Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 11:19
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ohhhhhhh.....wat zal Hannah hier van genieten zeg |
geniet jij nou maar van de lampen die niet hangen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 10:44
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
JOSINA022 schreef: | En dan is het ook weer niet goed |
Wanneer zullen die 2 heren tevreden zijn?
Als de lampen hangen en de heg gedaan is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 10:42
Onderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wat gemist? Frank en Visser gingen, uit protest voor ons geplaag, in staking. Typisch weer mannen om zoiets te bedenken |
als vissertje staakt, zullen zijn lampen nooit hangen....
word toch een kampvuurtje voor een beetje licht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 10:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat de vorige pagina voorbij is.
Gelijk dat eerste bericht al he............tsssss, pffffffffffff |
Het mooiste moment zou toch moeten wezen dat je lampen al hangen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 10:22
Onderwerp: Het weer
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2011, 22:53
Onderwerp: Huisdieren en opvoeding
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | als je buren pas na 3 jaar beginnen te zeuren over je hond, zijn ze mooi 3 jaar te laat.
als mijn buren over het geblaf (wat ze overigens nauwelijks doet, aard van het beestje) van mijn hond zouden gaan klagen, zijn ze ook mooi 4 jaar te laat.
ik denk dat dat bij de 'huiselijke geluiden' hoort. ik bedoel: overdag een luidspelende radio heb je meestal ook maar te accepteren. |
weet je nog toen jij met liska hier was hoe ze met claudia bezig was en binnen en in de tuin? kreeg ik 3 dagen later op mijn falie van ze. waarom stappen ze niet direct dan op me af en dan kunnen ze de situatie inschatten. ik heb het gehad met ze.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2011, 22:44
|
|
|
JOSINA022 schreef: |
Dit is geen fijne reactie, Herman. Ik heb vorig jaar mijn hondje verloren en het doet nog steeds pijn, ik mis 'm nog elke dag. |
3 jaar geleden heb ik mijn kruising border collie moeten laten inslapen... een par maanden eerder mijn poes jasmijn... en een paar dagen nadat ik mijn hond had moeten laten inslapen werd mijn kat bianca doodgereden..
ik weet wat het betekend al die verliezen...
en nu deze beslissing....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2011, 22:10
|
|
|
Ik weet waarom de blaft: territorium verdedigen. Indringers verjagen. Dus typisch gedrag van waakhond.
Ik heb haar vandaag de hele dag binnengehouden. Ramen en deuren dicht en de luxaflex gesloten. Zo werd ze dus niet beinvloed door geluiden, en van wat ze kon zien.
Maar dit is dus niet de ideale oplossing voor de hond. Wel voor de buren.
Het blafgedrag vanwege territorium verdedigen afleren, is niet goed. De hond raakt in de war en weet niet wanneer het wel mag blaffen en wanneer niet.
Ik geef mezelf 10 dagen bedenktijd of ik afstand doe of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2011, 17:48
|
|
|
benauwd.. zweet wortels...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 22:41
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, jij zegt het Ik durf het woord kampvuur bijna niet meer te noemen, anders hoor ik Visser straks in Utrecht gillen |
kan hij zo hard gillen dan....
ik dacht dat alleen keukenmeiden konden gillen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 22:15
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Grote jongen
En ff zonder gekkigheid...fijn voor je dat het allemaal gelukt is!
Je geeft toch wel een housewarmingsparty hè? Willen natuurlijk wel met z'n allen je werk bewonderen |
Housewarming= kampvuur... in de huiskamer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 22:12
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Oja, da's waar...voor het kampvuur in het huis van Visser |
Wanneer?
met kerst lijkt het mij een prima idee...
afwachten wat vissertje ervan vind...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 21:28
Onderwerp: Loterij
|
|
|
Urim en Tummim zijn vermoedelijk voorwerpen die zich bevonden in het borstschild op de efod van de hogepriester van Israël met een waarschijnlijk voorspellende functie, waarbij getracht werd een beslissing van God te vragen. Ze werden verondersteld een vraag met ja of nee te kunnen beantwoorden, maar ze konden ook zwijgen.
In de NBV worden ze aangeduid als orakelstenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 16:33
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hoezo wispelturig |
Zijn er geen mannen die beweren dat vrouwen wispelturig zijn?
Zo te zien kunnen is er 1 man die er wel aan voldoet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 15:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | heerlijk weer??? Het is helemaal niet heerlijk. Het is te warm en daar word ik zo lui van. Er moeten dingetjes gedaan worden maar als ik er aan denk begin ik al te zweten. Het kan maar beter regenen want dan heb ik een goede reden om die tuinwerkjes niet te doen...
