Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:11
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | wrom ben je in een jolige bui??? |
Vraag dat Jol maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:09
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
HANS909 schreef: | Heb je geen Bijbel in je bezit? |
De Nieuwe Bijbelvertaling Herziene Statenvertaling Statenvertaling (Jongbloed editie) Statenvertaling editie 1977 NBG vertaling 1951 Willibrord vertaling 1995 Groot Nieuws Bijbel 1996
maar ja, ik was nieuwsgierig wie jij eronder verstond. Want je gebruikt een bijbeltekst, neem ik aan, niet zonder reden. Je wijst ermee naar iemand en ik vraag naar wie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:02
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
HANS909 schreef: | Tja, als je de tale Kanaäns zou verstaan.. dan zou je woedend zijn en wellicht gelijk de makers van Christian Match inlichten dat ik goi ben. |
Ik hoef niemand in te lichten, want van mij mag je zeggen wat je wilt. Ik hoef het er alleen niet mee eens te zijn. En ook ik mag zeggen wat ik wil. Mij zul je niet horen zeggen dat je goi bent. Volgens mij oordeelt Iemand anders daarover.
En wat je vlieg betreft, in de Statenvertaling komt die maar 1x voor. De rest is allemaal door mensen verzonnen buiten het Woord om.
Pred 10,1 Een dode vlieg doet de zalf des apothekers stinken en opwellen; alzo een weinig dwaasheid een man, die kostelijk is van wijsheid en van eer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 13:34
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | worden als een kind Hans om Zijn Woord te verstaan |
Matt 18 1 Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? 2 En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, 3 en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. 4 Wie nu zichzelf gering zal achten als dit kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen. 5 En een ieder, die zulk een kind ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij. 6 Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepte der zee.7 Wee de wereld om de verleidingen tot zonde. Want er moeten verleidingen komen, maar wee die mens, door wie de verleiding komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 12:53
|
|
|
HANS909 schreef: | Dan zou je het Woord verstaan! |
Om het Woord te verstaan is het noodzakelijk dat men het hart opent en niet welke tale met spreekt/leest/begrijpt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 12:39
Onderwerp: het geven van tienden
|
|
|
HANS909 schreef: | Alles wat ik heb, heb ik van mijn Heer.
ALLES wat of ik bezit is Hem.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
And so what als ik hier dan naakt zou zijn?
Het is niet zo, zoals mijn foto blijk geeft, ik heb een kostuum, een zonnebril en slechts het petje is ge-photoshop-d. |
HANS909 schreef: | Geplaatst: zondag 30 december 2012, 01:58 Alles wat ik heb dat heb ik door mijn Vader.. Hij heeft ALLES gegeven en zo heb ik ALLES gegeven aan Hem.
Geen tiende deel maar ALLES!!!
|
ALLES wat of ik bezit is Hem.
of...
Alles wat ik heb dat heb ik door mijn Vader.. Hij heeft ALLES gegeven en zo heb ik ALLES gegeven aan Hem.
Het zit hem in de zin, maar je zecht 2 verschillende dingen.
Wat probeer je nu te zeggen?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 11:52
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Zo maar ff naar buiten met een paar plakjes brood: de hagelslag valt hier uit de lucht.... |
Hier schijnt de zon ook lekker bij een boterham (of pistachnootjes )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:48
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
.. dat de zon schijnt (ach ik ben vandaag sowieso wel in een jolige bui)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:33
Onderwerp: het geven van tienden
|
|
|
HANS909 schreef: | Alles wat ik heb dat heb ik door mijn Vader.. Hij heeft ALLES gegeven en zo heb ik ALLES gegeven aan Hem.
Geen tiende deel maar ALLES!!! |
God vraagt niet alles van je, 'slechts' je hart, ziel en verstand. Als Hij alles wilde, loop je ongekleed in de buitenlucht. We mogen best genieten van de dingen die Hij ons schenkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:29
|
|
|
HANS909 schreef: | De Bijbel kan toch nooit te zwaar zijn, het wordt toch zeker niet voor niets de Blijde Boodschap genoemd? Als iemand zich aan mijn profieltekst stoort omdat ze de tale Kanaäns niet verstaan, dan is dat goed vind ik, want ik ga niet met iedereen in zee. Of je hebt Zijn Woord lief of je je bent enkel en alleen maar vroom om een schoon gelaat te tonen. Iedereen is vrij te doen en laten wat hij/zij blieft. |
Toch raar hoor die tale Kanaäns. Kanaänieten waren heidenen. Waarom zou ik de taal willen spreken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:24
Onderwerp: Vakantie 2012
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja hoor...we kunnen ook al eerder gaan wokken. Weet je al iets | Eerst verhuizen. Moet 15 januari het huis uit, maar heb nog niets anders. Ben wel bezig, maar nog niets definitiefs. As dat rond is heb ik alle tijd van de wereld (oke bijna alle tijd)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:23
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
HANS909 schreef: | Er is een boekje van het Morgenrood wat over de brieven van Christus gaan... en dat we overduidelijk nu leven in Laodicea... dat kun je expliciet hier bemerken, maar geef de moed niet op, er zit immers altijd nog koren tussen het kaf.
