Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:34
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sokken nog niet aan hoor Maar al wel de benen meer bedekt het was vanmorgen 18 graden in huis |
Maar dan hoefde je vast niet te fietsen vanmorgen om 7.00u
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:33
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja , nou en?........ Bij ons ligt de lentevla al in de winkel. |
oh ja? Apart! Naast de boerenkool?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:32
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
JOL252 schreef: | ... en behalve dat er al een topic loopt ... die lappen tekst sla ik eigenlijk automatisch over... sorry, maar is mij te veel van het goeie. |
ja ik ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:31
Onderwerp: Wat is JOUW houding Tegenover de Heilige Geest?
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wie wat en hoe het met de Heilige Geest zit, is dat wij dat wat Hij met ons doen wil, heel erg onderschatten.
Het meeste komt door onkunde en gebrek aan lering hier over. Zelf wil ik graag "gedoopt worden in de Geest", maar weet ook dat ik het zelf tegen houd.
Ik ben gelukkig door de Geest, er van overtuigd dat ik na al mijn tegenstribbelingen me toch moest gaan overgeven aan wat Hij wilde, namelijk Jezus erkennen als mijn Verlosser.
Ondanks mijn scheiding ben ik een zeer gezegend man, mede door wat God allemaal voor mij heeft gedaan en nog steeds doet. 4 pracht knapen die alle 4 bewust belijdend (de jongste al op 12 jarige leeftijd) christen zijn is het werk van de Geest geweest en niet onze verdienste als ouders.
Helaas door onkunde, kan de Geest niet volop aan het werk zowel bij de mens als in de kerk. De Geest dringt zich niet op, dus zullen we aan de slag moeten omdat Hij Jezus groot wil maken, door openstelling voor Hem |
mooi Pieter en heel open
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:25
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Lees maar eens eerst goed wat ik geschreven heb. Ik heb gezegd, dat je ondanks je eigen zonden wel een mening mag hebben over iemands gedrag. Dat je daar een oordeel in leest, is wel erg ver gezocht hoor... |
Een mening hebben over iemands gedrag dat is dus zeggen hoe je het vindt wat die ander doet.
In dit geval: ik vind het goed of fout dat jij als vrouw een relatie wil met een andere vrouw
beoordelen is: bespreken, censeren, een oordeel vellen, evalueren, inzien, jureren, oordelen over, opvatten, recenseren
Dus als je je hier over uitlaat geef je dus een oordeel daaraan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:37
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen
Ik weiger!
Mijn winterkleding is pas opgeborgen en blijft daar voorlopig.
Ik houd mijn slippers aan tot minstens 1 oktober |
Hoe zit het met al die weigeraars zitten jullie tenen er nog aan? Brrr vanmorgen 5 graden met winterjas en handschoenen aan gefietst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:28
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
SVEN797 schreef: | Ik ben het met je eens. Het is voormij makkelijk praten in dit topic., omdat ik geen homo ben. Ik heb een andere strijd. Zo heeft ieder zijn strijd. Wijzen op het Woord is altijd goed. Ik heb alleen problemen met oordelen |
Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten! Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ? Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie. Samenlevende homo's doen niemand kwaad Christenen die roddelen doen dat wel Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat 16 Zes dingen haat de HEER, zeven dingen zijn hem een gruwel: 17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt, handen die onschuldig bloed vergieten 18 en een hart dat op het kwade zint, voeten die zich naar de misdaad reppen 19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen, en zij die stoken tussen broers Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is. De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen? en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan? Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 18:22
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik heb een hele effectieve manier om pannenkoeken te bewaren. Kan vast ook wel met poffertjuzz. Stuur maar op |
Jaja die manier kennen we dan blijft er niks meer over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 16:58
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ik weet niet wat we vanavond moeten eten
iemand een idee? |
nou we zijn er uit hoor: varkenshaasje met pepersaus en een lekkere salade, voor de jongens nog gebakken kriel erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 10:11
|
|
|
Ik weet niet wat we vanavond moeten eten
iemand een idee?
