Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 16:23
Onderwerp: Incest
|
|
|
XABIA794 schreef: | mooi openhartig stukje Een voorbeeld waarin vergeving mogelijk kan plaats hebben. Mij heeft het ook geholpen gebeurde feiten onder een andere benadering te plaatsen. Als men soms de achtergronf van de dader bekijkt... Wat niet wil zeggen dat het daarom veroorloofd is natuurlijk, maar het helpt wel jezelf terug op de rit te krijgen. Vergeving is inderdaad en proces, en vooral gericht naar eigen bevrijding... zoals verbittering |
Dat probeer ik nou duidelijk te maken hier, al die lange verhalen schrijf ik voor als slachtoffers het lezen,met de hoop dat ze begrijpen dat vergeven goed is voor jezelf om te herstellen. Verbitterd, met boosheid,haat, verder gaan in je leven is vernietigend voor jezelf. Heeft de dader alniet genoeg je aangedaan,kapot gemaakt? probeer het touw los te laten,waar ik eerder over schreef, dat je niet gevangen blijft door het gebeurde. Het is een lang en moeilijk proces vergeven,maar erg helend voor je zelf.
Met alle begrip geschreven voor mensen die denken vergeven? echt niet. ik zeg ook niet dat je moet vergeven, alleen dat als je het ooit kan het goed voor jezelf is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:59
Onderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
|
|
|
onder andere ging de preek ook over dat god een positieve manier heeft om naar jouw omstandigheden te kijken. jij zegt;het is onmogelijk god zegt: alle dingen zijn mogelijk(luk.18-27
jij zegt;ik ben te moe god zegt:ik zal je rust geven(math 11 28-30
jij zegt:ik kom er niet uit God zegt: ik baan voor jouw de weg(spreuken 3 5-6
Jij zegt; ik kan hetniet god zegt; je kunt alles(fil 4-13
jij zegt:ik kan het niet aan god zegt: ik zal in alje behoeften voorzien(fil 4-19
jij zegt:het is het niet waard god zegt: het zal de moeite waard zijn(rom 8-28
jij zegt:ik benniet slim genoeg god zegt: ik geef je wijsheid( 1cor 1-30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 06:33
Onderwerp: oordelen
|
|
|
DJES101 schreef: | Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt: Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg. Loop door de straten,over de bergen en door de dalen. Voel het verdriet ,beleef de diepste pijn. En voel de vreugde. Doorloop de jaren die ik ging. Struikel over elke steen waar ikover gestruikeld ben. Maar sta altijd weer op. En ga precies op dezelfde weg verder. Precies zoals ik het gedaan heb.
En eerst dan
Kun JIJ over MIJ
OORDELEN!!!! |
Mooi stuk, als we daar es bij denken,voor we een mening over een ander vormen, zouden we wat meer begrip voor elkaar hebben, wat voorzichtiger met elkaar omgaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 06:24
Onderwerp: gebed gevraagd
|
|
|
PETER989 schreef: | na een pijnlijke periode en veel tegenslagen in een leven zonder de Heer heb ik het geloof weer gevonden , mijn leven was leeg zonder Hem , maar sinds een aantal jaren gaat alles weer beter en zit ik in een rustig vaarwater , ik ben gelukkig met Hem en heb weer zin in het leven , het enige wat ik mis is mijn geloof met iemand te kunnen delen vandaar mijn inschrijving op cm. ik heb zaterdag een hele lieve vrouw leren kennen en hoop en bid dat de Heer deze vrouw op mijn pad heeft gestuurd , zouden jullie met mij willen bidden dat dit de weg is die de Heer voor mij en haar heeft uitgestippeld.
Peter |
zal bidden voor wijsheid, dat god je openbaart of dit de vrouw voor je is. En leuk voor je dat je een lieve vrouw bent tegengekomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 06:22
Onderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Help hun O god Dat we ons mogen verwonderen over UW daden. U bent die GOD die zelfs bij het naderen van de dood uitkomst kan en wilt geven. Ook dit kunt U genezen. |
amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juni 2012, 00:22
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,gewoon..je strrijkt en strijkt..en?? Mischien wasverzachter in die strijkbout doen?
ik drink zwarte koffie oke..maar zwarte kousen dragen mocht ik nooit;) |
Beter wasverzachter in de wasmachine doen, ha ha vraag meaf hoe die washandjes uit de wasmachine bij jou komen...tja misschien zit er weleen sok in. Dan zijn 2 huishoudelijke problemen nu bij je opgelost
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juni 2012, 00:13
|
|
|
HEIDE115 schreef: | zo dan heb ik het nog makkelijk hier Visser.. maar goed ik krijg m'n washanden met strijken weer niet zo mooi.. |
Hoe kun je nou je washanden met strijkenniet mooi krijgen? En van ouwe sokken kun je vast heel lekkere koffie maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 23:58
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | In dekbedden...onder matrassen...tussen kamerspeelgoed...
