Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:31
Onderwerp: Rellen Haren
|
|
|
Ja en wie draait weer op voor de kosten? Dit artikel stond donderdag al in het Harener weekblad: De gemeente Haren heeft inmiddels flink wat geld uit moeten geven om het uit de hand gelopen facebookfeestje Project X Haren in goede banen te leiden, en de kosten kunnen nog flink oplopen. Stel dat er vrijdag flinke vernielingen worden aangericht?
De hele hype is vooral in gang gezet door een facebookpagina Project X Haren. Deze is opgezet door twee mensen die zich verschuilen achter de facebookidentiteit Jesse Hobson en IbeDerFuhrer.
De tweede is duidelijk gefingeerd, met als woonplaats Berlijn. De eerste lijkt echt, al geeft de woonplaats te denken: woonplaats Christchurch in Nieuw-Zeeland. Toch maakt deze een echte indruk, met foto’s en zelfs een foto van een identiteitsbewijs uit Nieuw Zeeland.
Het jarige meisje en een vriend van haar hebben deze twee heren al weken geleden verzocht de facebookpagina off line te halen. ‘Reactie: hahaha, kunt u eat shit.’
Zijn de kosten en de schade op deze twee personen te verhalen? In een vergelijkbare zaak in Duitsland is dit gebeurd. Burgemeester Bats: “Voor dit moment denken wij alleen aan wat er vrijdag gebeurd. Daarna zullen wij verder kijken en komen de kosten in beeld. Wij zullen onderzoeken of die te verhalen zijn.”
Volgens een door ons gevraagde jurist ligt de zaak strafrechtelijk moeilijk:
“In een strafzaak rond een ernstig strafbaar feit kunnen de politie en het Openbaar Ministerie de identiteit achter facebookpagina’s opvragen. De vraag is echter of er hier sprake is van een ernstig strafbaar feit. Hoogstens zou het ‘opruiing’ kunnen zijn, maar kun je een uitnodiging voor een feestje opruiing noemen? Dat ligt moeilijk. Wel is het wellicht mogelijk om de kosten en eventuele schade via een civiele procedure te claimen. Dat kan de gemeente zeker proberen.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:10
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mijn zoon doet er weleens bestellingen voor...je weet wel met een catering bestelbusje... Dan belt hij op...MAM...VERKEERDE BESTELLING...kan je er wat mee??? Het zou daar zo in de vuilnisbak gegooid worden...maar nu heeft het altijd een goede bestemming... |
Chinees eten is errug slecht voor de lijn Zeeland
(ik plaag je maar hoor )
maartiswelzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:04
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat kind is de dupe NIET, de dorpsbewoners zijn de dupe. dat kind verdient n flinke schop onder dr kont! ik mag toch op zn minst aannemen dat ze dr excuses aan de buren maakt en net zolang meehelpt met opruimen tot het dorp weer schoon is. |
ja die zal zich knap schuldig voelen heb me overigens laten vertellen dat zij en haar familie niet thuis waren gister
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:30
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Aangezien zij een proefabo heeft, zal ze mogelijk aan haar tax zitten van mails versturen. |
oh ja hoeveel mag je er dan versturen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:13
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ik ga het haar vragen ... wil iemand het haar ook vragen ? krijg vast een kul antwoord....
wat een sof .......maar mesjogge is ze niet. behoorlijk leip. lijkt wel een Jid . |
ja maar ze reageert niet echt op mail
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:03
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja en wie schiet er wat mee op? kiften en boos worden......
heb ik noooooooit last van ....... nou ja .....nooit ? eehm gedoseerd.
weet je wat we doen ? we gaan allemaal aan die Sonja vragen wat haar bedoeling is? een knuppel in het hoenderhok , kippen van de leg .......?
of een oprechte vraag ? |
moeten we wel opschieten want ze is proeflid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 22:54
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het zijn niet mijn woorden en zeker niet mijn ambities.......
Ik neem het absoluut niet serieus dus zie er de humor maar van in Roelande, anders maak ik me nog boos ook en druk ik de niet ok knop in...... |
nou ik vind het te ver gaan en heb die knop dus wel ingedrukt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 22:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik lees net dat ik de koningin van CM ben met Jol aan mijn voeten(nooit bedacht dat Jol zo volgzaam was), maar wacht even...Chatuliem schreef dat toch niet? even kijken..... |
jaja had je gedroomd Koningin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 22:35
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ben de hele dag al melig....(maar wel een goed humeur!!)