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 19 september 2012, 10:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 10:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tja.... Annette en ik zitten nu voor n midweekje in Griekenland... dusse... vanavond gewoon weer grieks eten |
ja jullie hebben momenteel ook een heeeel zwaar leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 09:56
Onderwerp: Het weer
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het weer is zeker heerlijk!! Heel de dag op strand en aan zwembad, zonnetje en 29 graden. En GEEN zeeuwen op t strand
groeten uit Griekenland |
Geniet er maar lekker van jullie lekker zonder kids fftjes. Het is jullie van harte gegund
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Straks...met mijn zoon...naar...DE GRIEK!!!!!!!!! |
Je hebt een zwaar leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 09:22
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat ben ik helemaal met je eens....maar misschien vonden de mannen het wel gezellig?????? Zo leuk vind ik Jacob nu ook weer niet, vind hem leuk voor de homoboer...... Jij weet er toch wel aardig veel van Vissertje......net als de meeste mannen trouwens....
|
Ja dus zo erg sliep ie nu ook weer niet op de bank
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 18 september 2012, 13:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 09:17
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Nee nee vissertje we zijn aan het bezuinigen , we hebben nu een C-99999 duuzend. |
wat je bezuinigen noemt! Is stiekum een verhoging van C-98999. Je lijkt de regering wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 15:42
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ja maar dan val je weer niet af?!
|
IETS meer eten Carmen niet meteen alle pannenkoeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 14:23
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ah, oké. Succes ermee dan!
Het nadeel van sporten vind ik dat je er juist zo'n honger van krijgt... |
Dank je! Ja daarom kun mag je ook iets meer eten als je sport toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 14:22
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Dat doe ik ook maar die eet ik ook op! |
Tja het moet mogelijk zijn om zoveel pannenkoeken te bakken dat je er een aantal niet meer kunt opeten. Kwestie van uitproberen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 14:16
|
|
|
waar wil je ze voor bewaren Carmen. Ik heb zelf een aantal recepten waar voor ik pannenkoeken wil bewaren. Die bak ik dan altijd eerst hou ze apart en tegen de tijd dat de rest gebakken is kan ik ze inpakken en invriezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 13:02
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Roelande, mijn dochter ging verleden jaar backpacken en kwam nog een weekje bij mij wonen omdat ze haar woonruimte verhuurd had......Een windhoos door mijn huis.... Kom gezellig beneden inpakken betekent dat je met je bord op schoot moet eten omdat alles rondgezaait ligt omdat je nu eenmaal niet je hele leven in je backpack kan doen en dat wel wilt.........kom ik thuis uit mijn werk is het een gezellige boel met vriendinnen die afscheid komen nemen maar helaas hun kamerbewoonmanieren ook meenemen.........en zich aardig thuis leken te voelen in mijn huis........ Toen zij terug kwam was ze er weer een week maar toen was ik veel te blij dat ze er weer was dus toen keek ik wat milder...... Maar.....het was wel gezellig......enne zij was toen 24......dus Hannah, je hebt nog even.... |
ja haha heel herkenbaar hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 13:01
Onderwerp: De wet
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dat zo.....ik heb geleerd dat het Hebreeuwse woord van hel Sjeool vertaald wordt naar graf...... En hel heeft ook wel de betekenis van opnieuw geboren worden.........je kan er dus veel kanten mee uit..... |
nou lijkt me niet toegepast kunnen worden op bijv Markus 9; 43-48, Jezus spreekt meerdere keren hierover en je kunt er altijd duidelijk een oordeel in lezen. Zwaan heeft er een duidelijk stuk over geschreven bij vergeving
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 11:32
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Als je er na 6 weken weer mee stopt kom je weer aan!
