ChristianMatch

Forum

Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: Vergeving

CHATULIEM619 schreef:
Hij ziet ons in Christus aan, die ons met Hem verzoend heeft.

Ja beiden natuurlijk!
God ziet ons zoals wij werkelijk zijn Hij weet precies wie wij zijn en wat we denken/doen
maar gelukkig ziet Hij ons in Christus aan zonder vlek of rimpel staat er
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:03

CHATULIEM619 schreef:
Denk je dan in de vorm van een kassa? Jij benoemt je zonden en God vergeeft ze? Ik denk anders. ik denk dat als we Jezus aannemen we per definitie vergeven zijn, ook voor de zonden die we niet beleden hebben.

Nee Chat dat heeft niets met een kassa te maken. Als we gezondigd hebben wordt onze relatie met God verstoord. Om deze te herstellen en ons te reinigen van deze ongerechtigheid moeten we berouw hebben en onze zonden belijden. Het kan toch niet zo zijn dat ik 1 keer mijn zonden heb beleden en daarna nooit meer met God in het reine hoef te komen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:37

CORTAZAR588 schreef:
Ik denk dat het vergeven juist als die ander je niet vraagt o vergiffenis juist het vergeven is zoals Jezus het ons leert.
In dat opzicht ben ik het helemaal met Jeanette eens.

En onvergevingsgezindheid ......is gif en maakt je ziel zo zwart als de nacht.

God vergeeft ons toch ook pas als wij Hem er om vragen? Waarom zou dat bij ons anders moeten zijn
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:13
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

LEANNE226 schreef:
Oh zo'n stick he?Ik heb hem in alle tovermiddelen laten weken.........geen resultaat Boze smiley

Wie is eigenlijk de schuldige.......degene die wast of degene die zijn pen in zijn zak laat zitten?(de laatste toch zeker???Lachende smiley)

Bij mij thuis de laatste
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 18:35

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is nu net het lastige Roelande.....De God die rechtvaardig oordeelt spreekt vaak via mensen die denken dat ze rechtvaardig en in de lijn van de Bijbel denken....

Hoe bedoel je dit precies? Spreekt God Zijn rechtvaardig oordeel via mensen die DENKEN dat ze rechtvaardig zijn naar iemand die onrecht aan gedaan is?
Dat geloof ik niet

Ik vraag me af of je bij ieder naar iets(denk ik even aan Erika in bovenstaand verhaal) of je wel altijd moet vergeven...Ja, als iemand bij je komt en oprecht spijt heeft maar als dat niet het geval is? Dan mag je al heel blij zijn als je het zelf een plekje kan geven.....

Ja ik denk dat je gelijk hebt je kunt iemand alleen vergeven als hij ergens spijt van heeft.
En wat jij noemt het zelf een plekje geven is denk wat ik noem het overgeven aan God.Ik bid er dan voor en zeg zoiets als Heer ik vind dit zo oneerlijk maar ik geef dit aan U want ik kan er niets mee U bent de rechtvaardige Rechter. En dan laat ik het los hoe moeilijk het soms is
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 13:30

ANNETTE792 schreef:
Ik geloof niet in vergeven als er niet om vergeving gevraagd wordt, en de de fout dus ingezien wordt.

nee geloof ook niet dat dat kan iemand vergeven die geen vergeving vraagt geen spijt heeft. Wel kun je het overgeven aan Hem die rechtvaardig oordeelt. Dat geeft ook al een stuk rust
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 13:23
BerichtOnderwerp: De wet

CHATULIEM619 schreef:
Ik zie God als Vader. Dat betekent dat ik mag leven als Zijn kind. Maar het betekent ook, dat Hij me wil beschermen voor dingen die niet goed voor me zijn. En daarom is het beter dat ik bepaalde dingen niet doe. Maar, zoals ieder kind, probeer de grenzen uit. En dan blijkt, dat het lang niet zo gek is naar de Vader te luisteren.
Wat men weleens vergeet, is dat zonden op zichzelf schadelijk voor je zijn. Eigenlijk straf je jezelf ermee als je eraan toe geeft. En een klein beetje toegeven kan al het begin zijn van een heleboel ellende.
Wat me verder opvalt, is die zondagsheiliging. Er staat nergens in de bijbel dat we ons aan de zondag moeten houden. Sabbath wordt genoemd, zondag is door de mens zelf uitgevonden. Ik ben dan ook verbaasd dat in sommige kringen zo'n strenge zondagsheiliging is. Dan denk ik wees dan helemaal consequent en doe het dan op sabbath.
Zelf hebben we op sabbath diensten, juist omdat ik vind dat je dat als christen net zo goed zou moeten doen. Niemand heeft me echt kunnen overtuigen waarom de zondag opeens uitgeroepen is tot dag van God.

