Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:19
Onderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hier volgt een verslag wat mij overkwam een paar jaar geleden:
Thuisbezoek. Een paar weken geleden heb ik een date gehad. We hadden telefonisch zo’n diepgaand contact dat ze het niet moeilijk vond dat ik bij haar thuis zou komen. Als ik praat van diepgaand telefonisch contact, bedoel ik dat ook. Een week lang hebben we tot in het holst in de nacht met elkaar gepraat. En dat ging vaak heel diep. We waren al plannen aan het maken om samen met elkaar verder te gaan en te zien hoe onze gezamenlijke toekomst er uit zag. Ik heb met haar gepraat zoals ik alleen met mijn ex kon praten en eigenlijk was geen onderwerp taboe. We voelden een eenheid zoals je alleen maar tussen man en vrouw kon verwachten, vaak zeiden we tegen elkaar, ik ben zo gelukkig en konden we de telefoon niet neerleggen. Mijn kinderen werden er gek van, want in plaats van dat ik hun aandacht gaf, zat ik alleen maar in gedachten bij haar. Ik verlangde naar het volgende telefoontje, als het na een uur afgelopen was, dan vond ik het kort,tekort. Er zijn momenten geweest, dat ik dacht dat ik Gods zegen kon ervaren, ik wist zeker, zij was de vrouw die God mij zou geven. Alles kon ik voor haar opgeven, zelfs het roken bleek niet zo moeilijk te zijn dan dat ik dacht. Maar dat was helaas een valkuil die er mede voor zorgde dat alles een grote deceptie werd.
Ik kwam bij haar thuis en meteen ging het al mis. Ze zei: jij bent echt blond, en ik vond ook dat ze er heel anders uit zag dan op de foto. De beruchte klik, waar we beiden van overtuigd waren, dat hij er meteen zou zijn bleef uit. Ik klapte dicht, voelde me een gast, soms wel eens een vreemde en ik voelde me gespannen. Wat de zaak ook niet goed deed was dat haar kind erbij was en eigenlij is haar kind er de hele avond bij gebleven. Uiteindelijk is haar kind in slaap gevallen in de kamer. Toen ze sliep, was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Geen klik, geen aantrekkingskracht, anders dan dat ik me had voorgesteld.
De dag daarop belde ze me met de mededeling, dat ze totaal geen enkele aantrekkingskracht vond en dat ze het contact wilde beëindigen. Ze verweet me dat ik in het echt heel anders was dan dat ze zich had voorgesteld en ze vond eigenlijk dat ik haar misleid had door zo anders voor te doen.
De reden dat ik dit schrijf, is omdat ik er veel van geleerd heb. Het heeft geen zin om in te gaan op dit persoonlijke verhaal, want elk verhaal heeft twee kanten en ik vertel alleen mijn kant van het verhaal. Het gaat me meer om de lessen die ik eruit getrokken heb.
Ten eerste: Stel nooit te hoge verwachtingen voor een eerste date. Vooral als je elkaar voor het eerst ontmoet is er toch sprake van elkaar wennen. Iedereen is anders dan op de foto. Verwacht niet dat je meteen in elkaars armen valt, verwacht niet dat je meteen smoorverliefd bent, maar geef elkaar de tijd en de ruimte aan elkaar te wennen. Dat kan een kwartiertje zijn, een uur en soms kom je nooit over die spanning heen. Zelf ben ik nooit over mijn gespannenheid heen gekomen. Je kunt nog zo goed met elkaar bellen, als je elkaar ziet is het toch heel anders. Ga je eerste date in met de gedachte: “zou ik hem of haar nog eens een keer willen zien”. De klik hoeft er niet meteen te zijn. De kans dat de klik er meteen is, is eigenlijk heel klein. De tweede keer is nl. veel meer ontspannen en kun je meer jezelf zijn.
Ten tweede: loop niet te hard van stapel. In onze gedachte waren we veel verder dan dat we in de praktijk waren. De teleurstelling was daarom ook zo groot. We bouwden luchtkastelen, dat eigenlijk nergens op gebaseerd was. Stapje voor stapje, luister naar je gevoel, draaf niet voorbij aan je eigen emoties. Ga met nuchterheid en verstand om met elkaar. Want te hoge verwachtingen geven diepe teleurstellingen.
