ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEM618
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEM618
Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:19
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik schop helemaal niet .....een kritische kanttekening?
Dat is juist het mooie van het forum, wordt het geen kleuterklas en je kan je meningen nog eens scherpen.....
Jammer dat het dan gelijk als veroordeling wordt gelezen..........
ik denk dat jij die leer absoluut niet achter je gelaten hebt, het is juist net of ik de refokerkbladen van vroeger lees als ik jouw stukjes lees.......
Zo stond het er vroeger en nu ook nog denk ik dan......vind ik dan......en deel ik dan......
Discussie en elkaar scherpen heet dat in mijn leefwereld....in de jouwe is het ergens tegen aanschoppen blijkbaar........en dat mag je wel zo klakkeloos zeggen??????


verder geen commentaar Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:06
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wie zegt dat ik voorop loop in de kerkelijke beschaving.......? Hoor je mij niet zeggen.......is ook niet zo....
Ik constateer een feit en het is zeker geen veroordeling........en schoppen? Die tijd ligt al ver achter me........
Jij leest het als een veroordeling.....dat is heel wat anders en zeker geen strijd onder de gordel?????? Dat je dat al denkt zegt al wat he? Jammer....
Het zou jou sieren als je het las zoals het bedoeld is en was......
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat het verschil is tussen ons dat jij de refo leer nog als juist beschouwd en dat ik die leer al lang achter me heb gelaten en er met een andere blik naar kijk.



Twee voorbeelden dat je vind dat jij dat alles al ver achter je gelaten hebt, dus voorloopt.
Ik heb geen veroordeling genoemd, en vervolgens kom jij om wel te schoppen naar mijn mening. En ik geloof niet dat daar iemand om vroeg.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 27 juni 2012, 15:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:50
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn......Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk...En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen.....en is meer op zichzelf gericht......
En wat je hierboven schrijft geldt dat ook voor Adam en Evert en Ada en Eva?

waarom reageer je anno 2012 zo Willemijn?

Volgens mij wil je alleen afgeven op een bepaalde groep, en juist jij die zo voorop loopt in kerkelijke beschaving zou een ander voorbeeld kunnen geven. Zou je eerder sieren dan te blijven schoppen. Ook binnen andere culturen word nog wel is strijd onder de gordel geleverd, en ik denk dat in de eerste plaats we allemaal eerst genoeg hebben aan onszelf.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 27 juni 2012, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 12:22
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
HEIDE115 schreef:
Want onze God,is onze God
verder ben ik wat woorden kwijt...

En zal mij tot de dood toe geleiden,was de laaste regel.

(Ps 48:14) want deze God is onze God eeuwiglijk en altoos; Hij zal ons geleiden tot den dood toe.

psalm 48:6 (berijming 1773)
Want deze God is onze God;
Hij is ons deel, ons zalig lot,
Door tijd noch eeuwigheid te scheiden;
Ter dood toe zal Hij ons geleiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 09:27
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
Wat voor mij een vraag is, die steeds vaker bij me boven komt, is: Hoe gaan we nu met mensen om?
Is het mijn verantwoording welke geaardheid iemand heeft? Is het Gods opdracht aan mij om overal iets van te vinden?

Allereerst voel ik me zo in het leven staan, dat ik menswaardig met mijn medemens dien om te gaan. Ongeacht welke geaardheid, geloof, huidskleur, achtergrond of wat ook. Liefhebben van mijn medemens is de eis die God me geeft, en dat vind ik soms oprecht moeilijk, maar minimaal menswaardige omgang is wat ik wel probeer te doen. En ook naar minderheden.