Ja wij mogen ons Zijn kind noemen en dat is geweldig. en inderdaad kinderen proberen grenzen uit en dan moet je ze de regels uitleggen. Maar op een gegeven moment wordt je als kind volwassen en weet je hoe je je moet gedragen ook zonder die regels. En ja naar de Vader luisteren mogen we blijven doen. Gelukkig zegt Hij niet de hele tijd je mag dit of je mag dat niet tegen me
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 13:12
BerichtOnderwerp: Adulterio oftewel Overspel

CORTAZAR588 schreef:
Ik denk dat alles met elkaar is geligeerd , verbonden

Kijk , de gangbare opvatting en voorstelling is, dat overspel binnen het huwelijk plaatsvindt.

vind dit een aparte zin de gangbare mening is denk ik juist dat overspel BUITEN het huwelijk plaats vindt

Daar zijn we het denk ik overeens.
Maar wat is overspel als het huwelijk niet als zodanig door de overheid wordt gezien of door de algemeen heersende opinie.

Ik denk dat Overspel of Ontucht een begrip is waarvan wij de werkelijke omvang niet goed voor ogen hebben.
Is een relatie zonder voor de wereld kenbare vormen , zoals ring en receptie en kerke en stadhuis , wel of geen huwelijk.

Als een vrijblijvende relatie zoals de LAT relatie , geen huwelijk is , maar er is wel seksueel contact.........

Dan is dat dus overspel

dan is er geen overspel als dit wordt beeindigd en men zijns weegs gaat en weer een nieuwe LAT , WOP of wat voor relatie dan ook aanknoopt.

Dan is er geen centje pijn en God vindt het ok.

Maar wat is dan overspel ?
alleen als je in een huwelijk gesloten op de wereldse voorwaarden zoals boven geschetst , buiten de deur eet ?

Dan is het niet trouwen met de hele santekraam erbij , een vrijbrief om er maar van te genieten ?

Dus de slimme strateeg trouwt niet voor de mensen , blijft alleen , maar kan toch .....

En God gaat dat goedkeuren ?
Geen probleem ?

Dat is wat mij intrigeert.

Op basis van Gen 2: 24 is een huwelijk het een vlees worden van man en vrouw.
Daar staat niets over ringen en wat dies meer zij.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:09
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

ERIKA129 schreef:
Maar puur is niet te pruimen Zieke smiley
Overigens heb ik geen pepernoot op de zak zit nog braaf dicht Engeltje smiley

oh ik vind het heerlijk
Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 10:08
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?

MIRRIE240 schreef:
Wat jammer dat er zo weinig jongeren bij zijn!

Als jij je opgeeft komen er misschien nog meer> (En je kunt nog altijd afhaken als je de enige blijft)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:53
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Ik ga zo maar eens aan die uien snijden vanavond eten wij hachee
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:47
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ANNETTE792 schreef:
Van je kinderen moet je het hebben.....
Mijn dochter begint volgende week aan een cursus Nederlands als moedertaal, ze spreekt heb prima maar heeft het nooit leren schrijven.
Ik uitgelegd dat mensen wel snappen wat ze opgeschreven heeft, maar dat het niet is zoals je nederlands hoort te schrijven. Geef ik heel dom mezelf als voorbeeld: net zoals ik duits schrijf dus. Zegt ze heel verschrikt: zo slecht????

hahaha geweldig! Nou Annette dat weet je dan ook weer!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:46
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis

Vind het altijd heel apart dat Izak hetzelfde truckje uithaalt als zijn vader lang geleden heeft gedaan nml zeggen dat zijn vrouw zijn zuster is. Omdat hij anders(als hij haar man was) om haar gedood kon worden. De uitspraak van Abimelech: hoe gemakkelijk had 1 van het volk met haar kunnen slapen, laat wel iets zien over de moraal en de waarde van vrouwen in die tijd.