Helaas zijn er velen die 2Ti_4:3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; |
Even een vraag, wie zijn die zij en wie bepaald dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Nergens heb ik gelezen dat je in Zwitserland was...je ontkende wel de andere landen...maar je tikte nooit expliciet dat in Suisse was...pffff, al die geheimzinnigheid...volgend jaar ga ik gewoon mee dan hoef ik niet meer te raden |
Is goed, gaan we dan ook wokken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:11
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
HANS909 schreef: | Als je liever een vlieg wilt zijn in plaats van Zijn dienaar. Dan is dat volstrekt je eigen keuze, maar je bent niet te verontschuldigen. |
Is het zo erg om een vlieg te zijn? Ook deze is doorGod geschapen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:07
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...onlangs tikte je nog dat je niet in Zwitersland was...jokkebrok |
Niet waar, ga maar eens goed checken. Jij had het over Zwitserse verpleegsters en wat antwoorde ik daarop...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 08:42
|
|
|
GERRIT603 schreef: | oh, nou snap ik 'm, huis verkocht -> dus geld weg brengen en snowboarden in zwitserland
als je nog meer weg moet brengen wil ik wel koffers sjouwen |
Tsjonge Gerrit dat jij het nu moet raden ipv Frank
Ik denk dus dat je gauw deze reactie moeten verwijderen anders wordt hij boos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:47
Onderwerp: Hoe belangrijk zijn foto's voor mij?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | aangezien ik steeds alleen ben maak ik zelf foto's...met de zelfontspanner of hoe heet dat |
En dan staan telkens Floshke of Prikkie er op..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:42
|
|
|
GERRIT603 schreef: | 't zal wel in lapland geweest zijn waar ze was
misschien heeft ze naar een andere baan gesoliciteerd bij de kerstman
bij de beste sint is niet het schoonste werk wat er is, altijd roetzwart |
Geen Oostenrijk, geen Frank(t)rijk, geen Spanje,geen Lapland, en oja (even vanuit het topic 'wat eten we vandaag') geen Duitsland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:41
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik wil het al niet meer weten...je bent onlief...voila en om jou te pesten verleng ik nog 2 maanden |
Heb je nog twee maanden om dit uit te zoeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 19:18
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Enkele maanden geleden las ik eens ergens dat je tijdens een bepaalde periode van de maand geen gehaktballen mag draaien...want dan schiet het kwaad er in....Heb je daar rekening mee gehouden?
Ik eet spegetti...ma heeft spegetti-saus gemaakt en die moet ik opeten van haar...ik heb een goede ma met een lief vrouwenhart...ja, ze bestaan dus |
In gehaktballen kan alleen het kwaad schieten als je boos bent als je ze draait.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 19:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik heb jou ook gevraagd maar je reageerde niet of nauwelijks...
Ik kijk geen foto's meer. Ik zie toch alleen maar neushoornbeesten en bijtleeuwen en Albanoslangen rond één of andere hals...brrrrr |
Nou heb ik nog wel zo'n mooie AnnaPiet foto
En op dat wokken reageerde ik wel maar toen ging je ineens vreemd met Josina
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 18:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Marianne, lieve meid, wil jij eens met me gaan wokken??? Ik zal braaf en lief zijn...ben ik altijd wel hoor |
Ja zeg, jij wil ook met iedereen wokken. On topic: een foto van het wokken is niet belangrijk voor mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 15:12
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hoe belangrijk zijn foto's voor mij? |
Heel belangrijk, zeker als je zo knap bent als ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 13:47
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Om 12.00u was het mooiste moment tot nu toe.Toen werd ik namelijk opnieuw oma van een kleindochter. Maar het allermooiste moment komt later vandaag als ik haar in mn armen kan houden |
Je krijgt het er maar druk mee.. gefeliciteerd
|
|
Naar boven |
|
|