Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 19:25
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | neem aan dat je t over de auto hebt |
Haha , ook nog een leuk onderwerp! Hebben mannen meer oog voor een auto of voor een vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 17:21
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Met het dr Frank dieet gaat het goed, er is nu in 4 weken meer dan 5 kilo af. Ik neem nu s ochtends wel een boterhammetje, vond dat heel moeilijk om het te missen. Ook mn ontbijtkoek miste ik erg.
Het gaat nu wat langzamer dan int begin, ik ga nu meer sporten, dan vliegen de kiloos er helemaal zo af |
Wat goed zeg, Carien! Wat houdt dat dieet ongeveer in dan? Mag je dan nog wel iets eten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 23:22
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | |
Jouw dag kan zeker niet meer stuk, Susannah.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 23:13
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hoe doe je dat, Mario, die letters zo groot maken? |
Haha, wel een leuke reactie. Maar dit is eigenlijk niet het off-topic topic hè?!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 11 april 2010, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Blijkbaar niet want dan ga je wel lid worden van een andere partij! |
Lijkt mij ook! Dat noemen we vrouwen-logica. Eerlijk gezegd begrijp ik de opmerking/vraag van Imre niet zo.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 10 april 2010, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 18:22
|
|
|
MARIO216 schreef: | De vrijheid van godsdienst is ook een groot goed. Zij willen dat met een politieke partij tentoonstellen. En dat is volgens mij een punt. De rechter wil hiermee een vrijheid (van godsdienst beleving) opheffen. Wie zegt dat vrouwen hiermee het moeilijk hebben. Wilders is naar mijn meing erger met zijn grote mond. |
Helemaal mee eens, Mario!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 11:59
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dit vind ik nu eens een goede reactie |
En dat van een vrouw, die zichzelf best wel geëmancipeerd vindt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 10:46
|
|
|
Ik snap eigenlijk niet waar mensen, die geen banden met het SGP hebben, zich mee bemoeien. Bijna alle SGP-vrouwen accepteren dit standpunt, dus waar maken anderen dan zo druk om? Er zijn genoeg andere partijen, waar je als vrouw terecht kunt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 09:46
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik was inderdaad wat bozig over je interpretatie van mijn woorden maar mijn reactie is toch wat harder aangekomen dan ik wilde, denk ik. Dat gun ik je niet en daar vind ik je ook te aardig voor. Ik had wat minder ijzig kunnen en moeten reageren. Sorry dat je je ontdaan voelde en we handelen het verder maar per mail af.
Thomas. |
Bedankt voor je reactie! 'k Heb je inmiddels gemaild.
Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 09:45
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik doelde op het topic "scheppingsdoel"... vond dat ff niet meer opbouwend... |
Ik begrijp je!
Ik heb me ooit voorgenomen dat topic niet meer te lezen en er al helemaal niet meer te reageren, maar dan doe ik het helaas toch weer. 'n Tekort aan zelfsdiscipline misschien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 19:28
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | t'is weer pet met het forum... haha sorry, moest ik ff kwijt... |
Huh Leg eens uit, Sussannah.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 19:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Hier heb ik ernstig bezwaar tegen Marijan. Dit is echt heel wat anders dan ik aandraag. Het opleggen van schuldgevoelens over wat in de schepping ingebouwd is en een verplicht celibaat met alle gevolgen van dien, veroorzaken pas zonde. Ik vind dat je me nu dingen in de mond legt, je zou beter moeten weten. Gods Woord is echt niet minder belangrijk voor mensen als ze oog hebben voor en behoefte hebben aan dingen zoals ik ze boven beschreef. Christendom en het verlangen naar een (niet beestachtige) lichamelijke liefde zijn niet tegengesteld. En bij het lezen van Gods Woord is er altijd interpretatie. Het hoogste gebod is de liefde voor God en medemens. Althans zo lees en interpreteer ik het.
Thomas, die jouw reactie niet bij mijn tekst en ook niet bij jouw persoon vindt passen. |
Thomas,
Mijn reactie is niet bedoeld als een persoonlijke aanval, dus bij deze mijn excuses als dit zo is overgekomen. Mailen mag altijd, maar wat betreft het forum laat ik het hier liever bij.
Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:12
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Stop maar even voor vandaag, anders moet Imre volgende week weer een nieuwe categorie liedjes voor jou, ons aller dj, bedenken... |
Jij beluistert ze toch wel allemaal, Liesbeth? 't Is een avondvullend programma.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:11
|
|
|
IMRE695 schreef: | Speel 'Hints', laat iemand van de kids het bijbelverhaal voorlezen, laat ze daarna stil lezen, schrijf de sommen op het bord en laat ze die overschrijven en uitrekenen en als ze ondeugend zijn, dan is jouw blik ws. voldoende om ze weer tot de orde te roepen! |
Mede dankzij jullie (support) en m'n lieve en erg begripvolle leerlingen (hebben een dikke pluim verdiend ), is het me vandaag meegevallen! Ik kon/kan nog een klein beetje praten gelukkig. En Imre, je zou een collega kunnen zijn. Ik las je tips vanmiddag pas, maar sommigen had ik uit mezelf al toegepast. Als ik morgen nog even de gymles 'overleef', heb ik daarna lekker weekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:54
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Heterosexualiteit kan zich ook als beest uiten. Om dat te zien en mee te maken hoef je niet zo ver te reizen. Iemand die hetero is bevrijdt zich niet daarvan en homosexuele mannen en vrouwen ook niet. Sexuele gerichtheid is een nagenoeg onveranderlijk gegeven waar je niet los van komt. Het is in de menselijke hersens aantoonbaar. Ik zal hetero blijven en daar kan niemand wat aan veranderen. Ik wil daar ook niet van bevrijd worden. Het aanpraten van schuldcomplexen en dreigen met hel en verdoemenis heeft niet gewerkt en zal niet werken. Voor veruit de meeste mensen is ereknning, beggerd worden en beminnen met daarin sexualiteit een basisbehoefte. En iedereen die het nieuws volgt weet dat het celibaat niet alleen een groot kwaad kan zijn, maar ook is. Ondanks beloften met verwijzingen naar God is het meestal niet vol te houden. Elke biechtvader kende het verschijnsel wat men onder priesters eufemistisch de noodsexualiteit noemde. Het is ook onnatuurlijk. Het zou voor veel mensen pas een bevrijding zijn, zeker in onze kring, sexualiteit niet in een sfeer van zonde of schuldgevoelens te trekken.
Thomas, die andersgeschapenen ook liefde gunt. |
Ik denk dat het voor veel mensen, ook in onze kring, pas een bevrijding is als we üperhaupt niet meer over zonden praten. Dat past wel in ons straatje. Maar ja, wat zegt de Bijbel (Gods Woord) ons dan nog
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 8 april 2010, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:49
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik zag gisteren voor de tv hoe een voetbal speler werd genoemd.. ik stoorde mij er erg aan.
de desbetreffende speler heet messi.... door zijn aantal goals in een wedstrijd werd hij messias genoemd.
ik vind het geen vergelijking. |
Ik ook niet! Dit slaat kant noch wal. Ook hoor ik sportverslaggevers wel eens termen gebruiken, die ontleend worden aan de Bijbel. Dat kan niet, vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:37
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als God een liefdevolle God is, waarom gebeuren er dan rampen waarbij mensen omkomen? De mensen hebben zeker een vrije wil, maar de slachtoffers van een traumatische gebeurtenis hebben er niet omgevraagd wat hun overkwam. De mensen die hun wat aangedaan hebben hadden een vrije wil. En de slachtoffer van natuurrampen, hebben ook niet gevraagd om de gebeurtenissen. Als God een liefdevolle God is, waarom laat hij dit toe? |
Ook ik stel de waarom-vraag vaak. Het programma Door de wereld van de EO heeft mij geholpen, om de ramp in Haïti (het lijden in de wereld) heel iets beter te begrijpen. Het is niet de wil van God, dat zulke rampen gebeuren. Hij is en blijft een liefdevolle God. De uitleg van bisschop Punt heeft toen veel indruk op me gemaakt. Ook ben ik onder de indruk van de manier, waarop de mensen in Haïti met God en met dit lijden omgaan.
Het is te bekijken via de volgende link http://player.omroep.nl/?aflID=10567520
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:06
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Soms, Marijan, is het geloof een ontzettende strijd.........is ook bijbels..... Er is een strijd in de hemelse gewesten en die is nu eenmaal niet alleen maar gezellig........maar wel noodzakelijk volgens mij..... |
Daar heb je ook gelijk in, Sola! Als we allemaal 'lauw' gaan doen en denken, krijg we misschien geen ruzie. Maar of we daar naar moeten streven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:57
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Op onderstaande links kun je hulp krijgen voor je stemproblemen, komt meer voor zo schijnt het:
http://www.vumc.nl/afdelingen/kno/824626/
Laryngologie World Voice Day Beperkingen in het dagelijks leven door stemproblemen De stem Spreken .World Voice Day Vera van Stemmen wil al vanaf haar achtste onderwijzeres worden. Ze zit in het derde jaar van de PABO en loopt nu stage op basisschool De Praatparkiet. Sinds kort heeft ze last van haar stem. Haar stem klinkt hees en soms voelt haar keel droog aan. Ze merkt ook dat het moeite kost om boven de leerlingen uit te komen. Stemproblemen komen nogal eens voor bij beroepssprekers zoals Vera. Het is van belang om deze problemen in een vroeg stadium te herkennen en te behandelen. Daarmee wordt voorkomen dat de problemen chronisch worden. Door chronische stemproblemen loopt Vera de kans arbeidsongeschikt te worden voor het beroep dat ze al van jongs af aan wil beoefenen.
