Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 april 2013, 09:31
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ANNA415 schreef: | En geen kinderspeelgoed setje |
Quote: | 18 Handeldrijven gaat haar heel goed af, ’s nachts gaat haar lamp niet uit. |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 5 april 2013, 09:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 april 2013, 22:22
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Via Marktplaats voor nog geen 8 euro campingspullen op de kop getikt, pannen, servies, bestek... oeh yeah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 april 2013, 18:55
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Nieuw jaar, nieuwe lente. Van harte Joannie en een fijne dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 april 2013, 06:27
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Aan het rijst strooien, Gerrit? |
Nee, broodkruimeltjes om de weg terug te vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 april 2013, 19:17
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Kindlief aanhoren die opeens een rekenwonder is, goochelt met getallen en berekeningen.... huur, levensonderhoud, verzekeringen en ook nog geld zou overhouden om te sparen.
Het gaat gebeuren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 april 2013, 17:29
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Had je slimmer gedacht
Hihi Erika dacht ook effe wat is dit voor zot iets |
Had je slimmer gedacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 18:40
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
ROADY558 schreef: | Precies. Dus achter Hem aan... |
ik weet waar je op doelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 13:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Met verbazing mijn mail gelezen van CM dat het voortaan verplicht is een persoonlijke foto bij je profiel te zetten Moet hier niet gekker worden! |
ok ok
Volledig ingetuint.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 12:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Met verbazing mijn mail gelezen van CM dat het voortaan verplicht is een persoonlijke foto bij je profiel te zetten Moet hier niet gekker worden! |
Dat zou toch een eigen keuze moeten zijn lijkt mij. Er zijn genoeg redenen waarom je dit niet zou willen of moeten willen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 12:08
|
|
|
ROADY558 schreef: | Weest vooral nuchter, en waakzaam...
Vrolijk Pasen! Hij is opgestaan! |
ja, dat kan je zijn en toch ook je gevoel en je hart volgen. Je hart waarin God woont.
Vrolijk Pasen dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 09:53
|
|
|
JANS221 schreef: | Geeft niet hoor Gerrit, je hebt nog een dag om te oefenen. En ik ben tevreden! |
Wat een mooie paasmorgen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 1 april 2013, 09:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 08:51
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Ik denk dat ik wel duidelijk ben geweest !!
Wie ben ik / zijn wij om daarover te oordelen !! |
Nou.. om eerlijk te zijn vind ik het (dus) niet duidelijk, anders had ik er ook niet naar gevraagd hé? Je zei in je 1e reactie dat het niet om onze mening gaat maar om die van God. Daar kan ik van alles van maken. Daarom vroeg ik naar jouw mening. Ook deze bijdrage kan ik alle kanten op interpreteren.
Het is dus niet aan ons te oordelen over homo's die samenleven begrijp ik van je? Wat zeggen we dan bijvoorbeeld van samenlevende of gehuwde homo's/lesbiènnes die taken hebben in de kerk, het avondmaal bedienen en voorgaan in de aanbidding? Zijn we dan nog steeds welwillend en niet veroordelend? Ontvangen we brood en wijn uit hun handen?
Dat zijn concrete zaken waar we mee te maken hebben en kunnen ons niet in het grijze gebied laten van: ik laat het oordeel aan God.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 1 april 2013, 09:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 08:14
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vanaf 9 uur vanmorgen heeft het gesneeuwd tot half elf zat in de kerk en kon naar buiten kijken dacht effe dat het kerst was Toen opeens lekker de zon daarna weer sneeuw raar iets!! Heel vreemd kan me niet heugen ooit met Pasen sneeuw gezien te hebben! |
Mij weet men te vertellen dat rond 20 maart 1963 er nog steeds sneeuwhopen lagen en de zee een stuk bevroren was. Dus dat jij en ik het nooit hebben gezien zou kunnen kloppen.
Het is nu kwart over acht in de ochtend en volgens de berichten zou het op dit moment 3 graden boven nul zijn buiten. Wow.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 06:06
|
|
|
Zucht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 maart 2013, 18:15
|
|
|
Tussen de middag doperwtensoeppie gebrouwd, leuk zo'n lentesoep als de lente uitblijft.