Ten derde: nodig voor de eerste date niet iemand bij je thuis uit. Het is al moeilijk genoeg elkaar te leren kennen, de rol van gast tegenover gastheer/vrouw maakt het des te moeilijker. Ik ben nooit verder gekomen dan de rol van gast en dat maakte me zo anders dan aan de telefoon.
Bovendien weet je toch ook niet wie je in huis haalt. In dit geval ging het ook op. Ze had verwacht een lieve belangstellende man te zien, maar in de werkelijkheid was ik een stille, teruggetrokken, oude man, die zich geen houding wist te geven. Het is geen wonder dat ze zich misschien opgelaten gevoeld heeft.
Ook kan het andersom heel slecht uitpakken. Stel je komt ergens en iemand wil je kwaad doen, voordat je het weet kun je beschuldigd worden van de mest gekke dingen. Gelukkig is daar hier geen sprake van, maar je loopt in feite onnodige risico’s door iemand zomaar thuis uit te nodigen zonder dat je die persoon kent.
Ten vierde: zorg dat je goed in je vel zit als je een eerste date hebt. Ik had ervoor gekozen te stoppen met roken een dag voordat ik de eerste date had. Achteraf was dat niet verstandig. Mijn ontwenningsverschijnselen bestaan nl. uit grote vermoeidheid. Het nicotine tekort zorgt ervoor dat ik moeite heb wakker te blijven. En in dit geval zorgde het er ook voor dat ik niet fit genoeg was.
Ik ben stom geweest. Stom, omdat ik tegen mijn eigen verstand in dingen gedaan heb die niet goed zijn. Ik had niet bij haar thuis moeten komen, ik had me niet zo moeten laten meeslepen in de emoties van dat moment. En mede daardoor heb ik de kans op een lieve vrouw volledig verknoeid. Het vertrouwen is verdwenen en daarmee is de kans verdwenen dat dit goed te maken is. |
Een heel goed stukje, Chat! Een wijs advies, vanuit jouw ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:17
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Zeg... het was een tip voor jou hé... niet gauw de boel omdraaien...
Ik zou niet weten wat er mis moet zijn met een gewone-kop-koffie-date... Dat kan toch heel gezellig zijn?! Nee, daar heb ik geen moeite mee. Maar ja... ik ben nogal selectief in mijn keuze met wie ik koffie durf te drinken... Dus in de praktijk komt het er weinig van. |
Oh ja, dat is waar ook! Dank voor je tip! Hmm......ik noem het dan een afspraak (zonder verwachtingen ) i.p.v. een date, maar dat is - wat jij al eerder uitlegde - eigenlijk gewoon een date. 'k Heb ook wel gezellige kop-koffie-afspraken, dus je hebt eigenlijk wel gelijk. Daar kun je ook best van genieten! En gelijk heb je, om lekker selectief te blijven. Je gaat toch vooral voor een gezellige afspraak eh....date, anders is het jammer van je tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 11:43
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik heb er nog nooit bij nagedacht om de tel bij te houden van het aantal dates... Dat kan voorkomen Marijan dat je voortijdig de handdoek in de ring gooit... Tip dus voor jou... |
Iedere date vind ik er eigenlijk al een teveel. Maar ja, dan gaat het niet lukken hè.
Dus volhouden, Liesbeth. Heel wijs, om de tel niet bij te houden! Ik zal het je zeker niet ontraden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 11:32
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Onder een date versta ik in elk geval een ontmoeting waarbij de kans op relatie niet bij voorbaat uitgesloten wordt. Voor de duidelijkheid zeg ik dan ook maar dat ik zelf in totaal 18 dates / ontmoetingen heb gehad.