Raad.....koop veel dezelfde sokken...dan zijn ze niet langer eenzaam!!! |
Serieus,je verwacht ze ooit weer tegentekomen, maar echt niet en maak ook schoon onder matrassen en noem maar op. punt is wel dat de kinderen elkaars sokken wel eens gebruiken,maar dan nog...ze verdwijnen toch niet in de afvoer van de wasmachine,daar kunnen ze niet door. Ik heb gewoon een sokkendief in huis,ha ha net zoals een dief die me snoeptrommel leeg eet en me kaas uit de ijskast,als ikvraag wie de dader was,zeggen alle kinderen ik niet.Alhoewel ik ze allemaal ervan verdenk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 23:45
|
|
|
De grootste vraag van mijn huishouden is, waar al die sokken toch blijven? Warom heb ik altijd de twede van de sokken kwijt om de zoveel tijd? Waar blijven ze? Het is een raadsel waar ik al jaren over denk??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:07
Onderwerp: gezond verstand of achterdocht
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik heb niet gebeld. Ik denk omdat mijn lief zegt, hier is haar nummer, ga je gang.
Ik weet wel dat de ex van mijn ex het heel jammer vindt dat niemand haar ooit info heeft gegeven over onze ex |
Ha ha,moest effe nadenken de ex van je ex. Ik heb de nieuwe liefde van me ex wel eens voorzichtig gewaarschuwd, maar ze luisterde niet,geloofde me niet, mijn ex vertelde natuurlijk een ander verhaal.Volgens hem was ik de boze ex.tja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:47
Onderwerp: gezond verstand of achterdocht
|
|
|
je kan het ook anders doen,opletten hoe hij over zijn ex praat,hoe hij met haar omgaat, luisteren naar warom hij gescheiden is, dat zegt vaak ook al heel veel over die persoon vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:20
|
|
|
en me laatste reactie over dit moeilijke onderwerp, ik kon iemand niet vergeven, bespaar jullie de details over het wat en kon het niet en ging ermee na jezus omdat ik wist ik vol boosheid was, verbitterheid en soms wraakgevoelens, die nacht droomde ik een droom, ik droomde dat ik die persoon was en ik voelde me vreselijk,was me zo erg bewust van het duister waar die persoon in gevangen zat, want hoe erg ben je er aan toe als je zo gestoord met andere mensen omgaat? heel erg vind ik.
Nog iemand die ik lang niet kon vergeven, mijn broer die me had misbruikt, later bleek dat hij zwaar schrifofeen was, stemmen hoorde ,die hem opdrachten gaven, opdrachten ook om vrouwen lastig te vallen,nog later in zijn leven was hij zo in de war,zag slangen etc.om hem heen,geesten die hem erg bang maakten, wat was die jongen er echt vreselijk aan toe. hoe kan je boos blijven op iemand die zo diep in het duister zit, zo erg er aan toe is,zo ongelukkig,zo vernietigend voor de mensen om hem heen en zichzelf? heb altijd gevonden dat ik er beter aan toe was als slachtoffer dan hij als dader. Hij leeft trouwens niet meer,is niet oud geworden en was blij voor mezelf dat ik niet meer bang hoefde te zijn voor hem,maar vooral blij voor hem,want zijn leven was een akelig afschuwelijk leven. en vanuit mijn weten hoe erg hij verward was(of hoe ik het moet omschrijven)kon ikniet anders als vergeven. medelijden met hem hebben,die zo diep gevangen zat in het duister. enfin,misschien heeft iemand er wat aan die dit leest. een stukje levenservaring , over vergeven van een dader,die ik voor dat ikkon vergeven echt heb gehaat over onrecht aangedaan,tot dat ikhemeen beetje begon te begrijpen,zijn pijn, etc.zijn verwardheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:59
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ooit hoorde ik een definitie van het begrip vergeven die voor mij wel werkbaar was. Of het theologisch verantwoord is weet ik niet, maar ik kon er iig mee verder.