Daarnaast, wie zijn wij, wie ben ik zelf? In mijn aard zondaar, net als ieder mens. En het is alleen genade, dat het anders is geworden. Met als gevolg, dat God te mogen kennen tot gevolg heeft dat ik ook alles probeer om uit liefde Zijn wil te doen. En dat geld voor iedereen denk ik, die uit genade mag leven. En of iemand dan homo is of niet, als dat God in de weg staat, word het wel weggenomen, en anders is dat een zaak tussen God en die persoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:32
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FRANKT627 schreef:
des nachts om drie uur zijn geen vogeltjes te vangen...wel een muisje maar dan doe ik maar alsof ik het niet zie want dan kan dit oud fossiel weer op handen en knieën dat piepbeest vangen. Boze smiley

hahaha. en toch ga je dan maar op forum. Denkt dat floshke tenminste dat je druk ben
Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:27
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
STEENTJE178 schreef:
Wel, wel, Frank die al om 23.25 uur slaapt!! Floshke zeker op schoot gekropen?? En dan vannacht rond een uur of 3 hier weer paraat?? Clown smiley

Floshke komt om 3 uur thuis toch met een vogeltje of een muisje? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:20
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FRANKT627 schreef:
Bestaat die vrouwentopic die vandaag gestart wel nog eigenlijk? Boze smiley

je mag daar lezen, Frank, alleen meepraten niet geloof ik Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:19
BerichtOnderwerp: Humor
 
lopen twee kippen door katwijk

Komen ze langs de poelier, zegt de één tegen de ander: Naakt????, mag dat hier nu ook al.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:17
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FRANKT627 schreef:
het seksfeest kan nu voor hen beginnen, Nicky...het zijn beide immers strenge en goede gelovigen... Knipoog smiley

Waar het hart vol van is he, ..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 22:56
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
JOL252 schreef:
deze reactie is niet okee
Knipoog smiley

we mogen ook niet in discussie geraken hier hè Knipoog smiley in dit topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 22:54
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
HANNAH810 schreef:
mag ik je bijbeltje lenen, willem? Verraste, verbaasde smiley
die "vertaling der Schrift" ken ik nog niet, namelijk!! Engeltje smiley

Is ook geen vertaling! Is mijns inziens een gegeven dat je genieten mag van liefde. Clown smiley

En hoor eigenlijk weinig mensen, ook al leven ze nog zo zwaar, dat als er sprake is van echt liefhebben van elkaar, dit onderdeel van de liefde met tegenzin ingevuld wordt Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEM618
op dinsdag 26 juni 2012, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 20:40
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
HEIDE115 schreef:
''waarom we er op een goede manier ook ervan mogen genieten''.

Waar liefde woont, gebied de HEER' den zegen.
En wat als je de meest ultime uiting van liefde uit? Daaar mag je toch met heel je lichaam en gevoel van genieten zou ik zeggen. En doe dat dus ook. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:47
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
HEIDE115 schreef:
Ja..waarom praten we als mensen soms zo gemakkelijk over sex

Terwijl het juist in het leven ook zoveel schade kan aanbrengen?
En heb ik juist zelf wel zoveel serieuse vragen rond sex?
Ik hoor zelfs dat door sex..zoveel huwelijken zijn gestrand?
Dat mensen liever nog alleen willen blijven,omdat het vaak toch alleen maar om sex gaat..?
Dat ik alleen maar bang bent,alleen misbruikt te worden als genot middel?
Dat er ook veel angst heerst rondom sex,vooral bij jonge vrouwen?
Kan ik me nog echt man voor de vrouw voelen en andersom ''in deze tijd''?
En wat hou ik mijn kinderen (als ik die hebt) voor,als ik zelf zo over sex denkt?

Het is voor mij ook om over deze dingen na te denken!
En vraag niet om een discussie in dit topic.
wil je een gedachte kwijt,die niet meteen een discussie op roept,
Dan is't het misschien toch goed,deze in ons midden hier neer te leggen.

Liever geen mailtjes over deze topic.



Aangepast..