Overigens blijk ik toch mazzel te hebben gehad, aangezien 18 of meer dates / ontmoetingen heel normaal is, tegenwoordig. Ik zit dus ruim ónder het gemiddelde!!! |
Dit getuigt wel van doorzettingsvermogen, Arjan! Maar super, dat je uiteindelijk dé ware bent tegenkomen. Ik zou de handdoek al lang in de ring gegooid hebben, maar jij bewijst dat de aanhouder wint.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 10:37
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
Wat een achterdocht laten mensen hier zien zeg, jammer hoor. Volgens mij zijn er zinniger dingen te bedenken, waar je je op kunt richten. Mensen, ga je eens inhoudelijk richten op de topics die er zijn i.p.v. op de mensen en hun manier van discussiëren! Iedereen is anders en doet dat op zijn/haar manier en niemand is perfect. Sommigen maken zich drukker om elkaar, dan dat ze iets zinnigs zeggen. Hou dan liever je mond.
Hmm......nu doe ik hetzelfde. Maar het 'gezeur' begint mij best wel te irriteren. Maar goed, is ook een keus om het wel/niet te lezen. Dus ik moet ook niet zeuren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 10:09
|
|
|
MAR907 schreef: | Ach, ik weet niet wat jou bedoeling is? Maar sinds een 1 en 1/2 maand, heb iemand leren kennen op deze site waardoor ik mij wilde beschermen voor verdere contacten zolang mijn lidmaatschap op deze site loopt.
De enige keuze die technisch gezien deze site geeft is: "in relatie".
Bij jou geeft het waarschijnlijk een verkeerde beeld, maar ik vraag mij wel af wat doe jij op mijn profiel? om mij een hak te zetten??? |
Je kunt dan toch ook kiezen voor een time-out, zeg maar het klokje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:54
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik zie liever wat gehakketak waardoor ik weet dat iemand open is dan de zo bekende doofpot weer tevoorschijn te halen........ We zijn mensen,geen oppervlakkige huppeltr***** die alleen lieve dingetjes tegen elkaar zeggen Ik waardeer (bijna)alle bijdrages,soms is het goed duidelijk en wat harder tegen elkaar te zijn zolang we maar beseffen dat de mens achter de opmerking meer is dan alleen die ene mening. |
Helemaal mee eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:52
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik snap jullie reactie niet zo goed? Jullie hebben hier toch geen meningsverschillen? Een meningsverschil betekent toch per definitie niet dat er ruzie is. En het heeft toch ook helemaal niets met jullie te maken? ik heb hier op het forum ook wel meningsverschillen, erge soms, maar ook met die mensen leuke mailcontacten zodat je elkaar wat meer begrijpt.....
Dan is het ook wel erg makkelijk er een mening over te hebben vinden jullie niet? En gelukkig is het geen verplichting van CM om het forum te moeten lezen, het mag..........
Willemijn |
Dat zijn hele wijze woorden, Willemijn! Ik sluit me hier helemaal bij aan. Sommige mensen doen wel heel moeilijk.
Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:47
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Sorry Jos maar ben je zo naief of zou je zelf graag willen dat het zo zou verlopen?Toeval? Ik heb hier gemerkt dat mensen met "ik zoek een serieuze relatie" in hun profiel het vaak niet zo precies nemen........lang leve de lol en als dat lolletje in je straatje past wil je er wel moeite voor doen........hou jezelf niet voor de gek met de bewering dat je niets verwacht,daar doe je jezelf tekort mee(klinkt hard maar de bedoeling is goed hoor)
Ik vind daten een serieuze zaak,misschien ben ik wel een rare(nou jaaaaa misschien??? ),cm is geen boodschappenlijstje dat je afwerkt........ik krijg er altijd een beetje vervelende gevoelens bij als iemand die mij totaal niet kent wil daten,zo ben ik nou eenmaal,ieder zn ding he Wie wil er graag horen dat hij/zij date nr. 23 is???
Ik wil niet beweren dat jij zo bent,ik ken jou niet.
Om terug te komen op je beginvraag:Er zijn 3 dingen waar ik voor val;openheid,eerlijkheid en trouw.Openheid daar moet je aan werken maar de laatste 2 moeten aanwezig zijn,voor de volle 100% anders haak ik af........ |
Hier ben ik het helemaal mee eens, Leanne!