Maw: de zon schijnt hier in Hoeven... |
Ik moet kiezen of stofzuigen of de tuin doen... Beiden tegelijk gaat lastig....
Ik wil niet de consequenties hebben als ik beiden doe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 10:34
|
|
|
Ik weet dat er 2 soorten blafbanden zijn. 1 die stroomstootjes leverd lijkt mij niet de oplossing, aangezien een hond er nerveuzer door kan worden. En 1 die geurstoffen afgeeft.
Maar ik zat meer te denken aan die een geurstof afgeeft.
Het probleem in de tuin is juist het blaffen daar als iemand langs de poortdeur loopt, of als ze de buren hoort.
Ik weet dat die banden erg prijzig zijn. Maar ja afleveren in het asiel om de buren te plezieren zit ook een prijskaartje aan.
Ik snap het niet, ik heb nu 3 jaar die hond en nu komen pas de klachten.
En de buren zijn niet bepaald diervriendelijk, ze snappen ook niet dat voor sommige mensen huisdieren een goed effect heeft op hun gezondheid.
Mijn 2 katten heb ik al binnen, nu de hond binnenhouden? Straks ik verplicht binnen zitten?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 20 augustus 2011, 10:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:45
|
|
|
Ik zou graag willen weten, wie er ervaring heeft met antiblafbanden. Op internet zie ik alleen maar negatieve ervaringenen of opmerkingen.
Dat ik deze vraag stel heeft te maken met het feit, dat ik buren heb die last hebben van het geblaf van mijn hond. Ze willen dat ze niet meer in de tuin komt. De hond is waaks. Ik heb haar gekregen toen ze 10 maanden oud was. Binnenkort word ze 4 jaar. Ik weet niks van haar voorgeschiedenis.
Voordat ik afstand van haar ga doen, wil ik een antiblafband proberen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:44
|
|
|
De helft van de inkomsten van de postcode loterij gaat naar 81 goede doelen.(wetelijk verplicht)
http://files.postcodeloterij.nl/Jaarverslag_2010/magazine.html#/spreadview/52/
http://files.postcodeloterij.nl/Jaarverslag_2010/magazine.html#/spreadview/52/
De staatsloterij is wettelijk verplicht om ninstens 60% in de prijzenkast te doen.. rest verdwijnt in de staatskas
En dan te bedenken dat vele goede doelen geen christelijk tintje hebben. Terwijl er velen liever geld geven aan een goed doel dat ze vertrouwen.
Waarom geen geld op rekening van giro 555, maar wel geld zetten op een rekening, waarvan het merendeel word uitgekeerd aan prijzen. En onder tussen dan toch maar het goede doel steunen, die niet echt te vertrouwen zijn?
De lotto is wettelijk verplicht om ca 47% aan in de prijzenkast te doen en de rest naar goede doelen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 22:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:13
|
|
|
Hieronder een overzicht van de grootverdieners van enkele Goede Doelen. Zo kunt u precies zien waar uw geld blijft wanneer ze weer aan de deur staan met de collectebus of wanneer er weer eens een grote geldinzamelactie is om de mensheid te redden. Hieronder worden alleen de verdiensten van de directeuren aangegeven. Daarbovenop komen nog de kosten die het in stand houden van de betreffende Goede Doelen met zich mee brengen, alsmede de bedrijfskosten en de kosten van de medewerkers. En nogmaals; de enige inkomsten die ze hebben zijn de giften van gulle gevers en donateurs.