Wat geweldig als je hier op het dorp goede vrienden hebt die een Chinees Restaurant runnen.... Krijg je zomaar (om 21.30u) de restanten die over zijn van een lopend buffet aan het einde van de avond!!! Wel 6 bakken!!! Lief toch??? Ik weet dat ze dat niet alleen bij mij doen. Ze hebben zelfs een lijst van mensen...die het geld voor deze luxe niet hebben....en het dus met recht een verwennerij is!!! |
Oh das wel heel aardig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: |
Zouden die rozen bij mij dan....ook....??? |
Nee zo aardig is ie nu ook weer niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:16
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Jawel joh, minstens de helft van iedereen die daar nu verzameld is kent elkaar niet. |
ja spannund hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Meis...het was mijn warme maaltijd!!! Zonder boter??? In de anti-aanbak??? Willen ze me nu al alles ontnemen??? |
neehee tuurlijk niet als warme hap is dat best maar een halfje brood met gebakken ei is nie goed voor de lijn (wie zijn ZE eigenlijk)
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 21 september 2012, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Waarom mag er dan geen uitsmijter op zitten???
(Ineke die er net weer een heeft op gesmikkeld!!) |
van dat brood wordt je niet dik Ineke van die uitsmijter wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:02
|
|
|
ROLF230 schreef: | Ben het helemaal met je eens Jans.
"Lijdt liever ongelijk", staat ook in de bijbel. Waarom moeten mensen steeds als een klein kind reageren op een uitspraak die hen niet zint? Pubers reageren zo. En kom nu niet zeiken van:"oh, noem je mij een puber?". En nu niet komen met:"oh, je gebruikt het woord zeiken, dat mag niet hoor, is niet christelijk, niet humaan, niet weetikveelwat". Ga dan maar eens een jaar productiewerk doen in de fabriek, enfin ik dwaal af, dus dit terzijde.
Dit is niet het eerste topic waarin dit gebeurt en het zijn steeds dezelfde mensen. "Bedoel je mij soms?". Wel, als je je dat afvraagt is die kans idd groot.
Als je het niet eens bent met iemand of je vind dat 'ie grof is of wat, reageer dan EEN keer zou ik zeggen, precies zoals je het vind, en neem dan de teugels van je eigen leven in handen en sta boven de reactie van de ander. Alleen bange en onzekere mensen hebben het nodig steeds elkaar zo in de haren te vliegen.
Waarom deze reactie van mij? Ik ben licht-autistisch, zal het maar toegeven, kom moeilijk bij mijn gevoel, maar voel nu wel duidelijk dat ik echt kwaad begin te worden. Kwaad om al dit harteloze en hemeltergende geouwehoer. Bedenkt alles wat rein, liefdevol etc. is staat ook in de bijbel. Laten we daar eens mee beginnen.
Homoseksualiteit zondig? Tuurlijk is het zondig! Dat staat toch in de bijbel? Maar het is niet een grotere of minder grote zonde dan alle andere zonden, al vind ik liefdeloosheid in mijn ogen een grotere zonde, en daar ben ik kwaad om en dat is mijn gevoel bij dit en andere topics.
Jammer dat de TS niet reageert, ik weet niet in wat voor situatie ze zit, dus kan daar niet over oordelen.
Zwaan en Chatuliem, open jullie hart voor God, jullie reageren harteloos en hoogmoedig. Maar dat is mijn mening.
Met Willemijn ben ik het meestal ook niet eens. Dat geeft ze een antwoord op iemand en dan denk ik bij mezelf: Waar haalt ze het in vredesnaam vandaan? Dat is helemaal niet wat diegene zei of bedoelde. Maar goed dat is mijn mening maar, helemaal niet verkeerd bedoeld.
Hopelijk wordt dit stomme topic snel gesloten en kunnen we verder als broeders en zusters met elkaar omgaan.
Over en sluiten,
Een nog een beetje boze Wolf, euhhh...Rolf |
He beetje boze (W)Rolf, thanks,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:01
|
|
|
VISSER278 schreef: | ....... hoeveel cm-mers gaan er vandaag naar Haren? |
Haren heb ik iets gemist?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:00
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat kan ik hebben?