Vergeven als het loslaten van je wraakgevoelens. Het zijn je wraakgevoelens die je ahw 'vastbinden' aan die persoon. Je geeft die persoon over aan God; Hem komt tenslotte de wraak toe. Je wilt geen revanche meer nemen. (Dit is iets anders dan voor je recht opkomen en bijv. aangifte doen, want dat moet je gewoon blijven doen.) Gerechtigheid en wraak zijn niet dezelfde.
Deze manier van loslaten of vergeven is niet hetzelfde als doen alsof er niets is gebeurd. Er is dan ruimte voor erkenning van de gevolgen en het beschadigde vertrouwen. Sommige mensen willen graag vergeven worden om daarna weer in je leven toegelaten te worden (je hebt me toch vergeven?) waarna ze hun gedrag weer voortzetten. |
Goed omschreven stuk over vergeven carmen.
Iemand vergeven wil niet zeggen dat je je grenzen niet moet blijven bewaken, de dader gewoon doorgaat.De dader de gevolgen van zijn daad hoeft te ontlopen
loslaten is te vergelijken met touwtrekken met iemand,je houd vast aan het kwaad en het onrecht,met het loslaten ontkom je aan de greep van de tegenpartij, hij kan trekken wat hij wil maar hij trekt niet meer aan jou.
en vergeven is zeker niet vergeten,herrinneringen zullen blijven,wezenlijk is hoe we herrinneren, zodat gebeurtenissen uit het verleden geen vat meer op ons hebben
het is wanneer het oude is voorbij gegaan, dat er ruimte komt voor het nieuwe.Het is wanneer we niet meer terug zien,we kunnen vooruitzien.
Ik moet vaak aan stefanus denken,hij werd gestenigd en onderhand kon hij vergeven, hoe kwam dat? Hij keek omhoog,zag de hemel geopend en weigerde zich te laten gevangen nemen door het onrecht,kwaad wat hem werd aangedaan.
en tegen iemand zeggen,je moet vergeven,ach ze bedoelen het goed,maar vergeven doe je in je proces van verwerking, en daar hoort ook boosheid bij over het gedane onrecht,ook daar moetje iemand de ruimte voorlaten, later komt vergeving,wanneer de persoon zelf zover is. Het is niet iets watje zomaar even kan en doet. met de hoop dat mijn woorden niet verkeerd worden begrepen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:18
|
|
|
En vergeven is een heelbelangrijk proces in het herstel van gewonde mensen.
Corrie ten boom richtte na de oorlog een tehuis op waar mensen konden herstellen die ernstig getraumatiseerd waren door de oorlog, in kampen hadden gezeten. Ze schreef, dat wanneer er vergeving bij de mensen kwam, het de eerste stap van genezing was voor die mensen.
mensen die niet kunnen vergeven,blijven nu eenmaal vast zitten in boosheid,haat, en dat is als een kanker gezwel in je lichaam,geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:12
|
|
|
JOL252 schreef: | let op de hyena's ;)
ik bedoel... soms voelt het vanuit dezelfde denkwijze (structuren/visies) goed om "hulp te verlenen" aan de "verwonden"... en vanuit gedrevenheid en ontbrekende inzichten helpen ze van de wal in de sloot. Daarbij zijn er ook vaak rondwarende hypes zoals het integreren van multiple persoonlijkheden, omgaan met dissociatie (is in hun optiek al snel demonie).. brokken zijn zo gemaakt. |
Klopt, alleen heb je het hier over hulp verleent door mensen. Je kan ook je hulp zoeken bij jezus, god heeft ons gemaakt, kent ons ieder persoonlijk en wie zou ons beter kunnen helpen dan degene die ons gemaakt heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:56
|
|
|
En ja kerken kunnen slachtoffers in de steek laten,of proberen te helpen,maar totaal geen inzicht hebben. Maar jezus laat slachtoffers niet in de steek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:48
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Klopt Shanita en dat is heel wrang. Een traumatische jeugd beschadigt niet alleen je ziel, maar havent ook je persoonlijke ontwikkeling. En als de mensen die jou zouden moeten beschermen en koesteren er onverschillig over zijn of zelfs leedvermaak hebben over jouw pijn, dan doet dat iets met je eigenwaarde. En niet veel goeds.