En je vervelende gevoelens bij mannen die met 'jan (jannie) en alleman (vrouw)' op stap willen, begrijp ik ook helemaal. Daar heb ik ook helemaal niks mee. Het moet wel om jou als persoon te doen zijn en iemand moet al iets bijzonders in je zien, anders heeft daten (gericht op een relatie, maar ook op een vriendschap) totaal geen zin. En mailen/chatten is een prima middel, om te bekijken of je iemand wilt ontmoeten. Anders komt het op mij meer over als een wanhopige zoektocht, een soort tijdverdrijf misschien? Daar zou ik me niet voor willen lenen. Ik denk trouwens dat niemand zonder verwachtingen op deze site staat, ergens is daar toch het verlangen om een partner te ontmoeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:21
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ik ben geen prins op een witte paard... wel een prins met een rode auto.... telt dat ook? deze prins is iets moderner dus rij ik niet meer op een paard |
De meeste vrouwen zijn niet zo gevoelig voor een auto, Rell. Helaas voor jou! Toch maar op zoek gaan naar een paard, is mijn advies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:44
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ben juist getrouwd die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben als ik op het profiel lezen hier was afgegaan. Een gewone vriendschap prima maar niet iemand waar ik toen een relatie mee aangegaan zou zijn. Iemand met een heel ander leven als ik, andere bezigheden, andere problemen (en vooral te oud ).
Maar als je in die vriendschap elkaar beter leert kennen (en dus zonder de druk van: zou hier een relatie uit kunnen komen?) kan iemand die je nooit uit zou zoeken opeens veel beter bij je te kunnen passen dan dat je gedacht had. Natuurlijk moet het ergens wel klikken om een vriendschap op te bouwen, als je echt niets met elkaar hebt houd het nu eenmaal op. Maar zoveel mensen zoeken naar "de klik"of "de ware", en dat moet dan eigenlijk ook na 1 date al zo blijken te zijn. Volgens mij werkt het zo niet.
Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden! |
Hey Annette!
Leuk dat je er weer bent! Een mooi verhaal over het onstaan van jullie relatie! 'k Denk dat dit ook alles te maken heeft met de hoogte van de verwachtingen, die mensen hebben. Doe de groeten aan je man!
Groetjes, Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:32
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 17:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 09:19
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 17:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 08:44
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | stel he........ willem is vrijgezel en hij schrijft zich in voor CM
hoeveel zullen dan voor de prins (op t witte paard) vallen ???
ik ben veel leuker hoor dan Willem, maar toch is t rustig met dames |
Ach, er hoeft er maar een voor je vallen toch? Als het maar de ware is! Wel handig, als 't dan van 2 kanten is.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 1 mei 2010, 08:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 08:39
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Mooie vraag Jos... Ikzelf merk dat ik het belangrijk vind om met de persoon in kwestie over het geloof te kunnen praten, niet oppervlakkig maar elkaar daar door en door in kennen, vind dat zelf 1 van de belangrijkste dingen. Samen je geloof beleven... mmmm Verder houdt ik ook van diepgang... vanavond was ik gezellig uit met iemand, maar veel te oppervlakkig, heb het gevoel dat alles uit mij moet komen en dat ik iets mis; een relatie is voor mij een aanvulling en als ik merk dat die aanvulling ontbreekt is het voor mij duidelijk, kan beter alleen blijven dan met zo iemand waarbij ik dingen mis. Diepgang in gesprekken is voor mij belangrijk. Maar zal ik vooral laten zien als ik iemand vertrouw en me op m'n gemak voel. Vind het erg prettig als een man lekker kan kletsen... en humor vind ik daarbij van tijd tot tijd ook belangrijk...
Ik lijk in eerste instantie een verlegen meisje denk ik haha, maar je zal nog wel verbaasd staan dan... Ik ben zelf erg een gevoelsmens en veel van mijn gedachten zitten van binnen, probeer de laatste tijd daarin meer en meer van mezelf te laten zien. Ik kan erg genieten van dingen ...en kan het ene moment me verwonderen om een ster in de nacht en Gods aanwezigheid daarbij voelen ... aan de andere kant ben ik ook erg gevoelig, en kan ik zo een traantje wegpinken bij een gevoelige lovesong. Een man die weinig zegt past daar niet bij... merk dan dat 't me weinig doet... maar een man die zowel lekker kan praten als kan luisteren en zelf wel een rust over zich heen uitstraalt, denk dat dat goed bij me past. Ik ben zelf ook wel een typ dat rust uitstraalt... |
Het lijkt wel alsof we dezelfde man zoeken, Suus! Dat kan nog wel eens problemen opleveren, want je blijft van 'm af hoor.