Mooi die zin Izak oogste dat jaar het honderdvoudige want de Here zegende hem
Hij werd zo gezegend dat hij steeds werd tegengewerkt door jaloerse mensen. Maar hoeveel water putten er ook dicht gestopt worden steeds op nieuw vinden ze water en geeft Izak daarvoor God de eer.

het lijkt of alles in hun leven heel makkelijk gaat, dat ze ook hun moeiten hebben vind je in de laatste verzen van dit hoofdstuk
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:25
BerichtOnderwerp: De wet

Nou ik wil wel eens een poging wagen, hoewel ik niet weet of ik de aangewezen persoon hiervoor ben. Ben nml opgegroeid met de gedachte dat wij niet onder de wet hoeven te leven . De wet werd bij ons nooit voorgelezen en er werd heel weinig over gezegd. Dus ik leef echt vrij van de wet. Niet werken op zondag? of niet je was ophangen omdat het zondag is. Niet gaan tanken of een ijsje kopen?Ik had er nog nooit over nagedacht en voel(de) me geheel vrij hierin
De vertaling die jij gebruikt zegt het heel mooi de wet stelt mensen onder toezicht. Als het goed is heb je als christen dat toezicht niet nodig om te leven naar Gods wil. "Wandel door de Geest en u zult de begeerte van het vlees niet volbrengen' En 'Als u door de Geest geleid wordt, bent u niet onder de wet" dat zijn de teksten waarmee ik opgegroeid ben. En het werkt natuurlijk ook zo. Als je dicht bij God leeft en je door Zijn Geest laat leiden ga je niet stelen moorden liegen echtbreken enz.
Sinds enige tijd ga ik naar een evangelie gemeente en daar leeft de gedachte dat we de wet moeten houden wel bij veel mensen. En ik merk ook dat ze toch wat geschokt zijn als ik zeg dat ik denk dat dat niet hoeft. Dat snap ik dan weer niet zo goed: Als niemand tegen je zegt dat je niet mag stelen dan ga je misschien wel stelen zoiets?
Wat me opvalt dat dit soort dingen die je in je jeugd geleerd hebt heel diep in je verankert kunnen zitten en dat het moeilijk is om daar echt heel anders over te gaan denken
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 08:58
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

WILLEMIJN232 schreef:
Pure chocolade is wel gezond..... Knipoog smiley

ja een klein stukje per dag is heel erg gezond Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 08:58

ANNA415 schreef:
Lekker de houtkachel aan Lachende smiley met blinkend witte tanden

sneeuwt het al? Anna wil snowboarden

ja hier ook lekker de kachel aan gedaan
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:54
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

[quote=GERRIT603]

sie dat zijn er al twee!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:07

CORTAZAR588 schreef:
Ja vers 15 is als het huwelijk op grond van ongelijkheid in gezindten niet gaat.
Als er voortdurend strijd is of onenigheid over zaken , die met de beoefening en het belijden van het geloof te maken hebben.

Dan is degene die wil vertrekken vrij om te vertrekken.
Maar wat dat voor ons inhoudt in deze tijd waarin alles relatief is.

Ja en de gelovige is in zo'n geval niet gebonden staat er

Ik denk dat huwelijk meer is dan alleen een ring en ja zeggen.
Maar de redenen om te scheiden zijn sinds de invoering in 1971 van de wet die de echtscheiding gemakkelijker maakte , nu allemaal te vangen onder : langdurige ontwrichting .