Maar ik wil je bemoedigen: mijn persoonlijkheid was door mijn jeugd compleet verwoest. Gelukkig ben ik op (relatief) jonge leeftijd tot geloof gekomen en God heeft mij stap voor stap, beetje bij beetje genezen en opgebouwd. En ik wil je echt aanmoedigen om daar niet te klein van te denken: bij God is alles mogelijk! Hij wil en kan jou vormen tot een prachtige sterke stralende persoonlijkheid zoals Hij jou in gedachten heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat je dat nu niet bent! Maar wat Hij voor jou in gedachten heeft is vele malen mooier en groter dan jij kunt fantaseren. Believe me...
GrZ! |
Bij god is zeker alles mogelijk, ook ik heb zo mijn ervaring met verdriet en boosheid over onrecht en misbruik wat me was aangedaan. Ik heb geleerd echt te vergeven, wat een lange weg was, en ook een bevrijding, geen boosheid,en niet soms haatgevoelens in je hart. god genas me van posttraumatische stress, straatangst,die daardoor was ontstaan,maar oh god bad ik wel eens, me verdriet in me hart is zo groot,help me. Het was als een stille schreeuw, alsof je alleen een grote lading verdriet mee neemt die niemand echt begrijpt, die je niemand echt kan vertellen,want wie begrijpt echt ,die er niet bij was? een tijdje terug ging ik naar een kerk,waar godsgeest erg sterk aanwezig is. Ik ben na een kwartier er weggegaan, ik werd bang omdat het was alsof god me hart aanraakte,alsof hij zei, ik weet van je verdriet en het was alsof god me verdriet aanraakte en ik ieder moment me niet meer groot kon houden met me verdriet en op de grond zou vallen om in huilen uittebarsten. Later ben ikweer na de kerk gegaan en er was een oproep voor gebed en ik ging om mezelf helemaal aan jezus te geven. iemand legde de handen op me hoofd en begon voor me te bidden.Opdat moment kreeg ik een geweldigge aanraking van de heilige geest,onbeschrijvelijke zuivere liefde voelde ik, kracht!! en een hele grote blijdschap en ik lachte, zo blij had ik me jaren niet meer gevoeld, ik keek omhoog en het was alsof ik een waterval over me zag uitstortten, met heel mooi water schitterend als soort diamanten, zie je, dat zei degene die voor me bad daarna, ik zie een waterval. wat kinderen van me waren erbij en zeiden later dat ik straalde. En ik voelde me echt kilo,s lichter,alsof er een zware last van me af was gevallen die kilos woog. Sindsdien geen verdriet meer gehad, ben nog wel es gewoon verdrietig, maar dat grote zware verdriet is weg. En dan zwijg ik nog over de andere dingen die weg waren, het was alsof ik vernieuwd werd, geheeld,al me beschadigingen weg waren.
Enfin de reden ik dit schrijf is om te zeggen dat je met alles naar jezus kunt, ook groot verdriet, jezus begrijpt ons,helpt ons en loopt met ons mee in onze weg naar bevrijding,genezing ook van verdriet. en als hij ons gebed verhoort, geeft hij nog meer dan dat wij vragen, er werd over mij gewoon een waterval uitgestort vol met gods liefde en genezende kracht. drie jaren was ikzoekende in de bijbel,biddende,lerende in geloof, en jezus ging met met mee, ook stap voor stapje in de weg naar herstel,de laatste tijd krijg ik de ene na de andere groote zegen. Soms heb ik gedacht,god warom geneest u me nu niet? Maar ik begreep ook dat god het beter wist dan ik,alles op zijn tijd, stap voor stapje en dat ik nog veel moest leren,leren vergeven, geloven,begrijpen.en vooral leren god te vertrouwen,iets wat moeilijk is in de praktijk.