Toch kan er nog wel eens iemand op je pad komen, die niet aan al deze voorwaarden voldoet. Als God je duidelijk maakt dat hij dé ware is, moet je er m.i. voor gaan. Want een relatie, waarin God centraal staat, is het mooiste wat er is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:00
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 17:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:54
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm aangezien ik een hetro man ben lijkt het mij in mijn geval een hetro vrouw.... lijkt me vrij logisch... |
Haha, zo kun je het ook bekijken. Wat doen we toch moeilijk! Geen handvol maar een landvol vrouwen, Rell.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:49
|
|
|
JOS689 schreef: | Met wie kun je de beste relatie krijgen ? Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ? |
Dat is een moeilijke vraag! Soms kan het wel eens heel anders uitpakken, dan je zelf vantevoren bedacht hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:46
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ah, het gevoel voor humor is inmiddels ook al verdwenen, merk ik?
|
Dan heb je een ander gevoel voor humor, dan ik. Maar dat had ik al eerder gemerkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:44
Onderwerp: Proef- verleng lid!
|
|
|
HENK710 schreef: | Zo kan het inderdaad ook. Verschillen van inzicht zonder elkaar in de haren te vliegen! (Waarbij dat laatste ook nog eens weinig met tucht te maken heeft, maar dat terzijde) |
Dat kan zeker, is mijn ervaring! Laten we het ook niet dramatiseren, want er gebeuren ook veel mooie dingen op CM. Je kunt het negatieve ook uitvergroten. Mijn insteek is het positieve uitvergroten en het negatieve zoveel mogelijk negeren, daar kom je verder mee in het leven en op CM.
Ik lijk wel een psycholoog.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 30 april 2010, 22:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:42
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | zolang je het met Chatuliem eens bent, is er niks aan de hand |
Erg flauw en kinderachtig, je verlaagt jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:03
|
|
|
Weet je waar we iets aan zouden moeten veranderen? Niet meer met meerdere mensen (een groepje) kritiek spuien richting 1 persoon. De een valt de ander bij, valt me steeds meer op. Je leert kinderen al '2 tegen 1, dat is gemeen'. En als het goed is, zijn we hier met allemaal volwassenen. Jammer, dat dit op CM gebeurt. Lijkt mij een verbeterpunt voor bepaalde personen hier. Sowieso vind ik dat je zulke dingen privé of via de mail moet bespreken, de forum-lezers kunnen hier niks mee en het bederft de sfeer.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 30 april 2010, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:13
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:13
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:07
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 17:34
|
|
|
Tjonge, wat wordt er veel tussen de regels doorgelezen. Echt vermoeiend zeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 17:31
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | naar jouw maatstaven ga ik over het randje. dan ga ik maar over het randje, ik ben toch inmiddels 'fijn heiden' en naar oordeel van anderen samen met Mariska 'verdorven', en gedoemd te branden in de buitenste duisternis. ik denk dat je ook wel een beetje eigen invulling mag geven aan de tien geboden. gelukkig interpreteert iedereen die op zijn/haar eigen manier. daar zal God echt 'geen probleem' mee hebben, denk ik. en bovendien heeft de mens een eigen verantwoordelijkheid. ik zie geen bezwaar in het genieten van de goede en mooie dingen des levens.
cru gezegd: ik hoef me niet tegenover mensen te verantwoorden. (gelukkig ben ik opgegroeid in een kerk waar niet aan scherpslijperij/muggenziften/haarkloverij werd gedaan) |
Waarom zo'n reactie? Dat begrijp ik niet. Komt op mij een beetje zielig over, eerlijk gezegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 17:29
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | samenwonen is toch het openlijk er voor uit komen dat je aan sex doet (voor het huwelijk) ? |
In de meeste gevallen kun je dat zo wel stellen, al zullen er vast enkele uitzonderingen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|