Je kunt m.i. beter een sport uitzoeken die je zo leuk vindt dat je'm de rest van je leven volhoudt. |
Die sport heb ik al Carmen alleen kon ik hem door een blessure al een half jaar niet goed doen. Maar inmiddels mag ik weer. En het is ook niet de bedoeling dat ik na die 6 weken weer net zo ga eten als daarvoor. Dan helpt het natuurlijk niks. Maar ik moet ff een quickstart hebben om jaren van jezelf verwaarlozen en emotie eten weg te werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 11:25
|
|
|
Heb net eens gek gedaan met mijn dieet lukt hardlopen ff niet Was van plan dit dieet 6 weken vol te houden Zag ik net de actie van curves 6 weken onbeperkt sporten voor 49,50eu. Ga ik doen Heb al eerder op curves gezeten maar ben eraf gegaan omdat ik het zo tam vond ging er niet eens van zweten. Mijn idee van sport is dat je flink moe wordt. Maar de centimeters vlogen er toen wel af! En dat het zo tam is is nu voor mij een voordeel, je hoeft daarna echt niet te douchen en t is maar een half uurtje per keer zeg met omkleden 40 min Dus das nog eens te doen voor 6 weken. En daarna weer hardlopen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 17 september 2012, 11:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 10:36
Onderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Genesis 28
Jacob vlucht naar Haran om daar een vrouw te zoeken. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom Isaak en Rebecca zo'n hekel hebben aan die Hethitische vrouwen? Ik dacht altijd dat het met hun godsdienst te maken had, maar de vrouwen uit Haran aanbaden ook afgoden (Rebecca steelt later zelfs een terafim). Wellicht was het toch meer xenofobie?
Isaak herhaalt nogmaals de zegen die hij al eerder over Jacob heeft uitgesproken. En God bevestigt deze zegen die Jacob dmv bedrog heeft verkregen in een droom in Betel. Overigens was deze belofte al door God aan Rebecca gegeven voordat Esau en Jacob geboren werden. Isaak ging denk ik tegen Gods woord in toen hij in eerste instantie Esau wilde zegenen.
Het is mij niet duidelijk hoe ik de actie van Esau moet interpreteren als hij er nog een vrouw bij neemt. Dit is zijn reactie op de wetenschap dat zijn ouders een afkeer hebben van Hethitische vrouwen. Maar hij neemt een dochter van Ismaël; dat is toch familie. Wellicht dat we dit als een tegemoetkomend gebaar naar zijn ouders moeten interpreteren? Hij had ook weer een geheel vreemde vrouw kunnen nemen.
Ik vind het apart dat Jacob denkt dat God op een speciale plaats aanwezig is. Misschien was dat vroeger ook wel zo in de oudheid. We leven nu in het tijdperk van het nieuwe verbond wat voor de gehele aarde geldt. |
Ja ik denk toch dat die nieuwe vrouw van Ezau bedoelt was om zn ouders gunstig te stemmen. Als je bedenkt dat mensen toen niet de Heilige Geest inwonend hadden vind ik het wel logisch als Jacob zo schrikt van Gods aanwezigheid en dat aan DIE plaats verbind. Jacob is hier super menselijk voor mij hij zegt tegen God ; als U met mij zal zijn en mij zal beschermen en zal voorzien in wat ik nodig heb en mij in vrede terug laat keren naar mijn vaders huis dan zal de Here(Jaweh?) mij tot God zijn
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 17 september 2012, 10:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 10:28
|
|
|
Klinkt goed Zwaan hoe jij het doet en met iemand samen gaat het ook makkelijker he zeker als het je moeder is Ik ben ook weer serieus bezig met kilo's kwijt raken doe ook een dieet met meer eiwitten en minder koolhydraten, dat werkt bij mij ook goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 10:25
Onderwerp: Kaddiesj
|
|
|
AMEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 09:23
|
|
|
VISSER278 schreef: | ................. waarom iedereen het hier nu al heeft over sinterklaas en pepernoten?
Hier in Zeeland was het vandaag nog volop zomers , nog lang geen 5 december iig. |
komt dat het sinterklaas snoep al weer in de winkel ligt Visser en de 1e speelgoed folder is ook al weer binnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 09:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | op welke leeftijd is dat over, willemijn? |
das heel verschillend ligt aan het kind
|
|
Naar boven |
|
|