Dus iedereen die dit leest,beschadigd door de vele dingen in het leven die een mens ernstig kunnen beschadigen, geef niet op en ga ermee na jezus, soms geneest hij stap voor stapje,jezus kent jou en weet precies de beste weg. en soms geneest hij ineens. maar genezen,je helpen doet hij. het voelt bij mij alsof jezus mijn verdriet heeft weggenomen,alsof hij zei,ik heb op golgatha alles voor jullie gedragen,ook jouw verdriet, geef maar aan mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 15:41
Onderwerp: gebed gevraagd...
|
|
|
ik bid voor je, en dat jezus bij je mag zijn met je verdriet, dat de heilige geest je mag aanraken en helen, dat verdriet word vervangen door blijdschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:45
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Voor mij was dat duidelijk hoor! |
voor herman misschien niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:42
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat moet je dus maar net weten, ik wist dat niet en voor mij was het dus duidelijk dat de knuffel voor Shanita (ja welke is het nu??) bedoelt is. Niet zo'n handige zet, Zeeland, om dit openbaar te maken. |
Mijn schuilnaam is petra,me echte naam mirjam de lieve knuffel was bedoeld voor shanita,als reactie op haar schrijven over haar pijnlijke verleden. EN DUS NIET VOOR HERMAN BEDOELD
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Even een geheel andere vraag.... Hier wordt een ""knuffel"" gegeven door iemand die als naam hier Petra heet...maar knuffelt met de naam Shanita?????????????????????
Zeer verwarrend.....niet om die knuffel (jullie knuffelen maar af...is mij goed) Maar we hebben namelijk hier ook een schuilnaam van iemand die Shanita heet... Hoe zit dat nu???????
Petra...als je eigenlijke naam Shanita is...blijf dan je schuilnaam gebruiken s.v.p
(Zeeland...die Ineke heet...maar wel duidelijk is) |
de knuffel is voor shanita bedoeld,sorry voor de verwarring
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:28
|
|
|
XABIA794 schreef: | het is ook niet de bedoeling om iedereen te kunnen bijstaan/helpen. Met sommige zaken en situaties gaat men beter naar een deskundige. Daarom dat er ook zoveel gekwetst wordt vanuit "goed bedoelde" bemoeienissen en bijbelversstenen... Vaak heeft men geen flauw idee van inleving in een anders situatie, en dan denkt men te helpen met een adviesje of een bijbels advies, en eigelijk geef je vaak de persoon nog een trap achterna... |
Bid maar herman,dat god de juiste hulpverleners op hun weg stuurt, zoals jezelf schrijft zijn deze dingen je onbekend. Je kan goed bedoeld,inderdaad in plaats van de persoon te helpen, diegene kwetsen.
En lieve knuffel voor je shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:41
Onderwerp: RUST VOOR DOOP...
|
|
|
GLORIA404 schreef: | dit is echt waar gebleken!! zondagmorgen werd ik wakker met vreselijke angst. ik was bang flauw te gaan vallen als het zo doorging. vroeg in de middag in de zon gezeten met opwekkingsliedjes op mijn hoofd (mp3) en buikademhaling geoefend. eenmaal in de kerk om 15 uur was ik bijna helemaal in de rust!!! heerlijk meegezongen met de schitterende liederen, w.o.: "ik vermag alle dingen in Hem, Die mij kracht geeft!!" in broederlijke liefde uitgezocht door een oudste, die ook mij doopte, samen met een gastvoorganger. toen ik eenmaal in het water stapte was ik ook rustig. ik las voor: jesaja 12 vers 4 t/m 6 als getuigenis. ik kneep mijn neus niet dicht, dat had ik me voorgenomen, ik ging vol vertrouwen onder. het deed een beetje pijn in mijn neus, maar dat was maar even. erna de doop/zegen met de Heilige Geest. ondertussen zong de gemeente: "er is een dag" lied wat ikzelf (oa) uitgekozen had.... na die zegen nog meegezongen, al druipend.. dank voor jullie gebeden en het aan mij denken!!! God is groot, Hem zij alle eer!! |
geweldig Gloria en natuurlijk is het echt waar,god laat ons niet in de steek als wij iets ergs moeilijk vinden, geeft ons de kracht, daar kunnen we op vertrouwen. ook al is dat in de praktijk heel moeilijk omdaar op te vertrouwen. Dapper van je zonder je neus dicht te houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 14:16
|
|
|
De sameritaanse vrouw liep so wie so alleen na de put om water te halen, gingen vrouwen in die tijd niet vaker samen? Warom liep ze alleen? Mischien omdat ze even alleen wou zijn, zich eenzaam voelde met haar verdriet van 4 verloren liefdes, of misschien omdat ze niet zo geaccepteerd werd door andere vrouwen in het dorp, wie weet werd er wel flink geroddeld in het dorp, over haar verliefdheid op een man die niet haar man was, Of wie weet was dit nr 5 waarvan ze dacht die gaat er voor zorgen dat ik gelukkig word in het leven,omdat ze dacht dat ze gelukkig zou worden als ze maar een man had. En zo kun je er zoveel over na denken... 1 ding is zeker,jezus vond de sameritaanse vrouw lief, liep een gigantische omweg zelfs en zat daar toevallig( bestaat niet niet,god laat dingen toevallen) op het juiste moment bij de put.