Vanavond giros met pitabroodjes en restje groente van gister.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 maart 2013, 16:02
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Wat maakt mijn mening nu eigenlijk uit !!!
Wat zou GOD hier van vinden...kan je je als mens verantwoorden ?? |
Ik denk dat daar wel antwoord op wordt gegeven in dit topic. De vraag wordt nu opnieuw door jou neer gelegd, maar wat vind je zelf dan?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 31 maart 2013, 16:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 maart 2013, 06:37
|
|
|
Mooie reacties Petra. En nu denk ik, laten we asje asje asjeblieft in deze geest hierover blijven reageren. Dat doet veel meer goed dan met teksten wurgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 19:48
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Welke dochter kookt er
Gewoon macaroni met veel groente maar wel lekkerrrr |
Welke dochter? Nou, déze jongedochter 18 lentes jong met 32 jaar ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 19:10
Onderwerp: Maria opnieuw
|
|
|
Zijn stem te horen in de vroegte van de dag. Het graf leeg en open…
Ik hád het kunnen weten! Hij doet wat Hij zegt.
Zijn ogen te zien In de eerste zonnestralen De wachters van de dood slaan op de vlucht Engelen nemen plaats.
En dan.. Hij noemt mijn naam en raakt daarmee mijn diepste wezen. Hem weer te zien Is herleven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 30 maart 2013, 19:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:36
|
|
|
Varkenshaasje, zomergroenten (venkel, worteltjes, bosui, diepvriesdoperwtjes) gesmoord in witte wijn, krielaardappeltjes.
jummie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 12:40
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ja thuis....... aan de ketting |
Lollig... Verveel je je of zo? Kan nog wat worden na dinsdag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 07:42
Onderwerp: Stille zaterdag
|
|
|
"Het is volbracht" Het echoot na en waait door wat het zwaard achterliet mijn ziel doorboord, getekend. Zo mijn Alles te zien sterven.
Een zwaard ... maar ook een arm "zie je moeder, zie je zoon"...
De stilte intens, ik luister. De stem van de leegte die Hij achterliet... en probeer te ontwaren of Hij nog spreekt in de stilte... mijn stilte.
Was er maar een teken, een ruisen van Zijn kleed....
Wacht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 30 maart 2013, 07:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 23:10
|
|
|
PETRA373 schreef: | ja Jol de andere kant van de medailje.... effe stykje gecopieerd wat ik hier eerder plaatste: Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 15:27 en over geloof: ik geloof dat wat in de bijbel staat waarheid is, en ja soms is het moeilijk te bevatten, paulus ging na de gevangenis, werd bevrijd, jacobus ging later en die werd niet bevrijd Paulus werd gestenigd en stond daarna op en liep verder, stefanus werd gestenigd en overleefde het niet. en soms worden er kinderen genezen in jezus naam maar in de tweede wereldoorlog, werden er tig kinderen na de ovens gebracht.
Dan zou je kunnen denken in sommigge gevallen: waar is god? waarom god? vragen, waarvan we de antwoorden niet aankunnen, die we later wel ooit begrijpen denk ik. Net zoals me kleuter van 5 niet alle dingen van hoe de wereld in elkaar zit aankan, kunnen wij niet alles bevatten hoe de geestelijke wereld in elkaar zit. Blijft over een vertrouwen in gods woorden, voor de mensen die god een beetje kennen. liefs
En sorry is weer offtopic, maar interesant om over van mening te wisselen, voor me zelf ben ik opgehouden met de warom god? doordat ik god steeds meer een beetje leer kennen en denk ik eerder dat het ooit andersom gaat, wij mensen zetten god niet in een rechtbank later en vragen warom god al dat leiden op de wereld? Ik denk eerder dat god aan sommigge mensen vraagt: warom hebben jullie niet na mij geluisterd? Ik ben begonnen met me warom god, bij het overlijden van me kleindochtertje, warom ging zo,n lief klein onschuldig mensje dood? artsen hebben geen antwoord, ik ook niet. Enigste antwoord dat ik van god heb gekregen is dat jezus echt de dood heeft overwonnen, door het wonder van het medaillon wat hij toen deed, wat mee ging in haar mandje, door het vuur en er weer perfect uitkwam. ( heb het wel es eerder geschreven) en sindsdien, berust ik in me waroms en bedenk me, dat ik het beste maar god kan vertrouwen , hij weet veel meer als mij hoe de wereld in elkaar zit en de waroms. legt me de dingen denk ik niet uit, omdat ik die wetenschap niet aankan als klein mensje wat ik ben. En neem ik zijn woorden , en geboden zeer serieus, ze zijn er om ons te beschermen. En voor me kleindochtertje heb ik natuurlijk heel veel gebeden.