Ook elders in de Bijbel staan teksten over echtscheiding in Math 19: 7-9 bijvoorbeeld. Ik denk dat iedereen wel beseft dat een huwelijk meer is dan een ring en ja zeggen. En dat er weinig mensen zijn die "zomaar' gaan scheiden. God haat de echtscheiding staat er in de Bijbel ik zeg wel eens wil je weten waarom dan moet je het eens proberen. Maar goed daar weet jezelf ook denk ik wel wat van jij bent immers ook gescheiden?
In een ander topic schrijf je dat we geen van allen zonder zonde zijn en dat we elkaar dus ook niet moeten veroordelen. daar ben ik het helemaal mee eens.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 14 september 2012, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:27

Wat dat voor gevolgen heeft voor het daarna opnieuw aangaan van een relatie lijkt me evident , er is dan sprake van Adulterio.
1 Cor 7 is hierin heel duidelijk.

Wat denk je van vers 15 hoe leg jij dat uit
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:22

WILLEMIJN232 schreef:
Dat vind ik nu juist zo makkelijk gedacht...Ik weet dat er in Evangeliekringen zo gedacht wordt.....Dus je kan iemand vermoorden zeggen dat je vergeeft en weer rustig verder leven met een rein kleed?????

Hoe kan ik als ik iemand vermoord heb zeggen dat ik vergeef? Degene die een moord begaan heeft moet om vergeving vragen maar dat bedoel je waarschijnlijk ook. Het zeggen helpt natuurlijk niet. Je moet echt berouw hebben. En inderdaad als mens is dat soms moeilijk te peilen bij de ander. Maar voor een rein geweten moet ik niet bij een mens maar bij God zijn. En Hij weet wat er in je hart leeft.
Waarom is dit volgens jou evangelie denken? Wat ik hier over denk komt uit het gedachten goed van de Vergadering van Gelovigen waarin ik opgegroeid ben.
En nog niet zo lang geleden heb ik met mensen uit de PKN en de RK kerk o.a. hier studie over gedaan. Wij waren het aardig met elkaar eens
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:55

WILLEMIJN232 schreef:
Voor jou gelukkig ook niet en voor mij ook niet......maar het trieste is dat er veel mensen zijn waar dat wel zo gaat........
Vergeven moet geen eigen belang zijn he? Maar iets wat je meent......en daar heb ik regelmatig mijn twijfels over......

Ja dat mag je hebben natuurlijk, als ik iemand om vergeving vraag om iets wat ik fout gedaan heb, kan ik natuurlijk nooit eisen dat hij/zij me dat geeft.
Is jammer als dat niet gebeurd maar niet het belangrijkste. het belangrijkste is dat mijn geweten gezuiverd is als ik om vergeving heb gevraagd zodat ik weer gereinigd verder kan. Sommige dingen zijn misschien voor die ander te erg om te vergeven of de ander kan haatdragend zijn. Maar de gevolgen van je daden moet je zelf dragen he, daar helpt vergeving soms niets aan
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:49

[quote=CORTAZAR588]Een heikel onderwerp.
Des te meer omdat het gaat over wat wij verstaan onder Overspel en wat God eronder verstaat.

Mijn idee is dat Overspel geen grap is.
Overspel is een zonde tot zeer ernstig is en een ieder die zich hier schuldig aan maakt , zal het koninkrijk der hemelen , niet beerven.

Om Overspel te definieren , moet je eerst definieren wat trouwen is.
Is trouwen het Boterbriefje halen ?
Of is het het een vlees worden uit Genesis ?
Wie heeft bedacht dat men moest trouwen in de kerk en voor de overheid ?

Mijn insziens is trouwen 1. het bewust kiezen voor je partner en dat belijden voor God 2. het worden van een vlees.

Bedoel je nu wel of niet dat je moet trouwen voor de wet en daarna in de kerk hoe belangrijk vind je dat, ik kan nml ook voor God belijden dat ik die persoon als partner neem met niemand anders erbij.

Vanuit deze premissen is Overspel mi , het hebben van een seksuele relatie , ook als je niet en voor de Kerk en voor de overheid getrouwd bent.

Nu lijkt het net of je zegt overspel is het hebben van een seksuele relatie op zich (dus ook als je getrouwd bent?)
En het beeindigen van de relatie en het wegsturen van de partner is echtscheiding.
Wat dat voor gevolgen heeft voor het daarna opnieuw aangaan van een relatie lijkt me evident , er is dan sprake van Adulterio.
1 Cor 7 is hierin heel duidelijk.