Sex is een veelbesproken, maar ook een onderwerp wat vaak goedkoop gezien en besproken wordt.
Ik zie het als een onderwerp, waar je open over kan zijn, maar nooit waardeloos over mag praten. Juist door op een waardevolle manier met mensen om te gaan, ga je ook waardevol met een ander om, ook waardevol met gevoelens. En dan is sexualiteit niet iets wat je beschadigd, maar wat je leven verrijkt. Maar voor je aan sexualiteit kan denken, moet er wel iemand zijn waar je het mee kan delen, en die je mag kennen, die jou wil kennen.
En als je dat proces is op je in laat werken, wat is het dan een mooi iets. Twee mensen, die uiteindelijk één worden in het beleven.
Helaas, hoe veel zie je om je heen, dat er geen basis van kennen is, en dat het dan om macht en lust gaat. Men genoegen neemt met alleen een lichaam. Terwijl het een zo mooi onderdeel is in een relatie.

Ik hoop dat dit topic een waardevolle bijdrage gaat leveren Heide.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:15
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Nou, ik had volgens mij al een goeie reactie gegeven op wat je gisteren zei. Maar jij blijft doorzagen. En dan Hannah: heb je haar reacties naar mij eens gelezen voordat je eenzijdig oordeelt? En ik maak A, zelf uit of ik al of niet aan deze discussie meedoe, en B vind ik dat heel veel reacties hier voluit onbijbels zijn en dat vind ik verschrikkelijk als dat op een Christelijke datingsite gebeurt.

Ik lees wel.
Daarnaast, het is hier een Christelijk forum. Ik blijf niet doorzagen, maar vraag wanneer JIJ nu is doet wat je beloofd heb.
Is volgens mij geheel Bijbels, dat indien je beloofd je ook betaald (doet wat je beloofd)
En als jij dan een zuster wil neerzetten als beneden jou niveau, dan kan ik zeggen, zie je eigen niveau is. Is aan het begin van dit forum dat je zou onderbouwen wat je zei, en nu, tientallen pagina's verder, kom je nog steeds met het zelfde standpunt zonder nadere onderbouwing. En kan me voorstellen dat je dat verschrikkelijk vind, en dat dat op een Christelijke datingsite gebeurd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:08
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
b

Je pint je teveel vast op interpretatie Willem. Doorheen -van kaft tot kaft- is duidelijk dat sex iets speciaals is voor God. Het is valse leer om door te geven -aan eenvoudigen zoals een van onze grote waterdragers hier op forum- dat God akkoord is met wat jij allemaal zo mooi tracht te verkopen. Knipoog smiley

Ik ga niet zeggen dat jij een valse leer verkondig hier, maar wel, dat hoe je hier nu weer op reageer, verre van respectvol is. En daarnaast, van kaft tot kaft heb ik de Bijbel gelezen, zelfs vele malen, en tevens zo goed als alle "oudvaders" die bij het vertalen van de Bijbel betrokken zijn. Daarnaast de werken van Augustinus, Calvijn, Luther, Melangton, enz. Weet echt wel enigzins wat er geleerd word, als ik het zo mag zeggen. En als dat gebasseerd is op een valse leer, mag jij je huiswerk nog even gaan doen.
Daarnaast, zo mag ik aan den lijve ervaren, dat God, welke ik dagelijks zoek, en wat mijn hoogste Goed is, en al mijn verlangen naar Hem uitga momenteel, ook dat mag een valse leer zijn.

Maar ik weet, dat God, die mij ziet, mijn leven leid, mij ook zal bewaren om zo liefdeloos Zijn Woord hier te noemen, en Zijn Woorden neer te zetten, om medemensen op te leggen wat ze zouden moeten geloven, om ons af te trekken van alles, wat Hij ons gegeven heeft.

Ik zeg hier, gegrond op Gods Woord, dat ik hier geen valse leer verkondig. En je mag mij, gemotiveerd, een antwoord geven, en anders hou je stil over valse leer, en wat dies meer zij.
De duivel praat nog met meer respect over Gods Woord, dat jij hier doet.
En hij kent God, en hij beeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Om maar even met die eerst regel te beginnen. Dat is wel zo, zie Hebreeen 13:4. En dan, mensen zeggen hier openlijk, wellicht met de Bijbel in de handen, dat sex buiten het huwelijk wel kan. En dat is fout! En dat blijf ik zeggen! Al crashed de server van CM van mijn reacties! Interesseert me geen bal! God verbied sex buiten het huwelijk! PUNT! En als je wilt weten waarom, dan onderzoek je dat maar!