Wat betreft mensen die geboden overtreden(zoals ik ook heel goed in ben nog steeds) jezus heeft zijn kruis op genomen voor zondaren. Houd van ze, anders doe je zoiets niet, moet ons wel begrijpen in onze worstelingen in ons leven, anders zou hij niet van ons kunnen houden.
zo denk ik erover he. |
De vraag over het waarom schiet je niks mee op want krijg je geen antwoord op, is dus verder ook niet mijn punt. Meer een nuchtere vaststelling dat succesverhalen en wonderen niet in verhouding staan tot de andere kant. En dat deze de andere kant niet kunnen weg poetsen die ook deel is van het leven en een plek heeft.
maar goed, het ging hier over het huwelijk tussen 2 mannen of 2 vrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 21:43
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Opmerkelijke opmerking van een site geplukt:
"Met deze vreemde Narnia-achtige lente zou het zo maar kunnen dat Aslan inderdaad Zijn opwachting maakt."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 19:09
|
|
|
PETRA373 schreef: | Sorry Jol , als je me schrijven zo oppakt. En om je vraag te beantwoorden, die situatue heb ik gehad met 7 kids thuis, ex die zich niet liet uitschrijven, dus geen uitkering die je kan aanvragen. vervolgens met je laatste geld de huur betalen, maar hoe je ze te eten moet geven? Ik ben toen gaan bidden, niet stelen en god voorzag. Dus zo handel ik. stukje eigen ervaring, dus ik probeer me zoveel mogelijk aan gods geboden te houden, hoe de omstandigheden ook zijn. Wil niet zeggen dat ik nooit geen geboden overtreed, blijft een leerschool geloof in de praktijk uitvoeren en ik zou nooit iemand veroordelen die wel dan gaat stelen, is heel begrijpelijk. het enigste wat ik met me schrijven wil duidelijk maken is vertrouw op god, houd je vast aan zijn woorden en beloften, zouden die niet worden vervuld en me kids bijna dood gaan van honger , zou ik ook gaan stelen denk ik. Zoals ik al schreef, hoe zit het met al die mensen die dood gaan van de honger op sommigge plekken in de wereld? Ik heb ook niet alle antwoorden daar op. En wel die wonderverhalen, kan je toch niet omheen, zo vertelde iemand ooit over iemand die na vluchtelingen kampen reed met te weinig rijst, de zakken werden aangevuld toen ze met lege vrachtauto na het volgende kamp reed. ma ja da,s ook beetje taboe, wonderen..... |
Ik zeg niet dat wonderen niet bestaan noch trek ik jouw persoonlijke ervaring hierin in twijfel en alleen maar fijn dat jij hiervan kan getuigen. Daar doe ik ook niets aan af. Er zijn alleen ook legio verhalen van menselijk lijden, onverhoorde gebeden, niet opgelost lijden en als je dat in verhouding tot de succesverhalen zet denk ik dat we nog lang niet uitgepraat zijn wb de andere kant van de medaille.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 18:54
|
|
|
Nog net niet ondergesneeuwd op de weg naar huis... gaat de ene ruitenwisser naar z'n mallemoer ...