Unicef: Henk Franken €371.459 -- Rode Kruis: Cees Breederveld €198.000 -- Hartstichting: Hans Stam €181.119 -- Nierstichting: Paul Beerkens €177.249 -- Kerk in actie: Haaije Feenstra €176.000 -- KWF Kankerbestrijding: Ton Hanselaar €175.135 -- Artsen zonder Grenzen: Hans van de Weerd €174.000 -- Prins Bernard cult. fonds: Adriana Esmeijer €160.400 --
Natuurmonumenten: Jan Jaap de Graeff €154.000 -- Plan Nederland: Tjipke Bergsma €136.000 -- Wereld Natuur Fonds: Johan van de Gronden €129.498 -- Cordaid: René Grotenhuis €128.514 -- Greenpeace: Liesbeth van Tongeren €126.901 -- Woord en Daad: Jan Lock €125.361 -- Astma fond: Michael Rutgers €125.000 -- Zonnebloem: Marijke van Eck €122.416 -- Terres des Homme: Ron van Huizen €117.440 -- Amnesty: Eduard Nazarski €115.955 -- Oxfam/Novib: Farah Karimi €115.769 -- SOS Kinderdorp: Albert Jaap van Santbrink €103.164 -- Cliniclowns Nederland: Hans Geels €94.577 -- Liliane fonds: Kees van den Broek €92.016 -- War Child: Mark Vogt €87.600
http://ronnietielenburg2.web-log.nl/mijn_weblog/goede_doelen_weet_waaraan_u_geeft/
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 20:56
Onderwerp: mop
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:55
|
|
|
God is Heilig, helemaal mee eens ... maar waar wordt de naam van God dan bespottelijk gemaakt, want met spotten maak je iemand bespottelijk en dat lees ik de mop niet terug ... [/quote]
God word hier geprofileerd alsof Hij al je wensen op deze manier kan vervullen.
Maar mijn mening blijft: dien je God hiermee door moppen te gebruiken. Gij zult de naam des HEEREN niet ijdel gebruiken.
En ik zie dit toch wel enigszins als ijdel gebruik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:29
|
|
|
Mammon is een christelijk symbool voor "het beheerst worden door geld".
Mammon De Mammon is een afgod, bekend uit de Bijbel. Het woord mammon is Syrisch voor geld of rijkdom, waarbij vaak gold dat die rijkdom als een god vereerd werd.
Het woord mammon komt vier keer in de Bijbel voor. In de Willibrordvertaling is het vertaald als geldduivel.
Evangelie volgens Matteüs 6:24: "Niemand kan twee heren dienen: hij zal de eerste haten en de tweede liefhebben, of hij zal juist toegewijd zijn aan de ene en de andere verachten. Jullie kunnen niet God dienen én de mammon."
Naast de genoemde tekst staat het woord nog in Lucas 16: 9, 11 en 13. De uitdrukking "de mammon dienen" betekent in de Nederlandse taal: "geldzuchtig zijn".
In het geval van een loterij, hoopt men dat men een geldbedrag wint. In mijn ogen is dat al het begin van geldzuchtig zijn.
Hoeveel mensen zijn er al wel niet gokverslaafd? En komen zo diep in de schulden.
Zelfs gratis loten neem ik niet aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:24
Onderwerp: Komkommertijd?!
|
|
|
ik zag in de winkel vandaag kommers en spruiten..
dus de komkommertijd is er nog.. en de spruitjestijd komt eraan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:19
Onderwerp: Boze mail, geen mogelijkheid om te antwoorden ....
|
|
|
Ik weet dat er in het verleden ook een topic was met moppen. Daar kwam ook heel wat kritiek op. En je weet well hoe dat eindigde.. een slotje en een ban.
Dat jij een boze mail krijgt.. daar zit wat in.. Dat je haar niet kan beantwoorden, das jammer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:06
Onderwerp: Spijt!!!!
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik denk dat Lady nu past echt wakker door Goddelijke roeping, getrokken uit de macht der duisternis (wereld) en overgezet tot Zijn wonderbaar licht (God). Ze weet (ook wij) dat haar (ook ons) lichaam de tempel van de Heilige Geest. Ons lichaam moet zuiver en heilig bewaard voor God, omdat Hij de Schepper is. Daarom mogen ons lichaam niet verknoeien of veranderen als je niet tevreden bent over je eigen lichaam. God heeft gezegd na de schepping, HET WAS ZEER GOED. |
Ja voor de zondeval was dat.... En de zondeval heeft veel dingen met zich meegebracht... Ook dat mensen hun uiterlijk gingen verfraaien.
Als je niet tevreden bent met het functioneren van een hand, mag je dat dan wel veranderen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:00
Onderwerp: Boze mail, geen mogelijkheid om te antwoorden ....
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Maar goed, ik kan wel op jou reageren, en dat kon ik niet op de mail ...
Ik ben het trouwens niet met je eens ... maar dat had je wel door denk ik ... |
Ik ben niet die bewuste mailschrijfster/schrijver.
We hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn? Ieder mens heeft zo zijn eigen grenzen. Ik zeg gewoon hoe ik er tegen aankijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:43
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb waarschijnlijk een andere tekst...ik zie niets grof aan deze mop... |
Het gaat om een handicap van iemand... Mag je daar wel moppen over vertellen....
|
|
Naar boven |
|
|