ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

IMRE695 schreef:
Zachtjes daalde de zon boven de Ginkelse heide. De rust was weergekeerd. Een eenzaam snoeppapiertje dwarrelde nog door de avondbries. De herder bracht zijn schapen weer in de kooi. Een late leeuwerik floot zijn avondlied. En zie: alles was zeer goed geweest! Lachende smiley

Het lijkt net alsof je er bij geweest bent, Imre! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:56
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Moet oppassen op de schaapjes die ik op het droge heb staan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Is ook erg nuttig. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:17

MARIO216 schreef:
He Imre, wat doen we nu als de picknickers niet terug komen van de hei? Smiley die vol vragen zit

Ga je dan niet mee, om op te passen Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 17:54

HANNAH810 schreef:
en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen.
geen reacties meer op de mensen die niet mee gaan picknicken in ede op de hei, want die reacties zijn off-topic.

'k Mocht jullie toch wel een fijne dag toewensen? Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:59

'k Wil alle picknickers heel veel plezier toewensen! Geniet van de hei, van het zonnetje en vooral van elkaar! Lachende smiley

Groetjes,
Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:58
BerichtOnderwerp: rells hoekie

CARIEN982 schreef:
Marijan, weet je wie ik gister nog ff gesproken had per mail? Smiley die vol vragen zit

Facco..... hij is nog ff op die andere site, en gaat niet meer verlengen.

Was wel leuk om weer iets van hem te horen. Lachende smiley

Zo Rel, jou hoekske is weer naar omhoog geschoven. Lachende smiley

Dan weet jij meer van 'm, dan ik. Schaam schaam...... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:55
BerichtOnderwerp: Gezocht...

[quote=THOMAS968]

Sterkte met deze tijdrovende en intensieve klus, Thomas! Ieder vak heeft z'n voor en z'n nadelen hè. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:42

DIKKIE717 schreef:
picknicken op de hei;.
er is veel aandacht voor de picknick op het forum.
het hield mij ook een beetje bezig, en ik had ook zo mijn gedachte er over
ik denk wat een zielig gebeuren toch allemaal,
gescheiden vaders en moeders met kinderen ook singles er tussen, trek men d.v. zaterdag richting de hei, een ieder met zijn ziel onder de arm en zijn iegen verhaal,en dat alles om de zonde wil, om de zonde even op de achtergrond te drukken.
ik denk dat het beter geweest had, om de binnen kamer op te zoeken,
dan zou de HEERE nog wonderen kunnen doen.
het volk van israel, die gingen op de hoogten rooken, om alle ellende voor even te vergeten, maar het was een gruwel in de ogen van de HEERE
HEERE bekeerd gij mij, want dan zal ik bekeerd zijn.
niet die bekeeringkies van ons,is een walg voor de HEERE, stinkt in zijn neusgaten.

bij deze;..

Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:20
BerichtOnderwerp: Platte praat in de chatbox

CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik het die avond wel mee vond vallen, valt het me wel op, dat er in de chatbox niet serieus te praten is over seksualiteit. Sommige mensen zien daarin een uitnodiging om bepaalde termen te gebruiken die niet passen op de site. Bovendien zijn dan de verwensingen ook niet van de lucht. Moeilijk om daar een verstandig gesprek mee te beginnen. Voor een aantal mensen is het klaarblijkelijk moeilijk de grens daarin te bewaken.

Als er niet serieus over te praten is, kun je dit onderwerp beter laten rusten. Op een verjaardagsfeestje bespreek je zo'n onderwerp toch ook niet met z'n allen? En het forum vind ik iets anders, dan de chat.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:17
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

GRACE585 schreef:
een goede gedachte marijan denk dat het veel te maken heeft hoe je relatie met je kind is en er al dan niet openlijk over te kunnen en durven te praten met hen.
mijn dochter is een net beginnennede puber van 11 (bijna 12)en is daar bv nog niet aan toe.maar heeft wel de voorlichting gekregen met oa ook je gevoelens en veranderingen daarin,en ook vanuit je christenzijn met sex omgaan.
ook in groep 8 komt bij ons op de school de stichting NO APOLOGIES die gaat over oa NEE durven te zeggen teggen oa sex en drugs,aggressie etc.
het ligt er dus maar aan hoe je jezelf daarin opsteld en wat voor voorbeelden men geeft denk ik.en ook of je je kinderen een eigen verantwoording leerdt en durft te geven te geven over hun leven.

