steken, hoe dit beter kan! En natuurlijk moet je proberen het geld op een zo effectief mogelijke manier te besteden. Maar dat geldt ook voor het geld dat besteed wordt aan ons land.

Want wordt er in ons land geen geld verspild Smiley die vol vragen zit Natuurlijk willen we allemaal de allerbeste gezondheidszorg, maar moeten we de gemiddelde leeftijd hier oprekken naar 100? Dat kost gigantisch veel en er is ook een grens aan. Er zijn ontwikkelingslanden waar de kindersterfte heel hoog en de gemiddelde leeftijd 40 jaar is, dan heb je het wel over iets anders.

Als ik kijk naar de sector (onderwijs) waar ik in werk, dan kan daar ook wel bezuinigd worden. Natuurlijk is ‘goed onderwijs bieden’ de toekomst van het land, maar er kan in ieder geval kritisch gekeken worden waar het geld in geïnvesteerd wordt. De vraag is wel of we de hoge kosten (niet altijd zinvol besteed, denk ik), nog terug kunnen draaien. Dat zal in de zorg niet anders zijn, vermoed ik. Een voorbeeld: Ongeveer 20 jaar geleden waren kinderen gewend om rekensommetjes in goedkope rekenschriftjes te maken. Tegenwoordig moeten het werkboekjes zijn, het liefst met veel gekleurde plaatjes, om ze gemotiveerd te houden. Dit verbruiksmateriaal kost jaarlijks heel veel geld. Ook worden er overal digi-borden aangeschaft, waar ik overigens wel enthousiast over ben, maar waar lang niet alle leraren de mogelijkheden uithalen. Dit kost duizenden euro’s per jaar per school(tje)! Natuurlijk maken deze dingen het wel leuker voor kinderen, maar zijn ze inmiddels niet te verwend? Hun werk later zal ook niet altijd leuk zijn, toch? Een goedkoop kinderfeestje thuis kan ook bijna niet meer, want dat is wel heel saai. Als leraar moet je soms entertainer zijn, om de kinderen iets te leren. En als een potlood – op een lompe manier - stuk gaat, dan koop je toch gewoon een nieuwe! Zo wordt er gedacht door een aantal kinderen, maar helaas ook wel door (m.n. jongere) collega’s. Ik denk dat het bij veel mensen thuis, mezelf incluis, ook zo gaat. En dan heb ik het nog niet gehad over de personeelskosten. Ik denk aan de vrouwen die, naast het gewone zwangerschapsverlof, ook nog een lange tijd ouderschapsverlof op kunnen nemen. Ook mannen nemen dit steeds vaker op, waardoor zowel man als vrouw – als ze meerdere kinderen op rij krijgen – vele jaren minder kunnen werken en toch betaald krijgen. Deze regeling, waar ik ook wel hele goede kanten in zie, geldt denk ik voor iedereen in overheidsdienst. Het is wel puur luxe, waar heel veel geld naar toe gaat. En dan zeuren we over verspilling van geld dat naar ontwikkelingslanden gaat. Ik denk dat er dan nog genoeg andere dingen zijn, waar op bezuinigd kan worden. Bezuinigen vindt iedereen prima, als het maar niet uit eigen portemonnee hoeft te komen. Volgens mij kunnen we nog genoeg consuminderen en hoeft dit niet te gaan ten koste van ontwikkelingshulp.

Marijan, die haar werk nog steeds met veel plezier doet en blij is dat ze geen politicus is Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 3 april 2010, 15:25
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:13

Kees Kraayenoord - For the cross

http://www.youtube.com/watch?v=_33SY_z6-ZU

Wel heftige beelden trouwens, maar zo moet het wel geweest zijn.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 3 april 2010, 09:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:56

GRACE585 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=aaCqQ8_2k_w&feature=related

opwekking 480 U stierf voor mij

Wat mooi, Grace!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:55

LIESBETH326 schreef:
Goede Vrijdag...

http://www.youtube.com/watch?v=eOY0mjjmx8Y&feature=PlayList&p=F84B3B408A11E5BC&playnext_from=PL&index=69

http://www.youtube.com/watch?v=MfIBAbXuHFo&feature=fvw

http://www.youtube.com/watch?v=e4v73CIOM1s&feature=related

Wat een prachtige liederen, Liesbeth. Het is 20 minuten puur genieten en het zet me extra stil bij de betekenis die Goede Vrijdag - of beter gezegd 'het lijden en sterven van Jezus' - voor me heeft. Bedankt!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 2 april 2010, 23:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 16:23
BerichtOnderwerp: gekke berichten

CROSSROAD317 schreef:
Dat overkomt alleen een vrouw ......

RENSKE067 schreef:
ik rij anders nooit tegen stilstaande bomen Engeltje smiley
alleen tegen stilstaande lantaarnpalen Verlegen lachende smiley
en die lantaarnpaal staat er al jaren Gefrustreerde smiley
en dan nog schelden tegen die Woedende smiley paal
hoe blond kun je wezen he Smiley die vol vragen zit

Bij mij was 't alleen maar een klein paaltje, maar balen is het wel. En zou het alleen een vrouw overkomen? Of houden de mannen het gewoon voor zich Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Tja, zo kan ik het ook. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 74 Volgende
Pagina 57 van 74