Ja , een halfje vlegel , iedere dag hoor. Iedere dag vers van de bakker. Zolang er geen uitsmijter op zit is het te doen. |
Tuurlijk een half droog brood is niks stopt ie in zn holle kies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:58
Onderwerp: Het denken van God in strijd met ons denken
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ik denk dat ze het er mee eens is. |
je mag nooit meer raden Cortazar.! Overigens vind ik de titel verkeerd om volgens mij moet het zijn: Ons denken in strijd met Gods denken. Want als er een denken veranderen moet zal dat die van ons wel zijn. Maar das persoonlijk natuurlijk. en Zwaan zal het wel niet zelf bedacht hebben de titel van die preek of bijbelstudie zal wel zo zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:19
Onderwerp: Humor
|
|
|
ROLF230 schreef: | Haha, die mop ken ik ook, alleen dan een andere versie. Mijn opa vertelde hem heel vaak en was dan de enige die dubbel lag van het lachen. Hij ging ongeveer zo:
Rijdt iemand over de weg en rijdt een kip plat. Belt 'ie aan bij de naburige boerderij en vraagt:"Is deze kip van u?" Waarop de boer antwoordt:"Nee, wij hebben geen platte kippen". |
haha ja mn (ex) schoonvader vertelde deze ook graag en moest dan ook altijd enorm lachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:17
Onderwerp: Het denken van God in strijd met ons denken
|
|
|
ROLF230 schreef: | Hoi Zwaan,
Dank je voor al je bijbelstudies, maar denk niet dat ik er één van ga volgen. Ben meer benieuwd naar hoe je zelf over deze dingen denkt en wat je eigenlijk probeert te bereiken met steeds maar filmpjes en ellenlange teksten plaatsen. |
JA Zwaan
Ook ik ben daar zeer benieuwd naar wat jij er zelf van vind in jouw eigen woorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:15
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Van vroeger uit heb ik geleerd dat het homo/lesbisch-zijn niet het probleem is, maar wel datgene dat eruit voortvloeit. Jarenlang heb ik dat voor zoete koek geslikt. Totdat ik er daadwerkelijk er mee te maken kreeg in mijn werk etc, dat zette mij aan het denken.
Afgelopen weekend kwam er een 20 jaar jongere vriendin naar mij toe en nam mij in vertrouwen over de worsteling die zij nu doormaakt, nl dat ze ontdekt heeft dat ze ook op vrouwen valt én dat ze verliefd is op een vrouw op dit moment.
Tja, daar sta je dan met alles dat je geleerd is. Pfft...
En wat er toen gebeurde weet ik niet, ik kreeg alleen maar de behoefte om haar te troosten, haar ff te knuffelen en haar te verzekeren dat ik haar nooit, maar dan ook nooit zal laten vallen.
En toen we terug kwamen in de grote groep, waren ze op dat moment net 1 Korinthe 13 aan het lezen. Tja... |
mooie reactie Josina, dank je wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 15:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat de bloemist me uit bed belt en ik ineens in het bezit ben van een bos rode rozen............. Heerlijk, die onverwachte dingen! Wel jammer dat hij zo vroeg kwam op mijn vrije dag.... |
Oh van wie van wie?
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 21 september 2012, 15:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 15:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die uitspraak is al eerder gedaan en niemand vond het aanmatigend. Het ligt er dus aan wie het zegt en aan wie je het zegt.... |
hoe weet je dat Chat dat niemand dat vind?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 15:34
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat is nou precies wat ik bedoel Zeeland, nee, je kan geen dingen goed gaan keuren die in de bijbel als niet goed aangegeven worden. Maar hoe zeg je het en hoe ga je met die mensen om en hoe leg je dat uit.En ik denk dat je dan scheiding of anders geaarden heel goed kan vergelijken.
God heeft van beiden verdriet en beide dingen gebeuren helaas toch. Waarom tegen de een zeggen : t is niet goed maar het gebeurd nu eenmaal, en de tegen de ander beweren dat ze het vooral niet mogen laten gebeuren? Dat vind ik met 2 maten meten. |
Ja precies helemaal mee eens. We leven allemaal in dezelfde gebroken wereld. En er gebeuren dingen die van oorsprong niet de bedoeling zijn. Maar er wordt inderdaad ontzettend met 2 maten gemeten. ik betrap mezelf er ook op als ik niet oppas
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 21 september 2012, 15:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 15:22
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Ik schaam mij niet want ik ben juist gehoorzaam aan Gods Woord. We moeten rekening met God houden en Zijn Woord waarlijk lief nemen en niet dat we water bij de wijn doen want dat is modern visie en gedachte`s leveren vanuit humanistisch denken.
<><
Zwaan |
Is dat zo Zwaan dat je door homofilie 'een hoogverachtelijke zonde" te noemen gehoorzaam bent aan Gods Woord? Heb dat nog nergens kunnen lezen, maar misschien weet jij waar dat staat? In dat rijtje wat je opnoemt van Paulus staan nog veel meer zonden waarom zijn deze niet hoogverachtelijk? En open je alleen over homofilie een topic? Je zult maar christen zijn en een homofiele aanleg hebben en hiermee worstelen. Natuurlijk mag zonde zonde genoemd worden maar onze Heer is altijd vol liefde en genade voor mensen en ziet hun hart aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:14
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|