Volgens mij hebben we het al over die tekst gehad. En reactie is onderbouwd weergegeven (zie mijn reactie en die van Xabia) (onderzoek had ik dus al gedaan, maar kon jou mening niet vinden, vandaar mijn vraag om je mening te onderbouwen. Maar dat is te veel moeite, en dus beloof je het eerst, maar daar jij het ook niet kan vinden, kom je met deze reactie. En dan afgeven op het niveau van Hannah!!


En dat een ander zijn mening je niet interesseert, dat begon ik al door te krijgen. Maar meng je dan niet in een discussie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:39
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Die van Hannah? Veel te weinig niveau! Begin ik niet eens aan...

En wie zichzelven verhogen zal, die zal vernederd worden (matt 23:12)

want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden (Luc. 18: 14)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:25
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Goed, ik zal je ff bijlichten... God noemt seks buiten het huwelijk hoererij. En volgens mij mag je aannemen dat Hij dat niet voor niets heeft gedaan. Toch...? Of gaat God hier over een grens...? Knipoog smiley

Nergens noemt God dat zo, en met zoveel woorden Beun.
Toen David met Bathseba overspel bedreven had, staat er later van, dat dit kwaad was in Gods ogen. Maar één vers eerder staat dat God hem "uws heren vrouwen in de schoot" gegeven had. We hebben het hier dus over meerdere vrouwen. En die had God hem gegeven.
Tegelijk, toen Absalom tot hen was ingegaan, leefden die vrouwen allen als weduwen.
Toen de fariezeen de vrouw tot Jezus brachten, in overspel gegrepen, kwamen zij tot Jezus, om Zijn oordeel te horen. Maar dat was diep hun bedoeling helemaal niet. Ze wilden Jezus veroordelen met het oordeel wat zij dachten dat Hij geven zou.
Ze wisten dus, dat Jezus liefdevol met mensen omging, niet met het wetboek iedereen om de oren te slaan, maar liefdevol, met als doel, het eeuwig heil van de mens op het oog te hebben.
Wat ik hiermee zeggen wil, God vraagt van ons, om Hem lief te hebben in alles, en onze naaste als ons zelf.
En daarnaast, sommige dingen zijn letterlijk zo beschreven, sommige dingen niet. Ik denk, dat als God van ons eist dat we op een bepaalde manier met sexualiteit omgaan, dat Hij dat ook zou hebben laten beschrijven. Net als Hij wel omschrijft dat we waardevol met onze vrouw en man omgaan.

Maar als jij vind dat in de Bijbel daar wel een andere mening over staat, en God wel omschrijft wanneer er sprake mag zijn van sexuelaliteit, dan mag je mij dat gegrond gemotiveerd aangeven. Vind het jammer, dat je de bal nu weer bij de andere kant neer legt, en vervolgens door gaat met het opleggen van jou meningen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:41
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Nou, als ik als mens jou niet kan overtuigen dan denk dat het beter is dat jij de Bijbel ter hand neemt en zelf serieus gaat onderzoeken waarom je geen seks voor huwelijk mag hebben.

Makkelijk om iets als een stelling te deponeren, en dan te zeggen: Echt het staat er in, maar zoek het zelf maar op. Je doet geen eens moeite om me te overtuigen, maar ik MOET en ZAL jou mening gewoon moeten aannemen. En daarin zie ik erg weinig terug van een Christelijke houding Beun.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:31
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
DUH! Het elfde gebod is geboren! Wat is er nou op tegen om je gewoon straight aan de Bijbel te houden?