Trouwen is geen handeling voor mensen ogen , maar een belofte voor God.

Seksuele relaties onderhouden met meerdere partners is overspel.
Ongeacht over je er mee getrouwd bent of niet.

Waar vind je dat in de Bijbel ?Ik zie daarin geen relatie tussen overspel en het hebben van meer dan 1 vrouw

Wij hoeven niet voor de aardse rechter onze onschuld te bewijzen in deze maar voor de Hemelse Rechter.

God haat de echtscheding en haat Overspel.
Ik weet dat ik een Onheilig Bolwerk een schop verkoop en Ruettel ( auf Deutsch ) , maar dan zij dat zo.[/quote
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:42

WILLEMIJN232 schreef:
God woorden worden vaak de woorden van de mensen he? Kijk maar eens naar incestzaken in de kerk , naar het grote aantal mensen wat trauma"s heeft van de kerk om wat voor reden dan ook......En als je dan die verhalen hoort? Dan zijn het juist de mensen van die kerk die voor God denken te spreken ...........
Waarvoor denk je dat er een Gaaz is opgericht, waarom denk je dat er werkgroepen zijn over machtsmisbruik in kerken en gemeentes.....Waarom denk je dat er mensen zijn die vol afschuw over de kerk denken alleen omdat de mens vond(niet God dus) er van alles van vond.......
Vergeving is en blijft iets wat geen loze kreet moet zijn maar wat je met een oprecht hart kan en mag doen...
En tja, hoe je de Bijbel leest en interpreteert blijft een persoonlijk iets......

Tja de woorden die ik in de Bijbel lees zijn , in mijn optiek, Gods woorden.
En als er dan iets staat over hoe je moet vergeven dan ga ik er van uit dat je dat dus zo het beste kan doen. En ik ben het deze keer helemaal met je eens :Vergeving is en blijft iets wat geen loze kreet moet zijn maar wat je met een oprecht hart kan en mag doen... Zo vind ik het ook in de bijbel terug.
En voor de rest er zijn maar weinig dingen waar de mens geen misbruik van heeft gemaakt dat is bekend Willemijn en triest genoeg. Maar geen reden om de Bijbel er dan maar niet meer op na te slaan vind ik .
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:37

Simpele spaghetti gemaakt door mijn zoon van bijna 18 die als enige van de familie niet kon koken! Van de week zei hij opeens dat hij wel wilde leren koken als het snel en budget was, want zo gaat hij later altijd koken beweert hij. Dus meteen de koe bij de horens gevat. En t was lekker
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:44

ERIKA129 schreef:
Ja hier ook alleen heb verhipte koude tenen Boze smiley

ja haha had ik ook dus lekker sokken en schoenen aan
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:28

CARMEN073 schreef:
Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen Huilende smiley, smiley in tranen

Ik weiger!

Mijn winterkleding is pas opgeborgen en blijft daar voorlopig.

Ik houd mijn slippers aan tot minstens 1 oktober Duiveltje smiley

Je winterkleding is pas opgeborgen???
nou jij liever als ik met je slippers tot 1 oktober.
Heb vandaag weer sokken en schoenen aangedaan
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:22

WILLEMIJN232 schreef:
Zo zou het moeten zijn, de praktijk des levens is een stuk weerbarstiger.... en inzicht is belangrijker dan wat termen hoe het moet.....

Ja inzicht is inderdaad belangrijk!
Hoe krijgen we dat inzicht volgens de Bijbel toch door Gods woorden Zijn instellingen. Die werden toch door Carmen geciteerd en overwogen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 10:16
BerichtOnderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?

ja of deze helemaal fout op dit topic natuurlijk

I speak english very well
but not so snell
maar dat komt nog wel

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 14 september 2012, 10:19
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:22

HANNAH810 schreef:
wat een HEERLIJKE liefdesverklaring;
beter dan ik in jaren gehoord heb, hahaha!

zeeland; wanneer gaan we paint-daten? Verliefde smiley

oh dan is er toch nog werk aan de winkel voor willem
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:31

HARALD940 schreef:
Stel dat ik plaatjes geef, geloven jullie het dan? Clown smiley

laat eerst maar eens zien
Naar boven