Bedankt voor je reactie, Grace!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:16

IMRE695 schreef:
Het staat definitief vast.... Ik kan niet zaterdag... weer of geen weer.... ik heb andere verplichtingen.....

Nooit zal ik jullie real-life ontmoeten..... Huilende smiley, smiley in tranen

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Ik mag niet.... ik noem verder geen namen....

Kun je niet of mag je niet Smiley die vol vragen zit Het klinkt wel heel mysterieus allemaal, maar een man van 42 bepaalt toch zelf wat hij wil?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:13
BerichtOnderwerp: Henk710 & Robbedoes873

Henk & Robbedoes,

'k Reageer wat laat, maar 't is zeker niet minder gemeend. Hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ik wens jullie samen, en met de kinderen, heel veel geluk en zegen toe!

Groetjes,
Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:54

MARISKA601 schreef:
Je bent eerlijk in je opmerking.

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:48

IMRE695 schreef:
Mèn, ik kwam bijna de site niet op net. Ik dacht al dat ik ge-bannned was o.i.d. Het zal wel de gebruikelijke maandagavond-drukte zijn, vaak de drukste avond van de week op dit soort sites. Maar goed.

'k Heb vanavond hetzelfde probleem! 't Duurt erg lang zeg, dacht al dat het aan m'n pc lag. Volgens mij heeft dit te maken met de vele oud-leden, die weer een paar dagen gratis mogen komen kijken. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten of ben ik nu a-sociaal? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

‘k Heb deze discussie met veel aandacht gelezen. Mij valt op dat het grootste deel van de mensen die reageert, geen problemen heeft met sex voor het huwelijk. Wel voegen veel mensen er een mits aan toe, namelijk dat je wel het voornemen moet hebben om met deze persoon oud te worden. Dat vind ik wel heel mooi. Nu zitten we hier op CM voor een groot deel met mensen (wat ouder), die goed hun grenzen weten. Wat ik me wel afvraag is, hoe je dit standpunt aan je kinderen/de jongeren duidelijk maakt. Hoe bescherm je ze tegen vrije sex met iedereen? Kunnen zij dit aan? Is dit duidelijk voor ze? Geen sex voor het huwelijk, is denk ik duidelijker en daardoor veiliger voor ze. Hoe moeilijk dat ook kan zijn, dat besef ik goed. Een tiener van 16 (of jonger?) kan zo smoorverliefd zijn op iemand, waardoor hij/zij denkt dat dit de ware zal zijn. De praktijk leert dat daar nog vele liefdes op kunnen volgen. Wat ik dan zo jammer vind, is dat ze dan met veel verschillende mensen sex hebben gehad. Dan wordt iets, wat in mijn en ik denk zeker ook in Gods ogen heel waardevol en kostbaar is, zo gewoon en voor mijn gevoel naar beneden gehaald.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

THOMAS968 schreef:
Ik heet wel Thomas, maar gezien het feit dat iedereen buiten het forum de bijdragen kan lezen, voel ik me geremd aan de discussie op het forum bij te dragen. Ik vind dat deze mogelijkheid echt moet verdwijnen en vind het beschamend dat dit blijft omdat het oud-leden zou aantrekken. De discussie is voor leden onderling en niet voor anderen. Helemaal fout is dat dat niet vermeld is en dat veel leden het niet weten ook. Nogmaals het doet me aarzelen om bij te dragen. Mijn schrijfstijl is herkenbaar voor velen in mijn omgeving.

Thomas, die een voorstander is van een CM dat privacy garandeert, wat ook door CM is beloofd.

Dat ben ik helemaal met je eens, Thomas! Ik begrijp heel goed dat je je geremd kunt voelen. Als ik terug denk aan sommige stukjes die ik schreef, krijg ik er bijna spijt van. De leeftijd staat er notabene ook nog bij! Misschien mail ik Chris er nog een keer over, want ik wist dit dus ook echt niet. Ik ben nu wel extra blij met m'n nickname.