Niets, probeer dat ook te doen Beun. vandaar ook, dat ik open sta voor jou argumentatie. Als jij mij kan overtuigen, dan zal ik daar zeker naar zien te leven. Maar helaas, die motivatie en argumentatie mis ik nog steeds. Wel zie ik dat je weer terug valt in het deponeren van stellingen. En dat is iets wat de Bijbel nu niet direct als voorbeeld geeft. De Farizeers staan als voorbeeld, hoe ze precies wisten hoe het moest, maar tegelijk deed De Heere Jezus niets anders dan ze wijzen op het gegeven dat ze in hoogmoet en om iets te zijn, Gods wetten misbruikten, en daar konden ze niet voor bukken. En dat wekte zo'n haat op in hun hart, dat De Heere Jezus dood moest.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op zaterdag 23 juni 2012, 23:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:23
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Ok, hoeveel uitleg behoeft "gij zult niet stelen"? Niks. Als God dus verbied om seks te hebben voor het huwelijk dan behoeft dat ook eigenlijk geen uitleg? NEE is NEE! PUNT! Dat wij mensen zijstraten nemen enzo, dat doet er gewoon niet toe.

Tot nu toe heb ik die tekst niet kunnen vinden: Gij zult voor het huwelijk geen sex hebben

En ook jij hebt hem nog niet kunnen aanrijken. Ik was nog in afwachting van die reactie van jou, met onderbouwing, en vanuit liefde geschreven en onderzocht. Is al weer een paar bladzijden terug, maar die zal je vast nog wel kunnen vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:18
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
NICOLETTE565 schreef:
maar t gaat niet om wat uw MENING IS maar toch om wat Gods mening is!?.
wat heerst hier zwakte ;zo van we kunnen er niks aan doen
en zo van het is zo zielig voor onze kinderen.
nee ik ken kinderen die heeeel gelukkig zijn .en rein zijn .en mannen ook .

het is een grote LEUGEN dat je kinderen of je zelf gelukkig wordt van de algemeen geldende regels over sex hebben. of
het is een leugen,dat je ongelukkig wordt van Gods wil doen .
waar staat dat in de bijbel?
weet u wel Hoe God is? HIJ is VREUGDE ,LIefde (geen wereldse liefde)HIJ is GOed ,Hij wil dat Zijn Kinderen gelukkig zijn.laat u goed onderwijzen hoe te krijgen wat HIJ heeft!!!!.Je krijgt Alles. (maar het kost je je ego)
in zoveeeeeeeel plaatsen is God niet meer te voelen.
sinds ik God voel.........
vraag er om .
raad ik iedereen aan.
groetjes

Nicolette,
Dat je zegt dat het om Gods mening gaat, ben ik van harte met je eens.
Echter, we zijn nu al enige tijd en bladzijden verder, en niemand kan met een onderbouwing vast zetten hoe de Bijbel aangeeft om te gaan met Sex voor het huwelijk. Meningen zijn er genoeg, ik heb die ook, en ook al diverse malen hier neergeschreven. Maar een duidelijk antwoord staat er niet in de Bijbel, en word hier ook niet gegeven.
Ik ben van mening dat we niet met allerlei redenen moeten komen om iets wat we vinden ten koste van iedereen door te drijven. In de tien geboden lees ik wel diverse onderdelen die beginnen met Gij zult niet..., maar over sex lees ik dat niet. Wel lees ik dat we waardevol met onze naaste om moeten gaan, en daar hoort ook het onderdeel sexueliteit bij. Ik ken helaas genoeg gevallen waar men sex binnen het huwelijk gebruikt op een totaal onwaardige en onchristelijke manier. Dat word met naam en toenaam afgekeurd in de Bijbel.

Als het Gods mening was, dan stond dat ook wel duidelijk in Zijn Woord. Nog even los van het gegeven, wat je dan wel en niet onder sex moet verstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:09
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Dat was zeker een glapje he? Clown smiley HIHI! Leuk ben jij!Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Zeker in je wiek geschoten door de opmerking van Herman...? Mevrouw heeft de universiteit achter de rug maar snapt nog steeds niet dat er in de Bijbel staat dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben!