niet handig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 14:09
|
|
|
PETRA373 schreef: | Er staat in de bijbel dat je je geen zorgen moet maken, dat god je de dingen geeft die je nodig hebt, dus als je geen eten hebt voor je kinderen, ja dan loopt de tegenstander om je heen. Begrijpelijk en makkelijk om na de supermarkt te gaan en wat te stelen. Toch overtreed je een gebod, de geboden zijn er om ons te beschermen. Je steelt, gevolg, je zet een deur open voor de tegenstander. je kan ook op gods woord vertrouwen en ermee na god gaan, mijn ervaring is dat god dan wel degelijk voorziet op de mooiste manieren, het een uitdaging is, een avontuur om met je zorgen dan na god te gaan. En ja god voorziet dan, en je krijgt meer dan je vraagt. Je gaat bv met je laatste geld wat tomaten kopen voor een lading kids, kleine moeite om je vinger onder de weegschaal te houden met afwegen en genoeg tomaten te kopen voor al je kinderen, inplaats van 2 die je in stukken moet delen, zodat ieder toch wat heeft.Je neemt je voor om er maar twee te kopen van je laatste kleingeld, je aan gods geboden te houden. toevallig vind je tien euro op de grond onderweg na de supermarkt, zodat je niet alleen voldoende tomaten kan kopen maar nog veel meer. Ik geloof niet in toeval, maar in een god die dingen laat toevallen. Wanneer het zo hopeloos word met geen eten verwacht ik dat god de broden uit de hemel laat vallen net zoals in het oude testament in de woestijn. Zo kan ik zoveel ervaringen vertellen, geen mooiere uitdaging ook dan je laatste geld bijna uitgeven, nog tig dagen eten moeten kopen en je laatste drie euro aan een zwerver te geven. geen betere verzekering ook om je tienden te geven, dan zet god de hemel voor je open en geeft wat je nodig hebt. Er zijn genoeg getuigenissen van mensen die god voorzag in tijden van nood, kinderen in china die iedere keer weer een volle pan met rijst hadden, toen hun ouders werden meegenomen en de chinese overheid dacht, we zetten de bewakers om hun huis en laten de kinderen van hun uithongeren . Een bekeerde moslim die moet vluchtten , dagen lopen zonder geld, iemand tegen komt en hem wat geld geeft en iedere keer dat hij het geld uitgeeft, heeft hij het weer nieuw in zijn broekzak, net zolang tot dat hij een veilig onderkomen heeft gevonden waar voedsel is. en nog veel meer getuigenissen.
En ja hoe zit het dan met al die kinderen die dood gaan van honger in sommigge landen? Ik heb niet overal de antwoorden op, wel een vertrouwen in god door eigen ervaringen, zou niet weten wat ik in die positie zou doen, in eerste instantie op god vertrouwen, me ondanks alles aan zijn geboden proberen te houden. Mijn ervaring is dat god je geeft wat je nodig hebt, heb je 7 kinderen, geen geld, nog twee weken waarin je ze te eten moet geven? niet stelen, ga na god en hij voorziet.
Toevallig zat ik over het schrijven na te denken, dat jol schreef, dat je in die positie wel mag stelen, een gebod overtreden. Kom op cm om erover te schrijven en zie dat jij roady ook al hetzelfde in korte woorden hebt geschreven. |
Leuk is dat gelijk gezegd word dat ik vind dat je dan een gebod mag overtreden. Zo komen de verhalen weer heerlijk in de omloop. Nou ja dan maar heiden, wel een verloste. Ik gaf alleen maar aan: hoe zou je handelen en hoe denk je nog over dat gebed als je honger hebt en bloedjes van kinderen thuis om te voeden en je bent verder kansloos.
Ik denk dat wij niet in de positie zijn om te oordelen over iemand met honger, dat is iets wat wij hier niet of nauwelijks kennen maar ik denk dat het je tot van alles drijft. En leuk al die wonderverhalen maar in de meeste gevallen gebeurt er niets en zul je als mens toch moeten overleven. En ik denk dat ik nu iets uitspreek wat veel lieve christenen wel denken maar niet hardop durven zeggen.
Jol, taboes zijn er om te breken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 29 maart 2013, 14:20
|
|
Naar boven |
|
|