Marijan, die zich aansluit bij de woorden van Thomas w.b. de beloofde privacy.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 17 mei 2010, 20:12
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 19:43
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik vraag mij het volgende af:

Er worden op CM vaak nick namen gebruikt bij het profiel.
Dus verzonnen namen die er in het echt niet zijn.
Nu respecteer ik degene op CM die zo'n nick name gebruiken.
Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het fijner om de voornamen van CM leden te zien.
Ik zelf noem mij op CM Paulus, maar ik heet gewoon Paul.
Wellicht had ik mijzelf ook gewoon Paul kunnen noemen op CM, besef ik me nu pas.
Ik hoop dat ik met dit bericht niemand gekwetst hebt, want dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik vroeg me gewoon af wat jullie vinden van nick names op CM.

Groeten van Paul

Omdat mijn naam direct herkenbaar is (qua spelling) voor bekenden, heb ik gekozen voor een nickname. Daar is een heel klein beetje in terug te vinden van m'n echte naam. Zeker nu ik weet dat het forum toegankelijk is voor iedereen, moet ik er niet aan denken dat bekende mensen (die geen lid zijn) al mijn stukjes op het forum zouden lezen. Twijfelende smiley Het zal niet gauw gebeuren, maar toch... Als ik een algemenere naam gehad zou hebben, zou ik misschien wel m'n eigen naam gebruikt hebben. Verder doe ik er niet geheimzinnig over, want als ik mail met mensen geef ik vrij snel m'n echte naam.

Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 19:33
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

THOMAS968 schreef:
Het zegt wel iets over onze samenleving: Mannen met weinig en vrouwen met veel opleiding, komen moeilijk aan de bak. Ben je tussen de vijftig en zestig dan is het nog lastiger. Het is niet alleen een idee van je, het is aangetoond. Ik ga al eerder in het draadje hier iets over aan.

Toch succes Knipoog smiley

Thomas

Heb ik even mazzel dat ik geen universiteit heb en nog geen 50 ben.Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 09:20
BerichtOnderwerp: ik vind dit heel jammer op het CM forum

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik vind het heel jammer. Ik heb sterk de indruk dat sommige CM leden alleen maar discussies aangaan op het CM forum welke uitmonden in ruzie.
Wat mij opvalt is dat als sommige CM leden iets posten zoals bijv. een prachtig christelijk lied of gedicht er dan, helaas, weinig tot niet op gereageerd wordt door andere CM leden.
Het is zeker niet mijn bedoeling om andere CM leden hiermee te kwetsen.
Wederom probeer ik goed uit mijn woorden te komen.
Ik hoop dat ik niemand gekwetst heb, want dit is zeker niet mijn bedoeling geweest. Wat ik beoog met dit bericht is om andere CM leden uit te nodigen om ook te reageren op christelijke gedichten en gebeden welke op het CM forum gepost worden.

Groeten van Paulus

Hoi Paulus,

Fijn, dat je op CM bent! Even een tip van mij..... Probeer je verwachtingen iets minder hoog te stellen, dan ben je ook minder teleurgesteld. CM-ers zijn ook maar 'gewone' mensen. En dan kan het hier ook heel leuk en ontspannen zijn!

Ook ik lees alles, maar op alles reageren lukt gewoon niet. En aan een gedicht, heb je niet altijd iets toe te voegen.

Een hele fijne tijd op CM!

Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 09:16
BerichtOnderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...

LIESBETH326 schreef:
'k Ben wel benieuwd naar wat jou aansprak... Wil je je overdenking delen? Knipoog smiley

'k Begrijp je vraag, want eigenlijk heb ik niks gezegd hè. Knipoog smiley Je zet me wel aan 't werk Twijfelende smiley , maar ik vind het soms ook lekker makkelijk om alleen te lezen. Lachende smiley En de reacties zijn boeiend!

'k Ga vandaag voor een weekje weg, dus misschien komt er later nog een reactie. Al heb ik dan waarschijnlijk nog weinig toe te voegen.

En dan nu weer......on-topic.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 15:16
BerichtOnderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...

LIESBETH326 schreef:
Eerlijkheid... daar gaan we voor toch? Iemand schreef volgens mij al in een ander topic... het is een modewoord geworden. En daarmee misschien ook wel een uitgehold begrip...

Ik denk dat er ruwweg twee soorten eerlijkheid bestaan: eerlijkheid t.o.v. algemene feiten (dan gaat het om waarheid of onwaarheid) en eerlijkheid t.o.v. jezelf en je eigen gevoel.