Beun, ik heb je al gevraagd om met de Bijbel in de hand een onderbouwing neer te zetten, die in liefde gebracht word.

Tot nu toe moet ik helaas weer lezen, dat je geen enkele onderbouwing neer zet, en alleen maar komt met verwijten en stellingen.

Jou mening dat het in de bijbel staat, is duidelijk. Maar een onderbouwing heb ik helaas nog niet gevonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:01
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Aub, Willem, begin niet te preken op deze sexforum. Het gaat toch over sex en christenzijn?

U zegt??????
Het ging over sex, en dit zijn een greep uit jou reacties:

Dank je wel voor dit opbouwend woord, lieve Chanita. 'k Ga mijn best doen je boodschap te vatten. Mijn boodschap is "Pas op maar voor de lieve triggers Chanita: de gluipers jo, de mooipraters die het evangelie misbruiken om zoekende mensen op een verkeerd spoor te zette. Hun graantje mee te pakken, jawel zelfs dat. Jij en ik hebben het voordeel van gebed bidden om te bidden voor de "gave des ondescheids". Maken we er samen een gebedspunt van?!"[/

Je moet niet boos worden je. Sommigen doen niet liever dan op je emoties spelen. Dit is ook een vorm van trekken, waarover we het hebben. Vandaar het gebed des onderscheids waarvan sprake. En dat ontbreekt er wel eens, toch

Lieverd, heb je nu echt niets anders te doen dan altijd over en weer te reageren, ook al heb je niks te melden nu !? Laat dit forum nu eens met rust zodat de topic zichtbaar blijft. Mens toch

Zijn we dat niet allemaal Shanita, een beetje gestoord ?! De ene wat meer dan de andere. Maar stop nu toch eens met emotions, het is een goeie raad. Er zijn kapers op de kust lieverd. Begrijpt je't nu

Ik turf niet gemakkelijk wegens brede schouders Shanita, maar nu turf ik !:
"!" Voilà

Als Christenen een relatie starten spreken zij al vooraf over sex of niet ? Een vraag die mij bezighoud. Ik doe dit steeds lijnen/grensen trekken, vooraf

Jawel Jo, zoals je het formuleert.
Denk dat voor beginnende "koppels" het goed is om af te spreken. Zo kan bij mij bv. tongzoenen niet. Is een brug te ver in mijn relatie tot Mijn Heer.

Klopt, kleurRIJK gezelschap


Hoe dicht bij het topic allen. Eén willekeurig pagina, waarvan jou reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:45
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Jij met je theoriën Willem, wordt eens concreet. Hoe ga jij als Calvinist met sex om als je een mooie date hebt. Man kom eens uit je slachtoffershoekje! Knipoog smiley

Herman, dit bedoel ik dus met mijn vorige reactie.
Ten eerste, wat heeft je reactie inhoudelijk te zeggen op wat ik zeg?
Ten tweede, hoe concreet wil je het hebben, is mijn reactie niet concreet dan?
Ten derde, wordt is betrokken bij wat je zegt. Ik zit hier niet in een slachtofferhoekje, ik zit hier op een forum, en ik wil discussie, ik wil meningen, ik wil elkaar bouwen.
Zo eenvoudig is dat, concreter kan ik het even niet maken.
En hoe ik met sex omga tijdens een mooie date? Ik ga niet met sex om, namelijk, ik ga met mensen om. Mogelijk is dat wel het verschil van inzicht met jou. Ik wens waardevol, als Christen en als jij dat wil, als Calvinst, met mijn medemens om te gaan, om ze te mogen en te kunnen liefhebben als mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:39
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
"Sex voor het huwelijk Yes", maar waar blijft het antwoord op mijn vraa. Hoe rijm jij het Christen zijn met het feit dat sex op je af komt in een kennismakingsrelatie met een prachtige cm-vrouw ? Daar kan ik wat van leren. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Herman, WIL je dan wat leren hier?
Heb je niet door, dat JIJ niet ingaat op wat een ander vraagt, maar telkens de vraag ontwijkt, en tegelijk bezig ben, om ieder die het hier tot een dicussie wil brengen, de pas afsnijd door het eindeloos reageren met niet ter zake doende opmerkingen?
Dat YES door jou eindeloos hem de pas af snijden, zat te overwegen om hier weg te gaan, er geen gat meer in te zien, zich persoonlijk door je aangesproken zag, is dat De Heer volgen?
Is het je voordoen als een leider, en tegelijk met woorden iedereen monddood maken, nederig dan?