Mooi verhaal, net zo mooi als hoe god na hagar omkeek, hagar kunnen we goed vergelijken met een gescheiden vrouw vandaag de dag, daar werd ze de woestijn in gestuurd, geen man meer, een zoon die inmiddels op sterven was, en hagar was zo ontmoedigd, dat ze het niet kon aanzien, ze op een afstand van haar zoon ging zitten,terwijl hij op sterven lag. en god liet haar niet alleen, gaf haar de moed om weer op te staan, verder te gaan,ze ontdekte de waterput( die er zelfs misschien de hele tijd geweest was, maar die ze in haar ontmoediging misschien nog geneens niet meer zag)
enfin bla bla bla het mooie van deze verhalen is,is dat je merkt dat god wel degelijk omkijkt naar vrouwen, vrouwen zonder man,met hun meedenkt, hun helpt. met hun meeleeft en ze begrijpt in hun moeilijke momenten Zo zou hij ook vast met ons meedenken, als we in ons hart denken, ik zou graag een leuke man willen, En ons vast begrijpen ook met onze gevoelens tegenover sommigge mannen en vragen... en dan... hoe moet het met sex? En ook als we daar fouten in maken, jezus hielp ook de vrouw die overspel deed. Jee wat is god goed,lief ,begripvol, vergevend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 13:40
|
|
|
HENK393 schreef: | ik was er niet bij.... misschien had ze wel een hele liefdevolle relatie? echtscheidingen waren er toen nog niet. misschien kun je dit hier wel vergelijken? 4x een soort echtscheiding na een in eerste instantie een liefdevolle relatie? |
of al 4 mannen verloren,die overleden waren? zou ook kunnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:09
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
YES356 schreef: | Mooi moment van de dag. Om mooie gesprekken,reacties via chat en mail van cmm ers te krijgen. M.b.t. “riooljournalistiek” (riooljournalistiek = waarbij sensatie en roddel belangrijker worden geacht dan een waarheidsgetrouwe weergave van de feiten) Thanks!! All!! |
Mattheus 5-11 Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om mijnentwil. Verblijdt u en verheugt u,want uw loon is groot in de hemelen, want alzo hebben zij de profeten voor u vervolgt.
Dus je moet eigenlijk niet raar staan te kijken als je over geloof op een forum schrijft er bepaalde mensen minder leuk op je gaan reageren, en als ze met leugens reageren, weet je eigenlijk helemaal waardoor het komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 08:39
|
|
|
BEUN656 schreef: | LOL! |
Vind er niks leuks aan. als iemand over bepaalde dingen anders denkt,kan je elkaar toch nog wel met respect blijven behandelen. Voor mij komt het zeer onrespectvol over naar yes, verbreekt het een communicatie over een onderwerp warop ieder het recht heeft om zijn mening neer te schrijven. Zonder daarmee onrespectvol te worden behandeld. enfin ik ben hier uitgelezen, best verslavend zo,n forum volgen.interesant andere hun mening lezen, maar jammer als het niet op een respectvolle manier na elkaar kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:31
|
|
|
tja flowerfull , wij beiden hebben een andere kijk op bepaalde dingen. Jij denkt ik zondig als ik sex voor het huwelijk heb, ik niet Jij vind dat cristenen zich genoeg inzetten voor hoeren,ik niet Jij denkt anders over zielse banden,dan ik ik denk dat jij een beetje een angst geloof heb,jij vind van niet Jij vind zelfbevrediging een zonde,ik vind het ongezond om zo te denken
We houden allebei wel van jezus,dat hebben we gemeen met elkaar en we doen allebei ons best als cristen en allebei verdiepen we ons in de mening van andere cristenen, allebei zijn we ook lerende.
liefs en gods zegen toegewenst
Laatst aangepast door
|
PETRA411
|
op maandag 11 juni 2012, 23:32
|
|
Naar boven |
|
|
|