In onze cultuur waarin we zelf als individu centraal staan en waarin ons gevoel bepalend is. Iets is pas goed als het goed voelt.

Is dat werkelijk zo? Want dat zou betekenen dat eerlijkheid belangrijker wordt dan trouw... Zo las ik in een boeiend opinie-artikel uit het Nederlands Dagblad.
http://www.nd.nl/artikelen/2010/mei/07/het-uiterlijk-is-belangrijker-dan-het-innerlijk

Het zet me in ieder geval aan het denken... hoezeer laat ik me leiden door wat m'n gevoel mij zegt? Doe ik daarmee altijd recht aan anderen??

Boeiend artikel, Liesbeth. 'k Had 'm vanmorgen al vluchtig gelezen, maar nu nog eens op m'n gemak. 't Zet mij ook aan het nadenken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 14:41

LIESBETH326 schreef:
Hmm... wat zal daar nou hebben gestaan? Lachende smiley

Als iemand het zou kunnen raden, zou jij het wel zijn Liesbeth. Knipoog smiley Lachende smiley

Dus vul maar in......... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:18
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

[quote=LIESBETH326]

Zo is dat!

Spreken is zilver, maar zwijgen goud.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:15

[quote=RENSKE067]Daar heb je gelijk in! Lachende smiley Op een grote paddestoel zal ook geen probleem zijn, lijkt mij. Knipoog smiley Clown smiley

Voor wie vast wil oefenen. Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=2yCVHoz02vo
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:13

...

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 7 mei 2010, 13:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:10
BerichtOnderwerp: Profiel foto CM leden online

DANIEL777 schreef:
ik heb het niet alleen over de foto, heb het ook over de zin waarin je het over mannen hebt waarin je suggereerd dat mannen maar 1 ding willen dus over lezen gesproken

Waar zeg ik dit Smiley die vol vragen zit

Sorry hoor, maar 'k vind dat je er overgevoelig op reageert. 'k Bedoelde het meer met een knipoog. Zulke mannen (en vast ook vrouwen) zijn er ja, maar lang niet allemaal.

Maar als mannen zich beledigd en persoonlijk geraakt voelen, bij deze mijn excuses. Dat is niet mijn bedoeling geweest.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 7 mei 2010, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:06

[quote=IMRE695]

Daar heb je gelijk in! Lachende smiley Op een grote paddestoel zal ook geen probleem zijn, lijkt mij. Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:21
BerichtOnderwerp: Profiel foto CM leden online

DANIEL777 schreef:
ik snap niet dat er steeds maar gezanikt en gezeken wordt dat er een foto van jezelf bij moet staan en dat er gesuggereerd wordt dat mannen maar aan een ding zouden kunnen denken.
Dus ja hierover ben ik dus zeer kwaad ja Woedende smiley

Nounou, je reageert wel heel heftig zeg. Twijfelende smiley Zo zwart-wit bedoelde ik het niet. Moet je een beetje de humor van inzien. Knipoog smiley Trek het je vooral niet persoonlijk aan. Ik ken gelukkig genoeg mannen, die verder kijken dan de foto. En begrijp me goed, naar een foto kijken mag hoor! Doe ik, als vrouw, ook wel. Maar naar mijn idee, zegt dit niet zo heel veel over iemand. Ik zeg juist dat iedereen vrij is om wel/geen foto te plaatsen, dus wel goed lezen voordat je zo kwaad reageert.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 7 mei 2010, 12:26
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:11
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

HENK710 schreef:
Ik heb net al even weer gereageerd op de inderdaad diep trieste manier van reageren van Chatuliem en zal deze discussie maar weer verlaten, want ik heb er geen zin in om steeds onnodig door het slijk gehaald te worden door een enkel individu. Juist door het vernieuwende aspect in de discussie wilde ik me toch weer in het gesprek gaan voegen, maar die lust is me voor nu wel weer even ontnomen.

Jammer Henk, maar ik begrijp je reactie wel. Vele anderen, waaronder ik, waarderen je bijdragen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:06

[quote=IMRE695]

Imre, volgens mij is het beter om hier nu niet op door te gaan. Ik vond het, gezien de manier waarop dit topic verliep, ook geen handige opmerking van je.

En Hannah en anderen, het gaat vast een hele leuke dag worden!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 ... 74 Volgende
Pagina 51 van 74