In Nederland wordt in het kader van de World Voice Day (de Wereld Stem Dag) aandacht geschonken aan stemscholing, preventie van stemproblemen en aan de (soms ernstige) beperkingen die patienten met stemproblemen ondervinden in het dagelijks leven.
Op deze pagina wordt uitleg gegeven over hoe de stem werkt
Binnenkort wordt de website aangevuld met informatie over wat stemonderzoek inhoudt en er wordt een overzicht gegeven van een aantal stemafwijkingen.
Nu al kunt u zelf door middel van een test nagaan of u een stemprobleem heeft. U krijgt na het invullende van 30 vragen direct uw eindscore te zien en als dat nodig is een aantal stemadviezen. |
Bedankt Sola, ik ga er morgen een studie van maken! Een studiegenoot van me, was na een half jaar klaar met werken i.v.m. stemproblemen. Gelukkig ben ik die termijn al over, maar het in de gaten houden kan nooit kwaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nee, juist niet gaan fluisteren! Dat is helemaal funest voor je stem! Gewoon stil zijn en je stembanden de gelegenheid geven om te herstellen. Desnoods een sjaaltje om je nek doen, als je naar buiten gaat. En verder: gebarentaal gebruiken!
Hier kun je natuurlijk wel eindeloooooos doorkletsen! |
Kom jij morgen even voordoen, hoe je een groep een dag bezig houdt zonder je stem te gebruiken?
Maarre.....bedankt voor je tip! Ik merkte vanavond, toen ik Bijbelkring had, dat het me bijna frustreert dat ik niet normaal kan praten. Maar 't is inderdaad heerlijk, om hier eindelooooos te kunnen kletsen over o.a. dit probleem.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:51
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Wat zou er gebeuren als je je 'probleem' voorlegt aan de klas... Volgens mij vinden kinderen dat heel erg interessant en komen ze spontaan met allerlei goede ideeën... Ze hebben ongetwijfeld met je te doen en willen toch allemaal de juffrouw helpen? |
Ik ga morgenochtend wel even op hun gemoed werken , dan zijn ze vast heel gewillig. Moet lukken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:29
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hm, dat valt nog mee dan, ik heb soms het idee dat er iets niet klopt aan Inka |
Inka weet waarschijnlijk zeker dat het een ram is, anders klopt z'n opmerking niet. Jammer voor die ram dan, want als hij homo is wil hij vast graag een knuffel van Inka.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:26
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Huh je had toch een schaap gekocht Zeker weten dat het dan geen ram is |
Hoe zit dat eigenlijk? Noem je een ram ook een schaap of niet? 'k Heb ergens het gevoel dat er iets niet klopt aan de opmerking van Inka.
'k Weet het inmiddels; een schaap is een ram of een ooi. Dus kan zowel vrouwelijk als mannelijk zijn. Sorry, heb geen boerderij-achtergrond.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Juist niet fluisteren, dan belast je je stem nog veel meer ...... zie de link die ik aan Marijan gaf |
Haha, ik heb 't gelezen hoor! Maar met fluisteren kom ik ook niet zover, ben ik bang.
En Sussannah, bedankt voor andere - wel nuttige - tips! Goed trouwens, dat je de diepere oorzaak noemt. 't Komt misschien ook wel een beetje van de stress. In de link van Cross staat ook dat je niet mag schreeuwen , maar wat doe je als je boven de (ver)bouwgeluiden (op 't werk) uit wilt komen. Op vrijdag moet ik naar een andere lokatie, maar nog steeds binnen het gebouw. Dus of dat wat oplost. En ik krijg het gevoel dat ik in m'n uppie, nou ja....met hulp van de kids , alles (alle troep) moet verhuizen. Bedankt voor je sterkte! Het komt vast goed allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:18
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Skaten wil ik wel met Marijanne, maar daten...bietje raar of niet? |
Maar Carien, date betekent gewoon afspraak hoor. Dus.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:15
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Veluwe is ook heel mooi om te fietsen lijkt mij. Ik ga naar Landgoed "t Loo en dat ligt in Oldebroek, moet een heel mooi park zijn. |
Het park ken ik niet, de omgeving van 't Loo wel. 't Is heel mooi daar, maar dat is de hele Veluwe hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:14
|
|
|
RELLOK036 schreef: | gaan jullie daten? een formaline date |
Bij voorbaat geslaagd hoor, Rell!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:11
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | We zijn allemaal vrolijk, vanwege de lente, die nu eindelijk is aangebroken en de winter nu voorgoed heeft weggedrukt..........
Het is hier stralend weer in ieder geval.....geweldiggggggggg waaaauuuuuuuw |
Aha, komt het daardoor! Eens kijken of we de zomer gezellig doorkomen, wat mij betreft wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:10
|
|