Herman, ik bid ook voor jou, maar tegelijk, ik heb ook al dagen veel verdriet ervan. En dat zeg ik niet goedkoop, zeg ik ook niet om je te willen beschadigen. Maar ik zeg dit, hopende en biddende, dat je mag inzien wat je aanricht bij velen, en dat je is op een andere toon, en met een andere drive gaat reageren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CARMEN073 schreef:
Heb je geen argumenten meer Willem? Hoeveel turfjes denk jij dat je nu verdient hebt? Herman (ver)oordeelt hier helemaal niemand maar jij maakt hem uit voor Farizeer en beweert hier impliciet dat hij zichzelf verhoogt.

Jij moest je schamen!!!

Carmen, ik ga me hier niet zitten verdedigen. Ik vind het bedroevend, en het raakt mij tot in het diepste van mijn zijn, hoe er gereageerd word, hoe er mensen worden veroordeeld door Herman, onder het voorwensel van dat hij dicht bij de heer leeft. Ik schaam mij diep, echt ontzettend diep, hoe er omgegaan word met een medemens. En ik voel me echt niet boven hem staan, maar verder nog argumenten aandragen heeft geen enkele zin. Heb argumenten te over naar voren gebracht, lees maar terug, of in andere topics, ik ga de discussie niet uit de weg. Maar dit is geen discussie meer, dit is niet anders dan uit de hoogte neerzien op een ander ja. Helaas, dat ik het zeggen moet, maar hier sta ik, ik KAN niet anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
FRANKT627 schreef:
Na alles eens goed gelezen te hebben op het forum en na enkele ernstige tegenslagen te hebben gehad met vrouwen (uit Drenthe) waarvan één lieve en mooie vrouw, heb ik besloten om homo te worden. Ik ga dus een schriftelijke cursus 'Hoe word ik Homo?' volgen. Ik behoor immers graag tot en minderheidsgroep. Engeltje smiley

Het is maar dat je het weet...voila...

Hoezo Frank, volgt de rest de practische opleiding? Boze smiley


Laatst aangepast door
WILLEM618
op vrijdag 22 juni 2012, 21:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Beste Leanne, heb je de Bijbel al eens doorheen gelezen van A tot Z van Genesis tot Openbaring ? Is een aanrader. Dan merk je hoe we steeds als Gods kinderen verleid worden om mee te gaan inzake sexualiteit met wat wij willen, wat wij denken. God zegt echter "Ik wil dit speciaal bewaren voor het huwelijk die diamant. Koester hetgeen ik geef en speel geen spelletjes met Mij".
Ik heb nooit beweert dat dit makkelijk is voor mensenkinderen, en ik strompel ook hoor. Maar één ding weet ik, heb ik geleerd, ik stel mijn grenzen tot eere en glorie van Hem (zie voorheen in dit forum). Ik wil er voor gaan als man in "mijn" geloof. En -wil ik je wel vertelle- heb al een relatie verbroken omdat men mij hierin niet wilde aux seriue nemen. En ik kan je zeggen -dat is mijn verhaal- ik ben er niet rauwig om. Integendeel ik ben nog dichter bij God en weet dat Hij mij kracht geeft. Alleluja

De Farizeer, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.

Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.

....want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op vrijdag 22 juni 2012, 21:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEM618
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
Pagina 6 van 10